Παρασκευή, 25 Ιουλίου 2014

Τα ορθόδοξα





















Ο Στράτος Διονυσίου σε τραγούδια του Απόστολο Καλδάρα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Τ' αντρίκιο μάτι Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Χτες μεσάνυχτα και κάτι | σ' ένα κρασομαγαζί | είδα έν' αντρίκιο μάτι | να νερώνει το κρασί. | Ε, ρε πώς μοιάζουν οι καρδιές | και τ' αντρικό το δάκρυ | έτσι επόναγα κι εγώ | κι έβριζα την αγάπη. | Στο 'να χέρι το τσιγάρο | και στο άλλο το γυαλί | άντρας που προγκάει το χάρο | κλαίει, τι κρίμα, σαν παιδί.

02. Τ' άγια χώματα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Ε, ρε Θε μου, να γινόταν να ξυπνήσω ένα πρωί | στ' άγια χώματα της Πόλης, κει που έζησα παιδί | που άκουγα τον αμανέ μου, πίνοντας τον αργιλέ | κι έλεγα και το γιαρέ μου στης Ντουντούς τον καφενέ. | Να ντυθώ να πάω τσάρκα και να ρίξω γιασεμί | στο σοκάκι μιας Τσερκέζας που 'χα πρωτοφιληθεί | και ν' αναστηθούν στο νου μου ο βαρκάρης κι ο αμαξάς | και οι ξακουστοί νταήδες που 'βγαζε ο Γαλατάς. | Να ξανάβλεπα τους μόρτες να μεθούν και να τα σπαν | και να κλείνουνε οι πόρτες από τα καφέ σαντάν | να τσακώνονται στα χέρια και να κάνουν σαματά | το πρωί τα τζιβαέρια και ας πέθαινα μετά.

03. Ακριβά πληρώνω Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Πόσες χαραυγές γεμάτες πόνο κι αγωνία | πόσα μπλάβα δειλινά, | ακριβά πληρώνω τη δική σου αμαρτία | στου κελιού τα σκοτεινά. | Γιατί, γιατί να μου ντροπιάσεις την αγάπη | γιατί, γιατί κι εγώ παιδί να πάω στράφι. | Πόσες χαραυγές δεν είπα μέσα μου μακάρι | να μην είχες γεννηθεί, | ούτε η καρδιά μου θα θρηνούσε μια απάτη | ούτε εγώ στη φυλακή. | Γιατί, γιατί να μου ντροπιάσεις την αγάπη | γιατί, γιατί κι εγώ παιδί να πάω στράφι.

04. Του γιου σου κλέψε το σπαθί Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Δυο μάνες εκαθότανε | το Χάρο καταριότανε, | το Χάρο καταριότανε | στου Χάρου μπρος τη μάνα. | Αν είσαι μάνα και συμπονάς | στον Άδη τρέχα, μη σταματάς | του γιου σου κλέψε το σπαθί | σαν πέσει για να κοιμηθεί. | Μανάδες σταματάτε πια | είν' η κατάρα αδικία | εγώ τον γέννησα φονιά | ο γιόκας μου δε φταίει. | Αφού είσαι μάνα κι αφού πονάς | στον Άδη τρέχα, μη σταματάς | του γιου σου κλέψε το σπαθί | σαν πέσει για να κοιμηθεί.

05. Διπλή απόψε κλειδαριά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Απόψε το κεφάλι μου | θα το φορτώσω ζάλη | μην έρθεις μεσ' τη σκέψη μου | κι αλίμονό μου πάλι, | και μου φουντώσεις τη φωτιά και γίνει πιο μεγάλη. | Διπλή απόψε κλειδαριά | βάζω στα σφάλματά μου | αντρίκειο θέλω έλεγχο | να κάνω στην καρδιά μου, | όπως ταιριάζει στ' όνομα και στο ανάστημά μου.

06. Συγνώμη που αγάπησα εκείνη Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Συγγνώμη μάνα που μια αγάπη | έγινε αιτία να σ' αρνηθώ | και στην καρδιά σου καπνό και στάχτη | ν' αφήσω μόνο και να χαθώ. | Συγγνώμη που αγάπησα εκείνη | ακόμα κι από σένα πιο πολύ | της είχα όμως τόση εμπιστοσύνη | σαν να 'ταν το δικό σου το φιλί. | Συγνώμη μάνα, έπεσα θύμα | μα τώρα δως μου καταφυγή | ρώτα όμως πρώτα και την καρδιά σου | που 'χει αγαπήσει και θα σου πει. | Συγγνώμη που αγάπησα εκείνη | ακόμα κι από σένα πιο πολύ | δεν είχε όμως την ίδια καλοσύνη | ούτε και το δικό σου αγνό φιλί.

07. Τα φυλλοκάρδια Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Με φυλλοκάρδια γεμάτα άχτι | Πίσω από ρούχο μισανοιχτό | Ένα ποτήρι πιοτό και στάχτη | Κάθομαι απόψε και το ρωτώ | Αν αξίζει για τα σένα | να ξενυχτώ | Και τα νιάτα μου να πνίγω | μες στο πιοτό | Στο τοίχο βλέπω φωτογραφίες | Που με κοιτάζουν μα δεν μιλούν | Είναι του γέρου και της γριάς μου | Κι εγώ νομίζω πως με ρωτούν

08. Αργά, είναι πια αργά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Αργά, είναι πια αργά | να τη λησμονήσω να φύγω | να κάνω πίσω | Είν' αργά, είναι πια αργά | Έχει γίνει αίμα μου στην καρδιά | Ντροπή, ξέρω είναι ντροπή | Τόσα που τραβάω να την αγαπάω | Ντροπή, ξέρω είναι ντροπή | Βλέπω για πού πάω μα την αγαπώ | Αργά, είναι πια αργά | Να τη λησμονήσω... | Αργά, είναι πια αργά | Είναι μια φωτιά δεν μπορώ πια | Για να τη σβήσω | Είν' αργά, είναι πια αργά | Έχω γίνει ένα με τη φωτιά | Ντροπή, ξέρω... | Αργά, είναι πια αργά | Είναι μια φωτιά...

09. Ανάθεμα τα χείλια της Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Πολλά τα λάθη που 'κανα | μα το μεγάλο ένα | αυτή η γυναίκα που αγαπώ | δεν ήτανε για μένα. | Α, α, α, α, α, α, αχ καημός | μα ανάθεμα τα χείλια της | που αλλάζουν τους παλμούς μου | που αγγίζουνε τα χείλια μου | και μου σαλεύει ο νους μου. | Πολλά καράβια πέρασαν | με όνειρα για μένα | μα όσες φορές κι αν σφύριξαν | δεν μπήκα σε κανένα. | Α, α, α, α, α, α, αχ καημός | μα ανάθεμα τα χείλια της | που αλλάζουν τους παλμούς μου | που αγγίζουνε τα χείλια μου | και μου σαλεύει ο νους μου.

10. Κακολόγα με Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Ξέρω πως έχω άσχημους τρόπους | πες ό,τι θέλεις, δε σ' αδικώ | μα με πειράζει σ' άλλους ανθρώπους | που λες δεν ξέρω και ν' αγαπώ. | Κακολόγα με κυρά μου | όσο θες κι όσο βαστάς | όμως τη λεπτή καρδιά μου | μη μου την κακολογάς. | Αν θες να θίξεις τα σφάλματά μου | θίξε τα όλα μα μόνο αυτά | μη ρίχνεις λάσπη και στην καρδιά μου | που είναι αθώα και σ' αγαπά. | Κακολόγα με κυρά μου | όσο θες κι όσο βαστάς | όμως τη λεπτή καρδιά μου | μη μου την κακολογάς.

11. Φιλοσοφία Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Αδερφέ μου Παναγιώτη κάτσε να μιλήσουμε | γέμισε και τα ποτήρια να φιλοσοφήσουμε, | όταν κλείνουμε τα μάτια τι γινόμαστε | πάμε σ' άλλον κόσμο τάχα ή χανόμαστε; | Αδερφέ μου Παναγιώτη, πούθε ερχόμαστε; | Αδερφέ μου Παναγιώτη δεν το αναλύσαμε | και που ήρθαμε στον κόσμο μήπως την πατήσαμε, | πού πηγαίνουν οι αγάπες που μας γέννησαν | και οι όμορφες γυναίκες που μας φίλησαν; | Όσοι φύγαν Παναγιώτη δε μας μίλησαν. | Βρες το φίλε Παναγιώτη και θα σε παραδεχτώ | ξαναρίχνουμε την πρώτη ή το τέρμα είναι εδώ, | θα τα πίνουμε όπως τώρα τα ποτήρια μας | και να λέει τη μουρμούρα του κι ο μπαγλαμάς;

12. Βυζαντινός αέρας Οργανικό
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης