Τρίτη, 7 Ιουλίου 2015

Απέναντι





















01. Παιδικά παιχνίδια Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Πέρασ' ο καιρός. | Παιχνίδι αλλιώτικο | που χάθηκε στο φως | τα μεσημέρια | μίλα μου. | Μ' όλες τις φωνές | ποτέ δεν έμαθα | τι σ' έκανε να κλαις | βγαίνει η βαρκούλα. | Βγαίνει η βαρκούλα | βγαίνει η βαρκούλα του ψαρά. | Ήλιος και βροχή | χιλιάδες όνειρα | παντρεύονται οι φτωχοί | κι εγώ σε χάνω | μίλα μου | κι άκου τι θα πω | ψηλά τα χέρια | γιατί τόσο σ' αγαπώ | και μένω αταξίδευτος | και τότε ρίξαμε τον κλήρο | να δούμε ποιος, ποιος, ποιος | θα φαγωθεί | να δούμε ποιος, ποιος, ποιος | θα τα φυλάει. | Νταμ, νταμ | φιλίμι κοντάμ | νταμ | νταμ | καραγάς | ξεπετώ | δίπλα | στον ποταμό | εγώ θα βγω | περνά | περνά | η μέλισσα | με τα μελισσόπουλα. | Δεν περνάς | κυρά Μαρία. | Δεν περνάς. | Δεν με πονάς. | Τι με κοιτάζεις | μ' αυτά τα μάτια | αυτό που ζήσαμε | σκοτάδι και μας πνίγει | εσύ μια κούκλα | στα σκαλοπάτια | κι εγώ τρενάκι | που δεν πρόκειται να φύγει. | Πέρασ' ο καιρός | παιχνίδι αλλιώτικο | που χάθηκε στο φως | τα μεσημέρια μίλα μου | μού 'λειψες πολύ | και στρατιωτάκι | μολυβένιο, με στολή | σε περιμένω. | Τίποτα. | Νταμ, φιλίμικο νταμ,  νταμ | Καραγάτς, ξεπετώ δίπλα στον ποταμό | εγώ ταγκό.

02. Στις δώδεκα ακριβώς Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Χαρούλα Αλεξίου | Στίχοι: Χαρούλα Αλεξίου
Στις δώδεκα ακριβώς ήρθες πάλι | Σαν άνεμος καυτός σαν τη ζάλη | Και με σήκωσες | Με ξεσήκωσες. | Στις δώδεκα και πέντε είχες φύγει | Και πάλι η μοναξιά με τυλίγει | Σαν δε ντρέπεσαι | Δε με σκέφτεσαι. | Στις δωδεκάμισι τη μπλούζα σου φορώ | Και μόλις σε μυρίζω όλα στα συγχωρώ | Και συ, να γελάς, | Με τους άλλους πας. | Την πόρτα ξεκλειδώνω μες στο άχτι μου | Να 'ρθεις και να χωθείς στο κρεβάτι μου | Και πριν κοιμηθώ | Να σου υποταχθώ

03. Δικαίωμα Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Και δικαίωμα | δεν έχω πια να σ' αγαπώ | το στερέωμα της λογικής μου | θαν' αυτό. | Να σ' αγκαλιάζω μια φορά | ούτε με φτάνει κι ούτε μ' αφορά | κάποτε θέλαμε κι οι δυο | Μα τώρα πια | σε θέλω για τον εαυτό μου. | Και δικαίωμα δεν έχω πια να σ' αγαπώ. | Και δικαίωμα | δεν έχεις πια να με κρατάς | στο μεσαίωνα της λογικής σου | να με πας

04. Καραβάνια Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Κώστας Γανωτής | Στίχοι: Κώστας Γανωτής
Τα βράδια σαν κοιμόμαστε εσύ κι εγώ | τα όνειρα σαν καραβάνια οργώνουνε τον ουρανό | Μπορεί να ταξιδέψαμε μαζί, μα εδώ κάτω στην γη | μου είναι αδύνατο να θυμηθώ το μυστικό | που κρύβεται στων αστεριών την σιωπή | Καραβάνια, καραβάνια | στα ξέγνοιαστα ανοιξιάτικα σας βράδια | πάρτε με κι εμένα | μια φεγγαρόλουστη βραδιά | τριγύρω απ' την φωτιά | για να χορέψουμε παρέα | του έρωτα τη μοναξιά | Μπορεί στην κορυφή του όρους αν σταθώ | να πολιορκηθώ από εικόνες | στου χρόνου τις δηλώσεις να αφεθώ | και να! εκεί που σμίγει η θάλασσα τον ουρανό | σημάδι φανερό μαζί με εμένα | δυο αδέσποτα σκυλιά κοιτάζουν ξαφνιασμένα | Κομήτες που κομίζουν νέα από μέρη ξεχασμένα | για σένα για μένα | τα έχουμ' όλα μπερδεμένα | Καραβάνια, καραβάνια | στα ξέγνοιαστα ανοιξιάτικα σας βράδια | πάρτε με κι εμένα | μια φεγγαρόλουστη βραδιά | τριγύρω απ' την φωτιά | για να χορέψουμε παρέα | του έρωτα τη μοναξιά

05. Του χρόνου το κοντέρ Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Κώστας Γανωτής | Στίχοι: Κώστας Γανωτής
Στης προσμονής μου τη σιωπή | νοιώθω στον κόσμο να ηχεί | ένα συρτό μουρμουρητό | στης βιτρινούλας το εγώ | Ετούτη εδώ η παραζάλη | της επίδειξης, άραγε πού θα μας βγάλει | απλόχερα η ζωή μας δίνει χάρη | κι εμείς γυρίζουμε κεφάλι | Στην πρώτη ευκαιρία ας χαρούμε | κι ας μη σκεφτούμε | αυτά που θα ‘ρθουνε-που θα μας βρούνε | του χρόνου το κοντέρ μετράει | και πίσω δεν γυρνάει | Δεν ξέρω πώς να σου το πω | πάει καιρός που ξέμεινα εδώ | μ΄ένα φεγγάρι στην καρδιά | στου έρωτά σου τα σκαλιά | Δεν ξέρω πια αν θυμηθείς | φιγουρατζής κατάντησα για να με δεις | μ΄ένα γαρίφαλο στο πέτο | τριανταεφτά χρονών εφέτο.

06. Μάμπο Μπραζιλέιρο Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Γιώργος Μουζάκης & Γιώργος Οικονομίδης | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Να 'ρθεις αυτή την όμορφη βραδιά | και σαν δυο ξένοιαστα παιδιά | να φύγουμε γι' αλλού. | Να 'ρθεις και με πιλότο την καρδιά | να βρούμε μια άγνωστη αμμουδιά | κάποιου χρυσού γιαλού. | Θα γίνω βραζιλιάνα με το σομπρέρος μου | θα 'σαι ο Καμπαλέρος μου | κι όταν αρχίσει ο έρως μου για σένα, | θ' αρχίσουν οι μαράκες ρυθμό να δίνουνε, | τ' άστρα θα τρεμοσβήνουνε | κι όλα χορός να γίνουνε θα λες. | Αυτό το μάμπο το Μπραζιλέιρο | μου δίνει κέφι, μου δίνει στιλ | και βραζιλιάνο με κάνει βέρο | αυτό το μάμπο απ' τη Μπραζίλ. | Να 'ρθεις ...

07. Αν ήξερες τις νύχτες μου Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Άσε με απόψε να σε βρω | στο φως που ξημερώνει | ντυμένη εγώ μ' έναν καημό | κι εσύ χρυσάφι σκόνη. | Αν ήξερες τις νύχτες μου | ποιο ρεύμα τις χτυπάει | θα μ' έπαιρνες στα χέρια σου | σαν κάτι που σκορπάει. | Άσε με απόψε να σε βρω | στου πυρετού το ψέμα | μονάχη εγώ σ' ένα σταθμό | κι εσύ μ' αλκοόλ στο αίμα | Αν ήξερες τις νύχτες μου | ποιο ρεύμα τις χτυπάει | θα μ' έπαιρνες στα χέρια σου | σαν κάτι που σκορπάει.

08. Στη Ραφήνα Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Νένα Βενετσάνου | Στίχοι: Μπέτυ Κομνηνού
Πάρε με απόψε αγκαλιά | στη μαύρη ετούτη πόλη | με τα φιλιά σου δώσε μου | την οικουμένη όλη. | Έλα πάμε στη Ραφήνα | να πνιγούμε στη ρετσίνα | με γαρίδες και ουζάκια | να ραγίσουν τα πλακάκια. | Σαν ξημερώσει η Κυριακή | θα τρέχουμε ακόμα | από Χαλάνδρι, Κηφισιά | και Λίμνη Μαραθώνα. | Κοίτα πως τρέχει η μηχανή | αστράφτει το τιμόνι | στην αγκαλιά μου σε κρατώ | κι η αγάπη σου με λιώνει. | Έλα πάμε στη Ραφήνα | να πνιγούμε στη ρετσίνα | κι ύστερα ξανά Γλυφάδα | στ' άστρα και στη φεγγαράδα.

09. Πάει η αγάπη μου Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Γιάννης Καραλής | Στίχοι: Γιάννης Καραλής
Πάει η αγάπη μου πάει με άφησε | μόνη σε κάποια γωνιά | να 'τανε Θεέ μου καλύτερα φάρσα | αχ να 'τανε πρωταπριλιά | Κάποιο παγκάκι κοιτάζω στο πάρκο | και χίλια θυμάμαι φιλιά | όρκοι κομμάτια και πίκρα στα μάτια | δε λέει να σβήσει η φωτιά | Πάει το όνειρο πάει η ελπίδα | χαμένη και πού να σε βρω | ήταν μια μέρα θυμάμαι τ' Απρίλη | που χάθηκες στο δειλινό. | Πάει η αγάπη μου πάει με άφησε | μόνη σε κάποια γωνιά | να 'τανε Θεέ μου καλύτερα φάρσα | αχ να 'τανε πρωταπριλιά

10. Τετάρτη βράδυ Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Χρήστος Λεττονός | Στίχοι: Λάζαρος Ανδρέου
Στην πόλη απόψε βρέχει τ' όνομά σου | τα βήματά σου δεν τ' ακούω πια | ποτάμι μες στους δρόμους τ' όνομά σου | σκεπάζει τη ζωή μου σαν σκιά. | Τετάρτη βράδυ, απολυτήριο και τρένο | και να σε κρύβει ένα παράθυρο θαμπό | Τετάρτη βράδυ είναι το σπίτι μου πιο ξένο | στέκομαι απ' έξω και δε θέλω πια να μπω. | Στην πόλη απόψε βρέχει σαν και τότε | είν' η ζωή μου ένα παράπονο πικρό | σε σκέφτομαι μονάχο από τότε | μέσα σ' ομίχλη και μαντίλια στο σταθμό.

11. Κι ήταν πάντα η νύχτα Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Φτάσαμε κι απόψε στου καημού την ώρα | πώς να φύγω τώρα πώς να σ' αρνηθώ | Μια σκουριά για θαύμα κι ένα φως κηλίδα | άστραψε και σ' είδα πριν σε θυμηθώ | Κι ήταν πάντα η νύχτα | Τις φωνές που πνίγει | Για να αντέχουν λίγοι | Κι ήταν πάντα η νύχτα | Κι ήταν που κοιτούσες όλα αυτά που σβήνουν | τι μπορούν να γίνουν μ' ένα "Σ' αγαπώ" | Φτάσαμε κι απόψε στη στροφή του δρόμου | σαν ταινία τρόμου που δε θες να δω | Μια ζωή χαμένη μ' ένα λάθος βέλος | Κι άρχιζα απ' το τέλος το σκοτάδι αυτό

12. Έξοδος κινδύνου Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Θα παίζουν τα ραδιόφωνα | τραγούδια για το τίποτα γραμμένα | και η νύχτα στα μικρόφωνα | θα κλέβει την παράσταση για σένα | Τα σώματα που αγάπησες | σου ανοίξανε θυρίδες στα σκοτάδια | Κι εσύ που ως τώρα κράτησες | μου λες ας ήταν ψέματα τα βράδια | θα αλλάζουν όλα γύρω σου | και μόνο αυτά που πέρασες θα μείνουν | Κι εσύ θα καις στον ύπνο σου | γυρεύοντας μιαν έξοδο κινδύνου

13. Δρόμοι που χάθηκα Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Τάσος Λειβαδίτης
Δρόμοι που χάθηκα | γωνιές που στάθηκα | δάκρυα που πίστεψα | παιχνίδια στο νερό. | Πικρό το βράδυ φτάνει. | Νύχτες που έκλαψα | γέφυρες που έκαψα | άστρα π' αγάπησα | που πάω και τι θα βρω. | Πικρό το βράδυ φτάνει. | Λόγια που ξέχασα | φίλοι που έχασα | καημέ μεγάλε μου | ας πάμε τώρα οι δυο. | Πικρό το βράδυ φτάνει.

14. Μοιρολόι της βροχής Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Τάσος Λειβαδίτης
Μοιρολόι της βροχής | βράδυ Κυριακής, | πού πηγαίνεις μοναχός | ούτε πόρτα να μπεις, | πέτρα να σταθείς | κι όπου πας, χλωμό παιδί, | ο καημός σου στη γωνιά | σε καρτερεί. | Παλικάρι χλωμό | μες στο καπηλειό | απομείναμε οι δυο μας, | ο καημός σου βραχνάς | πάψε να πονάς | η ζωή γοργά περνά | δυο κρασιά, δυο στεναγμοί | κι έχε γεια. | Παλικάρι χλωμό | σ' ηύρανε νεκρό | στο παλιό σταυροδρόμι, | μοιρολόι η βροχή | μαύρα π' αντηχεί | στο καλό, χλωμό παιδί, | σαν τη μάγισσα | σε πήρε η Κυριακή.

15. Αυτές οι ξένες αγκαλιές Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Ηλίας Ανδριόπουλος | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Αυτές οι ξένες αγκαλιές | ήταν κάποτε φωλιές | κι είχαν μάτια είχαν στόμα | κι όλο σου μιλούν ακόμα | σου μιλούν και σου φωνάζουν | κι είναι σαν ν' αναστενάζουν | Αυτά τα δέντρα στη βροχή | ήταν ανθρώποι μοναχοί | ήταν άνθρωποι δικοί μας | που αγαπήσανε μαζί μας | ποιος τους έπιασε στα δίχτυα | κι ορφανέψαν τόσα σπίτια

16. Ο αγέρας στους δρόμους Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Ηλίας Ανδριόπουλος | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Πάγωνε στους δρόμους ο αγέρας | σαν χαρταετός μοιάζει η ψυχή | κι έχεις τα δυο μάτια βουρκωμένα | σαν προάστια μέσα στην βροχή | Νύχτωσε νωρίς στην οικουμένη | ψάχνω, σε φωνάζω, δεν μ’ ακούς | βλέπω τα ηφαίστεια στους δρόμους | με φωτιές να καίν' τους ζωντανούς | Φεύγω πικραμένη και σ' αφήνω | ακυβέρνητη στη θάλασσα σανίδα | δεν μπορώ το αίμα μου να δίνω | σε μιαν άρρωστη συνέχεια πατρίδα

17. Μην κάνεις πείσματα Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Άνοιξα την πόρτα μια Κυριακή για να πάμε βόλτα, | άνοιξα την πόρτα μια Κυριακή και σε καρτερώ. | Πάρε το δρόμο, το δρόμο, το δρόμο κι έλα μου, | φωτιά και τρέλα μου. | Στείλε τον ήλιο, τον ήλιο και τα φεγγάρια σου | να βρω τ’ αχνάρια σου. | Βγήκα στο μπαλκόνι μια Κυριακή μ’ ένα χελιδόνι, | βγήκα στο μπαλκόνι μια Κυριακή να σε ξαναδώ. | Έχει ο καιρός, ο καιρός, ο καιρός γυρίσματα, | μην κάνεις πείσματα. | Πάρε μαχαίρι, μαχαίρι κι αν θέλεις, χτύπα με, | κακό δεν είπαμε. | Πήρα το δρομάκι μια Κυριακή, μ’ έπιασε μεράκι, | πήρα το δρομάκι μια Κυριακή στον πλατύ γιαλό. | Χρόνια, κυρά μου, κυρά μου, κυρά μου θάλασσα | σε παρακάλεσα. | Στείλε τον ήλιο, τον ήλιο και τα φεγγάρια σου | να βρω τ’ αχνάρια σου.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης