Σάββατο, 19 Ιουλίου 2014

Τα τραγούδια του Δήμου Μούτση Vol. 1




















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Δήμου Μούτση

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Χορός Οργανικό
Μουσική: Δήμος Μούτσης

02. Στο παράθυρο αγναντεύοντας Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Γιάννης Μιχαηλίδης
Σε πελάγη μακρινά | ταξιδεύαμε | Με βοριά και με νοτιά | και τα λέγαμε | Τώρα στο παράθυρο | αγναντεύοντας | γέμισαν τα δυο μου μάτια | θάλασσα | Βράδιαζε, ξημέρωνε, | πρίμα στον καιρό | και τραγούδια λέγαμε | για το γυρισμό | Τώρα στο παράθυρο | αγναντεύοντας | γέμισαν τα δυο μου μάτια | θάλασσα

03. Αυτά τα χέρια Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ποια χέρια πήραν, πήραν τα κεριά | Κι ήρθε ξανά, κι ήρθε ξανά το βράδυ | Και δεν μπορεί η παρηγοριά | Να με βρει στο, να με βρει στο σκοτάδι | Αυτά τα χέρια είναι δικά σου | Και τα 'χεις στείλει για να με δικάσουν | Είναι μαχαίρια που 'χουν τ' όνομα σου | Αυτά τα χέρια, τα χέρια τα δικά σου | Ποια χέρια γίναν, γίνανε σπαθιά | Χριστέ και Παναγιά μου | Κι από το στήθος, στήθος μου βαθιά | Θα κόψουν την, θα κόψουν την καρδιά μου | Αυτά τα χέρια είναι δικά σου | Και τα 'χεις στείλει για να με δικάσουν | Είναι μαχαίρια που 'χουν τ' όνομα σου | Αυτά τα χέρια, τα χέρια τα δικά σου

04. Η σούστα πήγαινε μπροστά Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Η σούστα πήγαινε μπροστά | κι ο μάγκας τοίχο, τοίχο | δεν έτυχε στα χρόνια αυτά | τίποτα να πετύχω | Ανάβουνε φωτιές στις γειτονιές | του Αη Γιάννη αχ πόσα ξέρεις και μου λες | αχ πόσα τέτοια ξέρεις και μου λες | που 'χουν πεθάνει | Με βάλαν πάνω στην κορφή | στ' αγριεμένο κύμα | στης Σμύρνης την καταστροφή | στ' άδικο και στο κρίμα

05. Κι αν φταίει κανείς Τραγούδι: Πετρή Σαλπέα
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Μαύρο πλακάκι στην αυλή | κι άσπρο κλουβί για το πουλί | κι η τζαμαρία με τις φτέρες | για να ξυπνάς ένα πρωί | και να θυμάσαι άλλες μέρες | Κι αν φταίει κανείς να μην το πεις | τα λόγια είναι της ντροπής | κι ό,τι ραγίζει δεν πονά | ποτάμι ο κόσμος και περνά | Δρόμοι γεμάτοι πιπεριές | και ξαφνικές καλοκαιριές | απ' τα μισά του μήνα Μάρτη | στον κόσμο τούτο είναι φορές | που πάει κανείς και δίχως χάρτη

06. Κάποια νύχτα Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Κάποια νύχτα θα σβήσω τ’ αστέρια | Κουρασμένος κοντά σου θα ’ρθώ | Θα ζεστάνω τα δυο τα χέρια | Και τραγούδι πικρό θα σου πω | Αχ χελιδονάκι μου | Θέλω να πετάξω | Τ’ όνειρο ν’ αλλάξω | Στον ύπνο σου | Μη ρωτάς να μάθεις | Γιατί | Κοιμήσου | Μη μου λες να σου φέρω τον ήλιο | Δεν μπορώ, δεν μπορώ | Σκοτεινό της καρδιάς το βασίλειο | Η αγάπη σημάδι λαμπερό

07. Ρε πατριωτάκι Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Ρε πατριωτάκι, ρε πατριωτάκι | χρόνια με τη θάλασσα και με τη στεριά | Πάντα πικραμένο σαν τη πικροδάφνη | κουρασμένο κι έγειρες | σαν την λυγαριά | Αχ πατριωτάκι μου, στη πικροξενιτιά | Ρε πατριωτάκι, ρε πατριωτάκι | με το κοκκινόχωμα και με τη φωτιά | Πάντα πικραμένο σαν τη πικροδάφνη | και γυμνοπερπάτησες | μέσα στο βοριά | Αχ πατριωτάκι μου στη πικροξενιτιά

08. Στροφές Οργανικό
Μουσική: Δήμος Μούτσης

09. Το σπίτι στην ανηφοριά Τραγούδι: Πετρή Σαλπέα
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Το σπίτι στην ανηφοριά | και στο παλιό δρομάκι | Τα παραθύρια του κλειστά, | θάνατος και φαρμάκι. | Να θυμηθείς αποβραδίς | ν' αλλάξεις δρόμο, μην το δεις, | το σπίτι στην ανηφοριά | μονάχο του μέσ' στο βοριά. | Το σπίτι στην ανηφοριά | του φύγαν οι γειτόνοι | Και δεν περνά περαστικός | μήτε πουλί ζυγώνει.

10. Άλλος για Χίο τράβηξε Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Στα καλντερίμια συζητούν | ως το πρωί γειτόνοι | μα σκοτεινιάζει ο καιρός | και στις καρδιές νυχτώνει | Άλλος για Χίο τράβηξε πήγε | κι άλλος για Μυτιλήνη | κι άλλος στης Σύρας τα στενά | αίμα και δάκρυα πίνει | Σε πανηγύρι και γιορτή | απ' την Αγιά Μαρκέλλα | σ' αγόρασα χρυσή κλωστή | και κόκκινη κορδέλα | Άλλος για Χίο τράβηξε πήγε | κι άλλος για Μυτιλήνη | κι άλλος στης Σύρας τα στενά | αίμα και δάκρυα πίνει

11. Σαν λυγαριά σε φύτεψα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Βαρβάρα Τσιμπούλη
Σαν λυγαριά σε φύτεψα | στην πόρτα της καρδιάς μου | σε πότισα, σ' ανάστησα | να δεις τον ουρανό. | Δως μου απ' τα χέρια σου νερό | να πιω, να ξεδιψάσω | και στρώσε μου στον ίσκιο σου | να γείρω, να πλαγιάσω. | Στον ήλιο σε σεργιάνισα | σου 'δειξα το φεγγάρι | και στο λαιμό σου κρέμασα | της Παναγιάς σταυρό.

12. Σαν τι τραγούδι να σου πω Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Βαρβάρα Τσιμπούλη
Σαν τι τραγούδι να σου πω | Πού είναι το στόμα μου πικρό | Τα λόγια μου είναι στεναγμός | Παραπονιάρικος σκοπός | Παλικάρι μου ποιο τραίνο | Πέρασε και ζήλεψες | Ήλιε μου κουράστηκες | Και νωρίς βασίλεψες | Με τι καρδιά να τραγουδώ | Που έχω στα στήθια μου καημό | Μας βρήκαν βάσανα πολλά | Χαλάζι βαρυχειμωνιά

13. Μια βραδιά στη Λάρισα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σε περίμενα στην πόρτα | κι ήρθε το φεγγάρι βόλτα. | Μια βραδιά στη Λάρισα, | μια βραδιά ποιος τη χάρη μου, | μια καρδιά σου χάρισα, | μια καρδιά παλικάρι μου. | Σε περίμενα στη σκάλα | κι ήρθε σιγανή ψιχάλα. | Μια βραδιά...

14. Ο χορός της λεβεντιάς Οργανικό
Μουσική: Δήμος Μούτσης

15. Στην πόρτα του παράδεισου Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Στην πόρτα του παράδεισου | μια νύχτα με τ' αγιάζι | ένα πουλάκι κάθεται | με πόνο και μαράζι | και τραγουδάει και μιλάει | και βαριαναστενάζει. | Στην πόρτα του παράδεισου | μια νύχτα με τ' αγιάζι. | Την πόρτα ετούτη όποιος περνά | μονάχος τη διαβαίνει | δεν έχει φίλο να πονά | μήτε μανούλα ν' αγρυπνά | και να τον περιμένει. | Στην πόρτα του παράδεισου | φυτρώνει ένα δεντράκι | μα του καημού τα δάκρυα | του γίνανε φαρμάκι | κι ο χωρισμός κι η ξενιτιά | αχ αυτή η ξενιτιά | μαχαίρι και φαρμάκι. | Στην πόρτα του παράδεισου | φυτρώνει ένα δεντράκι.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης