Σάββατο, 11 Ιουλίου 2015

Από καρδιάς



















Ο Γιώργος Νταλάρας σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Amor-Amor Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Arnaud Taieb | Στίχοι: Arnaud Taieb
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

02. Ιπτάμενο χαλί Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Σε βρήκα μόνη ένα απόγευμα ζεστό | στου σινεμά το φουαγιέ να τριγυρίζεις | μες τον καπνό πέταξα ένα σ' αγαπώ | και συ αμίλητη να κλαις και να καπνίζεις | Το χάλι μου έκανα ιπτάμενο χαλί | για να πετάξουμε μαζί στα περασμένα | κι όταν μας βρήκε το πρωί μου 'πες στ' αυτί | δεν έχω άλλο ουρανό έξω από σένα | Να με θυμάσαι όταν κρυώνεις | κι όταν φοβάσαι να με θυμάσαι | να με θυμάσαι όταν πονάς | και δεν κοιμάσαι να με θυμάσαι | Σε βρήκα πάλι κάποια ατέλειωτη βραδιά | στα μπαρ της λύπης να μιλάς μ' ένα ποτήρι | εγώ γυρνούσα τρύπια τσέπη κι αγκαλιά | κι εσύ φιγούρα φιλμ νουάρ σε χαρακίρι | Τώρα χαμένος στων ονείρων μου το χάρτη | όλο ρωτάω πώς τα 'φερε έτσι η ζωή | αυτοί που φύγανε να με καλούν σε πάρτι | κι αυτοί που ζούνε να μου λείπουν πιο πολύ | Να με θυμάσαι όταν κρυώνεις | κι όταν φοβάσαι να με θυμάσαι | να με θυμάσαι όταν πονάς | και δεν κοιμάσαι να με θυμάσαι

03. Το παλτό Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Ηλίας Λιούγκος | Στίχοι: Ζωή Παναγιατοπούλου
Το ίδιο παλτό ακόμα φορώ | σαν στάχτη σαν χώμα το γκρίζο του χρώμα | το ίδιο παλτό ακόμα φορώ | τριμμένοι αγκώνες πικροί μου χειμώνες | Όλοι μου λένε να το πετάξω | να πάρω άλλο ζωή ν' αλλάξω | όλοι μου λένε μα εγώ σωπαίνω | μες στο παλτό μου αργοπεθαίνω | Το ίδιο παλτό ακόμα φορώ | της μέρας τη σκόνη της νύχτας το χιόνι | το ίδιο παλτό ακόμα φορώ | ραφές ξηλωμένες αγάπες χαμένες | Όλοι μου λένε να το πετάξω | να πάρω άλλο ζωή ν' αλλάξω | όλοι μου λένε μα εγώ σωπαίνω | μες στο παλτό μου αργοπεθαίνω

04. Ο παλιός στρατιώτης Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Ισαάκ Σούσης
Οι φόβοι σου κι οι φόβοι μου στο ίδιο το τραπέζι | στη μέση το φαρμάκι μας γλυκό σαν πετιμέζι | και μέσα του σαν ζάχαρη να λιώνει αυτό τ' αστέρι | αυτό που πρώτη η αγάπη μας, μας έβαλε στο χέρι | Δε μου υπόσχεσαι ζωή και θαύματα δεν κάνω | μα αν μου ζητάς λατρεία μου για σένα να πεθάνω | και μία δεύτερη φορά σαν τον παλιό στρατιώτη | θα πέθαινα αγάπη μου καλύτερα απ' την πρώτη | Κι αν μένει ακόμα νόημα και μισοερειπωμένο | μεσ' στα ερείπια αυτά μαζί σου εγώ θα μένω | μέχρι να 'ρθει η άνοιξη και να μας ξεκουνήσει | και μέσ' από το θάνατο ζωή να μας χαρίσει | Δε μου υπόσχεσαι ζωή και θαύματα δεν κάνω | μα αν μου ζητάς λατρεία μου για σένα να πεθάνω | και μία δεύτερη φορά σαν τον παλιό στρατιώτη | θα πέθαινα αγάπη μου καλύτερα απ' την πρώτη

05. Τα φαντάσματα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μανώλης Φάμελλος | Στίχοι: Μανώλης Φάμελλος
Όλη νύχτα κι ούτε δυο γραμμές δεν έγραψα | πήρα το χαρτί και στη φωτιά το πέταξα | κι όπως κοιτούσα τη φλόγα σε θυμήθηκα | πήγα κι εγώ μες στη φωτιά και ρίχτηκα | Πέρασα πολλά μικρό μου μα δε λύγισα | έφτασα στον κάτω κόσμο κι όμως γύρισα | όμως μακριά σου σωθήκανε τα θαύματα | κι είναι κλειστά πια πίσω τα περάσματα | Όσο κι αν πάθεις δε θα το μάθεις | να μη χτυπάς καρδιά μου σαν τρελή | κι απ' τα φαντάσματα κάθε σου αγάπης | να τυραννιέσαι πάντα απ' την αρχή | Έφυγα να ζήσω βαθιά στην έρημο | χτίζω γύρω απ' την καρδιά μου τοίχο πέτρινο | μα τον καημό σου πάλι μέσα μου έχτισα | νόμιζα ο δόλιος πως τα μάγια σου έλυσα | Όσο κι αν πάθεις δε θα το μάθεις | να μη χτυπάς καρδιά μου σαν τρελή | κι απ' τα φαντάσματα κάθε σου αγάπης | να τυραννιέσαι πάντα απ' την αρχή

06. Κάποιος χτύπησε την πόρτα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πάρε το στρατί και γύρνα | πάρε το στρατί | σου ‘φερα χρυσό και σμύρνα | ήλιο και γιορτή | Κάποιος χτύπησε την πόρτα | μα ήταν ο βοριάς | και χαμήλωσαν τα φώτα | της παρηγοριάς | Κάποιος χτύπησε την πόρτα | μα ήταν ο βοριάς | Σιγοσβήνει το καντήλι | της υπομονής | κι έχω ανάψει το μαγκάλι | μήπως και φανείς | Κάποιος χτύπησε την πόρτα | μα ήταν ο βοριάς | και χαμήλωσαν τα φώτα | της παρηγοριάς | Κάποιος χτύπησε την πόρτα | μα ήταν ο βοριάς

07. Έτσι είν’ οι ανθρώποι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Άσε με στο μεθοκόπι έτσι ειν' οι ανθρώποι | τόσο αμαρτωλοί κι ωραίοι τόσο άνθρωποι | όσα λάθη κι αν μου βρούνε θα συγχωρεθούνε | μα για σένα τι θα πούνε την απάνθρωπη | Νύχτωσε και ξεπαγιάζω στα σκαλιά πλαγιάζω | μ' είδανε τα νυχτοπούλια και βουρκώσανε | αν πεθάνω τι θα κάνεις να ξαναζεστάνεις | τα χλωμά σβηστά μου χείλια που παγώσανε | Άσε με στο μεθοκόπι έτσι ειν' οι ανθρώποι | τόσο αμαρτωλοί κι ωραίοι τόσο άνθρωποι | δε σου μάθανε ακόμη τι θα πει συγγνώμη | σαν γυαλί κόβει η ματιά σου η απάνθρωπη

08. Έχω έναν καφενέ Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοϊζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έχω ένα καφενέ | στου λιμανιού την άκρη | τον έχτισε το δάκρυ | αυτών που μένουνε | και περιμένουνε | Έχω ένα καφενέ | που ακούει όλο τα ίδια | για μπάρκα και ταξίδια | αυτών που μένουνε | και περιμένουνε | Έχω ένα καφενέ | ένα παλιό ρημάδι | αχ να ‘τανε καράβι | γι αυτούς που μένουνε | και περιμένουνε

09. Αν δεις στον ύπνο σου ερημιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Αν δεις στον ύπνο σου ερημιά | και δέντρα μαραμένα | θα κλαιν στον κήπο σου πουλιά | και μια καρδιά στα ξένα | Αν δεις στον ύπνο σου εκκλησιά | αν δεις την Παναγία | κάνε τον πόνο μου χαρά | το δάκρυ μου ευτυχία | Αν δεις σε χέρι παιδικό | πουλάκι πληγωμένο | πάρε τις στράτες να με βρεις | εγώ σε περιμένω.

10. Το ζεϊμπέκικο κορμί σου Τραγούδι: Άννα Μπουρμά
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Εσύ φιγούρα καραβίσια | και 'γώ μια θάλασσα που σε κυκλώνει | να μη μ' αφήνεις μόνη | Εσύ ανοίγεις τα πανιά | και 'γω την αγκαλιά μου ν' αρμενίζεις | να φεύγεις να γυρίζεις | Μεσ' στο ζεϊμπέκικο κορμί σου | ταξιδεύεις όλα εκείνα που αγαπώ | κύμα η ψυχή μου και θυμήσου | για δρόμο δίχως γυρισμό | για ένα ταξίδι είμαι κι εγώ | μεσ' στο ζεϊμπέκικο κορμί σου | Εσύ ανοίγεσαι βαθιά | και βρέχω χίλια χάδια στο σκαρί σου | σαν σπάω στο φιλί σου | Τους καιρούς μην τους φοβάσαι | σε λιμάνια δεν κοιμάσαι | έχεις λύσει τα σκοινιά | άγριο πράγμα η ομορφιά

11. Κάπου νυχτώνει Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Γύρνα τις ώρες που χάθηκαν απόψε | κοίτα που φεύγεις πώς κλαίει το δειλινό. | Κάπου νυχτώνει κι ο ήλιος παγώνει | χάνεται ο δρόμος και πού να σταθώ | κάπου βραδιάζει μην κλαις δεν πειράζει | πες πως τελειώνει ο κόσμος εδώ | Αγέρας παίρνει απόψε τη ζωή μου | κλείνω τα μάτια που φεύγεις να μη δω. | Κάπου νυχτώνει κι ο ήλιος παγώνει | χάνεται ο δρόμος και πού να σταθώ | κάπου βραδιάζει μην κλαις δεν πειράζει | πες πως τελειώνει ο κόσμος εδώ.

12. Κάποιον άλλον φίλησες Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Κάποιον άλλον φίλησες στο στόμα | δίχως η καρδιά σου να στο πει | έκλαιγες εσύ σε ξένο στρώμα | έκλαιγα κι εγώ από ντροπή | Ήρθαν και με βρήκανε οι φίλοι | ρώτησαν ακόμη αν σ' αγαπώ | πάγωσε το γέλιο μου στα χείλη | και δεν ήξερα τι να τους πω | Έκαψε το δάκρυ σου το χώμα | πέθανα κι εγώ από ντροπή | να κοιμάσαι εσύ σε ξένο στρώμα | άραγες ο κόσμος τι θα πει

13. Μ’ ένα παράπονο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ήθελα κάτι να σου πω | και στο τραπέζι σου θα 'ρθω | μ' ένα παράπονο | μ' ένα παράπονο πικρό | να σε καλησπερίσω | Έχεις αφήσει μια ψυχή | στην παγωνιά και στη βροχή | μ' ένα παράπονο | μ' ένα παράπονο πικρό | θα στο ξαναθυμίσω | Αν είσαι άντρας με καρδιά | φέρ' την μαζί σου μια βραδιά | μ' ένα χαμόγελο | μ' ένα χαμόγελο ζεστό | θα σε καλωσορίσω

14. Κάποια, κάπου, κάποτε Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Χαψιάδης
Κάποια κάπου κάποτε ήταν η ζωή μου | η αρχή το τέλος μου κι όλη η ύπαρξή μου | Τώρα μες τα όνειρά μου ψάχνω τη μορφή της | μα και κείνη χάθηκε σαν την υπόσχεσή της | Κάποια κάπου κάποτε μου ‘χτιζε παλάτια | ήταν όμως γυάλινα κι έγιναν κομμάτια | Τώρα μες τα όνειρά μου ψάχνω τη μορφή της | μα και κείνη χάθηκε σαν την υπόσχεσή της

15. Μόνο μια φορά Τραγούδι: Μελίνα Ασλανίδου
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Σταμάτης Κραουνάκης
Μόνο μια φορά, | κρίμα στη χαρά, | κάπου κοιταχτήκαμε, | μετά ερωτευτήκαμε | κι ύστερα βρεθήκαμε | άλλη μια φορά. | Πρώτη μου φορά | σε θολά νερά | έμαθα κολύμπι | και πώς λεν το "γιαχαμπίμπι", | πρώτη μου φορά. | Μόνο μια φορά | έκλαψα για σένα πικρά | κι ύστερα κανόνισα | και δεν σου τηλεφώνησα | ούτε μια φορά. | Μόνο μια φορά, | κρίμα στη χαρά, | Θα ‘ρθουνε κι οι φίλοι μου | να μάθουν το ρεζίλι μου, | μάτωσα τα χείλη μου | άλλη μια φορά. | Μόνο μια φορά | φτάνει, σοβαρά | η καρδιά του ανθρώπου | να βρεθεί στο επί τόπου | λιώμα, φανερά.

16. Του κόσμου το περίγελο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Του κόσμου το περίγελο | χαράματα περνάει | μπροστά στο παραθύρι της | και σιγοτραγουδάει | Του κόσμου το περίγελο | κατάντησε να γίνει | και όλα αυτά για χάρη της | και όλα αυτά για κείνη | Του κόσμου το περίγελο | περνά κι αναστενάζει | έχει στα στήθια του φωτιά | μα ποιος τη λογαριάζει

17. Όποια και να ‘σαι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Γιώργος Σαμολαδάς
Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | κάνε μου απόψε συντροφιά. | Δεν σου ζητάω να μ' αγαπήσεις | λίγη ζητώ παρηγοριά. | Αν είν' η μοίρα μου σακατεμένη | δε φταίει ο κόσμος, ούτε κι εσύ. | Ό,τι αγαπάω εγώ πεθαίνει | και ξαναρχίζω απ' την αρχή. | Όσες γυναίκες έχω γνωρίσει | έφυγαν δίχως αφορμή | κι όμως δεν έχω καμιά μισήσει | στο ριζικό μου έχει γραφτεί. | Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | δυο λόγια πες μου τρυφερά, | λίγο η ψυχή μου να ξαλαφρώσει | κι αύριο πες μου γεια χαρά.

18. Μη μου λέτε γι’ αυτή Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Νάκης Πετρίδης | Στίχοι: Στέλιος Καζαντζίδης & Πυθαγόρας
Μη μου λέτε γι' αυτή, | πού γυρνάει και πού ζει, | θέλω να ξεχαστεί. | Η πληγή μου δε κλείνει | όσο ακούω για εκείνη. | Τα πικρά δάκρυά μου | στάζουν μεσ' στη καρδιά μου. | Δεν αξίζει γι αυτήν πια να κλαίω, | τι κι αν ζήσαμε χρόνια μαζί. | Τ' όνομά της ξανά δε το λέω | γιατί νιώθω καημό και ντροπή. | Μη μου λέτε γι' αυτή, | πού γυρνάει και πού ζει, | θέλω να ξεχαστεί. | Με τα λόγια που λέτε, | τη καρδιά μου τη καίτε. | Στις πληγές τις μεγάλες | μη μου ανοίγετε κι άλλες.

19. Του Βοτανικού ο μάγκας Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Λάκης Τσώλης
Του Βοτανικού ο μάγκας πέθανε την Κυριακή | και τον κλάψαν οι κοπέλες κι όλοι οι φίλοι οι καρδιακοί. | Του Βοτανικού το μάγκα, το καλύτερο παιδί, | στα μπουζούκια, στις ταβέρνες πια κανείς δε θα τον δει. | Πάντα όμορφα γλεντούσε και δεν έκανε κακό | και τον αγαπούσαν όλοι μέσα στο Βοτανικό. | Του Βοτανικού το μάγκα, το καλύτερο παιδί, | στα μπουζούκια, στις ταβέρνες πια κανείς δε θα τον δει. | Του Βοτανικού ο μάγκας είχε ωραίο παρελθόν | απ’ τα γλέντια και απ’ τους μάγκες θα ’ναι τώρα πια απών. | Του Βοτανικού το μάγκα, το καλύτερο παιδί, | στα μπουζούκια στις ταβέρνες πια κανείς δε θα τον δει.

20. Το βουνό Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Λουκάς Νταράλας | Στίχοι: Ευάγγελος Πρέκας
Θ' ανέβω και θα τραγουδήσω | στο πιο ψηλότερο βουνό | ν' ακούγεται στην ερημιά | ο πόνος μου με την πενιά | Με το βουνό θα γίνω φίλος | και με τα πεύκα συντροφιά | κι όταν θα κλαίω και πονώ | θ' αναστενάζει το βουνό | Απάνω στο βουνό θα μείνω | κι από τον κόσμο μακριά | θα κλαίω μόνος θα πονώ | και θα μ' ακούει το βουνό

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης