Σάββατο, 12 Ιουλίου 2014

Γιάννης Πουλόπουλος Vol. 6




















Ο Γιάννης Πουλόπουλος σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Όσα δε βάνει ο λογισμός Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Λίνος Κόκοτος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Όσα δε βάνει ο λογισμός | μες στην καρδιά μου κρύβω | Γι' αυτό δεν έχω υπομονή | και όλο ζητώ να φύγω | Δώσ' μου ένα δρόμο, δρόμο ανοιχτό | ν' απλώσω τη ζωή μου | Δώσ' μου δυο λόγια, | λόγια της καρδιάς | παρηγοριά στερνή μου | παρηγοριά στερνή μου | Ό,τι στο νου μου απόμεινε | απ' το στερνό σου χάδι | μες στ' άσπρο το μαντήλι μου | μαζεύω αυτό το βράδυ | Δώσ' μου ένα δρόμο...

02. Ήρθες εψές Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Σωτήρης Σκίπης
Ήρθες εψές στον ύπνο μου και μου ψιθύρισες | πως απ' τα ξένα μάνα μου εξαναγύρισες | Τρέχω ο καλός να σε δεχτώ μπρος στ' ακρογιάλι σου | Να γείρω όπως κι έναν καιρό μες στην αγκάλη σου | Μα βρίσκω ολέρμο το γιαλό κι έρμα τα κύματα | και παίρνω το δρομί και πάω πέρα στα μνήματα | Ήρθες εψές στον ύπνο μου και μου ψιθύρισες | κι από τα ξένα μάνα μου δεν ξαναγύρισες

03. Ήταν το ποτάμι μακρύ Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Πουλόπουλος | Στίχοι: Γιάννης Πουλόπουλος
Ήταν το ποτάμι μακρύ | Ήταν το πηγάδι βαθύ | Ήταν η ζωή μου μικρή | μέχρι που ‘ρθες εσύ | Πάρε την καρδιά μου | κάντηνε τραγούδι | Παρ’ την μοναξιά μου | κάντηνε λουλούδι

04. Απόψε κλαίει ο ουρανός Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Απόψε κλαίει ο ουρανός | για σένα και για μένα. | Τα λόγια μας σκορπίσανε | και είναι πια χαμένα | εμείνανε τα χείλη μας | βουβά και παγωμένα. | Κι είναι βαρύς ο ουρανός | και κλαίει απελπισμένα. | Τι να σου πω, τι να μου πεις | Χάνω το φως και σένα. | Είν όλα μαύρα και θολά | όλα συννεφιασμένα. | Ειν’ η καρδιά μου μια πληγή | τα μάτια μου κλαμένα | Είναι βαρύς ο ουρανός | και κλαίει απελπισμένα.

05. Έμαθε η νύχτα να μην κλαίει Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Θόδωρος Τζίφας | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Έμαθε η νύχτα να μην κλαίει | το δάκρυ νά΄χει υπομονή | κι όσος καημός και να με καίει | βρίσκω δροσιά σε μια βροχή | Ήρθες και μού ΄φερες το καλοκαίρι μου | χάρη στο χέρι σου δεν χάθηκα | στην καλοσύνη σου και στην αγάπη σου | πόσο ζεστάθηκα | Έμαθε ο πόνος να λυγάει | πήρα κουράγιο στη ζωή | τώρα η αγάπη μ΄ οδηγάει | στ΄ όνειρο που κάναμε μαζί

06. Εγώ είμαι ένα παλιόπαιδο Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Πάνος Γαβαλάς | Στίχοι: Αναστάσιος Κουλούρης
Τι κάθεσαι μαζί μου και δε με παρατάς | αφού πονάς κοντά μου κι όλο καρδιοχτυπάς | Εγώ είμαι ένα παλιόπαιδο για σένα δεν αξίζω | χωρίς να θέλω να πονάς που θα σε βασανίζω | Απ' τα αισθήματά σου να μην παρασυρθείς | κοντά μου να το ξέρεις πως θα καταστραφείς | Εγώ είμαι ένα παλιόπαιδο για σένα δεν αξίζω | χωρίς να θέλω να πονάς που θα σε βασανίζω | Μη θέλεις να με φτιάξεις γιατί είναι πια αργά | κάποια βαριά κατάρα όλο με κυνηγά | Εγώ είμαι ένα παλιόπαιδο για σένα δεν αξίζω | χωρίς να θέλω να πονάς που θα σε βασανίζω

07. Έχω μια βάρκα με πανιά Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Κώστας Κωνσταντακόπουλος | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Έχω μια βάρκα, μια βάρκα με πανιά | και μια μικρή στην Κοκκινιά. | Ασημοστολισμένη | και πολυαγαπημένη | κι η ματιά της η γαλάζια | στην καρδιά μου κάνει νάζια. | Έχω μια βάρκα, μια βάρκα που χωρά | πέντε φιλιά και μια χαρά. | Μια πίκρα σαν θα πάρει | θα γείρει, θα μπατάρει | και η θάλασσα η γαλάζια | στην καρδιά μου κάνει νάζια. | Έχω μια βάρκα, μια βάρκα με πανιά | και μια μικρή στην Κοκκινιά. | Έχω μια βάρκα, μια βάρκα που χωρά | πέντε φιλιά και μια χαρά. | Μια πίκρα σαν θα πάρει | θα γείρει, θα μπατάρει | και η θάλασσα η γαλάζια | στην καρδιά μου κάνει νάζια.

08. Γύφτισσα μέρα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιώργος Κοντογιώργος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Γύφτισσα μέρα, στο παλιό μουράγιο | βλέπω την θάλασσα χωρίς, κουράγιο | βλέπω τα βράχια, και έχω μια λύπη | την Κυριακή αυτή, κάτι μου λείπει | Άσπρα βότσαλα στον ήλιο | και στη θάλασσα | την καρδιά μου | κυριακάτικα την χάλασα | Γύφτισσα τύχη, πες μου τι με σώνει | το απομεσήμερο για δες, ζυγώνει | Γύφτισσα μέρα, στο γυμνό κορμί σου | στην αμμουδιά να κυλιστώ μαζί σου

09. Η Μαρίνα η Σαλονικιά Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Γιώργος Ζαμπέτας
Ήτανε βαθύ σκοτάδι | κι έβρεχε πολύ | Σαν την είδα μεσ' στα μάτια | την αγάπησα πολύ | Μου 'χει κλέψει μου 'χει κλέψει | μου 'χει κλέψει την καρδιά | η Μαρίνα, η Μαρίνα, η Σαλονικιά | Από την Θεσσαλονίκη | χαιρετίσματα πολλά | μου 'στειλε με κάποιον φίλο | μια Σαλονικιά | Θα 'ρθω στη Θεσσαλονίκη | να μου δώσεις δυο φιλιά | Να τα πάρω στην Αθήνα | να κοιμάμαι αγκαλιά

10. Όποια και να 'σαι Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Γιώργος Σαμολαδάς
Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | κάνε μου απόψε συντροφιά. | Δεν σου ζητάω να μ' αγαπήσεις | λίγη ζητώ παρηγοριά. | Αν είν' η μοίρα μου σακατεμένη | δε φταίει ο κόσμος, ούτε κι εσύ. | Ό,τι αγαπάω εγώ πεθαίνει | και ξαναρχίζω απ' την αρχή. | Όσες γυναίκες έχω γνωρίσει | έφυγαν δίχως αφορμή | κι όμως δεν έχω καμιά μισήσει | στο ριζικό μου έχει γραφτεί. | Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | δυο λόγια πες μου τρυφερά, | λίγο η ψυχή μου να ξαλαφρώσει | κι αύριο πες μου γεια χαρά.

11. Άιντε και ντε Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Γιάννης Ρίτσος
Άιντε και ντε | άιντε και ντε | άιντε και ντε | άιντε ντε | άιντε και ντε | Άιντε το τραίνο πήγαινε | όρθιος ο μηχανοδηγός | με το κασκέτο του στραβά | καλό τιμόνι κουμαντάριζε | μες στη καπνιά | μες στη βραδυά | με μπλούζα σα λυκοπροβιά | ασίκης μηχανοδηγός | με το μικρό μουστάκι του | καλό τιμόνι οδήγαγε | το τραίνο για τον ουρανό | άιντε και ντε... | Κι όλο στον ουρανό το τραίνο πήγαινε | άιντε και νύχτωνε | πίσω του δάσος ορφανό | άφηνε μιαν ουρά καπνό | στο ματωμένο δειλινό | άιντε ντε | Άιντε και ντε... | μες στην πετσέτα το ψωμί και το κρομμύδι | ώρα για σχόλασμα παιδιά | ένας σπουργίτης μοναχά | τα ψίχουλα τσιμπολογά | άιντε και ντε... | Άιντε και ντε... | άιντε τα τραίνα βούλιαξαν | ένα μονάχο καταμόναχο | έξω απ' τις ράγες πήγαινε | με τους νεκρούς του θερμαστές | και τους νεκρούς εισπράκτορες | μια μαλακιάν ουρά καπνό | άφηνε μες στον ουρανό | μεγάλο δάσος ορφανό | μια μαλακιάν ουρά καπνό | στο μαραμένο δειλινό | άιντε και ντε... | Άιντε και ντε... | κάψα και σίδερο | Να μια, να δυο, να κι άλλη μια | λοστοί ξινάρια και σφυριά | κι ο δυναμίτης στη βραχόπετρα | στα μάτια σου πέτρα μουγκή | στα μάτια σου πέτρα σκληρή | σπίτι δεν έχτισες εσύ | με τη δουλειά σου τη βαριά | χτίσ' το λοιπόν με την βαριά | να δυο, να τρεις να κι άλλη μια | κι ο κόκορας λαλεί μακρυά | άιντε και ντε...

12. Όνειρό μου Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Γλέζος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Περπατούσα στ΄ όνειρό μου | κι είχε πέσει καταχνιά | σφαλιστά τα παραθύρια | λυπημένα τα παιδιά | Μα τι όνειρο είν΄ ετούτο | τρέμω ν΄ αποκοιμηθώ | έλα σκύψε μίλησέ μου | μήπως παρηγορηθώ | Βυθισμένο καραβάκι | και οι ναύτες πουθενά | κλαίγανε τριγύρω οι γλάροι | κι ήταν μαύρα τα βουνά | Έπεφτε στο σπίτι χιόνι | και δεν είδαμε φωτιά | ήσουνε στον κόσμο μόνη | και με παίρνανε μακρυά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης