Τρίτη, 2 Ιουνίου 2015

16 από τα ωραιότερα τραγούδια μου





















01. Σ΄ αγαπώ σου λέω Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Τα λόγια σου φωτιές | Που πάν να κάψουν | Απόψε το δικό μου το κορμί | Τα χείλια σου κεριά | που πάν να στάξουν | Απόψε στην δικά μου την πληγή | Μην κοιτάς μην κοιτάς | Που κλαίω | Σ’ αγαπώ σ’ αγαπώ | Σου λέω | Κάτι δικά μου θυμάμαι | Και κλαίω | Τα μάτια σου σπαθιά | Που παν ν’ αγγίξουν | Απόψε την δικιά μου την ψυχή | Τα χείλια σου κλειδιά | που παν ν’ ανοίξουν | Την πόρτα απ’ την παλιά μου την ζωή

02. Η αγάπη χάθηκε Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Πες μου ποιος μας κυνηγάει | πες μου ποιος παλιός εχθρός, | κι η αγάπη σου έχει γίνει | μια μικρή φωτιά που σβήνει, | και λυπάμαι εγώ για σένα | και για μένα ο Θεός. | Η αγάπη χάθηκε σαν ένα καράβι | ψάχνοντας για νά ’βρει κάπου μια στεριά. | Η ζωή μας κύλησε και έφτασε στο τέρμα | όπως ένα κέρμα στην κατηφοριά. | Το απέναντι φεγγάρι | σαν ανθός λουλούδισε. | Στόμα ήμουνα κλεισμένο | σε έναν κόσμο ξεχασμένο, | στόμα ήμουνα κλεισμένο | που για σε τραγούδησε.

03. Η λυπημένη Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τώρα που τα μάτια σου σωπαίνουν | μπαίνουν τα τραγούδια στο συρτάρι | κρύβεται στη νύχτα το φεγγάρι | και τα τριαντάφυλλα θρηνούν | Τώρα που πλαγιάζεις λυπημένη | βγαίνει ένα παράπονο στις στράτες | πνίγει τους ανύποπτους διαβάτες | Και τους κάνει αναίτια να πονούν | Τώρα που 'χεις γίνει κάποιος στίχος | ήχος μακρινός πικρής φλογέρας | βάζει τα φτερά του ο αγέρας | Και το παραθύρι μου χτυπά | Τώρα που η ζωή μας έχει κάνει | Φτάνει να μου λες, δεν πάει άλλο | πώς απ' την καρδιά μου να σε βγάλω | που ΄μαθε από σένα ν' αγαπά

04. Εμένα δε μ' αγάπησε κανείς Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Εμένα δε μ' αγάπησε κανείς | δεν ένιωσα ποτέ ένα χάδι | πού είσαι μάνα να με δεις | δεν είναι δίπλα μου κανείς | το τελευταίο βράδυ | Άνθρωπο δεν έχω να με κλάψει | ούτε ένα κεράκι να μ' ανάψει | Μόνος ήμουν μόνος είμαι χάρε μου | την ψυχή μου πάρε μου | Μόνος ήμουν μόνος είμαι χάρε μου | την ψυχή μου πάρε μου | Εμένα δε με νοιάστηκε κανείς | ο πόνος μοναχά με ξέρει | μου 'χουνε πάρει τη χαρά | και μου 'χουν κόψει τα φτερά | με δίκοπο μαχαίρι | Άνθρωπο δεν έχω να με κλάψει | ούτε ένα κεράκι να μ' ανάψει | Μόνος ήμουν μόνος είμαι χάρε μου | την ψυχή μου πάρε μου | Μόνος ήμουν μόνος είμαι χάρε μου | την ψυχή μου πάρε μου

05. Είσαι ωραία σαν αμαρτία Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Στη γειτονιά σου το απόβραδο τη στήνω | και τις κινήσεις σου κοιτώ προσεκτικά | μ’ ένα τσιγάρο που με πίνει και το πίνω | ώσπου να δω για που το βάζεις βιαστικά | μ’ ένα τσιγάρο που με πίνει και το πίνω | ώσπου να δω για που το βάζεις βιαστικά | Είσαι ωραία σαν αμαρτία | και γω παιδάκι της γειτονιάς | μη με κοιτάζεις μ’ αδιαφορία | από κοντά μου όταν περνάς | Δεν έχω θάρρος για να ρθω να σου μιλήσω | όταν σε βλέπω νιώθω τρακ και ταραχή | τ’ αγγελικό σου το κορμί να ξεφυλλίσω | μες στις σελίδες του να μάθω τη ζωή | τ’ αγγελικό σου το κορμί να ξεφυλλίσω | μες στις σελίδες του να μάθω τη ζωή | Είσαι ωραία σαν αμαρτία | και γω παιδάκι της γειτονιάς | μη με κοιτάζεις μ’ αδιαφορία | από κοντά μου όταν περνάς

06. Βράδιασε Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Βράδιασε στη φτωχογειτονιά | και φωλιάζει η θλίψη μέσα στην καρδιά | βράδιασε και άνοιξα πανιά | να γυρίσω στη δική σου αγκαλιά | Τώρα που ζούμε χώρια | ρωτώ τα αγόρια της γειτονιάς | όλο αν μ' αγαπούσες | αν καρτερούσες κι αν καρτεράς | Βράδιασε στη φτωχογειτονιά | μόνο εσύ χωράς απόψε στην καρδιά | βράδιασε και άλλο δεν μπορώ | έρχομαι κοντά σου για να ζεσταθώ | Τώρα που ζούμε χώρια | ρωτώ τα αγόρια της γειτονιάς | όλο αν μ' αγαπούσες | αν καρτερούσες κι αν καρτεράς | Τώρα που ζούμε χώρια | ρωτώ τα αγόρια της γειτονιάς | όλο αν μ' αγαπούσες | αν καρτερούσες κι αν καρτεράς

07. Στη μνήμη ενός παλιού ρεμπέτη Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Μια φορά κι ακόμα μία | χελιδόνι μου πετάς, | βγήκες στην παρανομία | και τις νύχτες περπατάς. | Κι η φωνή σου ξεχασμένη | σ' ένα μπαγλαμά κλεισμένη. | Σ' είχα βρει στα συναξάρια | τα σβησμένα και παλιά | δάκρυ μέσα στα νταμάρια | να κυλάς Πρωτομαγιά. | Και θυμήθηκα τα χρόνια | που 'χανε φωνή τα αηδόνια. | Στα μεγάλα τα βαγόνια | η ζωή σου εδώ κι εκεί | χάλασες ωραία χρόνια | Βέλγιο κι Αμερική. | Τώρα μέσα στο φλιτζάνι | βγάζεις τους καημούς σεργιάνι.

08. Το Σαββατόβραδο Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Δεν ξέρεις τι είναι πόνος, να είσαι μόνος | τι ‘ναι καημός | να ‘ναι Σάββατο βράδυ και το σκοτάδι ωκεανός | να ‘ναι Σάββατο βράδυ και το σκοτάδι ωκεανός | δεν ξέρεις τι είναι πόνος, να είσαι μόνος | τι ‘ναι καημός | Είναι παιδί που κλαίει | φωτιά που καίει τ' απόβραδο | πήγε λοιπόν χαμένο | κι αυτό το Σαββατόβραδο | Είναι παιδί που κλαίει | φωτιά που καίει τ' απόβραδο | πήγε λοιπόν χαμένο | κι αυτό το Σαββατόβραδο | Δεν ξέρεις τι είναι πόνος | να είσαι μόνος και να γερνάς | κι από τη μοναξιά σου | στην ερημιά σου να ξαναπάς | από τη μοναξιά σου | στην ερημιά σου να ξαναπάς | δεν ξέρεις τι είναι πόνος | να είσαι μόνος και να γερνάς | Είναι παιδί που κλαίει | φωτιά που καίει τ' απόβραδο | πήγε λοιπόν χαμένο | κι αυτό το Σαββατόβραδο | Είναι παιδί που κλαίει | φωτιά που καίει τ' απόβραδο | πήγε λοιπόν χαμένο | κι αυτό το Σαββατόβραδο

09. Μην παραπονιέσαι τώρα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Μάνος Κουφιανάκης
Πάνω-πάνω και πιο πάνω | και πολύ πιο παραπάνω | σ’ είχα από μένανε | κάτω-κάτω και πιο κάτω | ξέπεσες πιο παρακάτω | κρίμα βρε σε σένανε | Μην παραπονιέσαι τώρα μη μιλάς | φταις που τυραννιέσαι και παρακαλάς | Πάνω-πάνω και πιο πάνω | και πολύ πιο παραπάνω | σ’ είχα από μένανε | κάτω-κάτω και πιο κάτω | ξέπεσες πιο παρακάτω | κρίμα βρε σε σένανε | Ένα-ένα κι άλλο ένα | δίχως τελειωμό κανένα | μέτραγα τα λάθη σου | πέρα-πέρα και πιο πέρα | δυο στενά πιο παραπέρα | ας πονάς μονάχη σου | Μην παραπονιέσαι τώρα μη μιλάς | φταις που τυραννιέσαι και παρακαλάς | Ένα-ένα κι άλλο ένα | δίχως τελειωμό κανένα | μέτραγα τα λάθη σου | πέρα-πέρα και πιο πέρα | δυο στενά πιο παραπέρα | ας πονάς μονάχη σου | Μην παραπονιέσαι τώρα μη μιλάς | φταις που τυραννιέσαι και παρακαλάς | Πάνω-πάνω και πιο πάνω | και πολύ πιο παραπάνω | σ’ είχα από μένανε | κάτω-κάτω και πιο κάτω | ξέπεσες πιο παρακάτω | κρίμα βρε σε σένανε

10. Αγάπη μου Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Αγάπη μου δώρο του Θεού για μένα | τι όνειρα έχω κάνει για σένα | αγάπη μου πού πας χωρίς εμένα | Αν γίνεις δρόμος θα γίνω σταθμός | για να περνάς από μπροστά μου | αν γίνεις πόνος θα γίνω λυγμός | να κλαιν τα μάτια τα δικά μου | κι αν γίνεις ποτάμι θα γίνω γιαλός | να ξεψυχάς κάθε στιγμή στην αγκαλιά μου | να ξεψυχάς στην αγκαλιά μου | Αγάπη μου μοίρα της ζωής για μένα | τι όνειρα και μου πήγαν χαμένα | αγάπη μου δεν ζω χωρίς εσένα | Αν γίνεις δρόμος θα γίνω σταθμός | για να περνάς από μπροστά μου | αν γίνεις πόνος θα γίνω λυγμός | να κλαιν τα μάτια τα δικά μου | κι αν γίνεις ποτάμι θα γίνω γιαλός | να ξεψυχάς κάθε στιγμή στην αγκαλιά μου | να ξεψυχάς στην αγκαλιά μου

11. Θα 'ρθω μεσάνυχτα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Θα 'ρθώ μεσάνυχτα κρυφά στην κάμαρά σου | θα 'ρθώ μεσάνυχτα να μπω μες στην καρδιά σου | θα 'ρθώ μεσάνυχτα φιλιά να σε ταΐσω | τα διψασμένα σου χειλάκια να ποτίσω | Θα 'ρθω μεσάνυχτα μην κλείνεις το πορτί σου | μ' ένα λουλούδι και νερό του παραδείσου | θα 'ρθω την ώρα που ο κόσμος δε μαλώνει | και μ' ένα όνειρο τις πίκρες του μπαλώνει | Θα 'ρθώ μεσάνυχτα να μπω στην κάμαρά σου | θα 'ρθώ σαν κλέφτης μη με δει η γειτονιά σου | θα 'ρθώ μεσάνυχτα να μη με δουν ανθρώποι | γεμάτος έρωτα κι αγάπης μεθοκόπι | Θα 'ρθω μεσάνυχτα μην κλείνεις το πορτί σου | μ' ένα λουλούδι και νερό του παραδείσου | θα 'ρθω την ώρα που ο κόσμος δε μαλώνει | και μ' ένα όνειρο τις πίκρες του μπαλώνει

12. Το χατίρι Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ψυχές μαραγκιασμένες σαν σφουγγάρια | ρουφάνε λίγον ήλιο απ’ το κρασί | κι αζήτητες σ’ απόμερα πατάρια | διψάνε για μια στάλα θαλασσί. | Στους τοίχους της ταβέρνας τα καράβια | που χάραξε ένα χέρι απλοϊκό. | Γιατί να καταντήσουμε ρημάδια; | Δε μάθαμε ποτέ το μυστικό. | Τα δάχτυλα να σφίγγουν το ποτήρι | παινέματα και λόγια λιγοστά. | Χριστέ μου, κάνε απόψε ένα χατίρι | κι οι τελευταίοι νά ’ρθουν πιο μπροστά.

13. Όπου παν οι πολλοί Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Σε ποιο σχολειό πηγαίνεις | που δεν καταλαβαίνεις | το πόσο υποφέρουμε; | Αν ανθρωπιά σου μένει | πες μας τι συμβαίνει | και δεν τα καταφέρνουμε; | Όπου παν οι πολλοί, | όπου παν οι καημοί | μας πηγαίνεις κι εμάς βρε ζωή. | Βαρεθήκαμε για, | κουραστήκαμε πια, | μέσ' στο κρίμα, στα λίγα, | στη μπόρα και στη λησμονιά. | Σε ποιο σχολειό πηγαίνεις, | τι γράμματα μαθαίνεις | κι όλα σε μάτσο τα μετράς; | Ποια πόρτα μαγεμένη | πάντα περιμένει | κι ανοίγει δίχως να χτυπάς; | Όπου παν οι πολλοί...

14. Ο χαρταετός Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Βασίλης Μπουσιώτης
Τώρα μην ψάχνεις για εξηγήσεις, όλα τα βλέπω ανθρώπινα | ακόμα πιο πικρό το δάκρυ αν μού ΄δινες θα το ΄πινα | τώρα μην ψάχνεις για εξηγήσεις, όλα τα βλέπω ανθρώπινα | και άλλο σφάλμα πιο μεγάλο αν έκανες θα το ΄σβηνα | Εγώ είμ΄ ένας χαρταετός κι όσο ψηλά ανεβαίνω | τόσο καταλαβαίνω και τόσο συγχωρώ | εγώ είμ΄ ένας χαρταετός και απ΄ τ΄ ουρανού τα βάθη | τ΄ ανθρώπινα τα λάθη τα βλέπω και γελώ | Στης Κυριακής μου το σακάκι σε είχα το γαρύφαλλο | όμως παράπονο κανένα που μ΄ έριξες σε ύφαλο | στης Κυριακής μου το σακάκι σε είχα το γαρύφαλλο | τώρα μην ψάχνεις για εξηγήσεις, μην ψάχνεις σε παρακαλώ | Εγώ είμ΄ ένας χαρταετός κι όσο ψηλά ανεβαίνω | τόσο καταλαβαίνω και τόσο συγχωρώ | εγώ είμ΄ ένας χαρταετός και απ΄ τ΄ ουρανού τα βάθη | τ΄ ανθρώπινα τα λάθη τα βλέπω και γελώ

15. Οι άντρες που αγαπάνε Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Σαν σκουπίδι μες στο δρόμο | που δεν σκύβεις να το δεις | χαμηλά πέφτω για σένα | σ' άλλη τάξη να με δεις | Πέφτω κάτω με πατάνε | μα δε βγάζω τσιμουδιά | γιατί οι άντρες που αγαπάνε | δε ζητάν παρηγοριά | γιατί οι άντρες που αγαπάνε | δε ζητάν παρηγοριά | Κι αν χειρότερα μου κάνεις | μ' ένα δάκρυ θα στο πω | όπως κλαίει ο Τσιτσάνης | σε γραμμόφωνο παλιό | Πέφτω κάτω με πατάνε | μα δε βγάζω τσιμουδιά | γιατί οι άντρες που αγαπάνε | δε ζητάν παρηγοριά | γιατί οι άντρες που αγαπάνε | δε ζητάν παρηγοριά

16. Σ' αγαπώ σαν αμαρτία Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Κάθεσαι στο μπαλκονάκι | σαν λουλούδι αθάνατο | μα εγώ σαν τ' αηδονάκι | παίζω με το θάνατο. | Δε με νοιάζει κι αν πεθάνω | δε με νοιάζει κι αν χαθώ | ένα μόνο με μαραίνει | που μ' αφήνεις μοναχό. | Σ' αγαπώ σαν αμαρτία | σε μισώ σαν φυλακή. | Κόψε με αν θες στα τρία | στάλα αίμα δεν θα βγει. | Τα βελούδινά σου χείλη | δε ματώσανε ποτές | είσαι η καύτρα στο καντήλι | που το λάδι μου το καις. | Στα μαλλιά σου κρέμασέ με | χτυποκάρδι και βρισιά | να μη βλέπω άλλα χείλη | να σου πίνουν τη δροσιά.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης