Τρίτη, 30 Ιουνίου 2015

Τα πρώτα μου τραγούδια (1972-1975)





















01. Μοναξιά Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Ζωρζ Μουστακί | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Έζησα μες στην παγωνιά, χωρίς την αγκαλιά σου, | μα σε σκεφτόμουνα βαθιά, σα να ’μουνα κοντά σου, | μέρες και νύχτες πέρασα και ήσουν η σκιά μου, | εσύ που είσαι μια ζωή και είσ’ η μοναξιά μου. | Ποτέ δεν είμαι μοναχός μέσα στη μοναξιά μου. | Έρχεσαι πάντα σιωπηλή, κοντά μου σαν τραγούδι, | κήπος βαθύς ο ύπνος μας κι εσύ λευκό λουλούδι, | στ’ αλήθεια πού θα πάει αυτό, με σένα μοναξιά μου, | να πνίγομαι στα όνειρα κι εσύ να ’σαι κοντά μου. | Ποτέ δεν είμαι μοναχός μέσα στη μοναξιά μου. | Μ’ έμαθες τόσα μοναξιά και τόσα έχω χάσει, | που κι αν μ’ αφήσεις μια στιγμή, τίποτα δε θ’ αλλάξει | κι αν έζησα στη μοναξιά, ποτέ δεν ήμουν μόνος | κι αν πέρναγε η μια πληγή, με τύλιγε ο πόνος. | Ποτέ δεν είμαι μοναχός μέσα στη μοναξιά μου.

02. Σαν τι τραγούδι να σου πω Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Βαρβάρα Τσιμπούλη
Σαν τι τραγούδι να σου πω | Πού είναι το στόμα μου πικρό | Τα λόγια μου είναι στεναγμός | Παραπονιάρικος σκοπός | Παλικάρι μου ποιο τραίνο | Πέρασε και ζήλεψες | Ήλιε μου κουράστηκες | Και νωρίς βασίλεψες | Με τι καρδιά να τραγουδώ | Που έχω στα στήθια μου καημό | Μας βρήκαν βάσανα πολλά | Χαλάζι βαρυχειμωνιά

03. Τράβα την κουρτίνα σου Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Γιάννης Μιχαηλίδης
Σβήνω, | ένα βράδυ ακόμα, τι θα γίνω | Αχ, κι αυτή η μάνα σου, γιατί | κλειδώνει και σου κρύβει το κλειδί | Τράβα την κουρτίνα σου, | να σε δω λιγάκι | Αύριο πρωί, πρωί | με ντύνουν φανταράκι | Τράβα την κουρτίνα σου | για να σε δω λιγάκι | Σβήνω, | μάτια μου γλυκά, και τι θα γίνω | Αχ, κι αυτή η μάνα σου, γιατί | δε θέλει να μ' ακούσει, να με δει

04. Ο Στέφανος Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Γιάννης Μιχαηλίδης
Από μία γλάστρα στην αυλή, | θα κόψω ένα λουλούδι | και για χατίρι του θα πω | ένα παλιό τραγούδι | Πάει κι ο Στέφανος, | ο καλός ο άνθρωπος | με το φωτοστέφανο, που λες... | Πάει κι ο Στέφανος | άντε ένα παράπονο | έκλαιγαν οι φίλοι του | προχθές | Κι από το σπίτι τ' αψηλό | κι από το μπαλκονάκι | του έστειλα το δάκρυ μου | μ' ένα χελιδονάκι.

05. Αχ, ας εύρισκα τα λόγια Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης & Πετρή Σαλπέα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Το ήπιε η νύχτα το κρασί | και μέθυσε ο πόνος, | κύλησε μες στη θάλασσα | και χάθηκε ο δρόμος. | Σαν τ' αστέρια κατεβήκαν | τα φιλιά μες στην καρδιά. | Αχ! ας έβρισκα τα λόγια | που τα λέγαμε παιδιά. | Στην άκρη, άκρη τ' ουρανού | κάθισε το φεγγάρι, | άσε τον άνεμο βροχή | να έρθει να με πάρει.

06. Είμαι μικρός και σ' αγαπώ Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Βότσαλο πλάι στον αφρό | είναι αυτό που θα σου πω | Αλάτι σαν παλιό ρητό | είναι αυτό που θα σου πω | είμαι μικρός και σ' αγαπώ | Κύματα κάνανε σταυρό | κάτω απ' τον ήλιο τον χρυσό | κι εγώ δεν έχω τι να πω | μέσα στον κόσμο τον πικρό | είμαι μικρός και σ' αγαπώ | Κύμα στον κάβο τον παλιό | μού 'στειλε μήνυμα πικρό | να μη γυρέψω να σε βρω | κι είναι πικρό, πολύ πικρό | νά 'μαι μικρός και ν' αγαπώ

07. Κράτα το φιλί Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης & Πετρή Σαλπέα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Είν' ο ψαράς που τραγουδά | ή μια σταγόνα αλάτι | στην πλώρη του καλοκαιριού | γεννήθηκε μια αγάπη. | Κράτα το φιλί | κράτα το φιλί για μένα | μην το δώσεις αλλουνού | κάνουν το σταυρό τους μόνα | τ' αστεράκια τ' ουρανού. | Είναι η νύχτα που κεντά | κι ο πόνος που υφαίνει | απ' το γαλάζιο τ' ουρανού | φιλί ο κόσμος παίρνει.

08. Δε μου τα ΄δωσες τα χείλη Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης & Πετρή Σαλπέα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Άστρο βαθύ τα μάτια σου | κι όνειρο το γαλάζιο | καημοί τα σκαλοπάτια σου | το δάκρυ μου που βάζω | Δεν μου τα ’δωσες τα χείλη | ούτε τον χρυσό σταυρό | κι έμεινα χωρίς στασίδι | στο ξωκλήσι το μικρό | Μια νύχτα είναι η καρδιά | που αυγή δεν την φωτίζει | σαν άστρα είναι τα χέρια σου | που αγάπη τα ραντίζει

09. Το ποτάμι Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Τραβώντας για τον θάνατο | πέρασα το ποτάμι | πέρασα από τα νιάτα μου | κι απ' το πικρό νερό. | Τώρα φωνάζουν πίσω μου | ποιος είσαι εσύ που πέρασες; | Τώρα φωνάζουν πίσω μου | ποιος είσαι εσύ που ξέχασες; | Τόσοι βρήκαν τον θάνατο | κανείς τον ποταμό. | Τραβώντας για τον θάνατο | πέρασα το ποτάμι | πέρασα από τη νύχτα μου | κι απ' τον πικρό καιρό.

10. Ο Μένιπος Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Φράγκο δεν δίνω εγώ βαρκάρη | στον άλλο κόσμο να με πας | κι αν βερεσέ δεν σου γουστάρει | γύρνα με πίσω αν αγαπάς | Εγώ χρωστάω στους ζωντανούς | πώς θες τον χάρο να ξοφλήσω; | Κι αν δεν αρέσω σ'αυτουνούς | άσε με να ξαναγυρίσω | Ο Μένιπος είμαι βαρκάρη | με ξέρουν στον συνοικισμό | και ρώτα κι έναν ταβερνιάρη | αν πλήρωνα λογαριασμό

11. Κάντε κουράγιο Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Γιώργος Γιαννουλάτος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Νιάτα πικρά μου, που τ’ όνειρο χάσατε | στο πικρό το σταυροδρόμι, | σας βρήκαν μπόρες, αλλά δεν ξεχάσατε | να παλεύετε ακόμη. | Κάντε κουράγιο και, μα τον άγιο, | κάπου θα βρείτε ένα λιμάνι, ένα φως. | Κάντε κουράγιο και, μα τον άγιο, | για τους μικρούς είναι μεγάλος ο Θεός. | Νιάτα φτωχά μου, που μπόρες σάς δείρανε | και πικρή τρικυμία, | απ’ την καρδιά σας το θάρρος δεν πήρανε, | ούτε ελπίδα καμία. | Κάντε κουράγιο και, μα τον άγιο, | κάπου θα βρείτε ένα λιμάνι, ένα φως. | Κάντε κουράγιο και, μα τον άγιο, | για τους μικρούς είναι μεγάλος ο Θεός.

12. Αν θες να μάθεις Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Γιώργος Γιαννουλάτος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Αν θες να μάθεις τ' είναι μοναξιά, | μέτρα το δάκρυ που έχω στην καρδιά. | Αν θες να μάθεις πόσο σε πονώ, | κοίτα τη θλίψη που 'χει το δειλινό. | Έφυγες και φύγανε στο βοριά τα τρένα | και συλλογισμένα παίζουν τα παιδιά. | Έφυγες και φύγανε οι χαρές για μένα | και χτυπούν θλιμμένα τα καμπαναριά. | Αν θες να μάθεις τ' είναι στεναγμός, | ρώτα κι εμένα που μ' έπνιξε ο καημός. | Αν θες να μάθεις πόσο σ' αγαπώ, | γίνε ποτάμι να πέσω να πνιγώ.

13. Λιτανεία Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Γρηγόρης Σουρμαΐδης | Στίχοι: Φίλων Αρίας
Και δεν ήταν ένας, και δεν ήταν ένας, | και δεν ήταν δυο, δεν ήταν δυο. | Κι ακολουθούν χιλιάδες, κι ακολουθούν χιλιάδες, | κι ακολουθούν χιλιάδες. | Κι απ’ την πολιτεία, κι απ’ την πολιτεία, | κι από το χωριό, κι απ’ το χωριό. | Άνδρες και παιδιά και γέροι και μανάδες | γέροι και μανά- μανάδες. | Και ανηφορίζει, και αγκομαχά, | ο λαός ποτάμι, ο λαός ποτάμι, | σέρνεται, κοχλάζει, βογγεί κι αλυχτά, | ματωμένο χράμι, ματωμένο χράμι. | Και φωτιές ανάβει, και φωτιές ανάβει, | και λυπητερές, λυπητερές | ψαλμωδίες λέει, ψαλμωδίες λέει, | ψαλμωδίες λέει. | Και κρατάει τη γνώση, και κρατάει τη γνώση, | πέτρες κοφτερές, με κοφτερές. | Και χτυπάει και κλαίει, και χτυπάει και κλαίει, | και χτυπάει και κλαίει, . | Κι είναι η ιδέα, κι είναι η ζωή | καταπροδομένη, καταπροδομένη. | Είναι ένας Ιούδας, μελανό πρωί, | όλη η οικουμένη, όλη η οικουμένη. | Και δεν ήταν ένας, και δεν ήταν ένας, | και δεν ήταν δυο, δεν ήταν δυο. | Κι ακολουθούν χιλιάδες, κι ακολουθούν χιλιάδες, | κι ακολουθούν χιλιάδες. | Κι απ’ την πολιτεία, κι απ’ την πολιτεία, | κι από το χωριό, απ’ το χωριό. | Και δεν ήταν ένας, και δεν ήταν ένας, | και δεν ήταν δυο, δεν ήταν δυο.

14. Το σπίτι Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Γρηγόρης Σουρμαϊδης | Στίχοι: Αρίας
Τα παραθύρια μας ανοίξτε τα στο φως | να μπει ο ήλιος, το σπιτάκι μας να λούσει, | την πόρτα ανοίξτε να περάσει ο αδερφός | νερό να πιει, να ξαποστάσει και ν' ακούσει, | την πόρτα ανοίξτε να περάσει ο αδερφός | νερό να πιει, να ξαποστάσει και ν' ακούσει. | Άιντε παιδιά σύρτε χορό και σταυρωτά | τραγούδι αρχίστε τη βραδιά του Αλωνάρη, | γέρο πατέρα έλα χόρεψε μπροστά | και ξαναγίνε απ' τη χαρά σου παλικάρι, | γέρο πατέρα έλα χόρεψε μπροστά | και ξαναγίνε απ' τη χαρά σου παλικάρι. | Στρώστε τραπέζι στην αυλή μας τη μικρή | με τ' ολοκαίνουργιο απ' την προίκα τουφαλίθι, | να μαζευτούμε φίλοι, ξένοι και οχτροί, | να γίνει η ζήση μας τραγούδι, παραμύθι, | να μαζευτούμε φίλοι, ξένοι και οχτροί, | να γίνει η ζήση μας τραγούδι, παραμύθι. | Άιντε παιδιά σύρτε χορό και σταυρωτά | τραγούδι αρχίστε τη βραδιά του Αλωνάρη, | γέρο πατέρα έλα, χόρεψε μπροστά | και ξαναγίνε απ' τη χαρά σου παλικάρι, | γέρο πατέρα έλα, χόρεψε μπροστά | και ξαναγίνε απ' τη χαρά σου παλικάρι. | Βγάλτε νερό απ' το πηγάδι το βαθύ | και το ψωμί με το μαχαίρι σας σταυρώστε, | πιείτε μια κούπα αγιασμό μην και χαθεί | η μαύρη μοίρα και αγάλι ημερώστε, | πιείτε μια κούπα αγιασμό μην και χαθεί | η μαύρη μοίρα και αγάλι ημερώστε. | Άιντε παιδιά σύρτε χορό και σταυρωτά | τραγούδι αρχίστε τη βραδιά του Αλωνάρη, | γέρο πατέρα έλα, χόρεψε μπροστά | και ξαναγίνε απ' τη χαρά σου παλικάρι, | γέρο πατέρα έλα, χόρεψε μπροστά | και ξαναγίνε απ' τη χαρά σου παλικάρι.

15. Η ταβέρνα Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Λάκης Καρνέζης | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Μεσ’ την ταβέρνα τι θα βρεις | Αφού καρδιά δεν έχεις | Λες κι είναι η καρδιά κρασί | Και τ’ άσπρα χείλη βρέχεις | Την καρδιά δεν την ευρίσκεις | Κει που την καρδιά πετάς | Ούτε στην παλιά ταβέρνα | Που τα χρόνια σου σκορπάς | Που τα χρόνια σου σκορπάς | Μέσα στη νύχτα τι θα βρεις | Όταν στους δρόμους βρέχει | Και σαν σκιά χωρίς χαρά | Μέσα στη νύχτα τρέχεις | Την καρδιά δεν την ευρίσκεις | Κει που την καρδιά πετάς | Ούτε στην παλιά ταβέρνα | Που τα χρόνια σου σκορπάς | Που τα χρόνια σου σκορπάς

16. Η θάλασσα δεν έχει μονοπάτια Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Τερψιχόρη Παπαστεφάνου | Στίχοι: Έλλη Παπαδημητρίου
Φέτος τ' αμπέλια δεν θα καρπίσουνε | Νησιώτισσα, νησιώτισσα | μηδέ οι πορτοκαλιές | Νησιώτισσα, νησιώτισσα | Πόσα περβόλια οι φλόγες δεν τα κάψανε | Νησιώτισσα, νησιώτισσα | τα κάψανε οι προδοσές | Νησιώτισσα, νησιώτισσα | Μα ένα δεντράκι, δεντράκι φουντωμένο | ανθίζει μες στις φλόγες και δεν καίγεται | νησιώτισσα, νησιώτισσα. | Η θάλασσα δεν έχει μονοπάτια | και τα βουνά πήραν φωτιά | νησιά τριγύρω λυπημένα | και μαυρισμένα τα βουνά. | Μα ένα δεντράκι φουντωμένο | ανθίζει και δεν καίγεται | κι είναι το άνθος του πιο όμορφο κι απ' της ροδιάς, | είναι λουλούδι της ελπίδας είν' ο ανθός της λευτεριάς.

17. Της μοίρας τ’ αδράχτι Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Άνοιξα πάλι την πόρτα σου κι ήρθα | για να πιω τ’ αφιόνι σου μια βραδιά | κι είδα να σβήνει για μένα μια σπίθα | μες στο παραγώνι σου. | Έτσι γυρίζει της μοίρας τ’ αδράχτι | κι ο καημός δε λέγεται, | κι από μια σπίθα κρυμμένη στη στάχτη | τ’ όνειρό μας καίγεται. | Ήρθες κοντά μου και πάλι σαν πρώτα, | μια στιγμή δεν γύρισα να σε δω, | στάθηκα μόνο για λίγο στην πόρτα | κι έχε γεια ψιθύρισα. | Έτσι γυρίζει της μοίρας τ’ αδράχτι | κι ο καημός δε λέγεται, | κι από μια σπίθα κρυμμένη στη στάχτη | τ’ όνειρό μας καίγεται.

18. Άνοιξε το παράθυρο Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Ερρίκος Θαλασσινός
Τα λόγια ήτανε καλά | καλά και τιμημένα | μαλαματένιος ο σταυρός | χωρίς καδένα | Άνοιξε το παράθυρο να μπει | δροσιά να μπει του Μάη | εμείς γι' αλλού κινήσαμε γι' αλλού | κι αλλού η ζωή μας πάει | Οι βέρες ήτανε χρυσές | χρυσές κι οι αλυσίδες | που δέσανε τα νιάτα μας | πως δεν τις είδες | Άνοιξε το παράθυρο να μπει | δροσιά να μπει του Μάη | εμείς γι' αλλού κινήσαμε γι' αλλού | κι αλλού η ζωή μας πάει

19. Το ταξίδι Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Αργύρης Κουνάδης | Στίχοι: Γιώργος Καλαμαριώτης
Βράδιασε πάλι από νωρίς | σκοτείνιασ΄η ψυχή μου | κι όλα μικραίνανε θαρρείς | κι ούτε να κλάψεις δεν μπορείς | ψυχή μου μοναχή μου | Μακρινό είναι το ταξίδι | κι ούτε φως ούτε στασίδι | Δείξε μου δρόμο να σταθώ | πέτρα να ξαποστάσω | καρδιά μου να σ΄ακολουθώ | κι όπου με πας κι όπου βρεθώ | να φτάσω, πού να φτάσω | Μακρινό είναι το ταξίδι | κι ούτε φως, ούτε στασίδι

20. Σε 2.000 χρόνια Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

Για ακρόαση κάντε κλικ στους παρακάτω τίτλους τραγουδιών του δίσκου: