Παρασκευή, 22 Μαΐου 2015

Δημήτρης Μητροπάνος





















01. Φιλί, φιλί σ' ανάστησα Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Βασίλης Μαρινάτος
Ανάμεσα στα λόγια σου | και στο δικό σου πόθο | πως με ζητάς πως μ' αγαπάς | το βλέπω και το νιώθω | πως με ζητάς πως μ' αγαπάς | το βλέπω και το νιώθω | Φιλί, φιλί σ' ανάστησα | μες στης καρδιάς το αίμα | και απ' τη ζωή πήρες ζωή | μες στης ζωής το ψέμα | Κατάματα στο βλέμμα σου | κοιτάζω τ' όνειρό μου | το ξέρω πόσο μ' αγαπάς | γλυκό παράπονό μου | το ξέρω πόσο μ' αγαπάς | γλυκό παράπονό μου | Φιλί, φιλί σ' ανάστησα | μες στης καρδιάς το αίμα | και απ' τη ζωή πήρες ζωή | μες στης ζωής το ψέμα

02. Το φιλότιμο τ' αντρίκιο Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Το φιλότιμο τ’ αντρίκιο τον ετρέλανε | οι δικοί της για δικό της δεν τον θέλανε. | Κι όταν είπε σ’ έναν άλλον η κοπέλα ναι | το φιλότιμο τ’ αντρίκιο τον ετρέλανε. | Θέλανε να την εδώσουν σε καλύτερο | σε πεντάρες και σε χρόνια μεγαλύτερο. | Κι όταν είπε σ’ έναν άλλον η κοπέλα ναι | το φιλότιμο τ’ αντρίκιο τον ετρέλανε. | Της ετοίμαζε παλάτι στην καρδούλα του | και την έλεγε στους φίλους γυναικούλα του. | Κι όταν είπε σ’ έναν άλλον η κοπέλα ναι | το φιλότιμο τ’ αντρίκιο τον ετρέλανε.

03. Ο Ευριπίδης Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Μανισαλής | Στίχοι: Κώστας Ψυχογιός
Ο Ευριπίδης ο πορτογύρας | ερωτευμένος και προικοθήρας | δε λέει όχι, την αγαπάει | μα μια και τα ‘χει, θέλει να φάει | Αλλά ο γέρος σπαγκοραμμένος | τον βλέπει που ‘ναι ερωτευμένος | και δεν του δίνει του βλάμη προίκα | κι αυτός ξεσπάει στην πιτσιρίκα | Ευριπίδη, Ευριπίδη | παίζεις άταχτο παιχνίδι | τι σου φταίει η πιτσιρίκα | αν δε δίνει ο γέρος προίκα | Ευριπίδη, Ευριπίδη | θα το χάσεις το παιχνίδι | Ο Ευριπίδης ο πονηράκιας | ερωτευμένος συμφεροντάκιας | πίνει και κλαίει μόνος τα βράδια | και στη μικρή του κάνει τον άντρα | Αλλά ο γέρος περπατημένος | τον βλέπει που ‘ναι ερωτευμένος | και δεν του δίνει του βλάμη προίκα | κι αυτός ξεσπάει στην πιτσιρίκα | Ευριπίδη, Ευριπίδη | παίζεις άταχτο παιχνίδι | τι σου φταίει η πιτσιρίκα | αν δε δίνει ο γέρος προίκα | Ευριπίδη, Ευριπίδη | θα το χάσεις το παιχνίδι

04. Πέρασε το καλοκαίρι Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Γιάννης Κιούρκας

05. Το παλιόπαιδο Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος & Σόφη Ζανίνου
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Γιάννης Κιούρκας
Εγώ 'μαι ένα παλιόπαιδο | και 'συ είσαι μια κυρία | εμείς οι δυο πώς μπλέξαμε | την άλλη ιστορία | εμείς οι δυο πώς μπλέξαμε | την άλλη ιστορία | Τι θέλεις κι έρχεσαι κοντά μου | κι όλο γι' αγάπη μου μιλάς | θύμα δεν πέφτει η καρδιά μου | φύγε λοιπόν αλλού να πας | θύμα δεν πέφτει η καρδιά μου | φύγε λοιπόν αλλού να πας | Εγώ 'μαι ένα παλιόπαιδο και κακομαθημένο | για μιας γυναίκας την καρδιά να ξέρεις δεν πεθαίνω | για μιας γυναίκας την καρδιά να ξέρεις δεν πεθαίνω | Τι θέλεις κι έρχεσαι κοντά μου | κι όλο γι' αγάπη μου μιλάς | θύμα δεν πέφτει η καρδιά μου | φύγε λοιπόν αλλού να πας | θύμα δεν πέφτει η καρδιά μου | φύγε λοιπόν αλλού να πας | Τι θέλεις κι έρχεσαι κοντά μου | κι όλο γι' αγάπη μου μιλάς | θύμα δεν πέφτει η καρδιά μου | φύγε λοιπόν αλλού να πας | θύμα δεν πέφτει η καρδιά μου | φύγε λοιπόν αλλού να πας

06. Δώσε μου φωτιά Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Μανισαλής | Στίχοι: Κώστας Ψυχογιός
Δώσε μου φωτιά ν' ανάψω | βάλε μου κρασί να πιω | πρέπει απόψε να ξεγράψω | ό,τι στον κόσμο αγαπώ | Δώσε μου φωτιά να κάψω πια απ' την καρδιά | του χωρισμού το βάσανο | βάλε μου να πιω απ' το πιοτό το δυνατό | της λησμονιάς το βάλσαμο | Δώσε μου ανθούς να ρίξω | όπου πας κι όπου διαβείς | δώσε μου ψυχή ν' αντέξω | τα χαστούκια της ζωής | Δώσε μου φωτιά να κάψω πια απ' την καρδιά | του χωρισμού το βάσανο | βάλε μου να πιω απ' το πιοτό το δυνατό | της λησμονιάς το βάλσαμο

07. Ο ξενύχτης Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος & Σόφη Ζανίνου
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Έρημος δρόμος χωρίς φεγγάρι | χλωμό θλιμμένο το παλικάρι | γιατί βαδίζει και ψιθυρίζει | γιατί αργοκλαίει γιατί, γιατί | Κλείσαν οι πόρτες της καρδιάς σβήσαν γι αυτόν τα άστρα | γι αυτό ξενύχτης περπατά στου στεναγμού τα κάστρα | είναι σα φύλλο στο βοριά δεντρί χωρίς κλωνάρια | ο έρωτας πολύ σκληρά χτυπάει τα παλικάρια | Ένας ξενύχτης μεσ' στο σκοτάδι | βαρύς και μόνος αυτό το βράδυ | τι τον πικραίνει τι περιμένει | γιατί στενάζει γιατί, γιατί

08. Ο Αλή πασάς Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Κώστας Βέργος
Μες στο καλντερίμι τρέχει ο αραμπάς | με καρδιά συντρίμμι κλαίει ένας πασάς | κλαίει για τη Φροσύνη ο Αλή πασάς | Κλαίει ο πασάς κλαίει ο μαχαλάς | την κυρά Φροσύνη κλαίει κι ο αραμπάς | όλη η ρωμιοσύνη κι όλος ο ντουνιάς | Τι παραφροσύνη έκανες πασά | έπνιξες στη λίμνη τον τρελό σεβντά | τώρα τι θα μείνει μέσα στον οντά | Κλαίει ο πασάς κλαίει ο μαχαλάς | την κυρά Φροσύνη κλαίει κι ο αραμπάς | όλη η ρωμιοσύνη κι όλος ο ντουνιάς | όλη η ρωμιοσύνη κι όλος ο ντουνιάς

09. Γιατί κακούργα πεθερά Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Γιατί κακούργα πεθερά την κόρη σου κλειδώνεις | γιατί κακούργα πεθερά την κόρη σου κλειδώνεις | που έρχεται με μένανε γιατί την εμαλώνεις | γιατί κακούργα πεθερά την κόρη σου κλειδώνεις | Γιατί κακούργα πεθερά μας παίρνεις στο λαιμό σου | γιατί κακούργα πεθερά μας παίρνεις στο λαιμό σου | μα ρώτα και την κόρη σου μην κάνεις το δικό σου | γιατί κακούργα πεθερά μας παίρνεις στο λαιμό σου | Εσύ κακούργα πεθερά φοβάσαι για μια κόρη | εσύ κακούργα πεθερά φοβάσαι για μια κόρη | κι η μάνα μου χαράμισε ολόκληρο αγόρι | κι εσύ κακούργα πεθερά φοβάσαι για μια κόρη

10. Θεσσαλονίκη Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Ηλίας Ηλιόπουλος
Θα πάρω το αμάξι μου | στην τσέπη χαρτζιλίκι | κι απόψε τα μεσάνυχτα | θα 'ρθω Θεσσαλονίκη | Θεσσαλονίκη είσαι μια | στον κόσμο δεν είν' άλλη | Θεσσαλονίκη μου γλυκιά | πού να 'χει τέτοια ομορφιά | και τα δικά σου κάλλη | Θεσσαλονίκη μάγισσα | τραβάς σαν το μαγνήτη | Θεσσαλονίκη μάνα μου | γλυκιά Θεσσαλονίκη | Θεσσαλονίκη είσαι μια | στον κόσμο δεν είν' άλλη | Θεσσαλονίκη μου γλυκιά | πού να 'χει τέτοια ομορφιά | και τα δικά σου κάλλη | Θεσσαλονίκη είσ' όμορφη | σ' όλες τις γειτονιές σου | με τα γλυκά κορίτσια σου | και τις παλιές γωνιές σου

11. Κλαίει απόψε η γειτονιά Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Βασίλης Μαρινάτος
Ας ήταν και να πέθαινα ξημέρωμα Σαββάτου... | Όλη η ζωή μου δίχως νόημα, | ξαδέρφη του, ξαδέρφη του θανάτου. | Ας ήταν και να πέθαινα | ξημέρωμα Σαββάτου. | Κλαίει απόψε η γειτονιά | μαζί με την καρδιά μου. | Πού είσαι, αγάπη μου γλυκιά, | να δεις τα δάκρυα μου; | Όλη η ζωή μου δίχως νόημα, | μία ψευτιά, μία ψευτιά μεγάλη. | Και το δικό σου βάσανο | να δω πού θα με βγάλει. | Κλαίει απόψε η γειτονιά | μαζί με την καρδιά μου. | Πού είσαι, αγάπη μου γλυκιά, | να δεις τα δάκρυά μου;

12. Αυγές, χαράματα και δειλινά Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Σε είχα πλάι μου και σ’ αγαπούσα, | η πρώτη αγάπη μου ήσουν εσύ. | Όμως με δάκρυα έχεις γεμίσει | την κάθε σκέψη μου και την ψυχή. | Τώρα με άφησες σ’ έρημες στράτες, | τον ήλιο μου ’κλεψες και τη χαρά. | Μόνος διαβάτης μες στους διαβάτες, | δίχως χαμόγελο, δίχως φτερά. | Πάντα σε σκέφτομαι, πάντοτε κλαίω, | ποτέ η καρδιά μου δε σε ξεχνά. | Έχω στα χείλη μου το όνομά σου | αυγές, χαράματα και δειλινά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης