Τρίτη, 21 Ιουλίου 2015

Τα χρώματα του χρόνου (1979-1998)





















Ο πρώτος δίσκος

01. Παραπονεμένα λόγια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Στης ανάγκης τα θρανία | και στης φτώχειας το σχολειό | μάθαμε την κοινωνία | και τον πόνο τον παλιό | Παραπονεμένα λόγια | έχουν τα τραγούδια μας | γιατί τ' άδικο το ζούμε | μέσα από την κούνια μας | Το σεργιάνι μας στον κόσμο | ήταν δέκα μέτρα γης | όσο πιάνει ένα σπίτι | και ο τοίχος μιας αυλής | Παραπονεμένα λόγια | έχουν τα τραγούδια μας | γιατί τ' άδικο το ζούμε | μέσα από την κούνια μας

02. Η μάνα του Αλέξανδρου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Πάνος Θεοδωρίδης
Στη Μακεδονία του παλιού καιρού | γνώρισα τη μάνα του Αλέξανδρου | μου 'στησε κουβέντα στις εξοχές | κι έκανε νυχτέρια με μάγισσες | Αχ Μακεδονία χιλιόμορφη | γιατί κλαις και λιώνεις σαν το κερί | έχω γιο μονάκριβο η καψερή | κι έχει φύγει για την ανατολή | Τον προσμένουν κίνδυνοι και χωσιές | λόγια ανθρώπων μαύρα και συμφορές | μοναχός τ' αντέχει και τα περνά | τελειωμό δεν έχουν τα βάσανα | Στη Μακεδονία του παλιού καιρού | γνώρισα τη μάνα του Αλέξανδρου | στο φεγγάρι ψάχνει για μάγισσες | στ' όνειρό της φέρνει τους Έλληνες

03. Όμορφη και παράξενη πατρίδα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Δημήτρης Λάγιος | Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Όμορφη και παράξενη πατρίδα | ω σαν αυτή που μου 'λαχε δεν είδα | Ρίχνει να πιάσει ψάρια πιάνει φτερωτά | στήνει στην γη καράβι κήπο στα νερά | κλαίει φιλεί το χώμα ξενιτεύεται | μένει στους πέντε δρόμους αντρειεύεται | Όμορφη και παράξενη πατρίδα | ω σαν αυτή που μου 'λαχε δεν είδα | Κάνει να πάρει πέτρα την επαρατά | κάνει να τη σκαλίσει βγάνει θάματα | μπαίνει σ' ένα βαρκάκι πιάνει ωκεανούς | ξεσηκωμούς γυρεύει θέλει τύρρανους | Όμορφη και παράξενη πατρίδα | ω σαν αυτή που μου 'λαχε δεν είδα

04. Οι ελεύθεροι κι ωραίοι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Οι φίλοι που ‘χω χάσει και δεν κυκλοφορούν | ουρανούς παλιούς θωρούν και στο περιθώριο ζουν | πληρώσαν τα όνειρά τους και πάντα μετρητοίς | τους πληρώσαμε κι εμείς για να μείνουν αφανείς | Οι ελεύθεροι κι ωραίοι ζουν σε κάποιες φυλακές | μες τα τείχη που ‘χει χτίσει ο καθένας για να ζήσει | τις μεγάλες του στιγμές | Εγώ δεν είχα τύχη να ζήσω μαγικά | με δυο ψίχουλα πικρά ζούσα χρόνια στη σκιά | γυρνούσα διψασμένος και βράδιασε νωρίς | και σταγόνες της βροχής είναι αυτά που θα μου πεις | Οι ελεύθεροι κι ωραίοι ζουν σε κάποιες φυλακές | μες τα τείχη που ‘χει χτίσει ο καθένας για να ζήσει | τις μεγάλες του στιγμές

05. Θέλω να τα πω Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Θέλω να τα πω | χωρίς να με ρωτήσεις | Θέλω να τα πω | όπως υπάρχουν στο μυαλό | άλλο εξομολόγηση | και άλλο απαντήσεις | Θέλω να τα πω | σαν να παραμιλώ | Θέλω να τα πω

06. Χαροκόπου 1942-1953 Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Εφτά νομά, σ’ ένα δωμά, | πού να ξαπλώ, να κλείσεις μά, ; | Ο ένας πάει σινεμά | ο άλλος πέφτει και κοιμά, | ύπνος με βάρδια δηλαδή | στην πόρτα σύρμα για κλειδί. | Εφτά νομά, δυστυχισμέ, | σ’ ένα δωμά, φυλακισμέ, | δικαίως αγανακτισμέ, | και με τα πάντα αηδιασμέ, | Πώς τα ’χεις έτσι μοιρασμέ, | ντουνιά ψευτοπολιτισμέ; | Οι δυο δουλε, απ’ τους εφτά | από τα χρέ, τι να προφτά, ; | Σαν τα τσουβά, σαν τα σκουπί, | εφτά νομά, χωρίς ελπί, | σ’ ένα δωμά, μισογιαπί. | Ποιος να φωνά, και τι να πει;

07. Εγώ θα σου μιλώ Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Μάρω Μπιζάνη
Εγώ θα σου μιλώ με τα τραγούδια μου | στα λόγια τους θα βλέπω τη μορφή σου | κι εσύ θα μου μιλάς με τη σιωπή σου | Κάπως έτσι συμβαίνει η αγάπη πεθαίνει | χάνεται τ' όνειρο το τραγούδι όμως μένει | Εγώ θα σου μιλώ με τα τραγούδια μου | τις νύχτες που η αγρύπνια θα με καίει | τις νύχτες που η αγάπη θα μου φταίει | Κάπως έτσι συμβαίνει η αγάπη πεθαίνει | χάνεται τ' όνειρο το τραγούδι όμως μένει

08. Ο τραγουδιστής Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Μάρω Μπιζάνη
Εγώ είμαι ένας τραγουδιστής του έρωτα και της ζωής | τραγουδάω για τη φτώχεια για την ξενιτιά | και για τους ερωτευμένους που 'χουνε φωτιά | Του λαού τα ντέρτια λέω | κι όταν τραγουδάω κλαίω | γιατί είμαι πονεμένος | και στη φτώχεια γεννημένος | Εγώ είμαι ένας τραγουδιστής του έρωτα και της ζωής | μ' αγαπούν οι πονεμένοι που 'χουνε ψυχή | κι όλοι οι αδικημένοι μέσα στη ζωή | Του λαού τα ντέρτια λέω | κι όταν τραγουδάω κλαίω | γιατί είμαι πονεμένος | και στη φτώχεια γεννημένος

09. Χαϊδάρι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Τρέξε μανούλα όσο μπορείς | τρέξε για να με σώσεις | κι απ' το Χαϊδάρι μάνα μου | να μ' απελευθερώσεις | Γιατί είμαι μελλοθάνατος | και καταδικασμένος | δεκαεφτά χρονών παιδί | στα σίδερα κλεισμένος | Απ' την οδό του Σέκερη | με πάνε στο Χαϊδάρι | κι ώρα την ώρα καρτερώ | ο Χάρος να με πάρει

10. Σαλταδόρος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μιχάλης Γενίτσαρης | Στίχοι: Μιχάλης Γενίτσαρης
Ζηλεύουνε δε θέλουνε ντυμένο να με δούνε | μπατίρη θέλουν να με δουν για να φχαριστηθούνε | Θα σαλτάρω θα σαλτάρω τη ρεζέρβα να τους πάρω | Μα εγώ πάντα βολεύομαι γιατί την εσαλτάρω | σε κανα αμάξι Γερμανού και πάντα τη ρεφάρω | Θα σαλτάρω θα σαλτάρω τη ρεζέρβα να τους πάρω | Βενζίνες και πετρέλαια εμείς τα κυνηγάμε | γιατί έχουνε πολλά λεφτά και μόρτικα γλεντάμε | Σάλτα ρίξε τη ρεζέρβα γίνε ντου και σήκω φεύγα | Οι Γερμανοί μας κυνηγούν μα εμείς δεν τους ακούμε | εμείς θα τη σαλτάρουμε ώσπου να σκοτωθούμε | Θα σαλτάρω θα σαλτάρω τη ρεζέρβα να τους πάρω

11. Με τελείωσες Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιάννης Καραλής | Στίχοι: Γιάννης Καραλής
Η γη όλο γυρίζει ζαλίστηκε όλη η πλάση | κι ο νους στριφογυρίζει σε σένα που ‘χω χάσει | Με τελείωσες κι ας γινόμουνα για σένα μια ζωή θυσία | με τελείωσες κι έγινε η αγάπη ψέμα και υποκρισία | Η γη όλο γυρίζει μες του πιοτού τη ζάλη | τα ολόγλυκά σου χείλη τα πίνω στο μπουκάλι | Με τελείωσες κι ας γινόμουνα για σένα μια ζωή θυσία | με τελείωσες κι έγινε η αγάπη ψέμα και υποκρισία

12. Ξένος για σένανε κι εχθρός Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ξένος | ξένος για σένανε κι εχθρός | θα 'μαι από σήμερα και μπρος | ξένος για σένανε κι εχθρός | Κι όποτε θα με συναντάς | αλλού το βλέμμα θα γυρνάς | όποτε θα με συναντάς | Ξένος | ξένος για σένανε κι εχθρός | και η ζωή μου ένας γκρεμός | Σκότωσέ με είναι η τελευταία χάρη που σου ζητώ | Σκότωσέ με να 'ρθει η νύχτα να με πάρει να σωθώ | Ξένος για σένανε κι εχθρός | θα 'μαι από σήμερα και μπρος | ξένος για σένανε κι εχθρός | Ξένος | ξένος γιατί δε μ' αγαπάς | και σαν την άμμο με σκορπάς | ξένος γιατί δε μ' αγαπάς | Πες την αλήθεια και μην κλαις | σε κλέψαν άλλες αγκαλιές | πες την αλήθεια και μην κλαις | Ξένος | ξένη για μένανε κι εσύ | που 'σαι η ζωή μου η μισή | Σκότωσέ με είναι η τελευταία χάρη που σου ζητώ | Σκότωσέ με να 'ρθει η νύχτα να με πάρει να σωθώ | Ξένος για σένανε κι εχθρός | θα 'μαι από σήμερα και μπρος | ξένος για σένανε κι εχθρός | Ξένος

13. Ταξίδι στα Κύθηρα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Ελένη Καραΐνδρου | Στίχοι: Ελένη Καραΐνδρου
Άρρωστη καρδιά δε βρίσκει γιατρειά στη λησμονιά | χάνεται στ' αγιάζι μέσα στο βοριά στα ξένα μακριά | Κι όλο περιμένει πάλι τη στιγμή να ξαναρθεί | το καράβι στο λιμάνι θα φανεί θαλασσινό πουλί στα όνειρά μας | Σ' άγγιξε ξανά του κόσμου η παγωνιά κι η ερημιά | πώς να τη γιατρέψεις την παλιά πληγή βαθιά μες στην ψυχή | Κι όλο περιμένει πάλι τη στιγμή να ξαναρθεί | το καράβι στο λιμάνι θα φανεί θαλασσινό πουλί στα όνειρά μας

14. Αν υπάρχει λόγος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Μουσική: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας | Στίχοι: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Πώς ξεχαστήκαμε μονάχοι εδώ πέρα | πέρασαν κιόλας τέσσερις χειμώνες | αγάπη μου αφηρημένη αγάπη | απόψε με βαραίνουν σαν αιώνες | Λέω να βγω να πάω να μεθύσω | να ξαναπαίξουμε για λίγο να χαθούμε | να σε σκεφτώ και να σε νοσταλγήσω | και αν υπάρχει λόγος να γυρίσω | Αχ πώς ξεχάστηκα μαζί σου εδώ πέρα | με την αγάπη σου να με εξαφανίζει | αγάπη μου αφηρημένη αγάπη | ακούω μέσα στη σιωπή το σπίτι να βουίζει | Λέω να βγω να πάω να μεθύσω | να ξαναπαίξουμε για λίγο να χαθούμε | να σε σκεφτώ και να σε νοσταλγήσω | και αν υπάρχει λόγος να γυρίσω

15. Σκόνη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Μιχάλης Μαρματάκης
Αχ η αγάπη που χάθηκε στη σκόνη | αχ η ζωή που χάθηκε στη σκόνη | Αχ το φεγγάρι που έσβησε | τ' ασημένιο φεγγάρι | η αγάπη που χάθηκε στη σκόνη | Η μέρα μου έρημη κίτρινη μέρα | χαρές που βουλιάξατε | πνιγμένες χαρές μου | Ζωή μου που καίγεσαι | στον κίτρινο αέρα | η αγάπη που χάθηκε στη σκόνη | η ζωή που χάθηκε στη σκόνη

16. El emigrante Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρος & Paco De Lucia
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

17. Μανουέλα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Μουζάκης | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Έχεις φωτιά στο αίμα τον έρωτα στο βλέμμα | και χρόνια τώρα εγώ σε κυνηγώ σαν κολασμένος | η σκέψη μου η τρελή η αμαρτωλή σε προσκαλεί | Και παίρνω την κιθάρα και παίζω με λαχτάρα | αγάπη μου κακιά που 'σαι γλυκιά σαν αμαρτία | ο πόνος μου θα βγει με μια κραυγή με μια κραυγή | Έλα, έλα, έλα, έλα, έλα Μανουέλα | είναι αυτό που νιώθω τρέλα έλα Μανουέλα | θ' απλώσω τα δυο χέρια να σβήσω όλα τ' αστέρια | Έλα, έλα, έλα, έλα, έλα Μανουέλα | είναι αυτό που νιώθω τρέλα έλα, έλα, έλα, έλα Μανουέλα

18. Σε μαγικά νησιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Τάκης Μωράκης | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Ακρογιαλιές ονειρευτές νοσταλγώ | πάντα σ' αυτές την ομορφιά κυνηγώ | μόνο εκεί μπορεί η αγάπη και ζει | μόνο εκεί αν θέλεις πάμε μαζί | όλα κει τ' ακούς να τραγουδούν | σαν τα χαρούμενα πουλιά στη σιγαλιά | Σε μαγικά νησιά θέλω να βρεθούμε | εκεί που οι καρδιές ξέρουν ν' αγαπούνε | μακριά θέλω να βρεθούμε στη Χαβάη | μακριά σ' όλη τη ζωή μας εγώ κι εσύ | Στη γαλανή βραδιά τ' άστρα που γελούνε | κιθάρες μαγικές να μας τραγουδούνε | εκεί στ' όμορφο νησί μας θέλω να βρεθούμε | μαζί σ' όλη τη ζωή μας εγώ κι εσύ | Σε μαγικά νησιά θέλω να βρεθούμε | εκεί που οι καρδιές ξέρουν ν' αγαπούνε | μακριά θέλω να βρεθούμε στη Χαβάη | μακριά σ' όλη τη ζωή μας εγώ κι εσύ

19. Η μπαλάντα των αισθήσεων και των παραισθήσεων Τραγούδι: Γ. Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Άρης Δαβαράκης
Σαν παλιό σινεμά και σαν τη Χαλιμά | που μιλάει με τα παιδιά | σου κρύβω την αλήθεια | κι αφήνω από τα στήθια μου να βγουν | παραμύθια για κείνους π' αγαπούν | Για στιγμές μυστικές για λάμψεις μαγικές | γι' αγκαλιές ερωτικές για νύχτες φωτεινές | Σ' αγκαλιάζω στο σκοτάδι | σε τυλίγω μ' ένα χάδι | τώρα είμαι γυμνός | μοιάζω σα Θεός | φωτεινός δυνατός, | μπορείς να μ' αγαπήσεις | μπορείς να μου φωτίσεις μια στιγμή | το κορμί μου είναι μόνο η αφορμή | Για στιγμές μυστικές για λάμψεις μαγικές | γι' αγκαλιές ερωτικές για νύχτες φωτεινές

20. Αγάπη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Αγάπη του ψωμιού και της φωτιάς | αγάπη της αρμύρας | ρεκλάμες θα μας πνίξουν κι αδειανά | κονσερβοκούτια μπύρας | Πού να σε ταξιδέψω | γυαλιά και λαμαρίνες | γεμίσανε τα χρόνια | με εκτελεσμένους μήνες | Αγάπη του ψωμιού και της βροχής | αγάπη στα μπαλκόνια | στην άσφαλτο τα αίματα θα δεις | και πλαστικά μπιτόνια | Πού να σε ταξιδέψω | γυαλιά και λαμαρίνες | γεμίσανε τα χρόνια | με εκτελεσμένους μήνες

21. Τι πάθος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Δημήτρης Λάγιος | Στίχοι: Δημήτρης Λάγιος
Τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | Μην η αθωότητά μου είναι μέσα στη σιωπή | σ' ένα θησαυρό χαμένο που γυρεύω μια ζωή | μην την ξόδεψα στα ζάρια μην την πήρε το κρασί | ίσως φταίει η βροχή που κλαίει με παράπονο κι οργή | Τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | Χάνω την ισορροπία κι ο αέρας με τρυπά | φταίνε κι οι κραυγές των γλάρων σ' ένα γκρίζο ορίζοντα | οι αποστάσεις με λυγίζουν δεν υπάρχει επιστροφή | ειν' η αθωότητά μου μέσα στην καταστροφή | Τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | βραδιάζει κι αλλάζει το χρώμα τ' ουρανού | τι πάθος βυθίζει σε πέλαγα το νου

22. Όμορφη πόλη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Γιάννης Θεοδωράκης
Όμορφη πόλη φωνές μουσικές | απέραντοι δρόμοι κλεμμένες ματιές | ο ήλιος χρυσίζει χέρια σπαρμένα | βουνά και γιαπιά πελάγη απλωμένα | Θα γίνεις δικιά μου πριν έρθει η νύχτα | τα χλωμά τα φώτα πριν ρίξουν δίχτυα | θα γίνεις δικιά μου | Θα γίνεις δικιά μου πριν έρθει η νύχτα | τα χλωμά τα φώτα πριν ρίξουν δίχτυα | θα γίνεις δικιά μου | Η νύχτα έφτασε τα παράθυρα κλείσαν | η νύχτα έπεσε οι δρόμοι χαθήκαν

Ο δεύτερος δίσκος

01. Ανεμολόγιο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Έβγαλε βρώμα η ιστορία ότι ξοφλήσαμε | είμαστε λέει το παρατράγουδο στα ωραία άσματα | και επιτέλους σκασμός οι ρήτορες πολύ μιλήσαμε | στο εξής θα παίζουμε σ' αυτό το θίασο μόνο ως φαντάσματα | Κάτω οι σημαίες στις λεωφόρους που παρελάσαμε | άλλαξαν λέει τ' ανεμολόγια και οι ορίζοντες | μας κάνουν χάρη που μας ανέχονται και που γελάσαμε | τώρα δημόσια θα έχουν μικρόφωνο μόνο οι γνωρίζοντες | Βγήκαν δελτία και επισήμως ανακοινώθηκε | είμαστε λάθος μες το κεφάλαιο του λάθος λήμματος | ο σάπιος κόσμος εκεί που σάπιζε ξανατονώθηκε | κι οι εξεγέρσεις μας είναι εν γένει εκτός του κλίματος | Δήλωσε η τσούλα η ιστορία ότι γεράσαμε | τις εμμονές μας περισυλλέγουνε τα σκουπιδιάρικα | όνειρα ξένα ράκη αλλότρια ζητωκραυγάσαμε | και τώρα εισπράττουμε απ' την εξέδρα μας βροχή δεκάρικα | Ξέσκισε η πόρνη η ιστορία αρχαία οράματα | τώρα για σέρβις μας ξαποστέλνει και για χαμόμηλο | την παρθενιά της επανορθώσαμε σφιχτά με ράμματα | την κουβαλήσαμε και μας κουβάλησε στον ανεμόμυλο

02. Ένας κόμπος η χαρά μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Άσε με πάλι να σου πω, για χρόνια περασμένα | Για τα τραγούδια π’ αγαπώ, τα παραπονεμένα | Ένας κόμπος η χαρά μου, κι όμως σαν θα ‘ρθείς | Στάλα, στάλα θα στην δώσω για να δροσιστείς. | Άσε με πάλι να ρωτώ, ο χρόνος τι θα φέρει | Ο ήλιος και ο κεραυνός, μου στήσανε καρτέρι | Ένας κόμπος η χαρά μου, κι όμως σαν θα ‘ρθείς | Στάλα, στάλα θα στην δώσω για να δροσιστείς. | Ένας κόμπος η χαρά μου, κι όμως σαν θα ‘ρθείς | Στάλα, στάλα θα στην δώσω για να δροσιστείς.

03. Διδυμότειχο blues Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Γιάννης Σπυρόπουλος, Μπαχ
Το 76 λίγο πριν να φέξει | πήρα ένα πλοίο άσπρο σαν ψυγείο | σαν νοσοκομείο | Το 76 σαν χοντρό αστείο | κρύο χειρουργείο το εθνικό θηρίο | μ' έστειλε στη Χίο | Θρυλικός κομπάρσος με προφίλ κουρέλα | λούτσα στον ιδρώτα σάπιο καλοκαίρι | κουρεμένοι σβέρκοι | Εθνική διχόνοια τράκες και καψόνια | ίδια πελατεία απ' το σινέ Ομόνοια | σαν φτηνή κολόνια | Το 76 έκλεισα τα μάτια | κάπνισα μια γόπα σβήστηκα απ' το χάρτη | κόλαση του Δάντη | Σαν παροπλισμένος ψευτοεπαναστάτης | είχα τ' άλλοθί μου το κουτσό σκυλί μου | την αποστολή μου | Τραύλιζα διατάξτε έσυρα δυο μήνες | μείναν άλλοι δέκα να 'μαι στο Χαϊδάρι | παίδες εν καμίνω | Το 'κρυβα απ' όλους σαν παραχαράκτης | είπα θα περάσει ήμουνα προστάτης | Δώρο κι Εφιάλτης | Διδυμότειχο blues | Διδυμότειχο blues | Διδυμότειχο blues | Δίπλα μου η Αθήνα του Οδυσσέα σειρήνα | λαϊκή βιτρίνα ομφαλός του κόσμου | πίσω μου κι εμπρός μου | Χρόνια σαν ταβέρνα σαν καλλικατζούρα | κράτος φιλελλήνων του κενού η λατρεία | ποιητική αδεία | Εν πάση περιπτώσει πίσω στα δικά μου | στα χακιά άπλυτά μου στα εγερτήριά μου | στη μουγκή σκοπιά μου | Στη μετάθεσή μου στο τρελό βιολί μου | στο βραχνό πρωινό μου στο έτσι αλλιώς κι αλλιώτικο | μπρος στο Διδυμότειχο | Διδυμότειχο blues με ξεκούρδιστη κιθάρα | Διδυμότειχο blues η χαμένη μου πεντάρα | Διδυμότειχο blues η λιγδιασμένη μου τσατσάρα | τα βρεγμένα μου τσιγάρα σάπια φρούτα στα τελάρα | Διδυμότειχο blues | Διδυμότειχο blues τ' όνομά του είναι αιτία | Διδυμότειχο blues τρύπα στη γεωγραφία | Διδυμότειχο blues αδειανή φωτογραφία | του παράλογου η θητεία αγχωμένη μαλακία | Διδυμότειχο blues

04. Μικρή πατρίδα Τραγούδι: Γ. Νταλάρας & Χ. Θηβαίος & Συνήθεις Ύποπτοι
Μουσική: Γιώργος Ανδρέου | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Δεν έκανα ταξίδια μακρινά | τα χρόνια μου είχαν ρίζες ήταν δέντρα | που τα 'ντυσε με φύλλα η καρδιά | και τ' άφησε ν' ανθίζουν μες την πέτρα | Δεν έκανα ταξίδια μακρινά | οι άνθρωποι που αγάπησα ήταν δάση | οι φίλοι μου φεγγάρια ήταν νησιά | που δίψασε η καρδιά μου να τα ψάξει | Το πιο μακρύ ταξίδι μου εσύ | η νύχτα εσύ το όνειρο της μέρας | μικρή πατρίδα σώμα μου κι αρχή | η γη μου εσύ ανάσα μου κι αέρας | Δεν έκανα ταξίδια μακρινά | ταξίδεψε η καρδιά κι αυτό μου φτάνει | σε όνειρα σ' αισθήματα υγρά | το μυστικό τον κόσμο ν' ανασάνει | Το πιο μακρύ ταξίδι μου εσύ | η νύχτα εσύ το όνειρο της μέρας | μικρή πατρίδα σώμα μου κι αρχή | η γη μου εσύ ανάσα μου κι αέρας

05. Καραντί Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Νίκος Καββαδίας
Μπάσες στεριές ήλιος πυρρός και φοινικιές | ένα πουλί που ακροβατεί στα παταράτσα | γνέφουνε δυο στιγματισμένα μαύρα μπράτσα | που αρρώστιες τα 'χουνε τσακίσει τροπικές | Παντιέρα κίτρινη σινιάλο του νερού | φούντο τις δυο και πρίμα βρέξε το πινέλο | τα δυο φανάρια της νυκτός κι ο Πιζανέλο | ξεθωριασμένος απ' το κύμα του καιρού | Το καραντί το καραντί θα μας μπατάρει | σάπια βρεχάμενα τσιμέντο και σκουριά | από νωρίς δεξιά στη μάσκα την πλωριά | κοιμήθηκεν ο καρχαρίας που πιλοτάρει | Όρντινα δίνει ο παπαγάλος στον ιστό | όπως και τότε απ' του Κολόμπου την κουκέτα | χρόνια προσμένω να τυλίξεις την μπαρκέτα | χρόνια προσμένω τη στεριά να ζαλιστώ | Φωτιές ανάβουνε στην άμμο ιθαγενείς | κι αχός μας φτάνει καθώς παίζουν τα όργανά τους | της θάλασσας κατανικώντας τους θανάτους | στην ανεμόσκαλα σε θέλω να φανείς | Φύκια μπλεγμένα στα μαλλιά στο στόμα φύκια | έτσι ως κοιμήθηκες για πάντα στα βαθιά | κατάστιχτη πελεκημένη από σπαθιά | διπλά φορώντας των Ίνκας τα σκουλαρίκια | Το καραντί το καραντί θα μας μπατάρει | σάπια βρεχάμενα τσιμέντο και σκουριά | από νωρίς δεξιά στη μάσκα την πλωριά | κοιμήθηκεν ο καρχαρίας που πιλοτάρει

06. Νότος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Ισαάκ Σούσης
Εκεί στο Νότο | που τρίζει ο θάνατος κι η αγάπη κάνει κρότο | σαν άδειο κάθισμα ταξίδεψα για χρόνια | ψάχνοντας να βρω το κατάλληλο κορμί | Εκεί στα φώτα | εύρισκε η νύχτα τα σημάδια της τα πρώτα | είχα ξεμείνει από τσιγάρα και συμπόνια | και συ με κέρασες καπνό μ' ένα φιλί | Ποια πόλη, ποια χώρα | ποια θάλασσα σε ταξιδεύει τώρα | σωπαίνεις, θυμάσαι | και μεθυσμένη μες τον ύπνο σου γελάς | Ποια πόλη, ποια χώρα | ποια θάλασσα σε ταξιδεύει τώρα | Εκεί στο Νότο | εκεί μου κλήρωσε ο έρωτας στο Λόττο | κουλουριασμένος σαν τη σαύρα στη σκιά του | σαν νόμισμα έπεφτα στο μαύρο σου βυθό | Χλωμά καντήλια | άναβε η φτώχεια σου τα τάιζε με ζήλεια | μα συλλαβίζαν σ' αγαπώ τα βογγητά σου | σαν ένα άρρωστο στην κούνια του μωρό | Ποια πόλη, ποια χώρα | ποια θάλασσα σε ταξιδεύει τώρα | σωπαίνεις, θυμάσαι | και μεθυσμένη μες τον ύπνο σου γελάς | Ποια πόλη, ποια χώρα | ποια θάλασσα σε ταξιδεύει τώρα

07. Agrigento Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Φεύγει η αγάπη κρύβεται στα χιόνια | φεύγει για να γλιτώσει απ' τις φωτιές | αυτές που την κυνηγάνε χρόνια | δικές μας είναι ξένες ή παλιές | Και μας αφήνουν μόνους | σ' ερειπωμένους δρόμους | στης πυρκαγιάς το μένος ναυαγούς | Του κόσμου τόσα χρόνια το γινάτι | κλείνει κι ανοίγει πιο βαθιές πληγές | στο Agrigento μου 'βγαλαν το μάτι | στις Συρακούσες κλέβουνε καρδιές | Και μας αφήνουν μόνους | σ' ερειπωμένους δρόμους | στης πυρκαγιάς το μένος ναυαγούς

08. Luna Rossa Τραγούδι: Γ. Νταλάρας & Ε. Τσαλιγοπούλου & Χ. Ζέρβας
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

09. Una Moneda Le Di Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

10. Βαμμένα κόκκινα μαλλιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βασίλης Δημητρίου | Στίχοι: Βασίλης Δημητρίου
Βαμμένα κόκκινα μαλλιά κάθε νύχτα | σε ποια σεντόνια να δακρύζεις στα κρυφά | δεν έχει περιθώριο η πίκρα | και η χαρά τελειώνει στα μισά | Λυπημένη μου αγάπη καληνύχτα | δεν τελειώνουμε έτσι εύκολα εμείς | σαν αγέρας που σε καίει μες τη νύχτα | όποια πόρτα κι αν ανοίξεις θα με βρεις | Βαμμένα κόκκινα μαλλιά και μια δάφνη | στο χέρι για παρηγοριά | γιατί θυμάσαι πάντα τα λάθη | γιατί δε φεύγεις για τη λησμονιά | Λυπημένη μου αγάπη καληνύχτα | δεν τελειώνουμε έτσι εύκολα εμείς | σαν αγέρας που σε καίει μες τη νύχτα | όποια πόρτα κι αν ανοίξεις θα με βρεις | Βαμμένα κόκκινα μαλλιά μια σταγόνα | στα χείλη να σε καίει για καιρό | ποιος τάζει της ζωής το χειμώνα | και ποιος φοβάται το Χριστό | Λυπημένη μου αγάπη καληνύχτα | δεν τελειώνουμε έτσι εύκολα εμείς | σαν αγέρας που σε καίει μες τη νύχτα | όποια πόρτα κι αν ανοίξεις θα με βρεις | Βαμμένα κόκκινα μαλλιά καληνύχτα | του χρόνου πάλι θα σε θυμηθώ | καληνύχτα σ' αγαπώ

11. Το πεπρωμένο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βασίλης Δημητρίου | Στίχοι: Βασίλης Δημητρίου
Στο πεπρωμένο σου να δίνεις σημασία | και να προσέχεις πώς βαδίζεις στη ζωή | όταν κοιμάσαι άλλος γράφει ιστορία | και κάποιος παίζει τη δική σου την ψυχή | Όλοι έχουμε γραμμένο που το λένε πεπρωμένο | και κανένας δεν μπορεί να τ' αποφύγει | δεν υπάρχει θεωρία ούτε τρένα ούτε πλοία | κι ο καθένας το παλεύει όπως ξέρει και μπορεί | από παιδί στον ύπνο μου έβλεπα φωτιές | Για την αγάπη όσα κι αν δίνεις είναι λίγα | και να το ξέρεις πως δεν έχει ανταμοιβή | δώστα και φύγε και μη χάνεις ευκαιρία | στο περιθώριο μη βάζεις την ψυχή | Όλοι έχουμε γραμμένο που το λένε πεπρωμένο | και κανένας δεν μπορεί να τ' αποφύγει | δεν υπάρχει θεωρία ούτε τρένα ούτε πλοία | κι ο καθένας το παλεύει όπως ξέρει και μπορεί | από παιδί στον ύπνο μου έβλεπα φωτιές

12. Καράβια στη στεριά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίνωας Μάτσας | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Καράβια βγήκαν στη στεριά | και πιάσανε τα όρη | ποιος είδε βάρκα στο Χελμό | στο Μέτσοβο βαπόρι | Ποιος είδε νύχτα με δυο φεγγάρια | ποιος είδε ήλιο σαν αχινό | κι ερωτευμένα πουλιά και ψάρια | να κολυμπάνε στον ουρανό | Καράβια βγήκαν στη στεριά | και χάθηκαν στο χιόνι | κι αυτός που τα ονειρεύτηκε | τα περιμένει ακόμη | Ποιος είδε φάρο στον Ψηλορείτη | στην Ελασσόνα λευκό πανί | κι ένα καράβι από την Κρήτη | να πιάνει Ξάνθη Κομοτηνή | Ποιος είδε νύχτα με δυο φεγγάρια | ποιος είδε ήλιο σαν αχινό | κι ερωτευμένα πουλιά και ψάρια | να κολυμπάνε στον ουρανό

13. Με βάρκα την Ελλάδα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Αντώνης Ανδρικάκης
Με το νοτιά και με τη σοροκάδα | με βάρκα την Ελλάδα ξεκινήσαμε | άιντε λύσαμε | μέσα έξω η προπέλα προχωρήσαμε | αχ φύσα, φύσα με | Χίλια μίλια παραγάδια κι ήταν λάθος τα σημάδια | ήρθαμε γιαλό αλλά πού μυαλό | το κρασί και η φουρτούνα θα μπατάρουνε τη σκούνα | αχ αυτή η ψαρού πάει στα κουτουρού | Με το βοριά το κύμα μες την πλώρη | χρόνια τραβάμε ζόρι και παλεύουμε | τα βολεύουμε | με το φόβο το γλεντάμε και χορεύουμε | αχ κι ημερεύουμε | Χίλια μίλια παραγάδια κι ήταν λάθος τα σημάδια | ήρθαμε γιαλό αλλά πού μυαλό | το κρασί και η φουρτούνα θα μπατάρουνε τη σκούνα | αχ αυτή η ψαρού πάει στα κουτουρού

14. Νύχτα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Goran Bregovic | Στίχοι: Αντώνης Ανδρικάκης
Νύχτα κι άλλη νύχτα κουβαλούν τα φορτηγά | ήρθα στη ζωή μου αργά, αργά και να την αρνηθώ. | μέγας έρωτας και τρόμος ειν' η νύχτα που μεθώ | στο δρόμο με τυφλώνουν φώτα, ποιος με κυνηγά; | Η καρδιά μου θέλει να πετάξει | να πετάξει του Θεού να μοιάσει | τέλος και αρχή γκρίζα μου ψυχή | η αγάπη φλόγα στάχτη η αγάπη φλόγα στάχτη | η αγάπη αχ και άχτι

15. Σου άξιζε μια καλύτερη αγκαλιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Goran Bregovic | Στίχοι: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Δε με νοιάζει με ποιον ακούς απόψε αυτό το τραγούδι | σου άξιζε μια καλύτερη αγκαλιά | δε με νοιάζει με ποιον ακούς απόψε αυτό το τραγούδι | Γράψε μόνο ένα γράμμα | που ποτέ δε θα διαβάσω | γύρω μας βουίζει πυρκαγιά | Γράψε μόνο μια δυο λέξεις | για ανθρώπους και για τόπους | που εμείς ποτέ μαζί δε θα δούμε | Δε μ' ακούει κανένας απόψε και τίποτα δε με βοηθάει | η κιθάρα μου έχει θυμώσει απόψε και δεν μου μιλάει | πατάω σε σπασμένα γυαλιά | δε με νοιάζει με ποιον ακούς απόψε αυτό το τραγούδι | Γράψε μόνο ένα γράμμα | που ποτέ δε θα διαβάσω | γύρω μας βουίζει πυρκαγιά | Γράψε μόνο μια δυο λέξεις | για ανθρώπους και για τόπους | που εμείς ποτέ μαζί δε θα δούμε

16. Μια βραδιά στο Λεβερκούζεν Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Πυξ-Λαξ
Μουσική: Γιώργος Νταλάρας | Στίχοι: Μάνος Ξυδούς
Έχει ο καιρός τις μαύρες του | κι εγώ που βρίσκομαι δεν ξέρω | σε παραλίες που χωράνε τους ορίζοντες | ή σε απλές κουβέντες που τρελαίνουν | Μια βραδιά στο Λεβερκούζεν | λίγο έξω απ' το σταθμό | θα θυμάμαι που μου είπες: | Γεια σου μάγκα σ' αγαπώ! | Όσο κι αν θέλω μα κρύβομαι | είναι σκληρό για μένα να τ' αντέξω | πόσο μου λείπει αυτό που το χρειάζομαι | να παίρνω να σκορπάω και να σωπαίνω | Μια βραδιά στο Λεβερκούζεν | λίγο έξω απ' το σταθμό | θα θυμάμαι που μου είπες: | Γεια σου μάγκα σ' αγαπώ!

17. Καλή τύχη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Δε σε κρίνω που δε μ’ αγαπάς | η καρδιά είναι δικιά σου | εγώ φεύγω απ’ τα όνειρά σου | και καλή τύχη όπου κι αν πας | Μίσος δε σου κρατώ | τη ζωή σου εσύ κυβερνάς | λάθος έκανα εγώ | στους παλμούς της δικής σου καρδιάς | Γι’ αυτό φεύγω απ’ τα όνειρά σου | και καλή τύχη όπου κι αν πας | Δε σε κρίνω που δε μ’ αγαπάς | η καρδιά είναι δική σου | εγώ φεύγω από τη ζωή σου | και καλή τύχη όπου κι αν πας | Μίσος δε σου κρατώ | τη ζωή σου εσύ κυβερνάς | λάθος έκανα εγώ | στους παλμούς της δικής σου καρδιάς | Γι’ αυτό φεύγω απ’ τα όνειρά σου | και καλή τύχη όπου κι αν πας

18. Στο 'πα και στο ξαναλέω Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Στο ‘πα και στο ξαναλέω | στο γιαλό μην κατεβείς | κι ο γιαλός κάνει φουρτούνα | και σε πάρει και διαβείς | Κι αν με πάρει που με πάει | κάτω στα βαθιά νερά | κάνω το κορμί μου βάρκα | τα χεράκια μου κουπιά | το μαντήλι μου πανάκι | μπαινοβγαίνω στη στεριά | Στο ‘πα και στο ξαναλέω | μη μου γράφεις γράμματα | γιατί γράμματα δεν ξέρω | και με πιάνουν κλάματα

19. Άσπρο περιστέρι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Όποιος πόνεσε μέσα στη ζωή | όποιος έκλαψε σαν μικρό παιδί | τώρα τίποτα πια δε σου ζητά | μόνο στ' όνειρο θα σ' αναζητά | Άσπρο περιστέρι μεσ' τη συννεφιά | μου 'δωσες το χέρι να 'χω συντροφιά | άσπρο περιστέρι μαύρο μου φτερό | κάθε καλοκαίρι θα σε καρτερώ | Όταν σήκωσα το βαρύ σταυρό | μου παράγγειλες να 'ρθω να σε βρω | κι όταν δάκρυσα σαν την Παναγιά | ήταν άνοιξη και Πρωτομαγιά | Άσπρο περιστέρι μεσ' τη συννεφιά | μου 'δωσες το χέρι να 'χω συντροφιά | άσπρο περιστέρι μαύρο μου φτερό | κάθε καλοκαίρι θα σε καρτερώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης