Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2015

Αξέχαστες επιτυχίες με τον Στράτο Διονυσίου Vol. 2





















Ο Στράτος Διονυσίου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ο τσακιτζής Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Αν θα μ' αρνηθείς | Αν θα μ' αρνηθείς | Να ξέρεις πως θα γίνω | Για σένα τσακιτζής | Θα γίνω θα γίνω | Για σένα τσακιτζής | Με τα χρυσά μου άρματα | Θα σκίσω την καρδιά σου | Θα κάψω το χαρέμι σου | Και τον ψευτοπασά σου | Πρέπει να το ξέρεις | πως κυρά θα το πληρώσεις | Αν τύχει τα χείλη σου | Σε άλλονε να δώσεις | Θα γίνω θα γίνω | Για σένα τσακιτζής | Αν θα μ'αρνηθείς | Να ξέρεις πως θα γίνω | Για σένα τσακιτζής | Σε ξένα χέρια κούκλα μου | Ποτέ μου δεν σ' αφήνω | Εγώ για την αγάπη σου | Και τσακιτζής θα γίνω | Ξέρω πως σου τάξανε | χρυσάφια και παλάτια | Κι αμέσως θαμπώσανε | Τα όμορφά σου μάτια

02. Φύγε, φύγε Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στράτος Ατταλίδης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Αχ | Θέλεις να μ' αφήσεις | κι άλλον ν' αγαπήσεις, | φύγε, φύγε, φύγε. | Έχω συνηθίσει | να με τρώει η θλίψη | κι αν σ' αγάπησα, ξεγελάστηκα | και τη μοίρα μου καταράστηκα, | καταράστηκα, | φύγε, φύγε, φύγε, φύγε. | Αχ | Πάρε την καρδιά σου | και για πάντα γεια σου, | γεια σου, γεια σου, γεια σου. | Έχω συνηθίσει | να με τρώει η θλίψη | κι αν σ' αγάπησα, ξεγελάστηκα | και τη μοίρα μου καταράστηκα, | καταράστηκα, | φύγε, φύγε, φύγε, φύγε. | Αχ | Στο βαρύ μου πόνο | άφησέ με μόνο, | μόνο, μόνο, μόνο. | Έχω συνηθίσει | να με τρώει η θλίψη | κι αν σ' αγάπησα, ξεγελάστηκα | και τη μοίρα μου καταράστηκα, | καταράστηκα, | φύγε, φύγε, φύγε, φύγε.

03. Στον Πειραιά στην Καστέλα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στρ. Κηρομύτης | Στίχοι: Στρ. Κηρομύτης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

04. Κούκλα του συνοικισμού Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Έβαλες ψηλό τακούνι, ωχ, ωχ, ωχ αμάν, | έβαλες ψηλό τακούνι, ωχ, ωχ, ωχ αμάν, | χάντρες στο λαιμό, χάντρες στο λαιμό. | Και σε πειρασμό έχεις βάλει, ωχ, ωχ, ωχ αμάν, | και σε πειρασμό έχεις βάλει, ωχ, ωχ, ωχ αμάν, | το συνοικισμό, το συνοικισμό. | Περπατάς και τρέμει, τρέμει | το σπαθάτο σου κορμί, | τρέμει κι ο ουρανός να πέσει | με τ' αστέρια του μαζί. | Έλα μες στο μαγαζί μου, ωχ, ωχ, ωχ αμάν, | έλα μες στο μαγαζί μου, ωχ, ωχ, ωχ αμάν, | κούκλα μου χρυσή, κούκλα μου χρυσή. | Απ' τις κούκλες της βιτρίνας, ωχ, ωχ, ωχ αμάν, | απ' τις κούκλες της βιτρίνας, ωχ, ωχ, ωχ αμάν, | πιο όμορφη είσαι εσύ, πιο όμορφη είσαι εσύ. | Περπατάς και τρέμει, τρέμει | το σπαθάτο σου κορμί, | τρέμει κι ο ουρανός να πέσει | με τ' αστέρια του μαζί. | Έχεις πρόσωπο φεγγάρι, ωχ, ωχ, ωχ αμάν, | έχεις πρόσωπο φεγγάρι, ωχ, ωχ, ωχ αμάν, | ποιός μπορεί να πει, ποιός μπορεί να πει. | Αχ και να 'μουν σκουλαρίκι, ωχ, ωχ, ωχ αμάν, | αχ και να 'μουν σκουλαρίκι, ωχ, ωχ, ωχ αμάν, | στο 'να σου τ' αυτί, στο 'να σου τ' αυτί. | Περπατάς και τρέμει, τρέμει | το σπαθάτο σου κορμί, | τρέμει κι ο ουρανός να πέσει | με τ' αστέρια του μαζί.

05. Της αγάπης μου το δίσκο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

06. Τρελή που θέλεις να με στεφανώσεις Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Τρελή που θέλεις να με στεφανώσεις | και νύφη στο πλευρό μου να σταθείς | να ξέρεις πως πικρά θα μετανιώσεις | και γρήγορα στους δρόμους θα βρεθείς | Δεν κάνω εγώ για γάμο και για σπίτι | κουράζομαι στα ίδια τα φιλιά | γουστάρω να γυρνώ σαν το σπουργίτι | κι όπου σταθώ να χτίζω τη φωλιά | Παντρέψου κάναν άλλο νοικοκύρη | και πνίξε της καρδιάς σου τον καημό | με μένα το ρεμπέτη και μπατίρη | στα σίγουρα θα πέσεις στο γκρεμό

07. Θεσσαλονίκη ξακουσμένη Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Θεσσαλονίκη μου αρχόντισσα μεγάλη, | η πιο περήφανη πατρίδα στον ντουνιά, | Θεσσαλονίκη είσαι μάγισσα μεγάλη | κι απ’ το νερό σου όποιος πιεί, δε σε ξεχνά. | Θεσσαλονίκη μου αγάπη μου μεγάλη, | ξακουσμένη σαν και σένα δεν είν’ άλλη, | ξακουσμένη σαν και σένα δεν είν’ άλλη, | Θεσσαλονίκη μου αγάπη μου μεγάλη. | Κοντά σου γνώρισα τα πρώτα χτυποκάρδια | και της αγάπης μου τις πιο γλυκιές στιγμές, | με τους γλεντζέδες σου ξενύχτησα τα βράδια | μεσ’ στα μπαράκια και τις φτωχογειτονιές. | Θεσσαλονίκη μου αγάπη μου μεγάλη, | ξακουσμένη σαν και σένα δεν είν’ άλλη, | ξακουσμένη σαν και σένα δεν είν’ άλλη, | Θεσσαλονίκη μου αγάπη μου μεγάλη. | Θεσσαλονίκη με τα κάστρα τα παλιά σου, | εγώ σ’ αγάπησα σα μάνα μου γλυκιά | και ξακουστό σου το ‘χω κάνει τ’ όνομά σου, | μεσ’ στη Ελλάδα, μέσα σ’ όλον τον ντουνιά. | Θεσσαλονίκη μου αγάπη μου μεγάλη, | ξακουσμένη σαν και σένα δεν είν’ άλλη, | ξακουσμένη σαν και σένα δεν είν’ άλλη, | Θεσσαλονίκη μου αγάπη μου μεγάλη.

08. Γράμμα θα στείλω στο Θεό Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Αλέκος Γκούβερης
Γράμμα θα στείλω στο Θεό | με λόγια πικραμένα, | θα του ζητήσω να σκεφτεί | λιγάκι και για μένα. | Γράμμα θα στείλω στο Θεό | με λόγια πικραμένα. | Ας λένε πως δεν χάνει | κανέναν ο Θεός | μ’ αδίκησε ο κόσμος | με ξέχασε κι Αυτός. | Μ’ αδίκησε ο κόσμος | με ξέχασε κι Αυτός, | ας λένε πως δεν χάνει | κανέναν ο Θεός. | Θα του μιλήσω όμορφα | ντόμπρα παλικαρίσια, | όταν μοιράζει τον παρά | να τον μοιράζει ίσια | θα του μιλήσω όμορφα | ντόμπρα παλικαρίσια. | Ας λένε πως δε χάνει | κανέναν ο Θεός | μ’ αδίκησε ο κόσμος | με ξέχασε κι Αυτός. | Γράμμα θα στείλω στο Θεό | και να με συγχωρήσει | δεν πρέπει στο παράπονο | κι εμένα να μ’ αφήσει. | Γράμμα θα στείλω στο Θεό | και να με συγχωρήσει | Ας λένε πως δε χάνει | κανέναν ο Θεός | μ’ αδίκησε ο κόσμος | με ξέχασε κι Αυτός.

09. Την τελευταία μου ζαριά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Τώρα που συμμαζεύτηκα | κι είπα τσαρδί να στήσω, | ήρθες εσύ σώνει καλά, | να μου σηκώσεις τα μυαλά | και τα παλιά ν’ αρχίσω. | Την τελευταία μου ζαριά μαζί σου θα τη ρίξω, | ή θα χάσω, ή θα κερδίσω. | Είχα αράξει όμορφα, | πριν να βρεθείς μπροστά μου, | μα τώρα πάλι απ’ την αρχή, | ταλαιπωρίες στη ψυχή | και ντέρτια στην καρδιά μου. | Την τελευταία μου ζαριά μαζί σου θα τη ρίξω, | ή θα χάσω, ή θα κερδίσω. | Τώρα να ‘δω με σένανε, | τι προκοπή θα κάνω, | φαίνεται έφτασ’ η στιγμή, | ή να με στείλεις στο Δαφνί, | ή στον παπά για γάμο. | Την τελευταία μου ζαριά μαζί σου θα τη ρίξω, | ή θα χάσω, ή θα κερδίσω.

10. Φαράχ Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Βασίλης Καραπατάκης | Στίχοι: Βασίλης Καραπατάκης
Μες στην έρημο σε γνώρισα Φαράχ | μα τον Αλλάχ, μα τον Αλλάχ, μα τον Αλλάχ, | για τα χείλη σου κορίτσι μελαμψό | αχ πως διψώ, αχ πως διψώ, αχ πως διψώ. | Φαράχ, την αλήθεια σου λέω, | μου άναψες φλόγα και καίω, | τέτοιο κορμί ν' αγκαλιάσω στην άμμο επάνω, | τέτοιο κορμί μια βραδιά να χαρώ κι ας πεθάνω. | Φαράχ, Φαράχ, γλυκειά Φαράχ. | Στο τσαντίρι σου μια νύχτα θα κρυφτώ | γλυκειά Φαράχ, γλυκειά Φαράχ, γλυκειά Φαράχ, | θα σε κλέψω, δεν αντέχω, δε βαστώ, | μα τον Αλλάχ, μα τον Αλλάχ, μα τον Αλλάχ. | Φαράχ, την αλήθεια σου λέω, | μου άναψες φλόγα και καίω, | τέτοιο κορμί ν' αγκαλιάσω στην άμμο επάνω, | τέτοιο κορμί μια βραδιά να χαρώ κι ας πεθάνω. | Φαράχ, Φαράχ, γλυκειά Φαράχ.

11. Γκουζελίμ αμάν, αμάν Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Θόδωρος Δερβενιώτης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

12. Βουνό με βουνό Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Μανώλης Χιώτης
Ένα μήνα σ' έχω χάσει βρε μπαμπέσα | κι όποιο κέντρο κι αν θα δω μπουκάρω μέσα, | θα σε βρω, που θα μου πας κι αν έχεις φύγει, | το βουνό με το βουνό ποτέ δε σμίγει. | Κι αν τυχόν καμιά φορά και σε τρακάρω, | μ' όποιον να 'σαι, να το ξέρεις, θα σε πάρω, | σαν σε σκέφτομαι με πιάνουν πάντα ρίγη, | το βουνό με το βουνό ποτέ δε σμίγει. | Τι σου φταίω, κάθε βράδυ κι είμαι σούρα | και οι φίλοι να μου κάνουνε καζούρα, | να μου λένε, θα τη βρεις κι αν έχει φύγει, | το βουνό με το βουνό ποτέ δε σμίγει.

13. Στ’ Ανάπλι και στην Αίγινα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Π. Πετσάς | Στίχοι: Π. Πετσάς
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

14. Παίξε λατέρνα μου γλυκιά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Θόδωρος Δερβενιώτης
Στην απόμερη ταβέρνα | παίζει η παλιά λατέρνα | και μου θύμισε απόψε | με το γλυκό της το σκοπό, | τον παλιό, καλό καιρό. | Παίξε λατέρνα μου, να μου θυμίσεις | μια ωραία εποχή, | παίξε λατέρνα μου γλυκειά, να σβήσεις | τον καημό απ' την ψυχή. | Η λατέρνα η καημένη | είναι πια ξεθωριασμένη, | δίχως χάντρες και κορδέλες, | χωρίς στολίδια ένα σωρό, | όπως τον παλιό καιρό. | Παίξε λατέρνα μου, να μου θυμίσεις | μια ωραία εποχή, | παίξε λατέρνα μου γλυκειά, να σβήσεις | τον καημό απ' την ψυχή. | Άιντε ταβερνιάρη, κέρνα | στο παιδί με τη λατέρνα | κι ας καθίσει εδώ κοντά μου | πικρά να κλάψουμε κι οι δυο | τον παλιό, καλό καιρό. | Παίξε λατέρνα μου, να μου θυμίσεις | μια ωραία εποχή, | παίξε λατέρνα μου γλυκειά, να σβήσεις | τον καημό απ' την ψυχή.

15. Δε σε φοβάμαι μωρέ Χάρε Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Γιάννης Παπαϊωάννου
Δεν σε φοβάμαι μωρέ Χάρε, | κι αν θέλεις, την ζωή μου πάρε, | γιατί κι αν ζω τί μ' ωφελεί, | είμαι χωρίς φτερά πουλί, | γιατί κι αν ζω τί μ' ωφελεί, | είμαι χωρίς φτερά πουλί. | Χιλιάδες όνειρα κι ελπίδες | τα σάρωσαν οι καταιγίδες | κι έτσι με βρήκε ένα πρωί | σα ναυαγό μες στη ζωή, | κι έτσι με βρήκε ένα πρωί | σα ναυαγό μες στη ζωή. | Αυτά δεν είναι παραμύθια, | φουρτούνες πέρασα στ' αλήθεια, | γι' αυτό βρε Χάρε καρτερώ | κι αν θέλεις έλα να χαρώ, | γι' αυτό βρε Χάρε καρτερώ | κι αν θέλεις έλα να χαρώ.

16. Παρά τρίχα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Μανώλης Χιώτης
Αδερφέ μου, παρά τρίχα | και θα πάθαινα ζημιά, | το θυμάσαι το αμόρε μου που είχα, | παρά τρίχα να το πιάσω αγκαλιά, | το θυμάσαι το αμόρε μου που είχα, | παρά τρίχα να το πιάσω αγκαλιά. | Όσο κι αν την αγαπάω | κι η καρδιά μου να πονά, | αποκλείεται μαζί της πια να πάω | και στα μάτια της δε θα με δει ξανά, | αποκλείεται μαζί της πια να πάω | και στα μάτια της δε θα με δει ξανά. | Αδερφέ μου, παρά τρίχα, | αν δεν είχα λογική, | απ' τη ζήλεια, αδερφάκι μου που είχα, | παρά τρίχα να κλειστώ στη φυλακή, | απ' τη ζήλεια, αδερφάκι μου που είχα, | παρά τρίχα να κλειστώ στη φυλακή. | Όσο κι αν την αγαπάω | κι η καρδιά μου να πονά, | αποκλείεται μαζί της πια να πάω | και στα μάτια της δε θα με δει ξανά, | αποκλείεται μαζί της πια να πάω | και στα μάτια της δε θα με δει ξανά.

17. Στης αγάπης μας το στέκι Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Παναγιώτης Καμηλιέρης
Ένα μαύρο συννεφάκι | φάνηκε στον ουρανό μας | Κι έφερε μεγάλη μπόρα | κι έσβησε το όνειρό μας | Στης αγάπης μας το στέκι | Έπεσε αστροπελέκι | Ποιος περίμενε από τόσο | ένα τόσο συννεφάκι | Πως θα φέρει τόσες πίκρες | Τόσους πόνους και φαρμάκι | Μες στης μοίρας μας τα χέρια | όλα τά 'φερε ο χρόνος | Πίκρες γίναν τα φιλιά μας | Στην καρδιά μας μπήκε ο πόνος

18. Ο Πειραιώτης Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Γιάννης Παπαϊωάννου
Μάθε πρώτα πώς με λένε, πού γεννήθηκα | κι από τα μικρά μου χρόνια πως τραβήχτηκα. | Είμαι μάγκας, Πειραιώτης | βέρος Πασαλιμανιώτης, | βέρος Πασαλιμανιώτης, | είμαι μάγκας, Πειραιώτης. | Μη μου κάνεις την Κοτρνάζα και τη βλάμισσα, | μάθε πρώτα στη ζωή μου πως περπάτησα. | Είμαι μάγκας, Πειραιώτης | βέρος Πασαλιμανιώτης, | βέρος Πασαλιμανιώτης, | είμαι μάγκας, Πειραιώτης. | Μη μου κάνεις ζοριλίκια και δεν σφάξανε, | λάθος έκανες την πόρτα, σε γελάσανε. | Είμαι μάγκας, Πειραιώτης | βέρος Πασαλιμανιώτης, | βέρος Πασαλιμανιώτης, | είμαι μάγκας, Πειραιώτης.

19. Έχω καρδιά μποέμισσα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιάννης Καραμπεσίνης | Στίχοι: Γιάννης Καραμπεσίνης
Έχω καρδιά μποέμισσα, μποέμισσα κι αλήτισσα, | μ’ αρέσει να ’μαι ελεύθερο πουλί. | Δεν λογαριάζω τίποτα στον κόσμο που γεννήθηκα | ούτε με νοιάζει ο κόσμος τι θα πει. | Αν ξενυχτάω, αν τα πίνω και γλεντάω | και αν στο σπίτι μου χαράματα γυρνάω, | δικαίωμά μου, τα τάλιρά μου | όπως μ’ αρέσει θα τα φάω. | Έχω καρδιά μποέμισσα, μποέμισσα κι αλήτισσα, | μ’ αρέσει η ελεύθερη ζωή. | Δεν θέλω μονιμότητες, ελέγχους και μπλεξίματα | κι όπως μ’ αρέσει θα ζήσω τη ζωή. | Αν ξενυχτάω, αν τα πίνω και γλεντάω | και αν στο σπίτι μου χαράματα γυρνάω, | δικαίωμά μου, τα τάλιρά μου | όπως μ’ αρέσει θα τα φάω.

20. Στην πόρτα σου ξενύχτησα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Ηρακλής Παπασιδέρης
Απόψε δεν κοιμήθηκα | στην πόρτα σου ξενύχτησα | εκεί με βρήκε το πρωί | ξενύχτη έρημο βαρύ | Στο κρύο πάγωσα | τ' αγιάζι μ' έφαγε | κι εσύ κρατάς κλειστή την πόρτα | στο λέω με παράπονο | ν' ανοίξεις όπως πρώτα | Κι αν σ' ένα λάθος έπεσα | συγχώρεσέ με έφταιξα | σε πίκρανα τ' ομολογώ | μα τώρα έβαλα μυαλό

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης