Δευτέρα, 8 Ιουνίου 2015

14 χρυσές επιτυχίες του Γρηγόρη Μπιθικώτση No. 2





















01. Χελιδόνι σε κλουβί Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Πού το πάνε το παιδί χελιδόνι σε κλουβί | πού το πάνε το παιδί και κανείς δεν το 'χει δει | πού το παν το παλικάρι κάθε νύχτα με φεγγάρι | πού το πάνε τι του λένε και τ' αδέρφια του το κλαίνε | Στης ψυχής μου τον καθρέφτη ίσκιος άρχισε να πέφτει | ίδια η μοίρα που με φέρνει ίδια η μοίρα που με παίρνει | Με κοιτάνε κάθε αυγή και τα μάτια τους πληγή | με κοιτάνε κάθε αυγή και τα λόγια τους κραυγή | με κοιτάνε με κοιτάνε και τα μαύρα τους φοράνε | κι ένας παραπέρα στέκει και κρατάει αστροπελέκι | Στης ψυχής μου τον καθρέφτη ίσκιος άρχισε να πέφτει | ίδια η μοίρα που με φέρνει ίδια η μοίρα που με παίρνει | Πού το πάνε το παιδί χελιδόνι σε κλουβί | πού το πάνε το παιδί και κανείς δεν το 'χει δει

02. Μέσα στο παλιό μου σπίτι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μέσ' απ' το παλιό μου σπίτι | βγαίνει ένας καπνός, | είναι σαν φωνή που βγαίνει | κι αναστεναγμός, | είναι σύννεφο και μπόρα | και βαρύς καημός. | Μέσα στο παλιό μου σπίτι | ήλιος δεν θα μπει, | σβήσανε τα όνειρά μου | σαν της νύχτας το κερί | και στο παραθύρι η γλάστρα | έχει μαραθεί.

03. Στον Πειραιά συννέφιασε Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Στον Πειραιά συννέφιασε | και στην Αθήνα βρέχει | άλλος αγάπη έχασε | κι άλλος αγάπη έχει | Ανάβω το τσιγάρο μου | και η βροχή το σβήνει | χτυπώ την πόρτα π' αγαπώ | μα εκείνη δεν ανοίγει ω! | μα εκείνη δεν ανοίγει | Βλέπω τις κούρσες να περνούν | απ' τον μεγάλο δρόμο | κι εσύ το ξέρω πως γελάς | με τον δικό μου πόνο | Σε μια κολόνα στέκομαι | και πήρε να νυχτώνει | δεν λογαριάζω την βροχή | όσο κι αν δυναμώνει ω! | όσο κι αν δυναμώνει

04. Κρίμα ρε φίλε μου Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Σωτήρης Παπαϊωάννου
Κρίμα ρε φίλε μου ήσουνα το φίδι μου | που `κρυβα στον κόρφο. | Να τα βολέψεις στη ζωή | πολλές κομπίνες φτιάνεις, | μα τώρα σε κατάλαβα | πια τι καπνό φουμάρεις. | Κρίμα ρε φίλε μου ήσουνα το φίδι μου | που `κρυβα στον κόρφο. | Κρίμα ρε φίλε μου ήσουνα το φίδι μου | που `κρυβα στον κόρφο. | Δε θέλω "φίλε" να με λες, | σε μίσησε η καρδιά μου | και το κρασί που ήπιαμε | καίει τα σωθικά μου. | Κρίμα ρε φίλε μου ήσουνα το φίδι μου | που `κρυβα στον κόρφο.

05. Να 'τανε το '21 Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Μου ξανάρχονται ένα, ένα χρόνια δοξασμένα | να 'τανε το 21 να 'ρθει μια στιγμή | Να περνάω καβαλάρης στο πλατύ τ' αλώνι | και με τον Κολοκοτρώνη να 'πινα κρασί | Να πολεμάω τις μέρες στα κάστρα | και το σπαθί μου να πιάνει φωτιά | και να κρατάω τις νύχτες με τ' άστρα | μια Τουρκοπούλα (ομορφούλα) αγκαλιά | Μου ξανάρχονται ένα, ένα χρόνια δοξασμένα | να 'τανε το 21 να 'ρθει μια βραδιά | Πρώτος το χορό να σέρνω στου Μοριά τις στράτες | και ξοπίσω μου Μανιάτες και οι Ψαριανοί | Κι όταν λαβωμένος γέρνω κάτω απ' τους μπαξέδες | να με ραίνουν μενεξέδες χέρια κι ουρανοί | Να πολεμάω τις μέρες στα κάστρα | και το σπαθί μου να πιάνει φωτιά | και να κρατάω τις νύχτες με τ' άστρα | μια Τουρκοπούλα (ομορφούλα) αγκαλιά | Μου ξανάρχονται ένα, ένα χρόνια δοξασμένα | να 'τανε το 21 να 'ρθει μια βραδιά

06. Εδώ παπάς, εκεί παπάς Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης 
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Γέμισ’ ο κόσμος παπατζήδες, | απάτες και αεριτζήδες. | Όπου σταθείς κι όπου θα πας: | "Εδώ παπάς, εκεί παπάς." | Σήμερα στην κοινωνία | όλοι παίζουν τον παπά. | Κάνουν κάθε αδικία, | φτάνει να περνούν καλά. | Και όλοι παίζουν τον παπά. | Οι συγγενείς κι αυτοί είναι σκάρτοι, | κοιτούν πως θα σου βγει το μάτι. | Κι ο φίλος σου που αγάπας: | "Εδώ παπάς, εκεί παπάς." | Και η κοπέλα της καρδιάς σου | κοιτάζει μόνο τα λεφτά σου. | Αφού μαζί της θα τα φας: | "Πού ’ν’ ο παπάς, παλιοπαπάς;"

07. Απελπίστηκα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Τι πάθος ατελείωτο | που είναι το δικό μου, | όλοι να θέλουν τη ζωή | κι εγώ το θάνατό μου | Απελπίστηκα, μανούλα μου, | να υποφέρω, | κουράστηκα μες στη ζωή | τον Χάρο να γυρεύω | Όσο είναι η νύχτα σκοτεινή | έτσι 'ναι κι η καρδιά μου | και σαν τη σιγανή βροχή | τρέχουν τα δάκρυά μου | Απελπίστηκα, μανούλα μου, | να υποφέρω, | κουράστηκα μες στη ζωή | τον Χάρο να γυρεύω | Θα πά' να εύρω μια σπηλιά | με πέτρες και με χώμα, | εκεί θ' αφήσω κόκαλα, | ζωή, ψυχή και σώμα

08. Είχε κι εκείνος μιαν αγάπη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Μιχάλης Παπανικολάου
Πυκνή ομίχλη στο λιμάνι | κι ο Παναγιώτης απ' τη Μάνη | λειώνει στο κλάμα | Σφυρίζουν στα βαθειά καράβια | σιωπή και νέκρα στα μουράγια | κι ούτε ένα γράμμα | Είχε κι εκείνος μιαν αγάπη και την έχασε | γιατί τον ξέχασε | παντοτινά | Είχε κι εκείνος μιαν αγάπη και την έχασε | και μένει μόνος του | τα δειλινά | Μονάχος τώρα στην κουβέρτα | βαριά η καρδιά του σαν την πέτρα | μετράει τ' αστέρια | κι ο νους του τρέχει στο νησί του | στην όμορφη του τη καλή του | τα μεσημέρια

09. Ό,τι κι αν πω δε σε ξεχνώ Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ό,τι κι αν πω δε σε ξεχνώ | και μπρος στην πόρτα σου περνώ | σου λέω λόγια μαγικά | με το μπουζούκι μου γλυκά | Κλαίω με δάκρυα και καημό | και με πικρό αναστεναγμό | πως πάντα λιώνω και πονώ | για σε μικρό μελαχρινό | Έχουν σωπάσει τα πουλιά | και στης νυχτιάς τη σιγαλιά | σου φέρνει ο άνεμος γλυκά | τα λόγια μου τα μαγικά

10. Αναστενάξτε σήμαντρα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Αναστενάξτε σήμαντρα | και κλάψτε σημαντήρια, | κι εσύ καμπάνα της γιορτής | το πανηγύρι κόψε | και χτύπησε λυπητερά | γιατί πεθαίνω απόψε. | Αναστενάξτε σήμαντρα | γιατί πεθαίνω σήμερα. | Ας έρθουνε κι οι φίλοι μου | απόψε να με δούνε, | θέλω να τους αφήσω γεια | και να τα πιουν μαζί μου, | γιατί ετούτη τη χρονιά | δεν θα `μαι στη γιορτή μου. | Αναστενάξτε σήμαντρα | γιατί πεθαίνω σήμερα. | Ξεσηκωθείτε θάλασσες | κι εσείς βουνά ραγίστε, | για να το μάθει μια ψυχή | που ζει μακριά στα ξένα, | πως σβήνω απόψε απ’ τη ζωή | κι ας μη ρωτά για μένα.

11. Το θύμα ο Νικολός Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Με φωνάζαν θαλασσόλυκο Νικόλα | γιατί ήμουν στις φουρτούνες μες στα όλα | γιατί είχα μια λεβέντικη καρδιά | που τη χάρισα μια νύχτα στον Περαία | σε δυο μάτια σαν τη θάλασσα ωραία | μα εκείνα μου την κάψαν μια βραδιά | Μια βραδιά στον Αϊ Βασίλη | είχαν στεφανώματα | κι έκλαψα την νύχτα εκείνη | ως τα ξημερώματα | Τώρα φίλο μου τον πόνο έχω κάνει | και δεν βγαίνω όταν πιάνουμε λιμάνι | μόνο γέρνω στην κουκέτα σιωπηλός | κι επειδή των αλλονών κάνω την βάρδια | για να κλαίω την αγάπη μου τα βράδια | με φωνάζουνε το θύμα ο Νικολός

12. Πιάσε το ποτήρι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Κοινούσης | Στίχοι: Γιώργος Κοινούσης

13. Σ’ αυτόν τον κόσμο τον κακό Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Σ' αυτόν τον κόσμον τον κακό, | καλό δεν περιμένω, | ποιός σου βγαλε το μάτι σου, ο συγγενής, | αααχ κι είναι βαθειά βγαλμένο, | ποιός σου βγαλε το μάτι σου, ο συγγενής, | αααχ κι είναι βαθειά βγαλμένο. | Οι φίλοι σου και οι συγγενείς, | κοιτάζουν να σε ρίξουν, | μέσα σε μια γουλιά νερό, όταν σε βρουν, | αααχ, ζητάνε να σε πνίξουν. | μέσα σε μια γουλιά νερό, όταν σε βρουν, | αααχ, ζητάνε να σε πνίξουν. | Κι αυτούς που εβοήθησες, | τις ώρες που υποφέρουν, | σε μια σου δύσκολη στιγμή, όταν σε δουν, | αααχ, κάνουν πως δεν σε ξέρουν.

14. Μοίρα μου γιατί μ' αφήνεις Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Μοίρα μου γιατί μ' αφήνεις | μέσα στην καταστροφή | και τα βήματά μου κλείνεις | στο σοκάκι που δεν έχει προκοπή; | Μοίρα πάρε με μαζί σου | να γλιτώσω απ' το χαμό | Μοίρα δωσ' μου την ευχή σου | φυλαχτό μου μέσα στον κατακλυσμό

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης