Δευτέρα, 24 Αυγούστου 2015

14 χρυσές επιτυχίες της Δήμητρας Γαλάνη Vol. 1





















Η Δήμητρα Γαλάνη σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Μαρία με τα κίτρινα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Βασίλης Δημητρίου | Στίχοι: Παραδοσιακό
Μαρία με τα κίτρινα, | ποιον αγαπάς καλύτερα | ποιον αγαπάς καλύτερα | τον άνδρα σου ή τον γείτονα; | -Τον άντρα μου τον αγαπώ, | τον γείτονα καλύτερα. | Τον άντρα μου τον αγαπώ, | τον γείτονα καλύτερα. | Μαρία με τα κίτρινα... | -Να γίνει ο άντρας μάρμαρο | κι ο γείτονας τριαντάφυλλο | για να πατώ στο μάρμαρο | να κόβω το τριαντάφυλλο

02. Αγάπη μέσα στην καρδιά Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ένα δειλινό, μες στ' ακροθαλάσσι, | σαν το ναυαγό ήρθα κι εγώ. | Μου 'δωσες νερό σ' ασημένιο τάσι, | για να δροσισθώ, σ' ευχαριστώ. | Αγάπη μέσα στην καρδιά | φουρτουνιασμένη λαγκαδιά | κάποια βραδιά πλημμύρισες, | και μας ξεκλήρισες. | Πάψε να ζητάς όλη την αλήθεια, | τι είναι ο έρωτας μη με ρωτάς. | Ψάξε να τη βρεις μες στα παραμύθια, | τώρα δε μπορείς, είναι νωρίς. | Αγάπη μέσα στην καρδιά | φουρτουνιασμένη λαγκαδιά | κάποια βραδιά πλημμύρισες, | και μας ξεκλήρισες.

03. Ρήνα Κατερίνα μου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
-Πού θα πας Ρήνα μου | Ρήνα Κατερίνα μου; | -Στο γιαλό στην αμμουδιά | να με δούνε τα παιδιά. | Ήρθανε δυο παλληκάρια | σα θαλασσινά φεγγάρια- | με γεμίσανε φιλιά | στην ακρογιαλιά. | -Πού θα πας Ρήνα μου | Ρήνα Κατερίνα μου; | -Στα ψηλά καμπαναριά | να με δούνε τα χωριά. | -Πού θα πας Ρήνα μου | Ρήνα Κατερίνα μου; | -Στο νερό στη λαγκαδιά | να με δούνε τα παιδιά. | Ήρθανε δυο παλικάρια | σαν θαλασσινά φεγγάρια- | με χορτάσαν αγκαλιά | στην ακρογιαλιά. | -Πού θα πας Ρήνα μου | Ρήνα Κατερίνα μου; | -Στο βουνό στην εκκλησιά | να με δούνε τα νησιά.

04. Η πίκρα σήμερα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Η πίκρα σήμερα | δεν έχει σύνορα | κι εσύ δεν έπρεπε να μ' αρνηθείς. | Κάποτε αλίμονο | στο μεσοχείμωνο | τον ήλιο σου 'φερα να ζεσταθεί | Κοίτα πώς κλαίει ο ουρανός | δεν είναι πια γιορτή. | Έγινε τ' όνειρο καπνός | πες μου γιατί, γιατί. | Κοίτα πώς κλαίει ο ουρανός | μα εσύ καρδιά μην κλαις, | κι όταν χτυπάει ο κεραυνός, | τραγούδι εσύ να λες. | Νύχτωσε, βράδιασε, | ο κόσμος άδειασε, | κρύβω το δάκρυ μου και καρτερώ. | Μα εσύ δεν έρχεσαι, | βρέχει και βρέχεσαι, | ποτήρι μου 'δωσες, φαρμακερό.

05. Χαλασιά μου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Βασίλης Δημητρίου | Στίχοι: Παραδοσιακό
Αχ | δε στο 'πα χαλασιά μου | στο μύλο να μην πας, χαλασιά μου | να μη σε κόψει η ρόδα | και γίνω εγώ φονιάς, χαλασιά μου | και γίνω εγώ φονιάς. | Χαλασιά μου χαλασιά μου | ζωντανή είσαι χωρισιά μου. | Αχ | δε σ' έχω να δουλεύεις | να βασανίζεσαι, χαλασιά μου | σ' έχω να τρως να πίνεις | και να στολίζεσαι, χαλασιά μου | και να στολίζεσαι. | Χαλασιά κι αλί από μένα | που έβαλα σεβντά για σένα.

06. Πόσα σου πήρ' ο ουρανός Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Βαρβάρα Τσιμπούλη
Πόσα σου πήρ’ ο ουρανός, | πόσα φλουριά ασημένια, | γι’ αυτά τα άστρα που φοράς | στα μάτια τα μελένια; | Κι εγώ για την αγάπη σου | τι θες να σου πληρώσω; | Πόσες καρδιές, αγόρι μου, | να βρω και να σου δώσω; | Κι εγώ για την αγάπη σου | τι θες να σου πληρώσω; | Πόσες καρδιές, αγόρι μου, | να βρω και να σου δώσω; | Πόσα σου πήρε η άνοιξη, | πόσα το καλοκαίρι, | και σου ’δωσαν τον ήλιο τους | για να κρατάς στο χέρι; | Κι εγώ για την αγάπη σου | τι θες να σου πληρώσω; | Πόσες καρδιές, αγόρι μου, | να βρω και να σου δώσω; | Κι εγώ για την αγάπη σου | τι θες να σου πληρώσω; | Πόσες καρδιές, αγόρι μου, | να βρω και να σου δώσω;

07. Αχ η αγάπη Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Λίνος Κόκοτος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ένα καράβι θα σκαλίσω | σε φλούδα πεύκου με σουγιά | και κάποιου Μάρτη θα κινήσω βραδιά | για περλάντια καρσί στη Μπαρμπαριά. | Αχ η αγάπη ποτέ δεν τελειώνει | λιώνει το χιόνι στα βουνά | αχ η αγάπη τρελαίνει τ’ αηδόνι | και τη ζωή μας την αρχίζει ξανά. | Κι αν το μπορέσω και γυρίσω | με χίλια πλούτια στο σκαρί | θε' να σε κλέψω μ' ασημένιο φαρί | και η μάνα σου ας τρέχει να σε βρει. | Αχ η αγάπη ποτέ δεν τελειώνει | λιώνει το χιόνι στα βουνά | αχ η αγάπη τρελαίνει τ΄ αηδόνι | και τη ζωή μας την αρχίζει ξανά. | Αν τύχει όμως και πεθάνω | από σπαθί σαρακηνό | φύτεψε, βάλε μυγδαλιές στο στενό | να σε νοιώθω νυφούλα κι ας πονώ | Αχ η αγάπη ποτέ δεν τελειώνει | λιώνει το χιόνι στα βουνά | αχ η αγάπη τρελαίνει τ΄ αηδόνι | και τη ζωή μας την αρχίζει ξανά, | και τη ζωή μας την αρχίζει ξανά, | και τη ζωή μας την αρχίζει ξανά.

08. Συγνώμη που σ' αγάπησα πολύ Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Γιώργος Κανελλόπουλος
Μαύρη ζωή με τσάκισε | σε βρήκα για λιμάνι | όμως η τόση αγάπη μου | μόνο κακό σου κάνει | Συγγνώμη που σ' αγάπησα πολύ | δεν ξέρω ν' αγαπώ όμως πιο λίγο | συγγνώμη που σ' αγάπησα πολύ | μα βρήκα το κουράγιο και θα φύγω | συγγνώμη που σ' αγάπησα πολύ | Σαν το νερό στην έρημο | πάντα θα σε ζητώ | ένα φιλί μου χάρισες | γι' αυτό σ' ευχαριστώ | Συγγνώμη που σ' αγάπησα πολύ | δεν ξέρω ν' αγαπώ όμως πιο λίγο | συγγνώμη που σ' αγάπησα πολύ | μα βρήκα το κουράγιο και θα φύγω | συγγνώμη που σ' αγάπησα πολύ

09. Καραβοκύρη βάλε μπρος Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη & Χορωδία
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Σέβη Τηλιακού
Καραβοκύρη βάλε μπρος | δεν μας χωράει ο γιαλός | εμείς δεν δένουμε καρδιά | και παλαμάρι στη στεριά, | καραβοκύρη βάλε μπρος. | Σβάρνα θα πάρουμε τη γη | κι όπου λαχαίνουμε γιορτή | θα αράζουμε, θα πίνουμε | και δρόμο θα του δίνουμε. | Καραβοκύρη βάλε μπρος | ο κόσμος είναι στρογγυλός | θα τονε φέρουμε που λες | βόλτα απ' όλες τις μεριές, | καραβοκύρη βάλε μπρος. | Σβάρνα θα πάρουμε τη γη | κι όπου λαχαίνουμε γιορτή | θα αράζουμε, θα πίνουμε | και δρόμο θα του δίνουμε.

10. Ένας μύθος Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Θρασύβουλος Σταύρου
Ένα μύθο θα σας πω | που τον μάθαμε παιδιά.  | Ήταν κάποιος μια φορά | που ‘φυγε στην ερημιά.  | Κι από τότε στα βουνά | ζούσε πια με το κυνήγι.  | Κι από μίσος στις γυναίκες | δεν κατέβη στο χωριό.  | Για τον μύθο που μας λέτε | άλλον μύθο θα σας πω.  | Ήταν κάποιος μια φορά | δίχως σπίτι και γωνιά.  | Για τους άνδρες είχε φρίκη | κι ένα μίσος φοβερό. | Όμως όλες τις γυναίκες | τις αγάπαγε θαρρώ.

11. Βρε πώς αλλάζουν οι καιροί Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Βρε πως αλλάζουν οι καιροί | εγώ εδώ κι εσύ εκεί | εγώ δακρύζω και πονώ | κι εσύ σε τόπο μακρινό | Σαν τα πουλιά μαλώναμε | και ξαναζευγαρώναμε | Βρε πως αλλάζουν οι καιροί | εγώ εδώ κι εσύ εκεί | Βρε πως αλλάζουν οι καιροί | σβήνει η αγάπη ένα πρωί | σιγά, σιγά σβήνω κι εγώ | ποιος ξέρει αν θα σε ξαναδώ

12. Ήταν τα λόγια σου φωτιά Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Ήταν τα λόγια σου φωτιά | και τα παιδιά χλωρά κλαδιά | στο ματωμένο φράχτη. | Κι ήταν τα λόγια σου φωτιά | που όνειρα πάθη τα παιδιά | κι ο φόβος τους μια στάχτη. | Ήταν τα λόγια σου φωτιά | ήσουν ψηλός ήσουν κοντά | στη λευτεριά που θα 'ρθει. | Μια μάντρα τσούρμο τα παιδιά | και μυστικό μες στην καρδιά | έναν κρυμμένο χάρτη. | Ήταν τα λόγια σου φωτιά | ατσάλι η κάθε σου ματιά | μες στην πληγή λεπίδι. | Χάσαν τ' αγόρια τη μιλιά | σαν πήραν τ' αύριο αγκαλιά | σε μυστικό ταξίδι.

13. Έλα να σε κάνω ταίρι Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Είν' ο ουρανός καθρέφτης | και η θάλασσα γυαλί | Τ'όνομά σου ζωγραφίζω | με μπογιά πορτοκαλί | Δυο κοχύλια δυο φιλιά | Δυο πεντόβολα στο χέρι | Έλα στην ακρογιαλιά | Έλα να σε κάνω ταίρι | Είν' ο ουρανός καθρέφτης | και τ' αστέρια στη σειρά | η καρδούλα μου πετάει | με τα άσπρα της φτερά

14. Χασάπικο 40 Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ήλιε μου ήλιε μου βασιλιά μου | μη μ' αφήνεις σήμερα | συννεφιά, συννεφιά στην καρδιά μου | στο κορμί μου σίδερα | Αγόρι ματωμένο θεριά σε ζώσανε | χαράματα σε πήραν και σε σταυρώσανε | Ήλιε μου ήλιε μου βασιλιά μου | πες μου τι μου ζήλεψες | φώτισες μια στιγμή την καρδιά μου | κι ύστερα βασίλεψες | Αγόρι ματωμένο θεριά σε ζώσανε | χαράματα σε πήραν και σε σταυρώσανε

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης