Πέμπτη, 11 Ιουνίου 2015

Η Βίκυ Μοσχολιού στα μεγάλα τραγούδια





















Η Βίκυ Μοσχολιού σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ξημερώματα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Κοντά στα ξημερώματα, κοντά στα ξημερώματα | Και πριν να βγει ο ήλιος | Την πόρτα μου εχτύπησε, την πόρτα μου εχτύπησε | Ένας χαμένος φίλος | Που ήσουν φίλε κι άργησες, που ήσουν φίλε κι άργησες | Τα χρόνια έχουν φύγει | Η πόρτα που σου άνοιξα, η πόρτα που σου άνοιξα | Χίλιες πληγές μ' ανοίγει | Κάθε ρυτίδα σου καημός, κάθε ρυτίδα σου καημός | Κάθε ματιά σου πόνος | Και στα λευκά σου τα μαλλιά, και στα λευκά σου τα μαλλιά | Του χωρισμού ο χρόνος

02. Δεν ξέρω πόσο σ' αγαπώ Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Χρήστος Αργυρόπουλος
Δεν ξέρω πόσο σ' αγαπώ | μέτρο δεν έχει η αγάπη | είναι απ' τον ήλιο πιο ψηλά | και δεν τη φτάνει μάτι | Ήταν μια σπίθα στην αρχή | και μιας βροχής ψιχάλα | κι έγινε η σπίθα πυρκαγιά | και πέλαγος η στάλα | Η αγάπη που μας έδεσε | πόνο δε θα γνωρίσει | είμαστε δυο σταλαγματιές | από την ίδια βρύση | Ήταν μια σπίθα στην αρχή | και μιας βροχής ψιχάλα | κι έγινε η σπίθα πυρκαγιά | και πέλαγος η στάλα

03. Αλήτη Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Αλέκος Καγιάντας
Στέκει στου δρόμου κάποια άκρη μοναχός | θαρρείς και κρύβει τη ντροπή του στο σκοτάδι | Όμως τι φταίει αν γεννήθηκε φτωχός | Τι φταίει αυτός, αν της ζωής | αν της ζωής είναι ρημάδι | Αλήτη δίχως αγάπη με δίχως μάνα και δίχως σπίτι | Αλήτη μες στη μανία του βορρά μικρό σπουργίτι | Αλήτη | Κι όμως κι αυτός ίσως μπορέσει μια φορά | να βρει ένα όνειρο μια αγκάλη έν’ απάγκιο | να βρει δυο χέρια να του δώσουνε φτερά | και τα δυο χείλη για να του δώσουνε κουράγιο | Αλήτη δίχως αγάπη με δίχως μάνα και δίχως σπίτι | Αλήτη μες στη μανία του βορρά μικρό σπουργίτι | Αλήτη

04. Λευτέρη Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Λευτέρη, Λευτέρη, Λευτέρη | σ' έχω σταμπάρει στο παλιό μου το τεφτέρι | Λευτέρη, Λευτέρη, Λευτέρη | μην κοροϊδεύεις κι έχω γίνει πια ξεφτέρι | Βάλε μυαλό για κάνε μου τη χάρη | βάλε μυαλό χρυσό μου παλικάρι | σταμάτα πια μην κάνεις το λιοντάρι | σταμάτα πια σε πήραμε χαμπάρι | Στην αμμουδιά μου κλέψανε τη βάρκα | και δε θα βγω να πάμε απόψε τσάρκα | στον ουρανό με γέλασε τ' αστέρι | και δεν θα βρω το σπίτι σου Λευτέρη | Μα την αυγή η μέρα σαν χαράξει | θα μπω στου μπάρμπα Θόδωρου τ' αμάξι | και μια και δυο Λευτέρη Λευτεράκη | θα 'ρθώ να σου τα ψάλω ένα χεράκι

05. Θα κλείσω τα μάτια Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Σε πότισα το πιο γλυκό μου δάκρυ | με πότισες τον πιο γλυκό καημό | σε άγγιξα στου ονείρου μου την άκρη | και στράγγιξα τον πρώτο στεναγμό | Θα κλείσω τα μάτια θ' απλώσεις τα χέρια | να βρουν να φωλιάσουν λευκά περιστέρια | αγάπη μου πρώτη αγάπη μεγάλη | θα κλείσω τα μάτια κι όπου με βγάλει | Λαχτάρησα ζωή απ' τη ζωή σου | λαχτάρησες το φως του αυγερινού | στα σύννεφα περπάτησα μαζί σου | κι ανοίξανε οι πόρτες τ' ουρανού | Θα κλείσω τα μάτια θ' απλώσεις τα χέρια | να βρουν να φωλιάσουν λευκά περιστέρια | αγάπη μου πρώτη αγάπη μεγάλη | θα κλείσω τα μάτια κι όπου με βγάλει

06. Δεν κλαίω για τώρα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Δεν κλαίω που φεύγεις | δεν κλαίω για τώρα | δεν κλαίω την ώρα | του αποχωρισμού | Κλαίω την ώρα του γυρισμού | κλαίω την ώρα του σπαραγμού | κλαίω για την ώρα που δε θα 'χω πια | ψυχή να σου πω σ' αγαπώ | Κλαίω την ώρα του γυρισμού | με τα σημάδια του χαλασμού | κλαίω για την ώρα που δε θα 'χω πια | ψυχή να σου πω σ' αγαπώ | Δεν είναι από ζήλεια | που σφίγγω τα χείλια | και κλαίω μπροστά σου | χωρίς να ντραπώ | Κλαίω την ώρα του γυρισμού | κλαίω την ώρα του σπαραγμού | κλαίω για την ώρα που δε θα 'χω πια | ψυχή να σου πω σ' αγαπώ | Κλαίω την ώρα του γυρισμού | με τα σημάδια του χαλασμού | κλαίω για την ώρα που δε θα 'χω πια | ψυχή να σου πω σ' αγαπώ

07. Επεμβαίνεις Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού & Γιώργος Γεδερμετζόγλου
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Επεμβαίνεις, | επεμβαίνεις στη ζωή μου ασυγχώρητα | σε θέματα προσωπικά κι απόρρητα | με ντέτεκτιβ κι υποκλοπές | μ' εντάλματα κι επιτροπές | επεμβαίνεις, επεμβαίνεις, επεμβαίνεις | μ' έκανες μπαλάκι τένις. | Είσαι σκέτο παρακράτος | είσαι σκέτο παρακράτος | και προβοκατόρισσα | γι' αυτό σε χώρισα. | Επεμβαίνεις, | επεμβαίνεις με πυρά κατευθυνόμενα | στο σπίτι μου, στους φίλους και το γκόμενο | μ' εντάλματα και σπαστικά | με κόλπα τρομοκρατικά | επεμβαίνεις, επεμβαίνεις, επεμβαίνεις | μ' έκανες μπαλάκι τένις.

08. Παραπονεμένα λόγια Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Στης ανάγκης τα θρανία | και στης φτώχειας το σχολειό | μάθαμε την κοινωνία | και τον πόνο τον παλιό | Παραπονεμένα λόγια | έχουν τα τραγούδια μας | γιατί τ' άδικο το ζούμε | μέσα από την κούνια μας | Το σεργιάνι μας στον κόσμο | ήταν δέκα μέτρα γης | όσο πιάνει ένα σπίτι | και ο τοίχος μιας αυλής | Παραπονεμένα λόγια | έχουν τα τραγούδια μας | γιατί τ' άδικο το ζούμε | μέσα από την κούνια μας

09. Συννεφιασμένη Κυριακή Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης & Αλέκος Γκούβερης
Συννεφιασμένη Κυριακή, | μοιάζεις με την καρδιά μου | που έχει πάντα συννεφιά, | Χριστέ και Παναγιά μου. | Όταν σε βλέπω βροχερή, | στιγμή δεν ησυχάζω. | μαύρη μου κάνεις τη ζωή, | και βαριαναστενάζω. | Είσαι μια μέρα σαν κι αυτή, | που ‘χασα την χαρά μου. | συννεφιασμένη Κυριακή, | ματώνεις την καρδιά μου.

10. Το δίχτυ Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Κάθε φορά που ανοίγεις δρόμο στη ζωή | μην περιμένεις να σε βρει το μεσονύχτι | έχε τα μάτια σου ανοιχτά βράδυ πρωί | γιατί μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ | έχε τα μάτια σου ανοιχτά βράδυ πρωί | γιατί μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ | Αν κάποτε στα βρόχια του πιαστείς | κανείς δεν θα μπορέσει να σε βγάλει | μονάχος βρες την άκρη της κλωστής | κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι | μονάχος βρες την άκρη της κλωστής | κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι | Αυτό το δίχτυ έχει ονόματα βαριά | που είναι γραμμένα σ' επτασφράγιστο κιτάπι | άλλοι το λεν του κάτω κόσμου πονηριά | κι άλλοι το λεν της πρώτης άνοιξης αγάπη | Αν κάποτε στα βρόχια του πιαστείς | κανείς δεν θα μπορέσει να σε βγάλει | μονάχος βρες την άκρη της κλωστής | κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι | μονάχος βρες την 
άκρη της κλωστής | κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι

11. Κάτω απ' τη μαρκίζα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Ό,τι από σένα τώρα έχει μείνει | σε μια φωτογραφία της στιγμής | είναι αυτό που δεν τολμούν τα χείλη | σ' εκείνο το τοπίο της βροχής. | Όλα μου λεν πως έχεις κιόλας φύγει | κι ας λάμπει η ξενοιασιά της εκδρομής. | Εσύ όπου να πας, σ' όποιο ταξίδι, | σε λάθος στάση θα κατεβείς. | Χρόνια μετά και κάτω απ' τη μαρκίζα | σε βρήκα που 'ρθες για να μη βραχείς, | ίδια η βροχή τα μάτια σου τα γκρίζα | μα τίποτα, όπως πάντα, δε θα πεις. | Μονάχα εγώ ρωτώ χωρίς ελπίδα | πού μένεις, πού κοιμάσαι και πώς ζεις, | κι εσύ που ξέρεις όσα η καταιγίδα | δεν έχεις κάτι για να μου πεις.

12. Έτσι είν' η ζωή Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Μια φορά κι εγώ κοίταξα πίσω | είπα να χαθώ να μη γυρίσω | Έτσι είν' η ζωή και πώς να την αλλάξεις | άλλοι κλαίνε κι άλλοι γελάνε δηλαδή | έτσι είν' η ζωή και πώς να την ξεγράψεις | πώς να την ξεγράψεις με μολύβι και χαρτί | Κράτα μου το χέρι κράτα το παράπονό μου | κράτα την καρδιά σου ώσπου να 'ρθει το πρωί | και να θυμηθείς πριν φύγεις να σου δώσω | κόκκινο γαρίφαλο κι ένα γλυκό φιλί | Μια φορά κι εγώ είπα να φύγω | από τους καημούς για να ξεφύγω | Έτσι είν' η ζωή και πώς να την αλλάξεις | άλλοι κλαίνε κι άλλοι γελάνε δηλαδή | έτσι είν' η ζωή και πώς να την ξεγράψεις | πώς να την ξεγράψεις με μολύβι και χαρτί | Κράτα μου το χέρι κράτα το παράπονό μου | κράτα την καρδιά σου ώσπου να 'ρθει το πρωί | και να θυμηθείς πριν φύγεις να σου δώσω | κόκκινο γαρίφαλο κι ένα γλυκό φιλί

13. Πήρα απ' τη νιότη χρώματα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Πήρα απ' τη νιότη χρώματα | κι απ' την αγάπη νήμα | κι έπλεξα ένα όνειρο | όμορφο, μα τι κρίμα, | εσύ το ποδοπάτησες | στο πρώτο σου το βήμα. | Όμως θέλω τη ζωή μου να τη χαρώ | γι' αυτό δεν τα πάω κόντρα με τον καιρό, | γι' αυτό δεν τα πάω κόντρα με τον καιρό, | κι αν μου έφυγε μι' αγάπη, άλλη θα βρω. | Στο περιβόλι της καρδιάς | με πλάνεψες και μπήκες. | Τα μύρα μου και τους ανθούς | στον έρωτά μου βρήκες, | πάτησες τα λουλούδια μου | και σαν τον κλέφτη βγήκες.

14. Πάει, πάει, πάει Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Τα φώτα σβήσανε | τα σπίτια κλείσανε | η νύχτα έπεσε πολύ βαριά | κάτι με πνίγει που έχεις φύγει | σε άλλα μέρη σαν τα πουλιά | Πάει, πάει, πάει , πάει, πάει, πάει, πάει, πάει, πάει | και δε γυρίζει πια | πάει, πάει, πάει, πάει, πάει, πάει, πάει, πάει, πάει | και δε γυρίζει πια | Καημοί με πλήγωσαν | οι δρόμοι ερήμωσαν | και δεν ακούγεται φωνή καμιά | έμεινα μόνη και είμαι τώρα | δεντρί χαμένο στην ερημιά | Πάει, πάει, πάει , πάει, πάει, πάει, πάει, πάει, πάει | και δε γυρίζει πια | πάει, πάει, πάει, πάει, πάει, πάει, πάει, πάει, πάει | και δε γυρίζει πια

15. Τι να φταίει Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Είμαστε σαν δυο καράβια | που ξεκίνησαν | και στο πρώτο τους ταξίδι | τα νερά τα τύλιξαν. | Τι να φταίει, τι να φταίει | που δεν πήγαμε μπροστά, | δεν μετρήσαμε το κύμα | και τον άνεμο σωστά. | Στα ρηχά, μικρή μου αγάπη | ναυαγήσαμε, | μακριά ήταν να πάμε | μα δεν ξεκινήσαμε.

16. Πέρα στους πέρα κάμπους Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Πέρα στους πέρα κάμπους που είναι οι ελιές | είν' ένα μοναστήρι που παν' οι κοπελιές | Πάω και 'γω ο καημένος για να λειτουργηθώ | να κάνω το σταυρό μου σαν κάθε Χριστιανός | Στο περιβόλι μπαίνω και βλέπω μια μηλιά | με μήλα φορτωμένη και πάνω κοπελιά | Της λέω έλα κάτω να χτίσουμε φωλιά | μα εκείνη κόβει μήλα και με πετροβολά | Ρωτώ ξαναρωτώ τη 'πο που 'σαι κοπελιά | από εδώ κοντά 'μαι π' αυτόν τον μαχαλά | Μα έχω γέρον άντρα και δυο μικρά παιδιά | π' ολημερίς με δέρνει έχει σκληρή καρδιά | Βαρύ σταμνί μου δίνει κι ένα κοντό σχοινί | ν' αργήσω να γεμίσω για να 'βρει αφορμή

17. Θα γυρίσει κι ο τροχός Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Μιχάλης Σουγιούλ | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Μην κοιτάς που 'μαι μπατίρης | μην κοιτάς που 'μαι φτωχός | κάποια μέρα κάποια μέρα | θα γυρίσει κι ο τροχός | Μ' απαρνήθηκαν κι οι φίλοι | έχω μείνει μοναχός | κάποια μέρα κάποια μέρα | θα γυρίσει κι ο τροχός | Η καρδιά μου έχει μαυρίσει | και μαυρίζει συνεχώς | κάποια μέρα θα γυρίσει | κι ο μπαμπέσης ο τροχός | Τι να γίνει μια κι ο κόσμος | έτσι είναι δυστυχώς | κάποια μέρα θα γυρίσει | κι ο μπαμπέσης ο τροχός

18. Στους καφενέδες Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Νίκος Κωνσταντίνου
Ήσουν πικραμένο | χλωμό και δακρυσμένο | Σα καλοκαιράκι | που το 'πιασε βροχή | Έφυγες, έφυγες | Και στους καφενέδες | Κλαιν οι αμανέδες | Που δεν μ' αγαπάς | Έφυγες, έφυγες | Και μες στο μισίρι | Σαν παλιό μπακίρι | τώρα με πουλάς | Να 'ταν το φαρμάκι | Μπαξές και μπαλκονάκι | Να 'τανε λιγάκι | Κι εσύ να μ' αγαπάς

19. Τόσο πολύ που σ' αγαπώ Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Να είχα χέρια τέσσερα | διπλά να σ' αγκαλιάζω | για να 'μ' η πρώτη αμαρτωλή | που πλάι σου θ' αγιάζω. | Τόσο πολύ σε αγαπώ | που ώρες, ώρες σε μισώ. | Να είχα μάτια τέσσερα | διπλά να σε χορταίνω | με μια ανάσα σου φωτιά | στο αίμα σου να μπαίνω.

20. Κάποιο τρένο θα περάσει Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Γιατί βρε άνθρωπε κουτέ | Δεν φιλοσόφησες ποτέ | Στη σύντομη ζωή σου | Παρά κλαις και μαραζώνεις | Και το κέφι σου χαλάς | Κει που πήγαν τόσοι άλλοι | Οι μικροί και οι μεγάλοι | Κάποτε κι εσύ θα πας | Πού πήγαν τόσοι άνθρωποι | Που κλάψαν κι αγαπήσαν | Πού πήγανε τόσες καρδιές | Που τόσο αγαπηθήκαν | Γιατί βρε άνθρωπε κουτέ | Να τη θολώνεις την ζωή | Με το πικρό σου κλάμα | Κάποιο τρένο θα περάσει | Στη ζωή μας βιαστικό | Τη βαλίτσα μας στο χέρι | Κι ο Θεός μονάχα ξέρει | Που θα κάνουμε σταθμό

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης