Σάββατο, 22 Αυγούστου 2015

Πες μου ένα ψέμα ν’ αποκοιμηθώ





















Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Άνοιξέ μου να κρυφτώ Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Χριστόφορος Κροκίδης | Στίχοι: Βασίλης Γιαννόπουλος
Άνοιξέ μου να κρυφτώ | νύχτωσε και σ' αγαπάω που να πάω | μέσα μου μια τρικυμία | σπάει όλα τα ταμεία, ψυχραιμία | τρέχω μες την εθνική σου | πάνω στη διπλή γραμμή σου ακροβατώ | κρύψε με εσύ που ξέρεις | πάρε με και μη με φέρεις σ' αγαπώ | Μες της νύχτας τον πανικό τα ρούχα σου ηλεκτροφόρα | να σ' αγκαλιάσω παίρνω φόρα | πονάω και σε θέλω τώρα σ' αγαπώ | Μες της νύχτας τον πυρετό | χάθηκα και που να πάω | σε νάρκες πατάω | ραγίζω και σπάω σ' αγαπώ | Ανοίγω τα μεγάφωνα | να σπάσω την σιωπή σου | κανείς απόψε δεν θα κοιμηθεί | απόψε θα ουρλιάζω ως το πρωί | απόψε θα με κλείσουν φυλακή | Άνοιξέ μου να κρυφτώ | ισόβια μέσα σου να ζήσω στη φυλακή σου να γυρίσω | με τίποτα δεν κάνω πίσω σ' αγαπώ | Άνοιξέ μου να κρυφτώ | τη μοναξιά μου πυροβόλα | δως τα μου όλα | πάρ' τα μου όλα σ' αγαπώ | Ανοίγω τα μεγάφωνα | να σπάσω τη σιωπή σου | κανείς απόψε δεν θα κοιμηθεί | απόψε θα ουρλιάζω ως το πρωί | απόψε θα γαβγίζω σαν σκυλί | απόψε θα με κλείσουν φυλακή

02. Δεν πάει άλλο Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Σταμάτης Μεσημέρης | Στίχοι: Σταμάτης Μεσημέρης
Μου λες πως θα περάσουνε τα δύσκολα | μα δεν τραβάει η ομάδα από καιρό | στον πόλεμο με πας με νεροπίστολα | μου κρύβεις κι από πάνω τον εχθρό | Μου λες πως όλοι φταίμε ασυνείδητα | μα χάνω κάθε τόσο τον ειρμό | μπερδεύω τα κουπόνια μ' αυτοκίνητα | και κάνω βόλτες κάτω απ' το μετρό | Δεν πάει άλλο, δεν πάει άλλο | μ' έχεις τρελάνει και τη νύχτα πώς θα βγάλω | Δεν πάει άλλο, δεν πάει άλλο | μ' έχεις ξεκάνει κι από πάνω θέλεις κι άλλο | Τα νεύρα στο κρεβάτι παίζουν σύνθετα | στα γρήγορα εγώ κι εσύ αργά | σε λίγο θα πηγαίνουμε αντίθετα | και θα 'ρχονται τα τρόλεϊ σωστά | Τα λόγια με τα λόγια δεν γνωρίζονται | η πλήξη στάζει στο φωταγωγό | τα ψώνια με τα ψώνια τους ψωνίζονται | στην αϋπνία κλείνω χορηγό | Δεν πάει άλλο, δεν πάει άλλο | μ' έχεις τρελάνει και τη νύχτα πώς θα βγάλω | Δεν πάει άλλο, δεν πάει άλλο | Μ’ έχεις ξεκάνει κι από πάνω θέλεις κι άλλο | Τα όνειρα που σέρνω απ' τα είκοσι | παρκάρουν στον ακάλυπτο νωρίς | μα εσύ που με κοιτάς σαν λύτρωση | ζωή παρκαρισμένη μη δεχτείς | Δεν πάει άλλο, δεν πάει άλλο | μ' έχεις τρελάνει και τη νύχτα πώς θα βγάλω | Δεν πάει άλλο, δεν πάει άλλο | μ' έχεις ξεκάνει κι από πάνω θέλεις κι άλλο

03. Μπαγάσας Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Νικόλας Άσιμος | Στίχοι: Νικόλας Άσιμος
Αφήνω πίσω τις αγορές και τα παζάρια. | Θέλω να τρέξω στις καλαμιές και τα λιβάδια, | να ξαναγίνω καβαλάρης | και ξαναέλα να με πάρεις ουρανέ, | για δεν υπήρξα κατεργάρης | και τη χρειάζομαι τη χάρη σου μωρέ. | Ρε μπαγάσα! Περνάς καλά εκεί πάνω; | Μιαν ανάσα γυρεύω για να γιάνω. | Δεν το πιστεύω να με χλευάζεις | σαν σε χαζεύω δεν χαμπαριάζεις. | Πρότεινέ μου κάποια λύση | δεν θα σου παρακοστήσει. | Και θα σου φτιάχνω τραγουδάκια | με τα πιο όμορφα στιχάκια στο ρεφρέν. | Για το χαμένο μου αγώνα | που τ' αστεράκια μείναν μόνα να τον κλαίν'. | Αφήνω πίσω το σαματά και τους ανθρώπους. | Έχω χορτάσει κατραπακιές και ψάχνω τρόπους | πως να ξεφύγω από τη μοίρα | κι έχω μέσα μου πλημμύρα ουρανέ, | για δεν υπήρξα κατεργάρης | και θα το θες να με φλερτάρεις γαλανέ. | Ρε μπαγάσα! Περνάς καλά εκεί πάνω; | Κάνε πάσα καμιά ματιά και χάμω. | 'κει που κοιμάσαι και αρμενίζεις | ξάφνου αστράφτεις και μπουμπουνίζεις | κι ότι σου 'ρθει κατεβάζεις | μην θαρρείς πως με ταράζεις. | Γιατί σου φτιάχνω τραγουδάκια | με τα πιο όμορφα στιχάκια στο ρεφρέν. | Για το χαμένο μου αγώνα | που τ' αστεράκια μείναν μόνα να τον κλαίν'.

04. Ευτυχώς Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Γιάννης Ιωάννου | Στίχοι: Βασίλης Γιαννόπουλος
Βαρέθηκα τα βρώμικα φουστάνια της Αθήνας | Βαρέθηκα να πέφτω στα πόδια της βιτρίνας, ναι | Το δράμα σ' επανάληψη να βλέπω με συμπόνια | Να σ' έχω στο κρεβάτι μου κι εσένα με κουπόνια, ναι | Βαρέθηκα τα όνειρα στη χώρα των θαυμάτων | Τα σκεύη που αδειάζουνε σωρούς απορριμμάτων, ναι | Το σύννεφο που σ' έπνιξε και θες να το διαλύσεις | Το στόμα που δεν άνοιξες ποτέ σου να μιλήσεις, ναι | Ευτυχώς που η πατρίς δικαιώνεται | Σε ταβέρνες, πλατείες κι αλάνες | Ευτυχώς που δε χάθηκε ο έρωτας | Ευτυχώς που υπάρχουν πουτάνες | Βαρέθηκα να βλέπω το ληστή με το πριόνι | το γύρο του θριάμβου του να κάνει στο σαλόνι, ναι | Να τρέμω κι απ' το φόβο μου να τα 'χω κατεβάσει | να είμαι εκεί που μ' άφησα αλλά να μ' έχω χάσει, ναι | Βαρέθηκα τον πάνσοφο τον υπολογιστή σου | Το χρέος που μου άφησε ο πρώην εραστής σου, ναι | Βαρέθηκα τους πάνω, βαρέθηκα τους κάτω | Το τρύπιο μου φιλότιμο που έφτασε στον πάτο, ναι | Ευτυχώς που η πατρίς δικαιώνεται | Σε ταβέρνες, πλατείες κι αλάνες | Ευτυχώς που δε χάθηκε ο έρωτας | Ευτυχώς που υπάρχουν πουτάνες

05. Μάλιστα κύριε Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Αλέκος Καγιάντας
Θέλω την καρδιά να σφίξω | πέτρα πίσω μου να ρίξω | και να φύγω | μάλιστα κύριε | μάλιστα κύριε | Mες στο χρόνο να περάσω | κι αν μπορέσω να ξεχάσω | λίγο, λίγο | μάλιστα κύριε | μάλιστα κύριε | Μα τις νυχτιές σαν συλλογιέμαι | τα μάτια της τα μενεξιά | φοβάμαι και αναρωτιέμαι | πως θα σ' αντέ- | πως θα σ' αντέξω μοναξιά | μάλιστα κύριε | μάλιστα κύριε | Θέλω μια στιγμή να φτάσει | που ότι με κρατάει να σπάσει | να ξεφύγω | μάλιστα κύριε | μάλιστα κύριε | Όλα να τα λησμονήσω | και σε μια γωνιά να σβήσω | λίγο, λίγο | μάλιστα κύριε | μάλιστα κύριε | Μα τις νυχτιές σαν συλλογιέμαι | τα μάτια της τα μενεξιά | φοβάμαι και αναρωτιέμαι | πως θα σ' αντέ- | πως θα σ' αντέξω μοναξιά | μάλιστα κύριε | μάλιστα κύριε

06. Οι ψυχές και οι αγάπες Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Απόστολος Μπουλασίκης | Στίχοι: Απόστολος Μπουλασίκης
Τίποτα στο κόσμο δεν τον νοιάζει | παρά μόνο το μυαλό του ανοικτό να μένει | μέσα στην αδράνεια τρομάζει | ξαναβλέπει στη φορμόλη την ψυχή σβησμένη | κόβει το κορμί του και το θάβει | σε νερό και σε φωτιά να χωριστεί | Στους δεκάξι παγωμένους εφιάλτες | κάτι απρόσωπα λαμπάκια της νυκτός δανείζει | σ' άνυδρους ανέραστους αντάρτες | στοιχειωμένος σε μια εθνική οδό που πήζει | βρίσκει την αχτίδα π' απομένει | και μαζί της τη φυγή θα μοιραστεί | Οι ψυχές και οι αγάπες | σιαμαίες αυταπάτες | όμοιες σαν άσπρα πλήκτρα | σαν φωτάκια μες τη νύκτα | βρίσκουν σώματα παρθένα | στη συνήθεια πουλημένα | με φιλιά τα εξαγνίζουν | τους χαρίζονται | Τούτος ο αρχέγονος ρυθμός των Αφρικάνων | κάτι από μπάλο Συριανό θυμίζει | ανθρωποθυσία στους θεούς των ηφαιστείων | σαν αναπαραγωγής βωμό γυαλίζει | κράτησε αγάπη μου για λίγο την πνοή σου | κλείσε όλη τούτη τη στιγμή σ' ένα φιλί | Κοίταξε τριγύρω τα Μετέωρα πως πέφτουν | μπάλες από χιόνι μείνε ζωντανή ακόμη | κρίνε με σαν άνθρωπο που ψάχνει την ψυχή του | κι άμα τον γουστάρεις θα σου πω συγνώμη | είναι κάτι μήνες που φιλοξενώ τον τρόμο | κι έχω ανάγκη να με βλέπεις σαν μωρό παιδί | Αχ μωράκι σαστισμένο | μέσα στο μυαλό σου ξένο | τι να πρωτοτραγουδήσεις | και ποια πόρτα να κτυπήσεις | να σου πω για να σε πείσουν | στα μετάξια να σε ντύσουν | να φανούν λευκά δοντάκια | μες το γέλιο σου | Χίλιες και μια νύχτες ανοιχτά της οικουμένης | αλυσοδεμένος πολικός αστέρας | άφηνα τους άλλους να μιλούν για μένα | και φοβόμουν μη με δει το φως της μέρας | τα χαμένα χρόνια θα τα πάρω πίσω | φτάνει που και που να λες ακόμα σ' αγαπώ | Κόκκινος ορίζοντας τα χρόνια π' απομένουν | κάνε το σινιάλο να σε βρει ψυχή μου | πρόσωπα λιμάνια κράτησε τα "φεύγουν" | πάρε με αγκαλιά και κράτα με μαζί σου | βιντεοταινίες η ζωή που είδα | του άστεγου του νου μου η πατρίδα είσαι εσύ | Αχ αγάπη μου αγάπη | διαμαντάκι μες στη στάχτη | και νησάκι που 'χει φάρο | ένα μεθυσμένο γλάρο | γύρω σου που φτερουγίζει | τ' όνομά σου συλλαβίζει | σημαδεύει τη ματιά σου και αφήνεται

07. Λίνα Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Νικόλας Άσιμος | Στίχοι: Νικόλας Άσιμος
Λίνα, Λίνα, μην λυπάσαι | Λίνα, Λίνα, μη φοβάσαι | Λίνα, Λίνα, πως κοιμάσαι | μόνη σου, πανάθεμά σε; | Φεύγει κι έρχεται ο καλός σου, | πως να βρεις τον εαυτό σου; | Δεν αξίζει τόσο όσο, | η ζωή κι ο θάνατός σου. | Πες μου ένα ψέμα, | ν' αποκοιμηθώ. | Μοναχά για σένα, | κάνω το χαζό. | Λίνα, Λίνα, καρδερίνα, | θα σε δω τον άλλο μήνα, | μ' έχεις κλείσει στην κουζίνα | κι έγινες και μπαλαρίνα. | Λίνα, Λίνα, ζούμε χώρια, | δούλεψα και στα βαπόρια | Λίνα, Λίνα, τέτοια ζόρια, | να 'χαν τ' άλλα σου τ' αγόρια. | Πια δεν έχω χρόνο, | να σου εξηγώ. | Δύσκολα τελειώνω, | μ' ό,τι αγαπώ. | Λίνα, Λίνα, σαν σε είδα, | ένιωσα σαν ναυαρχίδα | κι έσκασες σαν καταιγίδα, | στην χλωρίδα και πανίδα. | Τώρα λες πως σου ανήκα, | μα δεν πλήρωνα το ΙΚΑ, | θα 'ταν μεγαλομανία, | αν με γράφαν στα ταμεία. | Πες μου ένα ψέμα, | ν' αποκοιμηθώ. | Μοναχά για σένα, | κάνω τον χαζό. | Λίνα, Λίνα, κι αν σε χάνω, | δεν θα σε ξαναπικράνω, | σαν το σκύλο με τη γάτα, | η αγάπη μας στη στράτα. | Λίνα, Λίνα, παίρνω φόρα | κι όλα τ' άπλυτα στη φόρα, | έχεις ομορφιά φιδίσια, | τι γυρεύεις στα Πατήσια;

08. Καυσαεριώδεις θυμιάσεις Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Νικόλας Άσιμος | Στίχοι: Νικόλας Άσιμος
Καυσαεριώδεις θυμιάσεις | Νες καφέ, καλσόν και προσπελάσεις | Βάλανε και φίλτρο στα τσιγάρα | Τρομάρα σε φιλτράρουν. | Σύγχρονοι οι σταύλοι του Αυγεία | Και γω καθαρή ακαθαρσία | Μεταμφιεσμένος σε αρκούδα | Φαγούρα θα σας πιάσει. | Κι όμως δεν ξέρω, δεν ξέρω, δεν ξέρω, δεν ξέρω | Αν με φοβάσαι ή τρέμεις | Γι αυτό το ύφος σου είναι πάντα το ίδιο | Όπως προβάτου και χοίρου και κότας και βόειδου. | Κουβαλώ τον κόσμο σαν μουλάρι | Πα να μου φορέσουν και σαμάρι | Μεταμφιεσμένος σε φαγούρα | Αρκούδα θα σε πιάσω.

09. Ουλαλούμ Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Νικόλας Άσιμος | Στίχοι: Γιάννης Σκαρίμπας
Ήταν σα να σε πρόσμενα κυρά, | απόψε που δεν έπνεε όξω ανάσα, | κι έλεγα: Θα 'ρθει απόψε απ' τα νερά, κι από τα δάσα! | Θα 'ρθει αφού φλερτάρει μου η ψυχή | αφού σπαρά το μάτι μου σαν ψάρι, | και θα μυρίζει φώτα [ήλιο] και βροχή το νιο φεγγάρι!... | Και να, το κάθισμά σου συγυρνώ, | στολνώ την κάμαρά μου αγριομέντα, | και να μαζί σου κιόλας αρχινώ, χρυσή, κουβέντα. | Πως να... θα μείνει ο κόσμος με το "μπα" | που μ' έλεγε τρελόν, πως είχες γίνει καπνός | και, τάχας, σύγνεφα θαμπά, προς τη σελήνη... | Νύχτωσε και δε φάνηκες εσύ... | Κίνησα να σε βρω στο δρόμο, οϊμένα! | μα σκούνταφτες (όπου εσκούνταφτα), χρυσή, κ' εσύ με μένα!... | Τόσο πολύ μ' αγάπησες, κυρά, | που άκουγα διπλά τα βήματα μου! | πάταγα γω, στραβός, μες στα νερά; Κι εσύ κοντά μου!...

10. Έτσι μ' αρέσει Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Γιάννης Ιωάννου | Στίχοι: Βασίλης Γιαννόπουλος
Έτσι μ' αρέσει | Να σ' αγαπάω ψεύτικα | να σου σφυρίζω κλέφτικα | Να σκίζομαι για σένα | να ντρέπεσαι για μένα | Έτσι μ' αρέσει | Να καίω και να καίγομαι | στην ψύχρα να ερωτεύομαι | Τη πόρτα να σου κλείνω | απ' έξω να σ' αφήνω | Έτσι μ' αρέσει | Τρελός με τους τρελούς | καλός με τους καλούς | Και με τους φίλους φίλος | Τρελός με τους τρελούς | κακός με τους κακούς | Και με τις γάτες σκύλος | Έτσι μ' αρέσει | Να με μαζεύουν άδικα | τα βράδια απ' τα σκυλάδικα | Να ζω μες τη κραιπάλη | στο μαύρο μου το χάλι | Έτσι μ' αρέσει | Να γράφω τη μιζέρια μου | στον τοίχο με τα χέρια μου | να με τραβάνε χύμα | χαράματα στο τμήμα | Έτσι μ' αρέσει | Τρελός με τους τρελούς... | Γνωστός σου να 'μαι κι άγνωστος | γιατρός σου να 'μαι κι άρρωστος | Αλήθεια σου και ψέμα | να φταίω εγώ για σένα | Έτσι μ' αρέσει | Να σε μαυρίζω μόνιμα | να σε γιουχάρω επώνυμα | Να κάνω το δικό μου | γαμώ το κέρατο μου | Έτσι μ' αρέσει

11. Χειμώνας Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Απόστολος Μπουλασίκης | Στίχοι: Απόστολος Μπουλασίκης
Ο χειμώνας είν' αγόρι | Μ' ένα αδέξιο πανωφόρι | Που γυρνάει τις νύχτες και μεθάει | Ανταμώνει τις νιφάδες | Στων σπιτιών τις χαραμάδες | Ξενιτεύεται μεσ' τα φιλιά | Τις νιφάδες ξελογιάζει | Στο χορό τις δοκιμάζει | Ψάχνει εκείνη ήλιο που έχει | Τον Απρίλη που ν' αντέχει | Ο χειμώνας είναι αγόρι | Θέλει τη λευκή τη κόρη | Το γοβάκι να ταιριάξει | Τη χιονάτη του ν' αρπάξει | Ο χειμώνας ψάχνει φίλη | Μα φοβάται τον Απρίλη | Και ζητάει απ' τις νεράιδες | Να του βρουν κι άλλες νιφάδες | Μην του λέτε για αγάπη | Μόνο ψάξτε τη χιονάτη | Που ΄χει τατουάζ στη πλάτη | Έναν ήλιο για προστάτη | Μη μιλάτε του χειμώνα | Μόνο βρείτε του κρυψώνα | Η νιφάδα του θα λιώσει | Λίγο πριν να ξημερώσει | Μη μιλάτε του χειμώνα

12. Μήλος Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Απόστολος Μπουλασίκης | Στίχοι: Απόστολος Μπουλασίκης
Γλαροπούλια στο λατίνι | κι η αγάπη μου δελφίνι | μπρος στης πλώρης μας τη δίνη, ναι | Πλέκω δίχτυ από μετάξι | τις φτερούγες της ν' αρπάξει | πριν προλάβει και πετάξει, ναι | Μήλο, Μήλο, πορτοκάλι | ξέρω σ' αγαπήσαν κι άλλοι | φίλησε με όμως πάλι | πάνω στων αφρών τη ζάλη | Μήλο, Μήλο, μανταρίνι | κυκλαδίτικο χαμίνι | το γαλάζιο σου μ΄ αφήνει | ναυαγό μεσ' το μπουρίνι | Πλάκα πάνου, Σύρμα κάτου | ορυχεία του θανάτου | δειλινά του αθανάτου, ναι | Αφροδίτη μη λυπάσαι | τους τουρίστες μη φοβάσαι | η αγάπη πάντα θάσαι, ναι | Μήλο, Μήλο, Αφροδίτη | το λιμάνι κάνω σπίτι | και τους βράχους σου κρεβάτι | να 'χω στις πληγές μου αλάτι | Μήλο, δαγκωμένο μήλο | του παράδεισου το μήλο | στο βωμό της θα το στείλω | χάρισε μου Αδάμ το μήλο

13. Είσαι παιδί ωραίο Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Νικόλας Άσιμος | Στίχοι: Νικόλας Άσιμος
Είσαι παιδί ωραίο | Κι υπηρετείς στα Ρέο | Για γαλονάκια και βαθμό σε είχανε. | Σου φτιάχναν το μεράκι | Με το κομπιουτεράκι | Μα κρεμασμένο και νεκρό σε βρήκανε. | Κι όλοι αποφανθήκανε πως ετρελλάθης | Αφού δεν προσαρμόστηκες καλά να πάθεις. | Ω εποχή ραγδαία | Απέβηκες μοιραία | Και χάλασες τόσα παιδιά ευαίσθητα. | Αναρωτιέμαι ως πότε | Θε να με τρων αι κόται | Γιατί στα πίτουρα βαθειά μπερδεύτηκα. | Μες τον πυρήνα σου θαρρώ πως θα μπουκάρω | Τον ζωικό μου τον παλμό να ξαναπάρω. | Οι μέρες αποφράδες | Με ξόρκισαν παπάδες | Κι αμαρτωλό με βγάλανε και βλάσφημο. | Κι εγώ να καταπίνω | Τιτανικός θα γίνω | Να σας βυθίσω στο στερνό μου χάσιμο. | Ότι ενθάδε κείμεθα ω ξειν αγγέλειν | Κι απολωλότες είμεθα απ' την αγέλην…

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης