Σάββατο, 11 Ιουλίου 2015

Γιώργος Νταλάρας Vol. 1





















Ο Γιώργος Νταλάρας σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ο ουρανός φεύγει βαρύς Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Ο ουρανός φεύγει βαρύς | πάνω από τη ζωή μου | μα η θύμησή σου έμεινε | να δένει την ψυχή μου | Δεν έχω μάτια να σε δω | καρδιά να σου μιλήσω | πέσαν τα χέρια μου νεκρά | και πώς να σε κρατήσω | Ο ουρανός φεύγει βαρύς | τα όνειρά μου παίρνει | και μες στην τόση μου φωτιά | άλλη φωτιά μου φέρνει | Δεν έχω μάτια να σε δω | καρδιά να σου μιλήσω | πέσαν τα χέρια μου νεκρά | και πώς να σε κρατήσω

02. Μου δωσ' ο πλάστης την καρδιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Μου δωσ' ο πλάστης την καρδιά | κι εσύ αγάπη δώσ' μου | δώσ' μου κουράγιο να διαβώ | τη σκοτεινιά του κόσμου | Κάθε σου χαρά είναι χαρά για μένα | ήρθες κι έσβησες με μιας τα περασμένα | σε μια βραδιά | Κάθε σου φιλί μες στην καρδιά τραγούδι | κάθε δάκρυ σου στην ερημιά λουλούδι | στην ερημιά | Μου δωσ' ο πλάστης την καρδιά | πίσω θε να την πάρει | μα εγώ τη ρίχνω στη φωτιά | για τη δική σου χάρη | Κάθε σου χαρά είναι χαρά για μένα | ήρθες κι έσβησες με μιας τα περασμένα | σε μια βραδιά | Κάθε σου φιλί μες στην καρδιά τραγούδι | κάθε δάκρυ σου στην ερημιά λουλούδι | στην ερημιά

03. Πού 'ναι τα χρόνια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Πήγα στα μέρη που σε είχα πρωτοδεί | μικρό κορίτσι ήσουν κι ήμουνα παιδί | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά. | Στ' αρχοντικό σου το σπιτάκι το φτωχό | ήρθα να κλάψω με παράπονο πικρό | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά. | Κλεισμένη η πόρτα και χαμένα τα κλειδιά | βρέχει στους δρόμους και στην άδεια μου καρδιά | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά.

04. Παίρνω την ανηφοριά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Παίρνω την ανηφοριά και σου φέρνω την καρδιά μου | καρδιά μου σ' αποθύμησα και τούτη τη βραδιά | Και σεργιανώ τις γειτονιές τους δρόμους τα σοκάκια | σε βρίσκω μπρος στην πόρτα σου σε παίρνω αγκαλιά | Και σεργιανώ τις γειτονιές τους δρόμους τα σοκάκια | και σε στολίζω με φιλιά αγάπη μου παλιά | Παίρνω την ανηφοριά που 'χες πάρει την καρδιά μου | καρδιά που πρωταγάπησε κι ακόμα σ' αγαπά | Και σεργιανώ τις γειτονιές τους δρόμους τα σοκάκια | σε βρίσκω μπρος στην πόρτα σου σε παίρνω αγκαλιά | Και σεργιανώ τις γειτονιές τους δρόμους τα σοκάκια | και σε στολίζω με φιλιά αγάπη μου παλιά

05. Ποιο δρόμο να διαλέξω Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Το σπίτι σου κι απόψε | το βρήκα σκοτεινό | ποιο δρόμο να διαλέξω | τα μάτια σου να βρω | Θα ψάξω σε λημέρια | καινούργια και παλιά | Ακρόπολη και Βάρνα | Ντεπό Καλαμαριά | Κι όταν σε βρω κυρά μου | θα πάμε ως το πρωί | ν' ακούσουμε μπουζούκια | σε κάποιο μαγαζί

06. Αν ειν' να ρθεις Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Αν ειν' να ρθεις να καρτερώ | κι αν δε θα ρθεις να φύγω | να μη μου τρώει την καρδιά | τ' αγιάζι και το κρύο | Αν ειν' να ρθεις να τραγουδώ | ο πόνος να γλυκάνει | να ξαστερώσει ο ουρανός | καημός να μη με φτάνει

07. Το λιμάνι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Κάναμε όνειρα και χτίζαμε παλάτια | και λογαριάζαμε να ζούμε σαν πουλιά | μα ήρθαν βοριάδες και καταιγίδες | και μας γκρεμίσαν της αγάπης τη φωλιά | Και στο λιμάνι ήρθε το πλοίο | είπες αντίο και σου είπα έχε γεια | κι έμεινα μόνος μπρος στο μουράγιο | χωρίς κουράγιο και συντρίμμια την καρδιά.

08. Σ' αγαπώ Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Θα πάρω φόρα απ' το νοτιά και πριν φανεί τ' αστέρι | θα γίνω περιστέρι και θα 'ρθω να σε βρω ξανά | Θα σου κρατώ γαρίφαλα βασιλικό στο χέρι | και μες στο μεσημέρι καρδιά μου θα στο πω | Σ' αγαπώ θα 'ρθω το βράδυ, βράδυ | να πιάσω απ' το πηγάδι τ' αμίλητο νερό | Σ' αγαπώ θα 'ρθω στη γειτονιά σου | να κλέψω απ' την καρδιά σου τον αναστεναγμό | Θα βάλω στο δισάκι μου σαράντα καλοκαίρια | και της αυγής τ' αστέρια και θα 'ρθω να σε βρω ξανά | Κι αν δε το θέλει η μάνα σου καρδιά μου να σε χάσει | ο κόσμος να χαλάσει θε να σε κλέψω εγώ | Σ' αγαπώ θα 'ρθω το βράδυ, βράδυ | να πιάσω απ' το πηγάδι τ' αμίλητο νερό | Σ' αγαπώ θα 'ρθω στη γειτονιά σου | να κλέψω απ' την καρδιά σου τον αναστεναγμό

09. Ρίξε μες στις φλόγες την αγάπη μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γρηγόρης Φούντας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ρίξε μες στις φλόγες την αγάπη μου | να γίνει στάχτη κάθε όνειρό μου | να ξέρω ότι τίποτα δε μου 'μεινε | μονάχα ο προδομένος εαυτός μου | Σκίσε την πιο όμορφη σελίδα μου | που είχα στης ζωής μου το βιβλίο | και φύγε δίχως να κοιτάζεις πίσω σου | δε θέλω να μου πεις ούτε αντίο | Ρίξε στα πελάγη την αγάπη μου | να πνίξεις τη χαρά που μου 'χες δώσει | να ξέρω ότι τίποτα δε μου 'μεινε | και ό,τι αγαπώ μ' έχει προδώσει

10. Ήτανε Απρίλης μήνας Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Ήτανε Απρίλης μήνας τα λουλούδια ανθίζανε | και στα πάρκα της Αθήνας τα παιδιά σφυρίζανε | Κι εγώ τότε σε πρωτόδα που ανθίζανε τα ρόδα | κι είχες πρόσωπο με χάρη περισσή | και το πιο όμορφο λουλούδι 'σουν εσύ | Ποιο χέρι σ' έχει κόψει λουλούδι τρυφερό | σε ποια αγκαλιά να γείρω αγάπη πού να βρω | εγώ στους κήπους τώρα σεργιάνι δε θα βγω | το δάκρυ μου ποτάμι να πέσω να πνιγώ | Κι όταν μ' εύρει ο χειμώνας ορφανό σε μια γωνιά | το κορμί μου θα παγώσει ο βοριάς κι η παγωνιά | Κι η καρδιά μου ορφανεμένη πεταλούδα πληγωμένη | που αγάπησε για πρώτη της φορά | κι είναι τώρα με σπασμένα τα φτερά | Ποιο χέρι σ' έχει κόψει λουλούδι τρυφερό | σε ποια αγκαλιά να γείρω αγάπη πού να βρω | εγώ στους κήπους τώρα σεργιάνι δε θα βγω | το δάκρυ μου ποτάμι να πέσω να πνιγώ

11. Δυο λουλούδια σε μια γλάστρα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γρηγόρης Φούντας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Δυο λουλούδια σε μια γλάστρα | μεγαλώναμε μαζί | και μια νύχτα δίχως άστρα | μας χωρίσαν στη ζωή | Κάποιο χέρι σαν μαχαίρι | σ' άρπαξε με απονιά | κι έχω μείνει δίχως ταίρι | να πονώ στη μοναξιά | Σε ανθόκηπο σε πήραν | σ' ένα σπίτι αρχοντικό | και μαραίνεσαι μονάχη | και μαραίνομαι κι εγώ | Κάποιο χέρι σαν μαχαίρι | σ' άρπαξε με απονιά | κι έχω μείνει δίχως ταίρι | να πονώ στη μοναξιά | Μα γιατί τόση κακία | στων ανθρώπων τις καρδιές | όπου δούνε ευτυχία | ρίχνουν δάκρυ και φωτιές

12. Κάπου στα Πετράλωνα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Κάπου στα Πετράλωνα ένα χελιδόνι | έφερε την άνοιξη έστησε φωλιά | Άνθισε η γειτονιά άνθισαν οι δρόμοι | η παλιά αγάπη μου γύρισε ξανά | Κάπου στα Πετράλωνα ο χορός αρχίζει | το τραγούδι άναψε στις καρδιές φωτιά | Κι ο γλυκός ο μπαγλαμάς κάτι μουρμουρίζει | η παλιά αγάπη μου γύρισε ξανά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης