Σάββατο, 18 Ιουλίου 2015

Μαρινέλλα-Γιώργος Νταλάρας μαζί





















01. Τ' αστέρι του βοριά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Μαρινέλλα
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Τ' αστέρι του βοριά | θα φέρει η ξαστεριά | μα πριν φανεί μέσα από το πέλαγο πανί | θα γίνω κύμα και φωτιά | να σ' αγκαλιάσω ξενιτιά | Κι εσύ χαμένη μου Πατρίδα μακρινή | θα γίνεις χάδι και πληγή | σαν ξημερώσει σ' άλλη γη | Τώρα πετώ για της ζωής το πανηγύρι, | Τώρα πετώ για της χαράς μου τη γιορτή | Φεγγάρια μου παλιά | καινούρια μου πουλιά | διώχτε τον ήλιο και τη μέρα απ' το βουνό | για να με δείτε να περνώ | σαν αστραπή στον ουρανό.

02. Αθανασία Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Μαρινέλλα
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Τι ζητάς αθανασία στο μπαλκόνι μου μπροστά | δε μου δίνεις σημασία κι η καρδιά μου πώς βαστά | Σ' αγαπήσανε στον κόσμο βασιλιάδες, ποιητές | κι ένα κλωναράκι δυόσμο δεν τούς χάρισες ποτές | Είσαι σκληρή σαν του θανάτου τη γροθιά | μα ήρθαν καιροί που σε πιστέψαμε βαθιά | Κάθε γενιά δική της θέλει να γενείς | Ομορφονιά, που δεν σε κέρδισε κανείς | Τι ζητάς αθανασία στο μπαλκόνι μου μπροστά | ποια παράξενη θυσία η ζωή να σου χρωστά | Ήρθαν διψασμένοι Κροίσοι, ταπεινοί προσκυνητές | κι απ' του κήπου σου τη βρύση δεν τους πότισες ποτές | Είσαι σκληρή σαν του θανάτου τη γροθιά | μα ήρθαν καιροί που σε πιστέψανε βαθιά | Κάθε γενιά δική της θέλει να γενείς | Ομορφονιά, που δεν σε κέρδισε κανείς

03. Το πέλαγο είναι βαθύ Τραγούδι: Μαρινέλλα & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Το πέλαγο είναι βαθύ, | κι η αγάπη είναι μεγάλη | έχω έναν πόνο στην ψυχή | και ποιος θα μου τον βγάλει | Το πέλαγο είναι γλυκό, | χάδι μαζί και δάκρυ | και με κυλάει αφρίζοντας | στου ορίζοντα την άκρη. | Το πέλαγο είναι παιδί, | τρέχει και δεν το φτάνω | παιδί και στην αγάπη του, | που σαν παιδί το χάνω.

04. Χατζή-Μπαξές Τραγούδι: Μαρινέλλα & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Πάμε τσάρκα πέρα στο Μπαξέ-Τσιφλίκι | κούκλα μου γλυκιά απ' τη Θεσσαλονίκη | Στου Νικάκη τη βαρκούλα, γλυκιά μου Μαριγούλα | να σου παίξω φίνο μπαγλαμά | Πάμε τσάρκα πέρα στο Καραμπουρνάκι | να τα πιούμε μια βραδιά στο Καλαμάκι | κι από 'κει στο Μπεχτσινάρι, σε φίνο ακρογιάλι | να σου παίξω φίνο μπαγλαμά | Πάμε τσάρκα στην Ακρόπολη, στη Βάρνα | κι από 'κει στα κούτσουρα του Δαλαμάγκα | Μαριγώ θα σε τρελάνει, ν' ακούσεις τον Τσιτσάνη | να σου παίξει φίνο μπαγλαμά

05. Η πρώτη αγάπη σου Τραγούδι: Μαρινέλλα & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Η πρώτη αγάπη σου είμαι εγώ | εγώ σ' αγάπησα και σ' αγαπώ | Μαζί στα πρώτα βάσανα | στα πρώτα καρδιοχτύπια | οι δυο μας πρωτοζήσαμε | τα πρώτα μας ξενύχτια | Η πρώτη αγάπη σου είμαι εγώ | εγώ σ' αγάπησα και σ' αγαπώ | Ωραία ήταν η ζωή | και ο καιρός περνούσε | κι ο ένας περισσότερο | τον άλλον επονούσε | Και τ' αποτέλεσμα ήταν αυτό | να καταλήξουμε στο χωρισμό | Να καταλήξουμε στο χωρισμό | το αποτέλεσμα ήταν αυτό | Μα πώς μπορεί ο πόνος μου | να μην είναι μεγάλος | αφού εγώ σ' αγάπησα | σε χαίρεται ένας άλλος | Εγώ σ' αγάπησα και σ' αγαπώ | όμως δεν ήτανε το τυχερό | Όμως δεν ήτανε το τυχερό | εγώ σ' αγάπησα και σ' αγαπώ

06. Με το βοριά Τραγούδι: Μαρινέλλα & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Βοριάς είν' η αγάπη σου | και ποιος θα με γλυτώσει | νοτιάς φυσάει στα χείλη σου | και τα 'χω πελαγώσει | Με αγαπάς σε αγαπώ στο μαύρο κύμα πάνω | με το νοτιά σ' αναζητώ, με το βοριά σε χάνω | Στην πρύμνη σου 'δωσα φιλί | στην πλώρη την ψυχή μου | την πλώρη πήρες κι έφυγες | κι έχασα τη ζωή μου | Με αγαπάς σε αγαπώ στο μαύρο κύμα πάνω | με το νοτιά σ' αναζητώ, με το βοριά σε χάνω

07. Δε θέλω πια να ξαναρθείς  Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Μαρινέλλα
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Μανώλης Χιώτης
Ποτέ δε θέλω πια να ξαναρθείς στ' ομολογώ | ποτέ στο δρόμο μου να μη βρεθείς για να σε δω | θα μου θυμίσεις τα παλιά τα πρώτα βράδια μας | θα μου θυμίσεις και τα πρώτα χτυποκάρδια μας | Δε θέλω πια να ξαναρθείς | δε θέλω πια μες την καρδιά φωτιά | δε θέλω πια να σ' αγαπώ | να σε ξεχάσω προσπαθώ | Αφού με άφησες γιατί ζητάς να ξαναρθείς | προτού να φύγεις έπρεπε καλά να το σκεφτείς | σε αγαπούσα κι ήσουν η αδυναμία μου | πολύ λυπάμαι που χωρίσαμε λατρεία μου | Δε θέλω πια να ξαναρθείς | δε θέλω πια μες την καρδιά φωτιά | δε θέλω πια να σ' αγαπώ | να σε ξεχάσω προσπαθώ

08. Αφού το θες Τραγούδι: Μαρινέλλα & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Μανώλης Χιώτης
Δεν τη θέλεις πια την αγκαλιά μου | ξέχασες τα χάδια, τα φιλιά μου | σε γλυκοφιλώ και συ με σπρώχνεις | δε με θέλεις πια γι' αυτό με διώχνεις | Αφού το θες τούτη τη βραδιά | με βαριά καρδιά και καημό μεγάλο | αγάπη μου, σου αφήνω γεια | αφού τώρα πια δε με θέλεις άλλο | Τι 'ναι αυτό που σ' έκανε ν' αλλάξεις | κι έτσι ξαφνικά να με πετάξεις ; | ήμουνα εντάξει στο πλευρό σου | με κοιτάζεις τώρα σαν εχθρό σου | Έφτασε ο κόμπος πια στο χτένι, | τώρα το βλέπω είμαστε σαν ξένοι | κι έτσι θα χωρίσουμε σε λίγο, | φίλα με αγάπη μου να φύγω.

09. Ό,τι τραγουδώ  Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Γ. Ξανθούλης & Σ. Κραουνάκης
Ό,τι τραγουδώ κι ό,τι ανασαίνω | είναι αυτό που πια δεν περιμένω | παραθύρια, πόρτες και μπαλκόνια | μετρώ ποια ήταν τα καλύτερά μας χρόνια | Λιώνουν οι παλιές φωτογραφίες | έρωτες που γίνανε φιλίες | και μες στο γέλιο η απορία σου | στα εικοσιτρία σου αν σ' αγαπώ | Απ' έξω πέρασε η ζωή σαν μέλισσα | εσένα θέλησα για μια ζωή | λουλούδια στρώνω απόψε | στο κρεβάτι μας για πάρτη μας ως το πρωί | Να και τα χνάρια, μες στα συρτάρια | κι αν είσαι ο έρωτας εγώ είμ' η βροχή | έχω και μία φωτογραφία | από μια βόλτα μας στην εξοχή | Ό,τι τραγουδώ και ψιθυρίζω | είναι αυτό το λίγο, που γνωρίζω | δυο στιγμές αν είχα παραπάνω, μπορεί | το τέλος να 'σβηνα στο τελευταίο πλάνο | Λιώνουν οι παλιές φωτογραφίες | άγνωστες των χωρισμών οι αιτίες | και μες στα μάτια η απορία σου | στα εικοσιτρία σου αν σ' αγαπώ

10. Τζίλντα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Μαρινέλλα
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Στον ουρανό | λαμπυρίζουν τ' άστρα | Σαν βραδινό | ρούχο στη κρεμάστρα | Που το φοράς | προχωράς | κι αφήνεις | τις γειτονιές | μουσική να γίνεις | Μια στροφή | κι άλλη μια | και στο βάθος βαμμένα | σύννεφα | και να ξεσπούσε βροχή | να πιει η ψυχή | Ασημένια | Μια στροφή | κι άλλη μια | και μείς | στα σύννεφα | και να ξεσπούσε βροχή | να πιει η ψυχή | Ασημένια

11. Η θάλασσα κι εσύ Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Μαρινέλλα
Μουσική: Enzo Gragnaniello | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Δεν ξέρω τι, δεν ξέρω πως | σ' αγαπάω και σκορπάω λες και είμαι φως | και η φωνή μου τότε σαν το νερό | που ακολουθεί το ναι του ανέμου | μ' ένα κύμα να ενωθεί | μέχρι που σμίγει ο ουρανός | Σ' ένα καθρέπτη υγρό κοιτάξου τότε | Amore mio | Si nun Ce stess'o mare e tu | Nun Ce stesse manch'io | Amore mio | L' amore esiste quanno nuje | Stamme vicino a dio | Amore | Να πλέω πια, χωρίς κουπιά | μια βάρκα μόνη της με κόκκινη καρδιά | να λέω ζωή μου δες χωρίς πανιά | δίχως έρμα, μαζί ως το τέρμα | ως του ονείρου τη γωνιά | πού πάω, ποια είμαι, πού θα βγω καρδιά μου | Πάμε ψύχη μου βάρκα, απόψε πάμε | Έρωτας είναι | Τα μάτια σου κι θάλασσα | Απέραντο μου γίνε | Έρωτας είναι | Το κύμα που λαχτάρισε | ν' ακούσει αυτό το μείνε | Απόψε | Δεν έχει αντίο | Ο λόγος που μας ένωσε απόψε εμάς του δύο | Δεν έχει αντίο | Δελφίνια τα τραγούδια μας, | Στου χρόνου τ' άσπρο πλοίο | Απόψε

12. Παράπονο Τραγούδι: Μαρινέλλα & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Τι θέλεις απ' τα νιάτα μου | που είναι πικραμένα | δεν ξέρεις τι θα πει καημός | τι θέλεις από μένα | Εγώ περπάτησα γυμνός | εγώ βαδίζω μόνος | μου 'γινε ρούχο ο σπαραγμός | και σπίτι μου ο πόνος | Δεν ξέρεις τι 'ναι μοναξιά | καρδιά που κλαίει τη νύχτα | όσα τραγούδια σου 'γραψα | στην κρύα νύχτα ρίχ' τα | Εγώ περπάτησα γυμνός | εγώ βαδίζω μόνος | μου 'γινε ρούχο ο σπαραγμός | και σπίτι μου ο πόνος

13. Στα χρόνια της υπομονής Τραγούδι: Μαρινέλλα & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Αν είναι κόσμος όμορφος | είναι και κόσμος ψεύτης | που μοιάζει σκοτεινό γυαλί | και σαν παλιός καθρέφτης | Στα χρόνια της υπομονής | δε μας θυμήθηκε κανείς | δε μας θυμήθηκε κανείς | στα χρόνια της υπομονής | Τα γράμματα μου γύρισες | χωρίς να τα διαβάσεις | μα πες μου γιατί βιάστηκες | να με καταδικάσεις | Στα χρόνια της υπομονής | δε μας θυμήθηκε κανείς | δε μας θυμήθηκε κανείς | στα χρόνια της υπομονής

14. Δεν ξέρω πόσο σ' αγαπώ Τραγούδι: Μαρινέλλα & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Χρήστος Αργυρόπουλος
Δεν ξέρω πόσο σ' αγαπώ | μέτρο δεν έχει η αγάπη | είναι απ' τον ήλιο πιο ψηλά | και δεν τη φτάνει μάτι | Ήταν μια σπίθα στην αρχή | και μιας βροχής ψιχάλα | κι έγινε η σπίθα πυρκαγιά | και πέλαγος η στάλα | Η αγάπη που μας έδεσε | πόνο δε θα γνωρίσει | είμαστε δυο σταλαγματιές | από την ίδια βρύση | Ήταν μια σπίθα στην αρχή | και μιας βροχής ψιχάλα | κι έγινε η σπίθα πυρκαγιά | και πέλαγος η στάλα

15. Το πεπρωμένο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βασίλης Δημητρίου | Στίχοι: Βασίλης Δημητρίου
Στο πεπρωμένο σου να δίνεις σημασία | και να προσέχεις πώς βαδίζεις στη ζωή | όταν κοιμάσαι άλλος γράφει ιστορία | και κάποιος παίζει τη δική σου την ψυχή | Όλοι έχουμε γραμμένο που το λένε πεπρωμένο | και κανένας δεν μπορεί να τ' αποφύγει | δεν υπάρχει θεωρία ούτε τρένα ούτε πλοία | κι ο καθένας το παλεύει όπως ξέρει και μπορεί | από παιδί στον ύπνο μου έβλεπα φωτιές | Για την αγάπη όσα κι αν δίνεις είναι λίγα | και να το ξέρεις πως δεν έχει ανταμοιβή | δώστα και φύγε και μη χάνεις ευκαιρία | στο περιθώριο μη βάζεις την ψυχή | Όλοι έχουμε γραμμένο που το λένε πεπρωμένο | και κανένας δεν μπορεί να τ' αποφύγει | δεν υπάρχει θεωρία ούτε τρένα ούτε πλοία | κι ο καθένας το παλεύει όπως ξέρει και μπορεί | από παιδί στον ύπνο μου έβλεπα φωτιές

16. Πυρετός Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Στη ζωή μου καθεμία | καθεμία γνωριμία | μια καινούργια τρικυμία, | ένας άλλος πυρετός. | Κάθε νέα γνωριμία | όνειρα με συντομία, | μια ελπίδα καθεμία | κι ένας πόνος δυνατός. | Κι αν εσύ δεν είσαι απ' αυτές | κι αν εσύ δε φταις, | τι πρέπει να γίνει; | Όταν πάρουν όλα φωτιά | τα κάψει η ψευτιά, | τι θέλεις να μείνει; | Στη ζωή μου καθεμία | καθεμία γνωριμία | μια καινούργια τρικυμία, | ένας άλλος πυρετός. | Στη ζωή μου καθεμία | καθεμία γνωριμία | μια γλυκιά λιποθυμία, | μια παγίδα του καημού. | Κάθε νέα γνωριμία | όνειρα με συντομία | κι ένα βήμα καθεμία | προς τα χείλη του γκρεμού.

17. Σταλιά, σταλιά Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Αγόρι μου, στολίδι μου, | σαν γέρνεις και μ' αγγίζεις | πιο πέρα κι απ' τα πέρατα | του κόσμου μ' αρμενίζεις. | Σταλιά, σταλιά κι αχόρταγα | τα πίνω τα φιλιά σου, | κουρνιάζω σαν αδύνατο | πουλί στην αγκαλιά σου. | Ματιά, ματιά, τα μάτια σου | αγάπη με χορταίνουν, | τη μέρα με πεθαίνουνε, | τη νύχτα μ' ανασταίνουν. | Άσε να μπω στα χείλη σου | τη δίψα μου να σβήσω | και την καρδιά σου, αγόρι μου, | δροσιά να την ποτίσω.

18. Ας παν στην ευχή τα παλιά Τραγούδι: Μαρινέλλα & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Κι αν αλλάξαμε λόγια βαριά | γύρνα πίσω και ξέχνα τα πια | θα σου κλείσω το στόμα με χίλια φιλιά | και ας παν στην ευχή τα παλιά | Είναι αλήθεια μια φορά πως με πίκρανες αλλά, | η καρδιά μου χωράει πολλά | έχει μάθει στη ζωή | όλα να τα συγχωρεί | και το τέλος να κάνει αρχή | Κι αν αλλάξαμε λόγια βαριά | ρίχ' τα όπως και ‘γω στη φωτιά | οι κακές αναμνήσεις να γίνουν φιλιά | και ας παν στην ευχή τα παλιά

19. Το τελευταίο βράδυ μου Τραγούδι: Μαρινέλλα & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Το τελευταίο βράδυ μου | απόψε το περνάω | κι όσοι με πίκραναν πολύ | τώρα που φεύγω απ' τη ζωή | όλους τους συγχωρνάω | Όλα είναι ένα ψέμα | μια ανάσα μια πνοή | σαν λουλούδι κάποιο χέρι | θα μας κόψει μιαν αυγή | Εκεί που πάω δεν περνά | το δάκρυ και ο πόνος | τα βάσανα και οι καημοί | εδώ θα μείνουν στη ζωή | κι εγώ θα φύγω μόνος | Όλα είναι ένα ψέμα | μια ανάσα μια πνοή | σαν λουλούδι κάποιο χέρι | θα μας κόψει μιαν αυγή | Δυο πόρτες έχει η ζωή | άνοιξα μια και μπήκα | σεργιάνισα ένα πρωινό | κι ώσπου να 'ρθει το δειλινό | από την άλλη βγήκα | Όλα είναι ένα ψέμα | μια ανάσα μια πνοή | σαν λουλούδι κάποιο χέρι | θα μας κόψει μιαν αυγή

20. Τι να θυμηθώ τι να ξεχάσω Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Μαρινέλλα
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Πυθαγόρας
Σαν ήμουνα παιδί κι εγώ | φτερούγισα απ' την κούνια | όμως μαχαίρια έβλεπα | στης Πόλης τα καντούνια | Κυνηγημένος μιαν αυγή | ετράβηξα τους δρόμους | φωτιά στα πόδια μου η γη | κι η μοναξιά στους ώμους | Φέρτε μου νερό να ξεδιψάσω | και μια πέτρα για να ξαποστάσω | τι να θυμηθώ τι να ξεχάσω | απ' όσα πέρασα

21. Πριν το τέλος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Μαρινέλλα
Μουσική: Lucio Battisti | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Το τρενάκι γυρνούσε φωτισμένο και αχνό στον αέρα | κάτω η θάλασσα μ' ένα καράβι το φεγγάρι πιο πέρα | σε θυμάμαι συχνά που φορούσες ένα άσπρο φουστάνι | σε κρατούσα απ' το χέρι ότι ζούμε μου λες δεν μου φτάνει | Στα τραγούδια που λέγαμε οι δυο μας οι φωνές χαμηλώσαν | χαραγμένη καρδιά στο παγκάκι που μετά την προδώσαν | μια φορά μου 'χες πει δεν μπορεί θα το νιώσανε κι άλλοι | πριν το τέλος πως μοιάζει η σιωπή σαν αγάπη μεγάλη | Κι εγώ που ζω για πάντα εδώ κι όλο φεύγω το τέλος πριν να δω | κάθε νύχτα που περνάει γυρίζω ξανά σκοτάδι γίνομαι και παραδίνομαι | στο ρυθμό σου που καίει ακόμα αυτό το σώμα που μένει χρόνια χωρίς σκιά | κάθε νύχτα που περνάει σαν ταινία κι ό,τι ζήσαμε προβάλλεται με φόντο την πλατεία | Κάθε νύχτα που περνάει πάντα εδώ | Κι όλο φεύγω πριν μείνουμε μόνοι το τέλος μη δω | Σιδερένια η σκάλα και μου 'λεγες θα μείνουμε λίγοι | πήρε η νύχτα να πέφτει βαθιά κι ο αέρας με πνίγει | Μηχανές ξεχασμένες κι αδέσποτες στο δρόμου τη σκόνη | Σκέψου να ‘ταν το πάτωμα ασπρόμαυρο και να 'σου το πιόνι | μια φορά μου 'χες πει δεν μπορεί θα το νιώσανε κι άλλοι | πριν το τέλος πως μοιάζει η σιωπή σαν αγάπη μεγάλη | Κι εγώ που ζω για πάντα εδώ κι όλο φεύγω το τέλος πριν να δω | κάθε νύχτα που περνάει γυρίζω ξανά σκοτάδι γίνομαι και παραδίνομαι | στο ρυθμό σου που καίει ακόμα αυτό το σώμα που μένει χρόνια χωρίς σκιά | κάθε νύχτα που περνάει σαν ταινία κι ό,τι ζήσαμε προβάλλεται με φόντο την πλατεία | Κάθε νύχτα που περνάει πάντα εδώ | Κι όλο φεύγω πριν μείνουμε μόνοι το τέλος μη δω

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης