Δευτέρα, 8 Ιουνίου 2015

Γρηγόρης Μπιθικώτσης Vol. 1





















Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Στ' Αποστόλη το κουτούκι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Στ' Αποστόλη το κουτούκι | στ' Αποστόλη το κουτούκι | στ' Αποστόλη το κουτούκι | πήγα κι άκουσα μπουζούκι. | Και στο στενό το μαγαζί | μπήκε κι ο πόνος μου μαζί. | Κι όπως έκλαιγε το τέλι | κι όπως έκλαιγε το τέλι | κι όπως έκλαιγε το τέλι | έκλαψα κι εγώ μαζί. | Αποστόλη αδερφέ μου | Αποστόλη αδερφέ μου | Αποστόλη αδερφέ μου, | σαν πονάς τι κάνεις, πε μου. | Πώς νταγιαντιέται ο χωρισμός | και της γυναίκας ο καημός; | Αποστόλη αδερφέ μου | Αποστόλη αδερφέ μου | Αποστόλη αδερφέ μου, | πες μου εσύ που 'σαι παθός. | Και στο στενό το μαγαζί | μπήκε κι ο πόνος μου μαζί. | Κι όπως έκλαιγε το τέλι | κι όπως έκλαιγε το τέλι | κι όπως έκλαιγε το τέλι | έκλαψα κι εγώ μαζί.

02. Αλεξανδριανή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Αλεξανδριανή μου γλάστρα, | με τα λούλουδά σου τ’ άσπρα | Αλεξανδριανέ μου αγέρα | που φυσάς νύχτα και μέρα | Αλεξανδριανή μικρή μου, | η ζωή μου κι η ψυχή μου | Αλεξανδριανή φελάχα, | αχ, την ομορφιά σου να 'χα

03. Στο Πέραμα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Χρήστος Πήττας | Στίχοι: Χρήστος Πήττας
Βραδιές ολόφωτες | μ' αστέρια και φεγγάρια | βαπόρια που σφυρίζουνε, | δρομάκια με φανάρια. | Στο Πέραμα, στο Πέραμα | επόνεσες ψυχή μου.  | Σπίτια μικρά που κλείσατε | πόθους και χτυποκάρδια, | χείλη φωτιές π' ανάψατε | τα παγωμένα βράδια. | Στο Πέραμα, στο Πέραμα | επόνεσες ψυχή μου.  | Δρόμοι που τους εχάναμε | τις νύχτες στα σκοτάδια, | ρε Μήτσο ένα ούζο φέρε μου ωωωω | κι άρχισε νια τα χάδια. | Στο Πέραμα, στο Πέραμα | επόνεσες ψυχή μου.

04. Κουράστηκα να σε κρατώ Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Κουράστηκα να σε κρατώ, πόνε, από το χέρι | το δρόμο να βαδίζουμε μαζί χωρίς χαρά | να 'χουμε για παρηγοριά ένα θλιμμένο αγέρι | πουλιά που τα 'δειρ' η βροχή και χάσαν τα φτερά. | Κάνε φωνή μου υπομονή, τραγούδι μου κρατήσου | ξέχασε την παλιά πληγή και παίξε την ψυχή σου. | Βαρέθηκα τον πόνο μου να μου μιλάει για πόνο | δεν την αντέχω τη φωνή να λέει για την πληγή | να μου μιλάει για συμφορά και για τον πόνο μόνο | για τη μεγάλη ώρα μας που θα μας πάρει η γη.

05. Τέλος δεν έχει ο ουρανός Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Χρήστος Αργυρόπουλος
Τέλος δεν έχει ο ουρανός | το κύμα δεν μετριέται, | κι εκεί που σβήνει ένας καημός | άλλος καημός γεννιέται. | Ώρα την ώρα καρτερώ | κι οι ώρες γίναν χρόνια, | τα χρόνια στήσανε χορό | και πρόφτασαν τα χιόνια, | τα χρόνια στήσανε χορό | και πρόφτασαν τα χιόνια. | Χίλια τ' αστέρια τ' ουρανού | και το φεγγάρι ένα, | έχω πολλά μέσα στο νου | μα στην καρδιά μου εσένα. | Ώρα την ώρα καρτερώ | κι οι ώρες γίναν χρόνια, | τα χρόνια στήσανε χορό | και πρόφτασαν τα χιόνια, | τα χρόνια στήσανε χορό | και πρόφτασαν τα χιόνια.

06. Απ’ τον καημό ξεχείλισα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

07. Φραγκοσυριανή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Μία φούντωση, μια φλόγα | έχω μέσα στην καρδιά | λες και μάγια μου 'χεις κάνει | Φραγκοσυριανή γλυκιά | λες και μάγια μου 'χεις κάνει | Φραγκοσυριανή γλυκιά | Θα 'ρθω να σε ανταμώσω | κάτω στην ακρογιαλιά | Θα ήθελα να σε χορτάσω | όλο χάδια και φιλιά | Θα ήθελα να σε χορτάσω | όλο χάδια και φιλιά | Θα σε πάρω να γυρίσω | Φοίνικα, Παρακοπή | Γαλησσά και Nτελαγκράτσια | και ας μου 'ρθει συγκοπή | Γαλησσά και Nτελαγκράτσια | και ας μου 'ρθει συγκοπή | Στο Πατέλι, στο Nυχώρι | φίνα στην Αληθινή | και στο Πισκοπιό ρομάντζα | γλυκιά μου Φραγκοσυριανή | και στο Πισκοπιό ρομάντζα | γλυκιά μου Φραγκοσυριανή

08. Ξάπλωσε λίγο στο κρεββάτι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Χρήστος Πήττας | Στίχοι: Χρήστος Πήττας
Σκοτείνιασε ο ουρανός, | θολώσανε τα χείλη, | σφάλισε το παράθυρο | κι άναψε το καντήλι. | Ξάπλωσε λίγο στο κρεββάτι | κι εγώ θα γείρω στο πλευρό σου, | κλείσε τα μάτια, δως μου τα χείλη | κι άσε να σβήσω μες στ' όνειρό σου. | Εστέναξε ο ουρανός, | δάκρυσε το μαντήλι, | χτύπησε το παράθυρο | και σβήσε το καντήλι. | Ξάπλωσε λίγο στο κρεββάτι | κι εγώ θα γείρω στο πλευρό σου, | κλείσε τα μάτια, δως μου τα χείλη | κι άσε να σβήσω μες στ' όνειρό σου.

09. Πληγωμένο πουλί Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Βρήκα πουλί πληγωμένο βαριά | δίχως θάρρος κι ελπίδα, | με σπασμένα φτερά μες την καταιγίδα. | Ήταν πεταμένο, και το μάζεψα, | ήταν φοβισμένο, και το χάιδεψα, | περιφρονημένο, και του μίλησα, | ήταν λερωμένο, μα το φίλησα. | Βρήκα πουλί πληγωμένο βαριά | δίχως θάρρος κι ελπίδα, | με σπασμένα φτερά μες στην καταιγίδα. | Ήταν πεινασμένο, και το τάισα, | ήταν διψασμένο, και το δρόσισα, | ήταν πληγωμένο, και το γιάτρεψα, | ήταν πεθαμένο, και τ` ανάστησα. | Βρήκα πουλί πληγωμένο βαριά | δίχως θάρρος κι ελπίδα | με σπασμένα φτερά μες στην καταιγίδα.

10. Απάνω στο μαντήλι σου Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Νικόλαος Μάργαρης | Στίχοι: Νικόλαος Μάργαρης
Απάνω στο μαντήλι σου | σου `δωσα την καρδιά μου. | Ωραία ήταν η βραδιά | εκεί στην έρημη την αμμουδιά. | Στεφάνια έπλεκα φιλιά γλυκά φιλιά | στα μαύρα τα μαύρα, μαύρα σου μαλλιά. | Αγέρα φέρνει η θάλασσα | και παίρνει το μαντήλι. | Συντρίμμια γίνεται η καρδιά | εκεί στην έρημη την αμμουδιά. | Και τρέχω τώρα στο γιαλό, γιαλό, γιαλό | το μαντηλάκι αγάπη μου να βρω.

11. Μεγάλος είναι ο Θεός Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Σ’ εκείνο το ψηλό βουνό | που φτάνει ως τον ουρανό | έχτισ’ η χαρά μια βρύση | διψασμένους να ποτίσει, | μα τη φυλάει ένας καημός. | Μεγάλος είναι ο Θεός. | Νερό κι αν τρέχει της χαράς, | στερεύει η βρύση όμως για μας. | Στην καρδιά πάντα νυχτώνει | και ποτέ δεν ξημερώνει | και φέρνει γύρα ο τροχός. | Μεγάλος είναι ο Θεός.

12. Παραπονιάρικό μου Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Γιάννης Λελάκης
Ό,τι κι αν έχεις στην καρδιά | να μου το λες μικρό μου | κι όχι να κάθεσαι να κλαις | παραπονιάρικό μου | Και αν σε πίκρανα εγώ | με τον εγωισμό μου | συμπάθησέ με και μην κλαις | παραπονιάρικό μου | Απόψε θα 'ρθω να στο πω | πως σ' αγαπώ μικρό μου | και μην κρυφοστενάζεις πια | παραπονιάρικό μου

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης