Κυριακή, 14 Ιουνίου 2015

Γύφτισσα μέρα




















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Γιώργου Κοντογιώργου

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Γύφτισσα μέρα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιώργος Κοντογιώργος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Γύφτισσα μέρα, στο παλιό μουράγιο | βλέπω την θάλασσα χωρίς, κουράγιο | βλέπω τα βράχια, και έχω μια λύπη | την Κυριακή αυτή, κάτι μου λείπει | Άσπρα βότσαλα στον ήλιο | και στη θάλασσα | την καρδιά μου | κυριακάτικα την χάλασα | Γύφτισσα τύχη, πες μου τι με σώνει | το απομεσήμερο για δες, ζυγώνει | Γύφτισσα μέρα, στο γυμνό κορμί σου | στην αμμουδιά να κυλιστώ μαζί σου

02. Γιαλό-γιαλό Τραγούδι: Μαρία Δουράκη
Μουσική: Γιώργος Κοντογιώργος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Γιαλό-γιαλό τα λόγια μας | τραγούδια θε να γίνουν | που όλο μια πίκρα αφήνουνε | στο βάθος της καρδιάς | Γιαλό-γιαλό χαθήκανε | στου φεγγαριού τα μάγια | κι άλλα δεν ήταν βράδια | καλύτερα για μας | Στιγμή-στιγμή στον ουρανό | η αγάπη μας πετούσε | έσκυβε και φιλούσε | τον έρημο γιαλό | Στιγμή-στιγμή στα μάτια μου | περνούσε η ψυχή σου | γείρε κι αποκοιμήσου | θα ξαγρυπνώ εγώ

03. Μέθυσα και τρέχω Τραγούδι: Ρένα Κουμιώτη
Μουσική: Γιώργος Κοντογιώργος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Σου ’χτισα σπιτάκι | στην ακρογιαλιά | και περιβολάκι | στην αστροφεγγιά. | Πιάσε με μην πέσω | στα βαθιά νερά, | δέσε μου στην πλάτη | χάρτινα φτερά. | Μέθυσα και τρέχω | σαν μικρό παιδί, | σκάλωσ’ η καρδιά μου | σε ψηλό κλαρί. | Ήταν μια βαρκούλα, | έπιασε φωτιά, | σαν τρελά χτυπάνε | τα καμπαναριά. | Πιάσε με μην πέσω | στα βαθιά νερά, | δέσε μου στην πλάτη | χάρτινα φτερά. | Μέθυσα και τρέχω | σαν μικρό παιδί, | σκάλωσ’ η καρδιά μου | σε ψηλό κλαρί.

04. Σε ποιο γεφύρι να σταθώ Τραγούδι: Δημήτρης Ζευγάς
Μουσική: Γιώργος Κοντογιώργος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Χίλια μαχαίρια κάρφωσε | η πίκρα στην ψυχή μου | ένα ποτάμι βάσανα | έγινε η ζωή μου | Σε ποιο γεφύρι να σταθώ | να ρίξω τη φωνή μου | την πιο κρυφή λαχτάρα σου | να νιώσω για δική μου | Χίλια μαχαίρια κάρφωσε | η πίκρα στην ψυχή μου | Δένδρο που το `καψε η φωτιά | μαύρο τραγούδι λέει | ο κόσμος όλος βρε ζωή | μες στην καρδιά μου κλαίει | Σε ποιο γεφύρι να σταθώ | και να σκεφτώ τι φταίει | να δω και την λαχτάρα μου | σαν τι καημός την καίει

05. Δέκα μέρες στη σειρά Τραγούδι: Μαρία Δουράκη
Μουσική: Γιώργος Κοντογιώργος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Έβαλα φωτιά να κάψω ψεεύτικα φιλιά | έβαλα φωτιά στα λόγια σου τα πιο γλυκά | μα δεν πρόσεξα και μες στην φλόγα την βαθειά | έκαψα μαζί την πικραμένη μου καρδιά | Δέκα μέρες στη σειρά | κι ούτε μια φορά | ήρθες να με πάρεις αγκαλιά | Δέκα μέρες στη σειρά | δέκα δειλινά | μ’ είδανε να κλαίω τα πουλιά | Σε βαθύ πηγάδι έσκυψα χαράματα | βότσαλο πετάω και τα παλιά σου γράμματα | μα δεν πρόσεξα και μέσα στο θολό νερό | έριξα μαζί και τ’ όνειρό μου το στερνό

06. Μια πικραμένη Παναγιά Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιώργος Κοντογιώργος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Μια πικραμένη Παναγιά | στον ύπνο μου χαμογελά | κι ένα τριαντάφυλλο κλειστό | λάμπει ψηλά στον ουρανό | Μιαν ανθισμένη λυγαριά | κρατώ τη νύχτα αγκαλιά | Μια ανθισμένη λυγαριά | χλωρό κλαρί στην ερημιά | Μια πικραμένη Παναγιά | σκύβει γλυκά και μου μιλά | κι εγώ να βλέπω δεν μπορώ | το πρόσωπό της το χλωμό

07. Σκύψε φεγγαράκι Τραγούδι: Ρένα Κουμιώτη
Μουσική: Γιώργος Κοντογιώργος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Σκύψε κοίτα φεγγαράκι | λαχταράει τ’ αγοράκι | λαχταράει τ’ αγοράκι | μες στον κήπο μου να μπει | Πιάσε με και φίλησέ με | σαν αγέρας χάιδεψέ με | σαν αγέρας χάιδεψέ με | πριν η μάνα μου μας δει | Τσακισμένη η καρδιά μου | και λυμένη η ποδιά μου | και λυμένη η ποδιά μου | πεταμένη στην αυλή

08. Πες μου παραμύθια Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιώργος Κοντογιώργος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Πάρε με πάλι σαν παιδί | και πες μου παραμύθια | όσα μου έμαθε η ζωή | δεν ήτανε αλήθεια | Δεν είναι αλήθεια βρε καρδιά | τόση ψευτιά στον κόσμο | άπλωσε την αγάπη σου | βασιλικό και δυόσμο | Στρώσε με τα χεράκια σου | γλυκά και κοίμισέ με | κι αν μια φορά σε πίκρανα | τώρα συγχώρησέ με

09. Λαχτάρα μου Τραγούδι: Μαρία Δουράκη
Μουσική: Γιώργος Κοντογιώργος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Λάμπουνε μπρος στην πόρτα σου | του ουρανού τα ρόδα | πώς έλαμπαν τα μάτια σου | τότε που σε πρωτόδα | Λαχτάρα μου αγόρι μου | μην τρέχεις πάνω κάτω | λαχτάρα μου αγόρι μου | θα κάψεις την καρδιά σου | Θα κάψεις την αγάπη μου | που είναι όλη δικιά σου | Κάτω απ’ το παραθύρι σου | η θάλασσα κοιμάται | κοιμάται κι η καρδούλα μου | κι ούτε που με θυμάται

10. Φαληράκι και Μοσχάτο Τραγούδι: Δημήτρης Ζευγάς
Μουσική: Γιώργος Κοντογιώργος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Φεύγουν οι μέρες σαν νερό, | μένουν τα βάσανά μου. | Τρεις νύχτες έχω να σε δω | και λιώνει η καρδιά μου. | Φαληράκι και Μοσχάτο ξημερώθηκα | κι από το πολύ μεράκι βαλαντώθηκα. | Πέφτουνε τ’ άστρα στα νερά, | είναι τα δάκρυά μου. | Κι όσο πικρά τα κύματα | πικρή είναι κι η καρδιά μου.

11. Ήλιε μου που πετάς ψηλά Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιώργος Κοντογιώργος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Ήλιε μου που πετάς ψηλά | πουλί είσαι μαγεμένο | χρυσό καμάκι μού ΄ριξες | και μ΄έχεις καρφωμένο | Σπαρταράει η καρδιά μου | σαν το ψάρι το μικρό | κι αν δεν σ΄έχω συντροφιά μου | θα πεθάνω στο γιαλό | Λάμπουν κοχύλια στον βυθό | και γιασεμιά στο κύμα | και τα μεγάλα μάτια σου | λάμπουν σαν να ΄ναι κρίνα

12. Ένα φιλί αμάραντο Τραγούδι: Ρένα Κουμιώτη
Μουσική: Γιώργος Κοντογιώργος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Ένα φιλί αμάραντο | να πάρεις και να δώσεις | Τόσα σκοτώνει ο καιρός | με δάκρυα να σώσεις | Έβγα φεγγάρι μου πικρό | στον παγωμένο ουρανό | Ένα φιλί αμάραντο | στα χείλη κρυφοκαίει | σκύψε ν' ακούσεις μέσα μου | κάτι για σένα κλαίει

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης