Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2015

Στράτος Διονυσίου





















01. Ο παλιατζής Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Αυτό το σπίτι που το βλέπεις σκοτεινό | τον παλιατζή απόψε νά ’ρθει περιμένει | για να μαζέψει ακόμα ό,τι μένει | από μια αγάπη που χτυπήθηκε σκληρά | από του μαύρου χωρισμού τη συμφορά | Πάρε ό,τι θέλεις, παλιατζή | από μια αγάπη που δε ζει | αφού δε ζούμε πια μαζί | πάρε ό,τι θέλεις, παλιατζή | Πάρ’ το τσουβάλι κι έλα μέσα, παλιατζή | έχω ενθύμια πολλά να το γεμίσεις | Μάζεψε όλες τις σκληρές μου αναμνήσεις | δεν έχω δύναμη να βλέπω τα παλιά | που μου θυμίζουν μια χαμένη αγκαλιά | Πάρε ό,τι θέλεις...

02. Θα φύγεις απ' την σκέψη μου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Παράπονα μου κάνανε η σκέψη κι η καρδιά μου | και με κατηγορήσανε πως τις ταλαιπωρώ | και γω τους υποσχέθηκα πως δεν θα ξανακλάψω | ούτε στα ξενυχτάδικα για σένα θα μεθώ | Μα όσο και να επιμένω να μην ξαναπιώ για σένα | η καρδιά μου και η σκέψη μπαίνουν πρώτες στην ταβέρνα | Επήρα την απόφαση για να σε διαγράψω | όσο κι αν είναι δύσκολο όσο κι αν δεν μπορώ | να φύγεις απ' την σκέψη μου κι απ' την φτωχή καρδιά μου | και το κρασί στα μάτια μου να μην το ξαναδώ | Μα όσο και να επιμένω να μην ξαναπιώ για σένα | η καρδιά μου και η σκέψη μπαίνουν πρώτες στην ταβέρνα

03. Ένας αητός γκρεμίστηκε Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Αητός αητό μεγάλωνε | του ’λεγε και τον μάλωνε | αητόπουλο γεννήθηκες | μ’ αητό να ζευγαρώσεις | αητούς κι εσύ να δώσεις | Εσύ είσαι ένα αητόπουλο | της συννεφιάς ρηγόπουλο | Κι εκείνο επαράκουσε | επήγε κι εξεστράτησε | μια πέρδικα ορέχτει | σε ρούγα πάει και πέφτει | κι ένας αητός γκρεμίστηκε | και το βουνό εσείστηκε | Εσύ είσαι ένα αητόπουλο | της συννεφιάς ρηγόπουλο

04. Με μπουζούκια θα σου τραγουδήσω Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στράτος Διονυσίου | Στίχοι: Στράτος Διονυσίου
Θα ’ρθω απόψε στο παράθυρό σου | Τον καημό μου πάλι να σου πω | Με μπουζούκια θα σου τραγουδήσω | Της αγάπης τον γλυκό σκοπό | Θα σου πω εκείνο το τραγούδι | Κάποτε που λέγαμε μαζί | Μη μ’ αφήσεις παραπονεμένο | Άνοιξε και δως μου ένα φιλί | Κι όταν μες στον ύπνο σου ακούσεις | Της αγάπης λόγια τρυφερά | Άνοιξε και πες μια καληνύχτα | Και κοιμήσου μ’ όνειρα γλυκά

05. Γκρεμίσανε τα όνειρα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στράτος Διονυσίου | Στίχοι: Στράτος Διονυσίου
Αφήστε με μονάχο μου, μη με στενοχωράτε, | μη μου την εθυμίζετε κι εσείς, αν μ’ αγαπάτε. | Για μένα τώρα η ζωή δεν έχει σημασία, | με τσάκισε, με γέρασε αυτή η ιστορία. | Γκρεμίσανε τα όνειρα που έκανα για κείνη | και μια ζωή που ζήσαμε συντρίμμια έχει γίνει. | Για μένα τώρα η ζωή δεν έχει σημασία, | με τσάκισε, με γέρασε αυτή η ιστορία.

06. Πού γυρνούσες πάλι εχτές Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Ηρακλής Παπασιδέρης
Πού γυρνούσες πάλι εχτές | και δεν ήσουνα στο σπίτι | κι έψαχνα με καρδιοχτύπι; | Μ’ έβαλες σε υποψίες | πως μου κάνεις απιστίες | κι ότι μ’ άλλον ξενυχτάς. | Γιατί χάνεσαι, πού πας; | Πως μ’ απατάς φαντάζομαι, | άρχισα να ψυλλιάζομαι. | Κι άμα το ξακριβώσω, | να ξέρεις, θα σε διώξω. | Δεν ανέχομαι λαδιές, | ύποπτες κρυφές κινήσεις, | θέλω ντόμπρες εξηγήσεις | κι όχι πονηρά ξενύχτια | και ψευτιές και παραμύθια. | Μου το δείχνεις φανερά | πως δεν στέκεσαι καλά. | Πως μ’ απατάς φαντάζομαι, | άρχισα να ψυλλιάζομαι. | Κι άμα το ξακριβώσω, | να ξέρεις, θα σε διώξω.

07. Όπως φεύγουν τα καράβια Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Χρόνια βλέπω στο λιμάνι | πλοία που σαλπάρουνε | κι όπως τα κοιτάζω λέω: | "Θέ μου, να με πάρουνε!" | Κι όπως φεύγουν τα καράβια | έφυγες κι εσύ μακριά, | κι έχω μέσα μου μια πίκρα | σαν την θάλασσα βαθιά. | Χρόνια βλέπω στο λιμάνι | κι η ζωή μου πέρασε, | μες στην απονιά του κόσμου | η καρδιά μου γέρασε. | Κι όπως φεύγουν τα καράβια | έφυγες κι εσύ μακριά, | κι έχω μέσα μου μια πίκρα | σαν την θάλασσα βαθιά.

08. Αγάπη μου επικίνδυνη Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Με τι καρδιά ξαναγύρισες | συγγνώμη να μου ζητήσεις | κι απάνω που σε λησμόνησα | ό,τι μου ’κανες να μου θυμίσεις | Αγάπη μου επικίνδυνη | φοβάμαι και τη σκιά σου | ερείπιο με κατάντησες | με τον άπιστο τον έρωτά σου | Δεν είμαι πια για πειράματα | να φύγεις και να μ’ αφήσεις | δεν έχω πια άλλο τίποτα | μόνο ερείπια για να γκρεμίσεις | Αγάπη μου επικίνδυνη | φοβάμαι και τη σκιά σου | ερείπιο με κατάντησες | με τον άπιστο τον έρωτά σου

09. Θα πέφτουνε ψιχάλες Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Αγωνία και μαράζι, έφυγες μα δεν πειράζει, | έφυγες μα δεν πειράζει, θα με θυμηθείς. | Σου το λέω να το νοιώσεις, γρήγορα θα μετανιώσεις, | θα ζητάς να μ’ ανταμώσεις, μα δεν θα με βρεις. | Άντρας είμαι και μπορώ να βαστάξω τον καημό, | το φαρμάκι σου θα πιω, μα θα παρηγορηθώ, | όταν κάτσω και σκεφτώ πως δεν πρέπει να πονώ | για μια αχάριστη καρδιά που με πλήγωσε βαριά. | Με κομμάτια την ψυχή σου, ζήσε τώρα μοναχή σου, | ζήσε τώρα μοναχή σου στα παλάτια σου. | Μα θα πέφτουνε ψιχάλες όπως τ’ ουρανού οι στάλες | όπως τ’ ουρανού οι στάλες απ’ τα μάτια σου. | Άντρας είμαι και μπορώ να βαστάξω τον καημό, | το φαρμάκι σου θα πιω, μα θα παρηγορηθώ, | όταν κάτσω και σκεφτώ πως δεν πρέπει να πονώ | για μια αχάριστη καρδιά που με πλήγωσε βαριά.

10. Τ' αγκάθια της καρδιάς σου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Μιχάλης Τουτουντζής
Ξημέρωνα και νύχτωνα | μέσα στην αγκαλιά σου | χωρίς να δω πως έκρυβε | αγκάθια η καρδιά σου. | Πληγώθηκα και μάτωσα | στ’ αγκάθια της καρδιάς σου. | Ας γίνουν μάθημα οι πληγές | που άνοιξα κοντά σου. | Ξυπόλητος στ’ αγκάθια σου | ξανά δεν περπατάω, | φεύγω γιατί κουράστηκα | κοντά σου να πονάω. | Πληγώθηκα και μάτωσα | στ’ αγκάθια της καρδιάς σου. | Ας γίνουν μάθημα οι πληγές | που άνοιξα κοντά σου.

11. Έχω καρδιά μποέμισσα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιάννης Καραμπεσίνης | Στίχοι: Γιάννης Καραμπεσίνης
Έχω καρδιά μποέμισσα, μποέμισσα κι αλήτισσα, | μ’ αρέσει να ’μαι ελεύθερο πουλί. | Δεν λογαριάζω τίποτα στον κόσμο που γεννήθηκα | ούτε με νοιάζει ο κόσμος τι θα πει. | Αν ξενυχτάω, αν τα πίνω και γλεντάω | και αν στο σπίτι μου χαράματα γυρνάω, | δικαίωμά μου, τα τάλιρά μου | όπως μ’ αρέσει θα τα φάω. | Έχω καρδιά μποέμισσα, μποέμισσα κι αλήτισσα, | μ’ αρέσει η ελεύθερη ζωή. | Δεν θέλω μονιμότητες, ελέγχους και μπλεξίματα | κι όπως μ’ αρέσει θα ζήσω τη ζωή. | Αν ξενυχτάω, αν τα πίνω και γλεντάω | και αν στο σπίτι μου χαράματα γυρνάω, | δικαίωμά μου, τα τάλιρά μου | όπως μ’ αρέσει θα τα φάω.

12. Του φτωχού ο πόνος Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιάννης Καραμπεσίνης | Στίχοι: Γιάννης Καραμπεσίνης
Φτώχεια, που μου κουρέλιασες | όλα τα όνειρά μου | και έκανες βασίλειο, βασίλειο | του πόνου την καρδιά μου. | Του φτωχού τον πόνο, του φτωχού τον πόνο | αυτοί που ζουν στην φτώχεια αυτοί τον ξέρουν μόνο. | Πάντα στον ίδιο το σκοπό | νυχτώνει ξημερώνει | και ο φτωχός τη μοίρα του, τη μοίρα του | με πίκρες την πληρώνει. | Του φτωχού τον πόνο, του φτωχού τον πόνο | αυτοί που ζουν στην φτώχεια αυτοί τον ξέρουν μόνο.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης