Κυριακή, 14 Ιουνίου 2015

Ο Γιάννης Πουλόπουλος στη χρυσή δισκοθήκη



















Ο Γιάννης Πουλόπουλος σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Το άγαλμα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Χθες μεσάνυχτα και κάτι κατηφόρισα | στην μικρή την πλατεΐτσα που σε γνώρισα | Κάποιο άγαλμα που μ’ είδε με θυμήθηκε | και τον πόνο μου να ακούσει δεν αρνήθηκε | Και του μίλησα για σένα και για μένανε | και τα μάτια του βουρκώναν και όλο κλαίγανε | Του ’πα για το φέρσιμό σου και για τα άλλα σου | τα ασυγχώρητα τα λάθη τα μεγάλα σου | Κι ύστερα με πιάσαν θεέ μου κάτι κλάματα | που με βρήκανε κουρέλι τα χαράματα | Με το άγαλμα ως το δρόμο προχωρήσαμε | μου εσκούπισε τα μάτια και χωρίσαμε

02. Να 'χα τη δύναμη Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Γλέζος | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Χωρίς το σύννεφο βροχή δεν κατεβαίνει | ούτε το δάκρυ χωρίς καημό | χωρίς τον άνεμο τα δέντρα δε λυγάνε | δε σταματάν οι πίκρες δίχως γυρισμό | Αχ να μπορούσα τα λιμάνια να τα κλείσω | να σταματήσω τα τρένα στο σταθμό | να 'χα τη δύναμη τα βράχια να κυλήσω | να μην αφήσω δρόμο για το χωρισμό | Γιατί κοιτάς τα μάτια μου τα βουρκωμένα | που παν στα ξένα σ' ωκεανό | γιατί κοιτάς τα χέρια μου τα λαβωμένα | που παν στα ξένα κι έχουν σφίξει κεραυνό | Αχ να μπορούσα τα λιμάνια να τα κλείσω | να σταματήσω τα τρένα στο σταθμό | να 'χα τη δύναμη τα βράχια να κυλήσω | να μην αφήσω δρόμο για το χωρισμό

03. Γέλαγε η Μαρία Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κύλαγε το τσέρκι στην οδό Φυλής | άστραφτε στον ήλιο κάποια τζαμαρία | άρπαζες την πέτρα δίχως να σκεφτείς | τίναζες το χέρι κάτω η τζαμαρία | γέλαγε η Μαρία, η Μαρία | Κόβαμε διχάλες απ' τη μυγδαλιά | είχαμε ρημάξει τη φτωχή πλατεία | έβαζες σημάδι γλόμπους και πουλιά | και του κυρ Αλέκου τη χοντρή κυρία | γέλαγε η Μαρία, η Μαρία | Πάνω στο πατίνι με τα ρουλεμάν | τρέλαινες τον κόσμο απ' τη φασαρία | κι οι νοικοκυραίοι φώναζαν αμάν | λέγαν θα καλέσουν την αστυνομία | γέλαγε η Μαρία, η Μαρία

04. Πάμε για ύπνο Κατερίνα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Πάλι κι απόψε πίναμε και πίναμε | και στην ταβέρνα μόνοι απομείναμε. | Τα όνειρά μας σαν τα κάρβουνα σβηστά | και η ζωή μας ένα πέλαγο μπροστά. | Πάμε για ύπνο, Κατερίνα, | πάμε ν’ αλλάξουμε ζωή, | να δούμε όνειρα από κείνα | που τελειώνουν το πρωί. | Μας κυνηγήσαν και μας κατηγόρησαν, | δέκα φορές, δέκα φωτιές μάς χώρισαν. | Κι αν σε λατρεύω τώρα, κι αν με αγαπάς, | όνειρα είναι πια τα όνειρα για μας. | Πάμε για ύπνο, Κατερίνα, | πάμε ν’ αλλάξουμε ζωή, | να δούμε όνειρα από κείνα | που τελειώνουν το πρωί.

05. Θα πιω απόψε το φεγγάρι Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Θα πιω απόψε το φεγγάρι | και θα μεθύσω και θα πω | αφού πονάς για κάποιον άλλο | ρίξε μαχαίρι να κοπώ | Κι όταν με κόψει το μαχαίρι | μετανιωμένη θα μου πεις | πάρε του φεγγαριού το δάκρυ | κι από το αίμα να πλυθείς | Κι εγώ θα κόψω το φεγγάρι | θα σ' το καρφώσω στα μαλλιά | και σαν πλαγιάσουμε θα έχω | τον ουρανό στην αγκαλιά | Κι όταν ξυπνήσουμε και πάμε | ξανά στα στέκια τα παλιά | σκέψου τι όμορφη που θα 'σαι | με το φεγγάρι στα μαλλιά

06. Καμαρούλα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Άπλωσε το μεσονύχτι | το γλυκό του δίχτυ | πάνω στη μικρή μας γειτονιά | ξέχασέ τα όλα τώρα | είναι της αγάπης ώρα | βάλε το κλειδί στη κλειδωνιά | Καμαρούλα μια σταλιά | δύο επί τρία | κόχη και λατρεία | τοίχος και φιλιά | καμαρούλα μια σταλιά | τοίχος και φιλιά | Φύσα το κερί να σβήσει | και να μας αφήσει | μόνους μες τη νύχτα τη καλή | σφίξου στην καρδιά μου επάνω | για να σε γλυκοζεστάνω | σαν χελιδονάκι σαν πουλί

07. Αγάπα με Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Inglesias-Ferro | Στίχοι: Πυθαγόρας
Αγάπα με, | μ' όλα τα λάθη πού 'χω κάνει, | κράτα με. | Ένοχος είμαι απέναντί σου τά' παμε, | μα σ' αγαπώ. | Αγάπα με, | γίνομαι δρόμος να περάσεις, | πάτα με. | Έχω ανάγκη από σένα, | νιώσε με, αγάπα με. | Αγάπα με, | γιατί να ζήσω χώρια σου δε γίνεται, | νεράκι η ζωή μου και θα χύνεται | στις πέτρες δίχως νόημα γι' αυτό | Αγάπα με | και ξέχασε λοιπόν πως παρασύρομαι | και γείρε πάλι απάνω μου να γείρουμε, | αγάπη μόνο αγάπη σου ζητώ.

08. Μια αγάπη για το καλοκαίρι Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Γιώργος Παπαστεφάνου
Μια αγάπη για το καλοκαίρι | θα 'μαι κι εγώ | να σου κρατώ δροσιά στο χέρι | να σε φιλώ. | Θα μ' αγαπάς σαν καλοκαίρι | και σαν παιδί, | μα θα μου φύγεις με τ' αγέρι | και τη βροχή. | Μια αγάπη για το καλοκαίρι | θα 'μαι κι εγώ | να σου κρατώ δροσιά στο χέρι | να σε φιλώ. | Και σαν θα 'ρθει το καλοκαίρι | και σε ζητώ | θα μείνει μόνο έν' αστέρι | να το κοιτώ.

09. Το στοίχημα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Ρόνη Σοφού
Σε σένα ορκιζόμουνα, | στα χέρια σου χανόμουνα, | κι εσύ μες στ' αδιέξοδο με πνίγεις. | Ποτέ σου δεν μ’ αγάπησες, | μονάχα στοιχημάτισες | ν’ αρπάξεις την καρδιά μου και να φύγεις. | Το στοίχημα το κέρδισες | κι απ' τη ζωή σου μ’ έσβησες, | τα πήρες όλα κι έφυγες μακρυά μου. | Δικιά σου η αλήθεια μου, | οι νύχτες, τα ξενύχτια μου, | δικά σου τα σκοτάδια της βραδιάς, | δικό σου και το αίμα της καρδιάς. | Μην ψάχνεις για προσχήματα, | έτσι είναι τα στοιχήματα, | με κέρδισες και πρέπει να πληρώσω. | Μου παίρνεις την αλήθεια μου | και ψάξε μες στα στήθια μου, | δεν έχω άλλη καρδιά για να σου δώσω.

10. Και τώρα πες μου Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Αλέξης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Ρόνη Σοφού
Ποτέ αντιρρήσεις στα λόγια σου δεν έφερε | Έστω κι αν κάποτε για χάρη σου υπέφερα | Κι όταν το θέλησες να σβήσουμε όσα ζήσαμε | Χωρίς μια λέξη δίχως δάκρυα χωρίσαμε | Και τώρα πες μου | Πόσες φορές μ΄ είχες πικράνει αν μετάνιωσες | Πόσα αισθήματα σου χάρισα αν τά 'νιωσες | Και τώρα πες μου | Πως βρήκες μέσα σου κουράγιο και μ' αρνήθηκες | Τώρα που λείπω μια φορά αν με θυμήθηκες | Και τώρα πες μου | Τέλειωσαν όλα κι οι χαρές μας στάχτη γίνανε | Και μη ρωτάς πόσοι καημοί για μένα μείνανε | Κι αν δεν το ξέχασες κι οι δυο πόσο αγαπήσαμε | Πες μου τι νιώθεις τώρα που όλα τα γκρεμίσαμε

11. Ο άνθρωπός μου Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: C. Francois & G. Thibault | Στίχοι: Ρόνη Σοφού
Εγώ ο δυνατός | δεν ξέρω πως έχω λυγίσει | Και ζω στον πυρετό | Κι όλο ρωτώ αν θα γυρίσει | Με πλήγωσε αλλά | Είναι το γέλιο είναι το φως μου | Στο αίμα μου κυλά | Είναι ο άνθρωπός μου | Είναι αυτή | Που έχω δεχτεί | Δεν έχει πως ούτε γιατί | Είναι φωτιά είναι πληγή | Κι απ' τον καημό πιο δυνατή | Είναι αυτή | Που έχω δεχτεί | Είν' ο άνθρωπός μου | Εγώ ο δυνατός | Είμαι γυμνός | Προς τον καημό μου | Μιλώ παραμιλώ | Κι όλο τη ζω μες στ' όνειρό μου | Με πλήγωσε αλλά | Είναι το γέλιο είναι το φως μου | Στο αίμα μου κυλά | Είναι ο άνθρωπός μου

12. Μαίρη μίλα μας λιγάκι Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Μαίρη μίλα μας λιγάκι | άνθρωποι είμαστε κι εμείς | Μην ξεχνάς το διαράκι | Στην οδό Φυλής | Μη ξεχνάς το ταβερνάκι | Το κουτούκι του Θωμά | Που την βρίσκαμε λιγάκι | Στις πενιές του μπαγλαμά | Πώς με σβήνεις τώρα Μαίρη | Με περνάς στη λησμονιά | Κι ο Λυκαβηττός μας ξέρει | Και η Κοκκινιά | Μαίρη μίλα μας λιγάκι | μη σνομπάρεις τα παλιά | Και του πάρκου το παγκάκι | Που την βγάζαμε αγκαλιά | Μη πουλάς αδιαφορία | Κάτι στην καρδιά σου ζει | Έχουμε μια ιστορία | Που την γράψαμε μαζί

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης