Κυριακή, 31 Μαΐου 2015

Μαρινέλλα Vol. 3




















Η Μαρινέλλα σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Αργεί να ξημερώσει Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Κι άλλη μια νύχτα τιμωρία | Μόνη στο έρημο το σπίτι | Σαν με στείλανε εξορία | Σε ακατοίκητο πλανήτη | Κι άλλη μια νύχτα δίχως χάδι | Δίχως παλάμη ν' ακουμπήσεις | Να 'ναι γεμάτο το σκοτάδι | Με απειλές και αναμνήσεις | Κι αργεί να ξημερώσει Θεέ μου | Στο σπιτικό του πονεμένου | Αργεί-αργεί | Κι άλλη μια νύχτα η καρδιά μου | Στ'άδειο σπαράζει το κρεβάτι | Κι ο ύπνος παίρνει τα όνειρά μου | Και τα γυρίζει σε εφιάλτη | Κι άλλη μια νύχτα δίχως χάδι | δίχως παλάμη ν’ ακουμπήσεις | Να 'ναι γεμάτο το σκοτάδι | Με απειλές και αναμνήσεις

02. Καρδούλα μου δε σε μαλώνω Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Αν σου το λέω σου το λέω | για να περάσει η βραδιά. | Δεν είναι τίποτα σπουδαίο, | νιώθω μονάχα στην καρδιά | κάτι που μοιάζει με μεράκι, | ένα παράπονο μικρό | που δε μ’ αγάπησες λιγάκι | και σ’ αγαπώ τόσο εγώ. | Καρδούλα μου, δε σε μαλώνω | μήτε κακία σου κρατώ, | ένα παράπονο έχω μόνο | και κάθισα να σου το πω, | ένα παράπονο μικρό. | Δεν είναι έρωτας μαχαίρι | αγκάθι είναι τρυφερό, | απλώς μου τρύπησε το χέρι | και λίγο μάτωσε θαρρώ. | Σε συλλογιέμαι, δεν το κρύβω | ήσυχα όπως σου μιλώ | κι από παράπονο πιο λίγο | είν’ το παράπονο αυτό.

03. Τα μεσάνυχτα Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Τα μεσάνυχτα, | όταν σβήνει το φως | από πάνω ο Θεός, | τ’ όνομά σου η σιωπή | με ξυπνά να μου πει, | τα μεσάνυχτα. | Τα μεσάνυχτα, | σαν σουγιάς με τρυπά | το εκκρεμές που χτυπά. | Είμαι άδειο νησί | κι όλα γίνονται εσύ, | τα μεσάνυχτα. | Τα μεσάνυχτα, | είμαι σώμα μισό, | μια κραυγή δίχως ήχο. | Και τους δείχτες μισώ | που αγαπιούνται στον τοίχο. | Τα μεσάνυχτα, | σαν στοιχειά με ξυπνούν | πάλι τα περασμένα. | Φλέβες κι αίμα πεινούν | και φωνάζουν εσένα, | εσένα, εσένα, εσένα, | τα μεσάνυχτα. | Τα μεσάνυχτα, | όταν σβήνει το φως | από πάνω ο Θεός, | αναμνήσεις σωρό, | πάρ’ τες, δεν τις μπορώ, | τα μεσάνυχτα. | Τα μεσάνυχτα, | σαν σουγιάς με τρυπά | το εκκρεμές που χτυπά. | Είμαι άδειο νησί | κι όλα γίνονται εσύ, | τα μεσάνυχτα. | Τα μεσάνυχτα, | το τσιγάρο πικρό | και μου καίει το στόμα. | Δως μου λίγο καιρό, | δως μου μια νύχτα ακόμα. | Τα μεσάνυχτα, | γαληνεύει η γη, | μόνο εγώ δεν κοιμάμαι. | Είμαι όλη πληγή, | αγρυπνώ και θυμάμαι, | θυμάμαι, θυμάμαι, θυμάμαι, | τα μεσάνυχτα.

04. Ξεγελώ τον καθένα Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Σάσα Μανέτα
Σκούπισα τα μάτια τα κλαμμένα, | έβαψα τα χείλη τα θλιμμένα, | πέρασα το ρουζ στα μάγουλα μου, | έβαλα λουλούδια στα μαλλιά μου | Πήρα το φουστάνι το καλό μου, | κρέμασα στολίδια στο λαιμό μου, | κλείδωσα συρτάρια αναμνήσεις, | έθαψα χιλιάδες συγκινήσεις | Ξεγελώ λοιπόν τον καθένα | πως καημό δεν έχω κανένα | αχ καρδιά μου πώς να σε πείσω | πως δεν θα γυρίσει πίσω | Πότισα τις γλάστρες στο μπαλκόνι | άναψα τα φώτα στο σαλόνι, | κάλεσα τους φίλους σε τραπέζι | κι έβαλα το ράδιο να παίζει | Ξεγελώ λοιπόν τον καθένα | πως καημό δεν έχω κανέναν | αχ καρδιά μου πώς να σε πείσω | πως δεν θα γυρίσει πίσω

05. Εγώ θα πάρω καπετάνιο Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Εγώ θα πάρω καπετάνιο, | θα παντρευτώ ταξιδευτή, | πριν τον χορτάσω να τον χάνω, | να φεύγει πριν με βαρεθεί. | Να τον προσμένω στο μουράγιο | κι όταν ο άνεμος σφυρά | να τρέχω τάματα στον Άγιο | να γαληνέψει τα νερά. | Κι όταν του καραβιού η ρώτα | τον φέρνει, ώρα του καλή, | να τονε θέλω όπως πρώτα | κι από πρώτα πιο πολύ. | Εγώ θα πάρω ταξιδιάρη, | θα πάρω άνδρα ναυτικό, | πριν με χορτάσει να σαλπάρει, | να φεύγει πριν τον βαρεθώ. | Κι εγώ να τρέχω στα ξωκλήσια | όταν χτυπούν εσπερινό, | τα κύματα να έχει ίσια | και να τον φέρουν ζωντανό.

06. Μην αργείς Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Μην αργείς. | Ούτε ώρα πια, ούτε λεπτό, | μην αργείς. | Φεύγα, τρέξε, φτάσε τον καιρό, | μην αργείς. | Πού νά ’βρω άλλο κουράγιο πια ν’ αντέξω; | Θα βγω μες στους δρόμους σαν τρελή να τρέξω. | Μην αργείς. | Μην αργείς. | Στην ψυχή μου πέφτει πανικός, | μην αργείς. | Νιώθω νά ’ρχεται κατακλυσμός, | μην αργείς, | γιατί γύρω μου έχουν όλα σκοτεινιάσει, | η καρδιά μου έχει ραγίσει και θα σπάσει. | Μην αργείς. | Δε με νοιάζει πια για ό,τι κι αν συμβεί, | τι θα πει σωστό, και λάθος τι θα πει. | Περιμένω και διαρκώς παραμιλώ, | δεν κοιμάμαι, ούτε σκέφτομαι, ούτε ζω. | Αν θες κάνε μου μια χάρη στερνή φορά, | να ζήσεις, έλα, μην αργείς. | Μην αργείς. | Στην ψυχή μου πέφτει πανικός, | μην αργείς. | Νιώθω νά ’ρχεται κατακλυσμός, | μην αργείς, | γιατί γύρω μου έχουν όλα σκοτεινιάσει, | η καρδιά μου έχει ραγίσει και θα σπάσει. | Μην αργείς. | Δε με νοιάζει πια για ό,τι κι αν συμβεί, | τι θα πει σωστό, και λάθος τι θα πει. | Περιμένω και διαρκώς παραμιλώ, | δεν κοιμάμαι, ούτε σκέφτομαι, ούτε ζω. | Αν θες, κάνε μου μια χάρη στερνή φορά, | να ζήσεις, έλα, μην αργείς.

07. Ίσως να πονέσω Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Λες ότι πρέπει να τελειώνουμε πια | Όμως δεν είναι παιγνίδι η καρδιά | Πριν με πληγώσεις | Θέλω να νοιώσεις | θα μετανιώσεις πικρά | Ίσως να πονέσω | Κι όμως θα τ' αντέξω | Μια άλλη αγάπη θα βρεθεί | Ίσως να πονέσω | Κι όμως θα τ' αντέξω | Συνεχίζεται για μένα η ζωή | Λάθος ο δρόμος που θέλεις να πας | Όμως δεν ξέρεις σωστά ν' αγαπάς | Πριν με σκοτώσεις | Θέλω να νοιώσεις | Θα μετανιώσεις πικρά

08. Μήπως είναι έρωτας Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Μήπως | Ετούτος ο σφυγμός που με κρατά | Σε μια ατέλειωτη ανάγκη ν' αναπνέω | Μήπως είναι έρωτας | Μήπως | Ετούτη η μοναξιά που με κοιτά | Μέσα στα μάτια μου που μόνη τώρα κλαίω | Μήπως είναι έρωτας | Μήπως ετούτο το φιλί που μου χρωστάς | Στην αγωνία μου | Θαρρώ σαν τελευταίο | Μήπως είναι έρωτας | Τώρα μαθαίνω γιατί ζω | Τώρα γνωρίζω την ζωή | Τώρα μαθαίνω ν' αγαπώ | Τώρα που μ' αγαπάς κι εσύ | Μήπως | Ετούτη η φωτιά που δυνατά | Καίει το είναι μου | κι απόγνωση μου φέρνει | μήπως είναι έρωτας | Μήπως | Ετούτο το κενό που φοβερά | Σε μια αναζήτηση | Στο άγνωστο με φέρνει | Μήπως είναι έρωτας | Μήπως | Ετούτη η αγκαλιά που σου χρωστώ | Και ανυπόμονη στο πλάι μου σε γέρνει | Μήπως είναι έρωτας

09. Καληνύχτα Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Κριμιζάκης | Στίχοι: Πάνος Φαλάρας
Αλλιώς σε φανταζόμουν, | αλλιώς σε φανταζόμουν, | σαν ήλιο σε χαρούμενες αυλές. | Πολύ σε χρειαζόμουν, | πολύ σε χρειαζόμουν, | μα ήσουν μια αγάπη απ’ τις πολλές. | Ήσουν μόνο για μια νύχτα. | Καληνύχτα, | καληνύχτα. | Αλλιώς σε είχα πλάσει, | αλλιώς σε είχα πλάσει, | αλλιώς σε είχα δει απ’ την αρχή. | Δεν ήθελα να χάσει, | δεν ήθελα να χάσει | την άγια σου εικόνα η ψυχή. | Ήσουν μόνο για μια νύχτα. | Καληνύχτα, | καληνύχτα.

10. Για σένανε μπορώ Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Για σένανε μπορώ να βγω να ζητιανέψω, | κάθε ντροπή ν' αντέξω για σένανε μπορώ | Για σένανε μπορώ να βγω γυμνός στους δρόμους, | αντίθετα στους νόμους και κάθε ιερό | Για σένανε μπορώ τις φλέβες μου να σκίσω, | το αίμα μου ν' αφήσω να τρέξει σαν νερό | Για σένανε μπορώ πατρίδα να προδώσω, | Χριστέ ντρέπομαι τόσο και όμως το μπορώ | Για σένανε μπορώ φονιά να προσκυνήσω, | λεπρό να τον φιλήσω, για σένανε μπορώ | Για σένανε μπορώ στον άδη να κατέβω | και σέρνοντας ν' ανέβω το πιο ψηλό βουνό | Για σένανε μπορώ στ' απόσπασμα να πάω | και να χαμογελάω σαν να 'τανε γιορτή, | ν' αφήσω σαν νερό το αίμα μου να τρέξει, | χωρίς να πω μια λέξη, ούτε όχι, ούτε γιατί | Για σένανε μπορώ τις φλέβες μου να σκίσω, | το αίμα μου ν' αφήσω να τρέξει σαν νερό | Για σένανε μπορώ πατρίδα να προδώσω, | Χριστέ ντρέπομαι τόσο και όμως το μπορώ

11. Αγέρας ήσουν Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Μάνος Κουφιανάκης
Και να που φεύγεις | Κι έκανα όνειρα πως θα 'μενες μαζί μου. | Πλάι σου πίστευα ν' αλλάξει η ζωή μου. | Και να που φεύγεις! | Και να που φεύγεις | Τρέχεις σαν σύννεφο στον άδειο ουρανό μου | κι ύστερα ανάμνηση θα μείνεις στο μυαλό μου. | Και να που φεύγεις! | Αγέρας ήσουν | Κι είναι ανώφελο για σένα να δακρύσω. | Αγέρας ήσουν | Τρέμουν τα χέρια μου, και πώς να σε κρατήσω; | Και να που φεύγεις | Πάλι θα δέρνομαι στην άγρια μοναξιά μου. | άσκοπα πάλι θα περνώ στη γειτονιά μου. | Και να που φεύγεις | Μα να που φεύγεις | Σβήνει η φιγούρα σου στο δρόμο σαν τη σκόνη | κι ένα πικρό γιατί; τα μάτια μου βουρκώνει. | Και να που φεύγεις! | Αγέρας ήσουν | Κι είναι ανώφελο για σένα να δακρύσω. | Αγέρας ήσουν | Τρέμουν τα χέρια μου, και πώς να σε κρατήσω; | Και να που φεύγεις | Σβήνει η φιγούρα σου στο δρόμο σαν τη σκόνη | κι ένα πικρό γιατί; τα μάτια μου βουρκώνει. | Και να που φεύγεις | Και να που φεύγεις | Και να που φεύγεις

12. Μεσημέρι και βράδυ Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Και τώρα τίποτα μην πεις | Άκου τα λόγια της σιωπής | Στόμα ροδόσταμο που με φιλά | Μου λέει πολλά | Έξω βροχή και παγωνιά | Μα εδώ δεν φτάνει η καταχνιά | Εδώ είσαι εσύ και σε κρατώ | Μου φτάνει αυτό | Μεσημέρι και βράδυ | Και πάντα μαζί | Όλα γύρω πεθαίνουν κι ο έρωτας ζει | Αλυσίδες μας δένουν μας κρατούν μια ζωή | Μεσημέρι και βράδυ και πάντα μαζί | Και τώρα τίποτα μη λες | Μες στον καθρέφτη είδα να κλαις | Δάκρυ ροδόσταμο που αργοκυλά | μου λέει πολλά | Έξω σκοτάδι και βοριάς | Δεν φτάνουν όμως ως εμάς | Εδώ είσαι εσύ και σε κρατώ | Μου φτάνει αυτό

13. Βρέχει Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Βρέχει | Το νερό κυλάει ποτάμι | Βρέχει | Και το τραίνο ξεκινά | Αχ να 'ξερα αν κλαις πίσω απ' το τζάμι | Κι εγώ κλαίω στο πλευρό του σταθμάρχη | Που μ' ανάβει τσιγάρο χλωμός | Οι ανθρώποι μου λέει είναι βράχοι | Δεν τους ρίχνει ο πρώτος σεισμός | Θα ξεχάσεις μου λέει θα ξεχάσεις | Δεν κρατάει αιώνια ο καημός | Εδώ πέρα δεν είναι το τέρμα | Είμαι ένας μονάχα σταθμός | Φεύγεις | Ένας ξένος αύριο θα 'σαι | Φεύγεις | Κι εγώ θέλω μοναχά... | Αχ να 'ξερα που φεύγεις αν λυπάσαι | Κι εγώ κλαίω στο πλευρό...

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης