Κυριακή, 23 Αυγούστου 2015

Τα τραγούδια που έγραψαν ιστορία





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Ακρογιαλιές δειλινά Τραγούδι: Ελένη Ροδά
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Βραδιάζει γύρω κι η νύχτα | απλώνει σκοτάδι βαθύ | κορίτσι ξένο σαν ίσκιος | πλανιέται μονάχο στην γη | Χωρίς ντροπή, αναζητεί | τον ήλιο που έχει χαθεί, | στα σκοτάδια να βρει | Μπορεί να το ‘χουν πλανέψει | ακρογιαλιές δειλινά | και σκλαβωμένη για πάντα | κρατούνε την δόλια καρδιά | Μπορεί ακόμα μπορεί, | να έχει πια τρελαθεί | και τότε ποιος θα ρωτήσει | να μάθει ποτέ το γιατί

02. Τα καβουράκια Τραγούδι: Γιάννης Παπαϊωάννου & Ρένα Ντάλια
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Στου γιαλού τα βοτσαλάκια | κάθονται δυο καβουράκια | έρμα παραπονεμένα | κι όλο κλαίνε τα καημένα | Κι η μαμά τους η κυρία καβουρίνα | πάει τσάρκα με το σπάρο στη Ραφήνα | κι όλο κλαίνε τα καβουράκια | στου γιαλού τα βοτσαλάκια | Πάει ο κάβουρας το βράδυ | βρίσκει το τσαρδί ρημάδι | ψάχνει για τη φαμελιά του | και τραβάει τα μαλλιά του | Βάζει πλώρη κούτσα, κούτσα | στη Ραφήνα | να πετύχει την κυρία καβουρίνα | κι όλο κλαίνε τα καβουράκια | στου γιαλού τα βοτσαλάκια | Το ξημέρωμα ροδίζει | και ο κάβουρας γυρίζει | δίχως τη συμβία πάλι | κούτσα, κούτσα στ' ακρογιάλι | Με το σπάρο τον ξενύχτη στη Ραφήνα | παίζει τώρα στα ρηχά η καβουρίνα | κι όλο κλαίνε τα καβουράκια | στου γιαλού τα βοτσαλάκια

03. Χωρισμός Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Κι αν θα διαβείς, κι αν θα διαβείς τον ουρανό | κι αν πας ψηλά, κι αν πας ψηλά στ' αστέρια | την συντροφιά, την συντροφιά μου θα ζητάς | και τα δικά, και τα δικά μου χέρια. | Γιατί τα χέρια είναι σκοινιά | και τα κορμιά καράβια | κι όποιος τα κόβει τα σκοινιά | μένει η καρδιά του άδεια. | Κι αν πας σε α, κι αν πας σε άλλη θάλασσα | σε άλλη γη, σε άλλη γη να μείνεις | δε θα βρεθεί, δε θα βρεθεί ν' αναπαυτείς | τον πόνο σου, τον πόνο σου ν' αφήνεις. | Γιατί τα χέρια είναι σκοινιά | και τα κορμιά καράβια | κι όποιος τα κόβει τα σκοινιά | μένει η καρδιά του άδεια.

04. Αγάπη που ‘γινες δίκοπο μαχαίρι Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μιχάλης Κακογιάννης
Αγάπη που 'γινες δίκοπο μαχαίρι | κάποτε μου 'δινες, μόνο τη χαρά | μα τώρα πνίγεις τη χαρά στο δάκρυ | δε βρίσκω άκρη, δε βρίσκω γιατρειά  | Φωτιές ανάβουνε μες στα δυο του μάτια | τ' αστέρια σβήνουνε όταν με θωρεί | σβήστε τα φώτα σβήστε το φεγγάρι | σαν θα με πάρει τον πόνο μου μη δει

05. Απότομα Τραγούδι: Μαίρη Λίντα & Μανώλης Χιώτης
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Μανώλης Χιώτης
Πες μου γιατί αγάπη μου | γλυκειά παρηγοριά μου | πες μου γιατί να μ' αρνηθείς | γιατί να φύγεις να χαθείς | να ζήσεις μακριά μου | Απότομα | μου την κοπάνησες απότομα | δεν μου ξηγήθηκες φιλότιμα | και πήρες δρόμο μια βραδιά | μ' αρνήθηκες | με κάποιον άλλο ξεμυαλίστηκες | σε άλλα κόλπα μου τραβήχτηκες | κι έχω μαράζι στην καρδιά | Ποτέ μου δεν σε πίκρανα | γι αυτό παραπονιέμαι | που είμαι τώρα μοναχός | κι από αγάπη ορφανός | και κλαίω και χτυπιέμαι

06. Ηλιοβασιλέματα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Μανώλης Χιώτης
Ηλιοβασιλέματα | γεμάτα αναμνήσεις | θυμάμαι ακόμα και πονώ | το τελευταίο δειλινό | πριν φύγεις και μ' αφήσεις | ηλιοβασιλέματα | γεμάτα αναμνήσεις | Δειλινά αξέχαστα | μες στα στενά δρομάκια | τώρα με άλλον αγκαλιά | περνάς τα στέκια τα παλιά | κι εγώ πίνω φαρμάκια | δειλινά αξέχαστα | μες στα στενά δρομάκια | Ηλιοβασιλέματα | και τι δεν μου θυμίζουν | και όπως πέφτει η βραδιά | την έρημη μου την καρδιά | οι πόνοι την ξεσκίζουν | ηλιοβασιλέματα | και τι δεν μου θυμίζουν

07. Καράβι ανοίγει τα πανιά Τραγούδι: Μπέμπα Μπλανς
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

08. Χωρίσαμε ένα δειλινό Τραγούδι: Μπέμπα Μπλανς
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Χωρίσαμε ένα δειλινό | με δάκρυα στα μάτια | η αγάπη μας ήταν γραφτό | να γίνει δυο κομμάτια | Πονώ σαν συλλογίζομαι | τα όμορφα τα βράδια | που μου ‘δινες γλυκά, γλυκά | όρκους φιλιά και χάδια | Με μια λαχτάρα καρτερώ | και πόνο στην καρδιά μου | ίσως γυρίσεις γρήγορα | ξανά στην αγκαλιά μου

09. Ο ουρανός ξημέρωσε Τραγούδι: Μαίρη Λίντα & Μανώλης Χιώτης
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Γιάννης Φερμάνογλου
Ο ουρανός ξημέρωσε | και η καρδιά μου κέρωσε | είν' το κρασί φαρμάκι | απ' το πολύ μεράκι | Νερό δεν γίνεται το αίμα | κι' όποιος το πει θα είναι ψέμα | Η πρώτη αγάπη δε λησμονιέται | η σκέψη μου σε συλλογιέται | κι' όσο γκριζάρουν τα μαλλιά | θα μου θυμίζουν τα παλιά | Τα χέρια χαμηλώσανε | οι πίκρες με πληγώσανε | που βρίσκεσαι δεν ξέρω | πονώ και υποφέρω | Νερό δεν γίνεται το αίμα | κι' όποιος το πει θα είναι ψέμα | Η πρώτη αγάπη δε λησμονιέται | η σκέψη μου σε συλλογιέται | κι' όσο γκριζάρουν τα μαλλιά | θα μου θυμίζουν τα παλιά | Ο ουρανός ξημέρωσε | μα το κρασί δε νέρωσε | το πίνω στην υγειά σου | κι' ας είμαι μακριά σου

10. Άλλα μου λεν τα μάτια σου Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Νίκος Μάνεσης
Μυστήριο κατάντησες για μένα | και τα ’χω, αγαπούλα μου, χαμένα, | και το σφυγμό σου νά ’βρω δεν μπορώ, | γι’ αυτό με τυραννάς τόσον καιρό. | Άλλα μου λεν τα μάτια σου | και άλλα η καρδιά σου. | Άλλα μου λεν τα χάδια σου | και άλλα τα φιλιά σου. | Μαζί μου παίζεις θέατρο αράδα, | μια τέτοια κωμωδία δεν ξανάδα. | Παράξενα στα μάτια με κοιτάς, | μα ούτ’ εσύ δεν ξέρεις τι ζητάς. | Άλλα μου λέν τα μάτια σου...

11. Τα παιδιά του Πειραιά Τραγούδι: Ρένα Ντάλια
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Aπ' το παράθυρό μου στέλνω | ένα δύο και τρία και τέσσερα φιλιά | που φτάνουν στο λιμάνι | ένα και δύο και τρία και τέσσερα πουλιά | Πώς ήθελα να είχα ένα και δύο | και τρία και τέσσερα παιδιά | που σαν θα μεγαλώσουν όλα | θα γίνουν λεβέντες για χάρη του Πειραιά | Όσο κι αν ψάξω, δεν βρίσκω άλλο λιμάνι | τρελή να με 'χει κάνει, όσο τον Πειραιά | Που όταν βραδιάζει, τραγούδια μ' αραδιάζει | και τις πενιές του αλλάζει, γεμίζει από παιδιά | Από την πόρτα μου σαν βγω | δεν υπάρχει κανείς που να μην τον αγαπώ | και σαν το βράδυ κοιμηθώ, ξέρω πως | ξέρω πως, πως θα τον ονειρευτώ | Πετράδια βάζω στο λαιμό, και μια χά, | και μια χά, και μια χάντρα φυλακτό | γιατί τα βράδια καρτερώ, στο λιμάνι σαν βγω | κάποιον άγνωστο να βρω | Όσο κι αν ψάξω...

12. Έφυγες και που μ’ αφήνεις Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος & Χρήστος Κολοκοτρώνης
Στο κατώφλι ένα γράμμα πεταμένο | και στη πόρτα κρεμασμένα τα κλειδιά | έτσι βρήκα σκοτεινό και ρημαγμένο | το φτωχό μας το σπιτάκι μια βραδιά | Έφυγες και που μ' αφήνεις | ένα σπίτι πώς το κλείνεις | Η μικρή μας καμαρούλα μόλις μπήκα | βλέπω άδειο το κρεβάτι κι ορφανό | και τη βέρα στο προσκέφαλό σου βρήκα | ποιος σε πήρε, που να πήγες και πονώ | Έφυγες και που μ' αφήνεις | ένα σπίτι πώς το κλείνεις | Με το κλάμα συντροφιά θα ξενυχτήσω | νοσταλγώντας μια φευγάτη αγκαλιά | το πρωί με τι κουράγιο να ξυπνήσω | με τι όρεξη να πάω στη δουλειά | Έφυγες και που μ' αφήνεις | ένα σπίτι πώς το κλείνεις

13. Είσαι η ζωή μου Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Στέλιος Καζαντζίδης
Δεν αγάπησα γυναίκα | δεν λαχτάρησα κορμί | όσο λαχταρώ εσένα | κούκλα μου μελαχρινή | Είσαι η ζωή μου | η αναπνοή μου | μ’ άναψες φωτιά | μέσα στην καρδιά | δεν αντέχω πια | Γλύκα μου και φως μου | το φιλί σου δως μου | μην με τυραννάς | πες πως μ’ αγαπάς | αχ δεν με πονάς | Είσαι ο κρυφός καημός μου | της καρδιάς μου ο σεβντάς | βάλθηκες να με πεθάνεις | και στον Άδη να με πας | Είσαι η ζωή μου | η αναπνοή μου | μ’ άναψες φωτιά | μέσα στην καρδιά | δεν αντέχω πια | Γλύκα μου και φως μου | το φιλί σου δως μου | μην με τυραννάς | πες πως μ’ αγαπάς | αχ δεν με πονάς

14. Τα δάκρυα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Γιάννης Παπανικολόπουλος
Τα δάκρυα παγώσανε | τα χείλη μου στεγνώσανε | τα χέρια μου κερώσανε | τα μάτια μου βουρκώσανε. | Έφυγες και γινήκανε | στάχτη τα όνειρά μου | σε κράζουν τα χαλάσματα | που άφησες στην καρδιά μου. | Δεν έχω μάτια να σε δω | χείλη να σε φιλήσω | δεν έχω χέρια να χαρώ | στόμα να σου μιλήσω. | Έφυγες και γινήκανε | στάχτη τα όνειρά μου | σε κράζουν τα χαλάσματα | που άφησες στην καρδιά μου.

15. Ο Αντώνης ο βαρκάρης Τραγούδι: Ντίνος Δολιανίτης
Μουσική: Σπύρος Περιστέρης | Στίχοι: Μίνωας Μάτσας
Ο Αντώνης ο βαρκάρης ο Σερέτης | έπαψε να ζει ρεμπέτης | θέλει πλούτη και παλάτια | και της Κάρμεν τα δυο μάτια | Επαράτησε τη βάρκα στο λιμάνι | κάτω στο Πασαλιμάνι | τραγουδάει κι όλο πίνει | ταυρομάχος πάει να γίνει | Μα ο άκαρδος ο ταύρος τον σκοτώνει | και στη γη τονε ξαπλώνει | σαν τον βλέπει η Κάρμεν κλαίει | πάει κοντά του και του λέει | Αχ Αντώνη μου, βαρκάρη μου Σερέτη | τώρα μένω νέτη-σκέτη | μες στον κόσμο η καημένη | χήρα παραπονεμένη

16. Φαληριώτισσα Τραγούδι: Ντίνος Δολιανίτης & Μιχάλης Βασιλίμης
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Ε. Γρυπάρη
Σουρωμένος θα' ρθω πάλι | στην παλιά μας γειτονιά | να σου παίξω μπουζουκάκι | μ' όμορφη διπλοπενιά | Θα 'ρθω για να σε ξυπνήσω | Φαληριώτισσα γλυκιά | με μπουζούκι, με κιθάρα | και με φίνο μπαγλαμά | Κι αν τυχόν και δεν ξυπνήσεις | και μ' αρχίσεις τα παλιά | θα μου την ραγίσεις πάλι | την καημένη μου καρδιά | Κι όταν παίζει το μπουζούκι | δώσε βάση στην πενιά | για να θυμηθείς τα πρώτα | Φαληριώτισσα γλυκιά

Ο δεύτερος δίσκος

01. Αυτή η νύχτα μένει Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Στέλιος Καζαντζίδης
Αυτή η νύχτα μένει | που θα ‘μαστε μαζί | θα φύγεις μακριά μου | πριν έρθει το πρωί | αυτή η νύχτα μένει | Αγάπη μου σε χάνω | έτσι ήτανε γραμμένο | μα όσο ζω στον κόσμο | εσένα θα προσμένω | Αγάπη μου θα φύγεις | έτσι ήτανε γραμμένο | μα όσο ζω στον κόσμο | εσένα θα προσμένω | Αυτή η νύχτα μένει | που θα ‘μαστε μαζί | θα φύγεις μακριά μου | πριν έρθει το πρωί | αυτή η νύχτα μένει | Αγάπη μου σε χάνω | έτσι ήτανε γραμμένο | μα όσο ζω στον κόσμο | εσένα θα προσμένω | Αγάπη μου θα φύγεις | έτσι ήτανε γραμμένο | μα όσο ζω στον κόσμο | εσένα θα προσμένω | Αυτή η νύχτα μένει | που θα ‘μαστε μαζί | θα φύγεις μακριά μου | πριν έρθει το πρωί | αυτή η νύχτα μένει

02. Ζαϊρα Τραγούδι: Μπέμπα Μπλανς
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Γιαλαούμπι, γιαλαούμπι γιελ για χαμπίμπι για | Ζαίρα θα 'ρθω να σε κλέψω κάποια βραδιά | απ' την αγκαλιά του μαχαραγιά | σβήνω απ' τον πόθο μ' άλλον σαν σε νιώθω | αχ Ζαίρα μου γλυκιά | Γιαλελέλι γιαλελελελι γιαλελέλι | σβήνω απ' τον πόθο μ' άλλον σαν σε νιώθω | αχ Ζαίρα μου γλυκιά | Ζαίρα λάμπεις σαν αστέρι στην αραπιά | μ' άναψες φωτιά δεν αντέχω πια | κάστρα θα γκρεμίσω μα δε θα σ' αφήσω | σκλάβα του μαχαραγιά | Γιαλελέλι γιαλελελελι γιαλελέλι | κάστρα θα γκρεμίσω μα δε θα σ' αφήσω | σκλάβα του μαχαραγιά | Γιαλαούμπι, γιαλαούμπι γιελ για χαμπίμπι για

03. Μη μου λες γιατί ξεχνάω Τραγούδι: Γιάννης Παπαϊωάννου & Ρένα Ντάλια
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Μη μου λες γιατί ξεχνάω | κι απ' το σπίτι δεν περνάω | δε σε θέλω πια, να ξέρεις, άλλη αγαπώ | άλλη θέλει η καρδιά μου, γι' άλληνε πονώ | Όταν σου 'λεγα με πόνο | "χάνομαι για σένα, λιώνω" | έριχνες τα μάτια σου, μικρή μου, χαμηλά | ήθελες να πάρεις κάποιου άλλου τα φιλιά | Ήσουνα ξελογιασμένη | και με άλλονε μπλεγμένη | Τώρα κλαις, δε σε λυπάμαι ούτε σε πονώ | την καρδιά μου θα την κάνω πέτρα σα βουνό | Δε με μέλει κι αν θα πάθεις | θα πονέσεις για να μάθεις | κι όταν άλλον αγαπήσεις, να μην τον γελάς | θα σ' αφήσει και εκείνος πάλι να πονάς

04. Αραπίνες Τραγούδι: Μπέμπα Μπλανς
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Νύχτες μαγικές, ονειρεμένες | αγάπες λάγνες, ξεχασμένες στην ξενιτιά | Τρέχει ο νους μου προς τα περασμένα | τα βράδια μου τ’ αγαπημένα, στην Αραπιά | Σας μιλάω με καημό, με σπαραγμό | για τόσες τρέλες που νοσταλγώ | Αραπίνες λάγνες, ερωτιάρες | με ουίσκι, με γλυκιές κιθάρες, γλέντι και πιοτό | Αραπίνες, μάτια φλογισμένα | και κορμιά φιδίσια, καμωμένα σαν εξωτικά

05. Ένα τραγούδι απ’ τ’ Αλγέρι Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Σαλπάρει το καράβι απαλά | και με πάει μακριά | μες στην Μπαρμπαριά | Ποθώ γλυκές νεράιδες να δω | κι από κορμί ξωτικό μαγικό χορό | Να χαϊδέψω μαύρα μαλλιά | να φιλήσω χείλη μελιά | κι από μια μαριόλα γλυκιά | ν' ακούσω μια βραδιά | Ένα τραγούδι απ' τ' Αλγέρι | τραγούδι του καμηλιέρη | σ' ένα γλυκό αφρικάνικο σκοπό

06. Άνθρωποι είμαστε Τραγούδι: Γιώργος Κοινούσης
Μουσική: Γιώργος Κοινούσης | Στίχοι: Γιώργος Κοινούσης
Έστω και αν είναι έτσι | Έξω και αν έχω πέσει | Έστω κι αν είναι έτσι | εσύ που μου 'λεγες πως μ' αγαπάς | Τώρα πού πας, τώρα πού πας | Άνθρωποι είμαστε και σφάλματα κάνουμε | όλοι σε τούτη τη ζωή | κι είναι πολύ σκληρό, ο ένας απ' τους δυο | τον άλλο να μην εννοεί | Τίποτα δεν θυμάσαι | Τίποτα δεν λυπάσαι | Τίποτα δεν θυμάσαι | Εσύ που μου 'λεγες πως μ' αγαπάς | Τώρα πού πας, τώρα πού πας | Άνθρωποι είμαστε και σφάλματα κάνουμε | όλοι σε τούτη τη ζωή | κι είναι πολύ σκληρό, ο ένας απ' τους δυο | τον άλλο να μην εννοεί

07. Κάθε λιμάνι και καημός Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Είν' η ζωή μια θάλασσα | κι εμείς καπεταναίοι | κι είναι στ' αλήθεια τυχεροί | όσοι πεθαίνουν νέοι. | Κάθε λιμάνι και καημός | κάθε καημός και δάκρυ | κι είναι η ζωή του καθενός | θάλασσα δίχως άκρη. | Πόσες φορές ναυάγησα | μες στα θολά νερά της | και χάθηκε η βάρκα μου | στη μαύρη αγκαλιά της. | Κάθε λιμάνι και καημός | κάθε καημός και δάκρυ | κι είναι η ζωή του καθενός | θάλασσα δίχως άκρη.

08. Δε ρωτώ ποια είσαι Τραγούδι: Ντίνος Δολιανίτης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Δε ρωτώ ποια είσαι κι από πού κρατάς | ούτ' εσύ για μένα θέλω να ρωτάς· | κάθισε κοντά μου, πιες γλυκό κρασί | κάνε μου παρέα, γλέντησε κι εσύ. | Μες στης καρδιάς μου το σκοτάδι | το πιο γλυκό σου δως μου χάδι, | σαν ξημερώσει αν θέλεις με ξεχνάς, | όμως απόψε αγκάλιασέ με | και την καρδιά μου στους καημούς μην την πετάς. | Απ' τα φυλλοκάρδια βγαίνει μια φωτιά | καίγετ' η καρδιά μου τούτη τη βραδιά | κάθισε κοντά μου, πιες γλυκό κρασί | κάνε μου παρέα, γλέντησε κι εσύ. | Έλα, κορίτσι μου, κοντά μου | να κάψεις όλα τα βάσανά μου | και τα σημάδια μιας άπιστης καρδιάς· | κι όταν θα φέξει αν θέλεις φύγε | κι όποιο σοκάκι σού αρέσει το τραβάς.

09. Το δίχτυ Τραγούδι: Βασίλης Λέκκας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Κάθε φορά που ανοίγεις δρόμο στη ζωή | μην περιμένεις να σε βρει το μεσονύχτι | έχε τα μάτια σου ανοιχτά βράδυ πρωί | γιατί μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ | έχε τα μάτια σου ανοιχτά βράδυ πρωί | γιατί μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ | Αν κάποτε στα βρόχια του πιαστείς | κανείς δεν θα μπορέσει να σε βγάλει | μονάχος βρες την άκρη της κλωστής | κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι | μονάχος βρες την άκρη της κλωστής | κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι | Αυτό το δίχτυ έχει ονόματα βαριά | που είναι γραμμένα σ' επτασφράγιστο κιτάπι | άλλοι το λεν του κάτω κόσμου πονηριά | κι άλλοι το λεν της πρώτης άνοιξης αγάπη | Αν κάποτε στα βρόχια του πιαστείς | κανείς δεν θα μπορέσει να σε βγάλει | μονάχος βρες την άκρη της κλωστής | κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι | μονάχος βρες την άκρη της κλωστής | κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι

10. Σήκω χόρεψε συρτάκι Τραγούδι: Ντίνος Δολιανίτης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Λα, λα, ... | Σήκω, χόρεψε συρτάκι με τρελή διπλοπενιά | Χόρεψέ το σα μορτάκι, να βουίξει η γειτονιά | Έλα, πιάσε με απ' τον ώμο, κι όπα πρώτα το δεξί | Κι αν μου κουραστείς στο δρόμο, θα σε βάλω σε ταξί | Λα, λα, ... | Θέλω κέφια, θέλω γέλια, κι η φωνή μου ν' ακουστεί | Απ' του μπουζουκιού τα τέλια έχω απόψε κρεμαστεί | Όσα κι αν μου πουν πληρώνω και κεράστε τα παιδιά | Θέλω να σε καμαρώνω όλη ετούτη τη βραδιά | Όπα! ...

11. Όμορφη Θεσσαλονίκη Τραγούδι: Μιχάλης Δημητριάδης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ώ! όμορφη Θεσσαλονίκη | ώ! τα μαγικά σου βράδια νοσταλγώ | Είσαι το καμάρι της καρδιάς μου | Θεσσαλονίκη όμορφη γλυκειά | κι' αν ζω στην ξελογιάστρα την Αθήνα | για σένα τραγουδώ κάθε βραδιά | Μέσα στα στενά σου τα σοκάκια | έζησα τις πιο γλυκές στιγμές | καντάδες χίλιες νύχτες έχω κάνει | για όλες τις μποέμικες καρδιές | Πάντα με κρατάς στην αγκαλιά σου | πάντα σε θυμάμαι και πονώ | κι αν είμαι τώρα λίγο μακριά σου | με τον καιρό κοντά σου θα βρεθώ

12. Σερσε λα φαμ Τραγούδι: Μπέμπα Μπλανς
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Κι αν γυρίζουμε ξενύχτηδες τα βράδια | Κι αν ρομάντζες τραγουδάμε στα σκοτάδια | Κι αν τα νιάτα μας τα κάναμε ρημάδια | Και με πόνο τα ποτήρια μας ρουφάμ' | Σερσέ λα φαμ, σερσέ λα φαμ | Κι αν δεν πάμε στη δουλειά μας και στο σπίτι | Κι αν ο Έρως μας τραβάει σαν το μαγνήτη | Κι αν γουστάρουμε τον βίο τον αλήτη | Και δεν έχουμε το σήμερα να φάμ' | Σερσέ λα φαμ, σερσέ λα φαμ | Κι αν η μοίρα μας ταράζει στα χαστούκια | Κι αν στα μάγουλα το δάκρυ κάνει λούκια | Κι αν τα τρώμε μέχρι φράγκο στα μπουζούκια | Και στην ψάθα κακομοίρηδες ψοφάμ' | Σερσέ λα φαμ, σερσέ λα φαμ

13. Η δουλειά κάνει τους άντρες Τραγούδι: Σωτηρία Λεονάρδου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το πλαστό το πασαπόρτι | σαν και την καρδιά σου μόρτη | σαν την κάλπικη καρδιά σου | τη σκληρή | Μη βροντοχτυπάς τις χάντρες | η δουλειά κάνει τους άντρες | το γιαπί το πιλοφόρι το μυστρί | Ρημαδιό ζωή και σπίτι | απ' τα χούγια σου αλήτη | που μετράς το αντριλίκι | με βρισιές | Μη βροντοχτυπάς τα ζάρια | όσοι είναι παλικάρια | τη ζωή τους την περνούν στις σκαλωσιές

14. Σβήσε το φως να κοιμηθούμε Τραγούδι: Τραγούδι: Γιάννης Παπαϊωάννου
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Άσε με στη βαθιά σκοτούρα | και μην αρχίζεις τη μουρμούρα | κόφ' το γαζί, μην το τραβούμε | σβήσε το φως, να κοιμηθούμε. | κόφ' το γαζί, μην το τραβούμε | σβήσε το φως, να κοιμηθούμε. | Μου 'χεις ζαλίσει το κεφάλι, | πάψε τη γκρίνια τη μεγάλη, | σαν ξημερώσει θα τα πούμε, | σβήσε το φως, να κοιμηθούμε. | Έλα γλυκά και φίλησέ με, | σβήσε το φως κι αγκάλιασέ με, | με γκρίνιες άκρη δε θα βρούμε, | σβήσε το φως, να κοιμηθούμε.

15. Μαρία Μανταλένα Τραγούδι: Ντίνος Δολιανίτης
Μουσική: Σπύρος Περιστέρης | Στίχοι: Σπύρος Περιστέρης
Σ' ένα τσαντίρι φτωχικό εβρέθηκε μια μέρα | η μαυρομάτα η Μαριγώ δίχως μάνα και πατέρα  | Τα κάλλη της την κάμανε σωστής τσιγγάνας γέννα | και τ' όνομα της έμεινε Μαριγούλα Μανταλένα  | Είχε τσιγγάνικη ομορφιά δυο μάτια μαγεμένα  | και τρέλανε όλο το ντουνιά η Μαρία η Μανταλένα  | Τρανό ταλέντο στη σκηνή πήγε η Μαριώ στα ξένα  | νέοι και γέροι φώναζαν αχ Μαρία Μανταλένα

16. Φραγκοσυριανή Τραγούδι: Ντίνος Δολιανίτης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Μία φούντωση, μια φλόγα | έχω μέσα στην καρδιά | λες και μάγια μου 'χεις κάνει | Φραγκοσυριανή γλυκιά | λες και μάγια μου 'χεις κάνει | Φραγκοσυριανή γλυκιά | Θα 'ρθω να σε ανταμώσω | κάτω στην ακρογιαλιά | Θα ήθελα να σε χορτάσω | όλο χάδια και φιλιά | Θα ήθελα να σε χορτάσω | όλο χάδια και φιλιά | Θα σε πάρω να γυρίσω | Φοίνικα, Παρακοπή | Γαλησσά και Nτελαγκράτσια | και ας μου 'ρθει συγκοπή | Γαλησσά και Nτελαγκράτσια | και ας μου 'ρθει συγκοπή | Στο Πατέλι, στο Nυχώρι | φίνα στην Αληθινή | και στο Πισκοπιό ρομάντζα | γλυκιά μου Φραγκοσυριανή | και στο Πισκοπιό ρομάντζα | γλυκιά μου Φραγκοσυριανή

Ο τρίτος δίσκος

01. Η πρώτη αγάπη σου είμαι εγώ Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Η πρώτη αγάπη σου είμαι εγώ | εγώ σ' αγάπησα και σ' αγαπώ | Μαζί στα πρώτα βάσανα | στα πρώτα καρδιοχτύπια | οι δυο μας πρωτοζήσαμε | τα πρώτα μας ξενύχτια | Η πρώτη αγάπη σου είμαι εγώ | εγώ σ' αγάπησα και σ' αγαπώ | Ωραία ήταν η ζωή | και ο καιρός περνούσε | κι ο ένας περισσότερο | τον άλλον επονούσε | Και τ' αποτέλεσμα ήταν αυτό | να καταλήξουμε στο χωρισμό | Να καταλήξουμε στο χωρισμό | το αποτέλεσμα ήταν αυτό | Μα πώς μπορεί ο πόνος μου | να μην είναι μεγάλος | αφού εγώ σ' αγάπησα | σε χαίρεται ένας άλλος | Εγώ σ' αγάπησα και σ' αγαπώ | όμως δεν ήτανε το τυχερό | Όμως δεν ήτανε το τυχερό | εγώ σ' αγάπησα και σ' αγαπώ

02. Συννεφιασμένη Κυριακή Τραγούδι: Μιχάλης Δημητριάδης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Συννεφιασμένη Κυριακή, | μοιάζεις με την καρδιά μου | που έχει πάντα συννεφιά, | Χριστέ και Παναγιά μου. | Όταν σε βλέπω βροχερή, | στιγμή δεν ησυχάζω. | μαύρη μου κάνεις τη ζωή, | και βαριαναστενάζω. | Είσαι μια μέρα σαν κι αυτή, | που ‘χασα την χαρά μου. | συννεφιασμένη Κυριακή, | ματώνεις την καρδιά μου.

03. Κάνε λιγάκι υπομονή Τραγούδι: Άννα Μελίτη
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Μην απελπίζεσαι και δε θ' αργήσει | κοντά σου θα 'ρθει μια χαραυγή | καινούργια αγάπη να σου ζητήσει | κάνε λιγάκι υπομονή | Διώξε τα σύννεφα απ' την καρδιά σου | και μες το κλάμα μην ξαγρυπνάς | τι κι αν δε βρίσκεται στην αγκαλιά σου | θα 'ρθει μια μέρα μην το ξεχνάς | Γλυκοχαράματα θα σε ξυπνήσει | και ο έρωτας σας θ' αναστηθεί | καινούργια αγάπη θα ξαν' αρχίσει | κάνε λιγάκι υπομονή

04. Συ μου χάραξες πορεία Τραγούδι: Γιώτα Λύδια
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Δυο φιλιά σου κι ένα χάδι | ένα πικραμένο βράδυ | μου ταράξαν της ψυχής μου τη γαλήνη. | Παραδόθηκα σε σένα, | δε λογάριασα κανένα | κι είπα τώρα ό,τι θέλει ας γίνει. | Συ μου χάραξες πορεία, | εσύ γλυκιά, εσύ γλυκιά μου αμαρτία. | Πώς την έπαθα δεν ξέρω, | ξέρω μόνο ότι υποφέρω | όλη νύχτα πάνω στο κρεβάτι, | να ζητάω, για φαντάσου, | τα παράνομα φιλιά σου | και να μην μπορώ να κλείσω μάτι. | Όμως σκέπτομαι για λίγο | να καθίσω ή να φύγω, | αφού ξέρω απ' τους δυο μας τι θα μείνει. | Να ποιο θα 'ναι το φινάλε, | πόνοι, δάκρυα και βάλε, | μα θα μείνω κι ό,τι θέλει ας γίνει.

05. Δεν είμαι ο Γιώργος σου Τραγούδι: Κώστας Δουμουλιάγκας
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Δεν είμαι ο Γιώργος π' αγαπούσες μια φορά | και στα μάτια με φιλούσες τόσο τρυφερά. | Τα βάσανά μας λέγαμε | και κάπου-κάπου κλαίγαμε. | Και κάπου-κάπου κλαίγαμε, | τα βάσανά μας λέγαμε. | Τώρα της αγάπης μας το τζάκι είναι σβηστό | και το φτωχικό μας σπίτι δεν είναι ζεστό. | Δεν είμαι εγώ ο Γιώργος σου, | που μου 'λεγες τον πόνο σου. | Που μου 'λεγες τον πόνο σου, | δεν είμαι εγώ ο Γιώργος σου. | Κι όμως για έναν άλλον το Γιωργάκη σου ξεχνάς | και στο φτωχικό μας σπίτι δεν ξαναγυρνάς. | Έλα και είμαι μόνος μου, | να γιατρευτεί ο πόνος μου. | Να γιατρευτεί ο πόνος μου, | έλα και είμαι μόνος μου.

06. Τι σου ‘κανα και πίνεις Τραγούδι: Ευδοκία
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τι σου 'κανα και πίνεις, τσιγάρο στο τσιγάρο | κι είν' τα πικρά σου μάτια στο πάτωμα καρφιά | Πες μου για δε μ' αφήνεις με δυο φιλιά να πάρω | απ' τα θολά σου μάτια τη μαύρη συννεφιά | Πες μου για δε μ' αφήνεις με δυο φιλιά να πάρω | απ' τα θολά σου μάτια τη μαύρη συννεφιά | Οι πόνοι που σε σφάζουν, πόνοι διπλοί για μένα | σταλάζουν στην καρδιά μου τα δάκρυα που κλαις | Να 'ξερες πως σπαράζουν τα μέσα μου για σένα | που στέκεσαι μακριά μου και λόγο δε μου λες | Να 'ξερες πως σπαράζουν τα μέσα μου για σένα | που στέκεσαι μακριά μου και λόγο δε μου λες | Αμίλητό μου στόμα, φεγγάρι μου σβησμένο | ανάθεμα την ώρα και τη βαριά στιγμή | Όλα για σε τα δίνω, τα δίνω και πεθαίνω | για να μη σε αγγίξουν ξανά οι στεναγμοί

07. Ένα γράμμα στο κατώφλι Τραγούδι: Ευδοκία
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος & Χρήστος Κολοκοτρώνης
Στο κατώφλι ένα γράμμα πεταμένο | και στη πόρτα κρεμασμένα τα κλειδιά | έτσι βρήκα σκοτεινό και ρημαγμένο | το φτωχό μας το σπιτάκι μια βραδιά | Έφυγες και που μ' αφήνεις | ένα σπίτι πώς το κλείνεις | Η μικρή μας καμαρούλα μόλις μπήκα | βλέπω άδειο το κρεβάτι κι ορφανό | και τη βέρα στο προσκέφαλό σου βρήκα | ποιος σε πήρε, που να πήγες και πονώ | Έφυγες και που μ' αφήνεις | ένα σπίτι πώς το κλείνεις | Με το κλάμα συντροφιά θα ξενυχτήσω | νοσταλγώντας μια φευγάτη αγκαλιά | το πρωί με τι κουράγιο να ξυπνήσω | με τι όρεξη να πάω στη δουλειά | Έφυγες και που μ' αφήνεις | ένα σπίτι πώς το κλείνεις

08. Ας μπορούσα Τραγούδι: Μάρω Λεονή
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Γιάννης Παπαϊωάννου
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

09. Με παρέσυρε το ρέμα Τραγούδι: Μιχάλης Δημητριάδης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Βαριά σεκλέτια έχω απόψε | και η καρδιά μου είναι κλειστή | Βλέπω να φεύγει απ' τη ζωή μου | εκείνη που 'χω ερωτευθεί | Με παράσυρε το ρέμα | μάνα μου, δεν είναι ψέμα | καίγομαι γι αυτή και λιώνω | την αγαπώ | Με τραβούν τα βήματά της | η κακούργα η ομορφιά της | κι αν μου φύγει κάποια μέρα | θα τρελαθώ | Στον ύπνο μέσα φεύγει η καρδιά μου | Τη βλέπω μ' άλλον να μ' απατά | και με τρομάζουν τα όνειρά μου | αν βγουν στο τέλος αληθινά

10. Απόψε φίλα με Τραγούδι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Απόψε είναι πια για μας | η νύχτα η τελευταία | απόψε μείνε ως το πρωί | και κάνε μου παρέα | Απόψε φίλα με να με χορτάσεις | αύριο φεύγω και θα με χάσεις | απόψε φίλα με κι αγκάλιασέ με | αύριο φεύγω λησμόνησέ με | Θα πάρω πια τα μάτια μου | Κι όπου με βγάλει η άκρη | Θα φύγω και θα με ζητάς | Θα κλαις με μαύρο δάκρυ | Απόψε φίλα με να με χορτάσεις | αύριο φεύγω και θα με χάσεις | απόψε φίλα με κι αγκάλιασέ με | αύριο φεύγω λησμόνησέ με | Του χωρισμού μας αύριο | η μέρα ξημερώνει | η άτυχη αγάπη μας | απόψε τελειώνει | Απόψε φίλα με να με χορτάσεις | αύριο φεύγω και θα με χάσεις

11. Γύρισε κοντά μου Τραγούδι: Μιχάλης Δημητριάδης
Μουσική: Βαγγέλης Περπινιάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Περπινιάδης
Γύρισε κοντά μου αγάπη μου μεγάλη, | γύρνα, τη χαρά μου κοντά σου να 'βρω πάλι, | γύρισε κοντά μου αγάπη μου μεγάλη. | Μακριά σου στιγμή δεν κάνω, | μη μ' αφήνεις, μονάχος τί θα κάνω, | θα προσμένω κοντά μου να γυρίσεις, | μη μ' αφήσεις μονάχο, μη μ' αφήσεις. | Γύρισε κοντά μου αγάπη μου μεγάλη, | γύρνα, τη χαρά μου κοντά σου να 'βρω πάλι, | γύρισε κοντά μου αγάπη μου μεγάλη. | Πώς βαστάς να πονώ και να πεθαίνω | και φαρμάκι αντί νερό να παίρνω, | δεν αντέχω να ζούμε χωρισμένοι | όπως ζούνε στον κόσμο δύο ξένοι. | Έλα να ξανά 'βρω σαν πρώτα τη χαρά μου, | μην πληγώνεις άλλο τη δόλια την καρδιά μου, | έλα να ξανά 'βρω σαν πρώτα τη χαρά μου.

12. Την έδιωξα κι όμως την αγαπώ Τραγούδι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Την έδιωξα κι όμως την αγαπώ, | την έδιωξα μήπως και ησυχάσω, | την χώρισα όμως τι να σας πω, | δεν μπόρεσα στιγμή να την ξεχάσω | Την έδιωξα να πάει μακριά μου | μα όμως τη ζητάει η καρδιά μου. | Την έδιωξα να μην καταστραφώ, | την έδιωξα μήπως και λησμονήσω, | την χώρισα, τι πάθος φοβερό, | δεν μπόρεσα μιαν άλλη ν' αγαπήσω. | Την έδιωξα να πάει μακριά μου | μα όμως τη ζητάει η καρδιά μου.

13. Απόψε κάνεις μπαμ Τραγούδι: Νάντια Καραγιάννη
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Απόψε κάνεις μπαμ! απόψε κάνεις μπαμ! | σε βλέπουν και φρενάρουνε και σταματούν τα τραμ | Κουρντίστηκες κυρά μου στη πένα, στο καντίνι | να ζήσει κι ο λεβέντης, ο λεβέντης που σε ντύνει | Απόψε κάνεις μπαμ! | Ξαπλώσου στο ταξί, ξαπλώσου στο ταξί | και πάμε να γλεντήσουμε σε φίνο μαγαζί | Απόψε στην ταβέρνα, πω, πω! τί έχει να γίνει! | κι αν κάνεις να χορέψεις, ποτήρι δε θα μείνει | Απόψε κάνεις μπαμ! | Αμάν και τι 'σαι εσύ!, αμάν και τι 'σαι εσύ! | για χάρη σου σταθήκανε οι άντρες προσοχή | Απόψε σε γλεντάω κι ο κόσμος πάει να σκάσει | κοντεύει απ' τη ζήλια να τους φύγει το καφάσι | Απόψε κάνεις μπαμ! | Απόψε στην ταβέρνα, πω, πω! τί έχει να γίνει! | κι αν κάνεις να χορέψεις, ποτήρι δε θα μείνει | Απόψε κάνεις μπαμ!

14. Γεννήθηκα για να πονώ Τραγούδι: Καίτη Αμπάβη
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Γεννήθηκα για να πονώ | και για να τυραννιέμαι | την ώρα που σε γνώρισα | βαριά την καταριέμαι | Με πλήγωσες και δεν ξεχνώ | που τόσο έχω κλάψει | να γίνει η κατάρα μου | φωτιά και να σε κάψει | Κι αν τώρα κάνω μια ζωή | που πάντα τη μισούσα | για όλα εσύ ευθύνεσαι | που τόσο αγαπούσα | Με πλήγωσες και δεν ξεχνώ | που τόσο έχω κλάψει | να γίνει η κατάρα μου | φωτιά και να σε κάψει | Θα το φωνάξω σαν τρελή | ο κόσμος να το μάθει | τα βάσανα που τράβηξα | για σένα τα ‘χω πάθει | Με πλήγωσες και δεν ξεχνώ | που τόσο έχω κλάψει | να γίνει η κατάρα μου | φωτιά και να σε κάψει

15. Μικρός αρραβωνιάστηκα Τραγούδι: Νίκος Τσιατσούλης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Μικρός αρραβωνιάστηκα | κορόιδο που επιάστηκα | και πήρα μια μπεμπέκα | μαγκιώρα για γυναίκα | Στο γάμο μάγκα να 'σουνα | να δεις καλαμπαλίκι | σαν να 'μουνα υπόδικος | και περιμένω δίκη | Και βγήκε η απόφαση | πως είμαι παντρεμένος | να κουβαλώ καθημερινώς | σαν γάιδαρος στρωμένος | Επήρα τη γυναίκα μου | παίρνω το μπουγιουρντί μου | τα σέα μου τα μέα μου | και βουρ για το τσαρδί μου | Την άλλη μέρα ξύπνησα | τότε να δεις μεράκια | αφού δεν είχαμε ψιλή | αυτή 'θελε χαδάκια | Να φύγω και να κουνηθώ | δε μ' άφηνε απ' το σπίτι | κι ένα χαλκά από σίδερο | μου κόλλησε στη μύτη

16. Η θάλασσα του Πειραιά Τραγούδι: Χορωδία
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Η θάλασσα του Πειραιά | από όλες είναι πιο γλυκιά, | απ' του Τζελέπη την ακτή ως του Καραϊσκάκη | τα βράδια βόλτες έκανα σαν ήμουνα ναυτάκι. | Περαία μου, Περαία μου, με το Σαρωνικό σου | που έχεις για καμάρι σου τον Ολυμπιακό σου, | που έχεις για καμάρι σου τον Ολυμπιακό σου | Περαία μου, Περαία μου, με το Σαρωνικό σου. | Παιδί κι εγώ του Πειραιά στη θάλασσα και στη στεριά, | γεννήθηκα μεγάλωσα κοντά στην Τερψιθέα | και σπούδασα μηχανικός εδώ στον Προμηθέα. | Περαία μου, Περαία μου, με το Σαρωνικό σου | που έχεις για καμάρι σου τον Ολυμπιακό σου, | που έχεις για καμάρι σου τον Ολυμπιακό σου | Περαία μου, Περαία μου, με το Σαρωνικό σου.

Ο τέταρτος δίσκος

01. Αν θυμηθείς τ’ όνειρό μου Τραγούδι: Βασίλης Λέκκας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στην αγκαλιά μου κι απόψε σαν άστρο κοιμήσου | δεν απομένει στον κόσμο ελπίδα καμιά | τώρα που η νύχτα κεντά με φιλιά το κορμί σου | μέτρα τον πόνο κι άσε με μόνο στην ερημιά | Αν θυμηθείς τ' όνειρό μου | σε περιμένω να 'ρθεις | μ' ένα τραγούδι του δρόμου να ρθεις όνειρό μου | το καλοκαίρι που λάμπει τ' αστέρι με φως να ντυθείς

02. Άσπρο περιστέρι Τραγούδι: Γιάννης Δημητράς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Όποιος πόνεσε μέσα στη ζωή | όποιος έκλαψε σαν μικρό παιδί | τώρα τίποτα πια δε σου ζητά | μόνο στ' όνειρο θα σ' αναζητά | Άσπρο περιστέρι μεσ' τη συννεφιά | μου 'δωσες το χέρι να 'χω συντροφιά | άσπρο περιστέρι μαύρο μου φτερό | κάθε καλοκαίρι θα σε καρτερώ | Όταν σήκωσα το βαρύ σταυρό | μου παράγγειλες να 'ρθω να σε βρω | κι όταν δάκρυσα σαν την Παναγιά | ήταν άνοιξη και Πρωτομαγιά | Άσπρο περιστέρι μεσ' τη συννεφιά | μου 'δωσες το χέρι να 'χω συντροφιά | άσπρο περιστέρι μαύρο μου φτερό | κάθε καλοκαίρι θα σε καρτερώ

03. Μπαλάντα των αισθήσεων Τραγούδι: Βασίλης Λέκκας
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Σαν παλιό σινεμά και σαν τη Χαλιμά | που μιλάει με τα παιδιά | σου κρύβω την αλήθεια | κι αφήνω από τα στήθια μου να βγουν | παραμύθια για κείνους π' αγαπούν | Για στιγμές μυστικές για λάμψεις μαγικές | γι' αγκαλιές ερωτικές για νύχτες φωτεινές | Σ' αγκαλιάζω στο σκοτάδι | σε τυλίγω μ' ένα χάδι | τώρα είμαι γυμνός | μοιάζω σα Θεός | φωτεινός δυνατός, | μπορείς να μ' αγαπήσεις | μπορείς να μου φωτίσεις μια στιγμή | το κορμί μου είναι μόνο η αφορμή | Για στιγμές μυστικές για λάμψεις μαγικές | γι' αγκαλιές ερωτικές για νύχτες φωτεινές

04. Το τραγούδι της ξενιτιάς Τραγούδι: Μιχάλης Δημητριάδης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Ερρίκος Θαλασσινός
Φεγγάρι μάγια μου ‘κανες | και περπατώ στα ξένα | είναι το σπίτι ορφανό | αβάσταχτο το δειλινό | και τα βουνά κλαμένα | Στείλε ουρανέ μου ένα πουλί | να πάει στη μάνα υπομονή | Στείλε ουρανέ μου ένα πουλί | ένα χελιδονάκι, | να πάει να χτίσει τη φωλιά | στου κήπου την κορομηλιά | δίπλα στο μπαλκονάκι, | στείλε ουρανέ μου ένα πουλί | να πάει στη μάνα υπομονή | Να πάει στη μάνα υπομονή | δεμένη στο μαντίλι | προικιά στην αδερφούλα μου | και στη γειτονοπούλα μου | γλυκό φιλί στα χείλη

05. Τα δειλινά Τραγούδι: Βασίλης Λέκκας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Έφυγες και πήγες μακριά, | σύννεφα σκεπάσαν την καρδιά, | σβήσαν απ' τα χείλη τα τραγούδια, | γύρω μαραθήκαν τα λουλούδια. | Και τα δειλινά | μια φωνή μου ψιθυρίζει | μυστικά | δε θα γυρίσεις πια. | Στους μεγάλους δρόμους περπατώ, | με το βλέμμα μου σ' αναζητώ, | λες κι αντιλαλούν τα βήματά σου | και ο πόνος με τραβάει κοντά σου. | Και τα δειλινά | μια φωνή μου ψιθυρίζει | μυστικά | δεν θα γυρίσεις πια. | Στα κλαδιά σωπαίνουν τα πουλιά, | έρημη η παλιά μας η φωλιά, | φύτρωσε στην πόρτα μας χορτάρι, | απ' τα χέρια μου σ' έχουνε πάρει. | Μα τα δειλινά | μια φωνή μου ψιθυρίζει | μυστικά | δε θα γυρίσεις πια.

06. Ότι αγαπάω εγώ πεθαίνει Τραγούδι: Πίτσα Παπαδοπούλου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Γιώργος Σαμολαδάς
Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | κάνε μου απόψε συντροφιά. | Δεν σου ζητάω να μ' αγαπήσεις | λίγη ζητώ παρηγοριά. | Αν είν' η μοίρα μου σακατεμένη | δε φταίει ο κόσμος, ούτε κι εσύ. | Ό,τι αγαπάω εγώ πεθαίνει | και ξαναρχίζω απ' την αρχή. | Όσες γυναίκες έχω γνωρίσει | έφυγαν δίχως αφορμή | κι όμως δεν έχω καμιά μισήσει | στο ριζικό μου έχει γραφτεί. | Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | δυο λόγια πες μου τρυφερά, | λίγο η ψυχή μου να ξαλαφρώσει | κι αύριο πες μου γεια χαρά.

07. Ήλιε μου σε παρακαλώ Τραγούδι: Ηλίας Κλωναρίδης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τα πουλιά τα βρίσκει ο χάρος στο φτερό | τα ελάφια όταν σκύβουν για νερό | μα εμένα που ‘μαι δέντρο μες τη γη | με ξεριζώνει κάθε χαραυγή | Ήλιε μου σε παρακαλώ | πες τους χαροκαμένους | να κλαιν στης πίκρας το γιαλό | για μας τους προδομένους | Σαν φονιάς τη μαύρη νύχτα ξαγρυπνώ | πίνω δάκρυ πίνω πρόστυχο καπνό | με μαχαίρια στην καρδιά μου δεν μπορώ | να τραγουδήσω και να καρτερώ | Ήλιε μου σε παρακαλώ | πες τους χαροκαμένους | να κλαιν στης πίκρας το γιαλό | για μας τους προδομένους

08. Στου φεγγαριού την αγκαλιά Τραγούδι: Θανάσης Πολυκανδριώτης
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Ιφιγένεια Γιαννοπούλου
Περνάει, λένε, ο καιρός | και τις πληγές γιατρεύει, | μα ο δικός σου ο καημός | ακόμα με παιδεύει, | αβάσταχτος ο χωρισμός | με σβήνει και με καίει. | Στου φεγγαριού την αγκαλιά | απόψε θα κοιμάσαι, | με κάποιας άλλης τα φιλιά | ευτυχισμένος θα 'σαι, | ποιος ξέρει πάλι αν γελάς | ή μέσα σου λυπάσαι, | κι όταν την άλλη θα φιλάς | εμένα θα θυμάσαι. | Πώς να ξεχάσω τις στιγμές | που ήσουνα μαζί μου, | του έρωτά σου οι σκιές | φωλιάζουν στην ψυχή μου, | το ξέρω, εσύ μονάχα φταις | που χάλασε η ζωή μου. | Στου φεγγαριού την αγκαλιά | απόψε θα κοιμάσαι, | με κάποιας άλλης τα φιλιά | ευτυχισμένος θα 'σαι, | ποιος ξέρει πάλι αν γελάς | ή μέσα σου λυπάσαι, | κι όταν την άλλη θα φιλάς | εμένα θα θυμάσαι.

09. Ο Αυγερινός Τραγούδι: Ηλίας Κλωναρίδης
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Με βρήκε ο αυγερινός | σαν φύλλο κίτρινο στους δρόμους. | Κλαίει στα μάτια μου ο Θεός | κι έχω τον πόνο σου στους ώμους. | Δε με χωράει το κρεβάτι μου, | γιατί μου λείπει η αγάπη μου. | Δε με χωράει κι ο ντουνιάς, | αφού εσύ δε μ' αγαπάς. | Τα σπίτια γύρω μου κλειστά | και σφαλιστή κάθε ταβέρνα. | Κι όπου γυρίζω με πατά | της μαύρης μοίρας μου η φτέρνα. | Δε με χωράει το κρεβάτι μου, | γιατί μου λείπει η αγάπη μου. | Δε με χωράει κι ο ντουνιάς, | αφού εσύ δε μ' αγαπάς.

10. Πίνω για τα μάτια σου Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Γιώργος Μουζάκης | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Ένα ποτήρι μες στα χέρια μου κρατώ | και το στριφογυρίζω, | κι αν έχεις φύγει τώρα εσύ | σε βλέπω μέσα στο κρασί | σε πίνω και δακρύζω. | Πίνω για τα μάτια σου, | πίνω για τα χείλια σου, | πίνω μην τυχόν και τα ξεχάσω, | φύγε από τη σκέψη μου, | φύγε απ' το ποτήρι μου | για να ησυχάσω. | Σιγά-σιγά η νύχτα φεύγει απαλά | σε λίγο ξημερώνει, | ξέρω πως δε θα ξαναρθείς | πάλι κοντά μου να βρεθείς | κι ο πόνος δυναμώνει. | Πίνω για τα μάτια σου, | πίνω για τα χείλια σου, | πίνω μην τυχόν και τα ξεχάσω, | φύγε από τη σκέψη μου, | φύγε απ' το ποτήρι μου | για να ησυχάσω. | Νύχτα θολή, νύχτα βαριά φεύγεις εσύ | όμως εγώ θα μείνω, | κι ώσπου να 'ρθει το δειλινό, | όσο να πίνω θα πονώ, | κι όσο πονώ θα πίνω. | Πίνω για τα μάτια σου, | πίνω για τα χείλια σου, | πίνω μην τυχόν και τα ξεχάσω, | φύγε από τη σκέψη μου, | φύγε απ' το ποτήρι μου | για να ησυχάσω.

11. Άστρα μη με μαλώνετε Τραγούδι: Βαγγέλης Κονιτόπουλος
Μουσική: Λευτέρης Καμπουράκης | Στίχοι: Λευτέρης Καμπουράκης
Άστρα μη με μαλώνετε | που τραγουδώ τη νύχτα | Ω, γιατί `χα πόνο στην καρδιά | γιατί `χα πόνο στην καρδιά | ψηλό μελαχρινάκι μου | γιατί `χα πόνο στην καρδιά | και βγήκα και τον είπα | Άστρα μη με μαλώνετε | που τραγουδώ τη νύχτα | Στ’ άστρα θα πω τον πόνο μου | απού δεν τον μαρτυρούνε | Ω, απού `χουνε κι υπομονή | αχ ή, πώς με κατάντησες | απού `χουνε κι υπομονή | ώρες με τσ’ ώρες και γροικούνε | Στ’ άστρα θα πω τον πόνο μου | απού δεν τον μαρτυρούνε | Δεν έτυχε φεγγάρι μου | να `ρθεις στο χάλι απού `μια | Ω, κι έχεις το δίκιο να ρωτάς | αχ ή, πώς εκατάντησα | έχεις το δίκιο να ρωτάς | γιάηντα στεναχωρούμαι | Δεν έτυχε φεγγάρι μου | να `ρθεις στο χάλι απού `μια | Έχασα την αγάπη μου | κι εσύ ρωτάς φεγγάρι | Ω, για ήντα τσι νύχτες δεν μπορεί | αχ ή, καημοί και βάσανα | για ήντα τσι νύχτες δεν μπορεί | ο ύπνος να με πάρει | Έχασα την αγάπη μου | κι εσύ ρωτάς φεγγάρι

12. Σ’ αγαπώ γιατί είσαι ωραία Τραγούδι: Αγγελική Κονιτοπούλου
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Σ' αγαπώ | σ' αγαπώ γιατί είσαι ωραία | σ' αγαπώ γιατί είσαι ωραία | σ' αγαπώ γιατί είσαι εσύ | Αγαπώ | αγαπώ κι όλο τον κόσμο | αγαπώ κι όλο τον κόσμο | γιατί ζεις κι εσύ μαζί | Το παρα, | το παράθυρο κλεισμένο | το παράθυρο κλεισμένο | το παράθυρο κλειστό | Άνοιξε | άνοιξε το ένα φύλλο | άνοιξε το ένα φύλλο | την εικόνα σου να δω

13. Στο ‘πα και στο ξαναλέω Τραγούδι: Ηλίας Κλωναρίδης
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Στο ‘πα και στο ξαναλέω | στο γιαλό μην κατεβείς | κι ο γιαλός κάνει φουρτούνα | και σε πάρει και διαβείς | Κι αν με πάρει που με πάει | κάτω στα βαθιά νερά | κάνω το κορμί μου βάρκα | τα χεράκια μου κουπιά | το μαντήλι μου πανάκι | μπαινοβγαίνω στη στεριά | Στο ‘πα και στο ξαναλέω | μη μου γράφεις γράμματα | γιατί γράμματα δεν ξέρω | και με πιάνουν κλάματα

14. Τζιβαέρι Τραγούδι: Αγγελική Κονιτοπούλου
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Αχ! Η ξενιτιά το χαίρεται | Τζιβαέρι μου | Το μοσχολούλουδο μου | σιγανά και ταπεινά | Αχ! Εγώ ήμουνα που το ‘στειλα | Τζιβαέρι μου | Με θέλημα δικό μου | σιγανά πατώ στη γη | Αχ! Πανάθεμά σε ξενιτιά | Τζιβαέρι μου | Εσέ και το καλό σου | σιγανά και ταπεινά | Αχ! Που πήρες το παιδάκι μου | Τζιβαέρι μου | και το ‘κανες δικό σου | σιγανά πατώ στη γη

15. Φιλεντέμ Τραγούδι: Ηλίας Κλωναρίδης
Μουσική: Νίκος Ξυλούρης | Στίχοι: Νίκος Ξυλούρης
Ε μια παντρεμένη αγαπώ | Θεός να την φωτίσει μωρό μου, | μια παντρεμένη αγαπώ | Θεός να την φωτίσει μωρό μου. | Τον άντρα της ν’ απαρνηθεί | κι εμένα ν’ αγαπήσει, | τον άντρα της ν’ απαρνηθεί | κι εμένα ν’ αγαπήσει. | Φιλεντέμ, φιλεντέμ, φιλεντέμ, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, ω κι αμάν, αμάν, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, φιλεντέμ, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, ω κι αμάν, αμάν, | Άσπρα ρόδα στην αυλή σου, | πώς κοιμάσαι μοναχή σου; | Πώς κοιμάσαι μοναχή σου; | Άσπρα ρόδα στην αυλή σου. | Φιλεντέμ, φιλεντέμ, φιλεντέμ, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, ω κι αμάν, αμάν, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, φιλεντέμ, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, ω κι αμάν, αμάν, | Ω μια παντρεμένη αγαπώ | έχει και δυο παιδάκια γιάλα, γιάλα, | μια παντρεμένη αγαπώ | έχει και δυο παιδάκια γιάλα, γιάλα. | Το `να θα στέλνω για νερό | τ’ άλλο για ξυλαράκια, | το `να θα στέλνω για νερό | τ’ άλλο για ξυλαράκια. | Φιλεντέμ, φιλεντέμ, φιλεντέμ, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, ω κι αμάν, αμάν, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, φιλεντέμ, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, ω κι αμάν, αμάν, | Άσπρα ρόδα και μεγάλα, | βρε πώς κοιμάσαι δίχως άντρα; | Πώς κοιμάσαι δίχως άντρα; | άσπρα ρόδα και μεγάλα. | Φιλεντέμ, φιλεντέμ, φιλεντέμ, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, ω κι αμάν, αμάν, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, φιλεντέμ, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, ω κι αμάν, αμάν, | Φιλεντέμ, φιλεντέμ, φιλεντέμ, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, ω κι αμάν, αμάν, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, φιλεντέμ, | φιλεντέμ, φιλεντέμ, ω κι αμάν, αμάν.

16. Γιάντα Τραγούδι: Στέλλα Κονιτοπούλου
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Γιάντα να μη θέλεις γιάντα | την αγάπη μου για πάντα | την αγάπη μου για πάντα | γιάντα να μη θέλεις γιάντα | Για τον ερωτά σου σβήνω | σ' αγαπώ και τι θα γίνω | τι θα γίνω | Γράφω τ' όνομά σου γράφω | μ' ένα βότσαλο στο βράχο | μ' ένα βότσαλο στο βράχο | γράφω τ' όνομά σου γράφω | Για τον ερωτά σου σβήνω | σ' αγαπώ και τι θα γίνω | τι θα γίνω | Άστρο της ζωής μου άστρο | η καρδιά σου είναι κάστρο | η καρδιά σου είναι κάστρο | άστρο της ζωής μου άστρο | Για τον ερωτά σου σβήνω | σ' αγαπώ και τι θα γίνω | σ' αγαπώ και τι θα γίνω | τι θα γίνω

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης