Σάββατο, 23 Μαΐου 2015

Μια βραδυά με την Μαρινέλλα Vol. 2





















Η Μαρινέλλα σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ντρίγκι-ντρίγκι μάνα μου Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Στέλιος Βλαβιανός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Πώς την λένε την φωτιά που καίει | πώς την λένε την γλυκιά πληγή | το αγόρι μου αγάπη τηνε λέει | μα η μάνα μου με κλαίει | που κλαίω την αυγή | Ντρίγκι-ντρίγκι-ντρίγκι | Ντρίγκι-ντρίγκι μάνα μου | Πώς το λένε το ζεστό το χέρι | που μαχαίρι πάνω μου κυλά | το αγόρι μου πίκρες θα μου φέρει | κι η μάνα μου το ξέρει | αλλά δεν μου μιλά

02. Όλα είναι τυχερά Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μια Κυριακή στη Λάρισα | τριαντάφυλλο σου χάρισα | μα πριν ακόμα μαραθεί | είχες χαθεί | Μια Κυριακή στα Τρίκαλα | άρχισ' η μέρα να γελά | βγήκε στον δρόμο μια ψυχή | κι ήρθε βροχή | Είδες, είδες, είδες, είδες | όλα είναι τυχερά | βάσανα καημοί κι ελπίδες | έρχονται με την σειρά | της ζωής οι καταιγίδες | παν μαζί με την χαρά | Είδες, είδες, είδες, είδες | όλα είναι τυχερά | Είδες, είδες, είδες, είδες | όλα είναι τυχερά | Άγγελοι και σταυρωτήδες | τρέχουνε στον σιδερά | με καινούριες αλυσίδες | να μας δέσουν τα φτερά | Είδες, είδες, είδες, είδες | όλα είναι τυχερά | Μια Κυριακή στη Φλώρινα | δυο μάτια Φθινοπωρινά | πριν τα γλυκάνει ο ουρανός | γίναν καπνός | Μια Κυριακή στην Καστοριά | στης λίμνης την ανηφοριά | πήγα να δέσω το κουπί | κι είχε κοπεί

03. Απόψε που θα φύγεις άνθρωπέ μου Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μάριος Κώστογλου | Στίχοι: Μίμης Θειόπουλος
Απόψε που θα φύγεις άνθρωπέ μου | θ΄αφήσει νύχτα | θ' αφήσεις πόνο | θ΄αφήσεις δάκρυ | Αγάπη μου, ανάσα μου καημέ μου | μ' αφήνεις μόνη | χωρίς ελπίδα | στης γης την άκρη | Αμα χάσω τα όνειρα τι τις θέλω τις νύχτες | άμα άσω εσένανε τι μπορώ να λατρέψω | της ζωής μου σταμάτησαν να γυρνάνε οι δείχτες | πού να βρω μια σταγόνα ευτυχίας να κλέψω | Απόψε που θα φύγεις άνθρωπέ μου... | Απόψε που θα κλείσεις την ζωή μου | δεν σε κρατάω | σήκω και φύγε | κι ώρα καλή σου | γεμάτο από θλίψη το φιλί μου | στο τελευταίο | χωρίς αγάπη | πικρό φιλί σου

04. Το μάνταλο Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Είχα προχθές μια στοίβα πίκρες στην ψυχή | είχα στα μάτια μου κι ένα ποτάμι δάκρυ | κι είπα στην πόρτα σου να'ρθώ για να σε βρω | κι είπα στην πόρτα σου να'ρθώ να βρούμε άκρη | Μα εσύ μου την μαντάλωσες | και βγήκες και με μάλωσες | Για τράβηξε το μάνταλο | κι έλα στην γωνιά | να μην σου κάνω σκάνδαλο | και φρίξει η γειτονιά | Ήρθα προχθές στο πεζοδρόμι π' αγαπώ | απ' την καρδούλα μου το άχτι μου να βγάλω | Ήρθα στην πόρτα σου καλέ μου με σκοπό | ήρθα στην πόρτα σου καλέ μου να στα ψάλλω

05. Τι να θυμηθώ τι να ξεχάσω Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Πυθαγόρας
Σαν ήμουνα παιδί κι εγώ | φτερούγισα απ' την κούνια | όμως μαχαίρια έβλεπα | στης Πόλης τα καντούνια | Κυνηγημένος μιαν αυγή | ετράβηξα τους δρόμους | φωτιά στα πόδια μου η γη | κι η μοναξιά στους ώμους | Φέρτε μου νερό να ξεδιψάσω | και μια πέτρα για να ξαποστάσω | τι να θυμηθώ τι να ξεχάσω | απ' όσα πέρασα

06. Πάμε για ύπνο, Κατερίνα Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Πάλι κι απόψε πίναμε και πίναμε | και στην ταβέρνα μόνοι απομείναμε. | Τα όνειρά μας σαν τα κάρβουνα σβηστά | και η ζωή μας ένα πέλαγο μπροστά. | Πάμε για ύπνο, Κατερίνα, | πάμε ν’ αλλάξουμε ζωή, | να δούμε όνειρ’ από κείνα | που τελειώνουν το πρωί. | Πάμε για ύπνο, Κατερίνα, ω, ω, ω. | Μας κυνηγήσαν και μας κατηγόρησαν, | δέκα φορές, δέκα φωτιές μάς χώρισαν. | Κι αν σε λατρεύω τώρα, κι αν με αγαπάς, | όνειρα είναι πια τα όνειρα για μας. | Πάμε για ύπνο, Κατερίνα, | πάμε ν’ αλλάξουμε ζωή, | να δούμε όνειρα από κείνα | που τελειώνουν το πρωί. | Πάμε για ύπνο, Κατερίνα, ω, ω, ω.

07. Παλικάρι μου Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Παλληκάρι μου | κρυφό καμάρι μου | όταν θα δεις στο παραθύρι μου φωτιά | Κάνε γρήγορα | στο λέω σίγουρα | απ' την αγάπη μου να πάρεις την δροσιά | Δική σου ήμουνα | και σε περίμενα | μα εσύ κουτέ | ποτέ δεν ήρθες | Γύρνα παλικάρι | σαν λαμπρό φεγγάρι | στην άδεια μου καρδιά | Παλληκάρι μου | ρίχνω το ζόρι μου | κι αν τύχει νά΄ρθεις ως την άλλη Κυριακή | γύρε πλάι μου | Απριλομάη μου | την αγκαλιά μου να την κάνεις φυλακή

08. Αν ήμουν πλούσιος Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Δώρος Γεωργιάδης | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Μεσάνυχτα στη γειτονιά, | η φτώχια, η γρίπη, η παγωνιά | κι ο πολιτσμάνος στη γωνιά | μες στο χιονιά. | Το υπόγειο έμπασε νερά, | περνάει το τρένο και σφυρά | και κλαίν΄ συνέχεια | τα μωρά στη γειτονιά. | Και δεν μπορώ να κοιμηθώ, | να ονειρευτώ: | Πως είμαι πλούσιος, | πως είμαι πλούσιος, | πως ειμ΄ αφέντης, | βασιλιάς, ταξιδευτής. | Όσα κι εσύ κι εσύ κι εσύ | θα ονειρευτείς, όταν θα σβήσουνε | τα φώτα της γιορτής. | Αν ήμουν πλούσιος, | αν ήμουν πλούσιος, | καραβοκύρης, | βασιλιάς, ταξιδευτής. | Όσα κι εσύ κι εσύ κι εσύ | θα ονειρευτείς, όταν θα σβήσουνε | τα φώτα της γιορτής. | Ξημέρωμα στη γειτονιά, | τρέχει ο παπάς στη λειτουργιά, | το καλυμμαύχι του στ΄ αυτιά | μες το βοριά. | Κι ο γείτονας στ΄ αντικρινό, | τη σούστα ζεύει στο στενό | και βλαστημάει | τον παραγιό τον ορφανό. | Και δεν μπορώ να κοιμηθώ, | να ονειρευτώ: | Πως είμαι πλούσιος, | πως είμαι πλούσιος, | πως ειμ΄ αφέντης, | βασιλιάς, ταξιδευτής. | Όσα κι εσύ κι εσύ κι εσύ | θα ονειρευτείς, όταν θα σβήσουνε | τα φώτα της γιορτής. | Αν ήμουν πλούσιος, | αν ήμουν πλούσιος, | καραβοκύρης, | βασιλιάς, ταξιδευτής. | Όσα κι εσύ κι εσύ κι εσύ | θα ονειρευτείς, όταν θα σβήσουνε | τα φώτα της γιορτής. | Αν ήμουν πλούσιος.

09. Ντερμπεντέρισσα Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Τρέξε, μάγκα, να ρωτήσεις | να σου πουν ποια είμαι γω | είμαι γω γυναίκα φίνα, ντερμπεντέρισσα | που τους άντρες σαν τα ζάρια τους μπεγλέρησα. | Πως θα γίνω εγώ δική σου, | πάψε να το συζητάς | δε γουστάρω τις παρόλες, σου 'ξηγήθηκα | στις ταβέρνες και στα καμπαρέ γεννήθηκα. | Δεν με συγκινούν αγάπες | φτάνει να καλοπερνώ | κάθε βράδυ να τραβάω το ποτήρι μου | και να σφάζονται λεβέντες για χατίρι μου.

10. Δε με στεφανώνεις Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Τι σε μέλει εσένα κι αν γυρνώ | το κορμί μου ακόμα κι αν πουλώ | πέντε χρόνια 'συ με τυραννάς | δε με στεφανώνεις με γελάς | Μια γυναίκα πες πως πέρασε | χάδια και φιλιά σε κέρασε | κάποια μέρα θα με θυμηθείς | όταν στη ζωή θα κουραστείς | Κάποιος άλλος σαν με παντρευτεί | η καρδούλα σου θα ματωθεί | τότε πλέον μόνος θα γυρνάς | στο μεθύσι εμένα θα ζητάς

11. Δε συμφωνήσαμε Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Αλέκος Καγιάντας
Δεν συμφωνήσαμε-δεν συμφωνήσαμε | παλάτια ψεύτικα στην άμμο χτίσαμε | και δεν απόμεινε, για μας τους δύο | τώρα πια τίποτα μόνο ένα αντίο | Φτάνει σε λίγο η αυγή | πρώτος μας ποιος θα φύγει | για χωρισμό μιλούν πολλοί | μα τον αντέχουν λίγοι | Για την αγάπη μας δώσαμε ό,τι είχαμε | μα λάθη κάναμε και αποτύχαμε | πάρε απ' τον πόνο μου το μερτικό σου | παίρνω τον δρόμο μου, βρες τον δικό σου

12. Ντρίγκι-ντρίγκι μάνα μου Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Στέλιος Βλαβιανός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Πώς την λένε την φωτιά που καίει | πώς την λένε την γλυκιά πληγή | το αγόρι μου αγάπη τηνε λέει | μα η μάνα μου με κλαίει | που κλαίω την αυγή | Ντρίγκι-ντρίγκι-ντρίγκι | Ντρίγκι-ντρίγκι μάνα μου | Πώς το λένε το ζεστό το χέρι | που μαχαίρι πάνω μου κυλά | το αγόρι μου πίκρες θα μου φέρει | κι η μάνα μου το ξέρει | αλλά δεν μου μιλά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης