Πέμπτη, 17 Ιουλίου 2014

Τα μεγάλα τραγούδια του Σταύρου Κουγιουμτζή




















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Σταύρου Κουγιουμτζή

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Πού 'ναι τα χρόνια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Πήγα στα μέρη που σε είχα πρωτοδεί | μικρό κορίτσι ήσουν κι ήμουνα παιδί | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά. | Στ' αρχοντικό σου το σπιτάκι το φτωχό | ήρθα να κλάψω με παράπονο πικρό | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά. | Κλεισμένη η πόρτα και χαμένα τα κλειδιά | βρέχει στους δρόμους και στην άδεια μου καρδιά | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά.

02. Ο ουρανός φεύγει βαρύς Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Ο ουρανός φεύγει βαρύς | πάνω από τη ζωή μου | μα η θύμησή σου έμεινε | να δένει την ψυχή μου | Δεν έχω μάτια να σε δω | καρδιά να σου μιλήσω | πέσαν τα χέρια μου νεκρά | και πώς να σε κρατήσω | Ο ουρανός φεύγει βαρύς | τα όνειρά μου παίρνει | και μες στην τόση μου φωτιά | άλλη φωτιά μου φέρνει | Δεν έχω μάτια να σε δω | καρδιά να σου μιλήσω | πέσαν τα χέρια μου νεκρά | και πώς να σε κρατήσω

03. Του κάτω κόσμου τα πουλιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Φαρμακωμένος ο καιρός παραμονεύει | μες τα στενά του κάτω κόσμου να σε βρει | και δεκατρείς αιώνες άνεργος γυρεύει | την κιβωτό σου και το αίμα να σου πιει. | Σε καρτερούν μαστιγωτές και συμπληγάδες | μες τα μαλάματα μια νύφη ξαγρυπνά | κι έχει στ' αυτιά της κρεμασμένες τις Κυκλάδες | κι ειν' το κρεβάτι της λημέρι του φονιά. | Κρυφά τα λόγια τα πικρά μες το κοχύλι | κρυφά της θάλασσας τα μάγια στο βοριά | θα σβήσει κάποτε στο σπίτι το καντήλι | και μήτε πόρτα θα 'βρεις μήτε κλειδαριά. | Του κάτω κόσμου τα πουλιά και τα παγώνια | με φως και νύχτα σου κεντούν μια φορεσιά | άνθρωποι τρίζουν κι ακονίζουν τα σαγόνια | πηδούν και τρέχουν και σε φτάνουν στα μισά.

04. Χρόνια σαν βροχή Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Άσε τις παρεξηγήσεις | σ' το 'χω πει τόσες φορές | μη γυρεύεις εξηγήσεις | μη ζητάς αναφορές | Χρόνια σαν βροχή μες στην άδεια μου ζωή | μη μου φαρμακώνεις άλλο την ψυχή | χρόνια ορφανά μες στην ίδια γειτονιά | μη μου φαρμακώνεις άλλο την καρδιά | Ο καημός σου είναι μαχαίρι | κι η αγάπη σου γυαλί | κάποια μέρα κάποια ώρα | θα με κλείσεις φυλακή | Χρόνια σαν βροχή μες στην άδεια μου ζωή | μη μου φαρμακώνεις άλλο την ψυχή | χρόνια ορφανά μες στην ίδια γειτονιά | μη μου φαρμακώνεις άλλο την καρδιά

05. Δίψασα στην πόρτα σου Τραγούδι: Άννα Βίσση
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Δίψασα στην πόρτα σου γι' αγάπη | κι έγειρα γλυκά να κοιμηθώ | Μαύρο δαχτυλίδι το φεγγάρι | τάμα σε ξωκλήσι μακρινό. | Μαύρο δαχτυλίδι το φεγγάρι | τάμα σε ξωκλήσι μακρινό. | Έδεσα με κόμπο την φωνή σου | δροσερό κλωνάρι της αυλής | δένδρο μυστικό του παραδείσου | μπαλκονάκι της μικρής ζωής | δένδρο μυστικό του παραδείσου | μπαλκονάκι της μικρής ζωής

06. Το σακάκι μου κι αν στάζει Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Μ' έπιασε βροχή στο δρόμο μα εγώ δε στάθηκα | σαν πουλί στην αγκαλιά σου ήρθα και ζεστάθηκα | Κι αν με χτύπησε τ' αγιάζι το σακάκι μου κι αν στάζει | σου το λέω δε με νοιάζει μια και είμαστε μαζί | Απ' το τζάμι δες που βρέχει στην αυλίτσα τη μικρή | το γεράνι κάτι έχει πάρ' το μέσα μη βραχεί | Κι αν με χτύπησε τ' αγιάζι το σακάκι μου κι αν στάζει | σου το λέω δε με νοιάζει μια και είμαστε μαζί

07. Θα ’ταν 12 του Μάρτη Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Θα ’ταν 12 του Μάρτη, | μεσημέρι Κυριακής, | τότε που ’φευγες στρατιώτης | μ’ ένα τρένο της γραμμής. | Τρίτη θέση σε βαγόνι, | μες στο κρύο και στο χιόνι. | Μάρτης στη Θεσσαλονίκη, | καλοκαίρι στο Ντεπό | Τα τραγούδια σου θυμάμαι, | τα τραγούδια που αγαπώ. | Και στην άκρη ξεχασμένη, | μια ζωή σε περιμένει. | Τον Απρίλη αρρωσταίνεις | και το Μάη δε μιλάς. | Μου ’γραψες δυο λέξεις μόνο, | πως ακόμα μ’ αγαπάς. | Μ' αγαπάς και με θυμάσαι, | μες στο χιόνι που κοιμάσαι.

08. Χάντρα στο κομπολόι σου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Βγαίνεις νωρίς να πας στην εκκλησιά | σπαθί κι αστροπελέκι | χτυπάνε Θεέ μου τα καμπαναριά | κι ο ήλιος πέρα στέκει | Αχ να ‘μουν στο φουστάνι σου | κουμπί μαλαματένιο | χάντρα στο κομπολόι σου | το μαργαριταρένιο | Παίρνω τους δρόμους τρέχω σαν παιδί | μήπως σε συναντήσω | ίσκιος να γίνω μάτι μη με δει | να ‘ρθω να σε φιλήσω | Αχ να ‘μουν στο φουστάνι σου | κουμπί μαλαματένιο | χάντρα στο κομπολόι σου | το μαργαριταρένιο

09. Τα μαύρα κοροϊδεύεις Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Πες μου τι σου λένε | και με τυραννάς | κι όλα μου σου φταίνε | κι όλα τα γελάς | Τα μαύρα κοροϊδεύεις | κι αν βάλω μπλε ζηλεύεις | Τι θέλεις να φορέσω | μη σε στεναχωρέσω | Αμάν, αμάν | Πες μου τι ζητάς | Αμάν, αμάν | Για να μ' αγαπάς | Θα σου παραγγείλω | γυάλινο μπαξέ | Μια και σε πειράζουν | όλα μου καλέ | Τα μαύρα κοροϊδεύεις | κι αν βάλω μπλε ζηλεύεις | Τι θέλεις να φορέσω | μη σε στεναχωρέσω | Αμάν, αμάν | Πες μου τι ζητάς | Αμάν, αμάν | Για να μ' αγαπάς

10. Αν δεις στον ύπνο σου ερημιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Αν δεις στον ύπνο σου ερημιά | και δέντρα μαραμένα | θα κλαιν στον κήπο σου πουλιά | και μια καρδιά στα ξένα | Αν δεις στον ύπνο σου εκκλησιά | αν δεις την Παναγία | κάνε τον πόνο μου χαρά | το δάκρυ μου ευτυχία | Αν δεις σε χέρι παιδικό | πουλάκι πληγωμένο | πάρε τις στράτες να με βρεις | εγώ σε περιμένω.

11. Δίχως την καρδούλα σου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Κοίταξε τον ήλιο ρόδο ανοιχτό | μέσα στην καρδιά σου άσε να ριχτώ | Δίχως την καρδούλα σου, καρδούλα μου, | μες στα κύματα, μες στη θάλασσα | πόσα χρόνια χάλασα | Δίχως την αγάπη σου, αγάπη μου, | πώς πικράθηκα, πώς κουράστηκα | να γυρίσω βιάστηκα | Έσταξα τον ήλιο στο ποτήρι σου | κι όλο τραγουδάω για χατίρι σου | Δίχως την καρδούλα σου, καρδούλα μου, | μες στα κύματα, μες στη θάλασσα | πόσα χρόνια χάλασα | Δίχως την αγάπη σου, αγάπη μου, | πώς πικράθηκα, πώς κουράστηκα | να γυρίσω βιάστηκα | Βγάλε το γλαστράκι στο μπαλκόνι σου | ήρθα και δε θα 'σαι τώρα μόνη σου | Δίχως την καρδούλα, σου καρδούλα μου, | μες στα κύματα, μες στη θάλασσα | πόσα χρόνια χάλασα | Δίχως την αγάπη σου, αγάπη μου, | πώς πικράθηκα, πώς κουράστηκα | να γυρίσω βιάστηκα

12. Πώς να σε πάρω Τραγούδι: Αιμιλία Κουγιουμτζή
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Γιώργος Θέμελης
Πώς να σε πάρω να σε σηκώσω, | όπως μια πέτρα ή ένα νεκρό, | να σε σκοτώσω αγάπη μου, να σ' έχω, | να σ' έχω ακίνητη, να σε θρηνώ. | Πώς να σε πάρω να σ' αναστήσω, | να γίνω ήλιος, να σ' ακολουθώ | και τι τραγούδι να βρω να τραγουδήσω, | να δω στα μάτια σου τον ουρανό.

13. Έτσι ειν' οι ανθρώποι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Άσε με στο μεθοκόπι έτσι ειν' οι ανθρώποι | τόσο αμαρτωλοί κι ωραίοι τόσο άνθρωποι | όσα λάθη κι αν μου βρούνε θα συγχωρεθούνε | μα για σένα τι θα πούνε την απάνθρωπη | Νύχτωσε και ξεπαγιάζω στα σκαλιά πλαγιάζω | μ' είδανε τα νυχτοπούλια και βουρκώσανε | αν πεθάνω τι θα κάνεις να ξαναζεστάνεις | τα χλωμά σβηστά μου χείλια που παγώσανε | Άσε με στο μεθοκόπι έτσι ειν' οι ανθρώποι | τόσο αμαρτωλοί κι ωραίοι τόσο άνθρωποι | δε σου μάθανε ακόμη τι θα πει συγγνώμη | σαν γυαλί κόβει η ματιά σου η απάνθρωπη

14. Στα ψηλά τα παραθύρια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στα ψηλά τα παραθύρια | δυο ματόφρυδα γιοφύρια | μαύρα μάτια και μεγάλα | ζυμωμένα με το γάλα | Τα ματό, τα ματό, τα ματόκλαδα σου κλείνεις | να περά, να περά, να περάσω δε μ' αφήνεις | Στο μπαχτσέ στο περιβόλι | ειν' οι δώδεκα Αποστόλοι | τη Ρηνιώ ποτίζουν μέλι | μα εκείνη δε με θέλει | Τα ματό, τα ματό, τα ματόκλαδα σου κλείνεις | να περά, να περά, να περάσω δε μ' αφήνεις

15. Μη μου θυμώνεις μάτια μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Μη μου θυμώνεις μάτια μου | που φεύγω για τα ξένα | πουλί θα γίνω και θα ρθω | πάλι κοντά σε σένα | Άνοιξ' το παραθύρι σου | ξανθέ βασιλικέ μου | και με γλυκό χαμόγελο | μια καληνύχτα πες μου | Μη μου θυμώνεις μάτια μου | τώρα που θα σ' αφήσω | κι έλα για λίγο να σε δω | να σ' αποχαιρετήσω | Άνοιξ' το παραθύρι σου | ξανθέ βασιλικέ μου | και με γλυκό χαμόγελο | μια καληνύχτα πες μου

Ο δεύτερος δίσκος

01. Κάπου νυχτώνει Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Γύρνα τις ώρες που χάθηκαν απόψε | κοίτα που φεύγεις πώς κλαίει το δειλινό. | Κάπου νυχτώνει κι ο ήλιος παγώνει | χάνεται ο δρόμος και πού να σταθώ | κάπου βραδιάζει μην κλαις δεν πειράζει | πες πως τελειώνει ο κόσμος εδώ | Αγέρας παίρνει απόψε τη ζωή μου | κλείνω τα μάτια που φεύγεις να μη δω. | Κάπου νυχτώνει κι ο ήλιος παγώνει | χάνεται ο δρόμος και πού να σταθώ | κάπου βραδιάζει μην κλαις δεν πειράζει | πες πως τελειώνει ο κόσμος εδώ.

02. Τρελοί και άγγελοι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Τι κάθεσαι εδώ πέρα και σαπίζεις | εδώ δεν έχει τόπο να σταθείς | ανήμπορος στον ήλιο ανεμίζεις | συντρίμμια και κουρέλια μιας ψυχής | Τι κάθεσαι εδώ πέρα και πεθαίνεις | και ψάχνεις για καινούργιες προσευχές | το χάλασμα το βλέπεις και σωπαίνεις | φθινόπωρο κι αρχίζουν οι βροχές | Τι κάθεσαι εδώ πέρα και σαπίζεις | εδώ δεν αγαπάνε τους τρελούς | τις νύχτες ματωμένος φτερουγίζεις | μ' ανύπαρκτα φτερά για τους πολλούς | Αυτά είπε σ' ένα ποιητή δικό μας | και τράβηξε για το φεγγάρι ο Ντύλαν Τόμας

03. Ήταν πέντε ήταν έξι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Ήταν πέντε ήταν έξι κι έγινε εφτά | το παράπονο με πήρε κι έκλαψα πικρά | έκλαψα για τη ζωή μου και για το γραφτό | το ρολόι μου δείχνει οχτώ | Διάβασα τα γεγονότα και την κοσμική | για ποδόσφαιρο για φόνους και πολιτική | στην Ασία φασαρίες πείνα κι ερημιά | το ρολόι μου δείχνει εννιά | Μια γειτόνισσα απλώνει ρούχα καθαρά | πλένει με μια νέα σκόνη κι είναι αστραφτερά | με τραγούδια για τη φτώχεια και την ξενιτιά | ρετιρέ παίρνω στην Κηφισιά | Τα λουλούδια δε μυρίζουν είναι πλαστικά | ένα φίλο και μια αγάπη είχα μια φορά | τώρα βρέχει κάποιος τρέχει δεν μπορώ να δω | το ρολόι σταμάτησε εδώ

04. Όλα καλά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Όλα καλά κι όλα ωραία | χτες ήσουν μ' άλλονε παρέα | και πού σοκάκι να τραγουδήσεις | δεν επιτρέπονται οι αναμνήσεις | Μίλα σιγά και μη φωνάζεις | είμαι κουτός και με τρομάζεις | δε θέλω κόσμο και φασαρία | αύριο μπαίνω στην ανεργία | Έχω ψυχή δεν έχω βράχο | πάλι με άφησες μονάχο | και μια σημαία σ' ένα μπαλκόνι | αλλάζει χρώματα και με σκοτώνει | Όλα καλά κι όλα ωραία | χτες ήσουν μ' άλλονε παρέα | και πού σοκάκι να τραγουδήσεις | δεν επιτρέπονται οι αναμνήσεις

05. Οι ελεύθεροι κι ωραίοι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Οι φίλοι που ‘χω χάσει και δεν κυκλοφορούν | ουρανούς παλιούς θωρούν και στο περιθώριο ζουν | πληρώσαν τα όνειρά τους και πάντα μετρητοίς | τους πληρώσαμε κι εμείς για να μείνουν αφανείς | Οι ελεύθεροι κι ωραίοι ζουν σε κάποιες φυλακές | μες τα τείχη που ‘χει χτίσει ο καθένας για να ζήσει | τις μεγάλες του στιγμές | Εγώ δεν είχα τύχη να ζήσω μαγικά | με δυο ψίχουλα πικρά ζούσα χρόνια στη σκιά | γυρνούσα διψασμένος και βράδιασε νωρίς | και σταγόνες της βροχής είναι αυτά που θα μου πεις | Οι ελεύθεροι κι ωραίοι ζουν σε κάποιες φυλακές | μες τα τείχη που ‘χει χτίσει ο καθένας για να ζήσει | τις μεγάλες του στιγμές

06. Το κόκκινο φουστάνι Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Η νύχτα κατεβαίνει με μαύρο φερετζέ | κι η πόλη διψασμένη για φώτα και σουξέ. | Βάλε το κόκκινο φουστάνι | εκείνο που σε κάνει να μοιάζεις πυρκαγιά. | Έλα και μη μετράς την ώρα | τα νιάτα είναι δώρα που καίνε σαν φωτιά α, α, α, | που καίνε σαν φωτιά | Τι να μας περιμένει αύριο το πρωί | ποιος έρωτας πεθαίνει και ποιος θα γεννηθεί. | Βάλε το κόκκινο φουστάνι | εκείνο που σε κάνει να μοιάζεις πυρκαγιά. | Έλα και μη μετράς την ώρα | τα νιάτα είναι δώρα που καίνε σαν φωτιά α, α, α, | που καίνε σαν φωτιά

07. Στα χρόνια της υπομονής Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Αν είναι κόσμος όμορφος | είναι και κόσμος ψεύτης | που μοιάζει σκοτεινό γυαλί | και σαν παλιός καθρέφτης | Στα χρόνια της υπομονής | δε μας θυμή δε μας θυμήθηκε κανείς | δε μας θυμήθηκε κανείς | στα χρόνια της, στα χρόνια της υπομονής | Τα γράμματα μου γύρισες | χωρίς να τα διαβάσεις | μα πες μου γιατί βιάστηκες | να με καταδικάσεις | Στα χρόνια της υπομονής | δε μας θυμή δε μας θυμήθηκε κανείς | δε μας θυμήθηκε κανείς | στα χρόνια της, στα χρόνια της υπομονής

08. Σου στέλνω χαιρετίσματα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Τώρα που αλλάξαν οι καιροί | μου γράφεις να γυρίσω | να δω μια μέρα πιο καλή | σαν άνθρωπος να ζήσω | Σου στέλνω χαιρετίσματα | με δυό μικρά πουλιά | λιγότερα συνθήματα | και πιο πολλή δουλειά | Μες σε ταβέρνες σκοτεινές | και κρύα καφενεία | μ’ ένα ρεμπέτικο μου λες | πως φταίει η κοινωνία | Σου στέλνω χαιρετίσματα | με δυό μικρά πουλιά | λιγότερα συνθήματα | και πιο πολλή δουλειά

09. Κάποιον άλλον φίλησες Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Κάποιον άλλον φίλησες στο στόμα | δίχως η καρδιά σου να στο πει | έκλαιγες εσύ σε ξένο στρώμα | έκλαιγα κι εγώ από ντροπή | Ήρθαν και με βρήκανε οι φίλοι | ρώτησαν ακόμη αν σ' αγαπώ | πάγωσε το γέλιο μου στα χείλη | και δεν ήξερα τι να τους πω | Έκαψε το δάκρυ σου το χώμα | πέθανα κι εγώ από ντροπή | να κοιμάσαι εσύ σε ξένο στρώμα | άραγες ο κόσμος τι θα πει

10. Βασανάκι, βασανάκι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Κόψε κυρά βασιλικό | και στρώσε το τραπέζι | βάλε και στο γραμμόφωνο | κάτι παλιό να παίζει | κάτι παλιό να παίζει | Βασανάκι, βασανάκι | η ζωή μας γέρασε | κι η χαρά από μπροστά μας | βιαστική προσπέρασε | Σπάσε κυρά και το κλουβί | αηδόνι να πετάξει | κι είναι βαριά η φυλακή | ας είναι κι από μετάξι | ας είναι κι από μετάξι | Βασανάκι, βασανάκι | η ζωή μας γέρασε | κι η χαρά από μπροστά μας | βιαστική προσπέρασε | Βασανάκι, βασανάκι | η ζωή μας γέρασε

11. Παραμύθι ξεχασμένο Τραγούδι: Άννα Βίσση
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Παραμύθι ξεχασμένο | η αγάπη που ζητάς | ψεύτικο φλουρί δοσμένο | στη βουή της αγοράς | Τραγούδι λυπημένο | απόψε θα σου πω | για κείνους που αγρυπνάνε | μετρώντας τον καιρό | Παραμύθι ξεχασμένο | η αγάπη που ζητάς | ψεύτικο φλουρί δοσμένο | στη βουή της αγοράς | Μέσα στο όνειρό μου κλαίω | και ξυπνάω με λυγμούς | ψέμα η αγάπη λέω | και παιχνίδι για τρελούς | Τραγούδι λυπημένο | απόψε θα σου πω | για κείνους που αγρυπνάνε | μετρώντας τον καιρό | Παραμύθι ξεχασμένο | η αγάπη που ζητάς | ψεύτικο φλουρί δοσμένο | στη βουή της αγοράς

12. Τα σκούρα μάτια Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τα σκούρα μάτια π' αγαπώ | σαν δυο σταξιές μελάνι | με κάναν να παραμιλώ | κι ύπνος να μη με πιάνει. | Ένα αγόρι μια σταλιά | ένα καλοκαιράκι | μου 'χει ραγίσει την καρδιά | με πότισε φαρμάκι. | Τα σκούρα μάτια π' αγαπώ | για να τα κάνω ταίρι | πόσες φορές ξενύχτησα | ένας Θεός το ξέρει.

13. Το πουκάμισο το θαλασσί Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Το πουκάμισο το θαλασσί | μια φορούσα εγώ και μια εσύ | Χρυσή κλωστή και βελονιά | ποιος θα δικάσει το φονιά | αυτόν που σ' έκανε να κλαις | για αμαρτίες μου παλιές | Το πουκάμισο το θαλασσί | μια φορούσα εγώ και μια εσύ | Το πουκάμισο το θαλασσί | δεν το ξαναφόρεσες εσύ | Ούτε κι εγώ δεν το φορώ | χωρίς εσένα δεν μπορώ | θα του κεντήσω δυο πουλιά | για να σε βρουν στην ερημιά | Το πουκάμισο το θαλασσί | μια φορούσα εγώ και μια εσύ | Χρυσή κλωστή και βελονιά | ποιος θα δικάσει το φονιά | αυτόν που σ' έκανε να κλαις | για αμαρτίες μου παλιές | Το πουκάμισο το θαλασσί | μια φορούσα εγώ και μια εσύ

14. Να ‘μουν ο Μεγαλέξαντρος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Να ‘μουν ο Μεγαλέξαντρος | και να ‘σουν η γοργόνα μου | στα πόδια σου ν’ ακούμπαγα | μικρό μου την κορώνα μου | Μα είμαι φτωχός και ταπεινός | ένας Αλέξανδρος σημερινός | Αλέκο με φωνάζουνε | και δε με λογαριάζουνε | Κάστρα ψηλά να γκρέμιζα | με το σπαθί στο χέρι μου | χρυσάφια να σε γέμιζα | να θάμπωνες α, αστέρι μου | Μα είμαι φτωχός και ταπεινός | ένας Αλέξανδρος σημερινός | Αλέκο με φωνάζουνε | και δε με λογαριάζουνε

15. Να 'τανε το 21 Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Μου ξανάρχονται ένα, ένα χρόνια δοξασμένα | να 'τανε το 21 να 'ρθει μια στιγμή | Να περνάω καβαλάρης στο πλατύ τ' αλώνι | και με τον Κολοκοτρώνη να 'πινα κρασί | Να πολεμάω τις μέρες στα κάστρα | και το σπαθί μου να πιάνει φωτιά | και να κρατάω τις νύχτες με τ' άστρα | μια ομορφούλα αγκαλιά | Μου ξανάρχονται ένα, ένα χρόνια δοξασμένα | να 'τανε το 21 να 'ρθει μια βραδιά | Πρώτος το χορό να σέρνω στου Μοριά τις στράτες | και ξοπίσω μου Μανιάτες και οι Ψαριανοί | Κι όταν λαβωμένος γέρνω κάτω απ' τους μπαξέδες | να με ραίνουν μενεξέδες χέρια κι ουρανοί | Να πολεμάω τις μέρες στα κάστρα | και το σπαθί μου να πιάνει φωτιά | και να κρατάω τις νύχτες με τ' άστρα | μια ομορφούλα αγκαλιά | Μου ξανάρχονται ένα, ένα χρόνια δοξασμένα | να 'τανε το 21 να 'ρθει μια βραδιά

Ο τρίτος δίσκος

01. Μάτια μου, μάτια μου Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Από το σπίτι μου περνάς, | γιατί καλέ δε μ' αγαπάς; | Ανέβηκα τη σκάλα | μάτια μου, μάτια μου | Για κοίτα με μια στάλα | για να ζαλιστώ | Να ζαλιστώ να πέσω | μάτια μου, μάτια μου, | γιατρό να σε καλέσω | για να γιατρευτώ. | Με βρήκαν μπόρες και βροχές, | γιατί καλέ μου δε με θες; | Ανέβηκα τη σκάλα | μάτια μου, μάτια μου | Για κοίτα με μια στάλα | για να ζαλιστώ | Να ζαλιστώ να πέσω | μάτια μου, μάτια μου, | γιατρό να σε καλέσω | για να γιατρευτώ.

02. Το Δεσποινάκι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Κώστας Αθανασίου
Αχ Δεσποινάκι, Δεσποινιώ, | μπαίνω στο δεύτερο στενό | κι' από την πόρτα την παλιά, | μες στη δική σου αγκαλιά. | Στη γλάστρα δυο λουλούδια κεντημένα, | με πράσινη και άσπρη βελονιά, | εγώ που κλείνω τα εικοσιένα | κι' εσύ που μπαίνεις στα δεκαεννιά. | Αχ Δεσποινάκι, Δεσποινιώ, | μπαίνω στο δεύτερο στενό | κι' από την πόρτα την παλιά, | μες στη δική σου αγκαλιά. | Αχ Δεσποινάκι, Δεσποινιώ, | είναι τα χείλη σου τα δυο, | γαρουφαλάκια της αυλής, | κρύο νεράκι της πηγής. | Στη γλάστρα δυο λουλούδια κεντημένα, | με πράσινη και άσπρη βελονιά, | εγώ που κλείνω τα εικοσιένα | κι' εσύ που μπαίνεις στα δεκαεννιά. | Αχ Δεσποινάκι, Δεσποινιώ, | μπαίνω στο δεύτερο στενό | κι' από την πόρτα την παλιά, | μες στη δική σου αγκαλιά.

03. Ήσουν ωραία Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Το πρώτο βράδυ που σε πήρα αγκαλιά | θυμάμαι ήτανε γλυκιά πρωτομαγιά | Κι ήσουν ωραία όταν γελούσες | μοσχοβολούσες σαν πασχαλιά | Το άλλο βράδυ στη ζεστή την αμμουδιά | μου είπες λόγια που με βρήκαν στη καρδιά | Κι ήσουν ωραία όταν γελούσες | μοσχοβολούσες σαν πασχαλιά | Τώρα που πέρασε κι αυτή η Πρωτομαγιά | καινούργια όνειρα σε πήραν μακριά | Κι ήσουν ωραία όταν γελούσες | μοσχοβολούσες σαν πασχαλιά

04. Το καλοκαίρι το μορτάκι Τραγούδι: Κώστας Σμοκοβίτης
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Βάλε τα κόκκινα, τα μπλε, τα θαλασσιά | κι έλα στο μόλο που σφυρίζουν τα βαπόρια. | Λάμπει ο ήλιος και γιορτάζουν τα νησιά | κι όλο σου γνέφουνε τ’ αχτένιστα τ’ αγόρια. | Το καλοκαίρι το μορτάκι | Φιλί, φιλί σού ζωγραφίζει το κορμί. | Κι εγώ στο χαμηλό πορτάκι | θέλω να μπω κι όλο ζητώ μιαν αφορμή. | Στο πηγαδάκι της αυλής σου τα πουλιά | πίνουν νερό κι ένα σκοπό σού τραγουδάνε. | Βάλε τα κόκκινα, τα μπλε, τα θαλασσιά | κι έλα μια βόλτα τα καράβια να μας πάνε. | Το καλοκαίρι το μορτάκι | Φιλί, φιλί σού ζωγραφίζει το κορμί. | Κι εγώ στο χαμηλό πορτάκι | θέλω να μπω κι όλο ζητώ μιαν αφορμή.

05. Ήθελα να 'μουνα πουλί Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Ήθελα να 'μουνα πουλί | να 'μουν χελιδονάκι | να σ' αγαπώ την άνοιξη | και το καλοκαιράκι. | Ήθελα να 'μουν σύννεφο | τον κόσμο να γυρίζω | κι όταν σε καίει ένας καημός | εγώ να σε δροσίζω. | Ήθελα να 'μουν αετός | να μη με πιάνει μπόρα | να σ' αγαπώ μες στη ζωή | κάθε στιγμή και ώρα.

06. Τρεις η ώρα νύχτα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Τρεις η ώρα νύχτα ήρθες να με βρεις | χάθηκε ο κόσμος να' ρθεις πιο νωρίς | άσε τις εφόδους πάλι και τις απειλές | Να μην έχουμε ζημιές. | Ξένο κόσμο βάζεις και τηλεφωνεί | κι άλλοτε μ' αλλάζεις μάγκα τη φωνή | άσε τις εφόδους πάλι και τις απειλές | να μην έχουμε ζημιές. | Ερωτήσεις κάνεις για τον βίο μου | να βρεις αποδείξεις εναντίον μου | άσε τις εφόδους πάλι και τις απειλές | Να μην έχουμε ζημιές.

07. Σαν τα πουλιά σκορπίσαμε Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Σαν τα πουλιά σκορπίσαμε | στα τέσσερα σημεία. | Τόσες ελπίδες είχαμε, | δεν έμεινε καμία. | Άλλος εδώ κι άλλος εκεί, | καθένας κι ένα δρόμο. | Ευρώπη και Αμερική, | μ’ ένα σταυρό στον ώμο. | Κοιτάζω στον ορίζοντα | τα πλοία και τα τρένα | και δεν υπάρχει τίποτα | για σένα και για μένα.

08. Γεια χαρά καλή Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Κώστας Βάρναλης
Πάνω στου πελάγου το σπιθάτ΄ αφρό | Έστησα χορό φεύγω αναχωρώ | Έκανα φτερά κι έγινα πουλί| Γεια χαρά καλή και μην κλαις πολύ | Ντύθηκα γαμπρός από καινουργής | άστρο της αυγής έβγα να με δεις | Έκανα φτερά κι έγινα πουλί | Γεια χαρά καλή και μην κλαις πολύ | Φεύγω μοναχός σε νησί τρανό | Μεσ' το γαλανό τον ωκεανό | Έκανα φτερά κι έγινα πουλί | Γεια χαρά καλή και μην κλαις πολύ.

09. Η μικρή οθόνη Τραγούδι: Κώστας Σμοκοβίτης
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Τυλιγμένο το φεγγάρι | σε κορδέλα θαλασσιά | έχει μια δική του χάρη | μες στην κοσμοχαλασιά. | Κι εγώ κάθομαι και κλαίω | σε υγρό υπόγειο | κι η μικρή οθόνη παίζει | κάποιο επεισόδιο. | Απ’ τον κόσμο ξεχασμένο | το νησί μου το μικρό | μες στις ευωδιές χαμένο | το παλιό καμπαναριό. | Κι εγώ κάθομαι και κλαίω | σε υγρό υπόγειο | κι η μικρή οθόνη παίζει | κάποιο επεισόδιο. | Το κορίτσι στην Ανάφη | είναι μελαγχολικό | κι όλο γράμματα μου γράφει | και ρωτάει πώς περνώ. | Κι εγώ κάθομαι και κλαίω | σε υγρό υπόγειο | κι η μικρή οθόνη παίζει | κάποιο επεισόδιο.

10. Ταξιδεμένο μου πουλί Τραγούδι: Κώστας Σμοκοβίτης
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μαρίνος Ταξείδης
Ταξιδεμένο μου πουλί | θυμήσου αυτό το Μάρτη, | έχω σφεντόνα στην αυλή | και ξόβεργα στο φράχτη. | Τραγούδια γράφω στο χαρτί | και το χαρτί ματώνει, | και μέσα μου σαν ουρανός | ο κόσμος χαμηλώνει. | Είν’ το κορμάκι σου κελί | που μ’ έχει φυλακίσει, | και το φιλί σου μια φωτιά | που δεν μπορεί να σβήσει.

11. Σ' αγαπώ Τραγούδι: Άννα Βίσση
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Αχ περιστέρι μου μη φεύγεις βιαστικό | κι από το χέρι μου έλα να πιεις νερό | Απόψε δεν θα κοιμηθώ | θα μείνω πάλι να σκεφτώ | πώς πονώ, πως πονώ, πως πονώ. | Το γέλιο το ζωγραφιστό | το βήμα το ξεχωριστό | σ' αγαπώ, σ' αγαπώ, σ' αγαπώ. | Μ' ένα μαχαίρι άνοιξέ μου την καρδιά, | κανείς δεν ξέρει τι περνώ κάθε βραδιά | Κάθε βραδιά, κάθε πρωί | μου λιγοστεύει η ζωή, | πώς πονώ, πώς πονώ, πώς πονώ, | το γέλιο σου σαν θυμηθώ, | το βήμα το ξεχωριστό, | σ' αγαπώ, σ' αγαπώ, σ' αγαπώ. | Απόψε δεν θα κοιμηθώ | θα μείνω πάλι να σκεφτώ | πώς πονώ, πως πονώ, πως πονώ. | Το γέλιο το ζωγραφιστό | το βήμα το ξεχωριστό | σ' αγαπώ, σ' αγαπώ, σ' αγαπώ.

12. Κάπου στα Πετράλωνα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Κάπου στα Πετράλωνα ένα χελιδόνι | έφερε την άνοιξη έστησε φωλιά | Άνθισε η γειτονιά άνθισαν οι δρόμοι | η παλιά αγάπη μου γύρισε ξανά | Κάπου στα Πετράλωνα ο χορός αρχίζει | το τραγούδι άναψε στις καρδιές φωτιά | Κι ο γλυκός ο μπαγλαμάς κάτι μουρμουρίζει | η παλιά αγάπη μου γύρισε ξανά

13. Αν βαρέθηκες κυρία Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Αν βαρέθηκες κυρία | φύγε ήσυχη ξανά, | τη μικρή μας ιστορία | δεν την είπα πουθενά. | Παλικάρι είμαι, κυρά μου | κι άδικα ανησυχείς. | Όσα είδ' η αγκαλιά μου | δεν τα έμαθε κανείς. | Κι αν μπρος σε ξένους βρεθούμ' ένα βράδυ | θα σε κοιτάξω σαν άγνωστη πια, | σαν να μη γίναμ' οι δυο στο σκοτάδι | στάχτη στην ίδια τη φωτιά. | Παλικάρι είμαι, κυρά μου | κι άδικα ανησυχείς. | Όσα είδ' η αγκαλιά μου | δεν τα έμαθε κανείς. | Άντρας είμαι, δεν πειράζει, | κάνε εσύ τη μοιρασιά, | δως μου εμένα το χαλάζι, | κράτα εσύ την ξαστεριά. | Ούτε τώρα που σε χάνω | θ' ακουστεί λόγος πικρός. | Αν θα κλάψω θα το κάνω | όταν μείνω μοναχός. | Κι αν μπρος σε ξένους βρεθούμ' ένα βράδυ | θα σε κοιτάξω σαν άγνωστη πια, | σαν να μη γίναμ' οι δυο στο σκοτάδι | στάχτη στην ίδια τη φωτιά. | Παλικάρι είμαι, κυρά μου | κι άδικα ανησυχείς. | Όσα είδ' η αγκαλιά μου | δεν τα έμαθε κανείς.

14. Το μπλου τζίν Τραγούδι: Κώστας Σμοκοβίτης
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Το μπλου τζίν σου καμαρώνεις, | το κεντάς και το μπαλώνεις. | Το κεντάς με λουλουδάκια, | και μ’ αναρχικά στιχάκια. | Με κοιτάς και αγριεύεις | που σου λέω σ’ αγαπώ, | σε φιλώ και κοροϊδεύεις | και με λες μικροαστό. | Ντρέπεσαι που σ’ αγαπάω | πιο πολύ κι’ από το Μάο. | Στη διαδήλωση ήσουν πρώτη, | μπρος στον Άγνωστο Στρατιώτη. | Έκαιγες μια εφημερίδα, | ήμουνα εκεί και σ’ είδα. | Με κοιτάς και αγριεύεις | που σου λέω σ’ αγαπώ, | σε φιλώ και κοροϊδεύεις | και με λες μικροαστό. | Ντρέπεσαι που σ’ αγαπάω | πιο πολύ κι’ από το Μάο.

15. Ξενάκι είμαι και θα ‘ρθω Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Απόψε μαυρομάτα μου | σου χάρισα τα νιάτα μου | και βρέθηκα στην ξενιτιά | πουλί σε θάλασσα πλατιά | Ξενάκι είμαι και θα ‘ρθω | στο στρώμα σου να κοιμηθώ | κι αν σε μαλώσουν μην ντραπείς | ξενάκι είμαι να τους πεις | Το φεγγαράκι ρώτησα | πού θα σε βρω αρχόντισσα | και μου είπε ο αυγερινός | εκεί που φέγγει ο ουρανός | Ξενάκι είμαι και θα ‘ρθω | στο στρώμα σου να κοιμηθώ | κι αν σε μαλώσουν μην ντραπείς | ξενάκι είμαι να τους πεις

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης