Τρίτη, 14 Ιουλίου 2015

Μη μιλάς κινδυνεύει η Ελλάς





















01. Μη μιλάς μη γελάς κινδυνεύει η Ελλάς Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Όσα μου 'χεις τάξει είναι σαν μετάξι | είναι σαν παλιό κρασί | είναι τα φιλιά σου και το θαλασσί | χρώμα της ματιάς σου θάλασσα χρυσή | Όσα μου 'χεις τάξει στο 'χω ξαναγράψει | τα 'χεις μοναχά εσύ | Μη μιλάς μη γελάς κινδυνεύει η Ελλάς | στο κορμί βομβιστές κουβαλάς | μη μιλάς μη γελάς κινδυνεύει η Ελλάς | με τη γλύκα που φιλάς | Όσα μου 'χεις τάξει μ' έχουνε πετάξει | ίσαμε τον ουρανό | κι έχω γίνει αστέρι καλοκαιρινό | μέρα μεσημέρι πάνω απ' το στενό | Όσα μου 'χεις τάξει βάλ' τα σε μια τάξη | μη μ' αφήνεις να χαθώ | Μη μιλάς μη γελάς κινδυνεύει η Ελλάς | στο κορμί βομβιστές κουβαλάς | μη μιλάς μη γελάς κινδυνεύει η Ελλάς | με τη γλύκα που φιλάς

02. Ήθελα να σ' αντάμωνα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ήθελα να σ' αντάμωνα τυχαία | να σε ρωτήσω τώρα πώς περνάς | αν η ζωή σου είναι πιο ωραία | τώρα που μ' έναν άλλονε γυρνάς | Είμαι τρελός που ακόμα σε ρωτάω | είμαι τρελός που ακόμα σ' αγαπώ | και μια ζωή για χάρη σου σκορπάω | χωρίς ν' ακούσω ένα ευχαριστώ | Ήθελα να σε κοίταζα στα μάτια | μήπως και δω του άλλου τη μορφή | να πάρω της καρδιάς μου τα κομμάτια | να νιώσω πως δεν έχει επιστροφή | Είμαι τρελός που ακόμα σε ρωτάω | είμαι τρελός που ακόμα σ' αγαπώ | και μια ζωή για χάρη σου σκορπάω | χωρίς ν' ακούσω ένα ευχαριστώ

03. Μαγνητοφώνησα απόψε το φεγγάρι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μαγνητοφώνησα απόψε το φεγγάρι | έλα ν' ακούσουμε τραγούδια τ' ουρανού | και τα χαράματα ο ύπνος να μας πάρει | με σαλεμένο απ' τον έρωτα το νου | Όλα φεύγουν τόσο βιαστικά | και μονάχα η αγάπη μένει | τα φιλιά σου είναι μαγικά | σαν την οικουμένη | Και φωτογράφισα για σένα τη φωνή μου | γέμισε χρώματα κι ανταύγειες το χαρτί | γείρε κι απόψε στο προσκέφαλο μαζί μου | είναι τα χείλη σου μια κόκκινη γιορτή | Όλα φεύγουν τόσο βιαστικά | και μονάχα η αγάπη μένει | τα φιλιά σου είναι μαγικά | σαν την οικουμένη

04. Είχα ένα όνομα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μου δάγκωσαν τα δόντια σου πάλι τ' όνομά μου | και το κομματιάσανε τρελή | κι ύστερα τ' αφήσανε στο σοκάκι χάμου | να τ' αποτελειώσει ένα σκυλί | Είχα ένα όνομα είχα ένα σπίτι | είχα και μιαν αγάπη στην καρδιά | κι άξαφνα κατάντησα σαν τον πρώτο αλήτη | μια πληγή μια σκέτη μαχαιριά | Μου δάγκωσαν τα δόντια σου πάλι τ' όνομά μου | χώθηκαν στο αίμα μου βαθιά | πούλησες τα όνειρα που 'χτισες κοντά μου | μ' έριξες για πάντα στη φωτιά | Είχα ένα όνομα είχα ένα σπίτι | είχα και μιαν αγάπη στην καρδιά | κι άξαφνα κατάντησα σαν τον πρώτο αλήτη | μια πληγή μια σκέτη μαχαιριά

05. Μια γυναίκα ένα φουστάνι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Γιώτα Μάνεση
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ένα πράσινο φουστάνι | φύτρωσε στη λεωφόρο | τρέξτε βρείτε πολιτσμάνοι | ποιος τον έριξε το σπόρο | Ένα πράσινο φουστάνι | κόβει την κυκλοφορία | και χορεύοντας τα βάζει | μ' όλα τα λεωφορεία | Μια γυναίκα ένα φουστάνι | κοίτα τι μπορεί να κάνει | κοίτα τι μπορεί να κάνει | μια γυναίκα ένα φουστάνι | Ένα πράσινο φουστάνι | με μια κίτρινη κορδέλα | τρέχουνε οι πολιτσμάνοι | και τους φεύγουν τα καπέλα | Ένα πράσινο φουστάνι | που χορεύει σαν το κύμα | το 'πιασαν οι πολιτσμάνοι | και το πήγανε στο τμήμα | Μια γυναίκα ένα φουστάνι | κοίτα τι μπορεί να κάνει | κοίτα τι μπορεί να κάνει | μια γυναίκα ένα φουστάνι

06. Το 'πες Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το 'πες θα πληρώσω με αίμα θα με πάρει το ρέμα | γιατί είναι γυναίκα που ζει μες το ψέμα | το 'πες αλλά ήμουν χαμένος στο κορμί της δεμένος | από αδέρφια και φίλους καλούς ξεγραμμένος | Τώρα ό,τι κι αν πω, ναι την αγαπώ | σταλαγματιά από φωτιά | κάθε ματιά που μου καρφώνει | με λειώνει φωτιά | Το 'πες μα δε σ' είχα πιστέψει ότι μου 'χε ληστέψει | την καρδιά το κορμί και την κάθε μου σκέψη | το 'πες αλλά ήμουν φευγάτος μια καιόμενη βάτος | από αγάπη και ζήλεια και τρέλα γεμάτος | Τώρα ό,τι κι αν πω, ναι την αγαπώ | σταλαγματιά από φωτιά | κάθε ματιά που μου καρφώνει | με λειώνει φωτιά

07. Ξένος για σένανε κι εχθρός Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ξένος | ξένος για σένανε κι εχθρός | θα 'μαι από σήμερα και μπρος | ξένος για σένανε κι εχθρός | Κι όποτε θα με συναντάς | αλλού το βλέμμα θα γυρνάς | όποτε θα με συναντάς | Ξένος | ξένος για σένανε κι εχθρός | και η ζωή μου ένας γκρεμός | Σκότωσέ με είναι η τελευταία χάρη που σου ζητώ | Σκότωσέ με να 'ρθει η νύχτα να με πάρει να σωθώ | Ξένος για σένανε κι εχθρός | θα 'μαι από σήμερα και μπρος | ξένος για σένανε κι εχθρός | Ξένος | ξένος γιατί δε μ' αγαπάς | και σαν την άμμο με σκορπάς | ξένος γιατί δε μ' αγαπάς | Πες την αλήθεια και μην κλαις | σε κλέψαν άλλες αγκαλιές | πες την αλήθεια και μην κλαις | Ξένος | ξένη για μένανε κι εσύ | που 'σαι η ζωή μου η μισή | Σκότωσέ με είναι η τελευταία χάρη που σου ζητώ | Σκότωσέ με να 'ρθει η νύχτα να με πάρει να σωθώ | Ξένος για σένανε κι εχθρός | θα 'μαι από σήμερα και μπρος | ξένος για σένανε κι εχθρός | Ξένος

08. Μη γυρίζεις πια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μη γυρίζεις πια μη χαραμίζεις μια ματιά | θα πάει χαμένη η ματιά που θα ξοδέψεις | μη γυρίζεις πια γιατί είμαι μια λαβωματιά | που δεν μπορείς όσο κι αν θες να τη γιατρέψεις | Μη γυρίζεις πια γιατί δε μου ‘μεινε φωτιά | γιατί δε μου ‘μεινε καρδιά να ζωντανέψεις | μη γυρίζεις πια γιατί στη μαύρη τη νυχτιά | με τα ματάκια σου θολά πώς να μου φέξεις | Μη γυρίζεις πια γιατί είμαι μια λαβωματιά | που δεν μπορείς όσο κι αν θες να τη γιατρέψεις | Μη γυρίζεις πια φύγε και πάλι μακριά | όπως τη μέρα που με πούλησες στον πόνο | φύγε μακριά δε θέλω εγώ παρηγοριά | έκανα λάθος κι ως το τέλος το πληρώνω | Μη γυρίζεις πια γιατί δε μου ‘μεινε φωτιά | γιατί δε μου ‘μεινε καρδιά να ζωντανέψεις | μη γυρίζεις πια γιατί στη μαύρη τη νυχτιά | με τα ματάκια σου θολά πώς να μου φέξεις | Μη γυρίζεις πια γιατί είμαι μια λαβωματιά | που δεν μπορείς όσο κι αν θες να τη γιατρέψεις

09. Φωτιά χιονίζει ο ουρανός Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Φωτιά χιονίζει ο ουρανός | και καίγονται τ' αστέρια | απόψε που φεύγεις και τρέχεις στη νύχτα | να βρεις ξένα χέρια | Αρραβωνιάστηκες μου είπες το φεγγάρι | και σαν τον άνεμο μαζί του τριγυρνάς | και δε σε νοιάζει η φωτιά που μ' έχει πάρει | και δε σε νοιάζει που φαρμάκι με κερνάς | Όλα ήρθαν τόσο ξαφνικά μου 'πε κάποιον άλλον αγαπάει | κι έκλεισε την πόρτα βιαστικά κι η ζωή μου πάει | Αρραβωνιάστηκες μου είπες το φεγγάρι | και στ' ασημένια τα σεντόνια του κυλάς | έχεις πουλήσει την καρδιά μου στο παζάρι | κι αντί να κλαις εσύ αδιάφορα γελάς | Όλα ήρθαν τόσο ξαφνικά μου 'πε κάποιον άλλον αγαπάει | κι έκλεισε την πόρτα βιαστικά κι η ζωή μου πάει

10. Εσύ το τσιφτετέλι σου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Εσύ το τσιφτετέλι σου κι εγώ το στεναγμό μου | για όλα αυτά που μου ‘ταξαν και βγήκαν μια ψευτιά | για όλα αυτά που χάθηκαν μες τη βουή του δρόμου | και δε γυρίζουν πια | Εσύ την κομπανία σου κι εγώ ξανά και πάλι | στους δρόμους ασυντρόφευτος και πάντα μοναχός | ο ίδιος και χειρότερος αγύριστο κεφάλι | και γύρω χαλασμός | Εσύ το τσιφτετέλι σου κι εγώ ωχαδερφιλίκι | κι εγώ τρελός για δέσιμο με μάτια σαν φωτιά | δε φτάνει που μας πούλησαν πουλάν και νταηλίκι | και ρέστα μας ζητάν

11. Δεν ξέρω ο Θεός πού κάνει πιάτσα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Δεν ξέρω ο θεός πού κάνει πιάτσα | να πάω να του ξομολογηθώ | τις μπόρες τα ξενύχτια τα στραπάτσα | που τράβηξα γιατί σε αγαπώ | Και να του πω Θεέ μου κάνε κάτι | βάλ' της δυο δράμια να χαρείς μυαλό | που μαχαιριές μου κάρφωσε στην πλάτη | και κλαίω και πικρά παραμιλώ | Δεν ξέρω ο Θεός πού κάνει πιάτσα | να πάω να τον βρω και να του πω | πως είσαι εσύ η πιο μυστήρια ράτσα | αλλά εγώ εσένα αγαπώ | Και να του πω Θεέ μου κάνε κάτι | βάλ' της δυο δράμια να χαρείς μυαλό | που μαχαιριές μου κάρφωσε στην πλάτη | και κλαίω και πικρά παραμιλώ

12. Καληνύχτα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Αχ χελιδόνι κάπου νυχτώνει | και στην αλάνα στον καφενέ | Μικρά Ασία και φαντασία | κι η εφηβεία μας σε δίσκους ρεφενέ | Καληνύχτα, καληνύχτα | τα τραγούδια που σου 'μαθα κρύφτα | ζέστανε τα σαν να 'ναι πουλιά | γιατί γέμισ' ο κόσμος με νύχτα | κι η ζωή μου αντηλιά | Όταν θα λάβεις αυτό το γράμμα | αναστενάζω βγαίνει φωτιά | και πού σοκάκι να τραγουδήσεις | τα παραπονεμένα λόγια σου καρδιά | Καληνύχτα, καληνύχτα | τα τραγούδια που σου 'μαθα κρύφτα | ζέστανε τα σαν να 'ναι πουλιά | γιατί γέμισ' ο κόσμος με νύχτα | κι η ζωή μου αντηλιά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης