Τρίτη, 7 Ιουλίου 2015

Θέα παραδείσου





















Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη σε τραγούδια του Νίκου Αντύπα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Μια θέα Παραδείσου Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Ο έρωτας λοιπόν κατεδαφίζει | το ετοιμόρροπο που συντηρούμε | και λίγο πριν μαζί του σωριαστούμε | με άλλα υλικά μας ξαναχτίζει. | Ευγένεια και βάθος μας χαρίζει | σκληρότητα και ύψος που τρομάζει | σε άγνωστο τοπίο προβιβάζει | τον κόσμο και ξανά μας τον δωρίζει. | Τα μουδιασμένα μέλη μας αγγίζει | δεκαδικά και συμμιγή και μονά | και παραβαίνοντας κάθε κανόνα | ακέραια τα κάνει και τ' αθροίζει. | Όνειρο ή αρρώστια θα περάσει | με μια ηχώ βλεμμάτων και μια ζάλη. | Η σιωπή σαν μύγα σε μπουκάλι | τη μουσική του κόσμου θα σκεπάσει. | Μετά την ταραχή του και το σάλο | αφήνει, εκεί στην άκρη των δακτύλων, | σαν χνούδι τη χρυσή σκουριά των ήλων | και θέα σε παράθυρο μεγάλο | Μια θέα Παραδείσου, τίποτ' άλλο.

02. Ήταν αγάπη Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Λίνα Δημοπούλου
Λοιπόν, μας βρήκαν συννεφιές | θαμπώσανε οι ομορφιές | στη μπόρα ο χρόνος ο χαφιές, μας δίνει... | Ξυράφια οι κλεφτές ματιές | οι ψίθυροι και οι κραυγές | κι ότι αγαπάγαμε ως χθες, οδύνη... | Να πας, καλά | όπου πας, καλά | να μη λυπάσαι, μα να θυμάσαι | και τ’ όνομά μου και τ’ άγγιγμά μου | πριν γίνει στάχτη έζησε κάτι | κι ήταν αγάπη... | Ταξίδια κάνουν οι ψυχές | σα ναυαγοί ψάχνουν στεριές | ανάσες παίρνουν βιαστικές | και φεύγουν... | Να πας, καλά | όπου πας, καλά | να μη λυπάσαι, μα να θυμάσαι | και τ’ όνομά μου και τ’ άγγιγμά μου | πριν γίνει στάχτη έζησε κάτι | κι ήταν αγάπη...

03. Η γιορτή που μου χρωστάς Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Θα `ρθουν οι φίλοι, | θα `ρθουνε κι οι ξένοι, | όλοι καλεσμένοι | από μόνοι τους. | Θα `χουν μουσικές, | θα φέρουνε και όνειρα, | θα τ’ απλώσουν όλα | στο σεντόνι τους, | πλάι στο κύμα. | Θέλω γιορτή, | τη γιορτή που μου χρωστάς, | απ’ το κύμα να με πας | στον αέρα. | Θέλω τη γιορτή, | τη γιορτή που μου χρωστάς, | όσο μου γελάς, | χαρτοπόλεμο | το χρόνο θα σκορπάς. | Οι καινούριοι φίλοι | κι οι παλιοί μου έρωτες | κι οι γονείς μου θα `ρθουν | στην κορνίζα τους. | Κι όλοι αγκαλιασμένοι, | απ’ το αύριο ως το χθες, | να ο χορός που δένει | τις ανθρώπινες, | τις ανθρώπινες φωτιές.

04. Χάθηκες Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Λόγια μυστικά που μου ψιθύριζες γλυκά, | νύχτες παραδείσου, | λόγια σαν πουλιά μου πήραν πίσω τα φιλιά | κι έφυγαν μαζί σου. | Έκαψες λοιπόν το μέλλον και το παρελθόν | κι έμεινα στο τώρα, | δώσε μου παρόν απ’ το κοινό μας παρελθόν, | δώσε μου μια ώρα. | Μου πήρες πίσω τα φιλιά | και τ’ αεράκι απ’ τα μαλλιά | και χάθηκες και χάθηκα. | Στο δανεικό και φυλαγμένο μυστικό, | στης καρδιάς τα φύλλα, | πες μου σιγανά πως το κορμί σου δεν ξεχνά | τόση ανατριχίλα.

05. Χωριστά Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη & Γιάννης Χαρούλης
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Ελένη Φωτάκη
Λόγια που μου είπες | μην τα ξαναλές | όλα τα θυμάμαι | έσπασαν οι λύπες | κι έγιναν πολλές | ξέχνα τες και πάμε | χωριστά. | Δε θα σ’ έχω φίλο | θα `χουμε χαθεί | μ’ άλλους θα μιλάμε | πράσινο σαν μήλο | τ’ αύριο θα `ρθεί | τρέξε να το φάμε | χωριστά. | Εγώ κι εσύ και σφαίρες και βελόνες και κλαδιά | Περνά-περνά η αγάπη μας, τη βρίσκουν στην καρδιά. | Εσύ κι εγώ και βέλη και σπαθιά για σκοτωμό | Περνά-περνά η αγάπη μας, της κόβουν το λαιμό. | Θα περάσει ένας μήνας | θα περάσει κι ένας χρόνος | ίδιο κλάμα, ίδιος πόνος | χωριστά. | Θα περάσει ένας αέρας | και θα σκίσει το μετάξι | που θα το `χουμε κοιτάξει | χωριστά. | Θα περάσει μια ιδέα | ένας φόβος κι ένα χάδι | θα μας βάλουν στο σημάδι | χωριστά. | Θα περάσει κι ένα χέρι | και τα μάτια θα μας κλείσει | και θα τα `χουμε όλα ζήσει | χωριστά.

06. Υπόλοιπα ζωής Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Λίνα Δημοπούλου
Κάπνιζα απόψε όλη τη νύχτα | σκοπιά γνωστή μου, δίπλα στο φωταγωγό, | με τον καπνό μακάρι να `φευγα κι εγώ, | πρώτη φορά είπα την πιο βαθιά μου αλήθεια. | Μέτρησα όλα τα ξενύχτια, | που τη σιωπή, μες στη σιωπή περιπολώ | κι ενώ κοιμόσουν σ’ ένα όνειρο απλό, | ήσυχα ξήλωσα όσα μας δέναν δίχτυα. | Αύριο πρωί δε θα με βρεις | κι εδώ δε θα ξαναγυρίσω. | Μου περισσεύουν κάτι υπόλοιπα ζωής | και θα τα ζήσω. | Έζησα χρόνια στο πλευρό σου | χωρίς να ψάχνω, να ρωτάω, να ζητώ | κι έτσι βολεύτηκες σ’ ένα άτιμο κρυφτό, | που τα κατάφερε και μ’ έκανε εχθρό σου.

07. Χορός Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Γεράσιμος Ευαγγελάτος
Μια φωτιά στη ματιά μου | πόδια γυμνά στη στάχτη | χάρισα τα κομμάτια μου | στης μοίρας μου τ’ αδράχτι. | Ένας χορός απ’ τα βάθη του χρόνου | για τις χαρές που τη λύπη ανταμώνουν | ένας ρυθμός δυναμώνει εντός μου | για να ξορκίσει το μάταιο του κόσμου. | Ένας χορός με τα χέρια μου πάνω | το παραπέρα από μένα να φτάνω | χέρια ψηλά το Θεό μου να πιάνω | όσα φοβάμαι δικά μου να κάνω. | Θα πατώ γερά στη γη | μα θα κοιτάω τ’ αστέρια | κι ο χορός θα μ’ οδηγεί | σε απάτητα λημέρια.

08. Ανάψτε προβολέα Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Γεράσιμος Ευαγγελάτος
Να τες κι οι σιωπές | σώθηκαν οι λέξεις | τα χρόνια τα κοινά | γράφονται ξανά. | Οι παλιοί εραστές | δυο καινούριοι ρόλοι | μέχρι τη στιγμή | που αφήνουν τη σκηνή. | Ανάψτε προβολέα | τραβήξτε την αυλαία | για τελευταία φορά | τα λόγια σε σειρά. | Οι άνθρωποι λοιπόν | παιχνίδια των Θεών | η πιο παλιά δουλειά | ν’ αλλάξουμε φιλιά. | Ανάψτε προβολέα. | Ήμουν ασφαλής | μες στην αγκαλιά σου | μα να που τελικά | ο χρόνος μας νικά. | Αγάπη μου παλιά | καινούριο μου αντίο | εκείνες που θα `ρθουν | πώς θα σ’ αγαπούν.

09. Το μαύρο φουστάνι Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Γεράσιμος Ευαγγελάτος
Λογαριασμό δε χρωστάω σε κανένα, | μια η ζωή μου, ανήκει σε μένα | θέλω τη ζω, την προσφέρω, την καίω | δικαίωμά μου για όσο αναπνέω. | Μη μου μιλάτε | για άλλες ιδέες | είδα πολέμους | χόρτασα, φτάνει. | Απ’ τις παλιές σας μόνο σημαίες | φτιάξτε μου ένα μαύρο φουστάνι. | Έξω από μένα ψυχή δεν ορίζω | από τον κόσμο, μια άκρη γνωρίζω | σ’ αυτήν την άκρη διαλέγω να ζήσω | και τις χαμένες ζωές να πενθήσω.

10. Το κόλπο Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Λίνα Δημοπούλου
Κομμάτιασε ο άνεμος τα τζάμια | και γέμισε το σπίτι γιασεμιά | διαλύθηκαν της πίκρας τα ντουμάνια | και λούστηκε στο φως η ερημιά. | Το κόλπο το κανόνισε η ψυχή σου | η μάγισσα που βλέπει τα σημάδια | και πριν σε κυριεύσουν τα σκοτάδια | ανάβει έναν Απρίλη στη βροχή σου. | Καθάρισε ο καιρός ανάμεσά μας | κι απ’ το παραθύρι το κενό | δεμένοι με τα δίδυμα φτερά μας | γυρέψαμε ξανά τον ουρανό.

11. Αυτό το φως δε λιγοστεύει Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Αυτό το φως δεν λιγοστεύει απ’ του Ομήρου τον καιρό, | Και σαν αρχάγγελος χορεύει πάνω στο κύμα το σγουρό | Κάθε νησάκι και κολόνα, κάθε βουνό και προσευχή | Κι ο ουρανός ένα ποτάμι και μια πονετική βροχή | Όλα μικρά κι αγαπημένα, μέσα στη χούφτα σου χωρούν | Την ομορφιά δοξολογούνε και την ασχήμια συγχωρούν | Κάθε νησάκι και κολόνα, κάθε βουνό και προσευχή | Κι ο ουρανός ένα ποτάμι και μια πονετική βροχή | Πάνω στο αίμα των αθώων, και στου φονιά την ενοχή

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης