Τρίτη, 22 Ιουλίου 2014

Αφιέρωμα στον Απόστολο Καλδάρα



















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Απόστολου Καλδάρα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Τόσα χρόνια σαν τυφλός Τραγούδι: Αντωνία Ιωάννου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Τόσα χρόνια σαν τυφλός | έψαχνα για λίγο φως | Και δε σ' έβλεπα γλυκιά μου | που 'σουνα τόσο κοντά μου | να σου δώσω την καρδιά μου | να μη νιώθω μοναχός | Άργησα όμως σε βρήκα | τώρα είμαι ήσυχος | μόνο που χωρίς εσένα | χάθηκε τόσο καιρός | Και δε σ' έβλεπα γλυκιά μου | που 'σουνα τόσο κοντά μου | να σου δώσω την καρδιά μου | να μη νιώθω μοναχός

02. Όση γλύκα έχουνε τα χείλη σου Τραγούδι: Αντωνία Ιωάννου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Όση γλύκα έχουνε τα χείλη σου και η ματιά σου | τόση πίκρα έχει η σκληρή σου η καρδιά. | Η ματιά σου και τα χείλη σου με φέρανε κοντά σου | αλλά η καρδιά σου με διώχνει μακριά. | Τι ειρωνεία, τι τυραννία, | ν’ αγαπώ και να πονώ. | Όμως δεν είν’ αμαρτία να σ’ αγαπώ με λατρεία | και ν' αντικρίζω κακία κρυμμένη μες στα φιλιά; | Όση γλύκα έχουνε τα χείλη σου και η ματιά σου | τόση πίκρα έχει η σκληρή σου η καρδιά. | Τι ειρωνεία, τι τυραννία, | ν’ αγαπώ και να πονώ. | Όμως δεν είν’ αμαρτία να σ’ αγαπώ με λατρεία | και ν’ αντικρίζω κακία κρυμμένη μες στα φιλιά; | Όση γλύκα έχουνε τα χείλη σου και η ματιά σου | τόση πίκρα έχει η σκληρή σου η καρδιά.

03. Τα δυο σου μάτια με ξεκουράζουν Τραγούδι: Αντωνία Ιωάννου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

04. Δεν υπάρχει για μας χωρισμός Τραγούδι: Αντωνία Ιωάννου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μη με ζηλεύεις και άδικα κλαις | και σκέψεις κάνεις κακές | μες στη ζωή μου εσύ είσαι σταθμός | δεν υπάρχει για 'μας χωρισμός, | μες στη ζωή μου εσύ είσαι σταθμός | δεν υπάρχει για 'μας χωρισμός. | Τι ζήλεια είναι αυτή | δίχως αφορμή που σε βασανίζει | ποια χείλη σου 'χουν πει | μ' εσένανε εγώ πως παίζω και γελώ. | Μη με ζηλεύεις και άδικα κλαις | και σκέψεις κάνεις κακές | μες στη ζωή μου εσύ είσαι σταθμός | δεν υπάρχει για 'μας χωρισμός. | Μην αμφιβάλλεις για 'μένα λεπτό | εγώ εσέν' αγαπώ | στα βάσανά μου εσύ είσαι φραγμός | δεν υπάρχει για 'μας χωρισμός, | στα βάσανά μου εσύ είσαι φραγμός | δεν υπάρχει για 'μας χωρισμός. | Τι ζήλεια είναι αυτή | δίχως αφορμή που σε βασανίζει | ποια χείλη σου 'χουν πει | μ' εσένανε εγώ πως παίζω και γελώ. | Μην αμφιβάλλεις για 'μένα λεπτό | εγώ εσέν' αγαπώ | στα βάσανά μου εσύ είσαι φραγμός | δεν υπάρχει για 'μας χωρισμός. | Δεν υπάρχει για 'μας χωρισμός, | δεν υπάρχει για 'μας χωρισμός.

05. Πριν να κλάψεις για μένα και συ Τραγούδι: Βαγγέλης Περπινιάδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

06. Μη μου λέτε λόγια Τραγούδι: Βαγγέλης Περπινιάδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

07. Ανεβαίνω σκαλοπάτια Τραγούδι: Βαγγέλης Περπινιάδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Το κορίτσι το δικό μου είναι απ’ τη φτωχολογιά, | μα στον κόσμο δεν υπάρχει άλλη τέτοια ομορφιά. | Αμάν, αμάν, αμάν, αμάν. | Ανεβαίνω σκαλοπάτια, ανεβαίνω ανηφοριές, | για να δώ τα δυο της μάτια που μ’ ανάψανε φωτιές. | Αχ, που μ’ ανάψανε φωτιές. | Το κορίτσι το δικό μου, το κοιτάζουνε πολλοί, | μα αυτό δεν έχει μάτια άλλον άντρα για να δει | Αμάν, αμάν, αμάν, αμάν. | Ανεβαίνω σκαλοπάτια, ανεβαίνω ανηφοριές ... | Το κορίτσι π’ αγαπάω, είν’ κορίτσι σπιτικό, | απ' την πόρτα του δε βγαίνει αν δεν πάω να το δω. | Αμάν, αμάν, αμάν, αμάν. | Ανεβαίνω σκαλοπάτια, ανεβαίνω ανηφοριές ...

08. Φέρτε μια κούπα με κρασί Τραγούδι: Μίνα Μαριάνου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Φέρτε μια κούπα με κρασί | και κάντε μου παρέα, | για μένα απόψε η βραδιά | είναι η τελευταία. | Βρε ζωή φαρμάκια στάζεις, | σε βαρέθηκα. | Κι αν χρυσά παλάτια τάζεις, | είναι ψεύτικα. | Πέστε τραγούδια θλιβερά | απ’ της καρδιάς τα βάθη, | δεν είναι άλλα πιο βαριά | απ’ τα δικά μου πάθη. | Βρε ζωή φαρμάκια στάζεις, | σε βαρέθηκα. | Κι αν χρυσά παλάτια τάζεις, | είναι ψεύτικα. | Κι αν δείτε, φίλοι, κάποτε | μια μάνα πικραμένη, | πέστε ας το πάρει απόφαση | κι ας μη με περιμένει. | Βρε ζωή φαρμάκια στάζεις, | σε βαρέθηκα. | Κι αν χρυσά παλάτια τάζεις, | είναι ψεύτικα.

09. Μην περιμένεις πια Τραγούδι: Αντωνία Ιωάννου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Μην περιμένεις πια να ξανασμίξουμε | και την αγάπη μας να ζωντανέψουμε. | Μην περιμένεις πια, όλα τελειώσανε | αφού τα χείλη σου, αχ, με προδώσανε. | Από τα φαρμάκια που μου 'χεις δοσμένα | σκότωσες ό,τι είχα όμορφο για σένα, | κι απ' τον έρωτά μας μοναχά η κρύα στάχτη | έχει μείνει τώρα μες στην καρδιά. | Μην περιμένεις πια, όλα τελειώσανε | αφού τα χείλη σου, αχ, με προδώσανε. | Μην περιμένεις πια νά 'ρθω στο πλάι σου | και την ανάσα μου στο προσκεφάλι σου. | Μην περιμένεις πια, όλα σκορπίσανε | αφού τα χείλη σου άλλον φιλήσανε.

10. Μην κάνεις όνειρα τρελά Τραγούδι: Μ. Κοσαβινού
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μην κάνεις όνειρα τρελά, | κάτσε εδώ που 'σαι καλά. | Τέτοια αγάπη μην γκρεμίσεις, | γιατί δεν την ξαναχτίζεις, | και θα πικραθείς όταν θα με στερηθείς. | Πού ζητάς να πας, αφού μ' αγαπάς | και στα πλούτη εμένα, πάλι, θα ζητάς. | Μέσα στο αίμα σου είμαι εγώ, | στις φλέβες σου κυκλοφορώ. | Μ' άλλη αγάπη 'συ δεν κάνεις, | μακριά μου θα πεθάνεις, | και θα πικραθείς όταν θα με στερηθείς. | Πού ζητάς να πας, αφού μ' αγαπάς | και στα πλούτη εμένα, πάλι, θα ζητάς.

11. Λίγο, λίγο θα με συνηθίσεις Τραγούδι: Έλενα Γιαννακάκη
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μ' αφήνεις τώρα που έμαθα κοντά σου | και ζω μονάχα για τον έρωτά σου | κι είμαι κομμάτι από την καρδιά σου | όχι, όχι μη με παρατάς όχι, όχι κι ας μη μ' αγαπάς | Μείνε μαζί μου και μη μ' αγαπήσεις | μόνο τα χάδια σου να μου χαρίσεις | και λίγο, λίγο θα με συνηθίσεις | όχι, όχι μη με παρατάς όχι, όχι κι ας μη μ' αγαπάς | Τι θα γίνω μες στη ζωή αν ξυπνήσω ένα πρωί | και κοιτάξω την αγκαλιά μου από μέσα να λείπεις εσύ | Μείνε μαζί μου και μη μ' αγαπήσεις | μόνο τα χάδια σου να μου χαρίσεις | και λίγο, λίγο θα με συνηθίσεις | όχι, όχι μη με παρατάς όχι, όχι κι ας μη μ' αγαπάς

12. Για σένα έγινα κορμί χαμένο Τραγούδι: Ανδρέας Ζακυνθινάκης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

13. Ποιος θα με πληροφορήσει Τραγούδι: Απόστολος Νικολαϊδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Ποιος θα με πληροφορήσει | ποιος μπορεί να μου το πει | όταν ένας άντρας κλαίει | από αγάπη αν είν’ ντροπή | Όταν τα μάτια τ’ αντρικά τα δείτε δακρυσμένα | τι έχουν και δακρύζουνε ρωτήσετε εμένα | Για να κλαίει ένας άντρας | θα ’χει αιτία σοβαρή | μια χαμένη αγάπη κλαίει | κλαίει μια καταστροφή | Όταν τα μάτια τ’ αντρικά τα δείτε δακρυσμένα | τι έχουν και δακρύζουνε ρωτήσετε εμένα | Όποιος με κατηγορήσει | για τα δάκρυα μου αυτά | δεν θα έχει αγαπήσει | ούτε θα ’χει και καρδιά | Όταν τα μάτια τ’ αντρικά τα δείτε δακρυσμένα | τι έχουν και δακρύζουνε ρωτήσετε εμένα

14. Τα καλά όλου του κόσμου Τραγούδι: Στέλλα Νικολάου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ουρανία Λιανδράκη
Τα καλά όλου του κόσμου είναι δικά μου | Γιατί έχω την αγάπη μου κοντά μου | Είναι ο ουρανός δικός μου και τα αστέρια | Γιατί μ’ έχουν αγκαλιά τα δυο σου χέρια | Ποιος τη χάρη μου εμένα | Πού ΄χω σύντροφο εσένα | Ποιος τη χάρη εμένα | Που εσένα αγαπώ | Τα καλά όλου του κόσμου είναι δικά μου | Γιατί μίλησε η καρδιά σου στη καρδιά μου | Απ’ το βράδυ ως το πρωί παραμιλάω | Και στη γη απ’ τη χαρά μου δεν πατάω

15. Συ μου χάραξες πορεία Τραγούδι: Νάντια Καραγιάννη
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Δυο φιλιά σου κι ένα χάδι | ένα πικραμένο βράδυ | μου ταράξαν της ψυχής μου τη γαλήνη. | Παραδόθηκα σε σένα, | δε λογάριασα κανένα | κι είπα τώρα ό,τι θέλει ας γίνει. | Συ μου χάραξες πορεία, | εσύ γλυκιά, εσύ γλυκιά μου αμαρτία. | Πώς την έπαθα δεν ξέρω, | ξέρω μόνο ότι υποφέρω | όλη νύχτα πάνω στο κρεβάτι, | να ζητάω, για φαντάσου, | τα παράνομα φιλιά σου | και να μην μπορώ να κλείσω μάτι. | Όμως σκέπτομαι για λίγο | να καθίσω ή να φύγω, | αφού ξέρω απ' τους δυο μας τι θα μείνει. | Να ποιο θα 'ναι το φινάλε, | πόνοι, δάκρυα και βάλε, | μα θα μείνω κι ό,τι θέλει ας γίνει.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης