Τρίτη, 30 Ιουνίου 2015

Μαρία





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Νίκου Σκεμπρή

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Σε περιμένω Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Νίκος Σκεμπρής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Σε περιμένω | και σ'αγαπώ άστρο θλιμμένο | Τα χνάρια σου ψάχνω να βρω | μα δεν μπορώ | Ήσουν εσύ το ταίρι μου | Στάλα δροσιάς στο χέρι μου | Τι περιμένω, τι περιμένω | Η αυγή θα με βρει τσακισμένο | Θα 'θελα να 'σουνα δίπλα μου | όπως παλιά, σ' έκλεινα στην αγκαλιά μου | Τα δειλινά κι ως το πρωί πως ζευγαρώναμε | Και μου γέλαγες και γινόμουνα | όμορφος σαν Θεός | Τώρα βαριά η ερημιά | Αχ τι καημός ο χωρισμός

02. Πριν πέσει δειλινό Τραγούδι: Μαρία Δουράκη
Μουσική: Νίκος Σκεμπρής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Το πρώτο-πρώτο άγγιγμά σου | δεν λησμονώ | Τρέμαν τα χέρια μου και στα δικά σου | Ήταν ακόμα μέρα | λίγο πριν πέσει δειλινό | Κι αρμένιζα μες στη ματιά σου | Κι αν εδιαβήκαν βιαστικές | οι αγαπημένες μας βραδιές | κι αφήκαν γεύση | Γεύση πικρή | Το πρώτο-πρώτο το φιλί σου | δεν το ξεχνώ | Χίλιες χτυπούσανε μαζί καμπάνες | Ήταν ακόμα μέρα | λίγο πριν πέσει δειλινό | Κι αρμένιζα μες στη ματιά σου | Κι αν εδιαβήκαν βιαστικές | Οι αγαπημένες μας βραδιές | Κι αφήκαν γεύση | Γεύση πικρή

03. Του θανάτου πικρή η ανάσα Τραγούδι: Γιάννης Θωμόπουλος
Μουσική: Νίκος Σκεμπρής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Του θανάτου πικρή η ανάσα | Μας ζυγώνει σαν μια μαχαιριά | Θεέ μου τα φύλλα στα κλαριά | Έτσι πεθαίνουνε και τα πουλιά | Σκοτείνιασε, φεύγει η ζωή μας | Στάλα τη στάλα | Στιγμή-στιγμή | Πέφτει το δίχτυ του θανάτου | κλείνει τα μάτια ο Θεός | κλείνει αργά το φως του ήλιου | μα αν ποτέ, θα `ρθει λυτρωμός | Μην κοιτάζεις ψηλά μην κοιτάζεις | Δε γελάει πια ο ουρανός | Γέρνουν τα στάχυα στο βοριά | Πέτρα στο στήθος μας τούτη η βραδιά | Μικρά τα χείλια σου γαρούφαλα | Χείλια σαν φλόγα | Σαν τη ζωή

04. Μην απελπίζεσαι Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος & Μαρία Δουράκη
Μουσική: Νίκος Σκεμπρής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Έρχονται βοριάδες αγριεμένοι | Έρχονται βοριάδες | Σηκώνουμε όρτσα τα πανιά μας | Έρχονται φουρτούνες | Μα μη δειλιάζεις | Κοίτα μπροστά | Τι όμορφη πού'ναι η ζωή | Στης αγάπης το ταξίδι πάμε | Με τα φτερά στο ήλιο ανοιγμένα | Δεν αφήνουμε το κύμα | στης συμφοράς τα βράχια | να μας ρίξει | Εμείς κρατάμε | τη μοίρα μες στα χέρια | Μάνα και φτάνουμε | να το λιμάνι

05. Το τραγούδι της ζωής Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Νίκος Σκεμπρής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Τώρα μεστώνει το κορμί | το αίμα βράζει | νοιώθω στις φλέβες μια φωτιά | κι ένα χαλάζι | Είναι το πάθος της ζωής | που με βαραίνει | κι είναι το βλέμμα του Χριστού | που με γλυκαίνει | Όποιο φαρμάκι και να πιω | για τ' όνειρό μου θα πολεμάω | και σαν τ' αηδόνι την αυγή | για την ζωή θα τραγουδάω | Όπου με πάει ο ποταμός | ρίζες θα ρίξω | μ' ένα κλωνάρι Πασχαλιάς | δρόμους θ' ανοίξω | Τώρα μεστώνει το κορμί | όπως το στάρι | βοήθα κυρά μου Παναγιά | κι είμαι βλαστάρι

06. Κυνηγημένο όνειρο Τραγούδι: Μαρία Δουράκη
Μουσική: Νίκος Σκεμπρής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Κυνηγημένο όνειρό μου | στάσου μια στιγμή | Μεγάλωσες, δε σε χωράει η γη | Αχ όνειρό μου | μια ζωή ολάκερα σε κρατούσα | μα λίγο-λίγο σβήνεις | τελειώνεις και μ’ αφήνεις | Αχ όνειρό μου | μια ζωή πως πέρασε | σαν νά `ν’ αγέρας | και λίγο-λίγο σβήνεις | τελειώνεις και μ’ αφήνεις | Σε είχα κλείσει στην ψυχή μου | νά `χω συντροφιά | και διώχναμε μαζί τη μοναξιά

07. Μαραίνονται τα νιάτα μας Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Νίκος Σκεμπρής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Κοίτα και πες μου τι κερδίσαμε | μόνο τον ιδρώτα και το κρύο | κοίτα πως ξεψυχάει η άνοιξη | είναι η ζωή σκληρό θηρίο | Μαραίνονται τα νειάτα μας | καθώς τα άνθη στις σπηλιές | παγώνουνε τα όνειρα | καθώς το χιόνι οι λεμονιές | Κάποιες μικρές χαρές που κλέψαμε | ήταν οι στερνές δροσοσταλίδες | μέσα στο κουρασμένο βλέμμα μας | κοίτα πως πεθαίνουν οι ελπίδες

08. Η σοδειά του πολέμου Τραγούδι: Μαρία Δουράκη
Μουσική: Νίκος Σκεμπρής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Κορμιά χωρίς το αίμα τους | Κορμιά που πήρε ο χάροντας | Και πάνω-πάνω οι σταυροί | Καθένας μια παπαρούνα | Αυτοί είν’ αδέρφια μας | Είναι φίλοι και παιδιά μας | Είν’ η σοδειά του πολέμου | Βραδιές χωρίς τ’ αστέρια μας | Βραδιές του μίσους γέννημα | Χρονιές της μαύρης κατοχής | Το πένθος μόνος αφέντης

09. Τα μαχαίρια Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Νίκος Σκεμπρής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Πόσο μας άρεσε το ζεστό το ψωμί | και το παιχνίδι μες την αυλή μας | ήταν ξένοιαστα τα όνειρά μας | κινούσαμε για το σχολείο | και ο κόσμος ευλογία | Δεν τα ξέραμε ακόμα τα μαχαίρια | μες στα χέρια μας κρατούσαμε τ'αστέρια | και ο πατέρας μας μιλούσε | για τραγούδια για ταξίδια | Πόσο μας άρεσε του χωριού η βραδιά | και οι μουσικάντες στο πανηγύρι | ήταν κάτασπρη η εκκλησιά μας | σαν ψεύτικη ζωγραφισμένη | κι οι καρδιές μας σαν λουλούδια

10. Πάνε τρεις μήνες Τραγούδι: Μαρία Δουράκη
Μουσική: Νίκος Σκεμπρής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

11. Εφτά παιδιά εφτά ουρανοί Τραγούδι: Γιάννης Θωμόπουλος
Μουσική: Νίκος Σκεμπρής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Εφτά παιδιά, εφτά ουρανοί | πήγαν στον πόλεμο μακριά. | Εφτά μανάδες καρτερούν | τα παλληκάρια να φανούν. | Εφτά παιδιά, εφτά ουρανοί, | ο ήλιος πότε να φανεί. | Εφτά μανάδες πικροκλαίν, | φαρμακερό τραγούδι λεν. | Μα τώρα, Θεέ μου, τώρα, Θεέ μου, | πού τους φιλάς, για κάτσε, πε μου, | σε ποια πλαγιά ψηλού βουνού, | σε ποιο ξωκλήσι του ουρανού;

12. Ήρθανε κάτι μαντάτα Τραγούδι: Μαρία Δουράκη
Μουσική: Νίκος Σκεμπρής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Ήρθανε κάτι μαντάτα μιαν αυγή | πως γεννήθηκε η αγάπη | πως γεννήθηκε πάνω στο χορτάρι | Έτρεξε νερό και μέλι η πηγή | Δώστε του χορού να φουντώσει | Δώστε του χορού μέχρι να νυχτώσει | Ήρθανε κάτι μαντάτα μιαν βραδιά | πως επέθανε η αγάπη | πως επέθανε πάνω στο χορτάρι | Ένα σύννεφο φαρμάκι η πηγή | Δώστε του χορού να φουντώσει | Δώστε του χορού όταν ξημερώσει

13. Μίσεψες τρυφερούδι μου Τραγούδι: Μαρία Δουράκη
Μουσική: Νίκος Σκεμπρής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Του μισεμού τον δρόμο τον πλατύ | κοίτα ξωπίσω σου αυτούς που μένουν | Πικρό φιλί τη μάνα σου την πότισες | Και την δική μου καρδιά τη φαρμακώνεις | Έπεσα στο στρώμα του καημού | κι η θύμησή σου εσκέπασε τον ήλιο | Μίσεψες τρυφερούδι μου | και στερέψανε οι βρύσες | Το αίμα στην καρδιά μου είναι βάρος | Περνά κι αυτός ο χρόνος | μα μπροστά το δάκρυ μου | Κι εσύ πού να `σαι ποιος το ξέρει | Του γυρισμού τον δρόμο μην ξεχνάς | Μέσα στην σκέψη σου να τον κρατήσεις | Κοντά να `ρθείς ανάμεσα στους φίλους σου | Και ήλιε στάσου να πιω να ξεδιψάσω | Μένουνε τα μάτια σφαλιστά | Κι όταν γυρίσεις μονάχα θα τ’ ανοίξω | Μίσεψες τρυφερούδι μου | και στερέψανε οι βρύσες | Το αίμα στην καρδιά μου είναι βάρος | Περνά κι αυτός ο χρόνος | μα μπροστά το δάκρυ μου | Κι εσύ πού να `σαι ποιος το ξέρει

14. Μαρία Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Νίκος Σκεμπρής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Νύχτα γλυκιά πήρα τον δρόμο | που αντάμωνα τη Μαρία | Ήταν όμορφη η Μαρία | Ήταν δροσερή | Ήταν τρυφερή | σαν βροχούλα φθινοπωρινή | και σαν φωτιά, η Μαρία | Ήταν γλυκιά | Ίδια Παναγιά | Και της πούλιας ήταν αδερφή | άστρο ξανθό, η Μαρία | Μικρή Μαρία δεν μου μιλάς | και δεν μ' ακούς | Πόσες βραδιές | βραδιές πικρές | Σε θέλω | Σε ζητάω | κι είσαι μες στη γη

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης