Σάββατο, 4 Ιουλίου 2015

Αυτά που αγάπησε ο Αντώνης Καλογιάννης




















Ο Αντώνης Καλογιάννης σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Μου ‘χες τάξει Άννα Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης & Μαρινέλλα
Μουσική: Κώστας Χατζής | Στίχοι: Ξενοφώντας Φιλέρης
Μου 'χες τάξει, Άννα, πως θα ’ρθείς | πάλι στο Αιγαίο να με βρεις. | Μα εσύ δεν ήρθες και κρατώ | το μικρό χτενάκι και απορώ. | Κι όμως, Άννα, θέλω να σου πω | πως εγώ δεν ξεχνώ, δεν ξεχνώ, δεν ξεχνώ, | δεν ξεχνώ. | Μου 'χες τάξει τότε πως θα ’ρθείς | να με βρεις. | Η καρδιά μου φύλλο, φύλλο | ματωμένη τριανταφυλλιά. | Στο Αιγαίο και στον ήλιο | Θε μου, πόση νιώθω μοναξιά. | Στο Αιγαίο τόση μοναξιά, | με πληγώνει, Άννα, στην καρδιά. | Δεν ξανάρθε πλοίο στο νησί | ούτε το μαντήλι σου κι εσύ. | Κι όμως, Άννα, θέλω να σου πω | πως εγώ δεν ξεχνώ, δεν ξεχνώ, δεν ξεχνώ, | δεν ξεχνώ. | Μου 'χες τάξει τότε πως θα ’ρθείς | να με βρεις. | Η καρδιά μου φύλλο, φύλλο | ματωμένη τριανταφυλλιά. | Στο Αιγαίο και στον ήλιο | Θε μου, πόση νιώθω μοναξιά. | Μου 'χες τάξει, Άννα, πως θα ’ρθείς.

02. Είναι αργά Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Georges Moustaki | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Είσαι μόνος εκεί | σαν αστέρι στη γη | με χαμένη φωνή | κι είναι αργά. | Οι καιροί σε χτυπούν | οι πληγές θα σε βρουν | φεύγει πάει η ζωή | κι όλα τα παίρνει η βροχή. | Τραγούδησες πρωί | λεύτερος σαν πουλί | μα δεν ήταν αυγή | κι ήταν αργά. | Ήσουν τόσο παιδί | κι είχες πίκρα πολύ | φεύγει πάει η ζωή | κι όλα τα παίρνει η βροχή. | Και όμως αγαπάς | στον κόσμο που περνάς | πιο μακριά θα πας | κι ας είναι αργά. | Είναι τόσο πικρή | μια ζωή στη βροχή | που ο ήλιος κι αν βγει | θα μείνει μόνος μες τη γη. | Δεν ήξερες καρδιά | της νύχτας τα πουλιά | σε πήρε ο βοριάς | κι ήταν αργά. | Για μια τόση χαρά | νά ‘χεις τόσα φτερά | πέρνα, πέρνα ζωή | κι όλα θα γίνουνε βροχή. | Όταν ήσουν παιδί | είχες όλη τη γη | μια αγάπη πιστή | και δεν ήταν αργά

03. Όπου και να πας Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Θέλεις να φύγεις | Και ν' αλλάξεις την ζωή σου | Δεν τον αντέχεις τον δικό μου τον σταυρό | Μα είναι αυτή | Η πίκρα στη φωνή σου | Κι ο κόμπος που σου δένει τον λαιμό | Μα όπου και να πας να το θυμάσαι | Μ' αγαπάς πολύ και θα φοβάσαι | Πως θα ξανάρθεις στην αγκαλιά μου | Να σε τυραννήσω Παναγιά μου | Θέλεις να φύγεις και ν' αλλάξεις τ' όνομά σου | Και την ζωή μας να την ρίξεις στον γιαλό | Μα είναι αυτό το δάκρυ στη ματιά σου | Νεράκι απ' τα μάτια σου αλμυρό

04. Όρτσα τα πανιά Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας & Μάριος Ποντίκας
Κόρη του Μαγιού, κυρά του φεγγαριού | σ' ανιστόρησα, παντοκρατόρισσα. | Όρτσα τα πανιά, κόντρα στο Δεληβοριά | είναι τ' αμπάρια γεμάτα, π' ανάθεμά τα, άγρια θεριά. | Κοντυλογραμμέ-, -γραμμένη Παναγιά | κόβω τα σκοινιά, ξεκόβω από στεριά. | Όρτσα τα πανιά ... | Την παράδεισο δεν την ξετίμησα | για τη θάλασσα γελάς, παντάνασσα. | Όρτσα τα πανιά ... | Και την κόλαση δεν τη φοβήθηκα | σ' αξιώθηκα και λευτερώθηκα. | Όρτσα τα πανιά ...

05. Ζήσαμε ακόμα μια μέρα Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Είναι η ζωή ένας στρατώνας και φαντάρια | είμαστε εμείς που όλο ζητάμε απολυτήριο | Ένα ταξίδι που στο τρένο της ζωής | άλλοι μας βγάζουν το εισιτήριο | Αύριο μη ρωτάς αν σ' αγαπώ | Αύριο μη ρωτάς αν θάμαι 'δώ | μη ρωτάς πιο πέρα | ζήσαμε, ζήσαμε ακόμα μια μέρα | ζήσαμε, ζήσαμε ακόμα μια μέρα | Είναι η ζωή ένα τσιγάρο που καπνίζαμε | κρυφά στης γειτονιάς μας το σφαιριστήριο | είναι η ώρα που σκορπίζουν τα πουλιά | σαν διαλυμένο συλλαλητήριο | Αύριο μη ρωτάς αν σ' αγαπώ | Αύριο μη ρωτάς αν θάμαι 'δώ | μη ρωτάς πιο πέρα | ζήσαμε, ζήσαμε ακόμα μια μέρα | ζήσαμε, ζήσαμε ακόμα μια μέρα

06. Όμορφή μου Κατερίνα Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Κάνει βόλτα το φεγγάρι, | βγαίνουν έξοδο οι φαντάροι, | κι είναι μια βραδιά ωραία | στην Αθήνα, στον Περαία. | Χάθηκαν οι καστανάδες | κι οι αργόσχολοι βοριάδες, | κι απ' τη ρίζα του χειμώνα | φύτρωσε μια ανεμώνα. | Όμορφή μου Κατερίνα, | του μπαξέ μου καρδερίνα, | άνοιξε την αγκαλιά σου | και τα ροδοβλέφαρά σου· | να χιμήξω στ' ακρογιάλια | του κορμιού σου τα καθάρια | που 'χουν βότσαλα κοχύλια, | τ' ουρανού τα πετραχήλια. | Βγαίνει βόλτα η λατέρνα, | στολισμένη ως τη φτέρνα, | κι ένα αμούστακο χαμίνι | μιας μικρής τον ήλιο πίνει. | Κι ένας άνεμος αντάρτης | σαν ηλιοκαμένος ναύτης | βγήκε τσάρκα στα σοκάκια | να γλυκάνει τα φαρμάκια.

07. Δεν κλαίω Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης & Μαρινέλλα
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Γιάννης Ρίτσος
Σε βρήκα για μια νύχτα μόνη | και πότε θα σε ξαναβρώ | η θύμησή σου με σταυρώνει | σ' ένα κατάφωτο σταυρό | η θύμησή σου με σταυρώνει | σ' ένα κατάφωτο σταυρό | Δεν κλαίω για αυτά που μου 'χεις πάρει | για αυτά που μου 'χεις αρνηθεί | μου 'χεις χαρίσει ένα φεγγάρι | γαλάζιο, ανείπωτο, βαθύ. | Δεν κλαίω για αυτά που μου 'χεις πάρει. | Στη τρυφερή σου την παλάμη | κουρνιάζουν τα χρυσά πουλιά | ποιαν αμαρτία να 'χω κάνει | και μου χουν λείψει τα φιλιά | ποιαν αμαρτία να 'χω κάνει | και μου χουν λείψει τα φιλιά | Δεν κλαίω για αυτά που μου 'χεις πάρει | για αυτά που μου 'χεις αρνηθεί | μου 'χεις χαρίσει ένα φεγγάρι | γαλάζιο, ανείπωτο, βαθύ. | Δεν κλαίω για αυτά που μου 'χεις πάρει.

08. Αχ, ας εύρισκα τα λόγια Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης & Πετρή Σαλπέα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Το ήπιε η νύχτα το κρασί | και μέθυσε ο πόνος, | κύλησε μες στη θάλασσα | και χάθηκε ο δρόμος. | Σαν τ' αστέρια κατεβήκαν | τα φιλιά μες στην καρδιά. | Αχ! ας έβρισκα τα λόγια | που τα λέγαμε παιδιά. | Στην άκρη, άκρη τ' ουρανού | κάθισε το φεγγάρι, | άσε τον άνεμο βροχή | να έρθει να με πάρει.

09. Είμαι μικρός και σ' αγαπώ Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Βότσαλο πλάι στον αφρό | είναι αυτό που θα σου πω | Αλάτι σαν παλιό ρητό | είναι αυτό που θα σου πω | είμαι μικρός και σ' αγαπώ | Κύματα κάνανε σταυρό | κάτω απ' τον ήλιο τον χρυσό | κι εγώ δεν έχω τι να πω | μέσα στον κόσμο τον πικρό | είμαι μικρός και σ' αγαπώ | Κύμα στον κάβο τον παλιό | μού 'στειλε μήνυμα πικρό | να μη γυρέψω να σε βρω | κι είναι πικρό, πολύ πικρό | νά 'μαι μικρός και ν' αγαπώ

10. Μοναξιά Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Ζωρζ Μουστακί | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Έζησα μες στην παγωνιά, χωρίς την αγκαλιά σου, | μα σε σκεφτόμουνα βαθιά, σα να ’μουνα κοντά σου, | μέρες και νύχτες πέρασα και ήσουν η σκιά μου, | εσύ που είσαι μια ζωή και είσ’ η μοναξιά μου. | Ποτέ δεν είμαι μοναχός μέσα στη μοναξιά μου. | Έρχεσαι πάντα σιωπηλή, κοντά μου σαν τραγούδι, | κήπος βαθύς ο ύπνος μας κι εσύ λευκό λουλούδι, | στ’ αλήθεια πού θα πάει αυτό, με σένα μοναξιά μου, | να πνίγομαι στα όνειρα κι εσύ να ’σαι κοντά μου. | Ποτέ δεν είμαι μοναχός μέσα στη μοναξιά μου. | Μ’ έμαθες τόσα μοναξιά και τόσα έχω χάσει, | που κι αν μ’ αφήσεις μια στιγμή, τίποτα δε θ’ αλλάξει | κι αν έζησα στη μοναξιά, ποτέ δεν ήμουν μόνος | κι αν πέρναγε η μια πληγή, με τύλιγε ο πόνος. | Ποτέ δεν είμαι μοναχός μέσα στη μοναξιά μου.

11. Όλα θα περάσουν Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Όλα θα περάσουν, όλα θα αλλάξουν | όταν βγει ο ήλιος θα στεγνώσει η βροχή | βγάλε τα όνειρά σου απ' την κάμαρά σου | όλα θα περάσουν, κάνε λίγο υπομονή. | Την ελπίδα σου μη χάνεις, είναι όμορφη η ζωή | κι αν καμιά φορά δακρύζεις, γέλα πάλι απ' την αρχή, | την ελπίδα σου μη χάνεις, θέλει δύναμη η ζωή, | κι αν σου φέρνει ένα δάκρυ, σου χρωστάει μια γιορτή. | Όλα θα περάσουν, όλα θα αλλάξουν | ρίξε στο λουλούδι το πρωί λίγο νερό | κάνε τα όνειρά σου να μην ξεθωριάσουν | βάλε λίγο γέλιο στον πικρό σου τον καημό. | Όλα θα περάσουν, όλα θα αλλάξουν | όταν βγει ο ήλιος θα στεγνώσει η βροχή | βγάλε τα όνειρά σου απ' την κάμαρά σου | όλα θα περάσουν, κάνε λίγο υπομονή.

12. Ώρα μηδέν Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης & Αλέξια
Μουσική: Αλέξης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Εύη Δρούτσα
Αν θυμηθείς ποτέ ξανά ότι υπάρχω | ένα φιλί πάλι γλυκό για σένα θα 'χω | χίλιες φορές είπες πως δεν θα χωριστούμε | και χίλιες βρήκες μικρές διαφορές. | Με τη φωνή της λογικής τα συζητάω | μου λέει μη κι όμως εγώ σε αγαπάω | φύγε λοιπόν μου λέει, μην κοιτάξεις πίσω | μα δε θα σβήσω ποτέ μια ζωή. | Ώρα μηδέν μέχρι να ρθεις και αγωνία | μοιάζει η ζωή μου παραφωνία. | Ώρα μηδέν και δεν μπορώ να σε ξεχάσω | να ησυχάσω δεν μπορώ. | Αν φοβηθείς απ΄τη ζωή να με φωνάξεις | λόγια ζεστά που σου χα πει μην τα πετάξεις | να τα γυρνάς κάθε βραδιά σαν παραμύθι | κι εγώ ξενύχτης για σένα θα ζω. | Θα περπατώ πάνω εκεί που είχες πατήσει | και θα ντυθώ ρούχα που εσύ μου είχες χαρίσει | θα τυραννώ σκέψη, κορμί με αναμνήσεις | κι αν με ζητήσεις θα τρέξω ξανά. | Ώρα μηδέν...

13. Άνοιξε το παράθυρο Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Ερρίκος Θαλασσινός
Τα λόγια ήτανε καλά | καλά και τιμημένα | μαλαματένιος ο σταυρός | χωρίς καδένα | Άνοιξε το παράθυρο να μπει | δροσιά να μπει του Μάη | εμείς γι' αλλού κινήσαμε γι' αλλού | κι αλλού η ζωή μας πάει | Οι βέρες ήτανε χρυσές | χρυσές κι οι αλυσίδες | που δέσανε τα νιάτα μας | πως δεν τις είδες | Άνοιξε το παράθυρο να μπει | δροσιά να μπει του Μάη | εμείς γι' αλλού κινήσαμε γι' αλλού | κι αλλού η ζωή μας πάει

14. Σ’ αποθύμησα Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Είπες "θα φύγω", είπα "για λίγο, | χωρίς εμένα δεν μπορείς". | Και με κοιτούσες και μου γελούσες | σαν να μου έλεγες "θα δεις". | Είπες "θα φύγω", είπα "για λίγο". | Το ότι μ' εγκαταλείπεις | το υποτίμησα, | μια μέρα μόνο λείπεις | και σ' αποθύμησα. | Είπες "θα φύγω", είπα "για λίγο, | θα μετανιώσεις και θα κλαις". | Είχες δυο μάτια χίλια κομμάτια | απ' τις δικές μου μαχαιριές.

15. Γλυκό μου μυστικό Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Αλέξης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Ιφιγένεια Γιαννοπούλου
Αγάπη μου, αιώνια θα σ' ακολουθώ, | σαν φυλαχτό θα σε κρατώ, αγάπη μου | Αγάπη μου, κι αν χρόνια φύγαν αδειανά | στέρεψε πια και δεν κυλά το δάκρυ μου | Γλυκό μου μυστικό | θεέ μου πώς σ' αγαπώ | Στο κύμα ρίχνω την καρδιά μου | Τι κρίμα να 'σαι μακριά μου | γλυκό μου μυστικό | Αγάπη μου, κι αν δρόμο πάρουμε μακρύ | το χέρι μου θα σ' οδηγεί, αγάπη μου | Κι αν πλάι μου θα κουραστείς | ποτέ σου μη μ' απαρνηθείς, αγάπη μου

16. Και που λες Ευτυχία Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Αλέξης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Ρόνη Σοφού
Αν θυμάμαι καλά σ' είδα στην επαρχία | και μου είπες δειλά πως σε λεν Ευτυχία | κι έτσι απλά ξεκινήσαμε | τη ζωή να γνωρίσουμε | Και που λες Ευτυχία, ευτυχία δε βρήκαμε | λίγα μόνο στοιχεία ευτυχίας χαρήκαμε | δε μας πέσαν λαχεία τυχεροί δε σταθήκαμε | και που λες Ευτυχία, ευτυχία δε βρήκαμε | Αν θυμάμαι καλά είπα έτσι στ' αστεία | πως μου τάζει πολλά τ' όνομά σου Ευτυχία | μα πολλά δε ζητήσαμε | κι έτσι απλά ξεκινήσαμε | Και που λες Ευτυχία, ευτυχία δε βρήκαμε | λίγα μόνο στοιχεία ευτυχίας χαρήκαμε | δε μας πέσαν λαχεία τυχεροί δε σταθήκαμε | και που λες Ευτυχία, ευτυχία δε βρήκαμε

17. Χαμένες αγάπες Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης & Αγγελική Γαΐτη
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Οι ζωή σου καρφωμένοι λεπτοδείχτες | σ' ένα αύριο που σκάλωσε στο χτες, | σε ορίζουν, σε μεθάν' οι χαρτορίχτρες | και σε κάνουνε να νιώθεις ενοχές. | Νιώθεις σαν τρελός κι αφορισμένος, | ξέχασες να κλαις και να γελάς, | και τα βράδια που γυρνάς σαν μαγεμένος | τις χαμένες σου αγάπες κουβαλάς. | Οι χαμένες σου αγάπες λιποτάχτες | κι εσύ βγαίνεις παγανιά και καρτεράς, | κι όταν νιώσεις πως γεννιέσαι απ' τις στάχτες | τη ζωή σου δυο καπίκια την πουλάς. | Νιώθεις σαν τρελός κι αφορισμένος, | ξέχασες να κλαις και να γελάς, | και τα βράδια που γυρνάς σαν μαγεμένος | τις χαμένες σου αγάπες κουβαλάς, | και τα βράδια που γυρνάς σαν μαγεμένος | τις χαμένες σου αγάπες κουβαλάς.

18. Ο Στέφανος Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Γιάννης Μιχαηλίδης
Από μία γλάστρα στην αυλή, | θα κόψω ένα λουλούδι | και για χατίρι του θα πω | ένα παλιό τραγούδι | Πάει κι ο Στέφανος, | ο καλός ο άνθρωπος | με το φωτοστέφανο, που λες... | Πάει κι ο Στέφανος | άντε ένα παράπονο | έκλαιγαν οι φίλοι του | προχθές | Κι από το σπίτι τ' αψηλό | κι από το μπαλκονάκι | του έστειλα το δάκρυ μου | μ' ένα χελιδονάκι.

19. Μάζεψε τα παραγάδια Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Γείρε την πόρτα την παλιά | κι άσ' τον απόξω το νοτιά | είναι κι αυτός θαλασσινός | και ξέρει τ' είναι συννεφιά. | Μάζεψε τα παραγάδια | φέρε το παλιό κρασί | να μοιράσουμε τον πόνο | στα μισά εγώ κι εσύ. | Γείρε την πόρτα την παλιά | κι ασ' τον απόξω το βοριά | είναι κι αυτός θαλασσινός | κι έχει την πίκρα στην καρδιά.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Άσε με Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Αλέξης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Μαρί Μωραΐτη
Άσε με να κρύβομαι στα μάτια σου τα πράσινα | ποτέ και για κανένα δε θα τ' άφηνα | τα μάτια τα μεγάλα τα θεόρατα. | Άσε με να γίνομαι σταγόνα μες στο αίμα σου | να τρέχω να σκεπάζω κάθε ψέμα σου | με της αγάπης τα μυστήρια τ' αόρατα. | Άσε με να σε κοιτάω όπου πάω | να σε κρατώ και να μεθάω | να απαντώ σ' ό,τι ρωτάς. | Άσε με να κλέβω ώρες που δεν δίνεις | να σκέφτομαι όταν μ' αφήνεις | πως ίσως λίγο μ' αγαπάς. | Άσε με λογαριασμούς να κλείνω όπου άφησες | ν' αγγίζω να λατρεύω ό,τι κράτησες | να τρέχω στα λημέρια που άραζες. | Άσε με να κάνω τη ζωή μου πυροτέχνημα | να καίω την καρδιά μου μ' ένα αίνιγμα | που λύση κι αν υπάρχει την άλλαζες.

02. Μ’ ένα ταγκό το χρόνο σταματώ Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Ανδρέας Νεοφυτίδης
Τι να νιώθω για σένα και μπορώ | με μια στάλα αλκοόλ να μεθύσω | σ' ένα ταγκό το χρόνο σταματώ | και δυο φορές θέλω να ζήσω | Τι να νιώθω, τι να νιώθω για σένα | η ματιά σου ξανά και ξανά με ρωτά | Τι να νιώθω, μα επιτέλους δεν κατάλαβες τίποτα | Τι να νιώθω, νιώθω έρωτα | Τι να νιώθω για σένα και μπορώ | και μπορώ μεσ' τον κόσμο αυτό να ελπίζω | σ' ένα ταγκό το χρόνο σταματώ | και τη ζωή πάλι κερδίζω | Τι να νιώθω, τι να νιώθω για σένα | η ματιά σου ξανά και ξανά με ρωτά | Τι να νιώθω, μα επιτέλους δεν κατάλαβες τίποτα | Τι να νιώθω, νιώθω έρωτα

03. Αννούλα του χιονιά Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Πάει καιρός που το φεγγάρι δεν περνάει από 'δω | Το τοπίο είναι χακί, τρώει την καρδιά σου | Σε λευκό χαρτί τη νύχτα ξαναγράφω σ' αγαπώ | στη σκοπιά παραμιλάω τ' όνομά σου | Αχ, Αννούλα του χιονιά | δε θα είμαι πια μαζί σου | στου Δεκέμβρη τις εννιά | που έχεις Άννα τη γιορτή σου | Χτες το βράδυ στ' όνειρό μου, τι σου είναι το μυαλό | μπήκαν, λέει, περιστέρια στο στρατώνα | Κι όπως το 'φερε η κουβέντα, μου είπαν όνειρο κι αυτό | σήκω πήγαινε στην Άννα του χειμώνα | Αχ, Αννούλα του χιονιά...

04. Λεπίδες δίκοπες οι αναμνήσεις Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Αλέξης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Ιφιγένεια Γιαννοπούλου
Χάνομαι σ' έρημα στενά | κουβαλώντας στην ψυχή μου | έναν έρωτα τυραννικό | που θερίζει τη ζωή μου. | Κι η πόλη σαν να ξεψυχά | μόλις ακούει τη φωνή μου | κι εγώ κρεμώ το μυστικό | που σημαδεύει τη σιωπή μου. | Η μορφή σου χάνεται και ξεθωριάζει | χωρίς τον πόνο μου να μετριάζει, | λεπίδες δίκοπες οι αναμνήσεις | μου λένε πως δεν θα ξαναγυρίσεις, | λεπίδες δίκοπες οι αναμνήσεις | μου λένε πως δεν θα ξαναγυρίσεις. | Χάνομαι κι έρχομαι ξανά | διεκδικώντας την καρδιά σου, | τις νύχτες μόνος τριγυρνώ | αναζητώντας τα φιλιά σου. | Κι η πόλη μοιάζει να γελά | στους φάλτσους ήχους της φωνής μου, | είσαι το αύριο, είσαι το χτες, | η καταδίκη της ζωής μου. | Η μορφή σου χάνεται και ξεθωριάζει | χωρίς τον πόνο μου να μετριάζει, | λεπίδες δίκοπες οι αναμνήσεις | μου λένε πως δεν θα ξαναγυρίσεις, | λεπίδες δίκοπες οι αναμνήσεις | μου λένε πως δεν θα ξαναγυρίσεις.

05. Μαζί για πάντα Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης & Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Μου λες να ταξιδέψουμε γι' αλλού | να βρούμε κάποιο μέρος να κρυφτούμε, | τι έχουμε εμείς να φοβηθούμε, | το ίδιο είναι οι άνθρωποι παντού, | μαζί θα το παλέψουμε, μαζί, | τον πόνο, τη χαρά να μοιραστούμε, | να μάθουμε τους άλλους ν' αγαπούνε | εκείνα που μας χάρισε η ζωή. | Εδώ, εδώ θα μείνουμε, εδώ, εδώ για πάντα, | τραγούδι εμείς θα γίνουμε, η πιο γλυκιά μπαλάντα, | εδώ, εδώ θα μείνουμε, εδώ, εδώ για πάντα. | Ο χρόνος ταξιδιάρικο πουλί | κι εμείς περαστικοί σ' αυτή τη ζήση, | ας είμαστε καλά κι όσο κρατήσει | του έρωτά μας, φως μου, η γιορτή, | να φύγουμε, λοιπόν, μη μου ζητάς, | δεν πρόκειται κανείς να μας πονέσει, | για όλα και για όλους έχει θέση, | γιατί να μην υπάρχει και για μας. | Εδώ, εδώ θα μείνουμε, εδώ, εδώ για πάντα, | τραγούδι εμείς θα γίνουμε, η πιο γλυκιά μπαλάντα, | εδώ, εδώ θα μείνουμε, εδώ, εδώ για πάντα, | τραγούδι εμείς θα γίνουμε, η πιο γλυκιά μπαλάντα, | εδώ, εδώ θα μείνουμε, εδώ, εδώ για πάντα.

06. Σ’ αγαπώ Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης & Μαρινέλλα
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Σε λίγο ξημερώνει μα κοιμήσου εσύ | μεθάει η αγάπη, αγάπη μου, σαν το παλιό κρασί, | το πιο ζεστό τραγούδι η ανάσα σου | κι αυτή η τρικυμία μέσα στα μάτια σου. | Σ' αγαπώ | σαν το γέλιο του Μάη, σ' αγαπώ | σ' αγαπώ | σαν παλιά αμαρτία σε θέλω. | Σε λίγο ξημερώνει μα κοιμήσου εσύ | μεθάει η αγάπη, αγάπη μου, σαν το παλιό κρασί, | στους δρόμους του κορμιού σου που ξενύχτησα | στους δρόμους του κορμιού σου που ξεψύχησα.

07. Της μοίρας τ’ αδράχτι Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Άνοιξα πάλι την πόρτα σου κι ήρθα | για να πιω τ’ αφιόνι σου μια βραδιά | κι είδα να σβήνει για μένα μια σπίθα | μες στο παραγώνι σου. | Έτσι γυρίζει της μοίρας τ’ αδράχτι | κι ο καημός δε λέγεται, | κι από μια σπίθα κρυμμένη στη στάχτη | τ’ όνειρό μας καίγεται. | Ήρθες κοντά μου και πάλι σαν πρώτα, | μια στιγμή δεν γύρισα να σε δω, | στάθηκα μόνο για λίγο στην πόρτα | κι έχε γεια ψιθύρισα. | Έτσι γυρίζει της μοίρας τ’ αδράχτι | κι ο καημός δε λέγεται, | κι από μια σπίθα κρυμμένη στη στάχτη | τ’ όνειρό μας καίγεται.

08. Μοίρες Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Την ώρα που γεννιόμουνα σχολάγανε οι μοίρες | μονάχη μου καθόμουνα κι απ’ τη ζωή κρατιόμουνα | κρατιόμουνα σ’ ένα καφάσι μπίρες | μονάχη μου καθόμουνα κι απ’ τη ζωή κρατιόμουνα | κι ονειρευόμουνα σ’ ένα καφάσι μπίρες | Την ώρα που περπάτησα μου φέραν και τα δώρα | μια νύχτα μόνο κράτησα κι απάνω της γονάτισα | γονάτισα και μου ’λεγαν προχώρα | μια νύχτα μόνο κράτησα κι απάνω της ξεστράτισα | και παραστράτησα στην πρώτη κατηφόρα | Φωτιά κι ανάσταση καρδιά πονάς και σπάσ’ τα εσύ | τα χρόνια που ’φτασα να ζω | φωτιά και δύναμη καρδιά τρελή κι αδύναμη | στον κόσμο που ’ρθαμε χορτάσαμε γκρεμό | Τα λόγια σου τα ψεύτικα φαρμάκι κι αγωνία | μονάχη μου παντρεύτηκα σε βρήκα σ’ ερωτεύτηκα | παιδεύτηκα σ’ αυτή την κοινωνία | μονάχη μου παντρεύτηκα σε βρήκα σ’ εμπιστεύτηκα | και ρεζιλεύτηκα στην παλιοκοινωνία | Φωτιά κι ανάσταση καρδιά πονάς και σπάσ’ τα εσύ | τα χρόνια που ’φτασα να ζω | φωτιά και δύναμη καρδιά τρελή κι αδύναμη | στον κόσμο που ’ρθαμε χορτάσαμε γκρεμό

09. Do you like the Greece? Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Μάριος Ποντίκας
Σ' ένα ζαχαροπλαστείο | κάθονται δύο λεβέντες, | τρεις καρέκλες ο καθένας | και δροσιά κάτω απ' τις τέντες. | Έχουν ρίξει παραγάδι, | "Σας αρέσει η Ελλάδα μις;. | τι θα κάνετε το βράδυ; | do you like μαμαζέλ the Greece?". | Γοητεία κι αντριλίκι, | σηκωμένα τα μανίκια, | βγάλανε τα μπράτσα έξω | να φανούνε τα ποντίκια. | Έχουν ρίξει παραγάδι, | "Σας αρέσει η Ελλάδα μις;. | τι θα κάνετε το βράδυ; | do you like φροϋλάϊν the Greece?". | Είναι μάγκες και χορεύουν | τσιφτετέλι και συρτάκι, | δε δουλεύουν τα καημένα | κι όμως βγάζουν παραδάκι. | Έχουν ρίξει παραγάδι, | "Σας αρέσει η Ελλάδα μις;. | τι θα κάνετε το βράδυ; | do you like μαμαζέλ the Greece?". | Σ' ένα ζαχαροπλαστείο | είναι δυο παλικαράκια, | ποιος πληρώνει για να ζούνε | τα παλιοτεμπελχανάκια. | Έχουν ρίξει παραγάδι, | "Σας αρέσει η Ελλάδα μις;. | τι θα κάνετε το βράδυ; | do you like φροϋλάϊν the Greece?".

10. Στόμα, γλυκό μου στόμα Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Στόμα, γλυκό μου στόμα | μείνε για λίγο ακόμα | μείνε για συντροφιά μου | ανασαιμιά μου | μες στη δική μου τη μοναξιά | μείνε για συντροφιά μου | ανασαιμιά μου | μες στη δική μου τη μοναξιά. | Στόμα, γλυκό μου στόμα που μέλι στάζεις, | το γκρίζο της ψυχής μου, κι αυτό τ' αλλάζεις, | μείνε κοντά μου ακόμα, | που έχω τόσα, Θεέ μου πόσα για να σου πω. | Στόμα, γλυκό μου στόμα | μείνε για λίγο ακόμα | στάχυ ξανθό και μύρο | φιλί της νιότης και του πελάγου αστροφεγγιά | στάχυ ξανθό και μύρο | φιλί της νιότης και του πελάγου αστροφεγγιά. | Στόμα, γλυκό μου στόμα που μέλι στάζεις, | το γκρίζο της ψυχής μου, κι αυτό τ' αλλάζεις, | μείνε κοντά μου ακόμα, | που έχω τόσα, Θεέ μου πόσα για να σου πω, | μείνε κοντά μου ακόμα, | που έχω τόσα, Θεέ μου πόσα για να σου πω, | μείνε κοντά μου ακόμα, | που έχω τόσα, Θεέ μου πόσα για να σου πω.

11. Χόρεψέ με Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης & Σοφία Βόσσου
Μουσική: Leonard Kohen | Στίχοι: Ανδρέας Νεοφυτίδης
Χόρεψέ με τώρα | στη σκιά της σιωπής | χόρεψέ με τώρα | και στο τέλος της ζωής | Πάρε με και μάθε με, | στο σώμα σου να ζω | θεέ μου πόσο σ’ αγαπώ | θεέ μου πόσο σ’ αγαπώ | Χόρεψέ με νύχτα | σε παράνομες στιγμές | κάνε με να λιώνω | στις κρυφές σου ηδονές | άσε με στο σώμα σου σα ρεύμα να περνώ | θεέ μου πόσο σ’ αγαπώ | θεέ μου πόσο σ’ αγαπώ | Μίλα μου για πόθους | που δεν νιώθουν ενοχή | κάνε τον καθρέφτη | να κρυφτεί από ντροπή | Άγγιξέ με τώρα, | με το σώμα σου γυμνό | θεέ μου πόσο σ’ αγαπώ | θεέ μου πόσο σ’ αγαπώ | λα, λα, λα, λα, λα, λα... | Χόρεψέ με τώρα | στη σκιά της σιωπής | χόρεψέ με τώρα | και στο τέλος της ζωής | άσε με στο σώμα σου | σα ρεύμα να περνώ | θεέ μου πόσο σ’ αγαπώ | θεέ μου πόσο σ’ αγαπώ

12. Στην Πλατεία Αβησσυνίας Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας & Μάριος Ποντίκας
Λαβομάνα στυλ και ανθοστήλες, | κράνη, πιάτα, ξιφολόγχες και αρβύλες. | Πήγα για να βρω καμιάν αντίκα, | και τα όνειρά σου να πουλάνε βρήκα. | Στην Πλατεία Αβησσυνίας | μες στα παλιατζίδικα, | κάτω στο Μοναστηράκι | με τα παπουτσίδικα. | Όλα τα παλιά, τα περασμένα | για ξεπούλημα στο δρόμο απλωμένα. | Πήρα ένα-δυο σε ευκαιρία, | θα πηγαίνουν στη σαλοτραπεζαρία. | Στην Πλατεία Αβησσυνίας | μες στα παλιατζίδικα, | κάτω στο Μοναστηράκι | στα γανωματζήδικα. | Τούτη τη ζωή να σου στολίζουν, | περηφάνια περιττή να σε γεμίζουν. | Κι όταν πας να φας, θα τα θυμάσαι, | παχουλός και βολεμένος όπως θα 'σαι. | Στην Πλατεία Αβησσυνίας | μες στα παλιατζίδικα, | κάτω στο Μοναστηράκι | με τα σουβλατζίδικα.

13. Πικροζωή Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Κώστας Νικολόπουλος | Στίχοι: Βασίλης Μαστροκώστας
Ο ένας έπαιζε ραμί στο καφενείο | ο άλλος τρύπωνε κρυφά σ' ένα πορνείο | και έξω κέρναγε τα άστρα η νυχτιά | σάμπως να κέρδισε τον ήλιο στα χαρτιά. | Κάτσε στο πλάι να τα πιούμε σταυρωτά | πικροζωή για μια φορά αγκαλιασμένοι | να βγω στους δρόμους και στις γειτονιές μετά | κι εσύ ξοπίσω να χορεύεις μεθυσμένη. | Ένας αλήτης παγωμένος μουρμουρίζει | ο άσπρος θάνατος φονιάς που φτερουγίζει | ο πολισμάνος σουλατσάρει στη γωνιά | κι οι νταβατζήδες ξαναβγήκαν παγανιά.

14. Το σπίτι Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Γρηγόρης Σουρμαϊδης | Στίχοι: Αρίας
Τα παραθύρια μας ανοίξτε τα στο φως | να μπει ο ήλιος, το σπιτάκι μας να λούσει, | την πόρτα ανοίξτε να περάσει ο αδερφός | νερό να πιει, να ξαποστάσει και ν' ακούσει, | την πόρτα ανοίξτε να περάσει ο αδερφός | νερό να πιει, να ξαποστάσει και ν' ακούσει. | Άιντε παιδιά σύρτε χορό και σταυρωτά | τραγούδι αρχίστε τη βραδιά του Αλωνάρη, | γέρο πατέρα έλα χόρεψε μπροστά | και ξαναγίνε απ' τη χαρά σου παλικάρι, | γέρο πατέρα έλα χόρεψε μπροστά | και ξαναγίνε απ' τη χαρά σου παλικάρι. | Στρώστε τραπέζι στην αυλή μας τη μικρή | με τ' ολοκαίνουργιο απ' την προίκα τουφαλίθι, | να μαζευτούμε φίλοι, ξένοι και οχτροί, | να γίνει η ζήση μας τραγούδι, παραμύθι, | να μαζευτούμε φίλοι, ξένοι και οχτροί, | να γίνει η ζήση μας τραγούδι, παραμύθι. | Άιντε παιδιά σύρτε χορό και σταυρωτά | τραγούδι αρχίστε τη βραδιά του Αλωνάρη, | γέρο πατέρα έλα, χόρεψε μπροστά | και ξαναγίνε απ' τη χαρά σου παλικάρι, | γέρο πατέρα έλα, χόρεψε μπροστά | και ξαναγίνε απ' τη χαρά σου παλικάρι. | Βγάλτε νερό απ' το πηγάδι το βαθύ | και το ψωμί με το μαχαίρι σας σταυρώστε, | πιείτε μια κούπα αγιασμό μην και χαθεί | η μαύρη μοίρα και αγάλι ημερώστε, | πιείτε μια κούπα αγιασμό μην και χαθεί | η μαύρη μοίρα και αγάλι ημερώστε. | Άιντε παιδιά σύρτε χορό και σταυρωτά | τραγούδι αρχίστε τη βραδιά του Αλωνάρη, | γέρο πατέρα έλα, χόρεψε μπροστά | και ξαναγίνε απ' τη χαρά σου παλικάρι, | γέρο πατέρα έλα, χόρεψε μπροστά | και ξαναγίνε απ' τη χαρά σου παλικάρι.

15. Το ποτάμι Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Τραβώντας για τον θάνατο | πέρασα το ποτάμι | πέρασα από τα νιάτα μου | κι απ' το πικρό νερό. | Τώρα φωνάζουν πίσω μου | ποιος είσαι εσύ που πέρασες; | Τώρα φωνάζουν πίσω μου | ποιος είσαι εσύ που ξέχασες; | Τόσοι βρήκαν τον θάνατο | κανείς τον ποταμό. | Τραβώντας για τον θάνατο | πέρασα το ποτάμι | πέρασα από τη νύχτα μου | κι απ' τον πικρό καιρό.

16. Κάντε κουράγιο Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Γιώργος Γιαννουλάτος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Νιάτα πικρά μου, που τ’ όνειρο χάσατε | στο πικρό το σταυροδρόμι, | σας βρήκαν μπόρες, αλλά δεν ξεχάσατε | να παλεύετε ακόμη. | Κάντε κουράγιο και, μα τον άγιο, | κάπου θα βρείτε ένα λιμάνι, ένα φως. | Κάντε κουράγιο και, μα τον άγιο, | για τους μικρούς είναι μεγάλος ο Θεός. | Νιάτα φτωχά μου, που μπόρες σάς δείρανε | και πικρή τρικυμία, | απ’ την καρδιά σας το θάρρος δεν πήρανε, | ούτε ελπίδα καμία. | Κάντε κουράγιο και, μα τον άγιο, | κάπου θα βρείτε ένα λιμάνι, ένα φως. | Κάντε κουράγιο και, μα τον άγιο, | για τους μικρούς είναι μεγάλος ο Θεός.

17. Ένας πλανόδιος φωτογράφος Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Τάσος Γκρους | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Όταν θα μπούνε σ' άλλους δρόμους τα φεγγάρια | του φθινοπώρου μόλις πέσουν οι βροχές | εγώ θα βγάλω τη μορφή σου απ' τα συρτάρια, | εσύ θα γίνεις το κορίτσι με τα μαύρα | μαζί να πάμε σ' άλλες εποχές. | Κι ένας πλανόδιος φωτογράφος | με φόντο έρημες πλατείες | θα βγάζει και θα μας μοιράζει | το γέλιο σου φωτογραφίες. | Όταν οι νύχτες του χειμώνα μεγαλώσουν | θα σε τραβήξω απ' του θανάτου τη σκιά, | όλα τα ψέματα που είπες θα τελειώσουν, | μονάχα κάτι αναμνήσεις θα μας σώσουν | σαν μπούμε στου Τοξότη την τροχιά.

18. Έχεις μάτια το φεγγάρι Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Έχεις μάτια το φεγγάρι | κι είναι η νύχτα σπιτικό σου | μα από αυτά που μου ’χεις πάρει | τίποτα δεν είν’ δικό σου. | Έχεις δάκρυα την αγάπη | με φωτιά και με μαχαίρι | κι έχεις για κρασί φαρμάκι | και το χωρισμό στο χέρι.

19. Στου πικραμένου την αυλή Τραγούδι: Α. Καλογιάννης & Μ. Δημητριάδη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Στου πικραμένου την αυλή βγαίνει ξερό χορτάρι | δεν έχει δέντρο και πουλί τον πόνο του να πάρει. | Κι αυτά τα δάκρυα τα καυτά δεν ξέρεις για που πάνε | για όσους θά 'ρθουν ή γι' αυτούς που πίσω δεν γυρνάνε. | Μες στο παλιό το σπιτικό που έχουν όλοι φύγει | ο θάνατος το μυστικό σιγά, σιγά τυλίγει.

20. Νυχτερίδα Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Μια νυχτερίδα στη σκεπή | φυλάει το σπιτικό μου | ποιος άραγε θα σου το πει | να μάθεις τον καημό μου | Σου στέλνω χαιρετίσματα | κι ο άνεμος τα παίρνει | κι αν πέσουν και στα κύματα | πίσω ξανά τα φέρνει | Μετρώ τις μέρες που περνούν | κι αυτές που ήσουν κοντά μου | μα βλέπω ίδια πως πονούν | τα μάτια κι η καρδιά μου | Σου στέλνω χαιρετίσματα | κι ο άνεμος τα παίρνει | κι αν πέσουν και στα κύματα | πίσω ξανά τα φέρνει

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης