Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2015

Τα μεγάλα τραγούδια του Γιώργου Νταλάρα επί σκηνής





















Ο Γιώργος Νταλάρας σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Ήλιε μου σε παρακαλώ  Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τα πουλιά τα βρίσκει ο χάρος στο φτερό | τα ελάφια όταν σκύβουν για νερό | μα εμένα που ‘μαι δέντρο μες τη γη | με ξεριζώνει κάθε χαραυγή | Ήλιε μου σε παρακαλώ | πες τους χαροκαμένους | να κλαιν στης πίκρας το γιαλό | για μας τους προδομένους | Σαν φονιάς τη μαύρη νύχτα ξαγρυπνώ | πίνω δάκρυ πίνω πρόστυχο καπνό | με μαχαίρια στην καρδιά μου δεν μπορώ | να τραγουδήσω και να καρτερώ | Ήλιε μου σε παρακαλώ | πες τους χαροκαμένους | να κλαιν στης πίκρας το γιαλό | για μας τους προδομένους

02. Μη μου θυμώνεις μάτια μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Μη μου θυμώνεις μάτια μου | που φεύγω για τα ξένα | πουλί θα γίνω και θα ρθω | πάλι κοντά σε σένα | Άνοιξ' το παραθύρι σου | ξανθέ βασιλικέ μου | και με γλυκό χαμόγελο | μια καληνύχτα πες μου | Μη μου θυμώνεις μάτια μου | τώρα που θα σ' αφήσω | κι έλα για λίγο να σε δω | να σ' αποχαιρετήσω | Άνοιξ' το παραθύρι σου | ξανθέ βασιλικέ μου | και με γλυκό χαμόγελο | μια καληνύχτα πες μου

03. Αχ χελιδόνι μου  Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Αχ χελιδόνι μου πώς να πετάξεις | σ' αυτόν το μαύρο τον ουρανό | αίμα σταλάζει το δειλινό | και πώς να κλάψεις και πώς να κλάψεις | αχ χελιδόνι μου | Αχ παλικάρι μου τα τρένα φύγαν | δεν έχει δρόμο για μισεμό | κι όσοι μιλούσαν για λυτρωμό | πες μου πού πήγαν, πες μου που πήγαν | αχ παλικάρι μου | Άχου καρδούλα μου φυλακισμένη | δε βγαίνει ο ήλιος που καρτεράς | μόνο ο ντελάλης της αγοράς | σε ξεκουφαίνει, σε ξεκουφαίνει | άχου καρδούλα μου

04. Ήταν πέντε ήταν έξι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Ήταν πέντε ήταν έξι κι έγινε εφτά | το παράπονο με πήρε κι έκλαψα πικρά | έκλαψα για τη ζωή μου και για το γραφτό | το ρολόι μου δείχνει οχτώ | Διάβασα τα γεγονότα και την κοσμική | για ποδόσφαιρο για φόνους και πολιτική | στην Ασία φασαρίες πείνα κι ερημιά | το ρολόι μου δείχνει εννιά | Μια γειτόνισσα απλώνει ρούχα καθαρά | πλένει με μια νέα σκόνη κι είναι αστραφτερά | με τραγούδια για τη φτώχεια και την ξενιτιά | ρετιρέ παίρνω στην Κηφισιά | Τα λουλούδια δε μυρίζουν είναι πλαστικά | ένα φίλο και μια αγάπη είχα μια φορά | τώρα βρέχει κάποιος τρέχει δεν μπορώ να δω | το ρολόι σταμάτησε εδώ

05. Όλα καλά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Όλα καλά κι όλα ωραία | χτες ήσουν μ' άλλονε παρέα | και πού σοκάκι να τραγουδήσεις | δεν επιτρέπονται οι αναμνήσεις | Μίλα σιγά και μη φωνάζεις | είμαι κουτός και με τρομάζεις | δε θέλω κόσμο και φασαρία | αύριο μπαίνω στην ανεργία | Έχω ψυχή δεν έχω βράχο | πάλι με άφησες μονάχο | και μια σημαία σ' ένα μπαλκόνι | αλλάζει χρώματα και με σκοτώνει | Όλα καλά κι όλα ωραία | χτες ήσουν μ' άλλονε παρέα | και πού σοκάκι να τραγουδήσεις | δεν επιτρέπονται οι αναμνήσεις

06. Του κάτω κόσμου τα πουλιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Φαρμακωμένος ο καιρός παραμονεύει | μες τα στενά του κάτω κόσμου να σε βρει | και δεκατρείς αιώνες άνεργος γυρεύει | την κιβωτό σου και το αίμα να σου πιει. | Σε καρτερούν μαστιγωτές και συμπληγάδες | μες τα μαλάματα μια νύφη ξαγρυπνά | κι έχει στ' αυτιά της κρεμασμένες τις Κυκλάδες | κι ειν' το κρεβάτι της λημέρι του φονιά. | Κρυφά τα λόγια τα πικρά μες το κοχύλι | κρυφά της θάλασσας τα μάγια στο βοριά | θα σβήσει κάποτε στο σπίτι το καντήλι | και μήτε πόρτα θα 'βρεις μήτε κλειδαριά. | Του κάτω κόσμου τα πουλιά και τα παγώνια | με φως και νύχτα σου κεντούν μια φορεσιά | άνθρωποι τρίζουν κι ακονίζουν τα σαγόνια | πηδούν και τρέχουν και σε φτάνουν στα μισά.

07. Πού 'ναι τα χρόνια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Πήγα στα μέρη που σε είχα πρωτοδεί | μικρό κορίτσι ήσουν κι ήμουνα παιδί | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά. | Στ' αρχοντικό σου το σπιτάκι το φτωχό | ήρθα να κλάψω με παράπονο πικρό | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά. | Κλεισμένη η πόρτα και χαμένα τα κλειδιά | βρέχει στους δρόμους και στην άδεια μου καρδιά | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά.

08. Αν θυμηθείς τ' όνειρό μου Τραγούδι: Ελένη Δήμου & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στην αγκαλιά μου κι απόψε σαν άστρο κοιμήσου | δεν απομένει στον κόσμο ελπίδα καμιά | τώρα που η νύχτα κεντά με φιλιά το κορμί σου | μέτρα τον πόνο κι άσε με μόνο στην ερημιά | Αν θυμηθείς τ' όνειρό μου | σε περιμένω να 'ρθεις | μ' ένα τραγούδι του δρόμου να ρθεις όνειρό μου | το καλοκαίρι που λάμπει τ' αστέρι με φως να ντυθείς

09. Ξημερώνει  Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Η σκοτεινιά της κάμαρας | θα ρθει μαζί σου | ντύσου, ντύσου, ντύσου | κι η νύχτα αυτή που κράτησες δική σου | ντύσου, ντύσου | Ο κόσμος ξημερώνει | ο κόσμος ξημερώνει | Με τα φιλιά που κάρφωσα | εδώ βαθιά σου | βιάσου, βιάσου, βιάσου | κι αυτά που απόψε κέρδισες δικά σου | βιάσου, βιάσου | Ο κόσμος ξημερώνει | ο κόσμος ξημερώνει

10. Πρώτη Δεκέμβρη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Σου γράφω πρώτη του Δεκέμβρη | είναι μεσάνυχτα βαθιά | κοιμάται ο κόσμος τώρα πια | μ' έναν καημό που να μη σε βρει | Σε λίγο αρχίζουν μεταθέσεις | κι ίσως με φέρουν προς τα κει | Παρασκευή με Κυριακή | θά 'χω καινούργιες υποσχέσεις | Μια κάρτα στέλνω στην παρέα | τη λίμνη του Αλή Πασά | εδώ σαν πιάνει να φυσά | θυμίζει Μάρτη στον Περαία

11. Πάγωσε η τσιμινιέρα  Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Φώντας Λάδης
Πάγωσ' η τσιμινιέρα | κι απ' έξω από την πύλη | εργάτες μαζεμένοι συζητάνε | Προχώρησε η μέρα | με δαγκωμένα χείλη | σηκώνουν τα πανό και ξεκινάνε | Πέντε καμιόνια στείλαν | στου φεγγαριού τη χάση | και γύρισαν γεμάτα απεργοσπάστες | Γεμάτα ξαναφύγαν | κανείς δε θα περάσει | κάλλιο να πάμε όλοι μετανάστες | Πέρασε ένας μήνας | οι μηχανές σκουριάζουν | και τα παιδιά κρυώνουν και πεινάνε | στους δρόμους της Αθήνας | φέιγ βολάν μοιράζουν | εργάτες κι υποστήριξη ζητάνε

12. Λιώνουν τα νιάτα μας  Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Φώντας Λάδης
Όλη μέρα στα λιμάνια και στα ναυπηγεία | στου θανάτου τα καζάνια στα μηχανουργεία | Λιώνουν τα νιάτα μας στη βιοπάλη | με τα κομμάτια μας δένει τ' ατσάλι | Στο πετσί μας η μουντζούρα που δε λέει να φύγει | η ζωή βαριά σκοτούρα κι η χαρά μας λίγη | Λιώνουν τα νιάτα μας στη βιοπάλη | με τα κομμάτια μας δένει τ' ατσάλι | Όσο κι όσο τ' αγοράζουν το φτωχό κορμί μας | και περίσσια κέρδη βγάζουν απ' τη δύναμή μας | Λιώνουν τα νιάτα μας στη βιοπάλη | με τα κομμάτια μας δένει τ' ατσάλι

13. Το δέντρο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Φώντας Λάδης
Στην Αθήνα μες το κέντρο | φύτρωσε καινούργιο δέντρο | έχει κόκκινα τα φύλλα | και ολόγλυκα τα μήλα | Σε πέντε έξι δεν αρέσει | το χτυπάνε για να πέσει | μα εκείνο δε λυγάει | κι όλο φυλλωσιές πετάει | Γύρω του λαός κι εργάτες | το φυλάνε με τις βάρδιες | σ' ένα χρόνο σ' ένα μήνα | θα σκεπάσει την Αθήνα

14. Παραπονεμένα λόγια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Στης ανάγκης τα θρανία | και στης φτώχειας το σχολειό | μάθαμε την κοινωνία | και τον πόνο τον παλιό | Παραπονεμένα λόγια | έχουν τα τραγούδια μας | γιατί τ' άδικο το ζούμε | μέσα από την κούνια μας | Το σεργιάνι μας στον κόσμο | ήταν δέκα μέτρα γης | όσο πιάνει ένα σπίτι | και ο τοίχος μιας αυλής | Παραπονεμένα λόγια | έχουν τα τραγούδια μας | γιατί τ' άδικο το ζούμε | μέσα από την κούνια μας

Ο δεύτερος δίσκος

01. Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι  Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι | το σκοτάδι είναι βαθύ | κι όμως ένα παλικάρι | δεν μπορεί να κοιμηθεί | Άραγε τι περιμένει | απ' το βράδυ ως το πρωί | στο στενό το παραθύρι | που φωτίζει με κερί | Πόρτα ανοίγει πόρτα κλείνει | με βαρύ αναστεναγμό | ας μπορούσα να μαντέψω | της καρδιάς του τον καημό

02. Θέλω να τα πω Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Θέλω να τα πω | χωρίς να με ρωτήσεις | Θέλω να τα πω | όπως υπάρχουν στο μυαλό | άλλο εξομολόγηση | και άλλο απαντήσεις | Θέλω να τα πω | σαν να παραμιλώ | Θέλω να τα πω

03. Χαροκόπου 1942-1953 Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Εφτά νομά, σ’ ένα δωμά, | πού να ξαπλώ, να κλείσεις μά, ; | Ο ένας πάει σινεμά | ο άλλος πέφτει και κοιμά, | ύπνος με βάρδια δηλαδή | στην πόρτα σύρμα για κλειδί. | Εφτά νομά, δυστυχισμέ, | σ’ ένα δωμά, φυλακισμέ, | δικαίως αγανακτισμέ, | και με τα πάντα αηδιασμέ, | Πώς τα ’χεις έτσι μοιρασμέ, | ντουνιά ψευτοπολιτισμέ; | Οι δυο δουλε, απ’ τους εφτά | από τα χρέ, τι να προφτά, ; | Σαν τα τσουβά, σαν τα σκουπί, | εφτά νομά, χωρίς ελπί, | σ’ ένα δωμά, μισογιαπί. | Ποιος να φωνά, και τι να πει;

04. Αναστενάζω βγαίνει φωτιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Στέφανος Βαρτάνης
Αναστενάζω βγαίνει φωτιά | κλαίω ραγίζουν τα βουνά | από τα βάσανα μου τα βαριά | κι ο ουρανός αστράφτει και βροντά | Άκου θλιμμένε ουρανέ | τον αναστεναγμό μου | δως μου κουράγιο στην καρδιά, αχ | ν' αντέξω στον καημό μου | Της μοίρας μου κατάδικος | τραβώ τον δρόμο μου σκυφτός | Μοίρα σκληρή μη με χτυπάς | απάνω στην πληγή μου | άσε με λίγο να χαρώ, αχ | στη μαύρη τη ζωή μου

05. Τώρα κλαις Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Κατερίνα Στανίση
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Θα σου φύγω, στο ’χα πει | θα σου φύγω και γέλαγες εσύ | πριν μ’ αφήσεις σημάδια | και τα όνειρα άδεια | Θα σου φύγω, σ’ το ’χα πει | Τώρα κλαις γιατί κλαις | συ δεν είσαι που γέλαγες χτες | μόνη σου έχεις γκρεμίσει | όσα εγώ είχα χτίσει | τώρα τάχα γιατί κλαις | Θα σου φύγω, στο ’χα πει | θα σου φύγω και γέλαγες εσύ | θα βρεθεί άλλο ταίρι | να με πάρει απ’ το χέρι | και θα φύγω, στο ’χα πει | Τώρα κλαις γιατί κλαις | συ δεν είσαι που γέλαγες χτες | μόνη σου έχεις γκρεμίσει | όσα εγώ είχα χτίσει | τώρα τάχα γιατί κλαις

06. Καρδιά πληγωμένη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Κατερίνα Στανίση
Μουσική: Γιώργος Λαύκας | Στίχοι: Γιώργος Λαύκας
Καρδιά πληγωμένη τίποτα πια δε σου μένει | καρδιά πληγωμένη τίποτα πια δε σου μένει | μια λέξη δε λες μόνο σιγοκλαίς απελπισμένη | Σκορπάμε σαν πουλιά μέσα απ' την καρδιά χίλιες ελπίδες | Φτωχή μου καρδιά μέσα στη ζωή χαρά δεν είδες | δεν εγέλασα ποτέ μες την ψεύτρα ζωή | πληγωμένη μου καρδιά πες μου εσύ το γιατί | Καρδιά πληγωμένη μες τον πόνο βυθισμένη | Καρδιά πληγωμένη μες τον πόνο βυθισμένη | μια λέξη δε λες για μια αγάπη κλαις που είναι χαμένη

07. Η φαντασία Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Δε φταις εσύ η φαντασία μου τα φταίει | που σ' έπλασε όπως ήθελε αυτή | η φαντασία μου που χρόνια με γελούσε | πως θα μ' ανοίξεις την καρδιά μου την κλειστή | Μα ποιο είναι κείνο το όνειρο | που βγαίνει πάντα αλήθεια | και δεν αφήνει χαρακιές στις περισσότερες καρδιές | και μια πληγή στα στήθια | Δε φταις εσύ η φαντασία μου τα φταίει | γι αυτό μην κλαις που φεύγω βιαστικά | σε μένα τώρα πια ταιριάζει για να κλάψω | για της καρδιάς μου τα χαμένα ιδανικά | Μα ποιο είναι κείνο το όνειρο | που βγαίνει πάντα αλήθεια | και δεν αφήνει χαρακιές στις περισσότερες καρδιές | και μια πληγή στα στήθια

08. Το γράμμα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Όταν θα λάβεις αυτό το γράμμα | εγώ θα είμαι πολύ μακριά | και θα πιστέψεις πως δε χωράνε | δύο αγάπες σε μια καρδιά | Όταν θα λάβεις αυτό το γράμμα | τότε θα κλάψεις με μαύρο κλάμα | Πάντα με μάσκα εσύ μιλούσες | κι ήθελες να 'χεις δυο αγκαλιές | μα που το βρήκες αυτό γραμμένο | εσύ να παίζεις με δυο καρδιές | Όταν θα λάβεις αυτό το γράμμα | τότε θα κλάψεις με μαύρο κλάμα | Κι εδώ τελειώνει μια ιστορία | μ' αυτό το κλάμα το θλιβερό | δε μετανιώνω που σ' αγαπούσα | όμως λυπάμαι που σ' αγαπώ

09. Πέντε χρόνια δικασμένος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βαγγέλης Παπάζογλου | Στίχοι: Βαγγέλης Παπάζογλου
Πέντε χρόνια δικασμένος μέσα στο γεντί κουλέ | από το πολύ σεκλέτι το 'ριξα στον αργιλέ | φύσα ρούφα τράβα τονε πάτα τονε κι άναφτονε | φύλα τσίλιες για τους Βλάχους κείνους τους δεσμοφυλάκους | Κι άλλα πέντε ξεχασμένος από σένανε καλέ | για παρηγοριά οι μάγκες μου πατούσαν αργιλέ | φύσα ρούφα τράβα τονε πάτα τονε κι άναφτονε | φύλα τσίλιες για τους Βλάχους κείνους τους δεσμοφυλάκους | Τώρα που 'χω ξεμπουκάρει μέσα απ' το γεντικουλέ | γέμωσε τον αργιλέ μας να φουμάρουμε καλέ | φύσα ρούφα τράβα τονε πάτα τονε κι άναφτονε | φύλα τσίλιες για τ' αλάνι κι έρχονται δυο πολιτσμάνοι

10. Τα ματόκλαδά σου λάμπουν Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Τα ματόκλαδά σου λάμπουν βρε | σαν τα λούλουδα του κάμπου | σαν τα λούλουδα του κάμπου βρε | τα ματόκλαδά σου λάμπουν | Τα ματάκια σου αδερφούλα βρε | μου ραγίζουν την καρδούλα | μου ραγίζουν την καρδούλα βρε | τα ματάκια σου αδερφούλα | Τα ματόκλαδά σου γέρνεις βρε | νου και λογισμό μου παίρνεις | νου και λογισμό μου παίρνεις βρε | Τα ματόκλαδά σου γέρνεις βρε | Τα ματάκια σου να βγούνε βρε | σαν και μένα δε θα βρούνε | σαν και μένα δε θα βρούνε βρε | τα ματάκια σου να βγούνε

11. Τι σου λέει η μάνα σου για μένα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Τι σου λέει η μάνα σου για μένα | κι όλο με κοιτάς με μάτια δακρυσμένα | θέλει μ' άλλονε να κουβεντιάζεις | και εμένα πια να με ξεχάσεις | και εμένα θέλει πια να με ξεχάσεις | Έννοια σου και δε θα μου γλιτώσει | όλα τα σπασμένα αυτή θα τα πληρώσει | θα την κάνω εγώ ν' αναστενάζει | να πονεί να κλαίει και να φωνάζει | να πονεί να κλαίει και ν' αναστενάζει | Ό,τι θέλει αυτή δε θα μου κάνει | αν δε μετανιώσει πες της θα πεθάνει | δε θα της περάσει μη φοβάσαι | πάντα μες την αγκαλιά μου θα 'σαι | πάντα μες την αγκαλιά μου συ θε να 'σαι

12. Φύγε κι άσε με Τραγούδι: Κατερίνα Στανίση & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Πάνος Γαβαλάς | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Φύγε κι άσε με ν’ απομείνω μόνος μου | φύγε κι άσε με να με λειώνει ο πόνος μου | και μη νοιάζεσαι τι θα γίνω στη ζωή | φύγε κι άσε με η καρδιά μου να καεί | Στη φτωχή καρδιά που σ’ αγάπησε πολύ | δώσε μ’ απονιά τη χαριστική βολή | Δίχως αφορμή θέλεις να χωρίσουμε, | την αγάπη μας θέλεις να τη σβήσουμε | όλα γκρέμισ’ τα αφού πια δε μ’ αγαπάς | φύγε κι άσε με και για μένα μη ρωτάς | Για χατίρι σου άσπρισα και γέρασα | τόσα βάσανα στη ζωή μου πέρασα | τώρα δώσε μου κι άλλη πίκρα για να πιω | φύγε κι άσε με να πεθάνω να χαθώ | Στη φτωχή καρδιά που σ’ αγάπησε πολύ | δώσε μ’ απονιά τη χαριστική βολή

13. Ήρθα κι απόψε στα σκαλοπάτια σου  Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χ. Βασιλειάδης & Ν. Μουρκάκος
Ήρθα κι απόψε στα σκαλοπάτια σου | να τραγουδήσω στερνή φορά | αύριο φεύγω όλα τελειώνουνε | σβήνει για μένα κάθε χαρά | Ειν' η καντάδα η τελευταία μου | μέσα στης νύχτας τη σιγαλιά | κλαίνε μαζί μου τα σκαλοπάτια σου | κλαίνε μαζί μου και τα πουλιά | Σαν τον αλήτη στα σκαλοπάτια σου | στέκω μονάχος και τραγουδώ | για μένα ο κόσμος είναι τα μάτια σου | κι ο έρωτας σου με φέρνει εδώ | Ειν' η καντάδα η τελευταία μου | μέσα στης νύχτας τη σιγαλιά | κλαίνε μαζί μου τα σκαλοπάτια σου | κλαίνε μαζί μου και τα πουλιά

14. Οι κυβερνήσεις πέφτουνε μα η αγάπη μένει Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Όλο νόμοι κι αστυνόμοι και σπανίως υπονόμοι | το κακό παραμονεύει και τη χώρα υπονομεύει | Οι κυβερνήσεις πέφτουνε μα η αγάπη μένει | μας διοικεί μας τυραννά μας γονατίζει μας χαλά | κι αυτή μας ανασταίνει | Πέστε να ‘ρθουν σεισμολόγοι είναι σοβαροί οι λόγοι | γιατί μπήκες στην καρδιά μου θα συμβεί σεισμός βαθιά μου | Οι κυβερνήσεις πέφτουνε μα η αγάπη μένει | μας διοικεί μας τυραννά μας γονατίζει μας χαλά | κι αυτή μας ανασταίνει

Ο τρίτος δίσκος

01. Το πεπρωμένο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Γιώτα Δρακιά
Μουσική: Βασίλης Δημητρίου | Στίχοι: Βασίλης Δημητρίου
Στο πεπρωμένο σου να δίνεις σημασία | και να προσέχεις πώς βαδίζεις στη ζωή | όταν κοιμάσαι άλλος γράφει ιστορία | και κάποιος παίζει τη δική σου την ψυχή | Όλοι έχουμε γραμμένο που το λένε πεπρωμένο | και κανένας δεν μπορεί να τ' αποφύγει | δεν υπάρχει θεωρία ούτε τρένα ούτε πλοία | κι ο καθένας το παλεύει όπως ξέρει και μπορεί | από παιδί στον ύπνο μου έβλεπα φωτιές | Για την αγάπη όσα κι αν δίνεις είναι λίγα | και να το ξέρεις πως δεν έχει ανταμοιβή | δώστα και φύγε και μη χάνεις ευκαιρία | στο περιθώριο μη βάζεις την ψυχή | Όλοι έχουμε γραμμένο που το λένε πεπρωμένο | και κανένας δεν μπορεί να τ' αποφύγει | δεν υπάρχει θεωρία ούτε τρένα ούτε πλοία | κι ο καθένας το παλεύει όπως ξέρει και μπορεί | από παιδί στον ύπνο μου έβλεπα φωτιές

02. Καράβια στη στεριά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίνωας Μάτσας | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Καράβια βγήκαν στη στεριά | και πιάσανε τα όρη | ποιος είδε βάρκα στο Χελμό | στο Μέτσοβο βαπόρι | Ποιος είδε νύχτα με δυο φεγγάρια | ποιος είδε ήλιο σαν αχινό | κι ερωτευμένα πουλιά και ψάρια | να κολυμπάνε στον ουρανό | Καράβια βγήκαν στη στεριά | και χάθηκαν στο χιόνι | κι αυτός που τα ονειρεύτηκε | τα περιμένει ακόμη | Ποιος είδε φάρο στον Ψηλορείτη | στην Ελασσόνα λευκό πανί | κι ένα καράβι από την Κρήτη | να πιάνει Ξάνθη Κομοτηνή | Ποιος είδε νύχτα με δυο φεγγάρια | ποιος είδε ήλιο σαν αχινό | κι ερωτευμένα πουλιά και ψάρια | να κολυμπάνε στον ουρανό

03. Κάποιος χτύπησε την πόρτα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πάρε το στρατί και γύρνα | πάρε το στρατί | σου ‘φερα χρυσό και σμύρνα | ήλιο και γιορτή | Κάποιος χτύπησε την πόρτα | μα ήταν ο βοριάς | και χαμήλωσαν τα φώτα | της παρηγοριάς | Κάποιος χτύπησε την πόρτα | μα ήταν ο βοριάς | Σιγοσβήνει το καντήλι | της υπομονής | κι έχω ανάψει το μαγκάλι | μήπως και φανείς | Κάποιος χτύπησε την πόρτα | μα ήταν ο βοριάς | και χαμήλωσαν τα φώτα | της παρηγοριάς | Κάποιος χτύπησε την πόρτα | μα ήταν ο βοριάς

04. Έτσι είν’ οι ανθρώποι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Άσε με στο μεθοκόπι έτσι ειν' οι ανθρώποι | τόσο αμαρτωλοί κι ωραίοι τόσο άνθρωποι | όσα λάθη κι αν μου βρούνε θα συγχωρεθούνε | μα για σένα τι θα πούνε την απάνθρωπη | Νύχτωσε και ξεπαγιάζω στα σκαλιά πλαγιάζω | μ' είδανε τα νυχτοπούλια και βουρκώσανε | αν πεθάνω τι θα κάνεις να ξαναζεστάνεις | τα χλωμά σβηστά μου χείλια που παγώσανε | Άσε με στο μεθοκόπι έτσι ειν' οι ανθρώποι | τόσο αμαρτωλοί κι ωραίοι τόσο άνθρωποι | δε σου μάθανε ακόμη τι θα πει συγγνώμη | σαν γυαλί κόβει η ματιά σου η απάνθρωπη

05. Έχω έναν καφενέ Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοϊζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έχω ένα καφενέ | στου λιμανιού την άκρη | τον έχτισε το δάκρυ | αυτών που μένουνε | και περιμένουνε | Έχω ένα καφενέ | που ακούει όλο τα ίδια | για μπάρκα και ταξίδια | αυτών που μένουνε | και περιμένουνε | Έχω ένα καφενέ | ένα παλιό ρημάδι | αχ να ‘τανε καράβι | γι αυτούς που μένουνε | και περιμένουνε

06. Κάπου νυχτώνει Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Γύρνα τις ώρες που χάθηκαν απόψε | κοίτα που φεύγεις πώς κλαίει το δειλινό. | Κάπου νυχτώνει κι ο ήλιος παγώνει | χάνεται ο δρόμος και πού να σταθώ | κάπου βραδιάζει μην κλαις δεν πειράζει | πες πως τελειώνει ο κόσμος εδώ | Αγέρας παίρνει απόψε τη ζωή μου | κλείνω τα μάτια που φεύγεις να μη δω. | Κάπου νυχτώνει κι ο ήλιος παγώνει | χάνεται ο δρόμος και πού να σταθώ | κάπου βραδιάζει μην κλαις δεν πειράζει | πες πως τελειώνει ο κόσμος εδώ.

07. Τα φαντάσματα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μανώλης Φάμελλος | Στίχοι: Μανώλης Φάμελλος
Όλη νύχτα κι ούτε δυο γραμμές δεν έγραψα | πήρα το χαρτί και στη φωτιά το πέταξα | κι όπως κοιτούσα τη φλόγα σε θυμήθηκα | πήγα κι εγώ μες στη φωτιά και ρίχτηκα | Πέρασα πολλά μικρό μου μα δε λύγισα | έφτασα στον κάτω κόσμο κι όμως γύρισα | όμως μακριά σου σωθήκανε τα θαύματα | κι είναι κλειστά πια πίσω τα περάσματα | Όσο κι αν πάθεις δε θα το μάθεις | να μη χτυπάς καρδιά μου σαν τρελή | κι απ' τα φαντάσματα κάθε σου αγάπης | να τυραννιέσαι πάντα απ' την αρχή | Έφυγα να ζήσω βαθιά στην έρημο | χτίζω γύρω απ' την καρδιά μου τοίχο πέτρινο | μα τον καημό σου πάλι μέσα μου έχτισα | νόμιζα ο δόλιος πως τα μάγια σου έλυσα | Όσο κι αν πάθεις δε θα το μάθεις | να μη χτυπάς καρδιά μου σαν τρελή | κι απ' τα φαντάσματα κάθε σου αγάπης | να τυραννιέσαι πάντα απ' την αρχή

08. Κάποιον άλλον φίλησες Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Κάποιον άλλον φίλησες στο στόμα | δίχως η καρδιά σου να στο πει | έκλαιγες εσύ σε ξένο στρώμα | έκλαιγα κι εγώ από ντροπή | Ήρθαν και με βρήκανε οι φίλοι | ρώτησαν ακόμη αν σ' αγαπώ | πάγωσε το γέλιο μου στα χείλη | και δεν ήξερα τι να τους πω | Έκαψε το δάκρυ σου το χώμα | πέθανα κι εγώ από ντροπή | να κοιμάσαι εσύ σε ξένο στρώμα | άραγες ο κόσμος τι θα πει

09. Το παλτό Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Ηλίας Λιούγκος | Στίχοι: Ζωή Παναγιωτοπούλου
Το ίδιο παλτό ακόμα φορώ | σαν στάχτη σαν χώμα το γκρίζο του χρώμα | το ίδιο παλτό ακόμα φορώ | τριμμένοι αγκώνες πικροί μου χειμώνες | Όλοι μου λένε να το πετάξω | να πάρω άλλο ζωή ν' αλλάξω | όλοι μου λένε μα εγώ σωπαίνω | μες στο παλτό μου αργοπεθαίνω | Το ίδιο παλτό ακόμα φορώ | της μέρας τη σκόνη της νύχτας το χιόνι | το ίδιο παλτό ακόμα φορώ | ραφές ξηλωμένες αγάπες χαμένες | Όλοι μου λένε να το πετάξω | να πάρω άλλο ζωή ν' αλλάξω | όλοι μου λένε μα εγώ σωπαίνω | μες στο παλτό μου αργοπεθαίνω

10. Αύγουστος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Νίκος Παπάζογλου
Μα γιατί το τραγούδι να 'ναι λυπητερό | με μιας θαρρείς κι απ' την καρδιά μου ξέκοψε | κι αυτή τη στιγμή που πλημμυρίζω χαρά | ανέβηκε ως τα χείλη μου και με 'πνιξε | φυλάξου για το τέλος θα μου πεις | Σ' αγαπάω μα δεν έχω μιλιά να στο πω | κι αυτό είναι ένας καημός αβάσταχτος | λιώνω στον πόνο γιατί νιώθω κι εγώ | ο δρόμος που τραβάμε είναι αδιάβατος | κουράγιο θα περάσει θα μου πεις | Πώς μπορώ να ξεχάσω τα λυτά της μαλλιά | την άμμο που σαν καταρράχτης έλουζε | καθώς έσκυβε πάνω μου χιλιάδες φιλιά | διαμάντια που απλόχερα μου χάριζε | θα πάω κι ας μου βγει και σε κακό | Σε ποιαν έκσταση απάνω σε χορό μαγικό | μπορεί ένα τέτοιο πλάσμα να γεννήθηκε | από ποιο μακρινό αστέρι είναι το φως | που μες τα δυο της μάτια πήγε κρύφτηκε | κι εγώ ο τυχερός που το 'χει δει | Μες το βλέμμα της ένας τόσο δα ουρανός | αστράφτει συννεφιάζει αναδιπλώνεται | μα σαν πέφτει η νύχτα πλημμυρίζει με φως | φεγγάρι αυγουστιάτικο υψώνεται | και φέγγει από μέσα η φυλακή | Πώς μπορώ να ξεχάσω τα λυτά της μαλλιά | την άμμο που σαν καταρράχτης έλουζε | καθώς έσκυβε πάνω μου χιλιάδες φιλιά | διαμάντια που απλόχερα μου χάριζε | θα πάω κι ας μου βγει και σε κακό

11. Το πολλαπλό σου είδωλο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Αργύρης Μπακιρτζής | Στίχοι: Αργύρης Μπακιρτζής
Συχνάζεις στο "Μικρό καφέ" | έτσι που όσο κι αν θέλουμε | ποτές δε θα ιδωθούμε | Εγώ ξυπνάω απ' τις εφτά | κι εσύ το μεσημέρι | κι όταν τινάζω τα χαλιά | στο βόλεϊ πάντα τρέχεις | Στην παμπ πηγαίνεις στις εννιά | κι εγώ έντεκα με μία | έτσι που όσο κι αν θέλουμε | ποτές δε θα ιδωθούμε | Μα πού θα πάει ο καιρός | κι οι βουρλισμένοι χρόνοι | θε να 'ρθει κάποιο σούρουπο | ξανά ν' ανταμωθούμε

12. Τα τσιγάρα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Τα τσιγάρα αναβοσβήνω | κάνω το πικρό γλυκό | κι ο καπνός που πάει πάνω | φτιάχνει ένα μηδενικό | Φίλοι με ρωτούν τι κάνω | πώς τα πάω πώς περνώ | κι εγώ ανάβω ένα τσιγάρο | και δεν ξέρω τι να πω | Το ταβάνι θα τρυπήσω | με το νου μου έξω θα βγω | μα ποιος μου ‘βαλε στο χέρι | το τσιγάρο που κρατώ | Αχ ψυχή μου φαντασμένη | και κορμί μου μοναχό | αν εγώ δε σας παντρέψω | σαν τσιγάρο να καώ

13. Είν' αρρώστια τα τραγούδια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Είν' αρρώστια τα τραγούδια που αγαπάς να λέω | αναμμένο καρβουνάκι που κρατώ και κλαίω | Είν’ αρρώστια τα τραγούδια τι θαρρείς | βρες αγάπες άλλες φως μου να χαρείς | τα τραγούδια που έχουν αίμα και καρδιά | είν’ αρρώστια που δε γίνεται καλά | Αφορμές μου δίνεις πάντα και σκοπούς ν' αρχίζω | μα για ξένες υποθέσεις που μιλούν στραγγίζω | Είν’ αρρώστια τα τραγούδια τι θαρρείς | βρες αγάπες άλλες φως μου να χαρείς | τα τραγούδια που έχουν αίμα και καρδιά | είν’ αρρώστια που δε γίνεται καλά | Σαν το σπίρτο που 'χει πέσει στο ξερό χορτάρι | είναι κείνα τα τραγούδια που μας έχουν πάρει | Είν’ αρρώστια τα τραγούδια τι θαρρείς | βρες αγάπες άλλες φως μου να χαρείς | τα τραγούδια που έχουν αίμα και καρδιά | είν’ αρρώστια που δε γίνεται καλά

14. Τα σμυρναίικα τραγούδια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Το καθρεφτάκι σου παλιό | και πίσω απ' τη θαμπάδα | η Σμύρνη με το Κορδελιό | και η παλιά Ελλάδα | Μουτζουρωμένο το γυαλί | μα πίσω απ' τους καπνούς του | βλέπει ο Θεός το Αϊβαλί | και σταματάει ο νους του | Τα σμυρναίικα τραγούδια | ποιος σου τα 'μαθε | να τα λες και να δακρύζεις | της καρδιάς μου ανθέ | Το καθρεφτάκι σου παλιό | και το μυαλό χαμένο | σε ποιο τα ήπιες καπηλειό | και βγήκες μεθυσμένο | Μουτζουρωμένο το γυαλί | μα πίσω απ' τους καπνούς του | βλέπει ο Θεός το Αϊβαλί | και σταματάει ο νους του | Τα σμυρναίικα τραγούδια | ποιος σου τα 'μαθε | να τα λες και να δακρύζεις | της καρδιάς μου ανθέ

15. Στο 'πα και στο ξαναλέω Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Στο ‘πα και στο ξαναλέω | στο γιαλό μην κατεβείς | κι ο γιαλός κάνει φουρτούνα | και σε πάρει και διαβείς | Κι αν με πάρει που με πάει | κάτω στα βαθιά νερά | κάνω το κορμί μου βάρκα | τα χεράκια μου κουπιά | το μαντήλι μου πανάκι | μπαινοβγαίνω στη στεριά | Στο ‘πα και στο ξαναλέω | μη μου γράφεις γράμματα | γιατί γράμματα δεν ξέρω | και με πιάνουν κλάματα

Ο τέταρτος δίσκος

01. Καλωσόρισμα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Μουσική: Γιώργος Νταλάρας | Στίχοι: Πάνος Κατσιμίχας
Μέσα στα τραγούδια ψάχνω για πατρίδα | σ' άγνωστα μάτια τα μάτια σου ζητάω | είδα πολλά μα τίποτα δεν είδα | σ' άγνωστες πόλεις κοιμάμαι και ξυπνάω | Γεμίζω το ποτήρι μου και πίνω τρεις φορές | γεμίζω το ποτήρι μου και πίνω στην υγειά σας | Καλωσορίσατε κι απόψε στο ταξίδι μας | καλόν αέρα στα όνειρά σας | Καλωσορίσατε ξανά με την αγάπη σας | και τ' αναμμένα φώτα της καρδιάς σας | Κι είναι ένα παράξενο, παράξενο ταξίδι | να θέλεις να χαθείς στα όνειρά σου | κι είναι ένα παράξενο, παράξενο παιχνίδι | να θέλεις να εξηγήσεις την καρδιά σου | Γεμίζω το ποτήρι μου και πίνω τρεις φορές | γεμίζω το ποτήρι μου και πίνω στην υγειά σας | Καλωσορίσατε κι απόψε στο ταξίδι μας | καλόν αέρα στα όνειρά σας | Καλωσορίσατε ξανά με την αγάπη σας | και τ' αναμμένα φώτα της καρδιάς σας

02. Αν υπάρχει λόγος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Μουσική: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας | Στίχοι: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Πώς ξεχαστήκαμε μονάχοι εδώ πέρα | πέρασαν κιόλας τέσσερις χειμώνες | αγάπη μου αφηρημένη αγάπη | απόψε με βαραίνουν σαν αιώνες | Λέω να βγω να πάω να μεθύσω | να ξαναπαίξουμε για λίγο να χαθούμε | να σε σκεφτώ και να σε νοσταλγήσω | και αν υπάρχει λόγος να γυρίσω | Αχ πώς ξεχάστηκα μαζί σου εδώ πέρα | με την αγάπη σου να με εξαφανίζει | αγάπη μου αφηρημένη αγάπη | ακούω μέσα στη σιωπή το σπίτι να βουίζει | Λέω να βγω να πάω να μεθύσω | να ξαναπαίξουμε για λίγο να χαθούμε | να σε σκεφτώ και να σε νοσταλγήσω | και αν υπάρχει λόγος να γυρίσω

03. Τα βεγγαλικά σου μάτια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στάμος Σέμσης | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Άναψα όλα τα φώτα κι έδωσα παράσταση | σαν πεθάνει η αγάπη δε γνωρίζει ανάσταση | Τα βεγγαλικά σου μάτια φέγγουν σαν το φώσφορο | σαν νυχτερινά καράβια που περνούν το Βόσπορο | Έκλεισες το φως και πήγες έγινες αόρατη | νέφος που το πήρε ο αέρας σε μια πόλη αυτόματη | Τα βεγγαλικά σου μάτια ένα ολοκαύτωμα | και η μοναξιά να πέφτει σαν βροχή στο πάτωμα | Είμαι πια εγκλωβισμένος στ' άρωμά σου στ' όνομά σου | και στα μάτια ναι στα μάτια τα ψυχρά βεγγαλικά σου | Τα βεγγαλικά σου μάτια φέγγουν σαν το φώσφορο | σαν νυχτερινά καράβια που περνούν το Βόσπορο

04. Τι πάθος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Δημήτρης Λάγιος | Στίχοι: Δημήτρης Λάγιος
Τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | Μην η αθωότητά μου είναι μέσα στη σιωπή | σ' ένα θησαυρό χαμένο που γυρεύω μια ζωή | μην την ξόδεψα στα ζάρια μην την πήρε το κρασί | ίσως φταίει η βροχή που κλαίει με παράπονο κι οργή | Τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | Χάνω την ισορροπία κι ο αέρας με τρυπά | φταίνε κι οι κραυγές των γλάρων σ' ένα γκρίζο ορίζοντα | οι αποστάσεις με λυγίζουν δεν υπάρχει επιστροφή | ειν' η αθωότητά μου μέσα στην καταστροφή | Τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου

05. Μια φυσαρμόνικα που κλαίει Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Δήμος Μούτσης
Μια φυσαρμόνικα που κλαίει | με την ανάσα ενός παιδιού | σημάδι τούτου του καιρού | που μας φοβίζει και μας καίει | Μια φυσαρμόνικα που κλαίει | ειν' η δική μας παρουσία | τον ύμνο ακούγοντας να λέει | χαίρε, ω χαίρε ελευθερία | Κι είν' οι φωνές μας στον αέρα | αλήθεια, ποια είναι η αλήθεια | έτσι που ζεις από συνήθεια | μια μέρα ακόμα και μια μέρα | Μια φυσαρμόνικα που κλαίει | σπάζουν τ' αγάλματα κομμάτια | ψυχές που κράζουνε βοήθεια | κι έχουν ορθάνοιχτα τα μάτια | Κι ο ουρανός που μας σκεπάζει | μια φυσαρμόνικα που κλαίει | κι εμείς ανυποψίαστοι κι ωραίοι | μέσα στο θαύμα που βουλιάζει | Λίγοι καλοί κι αυτοί μοιραίοι | παραιτημένοι κατά βάθος | ω με πόση ένταση και πάθος γίνονται | πρώτοι οι τελευταίοι | Μια φυσαρμόνικα που κλαίει | ακολουθώ τα βήματά σου | μέσα στην ερημιά του κόσμου | κι έρχομαι πλάι εκεί κοντά σου

06. Agrigento Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Φεύγει η αγάπη κρύβεται στα χιόνια | φεύγει για να γλιτώσει απ' τις φωτιές | αυτές που την κυνηγάνε χρόνια | δικές μας είναι ξένες ή παλιές | Και μας αφήνουν μόνους | σ' ερειπωμένους δρόμους | στης πυρκαγιάς το μένος ναυαγούς | Του κόσμου τόσα χρόνια το γινάτι | κλείνει κι ανοίγει πιο βαθιές πληγές | στο Agrigento μου 'βγαλαν το μάτι | στις Συρακούσες κλέβουνε καρδιές | Και μας αφήνουν μόνους | σ' ερειπωμένους δρόμους | στης πυρκαγιάς το μένος ναυαγούς

07. Μικρή πατρίδα Τραγούδι: Γ. Νταλάρας & Χ. Θηβαίος & Συνήθεις Ύποπτοι
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Δεν έκανα ταξίδια μακρινά | τα χρόνια μου είχαν ρίζες ήταν δέντρα | που τα 'ντυσε με φύλλα η καρδιά | και τ' άφησε ν' ανθίζουν μες την πέτρα | Δεν έκανα ταξίδια μακρινά | οι άνθρωποι που αγάπησα ήταν δάση | οι φίλοι μου φεγγάρια ήταν νησιά | που δίψασε η καρδιά μου να τα ψάξει | Το πιο μακρύ ταξίδι μου εσύ | η νύχτα εσύ το όνειρο της μέρας | μικρή πατρίδα σώμα μου κι αρχή | η γη μου εσύ ανάσα μου κι αέρας | Δεν έκανα ταξίδια μακρινά | ταξίδεψε η καρδιά κι αυτό μου φτάνει | σε όνειρα σ' αισθήματα υγρά | το μυστικό τον κόσμο ν' ανασάνει | Το πιο μακρύ ταξίδι μου εσύ | η νύχτα εσύ το όνειρο της μέρας | μικρή πατρίδα σώμα μου κι αρχή | η γη μου εσύ ανάσα μου κι αέρας

08. Σκόνη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Μιχάλης Μαρματάκης
Αχ η αγάπη που χάθηκε στη σκόνη | αχ η ζωή που χάθηκε στη σκόνη | Αχ το φεγγάρι που έσβησε | τ' ασημένιο φεγγάρι | η αγάπη που χάθηκε στη σκόνη | Η μέρα μου έρημη κίτρινη μέρα | χαρές που βουλιάξατε | πνιγμένες χαρές μου | Ζωή μου που καίγεσαι | στον κίτρινο αέρα | η αγάπη που χάθηκε στη σκόνη | η ζωή που χάθηκε στη σκόνη

09. Η μπαλάντα των αισθήσεων Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Σαν παλιό σινεμά και σαν τη Χαλιμά | που μιλάει με τα παιδιά | σου κρύβω την αλήθεια | κι αφήνω από τα στήθια μου να βγουν | παραμύθια για κείνους π' αγαπούν | Για στιγμές μυστικές για λάμψεις μαγικές | γι' αγκαλιές ερωτικές για νύχτες φωτεινές | Σ' αγκαλιάζω στο σκοτάδι | σε τυλίγω μ' ένα χάδι | τώρα είμαι γυμνός | μοιάζω σα Θεός | φωτεινός δυνατός, | μπορείς να μ' αγαπήσεις | μπορείς να μου φωτίσεις μια στιγμή | το κορμί μου είναι μόνο η αφορμή | Για στιγμές μυστικές για λάμψεις μαγικές | γι' αγκαλιές ερωτικές για νύχτες φωτεινές

10. Ιπτάμενο χαλί Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Σε βρήκα μόνη ένα απόγευμα ζεστό | στου σινεμά το φουαγιέ να τριγυρίζεις | μες τον καπνό πέταξα ένα σ' αγαπώ | και συ αμίλητη να κλαις και να καπνίζεις | Το χάλι μου έκανα ιπτάμενο χαλί | για να πετάξουμε μαζί στα περασμένα | κι όταν μας βρήκε το πρωί μου 'πες στ' αυτί | δεν έχω άλλο ουρανό έξω από σένα | Να με θυμάσαι όταν κρυώνεις | κι όταν φοβάσαι να με θυμάσαι | να με θυμάσαι όταν πονάς | και δεν κοιμάσαι να με θυμάσαι | Σε βρήκα πάλι κάποια ατέλειωτη βραδιά | στα μπαρ της λύπης να μιλάς μ' ένα ποτήρι | εγώ γυρνούσα τρύπια τσέπη κι αγκαλιά | κι εσύ φιγούρα φιλμ νουάρ σε χαρακίρι | Τώρα χαμένος στων ονείρων μου το χάρτη | όλο ρωτάω πώς τα 'φερε έτσι η ζωή | αυτοί που φύγανε να με καλούν σε πάρτι | κι αυτοί που ζούνε να μου λείπουν πιο πολύ | Να με θυμάσαι όταν κρυώνεις | κι όταν φοβάσαι να με θυμάσαι | να με θυμάσαι όταν πονάς | και δεν κοιμάσαι να με θυμάσαι

11. Του έρωτα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας | Στίχοι: Λένα Παπά
Άει σκοτεινό φως του έρωτα τρεμάμενο αίμα του έρωτα | μες τη γητειά σου ελησμόνησα τους φονιάδες καιρούς | γέννησα ρόδινα μωρά σε μέλλον με αστέρια | άει σκοτεινό φως του έρωτα | Άει της αγάπης μαχαιριά στης νιότης το κρουστό κορμί | πληγή που ανάβλυζε ευωδιές φιλιών και μουσική | ντύνοντας το γυμνό έρημο κόσμο | άει της αγάπης μαχαιριά | Άει της αγάπης μαχαιριά άει της αγάπης μαχαιριά | άει της αγάπης μαχαιριά άει της αγάπης μαχαιριά

12. Σου άξιζε μια καλύτερη αγκαλιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Goran Bregovic | Στίχοι: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Δε με νοιάζει με ποιον ακούς απόψε αυτό το τραγούδι | σου άξιζε μια καλύτερη αγκαλιά | δε με νοιάζει με ποιον ακούς απόψε αυτό το τραγούδι | Γράψε μόνο ένα γράμμα | που ποτέ δε θα διαβάσω | γύρω μας βουίζει πυρκαγιά | Γράψε μόνο μια δυο λέξεις | για ανθρώπους και για τόπους | που εμείς ποτέ μαζί δε θα δούμε | Δε μ' ακούει κανένας απόψε και τίποτα δε με βοηθάει | η κιθάρα μου έχει θυμώσει απόψε και δεν μου μιλάει | πατάω σε σπασμένα γυαλιά | δε με νοιάζει με ποιον ακούς απόψε αυτό το τραγούδι | Γράψε μόνο ένα γράμμα | που ποτέ δε θα διαβάσω | γύρω μας βουίζει πυρκαγιά | Γράψε μόνο μια δυο λέξεις | για ανθρώπους και για τόπους | που εμείς ποτέ μαζί δε θα δούμε

13. Ταξίδι στα Κύθηρα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Ελένη Καραΐνδρου | Στίχοι: Ελένη Καραΐνδρου
Άρρωστη καρδιά δε βρίσκει γιατρειά στη λησμονιά | χάνεται στ' αγιάζι μέσα στο βοριά στα ξένα μακριά | Κι όλο περιμένει πάλι τη στιγμή να ξαναρθεί | το καράβι στο λιμάνι θα φανεί θαλασσινό πουλί στα όνειρά μας | Σ' άγγιξε ξανά του κόσμου η παγωνιά κι η ερημιά | πώς να τη γιατρέψεις την παλιά πληγή βαθιά μες στην ψυχή | Κι όλο περιμένει πάλι τη στιγμή να ξαναρθεί | το καράβι στο λιμάνι θα φανεί θαλασσινό πουλί στα όνειρά μας

14. Ερωτικό κάλεσμα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας | Στίχοι: Μενέλαος Λουντέμης
Έλα κοντά μου δεν είμαι η φωτιά | τις φωτιές τις σβήνουν τα ποτάμια | τις πνίγουν οι νεροποντές | τις κυνηγούν οι βοριάδες | Δεν είμαι δεν είμαι η φωτιά | Έλα κοντά μου δεν είμαι ο άνεμος | τους άνεμους τους κόβουν τα βουνά | τους βουβαίνουν τα λιοπύρια | τους σαρώνουν οι κατακλυσμοί | Δεν είμαι δεν είμαι ο άνεμος | Εγώ δεν είμαι παρά ένας στρατολάτης | ένας αποσταμένος κατακτητής | που ακούμπησε στη ρίζα μιας ελιάς | ν’ ακούσει το τραγούδι των γρύλων | κι αν θέλεις έλα να τ' ακούσουμε μαζί

15. Πριν το τέλος Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Lucio Battisti | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Το τρενάκι γυρνούσε φωτισμένο και αχνό στον αέρα | κάτω η θάλασσα μ' ένα καράβι το φεγγάρι πιο πέρα | σε θυμάμαι συχνά που φορούσες ένα άσπρο φουστάνι | σε κρατούσα απ' το χέρι ότι ζούμε μου λες δεν μου φτάνει | Στα τραγούδια που λέγαμε οι δυο μας οι φωνές χαμηλώσαν | χαραγμένη καρδιά στο παγκάκι που μετά την προδώσαν | μια φορά μου 'χες πει δεν μπορεί θα το νιώσανε κι άλλοι | πριν το τέλος πως μοιάζει η σιωπή σαν αγάπη μεγάλη | Κι εγώ που ζω για πάντα εδώ κι όλο φεύγω το τέλος πριν να δω | κάθε νύχτα που περνάει γυρίζω ξανά σκοτάδι γίνομαι και παραδίνομαι | στο ρυθμό σου που καίει ακόμα αυτό το σώμα που μένει χρόνια χωρίς σκιά | κάθε νύχτα που περνάει σαν ταινία κι ό,τι ζήσαμε προβάλλεται με φόντο την πλατεία | Κάθε νύχτα που περνάει πάντα εδώ | Κι όλο φεύγω πριν μείνουμε μόνοι το τέλος μη δω | Σιδερένια η σκάλα και μου 'λεγες θα μείνουμε λίγοι | πήρε η νύχτα να πέφτει βαθιά κι ο αέρας με πνίγει | Μηχανές ξεχασμένες κι αδέσποτες στο δρόμου τη σκόνη | Σκέψου να ‘ταν το πάτωμα ασπρόμαυρο και να 'σου το πιόνι | μια φορά μου 'χες πει δεν μπορεί θα το νιώσανε κι άλλοι | πριν το τέλος πως μοιάζει η σιωπή σαν αγάπη μεγάλη | Κι εγώ που ζω για πάντα εδώ κι όλο φεύγω το τέλος πριν να δω | κάθε νύχτα που περνάει γυρίζω ξανά σκοτάδι γίνομαι και παραδίνομαι | στο ρυθμό σου που καίει ακόμα αυτό το σώμα που μένει χρόνια χωρίς σκιά | κάθε νύχτα που περνάει σαν ταινία κι ό,τι ζήσαμε προβάλλεται με φόντο την πλατεία | Κάθε νύχτα που περνάει πάντα εδώ | Κι όλο φεύγω πριν μείνουμε μόνοι το τέλος μη δω

16. Πριν το χάραμα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Πριν το χάραμα μονάχος εξεκίνησα | και στο πρώτο μας το στέκι την αυγούλα γύρισα | Κάποια άλλη μ' είχε μπλέξει με καμώματα | σ' αγαπώ κι ήρθα κοντά σου πριν τα ξημερώματα | Πριν ακόμα σβήσουν τ' άστρα εξεπόρτισα | αχ να ξανάβρω τα δυο σου χείλη που ποτέ δε χόρτασα

17. Στο μεταξύ η Ελλάδα ταξιδεύει Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Γιώργος Ανδρέου
Στους εθνικούς σου δρόμους λάστιχα σκασμένα και ζώα σκοτωμένα. | Στου κράτους σου τους νόμους όνειρα κλεμμένα, χαρτιά σημαδεμένα. | Πολίτες δίχως πόλη, οπλίτες δίχως βόλι, | οι λίγοι ψυχωμένοι κι οι άλλοι ξοφλημένοι | Πού ’ναι το φως σου το κρυμμένο, αυτό που χρόνια περιμένω; | Εσύ που λες πως δεν πεθαίνεις μόνο για λίγο ξαποσταίνεις. | Άντε, κουνήσου και νυχτώνει κι έχουμε μείνει πάλι μόνοι. | Τα μαγικά σου βράδια σκουπίδια και ρημάδια, σκυλάδικα, σκοτάδια. | Της ψήφου τα στραβάδια, του γήπεδου κοπάδια σου κλέβουνε τα χάδια. | Αρχαία μεγαλεία, ερείπια, σχολεία, | τα αγάλματα σωπαίνουν κι οι ποιητές πεθαίνουν.... | Πού ’ναι το φως σου το κρυμμένο, αυτό που χρόνια περιμένω; | Εσύ που λες πως δεν πεθαίνεις μόνο για λίγο ξαποσταίνεις. | Άντε, κουνήσου και νυχτώνει κι έχουμε μείνει πάλι μόνοι. | Και μη μου πεις ξανά ποιος φταίει κι έχουμε μείνει τελευταίοι.

Ο πέμπτος δίσκος

01. Ένας κόμπος η χαρά μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Άσε με πάλι να σου πω, για χρόνια περασμένα | Για τα τραγούδια π’ αγαπώ, τα παραπονεμένα | Ένας κόμπος η χαρά μου, κι όμως σαν θα ‘ρθείς | Στάλα, στάλα θα στην δώσω για να δροσιστείς. | Άσε με πάλι να ρωτώ, ο χρόνος τι θα φέρει | Ο ήλιος και ο κεραυνός, μου στήσανε καρτέρι | Ένας κόμπος η χαρά μου, κι όμως σαν θα ‘ρθείς | Στάλα, στάλα θα στην δώσω για να δροσιστείς. | Ένας κόμπος η χαρά μου, κι όμως σαν θα ‘ρθείς | Στάλα, στάλα θα στην δώσω για να δροσιστείς.

02. Μια βραδιά στο Λεβερκούζεν Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Πυξ-Λαξ
Μουσική: Γιώργος Νταλάρας | Στίχοι: Μάνος Ξυδούς
Έχει ο καιρός τις μαύρες του | κι εγώ που βρίσκομαι δεν ξέρω | σε παραλίες που χωράνε τους ορίζοντες | ή σε απλές κουβέντες που τρελαίνουν | Μια βραδιά στο Λεβερκούζεν | λίγο έξω απ' το σταθμό | θα θυμάμαι που μου είπες: | Γεια σου μάγκα σ' αγαπώ! | Όσο κι αν θέλω μα κρύβομαι | είναι σκληρό για μένα να τ' αντέξω | πόσο μου λείπει αυτό που το χρειάζομαι | να παίρνω να σκορπάω και να σωπαίνω | Μια βραδιά στο Λεβερκούζεν | λίγο έξω απ' το σταθμό | θα θυμάμαι που μου είπες: | Γεια σου μάγκα σ' αγαπώ!

03. Τι 'ναι αυτό που μας ενώνει Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Πυξ-Λαξ
Μουσική: Sasa Dragic | Στίχοι: Φίλιππος Πλιάτσικας
Θα 'θελα μια νύχτα στ' ανέμου το νησί | να 'βρισκα της μοίρας το ψεύτικο κρασί | εκείνο που σε βγάζει απ' την παγωνιά | να το πιω και να φύγω μακριά | Για να σε βρω στης Σμύρνης την άσβεστη φωτιά | να μου φανερώνεις του Αιγαίου τα μυστικά | να μου τραγουδήσεις πράγματα γνωστά | και να νιώθω πως σε ξέρω από παλιά | Τι 'ναι αυτό που μας ενώνει | μας χωρίζει μας πληγώνει | είναι ο χρόνος που τελειώνει | και ξανά μένουμε μόνοι

04. Ανόητες αγάπες Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Πυξ-Λαξ
Μουσική: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας | Στίχοι: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Τα φέραμε από δω τα φέραμε από κει | άντε ξανά τα ίδια τα ίδια απ' την αρχή | τα φέραμε από δω τα φέραμε από κει | εγώ ξανά στο τίποτα στο γενικά εσύ, στο γενικά | Νύχτες δίχως όνομα νύχτες χωρίς σκοπό | χαμένοι από χέρι χαμένοι και οι δυο | ανόητες αγάπες ανόητα φιλιά | λόγια, λόγια, λόγια, λόγια ψεύτικα | Τώρα τι να σου πω τι να μου πεις κι εμένα | έτσι όπως παίξαμε κι οι δυο με ζάρια πειραγμένα | τα φέραμε από δω τα φέραμε από κει | εγώ ξανά στο τίποτα στο γενικά εσύ στο γενικά | Νύχτες δίχως όνομα νύχτες χωρίς σκοπό | χαμένοι από χέρι χαμένοι και οι δυο | ανόητες αγάπες ανόητα φιλιά | λόγια, λόγια, λόγια, λόγια ψεύτικα

05. Κι αν σε θέλω Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Abderrahmane Amrani | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Κι αν σε θέλω κι αν με θέλεις τίποτα δε βγαίνει | στο μεσαίο το κατάρτι είμαστε δεμένοι | Με τα χέρια στον αέρα μόνη σου χορεύεις | και με δένεις και με λύνεις κι όλο με μπερδεύεις | με τα πόδια μεθυσμένα και χωρίς τις γόβες | σ' ένα έργο δίχως τέλος όλο κάνεις πρόβες | Κι αν σε θέλω κι αν με θέλεις τίποτα δε βγαίνει | στο μεσαίο το κατάρτι είμαστε δεμένοι | Με τα χέρια σηκωμένα κάπου θες να φτάσεις | μιαν αόρατη κορδέλα προσπαθείς να πιάσεις | με τα μάτια σου κλεισμένα μέσα μου κοιτάζεις | σαν ολάνοιχτο βιβλίο πάλι με διαβάζεις

06. Κληρώθηκα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Παίζω κι ας χάσω παίζω να μάθω | γιατί η αγάπη είναι λαχνός | κλήρος ριγμένος στην κληρωτίδα | και ίσως να 'μαι ο τυχερός | Κληρώθηκα, κληρώθηκα | και στην αγάπη δόθηκα | κληρώθηκα, κληρώθηκα | σε σένα παραδόθηκα | Παίζω και χάνω μα τι να κάνω | αφού η ζωή του καθενός | φύλλο κρυμμένο μες στην παρτίδα | π' αλλάζει θέση διαρκώς | Κληρώθηκα, κληρώθηκα | και στην αγάπη δόθηκα | κληρώθηκα, κληρώθηκα | σε σένα παραδόθηκα

07. Μ’ ένα παράπονο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ήθελα κάτι να σου πω | και στο τραπέζι σου θα 'ρθω | μ' ένα παράπονο | μ' ένα παράπονο πικρό | να σε καλησπερίσω | Έχεις αφήσει μια ψυχή | στην παγωνιά και στη βροχή | μ' ένα παράπονο | μ' ένα παράπονο πικρό | θα στο ξαναθυμίσω | Αν είσαι άντρας με καρδιά | φέρ' την μαζί σου μια βραδιά | μ' ένα χαμόγελο | μ' ένα χαμόγελο ζεστό | θα σε καλωσορίσω

08. Θα πιω απόψε το φεγγάρι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Θα πιω απόψε το φεγγάρι | και θα μεθύσω και θα πω | αφού πονάς για κάποιον άλλο | ρίξε μαχαίρι να κοπώ | Κι όταν με κόψει το μαχαίρι | μετανιωμένη θα μου πεις | πάρε του φεγγαριού το δάκρυ | κι από το αίμα να πλυθείς | Κι εγώ θα κόψω το φεγγάρι | θα στο καρφώσω στα μαλλιά | και σαν πλαγιάσουμε θα έχω | τον ουρανό στην αγκαλιά | Κι όταν ξυπνήσουμε και πάμε | ξανά στα στέκια τα παλιά | σκέψου τι όμορφη που θα 'σαι | με το φεγγάρι στα μαλλιά

09. Όποια και να ‘σαι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Γιώργος Σαμολαδάς
Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | κάνε μου απόψε συντροφιά. | Δεν σου ζητάω να μ' αγαπήσεις | λίγη ζητώ παρηγοριά. | Αν είν' η μοίρα μου σακατεμένη | δε φταίει ο κόσμος, ούτε κι εσύ. | Ό,τι αγαπάω εγώ πεθαίνει | και ξαναρχίζω απ' την αρχή. | Όσες γυναίκες έχω γνωρίσει | έφυγαν δίχως αφορμή | κι όμως δεν έχω καμιά μισήσει | στο ριζικό μου έχει γραφτεί. | Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | δυο λόγια πες μου τρυφερά, | λίγο η ψυχή μου να ξαλαφρώσει | κι αύριο πες μου γεια χαρά.

10. Μη μου λέτε γι’ αυτή Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Νάκης Πετρίδης | Στίχοι: Στέλιος Καζαντζίδης & Πυθαγόρας
Μη μου λέτε γι' αυτή, | πού γυρνάει και πού ζει, | θέλω να ξεχαστεί. | Η πληγή μου δε κλείνει | όσο ακούω για εκείνη. | Τα πικρά δάκρυά μου | στάζουν μεσ' στη καρδιά μου. | Δεν αξίζει γι αυτήν πια να κλαίω, | τι κι αν ζήσαμε χρόνια μαζί. | Τ' όνομά της ξανά δε το λέω | γιατί νιώθω καημό και ντροπή. | Μη μου λέτε γι' αυτή, | πού γυρνάει και πού ζει, | θέλω να ξεχαστεί. | Με τα λόγια που λέτε, | τη καρδιά μου τη καίτε. | Στις πληγές τις μεγάλες | μη μου ανοίγετε κι άλλες.

11. Ζιγκουάλα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Γιώτα Δρακιά
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Νίκος Μουρκάκος
Ζιγκουάλα, Ζιγκουάλα, Ζιγκουάλα | είσ' ο ήλιος το φεγγάρι και το φως μου | μονάκριβο στολίδι είσαι του κόσμου | μελαχρινή ομορφιά μου παντοτινή χαρά μου | Ζιγκουάλα, Ζιγκουάλα, Ζιγκουάλα | Ζιγκουάλα, Ζιγκουάλα, Ζιγκουάλα | πες μου ποιο είναι το πικρό παράπονό σου | αν μου φύγεις δε θ' αντέξω στο χαμό σου | μελαχρινή ομορφιά μου παντοτινή χαρά μου | Ζιγκουάλα, Ζιγκουάλα, Ζιγκουάλα

12. Του κόσμου το περίγελο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Του κόσμου το περίγελο | χαράματα περνάει | μπροστά στο παραθύρι της | και σιγοτραγουδάει | Του κόσμου το περίγελο | κατάντησε να γίνει | και όλα αυτά για χάρη της | και όλα αυτά για κείνη | Του κόσμου το περίγελο | περνά κι αναστενάζει | έχει στα στήθια του φωτιά | μα ποιος τη λογαριάζει

13. Οι θαλασσινοί Τραγούδι: Γ. Νταλάρας & Γ. Ανδρεάτος & Μ. Ασλανίδου
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Στέλιος Γεράνης
Σε περιμένω μην αργείς | κάτω στην παραλία | Της μαύρης μου παλιοζωής | να κλείσω τα βιβλία | Πάρε ναυτάκι, | ναυτάκι Συριανό | Λοστρόμο Πειραιώτη | Μηχανικό Μυτηλινιό, | τιμόνι Καλαματιανό | Και καπετάνιο Χιώτη | Πάρε και τον αυγερινό | δικό σου καμαρότο | και το φεγγάρι τ’ αργυρό | για τιμονιέρη πρώτο | Πάρε ναυτάκι, | ναυτάκι Συριανό | Λοστρόμο Πειραιώτη | Μηχανικό Μυτηλινιό, | τιμόνι Καλαματιανό | Και καπετάνιο Χιώτη | Κι εγώ θα φέρω Τηνιακό | μάστορα στα σκαλιά σου | για να σου κτίσει μια χρυσή | φωλιά μες τη φωλιά σου | Πάρε ναυτάκι, | ναυτάκι Συριανό | Λοστρόμο Πειραιώτη | Μηχανικό Μυτηλινιό, | τιμόνι Καλαματιανό | Και καπετάνιο Χιώτη

14. Καλή τύχη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Δε σε κρίνω που δε μ’ αγαπάς | η καρδιά είναι δικιά σου | εγώ φεύγω απ’ τα όνειρά σου | και καλή τύχη όπου κι αν πας | Μίσος δε σου κρατώ | τη ζωή σου εσύ κυβερνάς | λάθος έκανα εγώ | στους παλμούς της δικής σου καρδιάς | Γι’ αυτό φεύγω απ’ τα όνειρά σου | και καλή τύχη όπου κι αν πας | Δε σε κρίνω που δε μ’ αγαπάς | η καρδιά είναι δική σου | εγώ φεύγω από τη ζωή σου | και καλή τύχη όπου κι αν πας | Μίσος δε σου κρατώ | τη ζωή σου εσύ κυβερνάς | λάθος έκανα εγώ | στους παλμούς της δικής σου καρδιάς | Γι’ αυτό φεύγω απ’ τα όνειρά σου | και καλή τύχη όπου κι αν πας

15. Ο Μανώλης Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιάννης Δραγάτσης | Στίχοι: Κώστας Μαρσέλος
Δεν το 'λπιζα Μανόλη κορόιδο να πιαστείς | και το λουλά να σπάσεις στη φυλακή να μπεις | Αν είσαι φίνος μάγκας πού 'ν' τα μπεγλέρια σου | αν είσαι και σερέτης πού 'ν' τα μαχαίρια σου | Εγώ είμαι φίνος μάγκας και φίνος χασικλής | κι όταν θα τη φουμάρω βρε να ξομολογηθείς | Έλα βρε Μανωλάκη να τα λιμάρουμε | να στρώσουμε κουβέρτα μωρέ να τους τα πάρουμε | Για σένα ρε Μανόλη τα ρούχα μου πουλώ | και παίρνω μπαγλαμάδες και παίζω και γλεντώ | Έλα βρε Μανωλάκη να παίξεις μπαγλαμά | να κάνουμε κεφάλι στον ψεύτικο ντουνιά

16. Με τελείωσες Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιάννης Καραλής | Στίχοι: Γιάννης Καραλής
Η γη όλο γυρίζει ζαλίστηκε όλη η πλάση | κι ο νους στριφογυρίζει σε σένα που ‘χω χάσει | Με τελείωσες κι ας γινόμουνα για σένα μια ζωή θυσία | με τελείωσες κι έγινε η αγάπη ψέμα και υποκρισία | Η γη όλο γυρίζει μες του πιοτού τη ζάλη | τα ολόγλυκά σου χείλη τα πίνω στο μπουκάλι | Με τελείωσες κι ας γινόμουνα για σένα μια ζωή θυσία | με τελείωσες κι έγινε η αγάπη ψέμα και υποκρισία

Ο έκτος δίσκος

01. Λούνα Ρόσα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Ε. Τσαλιγοπούλου & Χ. Ζέρβας
Μουσική: A. Viscione | Στίχοι: Χρήστος Παγώνης
Είναι η ώρα που σε σημαδεύω | η νύχτα που γελάει την κοροϊδεύω | απόψε είδα πρώτος το φεγγάρι | στην Πειραιώς να στρίβει στο φανάρι | απόψε είδα πρώτος το φεγγάρι | Έλα Luna Rossa αστέρι μου | να η γραμμή σου στο χέρι μου | κόκκινα βάψε τα βράδια μου | η αγάπη μου να βλέπει | Άνοιξε λίγο το βήμα σου | ψιθύρισε μου το ποίημα σου | γλυκό τραγούδι η ρίμα σου | η αγάπη μου μας βλέπει | Luna Rossa αχ κόκκινο φεγγάρι | Luna Rossa στο ταξίδι | μη μ' αφήνεις μόνο να χαθώ | Τα μάτια σου με παιδεύουνε | με την καρδιά μου παλεύουνε | μέχρι τις τρεις θα χορεύουνε | τα κόκκινά σου ρούχα | Έλα Lunna Rossa αστέρι μου | να η γραμμή σου στο χέρι μου | κόκκινα βάψε τα βράδια μου | η αγάπη μου να βλέπει | η αγάπη μου μας βλέπει

02. Ποιος ταχυδρόμος Τραγούδι: Eddy Napoli & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Fusco-Falvo | Στίχοι: Fusco-Falvo
Ποιος ταχυδρόμος να `ρθει να σου φέρει | Καυτές σταλαγματιές και λόγια αγρύπνιας; | Αχ να μπορούσα | Να γίνω περιστέρι, | Απ’ του γκρεμού την άκρη πετώντας να σωθώ | Τέτοια αγάπη, | Ποιο μέτρο τη μετράει | Ποια δάκρυα την πνίγουνε | Ποια μνήμη την ξεχνάει | Έρωτα άγιε | Ισόβια δεσμά | Για την καρδιά μου όρισες; | Κι αθώωση καμιά!

03. Η θάλασσα κι εσύ Τραγούδι: Dulce Pontes & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Enzo Gragnaniello | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Δεν ξέρω τι, δεν ξέρω πως | σ' αγαπάω και σκορπάω λες και είμαι φως | και η φωνή μου τότε σαν το νερό | που ακολουθεί το ναι του ανέμου | μ' ένα κύμα να ενωθεί | μέχρι που σμίγει ο ουρανός | Σ' ένα καθρέπτη υγρό κοιτάξου τότε | Amore mio | Si nun Ce stess'o mare e tu | Nun Ce stesse manch'io | Amore mio | L' amore esiste quanno nuje | Stamme vicino a dio | Amore | Να πλέω πια, χωρίς κουπιά | μια βάρκα μόνη της με κόκκινη καρδιά | να λέω ζωή μου δες χωρίς πανιά | δίχως έρμα, μαζί ως το τέρμα | ως του ονείρου τη γωνιά | πού πάω, ποια είμαι, πού θα βγω καρδιά μου | Πάμε ψύχη μου βάρκα, απόψε πάμε | Έρωτας είναι | Τα μάτια σου κι θάλασσα | Απέραντο μου γίνε | Έρωτας είναι | Το κύμα που λαχτάρισε | ν' ακούσει αυτό το μείνε | Απόψε | Δεν έχει αντίο | Ο λόγος που μας ένωσε απόψε εμάς του δύο | Δεν έχει αντίο | Δελφίνια τα τραγούδια μας, | Στου χρόνου τ' άσπρο πλοίο | Απόψε

04. Havana Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Dulce Pontes
Μουσική: Στέφανος Κορκολής | Στίχοι: Ρεβέκκα Ρούσση
Χρώματα, φώτα ανάβουνε | Ανέβουνε στα κόκκινα και σβήνουν | Κι εγώ μονάχος έμεινα | Στην άκρη αυτού του πλήθους | Χρώματα, αγάπες παίζουνε | Χορεύουνε και πίνουν | Πρωί κουστούμια βάζουνε | Κραυγές το βράδυ βγάζουνε | Ζητάνε μα δε δίνουν | Κι εσύ να μένεις εκεί, κι εσύ να πέφτεις εκεί | Κι εσύ για πάντα να κλαις, να γελάς, | Δίχως λόγο και αιτία | Κι εσύ να μένεις εκεί, κι εσύ που ανήκεις εκεί | Και η αγάπη μου πάντα πιο λίγη να μοιάζει | Του κόσμου αμαρτία | Κι εγώ μαζί σου, εκεί | Mis illusiones pocas | Regalame un cigaro | Quien podra ver nuestra verdad | Solo el que esconde una herida profunda | Encontrara su lugar | Y tu Te quedas alli, y tu Te caes alli | Y tu siempre llorando, riendo, | Sin razon y sin causa | Y tu Te quedas alli, tu perteneces alli | Y mi querer siempre a menos | Parece el delite de todo el mundo | Y yo contigo alli

05. Τζίλντα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Μαρινέλλα
Μουσική: Νίκος Αντύπας | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Στον ουρανό | λαμπυρίζουν τ' άστρα | Σαν βραδινό | ρούχο στη κρεμάστρα | Που το φοράς | προχωράς | κι αφήνεις | τις γειτονιές | μουσική να γίνεις | Μια στροφή | κι άλλη μια | και στο βάθος βαμμένα | σύννεφα | και να ξεσπούσε βροχή | να πιει η ψυχή | Ασημένια | Μια στροφή | κι άλλη μια | και μείς | στα σύννεφα | και να ξεσπούσε βροχή | να πιει η ψυχή | Ασημένια

06. Canzone per te Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

07. Caruso Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

08. Μανουέλα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Μουζάκης | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Έχεις φωτιά στο αίμα τον έρωτα στο βλέμμα | και χρόνια τώρα εγώ σε κυνηγώ σαν κολασμένος | η σκέψη μου η τρελή η αμαρτωλή σε προσκαλεί | Και παίρνω την κιθάρα και παίζω με λαχτάρα | αγάπη μου κακιά που 'σαι γλυκιά σαν αμαρτία | ο πόνος μου θα βγει με μια κραυγή με μια κραυγή | Έλα, έλα, έλα, έλα, έλα Μανουέλα | είναι αυτό που νιώθω τρέλα έλα Μανουέλα | θ' απλώσω τα δυο χέρια να σβήσω όλα τ' αστέρια | Έλα, έλα, έλα, έλα, έλα Μανουέλα | είναι αυτό που νιώθω τρέλα έλα, έλα, έλα, έλα Μανουέλα

09. El emigrante Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

10. Spente Le Stelle Τραγούδι: Emma Shapplin & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

11. Amor-amor Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

12. Dui, dui Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βασίλης Παϊτέρης | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Mw kentikle sougariaha | Keavere kevasta | Me sokerdem, sokerdem | Lololadza takeerdilem | Dui, dui agalenza den sou dui | Demandeti havlee | Kekaleyaha | Dui, dui agalenza den sou dui | demante tsoumintaav | kekougle vousta | Δυο, δυο, δυο στο Θεό και στη ζωή | στο χιονιά και στη βροχή | στη χαρά και στην πληγή | δυο, δυο, δυο θα 'ρθει ο πόνος να μας βρει | Γιατί να μου κλαις λες | και δεν είμαι αυτός που σ' αγαπάω | γιατί να μου κλαις λες | και δεν είμαι αυτός που σε μετράω

13. Καραβάνι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Νίκος Κυπουργός | Στίχοι: Σταμάτης Δαγδελένης
Ετισίρ γκαϊμοϊλό | Ισουγκουλμά ε ντουνεάκι | Ε ντουνεάκι | Του ντουνιά ο στεναγμός | στην καρδιά μου φτάνει | καραβάνι, καραβάνι

14. Yad Anuga Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Mira Anwar Awad
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

15. Σαν το μετανάστη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Halil Moustafa
Μουσική: Zulfi Livaneli | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σαν τον μετανάστη στη δική σου γη | μέρα νύχτα λύνεις δένεις την πληγή | κι όλα γύρω ξένα κι όλα πετρωμένα | και δεν ξημερώνει να 'ρθει χαραυγή | Στράγγισε η ζωή σου που αιμορραγεί | κάθε ώρα τρόμος πόνος και κραυγή | και σ' ακούν οι ξένοι κι ο αδερφός σωπαίνει | αχ δεν είναι άλλη πιο βαθιά πληγή | Σύρμα κι άλλο σύρμα και χοντρό γυαλί | μάτωσε ο ήλιος την ανατολή | κλαις κι αναστενάζεις αχ ξενιτιά φωνάζεις | μα η ελπίδα μαύρο κι άπιαστο πουλί

16. Una Moneda Le Di Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης