Δευτέρα, 20 Ιουλίου 2015

Οι συμμετοχές





















Ο πρώτος δίσκος

01. Τα βεγγαλικά σου μάτια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στάμος Σέμσης | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Άναψα όλα τα φώτα κι έδωσα παράσταση | σαν πεθάνει η αγάπη δε γνωρίζει ανάσταση | Τα βεγγαλικά σου μάτια φέγγουν σαν το φώσφορο | σαν νυχτερινά καράβια που περνούν το Βόσπορο | Έκλεισες το φως και πήγες έγινες αόρατη | νέφος που το πήρε ο αέρας σε μια πόλη αυτόματη | Τα βεγγαλικά σου μάτια ένα ολοκαύτωμα | και η μοναξιά να πέφτει σαν βροχή στο πάτωμα | Είμαι πια εγκλωβισμένος στ' άρωμά σου στ' όνομά σου | και στα μάτια ναι στα μάτια τα ψυχρά βεγγαλικά σου | Τα βεγγαλικά σου μάτια φέγγουν σαν το φώσφορο | σαν νυχτερινά καράβια που περνούν το Βόσπορο

02. Τι πάθος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Δημήτρης Λάγιος | Στίχοι: Δημήτρης Λάγιος
Τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | Μην η αθωότητά μου είναι μέσα στη σιωπή | σ' ένα θησαυρό χαμένο που γυρεύω μια ζωή | μην την ξόδεψα στα ζάρια μην την πήρε το κρασί | ίσως φταίει η βροχή που κλαίει με παράπονο κι οργή | Τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | Χάνω την ισορροπία κι ο αέρας με τρυπά | φταίνε κι οι κραυγές των γλάρων σ' ένα γκρίζο ορίζοντα | οι αποστάσεις με λυγίζουν δεν υπάρχει επιστροφή | ειν' η αθωότητά μου μέσα στην καταστροφή | Τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου

03. Σκόνη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Μιχάλης Μαρματάκης
Αχ η αγάπη που χάθηκε στη σκόνη | αχ η ζωή που χάθηκε στη σκόνη | Αχ το φεγγάρι που έσβησε | τ' ασημένιο φεγγάρι | η αγάπη που χάθηκε στη σκόνη | Η μέρα μου έρημη κίτρινη μέρα | χαρές που βουλιάξατε | πνιγμένες χαρές μου | Ζωή μου που καίγεσαι | στον κίτρινο αέρα | η αγάπη που χάθηκε στη σκόνη | η ζωή που χάθηκε στη σκόνη

04. Εσμεράλδα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Νίκος Καββαδίας
Ολονυχτίς τον πότισες με το κρασί του Μίδα | κι ο φάρος τον ελίκνιζε με τρεις αναλαμπές | Δίπλα ο λοστρόμος με μακριά πειρατική πλεξίδα | κι αλάργα μας το σκοτεινό λιμάνι του Gabes | Απά στο γλυκοχάραμα σε φίλησε ο πνιγμένος | κι όταν ξυπνήσεις με διπλή καμπάνα θα πνιγείς | Στο κάθε χάδι κι ένας κόμπος φεύγει ματωμένος | απ' το σημάδι της παλιάς κινέζικης πληγής | Ο παπαγάλος σου 'στειλε στερνή φορά το γεια σου | κι απάντησε απ' το στόκολο σπασμένα ο θερμαστής | πέτα στο κύμα τον παλιό που εσκούριασε σουγιά σου | κι άντε μονάχη στον πρωραίον ιστό να κρεμαστείς | Γράφει η προπέλα φεύγοντας ξοπίσω "σε προδίνω" | κι ο γρύλος τον ξανασφυράει στριγγά του τιμονιού | Μη φεύγεις. Πες μου, το 'πνιξες μια νύχτα στο Λονδίνο | ή στα βρωμιάρικα νερά κάποιου άλλου λιμανιού; | Ξυπνάν οι ναύτες του βυθού ρισάλτο να βαρέσουν | κι απέ να σου χτενίσουνε για πάντα τα μαλλιά. | Τρόχισε κείνα τα σπαθιά του λόγου που μ' αρέσουν | και ξαναγύρνα με τις φώκιες πέρα στη σπηλιά | Τρεις μέρες σπάγαν τα καρφιά και τρεις που σε καρφώναν | και συ με τις παλάμες σου πεισματικά κλειστές | στερνή φορά κι ανώφελα ξορκίζεις τον τυφώνα | που μας τραβάει για τη στεριά με τους ναυαγιστές

05. Μην την πιστεύεις την αγάπη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Δημήτρης Λάγιος | Στίχοι: Δημήτρης Λάγιος
Μην την πιστεύεις την αγάπη | στάζει παράπονο θολό | κυλάει εκεί κυλάει εδώ | και συ πιστεύεις την αγάπη | Έχει τον ήλιο στο 'να χέρι | στ' άλλο σκουριάζει τον καιρό | μας βάζει όλους στο χορό | και συ πιστεύεις την αγάπη | Θάλασσα είναι η αγάπη | κλεισμένη μέσα στην καρδιά | ειν' η καρδιά μικρό καράβι | που η αγάπη κυβερνά | Μην την πιστεύεις την αγάπη | στάζει παράπονο θολό | κυλάει εκεί κυλάει εδώ | και συ πιστεύεις την αγάπη

06. Εκτέλεση Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Κώστας Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Καλδάρας
Απέναντι σε δέκα πολυβόλα | με στήσανε και μ' εκτελούν | την τελευταία αίτηση για χάρη | μες στα σκουπίδια την πετούν | Κι εγώ φοράω τα καλά μου | να μπω στις πύλες τ' ουρανού | μα όταν ακούνε τ' όνομά μου | πίσω με στέλνουνε ντουγρού | Κι αφού κανένας δε με θέλει | ούτε απάνω ούτε εδώ | το μόνο που μου απομένει | είναι το να σε παντρευτώ | Προσπάθησα να φύγω μα με πιάσαν | και από δίκη με περνούν | στο άψε σβήσε με καταδικάσαν | και στην κρεμάλα μ' οδηγούν | Κι εγώ φοράω τα καλά μου | να μπω στις πύλες τ' ουρανού | μα όταν ακούνε τ' όνομά μου | πίσω με στέλνουνε ντουγρού | Κι αφού κανένας δε με θέλει | ούτε απάνω ούτε εδώ | το μόνο που μου απομένει | είναι το να σε παντρευτώ

07. Η Γκιουλμπαχάρ δε μένει πια εδώ Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στάθης Παχίδης | Στίχοι: Στάθης Παχίδης
Η Γκιουλμπαχάρ δε μένει πια εδώ | γι' αλλού έχει φύγει | η Γκιουλμπαχάρ δε μένει πια εδώ | καημός την πνίγει | Λουλούδι στην ανατολή | που μίλαγε με το φιλί | κι είναι πια ξένη | Εδώ ήρθαν άλλες μουσικές | χωρίς φωνές χωρίς χαρές | κι αυτή σωπαίνει | Η Γκιουλμπαχάρ δε μένει πια εδώ | γι' αλλού έχει φύγει | η Γκιουλμπαχάρ δε μένει πια εδώ | καημός την πνίγει | Στου έρωτα τους ουρανούς | ζητούσε σκλάβους ταπεινούς | ν' αποκοιμίζει | Μα εδώ δε χάσκει πια κανείς | δεν ονειρεύεται κανείς | κι αυτή ραγίζει | Η Γκιουλμπαχάρ δε μένει πια εδώ

08. Καημέ του κόσμου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Κώστας Καλδάρας | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Βραχιόλι από χρυσόχαρτο και κόκκινο φουστάνι | σε βρήκα Σαββατόβραδο μα για ζωή δε φτάνει | παράτησα το σπίτι μου στην πρώτη κατηφόρα | και πέταξα το δίχτυ μου εδώ που ζούμε τώρα | Καημέ του κόσμου στεναγμέ όλα τα ναι καήκανε | και τα μαχαίρια ουρανέ μες στην καρδιά με βρήκανε | καημέ του κόσμου στεναγμέ όλα τα ναι καήκανε | κι είπα να πέσεις ουρανέ πιο χαμηλά από μένανε | Εμένα που με βλέπετε τα χρόνια μου δεν έχω | κι η ερημιά με ντρέπεται που με χτυπάει κι αντέχω | παράτησα τον ύπνο μου στην πρώτη νυχτερίδα | στο μυστικό το Δείπνο μου με φίλησες και είδα | Καημέ του κόσμου στεναγμέ όλα τα ναι καήκανε | και τα μαχαίρια ουρανέ μες την καρδιά με βρήκανε | καημέ του κόσμου στεναγμέ όλα τα ναι καήκανε | κι είπα να πέσεις ουρανέ πιο χαμηλά από μένανε

09. Ταξίδι στα Κύθηρα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Ελένη Καραΐνδρου | Στίχοι: Ελένη Καραΐνδρου
Άρρωστη καρδιά δε βρίσκει γιατρειά στη λησμονιά | χάνεται στ' αγιάζι μέσα στο βοριά στα ξένα μακριά | Κι όλο περιμένει πάλι τη στιγμή να ξαναρθεί | το καράβι στο λιμάνι θα φανεί θαλασσινό πουλί στα όνειρά μας | Σ' άγγιξε ξανά του κόσμου η παγωνιά κι η ερημιά | πώς να τη γιατρέψεις την παλιά πληγή βαθιά μες στην ψυχή | Κι όλο περιμένει πάλι τη στιγμή να ξαναρθεί | το καράβι στο λιμάνι θα φανεί θαλασσινό πουλί στα όνειρά μας

10. Ο έρωτας που τόσο αργεί Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Κώστας Καλδάρας | Στίχοι: Μανίνα Ζουμπουλάκη
Ο έρωτας που τόσο αργεί | και τόσο περιμένω | η νύχτα είναι γρήγορη | τ' όνειρο δεν προφταίνω | Όσα παλιά τραγούδια ξέρω | χωρίς ταλέντο κι αν τα πω | μες των ματιών σου την αλήθεια | το παραμύθι μου θα βρω | Ο έρωτας που τόσο αργεί | είναι σαν γράμμα ξένο | χαρτί χωρίς υπογραφή | σε φάκελο ανοιγμένο | Όσα παλιά τραγούδια ξέρω | χωρίς ταλέντο κι αν τα πω | μες των ματιών σου την αλήθεια | το παραμύθι μου θα βρω

11. Ήσουνα φεγγάρι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Σταυριανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πράσινο σκοτάδι απ' τα μάτια σου βαμμένο | χίμηξε κι απόψε να με βρει | κι έγινε το σπίτι ένα δάσος πετρωμένο | πού 'μοιαζαν τα δέντρα του σταυροί. | Έρημο τραγούδι από αίμα κι από χιόνι | κλαίει στα παλιά μου τα χαρτιά | όπως το φτωχό μου το κορμί που δεν παλιώνει | για να το πετάξω στη φωτιά. | Ήσουνα φεγγάρι κι ήμουνα πουλί | πέταξα για να σε φτάσω | κι όταν σ' είχα φτάσει μέχρι το φιλί | σ' έσβησ' η ανατολή.

12. Ελένη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Σταυριανός | Στίχοι: Γιώργος Σταυριανός
Στάσου-στάσου δες τα σφάλματά σου | ο καιρός αρχίζει και μετρά | βιάσου-βιάσου κάνε την καρδιά σου | δάσος μεθυσμένο με πουλιά | Δεν είν' η Ελένη που σε περιμένει | μια ζωή χαμένη τρέχει ολοταχώς | στην πολιορκία πέφτει πάντα η Τροία | βγάλε την τελεία ψάξε για το πώς | Έχεις μάθει μια ζωή στα λάθη | κι η ζωή σε παίζει στα ψηλά | ύψη πάθη και ποιος θα σου μάθει | πως η αγάπη μένει στα γιαπιά | Δεν είν' η Ελένη που σε περιμένει | μια ζωή χαμένη τρέχει ολοταχώς | στην πολιορκία πέφτει πάντα η Τροία | βγάλε την τελεία ψάξε για το πώς

13. Καραντί Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Νίκος Καββαδίας
Μπάσες στεριές ήλιος πυρρός και φοινικιές | ένα πουλί που ακροβατεί στα παταράτσα | γνέφουνε δυο στιγματισμένα μαύρα μπράτσα | που αρρώστιες τα 'χουνε τσακίσει τροπικές | Παντιέρα κίτρινη σινιάλο του νερού | φούντο τις δυο και πρίμα βρέξε το πινέλο | τα δυο φανάρια της νυκτός κι ο Πιζανέλο | ξεθωριασμένος απ' το κύμα του καιρού | Το καραντί το καραντί θα μας μπατάρει | σάπια βρεχάμενα τσιμέντο και σκουριά | από νωρίς δεξιά στη μάσκα την πλωριά | κοιμήθηκεν ο καρχαρίας που πιλοτάρει | Όρντινα δίνει ο παπαγάλος στον ιστό | όπως και τότε απ' του Κολόμπου την κουκέτα | χρόνια προσμένω να τυλίξεις την μπαρκέτα | χρόνια προσμένω τη στεριά να ζαλιστώ | Φωτιές ανάβουνε στην άμμο ιθαγενείς | κι αχός μας φτάνει καθώς παίζουν τα όργανά τους | της θάλασσας κατανικώντας τους θανάτους | στην ανεμόσκαλα σε θέλω να φανείς | Φύκια μπλεγμένα στα μαλλιά στο στόμα φύκια | έτσι ως κοιμήθηκες για πάντα στα βαθιά | κατάστιχτη πελεκημένη από σπαθιά | διπλά φορώντας των Ίνκας τα σκουλαρίκια | Το καραντί το καραντί θα μας μπατάρει | σάπια βρεχάμενα τσιμέντο και σκουριά | από νωρίς δεξιά στη μάσκα την πλωριά | κοιμήθηκεν ο καρχαρίας που πιλοτάρει

14. Σταυρός του Νότου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Νίκος Καββαδίας
Έβραζε το κύμα του γαρμπή | είμαστε σκυφτοί κι οι δυο στο χάρτη | γύρισες και μου 'πες πως το Μάρτη | σ' άλλους παραλλήλους θα 'χεις μπει | Κούλικο στο στήθος σου τατού | που όσο κι αν το καις δε λέει να σβήσει | είπαν πως την είχες αγαπήσει | σε μια κρίση μαύρου πυρετού | Βάρδια πλάι σε κάβο φαλακρό | κι ο Σταυρός του Νότου με τα στράλια | Κομπολόι κρατάς από κοράλλια | κι άκοπο μασάς καφέ πικρό | Το άλφα του Κενταύρου μια νυχτιά | με το παλλινώριο πήρα κάτου | μου 'πες με φωνή ετοιμοθανάτου | να φοβάσαι τ' άστρα του Νοτιά | Άλλοτε απ' τον ίδιον ουρανό | έπαιρνες τρεις μήνες στην αράδα | με του καπετάνιου τη μιγάδα | μάθημα πορείας νυχτερινό | Σ' ένα μαγαζί του Nossi Be | πήρες το μαχαίρι δυο σελίνια | μέρα μεσημέρι απά στη λίνια | ξάστραψες σαν φάρου αναλαμπή | Κάτω στις ακτές της Αφρικής | πάνε χρόνια τώρα που κοιμάσαι | τα φανάρια πια δεν τα θυμάσαι | και το ωραίο γλυκό της Κυριακής

15. Το τελευταίο αντίο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Το τελευταίο αντίο μου το 'πες σε ένα πλοίο | πριν φύγεις γι ένα κόσμο ξένο και μακρινό | εκεί που θα σου λείπει κάθε χαρά και λύπη | κι αγέρας θα 'χεις γίνει σ' ένα μικρό στενό | Το τελευταίο αντίο το βρήκαμε γραμμένο | στους βίους των αγίων που ήταν αμαρτωλοί | που πείνασαν γι αγάπη που δίψασαν γι αγάπη | και περπατήσαν μόνοι ολόκληρη ζωή | Το τελευταίο αντίο μου το 'πες απ' το τρένο | πριν πας στην παγωμένη τη χώρα του χιονιά | εκεί που αναστενάζουν κι όσοι αγαπούν σου μοιάζουν | γιατί με τους αγγέλους είσαστε μια γενιά | Το τελευταίο αντίο το βρήκαμε γραμμένο | στους βίους των αγίων που ήταν αμαρτωλοί | που πείνασαν γι αγάπη που δίψασαν γι αγάπη | και περπατήσαν μόνοι ολόκληρη ζωή

16. Το μέλλον Τραγούδι: Γ. Νταλάρας & Παιδική Χορωδία Δημήτρη Τυπάλδου
Μουσική: Νότης Μαυρουδής | Στίχοι: Γιάννης Πανουτσόπουλος
Το μέλλον είναι ο θεριστής σε μια πλαγιά με στάχυ | είναι το βλέμμα που μετρά πόσο σιτάρι θα ‘χει | Το μέλλον είναι αστραπή, τυφώνας που σαρώνει | κόπους ολόκληρης ζωής τους κάνει να ‘ναι σκόνη | Το μέλλον είναι η παγωνιά που νιώθω το χειμώνα | ένα κοστούμι που φοράς να βγάλεις τον αιώνα | Το μέλλον είναι το μετά που τρέχω για να φτάσω | το καλοκαίρι που θα ‘ρθει κι εγώ που θα ξεχάσω | Το μέλλον είναι μια βροχή που κάποτε τελειώνει | μετά θα γίνει συννεφιά και θα ξανάρθει χιόνι | Το μέλλον είναι ουρανός την ώρα που βραδιάζει | ο ήλιος που θα γεννηθεί σαν έρθει να χαράζει

Ο δεύτερος δίσκος

01. Ελλοπία Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Όσους γεννήθηκαν εδώ τους τυραννούσε πάντα | ένας πανάρχαιος πυρετός που ονόμαζαν φυγή | τριμμένο ρούχο η μνήμη τους κρυμμένο μες σε τσάντα | μαζί τους το ταξίδευαν παλιώνανε μαζί | Όσους γεννήθηκαν εδώ τους ξεγελάσαν τ' άστρα | της θάλασσας η μυρωδιά των βράχων οι γκρεμοί | κι οι αδικαίωτοι πόθοι τους στα ερειπωμένα κάστρα | αλαφροΐσκιωτα παιδιά γεννούν κάθε πρωί | Αυτή τη θάλασσα παλεύω ν' αρνηθώ | αυτό το φως που έχω πληρώσει να πληγώσω | από τον Έλληνα εαυτό μου να σωθώ | μήπως στο τέλος την Ελλάδα κι ανταμώσω | Όσοι γεννήθηκαν εδώ κάποτε θα επιστρέψουν | μέσα τους πάλι σκάβοντας θα δούνε την αρχή | στον κόσμο και στον ουρανό το πρόσωπο θα στρέψουν | να ξαναβρούν του ταξιδιού την πρώτη αφορμή | Αυτή τη θάλασσα παλεύω ν' αρνηθώ | αυτό το φως που έχω πληρώσει να πληγώσω | από τον Έλληνα εαυτό μου να σωθώ | μήπως στο τέλος την Ελλάδα κι ανταμώσω

02. Όμορφη και παράξενη πατρίδα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Δημήτρης Λάγιος | Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Όμορφη και παράξενη πατρίδα | ω σαν αυτή που μου 'λαχε δεν είδα | Ρίχνει να πιάσει ψάρια πιάνει φτερωτά | στήνει στην γη καράβι κήπο στα νερά | κλαίει φιλεί το χώμα ξενιτεύεται | μένει στους πέντε δρόμους αντρειεύεται | Όμορφη και παράξενη πατρίδα | ω σαν αυτή που μου 'λαχε δεν είδα | Κάνει να πάρει πέτρα την επαρατά | κάνει να τη σκαλίσει βγάνει θάματα | μπαίνει σ' ένα βαρκάκι πιάνει ωκεανούς | ξεσηκωμούς γυρεύει θέλει τύρρανους | Όμορφη και παράξενη πατρίδα | ω σαν αυτή που μου 'λαχε δεν είδα

03. Να ονειρεύομαι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Δημήτρης Λάγιος | Στίχοι: Δημήτρης Λάγιος
Να ονειρεύομαι απ' το παράθυρο να ταξιδεύω | να μπαίνω μέσα σου να καταστρέφομαι και να πεθαίνω | Η σωτηρία μου είναι ο θάνατος και το κορμί σου | να μπαίνω μέσα σου να καταστρέφομαι και να πεθαίνω | Να ονειρεύομαι απ' το παράθυρο να ταξιδεύω | σ' ένα πλατύ γιαλό στην εγκατάλειψη λευκού χειμώνα | Να αγγίζω το βυθό και να ξοδεύομαι γιατί το θέλω | σ' ένα πλατύ γιαλό στην εγκατάλειψη λευκού χειμώνα | Να ονειρεύομαι απ' το παράθυρο να ταξιδεύω | Η γύμνια λάμπει με του λευκού τη λάμψη | μαγεύει το θάνατο με το λευκό | απουσία κι όλα τίποτα, δαπάνη, γύμνια... | Να ονειρεύομαι απ' το παράθυρο να ταξιδεύω | με τον έρωτα γύρω και το θάνατο κάτω απ' τα μάτια | Ξόδεμα συνέχεια δεν υπάρχουν μάσκες | τ' όνειρο είναι που μαγεύει | Ανοίγω.....ξημερώνει.....

04. Τα βουρκωμένα μάτια μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Ελένη Καραΐνδρου | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μπορεί και να 'ναι απ' τον καπνό | μπορεί κι απ' τον αγέρα | τα βουρκωμένα μάτια μου | και τούτη η παγωνιά | Μπορεί και να 'ναι απ' τον καπνό | που θάμπωσε τη μέρα | κι όχι από σένα μάτια μου | που άνοιξες πανιά | Μπορεί και να 'ναι απ' τον καπνό | μπορεί κι απ' τον αγέρα | μπορεί κι από τ' απόδειπνο | το μελαγχολικό | Μπορεί και να 'ναι απ' τη φωτιά | μπορεί κι από το χιόνι | το δάσος που ρημάχτηκε | και διώχνει τα πουλιά | Μπορεί και να 'ναι απ' τη φωτιά | που τη ζωή μου ζώνει | κι όχι από σένα μάτια μου | που άλλαξες φωλιά | Μπορεί και να 'ναι απ' τον καπνό | μπορεί κι απ' τον αγέρα | μπορεί κι από τ' απόδειπνο | το μελαγχολικό

05. Το νυχτερινό σχολά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Αντώνης Σαμαράκης
Ώρα έντεκα και κάτι, | το νυχτερινό σχολά | κει που πέρναγες, διαβάτη, | κι ήταν όλα σκοτεινά. | Άξαφνα ένα φως τα λούζει, | ξεπροβάλλουν τα παιδιά, | μάγουλα απ’ το κρύο μπούζι, | ποδαράκια σαν κλαδιά. | Ώρα έντεκα και κάτι, | τα εργατόπαιδα σχολάν. | Στάσου προσοχή, διαβάτη, | ήρωες μικροί περνάν. | Σαν φυσά το ξεροβόρι | και λυγίζουν δω κι εκεί, | άλλοι δίχως πανωφόρι, | άλλοι ακόμα νηστικοί, | αδερφάκια κουρασμένα | απ’ τη δύσκολη ζωή, | όλη μέρα βουτηγμένα | στις καπνιές και στη βουή. | Ώρα έντεκα και κάτι, | τα εργατόπαιδα σχολάν. | Στάσου προσοχή, διαβάτη, | ήρωες μικροί περνάν. | Μες στη νύχτα τώρα πάνε | στο σκοτάδι το πηχτό | τα παιδιά που πολεμάνε | για το μεροκάματο. | Χέρια βρώμικα απ’ τα λάδια, | μάτια κατακόκκινα, | αδερφάκια δίχως χάδια | με σφαγμένη την καρδιά. | Ώρα έντεκα και κάτι, | τα εργατόπαιδα σχολάν. | Στάσου προσοχή, διαβάτη, | ήρωες μικροί περνάν.

06. Κάποια, κάπου, κάποτε Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Χαψιάδης
Κάποια κάπου κάποτε ήταν η ζωή μου | η αρχή το τέλος μου κι όλη η ύπαρξή μου | Τώρα μες τα όνειρά μου ψάχνω τη μορφή της | μα και κείνη χάθηκε σαν την υπόσχεσή της | Κάποια κάπου κάποτε μου ‘χτιζε παλάτια | ήταν όμως γυάλινα κι έγιναν κομμάτια | Τώρα μες τα όνειρά μου ψάχνω τη μορφή της | μα και κείνη χάθηκε σαν την υπόσχεσή της

07. Ατζέντα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Την ατζέντα σου κοιτάς απελπισμένα | κάποιο όνομα οικείο για να βρεις | το τσιγάρο μες τα χείλη αναμμένο | κι ένας φόβος μήπως έχεις πια χαθεί | Μήπως έχεις ξεχαστεί απ' τους δικούς σου | απ' αυτούς που είχες κάποτε πιαστεί | απ' αυτούς που το δικό σου τώρα δράμα | δεν τους φέρνει πια καμία ταραχή | Στις ατέλειωτες της μοναξιάς σου ώρες | την ατζέντα σου κοιτάζεις σιωπηλή | και στης μνήμης σου γυρνάς τους διαδρόμους | μήπως δεις κάποιο φωτάκι για να μπεις | Για να μπεις σ' αυτόν τον κόσμο που 'χεις χάσει | που τον έζησες με λάθος συνταγή | και στ' αδιέξοδο αυτό σε έχει φέρει | στην ατζέντα σου να ψάχνεις για στοργή

08. Τα τραγούδια μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βασίλης Καζούλης | Στίχοι: Βασίλης Καζούλης
Τα τραγούδια που σου γράφω | πάντα με καημό | να χωρίσω την ανάσα | από το λυγμό | να χωρέσω την ελπίδα | που με τυραννεί | και του κόσμου | την αγάπη την αληθινή | Είναι δύσκολο να βγαίνω | να τα τραγουδώ | κι όλο ντρέπομαι τα λόγια | πώς να σας τα πω | για το αίσθημα | που έχω μέσα μου βαθύ | που όλο ψάχνει | τις φλογίτσες να ακολουθεί | Τη ζωή μου κομματιάζω | σαν τις συλλαβές | και τις λέξεις μου ταιριάζω | με τις προσευχές | να ενώσω ότι είμαι | κι ότι έχασα | μες το φως που | μας τυλίγει και το ξέχασα

09. Στην Ελλάδα κάνει κρύο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στάμος Σέμσης | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Στην Ελλάδα κάνει κρύο κι ένας βάρβαρος βοριάς | με φορτώνει σ' ένα πλοίο που το λέγαν Πειραιάς | ανοιχτήκαμε στη Δύση με τον ήλιο στα ψηλά | τα καράβια κρύβουν μίση και φαντάσματα πολλά | και την τρίτη μέρα φτάνει μήνυμα από τη στεριά | να μ' αφήσουν σε λιμάνι και σε σκοτεινά νερά | Μη ρωτάς που ταξιδεύω μη ρωτάς | τη δροσιά κι ό,τι ανασαίνει ν' αγαπάς | Σε μιας μηχανής ιμάντα με το Χάρο αφεντικό | πέρασα απ' τη Τζιμπεράλντα βγήκα στον ωκεανό | στα κατάρτια του κυκλώνα και στα δίχτυα της σιγής | ζούσα τούτο τον αιώνα δίχως ίσκιο δίχως γης | στην Ελλάδα σκοτεινιάζει κι ένας δίσεκτος θεός | απ' τους ουρανούς κοιτάζει πόσο χάλασε ο καιρός | Μη ρωτάς που ταξιδεύω μη ρωτάς | τη δροσιά κι ό,τι ανασαίνει ν' αγαπάς

10. Αερικό Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Αερικό, Αερικό λένε την κόρη που αγαπώ | Αερικό, Αερικό λένε την κόρη που αγαπώ | Βγήκα στο δρόμο μια βραδιά | κι είδα να παίζουν τα παιδιά | μα πιο ψηλά στον ουρανό | έπαιζε ένα άστρο μακρινό | Αερικό, Αερικό λεν το λουλούδι που αγαπώ | Πήγα και βρήκα χρυσικό | για δαχτυλίδι μαγικό | μα ήταν το δάχτυλο μικρό | και το χαμόγελο πικρό | Αερικό, Αερικό λένε τα μάτια που αγαπώ | Τώρα θα ανάψω μια φωτιά | στα κυπαρίσσια του νοτιά | και στην ψηλότερη κορφή | θα σ' έχω μάνα κι αδερφή | Αερικό, Αερικό λεν την αγάπη που αγαπώ

11. Η άνεση και η ηδονή Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Η άνεση και η ηδονή ωραίο πράγμα, | μπήκαν στο νου μου το πρωί σαν καλεσμένες, | φιλοξενούμενες το μεσημέρι μου δηλώνουν, | το βράδυ, πάνε αφέντρες και μαζί μου ξαπλώνουν. | Κι είναι κάτι νύχτες που δεν τελειώνουνε, | είναι κάτι νύχτες, νύχτες γλυκές, | που με τελειώνουνε. | Είναι κάτι νύχτες, που όλα τα δέχομαι, | είναι αυτές οι νύχτες που τις μισώ, | μα τις ανέχομαι. | Η άνεση και η ηδονή άτιμο πράγμα, | μου αναστατώνουν την ψυχή και με τρελαίνουν, | μεσ΄ το κεφάλι μου του κόσμου οι ηδονές παραφυλάνε, | και είναι η νύχτα η τυχερή, που πάνω της ξεσπάνε.

12. A bord de l' Aspasia Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Νίκος Καββαδίας
Ταξίδευες κυνηγημένη από τη μοίρα σου | για την κατάλευκη μα πένθιμη Ελβετία | πάντα στο ντεκ σε μια σεζ λονγκ πεσμένη κάτωχρη | απ' τη γνωστή και θλιβερότατην αιτία | Πάντοτε ανήσυχα οι δικοί σου σε τριγύριζαν | μα εσύ κοιτάζοντας τα μάκρη αδιαφορούσες | σ' ό,τι σου λέγαν πικρογέλαγες γιατί ένιωθες | πως για τη χώρα του θανάτου οδοιπορούσες | Κάποια βραδιά που από το Στρόμπολι περνούσαμε | είπες σε κάποιο γελαστή σε τόνο αστείου: | "Πώς μοιάζει τ' άρρωστο κορμί μου καθώς καίγεται, | με την κορφή τη φλεγομένη του ηφαιστείου!" | Ύστερα σ' είδα στη Μαρσίλια σαν εχάθηκες | μέσα στο θόρυβο χωρίς να στρέψεις πίσω | Κι εγώ που μόνο την υγρήν έκταση αγάπησα, | λέω πως εσένα θα μπορούσα ν' αγαπήσω

13. Γυναίκα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Νίκος Καββαδίας
Χόρεψε πάνω στο φτερό του καρχαρία. | Παίξε στον άνεμο τη γλώσσα σου και πέρνα | Αλλού σε λέγανε Γιουδήθ, εδώ Μαρία | Το φίδι σκίζεται στο βράχο με τη σμέρνα. | Από παιδί βιαζόμουνα μα τώρα πάω καλιά μου. | Μια τσιμινιέρα με όρισε στον κόσμο και σφυρίζει. | Το χέρι σου, που χάιδεψε τα λιγοστά μαλλιά μου, | για μια στιγμή αν με λύγισε σήμερα δε με ορίζει. | Το μετζαρόλι ράγισε και το τεσσαροχάλι. | Την τάβλα πάρε, τζόβενο, να ξαναπάμε αρόδο. | Ποιος σκύλας γιος μας μούτζωσε κι έχουμε τέτοιο χάλι, | που γέροι και μικρά παιδιά μας πήραν στο κορόιδο; | Βαμμένη. Να σε φέγγει κόκκινο φανάρι. | Γιομάτη φύκια και ροδάνθη αμφίβια Μοίρα. | Καβάλαγες ασέλωτο με δίχως χαλινάρι, | πρώτη φορά σε μια σπηλιά στην Αλταμίρα | Σαλτάρει ο γλάρος το δελφίνι να στραβώσει. | Τι με κοιτάς; Θα σου θυμίσω εγώ πού μ' είδες; | Στην άμμο πάνω σ' είχα ανάστροφα ζαβώσει | τη νύχτα που θεμέλιωναν τις Πυραμίδες | Το τείχος περπατήσαμε μαζί το Σινικό. | Κοντά σου ναύτες απ' την Ουρ πρωτόσκαρο εβιδώναν. | Ανάμεσα σε ολόγυμνα σπαθιά στο Γρανικό | έχυνες λάδι στις βαθιές πληγές του Μακεδόνα. | Βαμμένη. Να σε φέγγει φως αρρωστημένο. | Διψάς χρυσάφι. Πάρε, ψάξε, μέτρα. | Εδώ κοντά σου χρόνια ασάλευτος να μένω | ως να μου γίνεις, Μοίρα, Θάνατος και Πέτρα

14. Το τραγούδι της Υακίνθης Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Δημήτρης Λάγιος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Η φωνή της Υακίνθης είναι από πηλό | έτοιμο να φτερουγίσει το γαρυφαλλάκι | πάρε με χρυσέ άνεμέ μου σε παρακαλώ | φύσα σαν φυλλάκι | Όταν λέει η Υακίνθη σ' αγαπώ πολύ | πέφτουν οι παλιοί σοβάδες του φτωχού μου κόσμου | κι από τα γυμνά ντουβάρια μπαίνει η ανατολή | να ντυθεί το φως μου | Όταν παίζει η Υακίνθη με τα βότσαλα | πράσινη στα δυο της χέρια λάμπει η Μυτιλήνη | χίλια τα αινίγματά μου χίλια και θολά | κι όλα μου τα λύνει

15. Ανατολή Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μιχάλης Τερζής | Στίχοι: Κωστής Παλαμάς
Γιαννιώτικα, σμυρνιώτικα, πολίτικα, | μακρόσυρτα τραγούδια ανατολίτικα, | λυπητερά | Πώς η ψυχή μου σέρνεται μαζί σας. | Είναι χυμένη απ' τη μουσική σας | και πάει με τα δικά σας τα φτερά | και πάει με τα δικά σας τα φτερά. | Μέσα σας κλαίει το μαύρο φτωχολόι | κι όλα σας, κι η χαρά σας, μοιρολόι | πικρό κι αργό. | Μαύρος, φτωχός και σκλάβος κι ακαμάτης | στενόκαρδος κι αδούλευτος, διαβάτης | μαζί με σας κι εγώ | μαζί με σας κι εγώ. | Σας γέννησε και μέσα σας μιλάει | και βογγάει και βαριά μοσχοβολάει | η λαγγεμένη Ανατολή | Και μια φυλή ζει μέσα σας και λιώνει | και μια ζωή δεμένη σπαρταρά | γιαννιώτικα, σμυρνιώτικα, πολίτικα, | μακρόσυρτα τραγούδια ανατολίτικα, | λυπητερά.

16. Σιωπή Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άγγελος Σέμπος | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Το δάκρυ μου έγινε φωτιά | φωτιά κι οι νύχτες στην καρδιά | να σε γυρεύω και να βρίσκω ερημιά | Είπες στον ήλιο να μη βγει | του φεγγαριού να μη φανεί | με πήρες μέσα απ' τη σιωπή | μ' άφησες πάλι στη σιωπή | Πού βρήκες δρόμο και περνάς | μες το μυαλό μου τριγυρνάς | μέσα στις φλέβες και στο αίμα της καρδιάς | Είπες στον ήλιο να μη βγει | του φεγγαριού να μη φανεί | με πήρες μέσα απ' τη σιωπή | μ' άφησες πάλι στη σιωπή

Ο τρίτος δίσκος

01. Canto DNossa Tristessa Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

02. Μια στιγμή για πάντα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιάννης Αιόλου | Στίχοι: Ελένη Ζιώγα
Πάντα εσυ του πόθου μου είσαι το νησί, | πάντα η χαμένη μου πατρίδα είσαι εσυ, | στην ξενιτιά μου η μονακριβη ελπίδα, | πάντα ο φάρος στο χαμό μου, | η αμμουδιά στο γυρισμο μου | και στη δίψα το νερό μου είσαι εσύ... | Κι αν ο χρονος μας λυγίσει, | κι ο καιρός μας πολεμήσει, | τι μπορεί να μας χωρίσει, | τόση αγάπη πως να σβήσει; | Χίλιες θάλασσες θ’ ανοίξω, | χίλιες μοίρες θα νικησω, | κι οταν θα σε συναντήσω, | θα `ναι μια στιγμή για πάντα, αγκαλιά στο Θεό, | πάντα, σ’ ενα τάνγκο για δυο, | μαζι για πάντα... | Πάντα εσυ η επόμενή μου θα `σαι η γη, | εκεί που δεν υπάρχει τέλος ούτε αρχή, | εκεί που η κάθε μου πληγή θα `ναι κέρδος, | κι ολα θα `χουν γίνει ένα | μες στο φως αναστημένα | και για πάντα ερωτευμένα | όλα εκεί... | Κι αν ο χρονος μας λυγίσει, | κι ο καιρός μας πολεμήσει, | τι μπορεί να μας χωρίσει, | τόση αγάπη πως να σβήσει; | Χίλιες θάλασσες θ’ ανοίξω, | χίλιες μοίρες θα νικήσω, | κι οταν θα σε συναντήσω, | θα `ναι μια στιγμή για πάντα, | αγκαλιά στο Θεό, | πάντα, σ’ ενα τάνγκο για δυο, | μαζί για πάντα... | Κι αν ο χρόνος μας λυγίσει, | κι ο καιρός μας πολεμήσει, | τι μπορεί να μας χωρίσει, | τόση αγάπη πως να σβήσει; | Χίλια σύμπαντα θα ενωσω, | χίλια θαύματα θα δώσω, | κι οταν δίπλα μου σε νιώσω, | θα `ναι μια στιγμή για πάντα, | αγκαλιά στο Θεό, | πάντα, σ’ ενα τάνγκο για δυο, | μαζι για πάντα...

03. Πόσο κρατάει ένα όνειρο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στέφανος Κορκολής | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Είδα στον ύπνο μου εχθές | μακριά να λάμπουν δυο ζωές | καμιά δικιά μου | Η μια δεν ήταν κανενός | την άλλη κράταγε ο καιρός | στα όνειρά μου | Είδα στον ύπνο μου εχθές | να πολεμάνε δυο αστραπές | με την καρδιά μου | Τον κόσμο η νύχτα είχε παντού | κι εκεί, στη μέση τ' ουρανού | σε είδα μπροστά μου | Πόσο κρατάει ένα όνειρο; | Όσο αντέχει η καρδιά | να μένει κι ας χορεύει | με το σκοτάδι αγκαλιά | να μένει κι ας μη βλέπει | ούτε ένα φως απ' τη στεριά | Πόσο κρατάει ένα όνειρο; | Είδα στον ύπνο μου εχθές | να με κρατάνε δυο ζωές | καμιά δικιά μου | Η μια το χρόνο είχε αρνηθεί | η άλλη την επιστροφή | στην μοναξιά μου | Είδα στον ύπνο μου εχθές | να πολεμάνε δυο αστραπές | με την καρδιά μου | τον κόσμο η νύχτα είχε παντού | κι εκεί, στη μέση τ' ουρανού | σε είδα μπροστά μου | Πόσο κρατάει ένα όνειρο; | Όσο αντέχει η καρδιά | να μένει κι ας χορεύει | με το σκοτάδι αγκαλιά | να μένει κι ας μη βλέπει | ούτε ένα φως απ' τη στεριά | Πόσο κρατάει ένα όνειρο;

04. Ένας ζητιάνος στα χρυσά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Θηβαίος | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Ένας ζητιάνος στα χρυσά και στην πορφύρα του | εκλιπαρεί για λίγο μπλε και νοσταλγία. | Μοιράζει αρώματα και φώτα από τη μοίρα του | και στους ναούς σε ανακήρυξε αγία. | Με την Ελλάδα στο κεφάλι σαν αιμάτωμα | και κρεμασμένοι τόσα χρόνια στον αέρα | παραμιλάμε αυτά που γράψανε στο πάτωμα | όσοι καρφώθηκαν στον τοίχο με μια σφαίρα. | Κάποτε θα 'ρθει άλλος καιρός. Θα 'ρθει ένας άγγελος. | Θα 'σαι ντυμένη μουσικές κι όλο θα φεύγεις. | Ένα μαστίγιο θα κρατάς, ίδιος αρχάγγελος, | αφού σ' αρέσει διαρκώς να μ' αρρωσταίνεις. | Με την Ελλάδα στο κεφάλι σαν αιμάτωμα | σε μια βιτρίνα μ' ένα στέμμα από διαμάντια. | Βιογραφία μας γραμμένη σ' ένα πάτωμα. | Στα χειρουργεία την αγγίζουν μ' άσπρα γάντια.

05. Everlasting Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

06. Όχι δεν είναι χίμαιρα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Κώστας Γανωτής | Στίχοι: Άγγελος Σικελιανός
Όχι, δεν είναι χίμαιρα | να καβαλάμε το όνειρο | τη θείαν ετούτη μέρα | που όλα, ορατά και αόρατα, | κι εμείς κι οι ήρωες και οι θεοί | στην ίδια ορμάμε μέσα αιώνια σφαίρα

07. Μια Δευτέρα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίνωας Μάτσας | Στίχοι: Θόδωρος Ποάλας
Μες τον κόσμο μια Δευτέρα άνοιξα πανιά | δε λογάριασα τη σφαίρα και τη μαχαιριά | μια ο έρως μια ο χάρος έρημο νησί | ποιος νονός και ποιος κουρσάρος κάλπικη και συ | Εικόνες κυνηγώ πρωί και βράδυ | τα ίχνη σου ζητώ το πρώτο χάδι | αιώνες κυνηγώ ένα σημάδι | πεθαίνουμε και ζούμε στο σκοτάδι | Στης αγάπης το καμίνι έπιασα βυθό | πήρα όλη την ευθύνη πριν να γεννηθώ | προχωρώ και σπάω την πέτρα πάντα ζωντανός | της ζωής τα πέντε μέτρα βράχος κι ουρανός | Εικόνες κυνηγώ πρωί και βράδυ | τα ίχνη σου ζητώ το πρώτο χάδι | αιώνες κυνηγώ ένα σημάδι | πεθαίνουμε και ζούμε στο σκοτάδι

08. Ο δραπέτης Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λάζαρος Ανδρέου
Σιωπηλή η ζωή σου Σαχάρα | τις οάσεις να φεύγουν κοιτάς | κατεβαίνεις στη στάση Καμάρα | σε κινούμενη άμμο πατάς | Βιαστικά σαν δραπέτης τρυπώνεις | στις υγρές του μυαλού σου στοές | το σακάκι σου δεν ξεκουμπώνεις | μη φανούν οι βαθιές σου πληγές | Μες το βράδυ σε βρήκα θλιμμένο | κάτω εκεί στην αρχαία αγορά | να ρωτάς με μυαλό σαλεμένο | πόσο πόνο χωράει η καρδιά

09. Οι σταθμάρχες Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Στόλιζες τούλια την οθόνη | κι η τηλεόραση σα νύφη | Πώς να διαβάσω αν έχω τύχη | που η αγάπη πάντα με σταυρώνει | Γραμμές δε βρίσκω στην παλάμη | για να μου πεις κι εσύ τη μοίρα | θυμίζω κάποιο χρυσοθήρα | μπροστά σ’ ένα στεγνό πηγάδι | Σε σκέφτηκα μετά από χρόνια | τα ίχνη σου πια τα ’χω χάσει | και τ’ όνομά σου έχω ξεχάσει | σε μια γωνιά στη Βαβυλώνα | Με τρένο ερχόμαστε απ’ την Πάτρα | και στις στροφές γι’ άλλα μιλούσες | Το ’ξερα πως δε μ’ αγαπούσες | μα εγώ ανέβαινα προς τ’ άστρα | μα εγώ ανέβαινα προς τ' άστρα... | Τα σύνορα φυλούν σταθμάρχες | σαν κάποιους μετρ ξενοδοχείων | μοιάζουν με λήγοντες λαχείων | και με παλιές χαμένες μάχες. | Σκυμμένος πάνω στο μπουκάλι | τους ρόλους σου μονολογούσα | σιωπές μονάχα αφαιρούσα | κι όλα τα κλικ απ’ τη σκανδάλη.

10. Δάκρυ στο γυαλί Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Ανδρέας Κατσιγιάννης | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Με τρένο θα ξενιτευτώ | Με πλοίο θα σαλπάρω | Και σε γυαλί χρωματιστό | Την λύπη μου θα πάρω. | Θα πέφτει δάκρυ στο γυαλί | Και στα Ταταύλα χιόνι | Κι η μάνα μου Ανατολή | Στη Δύση θα με διώχνει | Μα να μου γράφεις Σαϊμέ | Να μη με λησμονήσεις | Να λες χαλάλι σου καημέ | Όσες ζωές κι αν ζήσεις | Θα φύγω δίχως γιατρειά | Κι ούτε που θα ξέρω | Ποια έχω μάνα ή μητριά | Παντού θα υποφέρω. | Στη γέφυρα του Γαλατά | Θα σ' αποχαιρετήσω | Και στη ζωή θα με κρατά | Ό,τι σ' εσένα αφήσω | Με τρένο θα ξενιτευτώ | Με πλοίο θα σαλπάρω | Και σε γυαλί χρωματιστό | Την πόλη μου θα πάρω. | Τη θάλασσα του Μαρμαρά | Το κύμα του Βοσπόρου | Όταν θα τρέμουν τα νερά | Σαν φύλλα Φθινοπώρου

11. Στου σπιτιού τη σάλα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Μέσα στου σπιτιού τη σάλα | τα καράβια σου περνούσαν | ταξιδιώτες άλλου κόσμου | τρυφερά μας χαιρετούσαν | Έριχναν την άγκυρά τους | μέσα στην τραπεζαρία | για να κατεβούν εκείνοι | που δεν είχαν ιστορία | Μέσα στου σπιτιού τη σάλα | δυο στρατοί μονομαχούσαν | τ’ άλογά τους μες το χιόνι | κι οι στρατιώτες τραγουδούσαν | Μες στο αίμα μες στη θλίψη | κάτω απ’ τις παλιές τις σκάλες | άναβαν φωτιές μεγάλες | κι έστηναν παντού κρεμάλες | Μέσα στου σπιτιού τη σάλα | άπλωνες τα νυφικά σου | κι είχες βάζα δυο οβίδες | για τα ροζ χρυσάνθεμά σου | Μέσα στου σπιτιού τη σάλα | σαν το κλάμα μαντολίνου | άκουσες απ’ τα καράβια | και το σήμα του κινδύνου | Ένας άρρωστος αιώνας | τρέχει δίχως περηφάνια | τα καράβια είναι των άλλων | και των άλλων τα λιμάνια

12. Τα στοιχειά της παρακμής Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βασίλης Φλώρος | Στίχοι: Βασίλης Φλώρος
Του φεγγαριού το δρόμο βρέθηκα να πατώ | χαμένος ταξιδιώτης στου ονείρου το κενό | στον ίλιγγο του χρόνου, στην τρέλα της στιγμής | ουρλιάζουν τ' άγρυπνα στοιχειά της παρακμής. | Του λιονταριού το νόμο βάλθηκα να πατώ | άνεμος απηλιώτης με ρίχνει στο κενό | στην άβυσσο του χρόνου, στ' άπειρο της στιγμής | ουρλιάζουν τ' άγρυπνα στοιχειά της παρακμής. | Άγνωστο μονοπάτι θέλησα να διαβώ | ανδράποδο της νύχτας στον ξάστερο ουρανό | στις παρυφές της μέρας, στις όχθες της αυγής | ουρλιάζουν τ' άγρυπνα στοιχειά της παρακμής. | Τα χείλη αυτών που ξέρουν πόσα είναι άρρητα | τ' αλλόκοτα του κόσμου και τα παράλογα | λέν' πως στη γη του ονείρου, τη γη της λογικής | ουρλιάζουν τ' άγρυπνα στοιχειά της παρακμής.

13. Κερύνεια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Παντελής Θαλασσινός
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Πόλυς Κυριακού
Θ' ανάψω απόψε ένα κερί | Με μουσική λυπητερή Κερύνεια μου. | Να 'ρθει το φως και να με βρει | Ν' ανοίξει η μνήμη την πληγή Κερύνεια μου. | Θα μπω μ' ένα παλιό βιολί | Μεσ' του σπιτιού μου την αυλή Κερύνεια μου. | Κερύνεια μου. | Να σε χορέψω μια στροφή | Σαν άντρας πού 'χει τρελαθεί Κερύνεια μου. | Κερύνεια μου. | Ύστερα θα 'ρθει μια βροχή | Σαν ζυγαριά στην αντοχή Κερύνεια μου. | Οι νότες τέρμα θ' ανεβούν | Με αίμα οι σταγόνες θα μας βρουν Κερύνεια μου | Θα μπω μ' ένα παλιό βιολί | Μεσ' του σπιτιού μου την αυλή Κερύνεια μου. | Κερύνεια μου. | Να σε χορέψω μια στροφή | Σαν άντρας πού 'χει τρελαθεί Κερύνεια μου. | Κερύνεια μου. | Ποιος μας πληγώνει; Ποιος μας πονά; | Ποιος μαχαιρώνει; | Ποιος μας πληγώνει; Ποιος μας πονά; | Ποιος μας ενώνει;

14. Το φίλτρο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μιχάλης Κουμπιός | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Θα 'ρθω πάλι απόψε να σε βρω | σαν παιδί που χάθηκε στο πλήθος. | Κι αν εράγισε ο παλιός μας μύθος, | θα κυλάει πάντα το νερό. | Πάρε με της άνοιξης πνοή, | σ' έχω πλάι μου μα δε σε βρίσκω. | Θα 'ταν δηλητήριο η ζωή, | δίχως της αγάπης σου το φίλτρο. | Κοίτα πως μεθά στο βράχο η Χώρα, | μόνο με την αύρα του νοτιά. | Πέταξε τα ρούχα σου τα μαύρα | κι άναψε του πόθου τη φωτιά.

15. Άστρο της αυγής Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βασίλης Φλώρος | Στίχοι: Βασίλης Φλώρος
Φως του αυγερινού άστραψε στο νου | κι έγιν' η σιωπή γράμμα στο χαρτί. | Άστρο της αυγής μη μ' απαρνηθείς | Άστρο της αυγής μη μ' απαρνηθείς. | Του αφρού ανθός, του έρωτα καρπός | τρέχει στο νερό σ' αστρικό ρυθμό. | Άστρο της αυγής μη μ' απαρνηθείς | Άστρο της αυγής μη μ' απαρνηθείς. | Φως του αυγερινού, φάρος τ' ουρανού | πρωινή δροσιά μου 'στειλες ξανά. | Άστρο της αυγής μη μ' απαρνηθείς | Σ' έρημο σταθμό θ' αποκοιμηθώ.

16. Φεγγαραχτίδα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βασίλης Φλώρος | Στίχοι: Βασίλης Φλώρος
Σ` ένα βαθύ πηγάδι | η νύχτα ξαγρυπνά | είναι μακρύς ο δρόμος | δε βγάζει πουθενά. | Ο ζέφυρος με στέλνει | σε μέρη μακρινά | μα η καρδιά μου μένει | σ` αυτή την ερημιά. | Πλάνης, πένης και Πάνας | σ` ένα κελί υγρό | το σύνορο της λήθης | χαράζει στο νερό. | Του φεγγαριού η αχτίδα | λαξεύει κατά εδώ | στις στέγες αλητεύει | βαδίζει στο κενό.

17. Σε παραλίες κι αμμουδιές Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Σε παραλίες κι αμμουδιές | καθώς ξαπλώνουν οι καρδιές | με κάτι ονόματα απάνω τους γραμμένα. | Ας ήταν Θεέ μου μπορετό | να 'ρθει ένα κύμα δυνατό | κι όπως θα ξύπναγα | να τα 'χα όλα σβησμένα. | Θα βγάλω εισιτήριο | να φύγω μακριά σου | με τρένο, με καράβι | με ό,τι βρω. | Κι αυτό το δηλητήριο, | που μου 'δωσε η καρδιά σου, | κι αυτό για την υγειά σου | θα το πιω. | Σε παραλίες κι αμμουδιές | καθώς λικνίζονται οι καρδιές | με κάτι όνειρα | σαν άγκυρες μπλεγμένα. | Ας ήταν Θεέ μου μπορετό | να 'ρθει ένα κύμα δυνατό | κι όλα να τα 'κοβε | που μ' έδεσαν με σένα | σε παραλίες κι αμμουδιές. | Θα βγάλω εισιτήριο | να φύγω μακριά σου | με τρένο, με καράβι | με ό,τι βρω. | Κι αυτό το δηλητήριο, | που μου 'δωσε η καρδιά σου, | κι αυτό για την υγειά σου | θα το πιω. | Κι εσύ για μένα | ό,τι θες φαντάσου

18. Μυστικά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Αντώνης Βαρδής
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Βασίλης Γιαννόπουλος
Το πρόσωπό σου μια σελήνη | μες στην οθόνη τ' ουρανού | και στων ματιών σου τη γαλήνη | η φωτιά του δειλινού. | Λύσε κι απόψε τα μαλλιά σου | να έρθει η νύχτα πιο νωρίς | να με σκεπάσει η αγκαλιά σου | και να μη με βρει κανείς. | Μυστικά έλα μια νύχτα | μυστικά ως το πρωί | απ' τα όνειρα να κλέψουμε ζωή. | Το πρόσωπό σου μια σελήνη | που ταξιδεύει στη σιωπή | σαν λέξη άγνωστη κι εκείνη | που κανείς δεν έχει πει. | Μοιάζει ο δρόμος που 'χω πάρει | για του κορμιού σου τις ακτές | σαν μια εξέδρα στο φεγγάρι | με τ' αστέρια θεατές. | Μυστικά έλα μια νύχτα | μυστικά ως το πρωί | απ' τα όνειρα να κλέψουμε ζωή.

Ο τέταρτος δίσκος

01. Άνεμος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Σαρρής
Μαύρο αίμα στάζεις φεγγάρι μου | δαχτυλίδι, μαργαριτάρι μου | Μες στους δρόμους φεύγω μόνος μες στη σιωπή | γράφει ο έρωτας καρδιά μου σβήνει η βροχή | Άνεμος η αγάπη σου και φυσάει | άμμος η καρδιά μου και τη σκορπάει | άνεμος και πάω όπου με πάει | Άνεμος η αγάπη σου και φυσάει | στα θολά σου μάτια ποιος να μεθάει | άνεμος η αγάπη και με σκορπάει | Μες στα καλντερίμια τα σκοτεινά | άναψαν τα φώτα τα κόκκινα | κι αν ματώνεις το κορμί μου και με πονάς | να σκοτώσεις την αγάπη μην πολεμάς | Άνεμος η αγάπη σου και φυσάει | άμμος η καρδιά μου και τη σκορπάει | άνεμος και πάω όπου με πάει | Άνεμος η αγάπη σου και φυσάει | στα θολά σου μάτια ποιος να μεθάει | άνεμος η αγάπη και με σκορπάει

02. Φεύγουν τα τραγούδια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μιχάλης Τερζής | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Φεύγουν τα τραγούδια μεθυσμένα | κι έρχονται να βρουν ξανά εσένα | στο τραπέζι που κάθεσαι και πίνεις | σημασία καμιά δεν τους δίνεις. | Και γυρίζουν πικραμένα | τα τραγούδια μου σ’ εμένα | αφού δεν μπορείς να δώσεις | ότι δεν μπορείς να νιώσεις. | Φεύγουν τα τραγούδια απ’ την ψυχή μου | πάνω σου μετρούν την αντοχή μου | την καρδιά σου χτυπούν και δεν ανοίγεις | μες το γέλιο το δάκρυ τους πίνεις. | Και γυρίζουν πικραμένα | τα τραγούδια μου σ’ εμένα | αφού δεν μπορείς να δώσεις | ότι δεν μπορείς να νιώσεις.

03. Εικόν’ αχειροποίητη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Ανδρέας Κατσιγιάννης | Στίχοι: Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Εικόν’ αχειροποίητη | μες στην καρδιά μου σ’ είχα | κι είχα για μόνο φυλαχτό | μια της κορφής σου τρίχα | Όνειρα μες στον ύπνο μου | μαυροφτερουγιασμένα | σαν περιστέρι στη σπηλιά | με τάραξαν για `σένα. | Τ’ αηδόνια αυτά που κελαηδούν | μου φαίνονται να κλαίνε | κίνδυνο, μαύρο σύννεφο | οι μάγισσες μου λένε. | Να σε χαρεί κι η άνοιξη | μαζί με τα λουλούδια | όπου `ναι σαν αμέτρητα | ζωγραφιστά τραγούδια. | Συ στο σχολειό δεν έμαθες | να γράφεις ραβασάκια | στα χείλη σου τα ρόδινα | πού τα `βρες τα φαρμάκια. | Στα μάτια τα ψιχαλιστά | πωχ’ έρωτας καρτέρι, | πόσο μεθύσι μέθυσα | ένας Θεός το ξέρει. | Τη χάρη σου τη σπλαχνική | μη μ’ αρνηστείς αρνί μου | αγάπη μου αιώνια | αγάπη μου στερνή μου

04. Άγρια ζωή Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μιχάλης Κουμπιός | Στίχοι: Νίκος Σταθόπουλος
Αφήνουμε τον κόσμο να χαθεί | στους δρόμους της βροχής και του ανέμου | της μοίρας μας το τραύμα το βαθύ | διαδίδεται με τύμπανα πολέμου | Μαθεύτηκε στα πέρατα της γης | κι οι εμπόροι ξεσκονίζουν τα τεφτέρια | το στόμιο της λαλέουσας πηγής | το φράζουν τυμβορύχοι με τα χέρια | Άγρια ζωή και φως σα χιόνι, | άνθρωποι διάφανοι και μόνοι | Σκληρός καιρός κι άδικη ώρα | κακιά νεράιδα δίχως δώρα | Νύχτα καμένη γη των αστέγων | μέρα των σκλάβων, των ανέργων | Όνειρα γκρι και λόγια κρύα | σα χειμωνιάτικα τοπία | Άγρια ζωή... | Σαν κάτι κουρασμένους αρχηγούς | που φεύγουν απ' τη μάχη πριν τελειώσει | αδειάζουν τη ζωή τους στους γκρεμούς | μαραίνονται στο νοίκι και τη δόση | Και κάθε απόγευμα στον ουρανό | κοιτάνε ένα παλιό λεωφορείο | που έρχεται και πάει αδειανό | σαν δράμα που κατάντησε αστείο | Άγρια ζωή και φως σα χιόνι, | άνθρωποι διάφανοι και μόνοι | Σκληρός καιρός κι άδικη ώρα | κακιά νεράιδα δίχως δώρα | Νύχτα καμένη γη των αστέγων | μέρα των σκλάβων, των ανέργων | Όνειρα γκρι και λόγια κρύα | σα χειμωνιάτικα τοπία | Άγρια ζωή...

05. Αυτός ο κόσμος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Αυτός ο κόσμος είναι μια πλάνη | και συ που ξέρεις ποιος ήμουν χτες | στείλε έναν ήλιο να με ζεστάνει | δεν τις αντέχω τόσες βροχές | Σ' αυτό τον κόσμο είμαστε ξένοι | το κάθε σπίτι μια φυλακή | και η ζωή μας συννεφιασμένη | σαν του Τσιτσάνη την Κυριακή | Είπες πως θα 'ρθεις και περιμένω | να 'ρθουνε πάλι μέρες καλές | σ' αυτό τον κόσμο τον μπερδεμένο | να ξαν' ανθίσουν οι πασχαλιές

06. Καράβια στη στεριά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίνωας Μάτσας | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Καράβια βγήκαν στη στεριά | και πιάσανε τα όρη | ποιος είδε βάρκα στο Χελμό | στο Μέτσοβο βαπόρι | Ποιος είδε νύχτα με δυο φεγγάρια | ποιος είδε ήλιο σαν αχινό | κι ερωτευμένα πουλιά και ψάρια | να κολυμπάνε στον ουρανό | Καράβια βγήκαν στη στεριά | και χάθηκαν στο χιόνι | κι αυτός που τα ονειρεύτηκε | τα περιμένει ακόμη | Ποιος είδε φάρο στον Ψηλορείτη | στην Ελασσόνα λευκό πανί | κι ένα καράβι από την Κρήτη | να πιάνει Ξάνθη Κομοτηνή | Ποιος είδε νύχτα με δυο φεγγάρια | ποιος είδε ήλιο σαν αχινό | κι ερωτευμένα πουλιά και ψάρια | να κολυμπάνε στον ουρανό

07. Τι να λες Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Ηρακλής Βαβάτσικας  | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Ένα φονικό θα γίνει ποιος το αίμα θα ξεπλύνει | ένα φονικό θα γίνει η ψυχή τι θ'απογίνει. | Σε ποιο δάσος σκοτεινό, σε ποιο ξένο ουρανό, | σε ποιο δάσος σκοτεινό θα πετάξει μακρινό. | Τι να λες, τι να λες; | Παρ΄τα μάτια μου να κλαις. | Άμμος η ζωή σκορπάει το μαχαίρι όταν χτυπάει | άμμος η ζωή σκορπάει ποιος πονάει, ποιος αγαπάει. | Ποιος θα δει το φονικό το φτερό το αγγελικό | ποιος θα δει το φονικό το κακό τ' αερικό.

08. Ο ασίκης Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βασίλης Φλώρος | Στίχοι: Βασίλης Φλώρος
Να` ταν ο φόβος κάτεργο | που ο αφρός τσακίζει | και ο καημός χαμόκλαδο | που ο άνεμος χτυπά. | Παραμιλάει ο τρυγητής | τους όρκους και τα πάθη | όσα ο ίδιος έπνιξε | στης κούπας το βυθό. | Να` ταν το όνειρο καρπός | μες στο ξερό το χώμα | που περιμένει σιωπηλό | το χάδι της βροχής. | Στριφογυρνάει ο άνεμος | ιπτάμενος δερβίσης | κι ένας ασίκης μοναχός | χλευάζει τον καιρό.

09. Νυχτερινό ΙΙ Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Νίκος Καρανικόλας | Στίχοι: Ναπολέων Λαπαθιώτης
Ένα φεγγάρι πράσινο μεγάλο | που λάμπει μες τη νύχτα, | τίποτ' άλλο | Και μόνο ένα παράπονο μεγάλο, | στα βάθη του μυαλού μου, | τίποτ' άλλο | Μια φωνή που γροικιέται μες στο σάλο | και που σε λίγο παύει, | τίποτ' άλλο | Και μόνο ένα παράπονο μεγάλο, | στα βάθη του μυαλού μου, | τίποτ' άλλο | Πέρα μακρυά κάποιο στερνό σινιάλο | του βαποριού που φεύγει, | τίποτ' άλλο | Και μόνο ένα παράπονο μεγάλο, | στα βάθη του μυαλού μου, | τίποτ' άλλο

10. Στην άμμο και στα βότσαλα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Νάγια Δρακιά
Μουσική: Νάγια Δρακιά | Στίχοι: Νάγια Δρακιά
Στην άμμο και στα βότσαλα θ' αφήσω το κορμί μου | να το ξεπλένει η θάλασσα να το γιατρεύει η αρμύρα | Τόση ζωή που χάλασα που στράγγισα τη μοίρα | Στην άμμο και στα βότσαλα θ' αφήσω το κορμί μου | Έσπρωξα τα βουνά αλλά δε σμίξανε | χίλια αγρίμια πάνω μου χιμήξανε | κι εγώ αγάπες έλιωνα σαν ζάχαρη | μέσ' το καυτό φλιτζάνι του καφέ | έπεφταν στο πιατάκι δύο δάκρυα | κι έβγαινε πάλι ο δρόμος σαν εφέ. | Στην άμμο και στα βότσαλα θ' αφήσω τη λαχτάρα | να την ποτίζει η θάλασσα και να τη θρέφει η αρμύρα | τόση ζωή που χάλασα τόσες ζωές που πήρα | στην άμμο και στα βότσαλα θ' αφήσω τη λαχτάρα | Έσπρωξα τα βουνά αλλά δε σμίξανε | χίλια αγρίμια πάνω μου χιμήξανε | κι εγώ αγάπες έλιωνα σαν ζάχαρη | μέσ' το καυτό φλιτζάνι του καφέ | έπεφταν στο πιατάκι δύο δάκρυα | κι έβγαινε πάλι ο δρόμος σαν εφέ. | Στην άμμο και στα βότσαλα θ' αφήσω ένα τραγούδι | να τραγουδάει στη θάλασσα και να τη γαληνεύει | να το φιλάει το κύμα της και να το ταξιδεύει | στην άμμο και στα βότσαλα θ' αφήσω ένα τραγούδι...

11. Από το άλλο στο αλλού Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μιχάλης Τερζής | Στίχοι: Δημήτρης Λέντζος
Σε δρόμο μπήκα σκοτεινό και ανεπίστροφο | ρουλέτα ρώσικη στ' αυτί μ' ένα περίστροφο. | Κι απ' το γιατί στο δηλαδή, στο περιθώριο, | να είμαι φρόνιμο παιδί μέσα στο όριο. | Κι από το άλλο στο αλλού το τρίτο μάτι μου | γι' αυτή την τσίτα του μυαλού, την αυταπάτη μου. | Κι από γκρεμό σ' άλλο γκρεμό γαμώ τη μοίρα μου | για τη χαμένη μου ζωή την κακομοίρα μου. | Και μια Τσιγγάνα μου 'χε πει για το φεγγάρι μου | πως είναι μαύρο και θολό "αχ! παλληκάρι μου". | Κι όταν θα 'ρθούνε τα παιδιά ώχου! μανούλα μου | βάλ' τους να πιούνε άλλη μια για την ψυχούλα μου.

12. Της πίκρας το γυαλί Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Τάσος Γκρους  | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Μια μέρα θα σπάσω της πίκρας το γυαλί | μην πιάσεις τα κομμάτια του γιατί θα μετανιώσεις | θα δεις πως δε γεννήθηκες για ν'αγαπάς πολύ | αφού βαθειά θα πληγωθείς και πόνο δε θα νιώσεις. | Μια μέρα θ'ανοίξω του στήθους το κλουβί | να λευτερώσω τα πουλιά που'χω φυλακισμένα | κι όταν πετάξουν δίπλα σου θα στέκεσαι βουβή | και θα μετράς παράπονα που σου 'χω μαζεμένα. | Μια μέρα θα γράψω συνθήματα πολλά | στον τοίχο της καρδούλας σου για να σε συγκινήσω | κι αφού τελειώσουν κάποτε τα λόγια τα τρελλά | κρυφά με αναστεναγμούς θα βγω να σου μιλήσω. | Μια μέρα θ' ανοίξω του στήθους το κλουβί | να λευτερώσω τα πουλιά που 'χω φυλακισμένα | κι όταν πετάξουν δίπλα σου θα στέκεσαι βουβή | και θα μετράς παράπονα που σου 'χω μαζεμένα. | Μια μέρα θα σπάσω της πίκρας το γυαλί...

13. Να ‘χεις τύχη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μιχάλης Τερζής | Στίχοι: Δημήτρης Λέντζος
Τι να τα κάνω τα πολλά | αφού μπορώ στα λίγα | τι κι αν δεν έφτασα ψηλά | εγώ στ' αστέρια πήγα. | Όσα γράμματα κι αν μάθεις | νά 'χεις τύχη να μην πάθεις. | Τη ζωή για να την κρίνεις | μια να παίρνεις δυο να δίνεις. | Χίλιες φορές για μια φορά | κερδίζω κι όμως χάνω | λες και έχει διαφορά | να ζήσω ή να πεθάνω. | Τι να τα κάνω τα πολλά | τα λόγια τα μεγάλα | αφού στα λίγα τα καλά | και η χαρά μια στάλα.

14. Το ζεϊμπέκικο του Νότου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βάσος Αργυρίδης | Στίχοι: Ανδρέας Πάντζης
Στην Αραπιά ξεκίνησα να βρω μιαν άλλη ζήση | μα βρήκα σπίτια αδειανά τσιμέντο και χασίσι | πόλεις νεκρές πόλεις κλειστές χωριά χωρίς χαμπάρι | σώματα δίχως πράσινο ψεύτικο κεχριμπάρι | Νότε σκληρέ απάνθρωπε βορρά ληστή κακούργε | νότε σκληρέ ανθρώπινε βορρά χρυσέ πανούργε | Στην Αραπιά ξεκίνησα να βρω την άγια βρύση | να βρω νερό να βρω ψωμί να βρω μιαν άλλη ζήση | στην Αραπιά ξεκίνησα να βρω τη γη την άλλη | βρήκα τη δίψα τη φωτιά τη Σίβυλλα την πλάνη | Νότε σκληρέ απάνθρωπε βορρά ληστή κακούργε | νότε σκληρέ ανθρώπινε βορρά χρυσέ πανούργε

15. Ο ταξιδιώτης Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Ανατολή Μαργιόλα
Μουσική: Βασίλης Φλώρος | Στίχοι: Βασίλης Φλώρος
Απ` τα νερά του Πλατανιά | και με μια βάρκα προίκα | ταξίδεψα όλο τον ντουνιά | βγήκα στον Κάβο Γλύκα. | Παρέα με το Διόνυσο | μ` αντί για την Αλόννησο | λοξά τη στράτα πήρα. | Αν δεν υπήρχε το γιατί | τι θα` τανε το διότι | θα` φτάναν στο στερέωμα | οι τελευταίοι πρώτοι. | Σουπιά θα γίνω να κρυφτώ | απ` του θνητού το βλέμμα | γιατί είναι η αγκάλη του | ένα μεγάλο ψέμα. | Και θα σκορπίσω στο βυθό | τ` αθάνατο μελάνι | η πένα ενός ταξιδευτή | τραγούδι να το κάνει. | Αν δεν υπήρχε το γιατί | τι θα` τανε το διότι | θα φτάναν στο στερέωμα | οι τελευταίοι πρώτοι.

16. Μόλις βραδιάσει Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Εστουδιαντίνα
Μουσική: Ισίδωρος Παπαδάμου | Στίχοι: Ισίδωρος Παπαδάμου
Μόλις βραδιάσει | Στα όνειρά σου θα 'ρθω μέσα για να μπω | Και το φεγγάρι που θα ζυγώσει | Θα σου στολίζει τον άσπρο σου λαιμό | Μες στο σκοτάδι | Απ' τα μαλλιά σου αρπαγμένος θ' ανεβώ | Κι απ' τα φιλιά μας παρασυρμένος | Θα φτερουγίσει ο έρως μας στον ουρανό | Κι απ' τα φιλιά μας παρασυρμένος | Θα φτερουγίσει ο έρως μας στον ουρανό | Στην αγκαλιά σου | Ν' ανασαίνεις και να νοιώθω τον παλμό | Σ' αυτήν τη δύνη που μας πηγαίνει | Σ' αυτό το κύλισμα που δεν κοιτάει φραγμό | Σ' αυτήν τη δύνη που μας πηγαίνει | Σ' αυτό το κύλισμα που δεν κοιτάει φραγμό

17. Μάτια μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Εστουδιαντίνα
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης
Μάτια μου, μάτια, μάτια μου, | Των εματιών μου μάτια | τα μάτια μου δεν είδανε | σαν τα δικά σου μάτια | Αυτά τα μάτια τα γλυκά | Τους μάγους θα ρωτήσω | Αχ, αν μ' αγαπούν ειλικρινά | Να μην τα λησμονήσω | Μάτια μου, μάτια, μάτια μου, | των εματιών μου μάτια | τα μάτια που σε λάτρευαν, | τα έκανες κομμάτια | Αν πας στα ξένα, πάρε κι εμένα | αχ, πάρε κι εμένα, για συντροφιά | Αν πας στα ξένα, πάρε κι εμένα | αχ, πάρε κι εμένα, για συντροφιά

18. Παιδιά ενός κατώτερου Θεού Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Λάκης Ορφανίδης | Στίχοι: Πάρις Μήτσου
Εδώ φοβάσαι πιο πολύ να γεννηθείς | απ’ ό,τι να πεθάνεις | αφού μονάχα μέσα στο μυαλό σου ζεις | κι εκεί ακόμα προσπαθείς να κρατηθείς | την έρημη ψυχή σου να ζεστάνεις. | Παιδιά χαμένα ενός κατώτερου θεού | άστρα σβησμένα συννεφιασμένου ουρανού. | Παιδιά χαμένα ενός κατώτερου θεού | καταραμένα να φύγουν γρήγορα γι’ αλλού. | Σ’ έχουν ξεχάσει άνθρωποι, νόμοι και θεοί | σε τι πια να ελπίζεις. | Συρματοπλέγματα κυκλώνουν τη ζωή | παντού μια νύχτα, πουθενά ένα πρωϊ | μόνο εσύ τη μοίρα σου ορίζεις.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης