Δευτέρα, 27 Ιουλίου 2015

Πάσχα με τον Βασίλη Καρρά





















Ο πρώτος δίσκος

01. Καίγομαι και σιγολιώνω Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Τάσος Ζούμπος | Στίχοι: Τάσος Ζούμπος
Καίγομαι και σιγολιώνω | και για σένα μαραζώνω | αχ, τι καημός | Μίλησέ μου μίλησέ μου | δυο λογάκια χάρισέ μου | αχ, ο φτωχός | Σ’ αγαπώ σ’ αγαπώ | ως κανένας άλλος | στην καρδιά μου ρίζωσε | έρωτας μεγάλος | Τι να κάνω τι να κάνω | αχ ο μαύρος θα πεθάνω | αχ, τι καημός | Μίλησέ μου μίλησέ μου | δε σε φίλησα ποτέ μου | αχ, ο φτωχός | Σ’ αγαπώ σ’ αγαπώ | ως κανένας άλλος | στην καρδιά μου ρίζωσε | έρωτας μεγάλος | Μίλησέ μου μίλησέ μου | δε σε φίλησα ποτέ μου | αχ, τι καημός

02. Το αρχοντόπουλο Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό

03. Ο αμάραντος Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Αχ, για ιδέ καλέ για ιδέ | για ιδέστε τον αμάραντο | Για ιδέστε τον αμάραντο | σε τι βουνό φυτρώνει καλέ | Αχ φυτρώ- καλέ φυτρώ- | φυτρώνει μες στα δύσβατα. | Φυτρώνει μες στα δύσβατα, | στις πέτρες στα λιθάρια καλέ. | Αχ, ποτέ καλέ ποτέ. | Ποτέ του δε ποτίζεται | Ποτέ του δε ποτίζεται | και δε κορφολογιέται καλέ. | Αχ, τον τρών’καλέ τον τρών’, | τον τρών’τα λάφια και ψοφούν. | Τον τρών’τα λάφια και ψοφούν, | τ’αγρίμια κι ημερεύουν καλέ.

04. Μαραίνομαι ο καημένος Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό

05. Ένα-ένα κεραμίδι Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Γιάννης Βασιλόπουλος | Στίχοι: Νίκος Ζαχαρίας
Ένα-ενα κεραμίδι | μαζευα τοσο καιρο | να σκεπασω το σπιτακι | και να σε στεφανωθω | μα εσυ δεν ειχες μπεσα | απονη τα εσπασες | γκρεμισες τα ονειρα μου | και αλλη αγαπη επιασες

06. Παπαδοπούλα λεβεντονιά Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Παπαδοπούλα λεβεντονιά |  εσύ τρελαίνεις τα παιδιά, | εσύ τρελαίνεις τα παιδιά | βρε παπαδιά. | Ρίξε τα μάτια χαμηλά | και μην κοιτάζεις πονηρά, | και μην κοιτάζεις πονηρά | βρε παπαδιά. | Παπαδοπούλα σκέψου καλά | τα νιάτα και τη λεβεντιά, | τα νιάτα και τη λεβεντιά | βρε παπαδιά. | Μην τα μαλώνεις τα παιδιά | τα νιάτα φεύγουν βρε παπαδιά, | τα νιάτα φεύγουν βρε παπαδιά, | αχ βρε παπαδιά.

07. Το πονεμένο στήθος μου Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Σταμάτης Χατζηδάκης | Στίχοι: Σταμάτης Χατζηδάκης
Το πονεμένο στήθος μου πονεί μα δεν το λέει | τ’ αχείλι μου κι αν τραγουδεί, μέσα η καρδιά μου κλαίει. | Κλαίω κι από τα δάκρυα τη γη που στέκω βρέχω | κι άνθρωπος δεν ευρέθηκε, να με ρωτήσει τι έχω. | Σκίσε φωνή μου τα βουνά και πέρασε σαν άστρο | και άμε και χαιρέτα μου τον κρίνο μου τον άσπρο. | Ήλιε μου, στο βασιλεμό περίμενε λιγάκι | να στείλω στην αγάπη μου ένα γαρυφαλάκι. | Ήλιε μου, τι σου έκανα και πας να βασιλέψεις | κι αφήνεις με στα σκοτεινά και πας αλλού να φέξεις. | Παίρνει νοτιά, φέρνει νερό, παίρνει βοριάς χιονίζει | μα σε το καμαρόφρυδο αντρόγυνα χωρίζει. | Η αγάπη θέλει φρόνηση, θέλει ταπεινοσύνη | θέλει λαγού περπατησιά κι αητού γρηγοροσύνη.

08. Τη μάνα να τη σέβεστε Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Βασίλης Σούκας | Στίχοι: Γιώργος Πολύζος
Τη μάνα να τη σέβεστε καί να την αγαπάτε | κι αν φύγετε στην ξενιτιά να μη την λησμονάτε. | Η μάνα την δίνει την ευχή με ολη τη καρδιά της | ακόμα καί το αίμα της δίνει γιά τα παιδιά της. | Σχίζει λαγκάδια καί βουνά γιά τα παιδιά η μάνα | και σε μιά δύσκολη στιγμή γίνεται καί ζητιάνα.

09. Μη με μαλώνεις αδερφέ Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Κώστας Φερεντίνος | Στίχοι: Κώστας Φερεντίνος
Μη με μαλώνεις αδερφέ | που πίνω παραπάνω, | έχω κι εγώ πολλούς καημούς, | κοντεύω να πεθάνω. | Μάνα δεν έχω, έφυγε | για πάντα από τον κόσμο | κι εκείνη που ελάτρευα | με άφησε πια μόνο. | Έλα κερνάω, κάθησε | να πιούμε πια λιγάκι, | θα `χεις και `συ, μα δεν μπορεί, | κάποιο κρυφό σαράκι.

10. Τριανταφυλλιά Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Στάθης Κάβουρας | Στίχοι: Στάθης Κάβουρας

11. Τζιβαέρι Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Αχ! Η ξενιτιά το χαίρεται | Τζιβαέρι μου | Το μοσχολούλουδο μου | σιγανά και ταπεινά | Αχ! Εγώ ήμουνα που το ‘στειλα | Τζιβαέρι μου | Με θέλημα δικό μου | σιγανά πατώ στη γη | Αχ! Πανάθεμά σε ξενιτιά | Τζιβαέρι μου | Εσέ και το καλό σου | σιγανά και ταπεινά | Αχ! Που πήρες το παιδάκι μου | Τζιβαέρι μου | και το ‘κανες δικό σου | σιγανά πατώ στη γη

Ο δεύτερος δίσκος

01. Μ’ έκαψες γειτόνισσα Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Αχ μ’ έκαψες, μ’ έκαψες | μ’ έκαψες γειτόνισσα | αχ μ’ έκαψες γειτόνισσα | κακούργα δολοφόνισσα | Αχ μ’ έκαψες, μ’ έκαψες | μ’ έκαψες που να καείς | αχ μ’ έκαψες που να καείς | σαν το κεράκι της Λαμπρής | Αχ έφυγες-έφυγες | Έφυγες και πας στα ξένα | αχ έφυγες και πας στα ξένα | πως δεν έπερνες και μένα | Αχ Παναγιά μου! | Αχ έφυγες-έφυγες | έφυγες και μ’αφησες | αχ έφυγες και μ’αφησες | κακούργα μ’ απαράτησες | Ωχ! | Αχ μ’ έκαψες, μ’ έκαψες | μ’ έκαψες μια βραδιά | αχ μ’ έκαψες μια βραδιά | και δεν έχω γιατριά | Ωπα!

02. Τι να σε κάνω γαλανή Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Βασίλης Σαλέας | Στίχοι: Βασίλης Σαλέας
Τι να σε κάνω γαλανή, να γίνεις μαυρομάτα | να λεν χαρά στα νιάτα | Να σε ζηλεύω κούκλα μου, να σε ρωτώ στη στράτα | να σε ρωτώ στη στράτα | Τι, τι, τι μωρό μου, τι | Μη με ζηλεύεις, μάτια μου, και μη ρωτάς στη στράτα | και μη ρωτάς στη στράτα | Εγώ θα γίνω ταίρι σου, θα γίνω μαυρομάτα | να λεν χαρά στα νιάτα | Τι, τι, τι μωρό μου, τι

03. Όλες οι μελαχροινές Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Γιώργος Παπασιδέρης | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Όλες οι μελαχρινές και οι μαυρομάτες | ρούσες γαλανομάτες | Όλες φιλί μου δώσανε η μια δε μου το δίνει | πολύ καημό μ’ αφήνει | Όταν τη βλέπω κι έρχεται απ’ το μεγάλο δρόμο | μαραίνομαι και λειώνω | Μου `βαλε πόνο στη καρδιά και δεν μπορώ να γιάνω | θα πέσω να πεθάνω | Θα πάρω την απόφαση να πάω στο χωριό της | στο σπίτι το δικό της | Και θα το πω στη μάνα της γαμπρό της να με κάνει | ν’ αλλάξουμε στεφάνι

04. Τώρα που ‘στήσαν το χορό Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Τώρα που στή Μαρία μου, | τώρα που στήσαν το χορό, | τώρα που στήσαν το χορό, | να ‘μαν κι εγώ να τραγουδώ. | Να ‘μαν κι εγώ Μαρία μου, | να ‘μαν κι εγώ να τραγουδώ, | να ‘μαν κι εγώ να τραγουδώ, | όλες οι βέργες είναι δω. | Όλες οι βε- Μαρία μου, | όλες οι βέργες είναι δω, | δική μου η βέργα δε είναι δω, | πάει εις τη βρύση για νερό. | Πάει εις τη βρυ- Μαρία μου, | πάει εις τη βρύση για νερό, | πάει εις τη βρύση για νερό, | κι εγώ στη στράτα καρτερώ.

05. Παρήγγειλα στο γάμο σου Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Βασίλης Σούκας | Στίχοι: Χρήστος Αραβάνης

06. Μου παρήγγειλε τ’ αηδόνι Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Μου παρή- το χαϊδεμένο μου | μου παρή- παρήγγειλε τ’ αηδόνι | μου παρή- παρήγγειλε τ’ αηδόνι | με το πε- το πετροχελιδόνι. | Να του πλε- το χαϊδεμένο μου, | να του πλε- του πλέξω τη φωλιά του | να του πλε- του πλέξω τη φωλιά του | με τα χρυ- τα χρυσοπούπουλά του | Του παρή- παραπονιάρικο | του παρή- παρήγγειλα κι εγώ | του παρή- παρήγγειλα κι εγώ | που έχω χρο- χρόνια να το δω. | Μου παρή- το χαϊδεμένο μου | μου παρή- παρήγγειλε τ’ αηδόνι | μου παρή- παρήγγειλε τ’ αηδόνι | με το πε- το πετροχελιδόνι.

07. Πουλάκι ξένο Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Γιώργος Παπασιδέρης | Στίχοι: Ιωάννης Βηλαράς
Πουλάκι ξένο ξενιτεμένο | πουλί χαμένο που να σταθώ | Πού ν’ ακουμπήσω να ξενυχτήσω | να ξενυχτήσω να μη χαθώ | Βραδιάζει η μέρα σκοτάδι πέφτει | και δίχως ταίρι που να σταθώ | Που να φωλιάσω σε ξένο δάσος | σε ξένο δάσος να μη χαθώ | Γυρίζω να βρω που να καθίσω | να ξενυχτήσω το μοναχό | Κάθε κλαράκι βαστάει πουλάκι | βαστάει πουλάκι ζευγαρωτό

08. Τα μελιτζανιά Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Πέρδικα της, πέρδικα της ακρογιαλιάς | Ε και ψάρι της θαλάσσης | τα μελιτζανιά να μην τα βάλεις πια, | ε και ψάρι της θαλάσσης | τα μελιτζανιά να μην τα βάλεις πια. | Τ’ αηδόνια της, τ’ αηδόνια της ανατολής | Ε και τα πουλιά της δύσης | τα μελιτζανιά να μην τα βάλεις πια, | ε και τα πουλιά της δύσης | τα μελιτζανιά να μην τα βάλεις πια. | Όλα γλυκά, όλα γλυκά θα κελαηδούν | Ε όταν θα με φιλήσεις | τα μελιτζανιά να μην τα βάλεις πια, | ε όταν θα με φιλήσεις | τα μελιτζανιά να μην τα βάλεις πια, | τα μελιτζανιά να μην τα βάλεις πια.

09. Κυρά δασκάλα Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Άιντε είμαστε μια παρέα, βρε μια παρέα. | Άιντε πέντε έξι οχτώ παιδιά, κυρά δασκάλα, | άιντε πέντε έξι οχτώ παιδιά. | Άιντε κι είμαστε ορκισμένα, τα καημένα. | Στο Χριστό, στην Παναγιά, κυρά δασκάλα, | στο Χριστό, στην Παναγιά. | Άιντε να πάρουμε τη δασκάλα, τη δασκάλα. | Να την πάμε στα νησιά, κυρά δασκάλα, | να την πάμε στα νησιά. | Άιντε κι εκείνη δεν το δέχθη, δεν το δέχθη. | Και της κόψαν τα μαλλιά, βρε της δασκάλας, | και της κόψαν τα μαλλιά.

10. Το παπάκι Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Το παπάκι πάει, καλέ παπί | το παπάκι πάει στην ποταμιά. | Το παπάκι πάει στην ποταμιά, αχ | να κρυφτεί μέσα στην καλαμιά. | Χρυσός αϊτός, καλέ παπί | χρυσός αϊτός επέρασε. | Χρυσός αϊτός επέρασε, αχ | και δεν το καλημέρισε. | Πού πας, παπί, καλέ παπί | πού πας, παπί, και δεν το λες; | Ωρέ, πού πας παπί, και δεν το λες, αχ | παρά κάθεσαι και κλαις; | Θα πάω, γεια σας, ρε παιδιά | θα πάω για την ποταμιά. | Αχ, θα πάω μες στην ποταμιά, | για να φέρω κι άλλη συντροφιά.

11. Σαράντα βάρκες στο γυαλό Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Κώστας Σούκας | Στίχοι: Νίκος Στρογγυλάκος
Σαράντα βάρκες στο γυαλό, | μα ο Γιάννος λέει σαράντα δυο. | Ωρέ στέκεται και λογαριάζει, | μα σαράντα δυο τις βγάζει. | Λείπει μια βάρκα με πανί, | την έχει πάρει μια ξανθή. | Του 'φυγε γυαλό-γυαλό, | πάει να του φύγει το μυαλό.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης