Παρασκευή, 25 Ιουλίου 2014

Τραγούδια με στίχους του Νίκου Γκάτσου από το 1960 έως το 1979




















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια διαφόρων συνθετών με στίχους του Νίκου Γκάτσου

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Αν θυμηθείς τ' όνειρό μου Τραγούδι: Μαίρη Λίντα
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στην αγκαλιά μου κι απόψε σαν άστρο κοιμήσου | δεν απομένει στον κόσμο ελπίδα καμιά | τώρα που η νύχτα κεντά με φιλιά το κορμί σου | μέτρα τον πόνο κι άσε με μόνο στην ερημιά | Αν θυμηθείς τ' όνειρό μου | σε περιμένω να 'ρθεις | μ' ένα τραγούδι του δρόμου να ρθεις όνειρό μου | το καλοκαίρι που λάμπει τ' αστέρι με φως να ντυθείς

02. Σε πότισα ροδόσταμο Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στον άλλο κόσμο που θα πας | κοίτα μη γίνεις σύννεφο | κοίτα μη γίνεις σύννεφο | κι άστρο πικρό της χαραυγής | και σε γνωρίσει η μάνα σου | που καρτερεί στην πόρτα | Σε πότισα ροδόσταμο | με πότισες φαρμάκι | της παγωνιάς αητόπουλο | της ερημιάς γεράκι | Πάρε μια βέργα λυγαριά | μια ρίζα δεντρολίβανο | μια ρίζα δεντρολίβανο | και γίνε φεγγαροδροσιά | να πέσεις τα μεσάνυχτα | στη διψασμένη αυλή σου | Σε πότισα ροδόσταμο | με πότισες φαρμάκι | της παγωνιάς αητόπουλο | της ερημιάς γεράκι

03. Μυρτιά Τραγούδι: Μαίρη Λίντα
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Είχα μια θάλασσα στο νου | κι ένα περβόλι, περιβόλι τ' ουρανού. | Την ώρα π' άνοιγα πανιά | για την απάνω γειτονιά. | Στα παραθύρια τα πλατιά | χαμογελούσε μια μυρτιά. | Κουράστηκα να περπατώ | και τη ρωτώ και τη ρωτώ. | Πες μου, μυρτιά, να σε χαρώ: | Πού θα βρω χώμα, θα βρω χώμα και νερό | να ξαναχτίσω μια φωλιά | για της αγάπης τα πουλιά; | Στα παραθύρια τα πλατιά | είδα και δάκρυσε η μυρτιά. | Την ώρα π' άνοιγα πανιά | για την απάνω γειτονιά.

04. Είχα φυτέψει μια καρδιά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Με τ' αστεράκι της αυγής | στο παραθύρι σου σαν βγεις | κι αν δεις καράβι του νοτιά | να ΄ρχεται από την ξενιτιά | στείλε με τ' άσπρα σου πουλιά | γλυκά φιλιά | Με τ' αστεράκι της αυγής | στο παραθύρι σου σαν βγεις | κι αν δεις καράβι του νοτιά | να 'ρχεται από την ξενιτιά | στείλε με τ' άσπρα σου πουλιά | χίλια γλυκά φιλιά | Είχα φυτέψει μια καρδιά | στου χωρισμού την αμμουδιά | μα τώρα που ‘ρθα να σε βρω | με δαχτυλίδι και σταυρό | γίνε το φως μου και του κόσμου η ξαστεριά | κι απ' το παλιό μας το κρασί | δώσ' μου να πιω και πιες κι εσύ | να μείνω αγάπη μου για πάντα στην πικρή στεριά

05. Στράτα τη στράτα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Χορωδία
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σ' αυτό το δρόμο | που διάλεξες να πας | κοίτα να προφτάσεις τον καιρό | που 'ναι σαν το κύμα τ' αλμυρό | Στράτα τη στράτα | σου το 'χω πει | φεύγουν τα νιάτα | σαν αστραπή | Σ' αυτό το δρόμο | που διάλεξες να πας | πέρασα κι εγώ κάποια βραδιά | για του φεγγαριού | την αμμουδιά | Στράτα τη στράτα | σου το 'χω πει | φεύγουν τα νιάτα | σαν αστραπή

06. Αγάπη δίχως άκρη Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Αγάπη δίχως άκρη κι η θάλασσα πλατιά | Και της καρδιάς το δάκρυ, ω, ω, ω | Πικρή σταλαγματιά | Κοιμήσου παλικάρι στο κύμα τ' αρμυρό | Θ' αλλάξει το φεγγάρι, ω, ω, ω | Κι εγώ, κι εγώ θα καρτερώ | Αστροφεγγιά του Μάρτη, τ' Απρίλη ξαστεριά | Δε σου ’μελλε γλυκέ μου, ω, ω, ω | Να ξαναδείς στεριά | Κοιμήσου παλικάρι στο κύμα τ' αρμυρό | Θ' αλλάξει το φεγγάρι, ω, ω, ω | Κι εγώ, κι εγώ θα καρτερώ

07. Φέρτε μου τη θάλασσα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Φέρτε μου τη θάλασσα να τη προσκυνήσω, | φέρτε μου τον ήλιο της να προσευχηθώ. | Έθρεψα τα σπλάχνα σου, κύμα πελαγίσιο, | με χιλιάδες μνήματα μέσα στο βυθό. | Φέρτε μου τη θάλασσα να τη προσκυνήσω, | φέρτε μου τον ήλιο της να προσευχηθώ. | Φέρτε μου τη θάλασσα να τη τραγουδήσω, | φέρτε μου τον ήλιο της για να ζεσταθώ. | Οι νεκρές αγάπες μου δεν θα ‘ρθούνε πίσω, | βάλτε με στον κόρφο της ν' αποκοιμηθώ. | Φέρτε μου τη θάλασσα να τη τραγουδήσω, | φέρτε μου τον ήλιο της για να ζεσταθώ. | Φέρτε μου τη θάλασσα να τη προσκυνήσω, | φέρτε μου τον ήλιο της να προσευχηθώ.

08. Τ' όνειρο καπνός Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Έσπειρα στον κήπο σου χορτάρι | να 'ρχονται το βράδυ τα πουλιά | τώρα ποιο φεγγάρι σ' έχει πάρει | κι άδειασε τού κόσμου η αγκαλιά | Στης νύχτας το μπαλκόνι | παγώνει ο ουρανός | κι είν' η αγάπη σκόνη | και τ' όνειρο καπνός | Κύλησαν τα νιάτα στο ποτάμι | κι έγινε ο καιρός ανηφοριά | Ήμουνα στον άνεμο καλάμι | κι ήσουνα στην μπόρα λυγαριά

09. Σήμερα βράδιασε νωρίς Τραγούδι: Μίκης Θεοδωράκης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σήμερα βράδιασε νωρίς | και μάτι δεν σε βλέπει | να ξαγρυπνήσεις δεν μπορείς | να κοιμηθείς δεν πρέπει | Φεγγάρι μου θαλασσινό | πουλί μου πελαγίσιο | σε ποιας καρδιάς τον ουρανό | θα (να) 'ρθω να σ' αναστήσω | Είδα στην έρμη ακρογιαλιά | του χωρισμού τα φώτα | μην κατεβαίνεις τα σκαλιά | να σε φιλήσω πρώτα

10. Τ' αστέρι του βοριά Τραγούδι: Λάκης Παππάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Τ' αστέρι του βοριά | θα φέρει η ξαστεριά | μα πριν φανεί μέσα από το πέλαγο πανί | θα γίνω κύμα και φωτιά | να σ' αγκαλιάσω ξενιτιά | Κι εσύ χαμένη μου Πατρίδα μακρινή | θα γίνεις χάδι και πληγή | σαν ξημερώσει σ' άλλη γη | Τώρα πετώ για της ζωής το πανηγύρι, | Τώρα πετώ για της χαράς μου τη γιορτή | Φεγγάρια μου παλιά | καινούρια μου πουλιά | διώχτε τον ήλιο και τη μέρα απ' το βουνό | για να με δείτε να περνώ | σαν αστραπή στον ουρανό.

11. Κουρασμένο παλικάρι Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Κουρασμένο παλικάρι | τώρα που δε μ’ αγαπάς | πάρε το χρυσό φεγγάρι | στον παράδεισο να πας | Ήσουν λυπημένο κύμα, | δεν είχες ακρογιάλι να σταθείς | στης αγάπης μας το μνήμα | καρτερώ να ’ρθεις να κοιμηθείς | Κουρασμένο παλικάρι, | γίνε φως του αυγερινού | κι άσ’ τη νύχτα να σε πάρει | στο περβόλι του ουρανού

12. Στο Λαύριο γίνεται χορός Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Έριξα πέτρα στο πηγάδι | για να βρω νερό | ένα χρυσό φλουρί στον Άδη | και σε καρτερώ. | Δεν έχω ελπίδα να χαρώ | τη χάρη σου μεσ' το χορό. | Ποιος είν' απόψε ο τυχερός; | στο Λαύριο γίνεται χορός. | Ψυχή στο βράχο καρφωμένη | με εφτά καρφιά | Μπόρα πικρή σε περιμένει | Και μια συννεφιά | Εφτά καρφιά εφτά παιδιά | Μου 'χουν ματώσει την καρδιά. | Ποιος είν' απόψε ο τυχερός; | στο Λαύριο γίνεται χορός. | Μια σπίθα ανάβει | μέσα απ' τη σβησμένη πυρκαγιά | Κι είναι κερί που καίει τη νύχτα | μπρος στην Παναγιά. | Ποιος είν' απόψε ο τυχερός; | στο Λαύριο γίνεται χορός.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Άσπρη μέρα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Θα ποτίσω μ' ένα δάκρυ μου αλμυρό | τον καιρό, πικρά καλοκαίρια, | έμαθα κοντά σου να περνώ, | Νεκρά περιστέρια | γέμισε η αυγή τον ουρανό. | Θα γυρίσω λυπημένη Παναγιά. | Έχε γεια, μην κλαις το μαράζι, | μάθε φυλακτό να μην κρεμάς. | Να λες "Δεν πειράζει, | Θα 'ρθει η άσπρη μέρα και για μας".

02. Η νύχτα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Έσβησε τ' άστρο | και το φεγγάρι | κι έγινε η νύχτα | πικρή λαβωματιά | Πού να 'ναι τώρα | το παλικάρι | σε ποιο λιμάνι | ποια θάλασσα πλατιά | Στον κεραυνό και στη βροχή | κάνω κρυφά μια προσευχή | να 'χεις τον ήλιο συντροφιά | στη συννεφιά | Έκλεισαν όλες | του κόσμου οι στράτες | χάθηκε η μέρα | βασίλεψε το φως | Ρωτώ τη νύχτα | και τους διαβάτες | πού να 'ναι ο φίλος | πού να 'ναι ο αδερφός | Στον κεραυνό και στη βροχή | κάνω κρυφά μια προσευχή | να 'χεις τον ήλιο συντροφιά | στη συννεφιά

03. Μάτια βουρκωμένα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Κάτω στον Πειραιά | στα Καμίνια | φτώχεια καλή καρδιά | μα και γκρίνια | μάζεψα μια βραδιά | τα σαΐνια | κι ήρθα κρυφά | τον παλιό μου καημό | να σου πω | Μάτια βουρκωμένα | παραπονεμένα | δίχως αγάπη και πόνο | κανένας δεν ζει | μάτια βουρκωμένα | πάρτε με κι εμένα | πάρτε με τώρα να πάμε | στο κόσμο μαζί  | Κάτω στον Πειραιά | στο μουράγιο | είπα να σκοτωθώ | μα τον άγιο | μα έκανα υπομονή | και κουράγιο | κι ήρθα κρυφά | τον παλιό μου καημό | να σου πω

04. Στου Όθωνα τα χρόνια Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ένα μεσημέρι | στης Ακρόπολης τα μέρη | άπονοι ληστές | κάναν τις πέτρες τις ζεστές | λημέρι | Στο Μοναστηράκι | Βαυαροί χωροφυλάκοι | μες στην αντηλιά, χορεύουν μπρος στον βασιλιά | συρτάκι | Στην Κρήτη και στη Μάνη | θα στείλουμε φιρμάνι | σε πολιτείες και χωριά | θα στείλουμε φιρμάνι | να 'ρθούν οι πολιτσμάνοι | να κυνηγήσουν τα θεριά. | Κάτω στο λιμάνι | τραγουδούν οι πολιτσμάνοι | ήρθαν τα παιδιά | μα έχουν ακόμα την καρδιά | στην Μάνη | Ήρθανε την Τρίτη | τα παιδιά του Ψηλορείτη | πίνουν τσικουδιά, μα έχουν ακόμα την καρδιά | στην Κρήτη | Στην Κρήτη και στη Μάνη | εστείλαμε φιρμάνι | σε πολιτείες και χωριά | εστείλαμε φιρμάνι | κι ήρθαν οι πολιτσμάνοι | και διώξαν όλα τα θεριά.

05. Η κόρη του πασά Τραγούδι: Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Του Χατζησταυρή τ’ αγόρι | που το λέγανε Γρηγόρη | δρόμο παίρνει δρόμο αφήνει | ξημερώνεται στη Σμύρνη. | Κάτω στα ντερσέκια τα παλιά | βλέπει να περνά μια κοπελιά. | Ήταν κόρη του πασά | και τη λέγαν Αϊσά. | Ο Γρηγόρης βόλτα, βόλτα | φτάνει στου πασά την πόρτα | μα του φέρνει το χαμπέρι | γυφτοπούλα από τ’ Αλγέρι. | Χτες, του λέει, που φούντωσε η φωτιά | έριξα για σένα τα χαρτιά. | Τη ζωή σου αν αγαπάς | τέτοια πόρτα μη χτυπάς. | Του Χατζησταυρή τ’ αγόρι | κλαίει για του πασά την κόρη. | Και Χριστός κι Αλλάχ αντάμα | άρχισαν κι αυτοί το κλάμα.

06. Γεια σου χαρά σου Βενετιά Τραγούδι: Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Γεια σου χαρά σου Βενετιά | πήρα τους δρόμους του νοτιά | και τραγουδώ στην κουπαστή | σ' όλο τον κόσμο ν' ακουστεί | Φύσα αεράκι φύσα με | μη χαμηλώνεις ίσαμε | να δω γαλάζια εκκλησιά | Τσιρίγο και Μονεμβασιά | Γεια σου χαρά σου Βενετιά | βγήκα σε θάλασσα πλατιά | κι απ' το κατάρτι το ψηλό | τον άνεμο παρακαλώ | Φύσα αεράκι φύσα με | μη χαμηλώνεις ίσαμε | να δω στην Κρήτη μια κορφή | που έχω μανούλα κι αδελφή

07. Σπίτι μου Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σπίτι μου με τ' άσπρα σου γιασεμιά | σπίτι μου παλιά μου κληρονομιά | γύρισα σηκώνοντας τον σταυρό | χαλάσματα τριγύρω σου για να βρω | Τι θες εδώ ταξιδιώτη | με τα σπασμένα κουπιά | ούτε η αγάπη σου η πρώτη | δεν σε θυμάται πια | Σπίτι μου παλιά μου κληρονομιά | παλάτι μου, στου κόσμου την ερημιά

08. Ήρθατε σαν κύματα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σημαδεμένη και προδομένη | έμεινε πάντα η δική μας η γενιά. | Μας βρήκαν μπόρες, δύσκολες ώρες | κι ούτε λυχνάρι, | ούτε φως στη σκοτεινιά. | Ω, ήρθατε σαν κύματα, | ω, θύμησες παλιές. | Ω, πάνω από συντρίμματα, | ω, κι άδειες αγκαλιές. | Ξεκληρισμένα και πικραμένα | μείνανε πάντα | της γενιάς μου τα παιδιά. | Κάντε κουράγιο κι απ' το ναυάγιο | κάπου θα βρούμε | της χαράς την αμμουδιά.

09. Μια Κεφαλλονίτισσα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μια Κεφαλλονίτισσα μέσ' απ' τ' Αργοστόλι | μια Κεφαλλονίτισσα και πώς να σας το πω. | Μια Κεφαλλονίτισσα μου 'δωσε πιστόλι | μου 'δωσε περίστροφο να πάω να σκοτωθώ. | Ντόνα Μαντόνα γλυκιά Κεφαλλονίτισσα | Ντόνα Μαντόνα με πίκρανες πολύ. | Όχι κυρά μου όχι, πιστόλι δε σου ζήτησα | όχι κυρά μου όχι, σου ζήτησα φιλί. | Μια Κεφαλλονίτισσα κάποιο μεσημέρι | μια Κεφαλλονίτισσα και πώς να σας το πω. | Μια Κεφαλλονίτισσα μου 'δωσε μαχαίρι | άγιε μου Γεράσιμε για να μαχαιρωθώ. | Ντόνα Μαντόνα γλυκιά Κεφαλλονίτισσα | Ντόνα Μαντόνα με πίκρανες πολύ. | Όχι κυρά μου όχι, μαχαίρι δε σου ζήτησα | όχι κυρά μου όχι, σου ζήτησα φιλί.

10. Στο μαγαζάκι του Μηνά Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στο μαγαζάκι του Μηνά | ο νους μου πάντα τριγυρνά | και συλλογιέμαι τα χλωμά τα δειλινά | όταν ερχόσουνα κλεφτά | με διπλωμένα τα λεφτά | να πάρεις φόδρα και ταφτά. | Στο μαγαζάκι του Μηνά | το παραμύθι ξεκινά | όταν ερχόσουνα σαν σβούρα που γυρνά | για ν΄ αγοράσεις βερεσέ | δυο μασουράκια ντεμισέ | κι όλοι στενάζανε για σε. | Τι τα θέλεις πια τα λούσα | τι τα θέλεις τα προικιά | μα την Άγια Ελεούσα | είσαι κι απ΄ το μέλι πιο γλυκιά. | Στο μαγαζάκι του Μηνά | βλέπω τον κόσμο να περνά | μα εσύ μικρούλα μου δε φάνηκες ξανά | με την καινούρια σου ποδιά | μια χειμωνιάτικη βραδιά | να μου ζεστάνεις την καρδιά. | Τι τα θέλεις πια τα λούσα | τι τα θέλεις τα προικιά | μα την Άγια Ελεούσα | είσαι κι απ΄ το ρόδι πιο γλυκιά.

11. Κοριτσάκι μου με τ' άσπρα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Κοριτσάκι μου με τ' άσπρα | μην πολυδιαβάζεις τ' άστρα | Ο καιρός είναι χρυσάφι | κι ό,τι γράφει δεν ξεγράφει | Μην πιστεύεις τον Τοξότη | τον αγέλαστο προδότη | μην κοιτάς να σε χαρώ | πέρα απ' τον Αιγόκερω | Κοριτσάκι μου με τ' άσπρα | μην πολυδιαβάζεις τ' άστρα | τη ζωή σου πάλι μέτρα | με το χώμα και την πέτρα | Μην αφήνεσαι στον Ταύρο | με το μέτωπο το μαύρο | και ποτέ απ' τους Ιχθείς | συμβουλή να μη δεχθείς. | Κοριτσάκι μου με τ' άσπρα | φύγε απ' του ουρανού τα κάστρα | κι ασ’ τη μοίρα σου στη γη | μόνη της να σ' οδηγεί | Μη μου λες για την Παρθένα | που με γέλασε και μένα | και τον άστατο Ζυγό | μην τον έχεις για οδηγό.

12. Πέντε στρατηγοί Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Πέντε στρατηγοί | στρατηγοί | Στρατηγούλα μου | πέντε στρατηγοί | κυβερνάν τη Γη. | Πότε στην Αγκόλα | πότε στο Σουδάν | τα τρυγάνε όλα | κι όλα τα μαδάν. | Πέντε στρατηγοί | στρατηγοί | Στρατηγούλα μου | πέντε στρατηγοί | κυβερνάν τη Γη. | Πότε στην Κορέα | πότε στη Χιλή | τα περνάν ωραία | κι είναι παχουλοί. | Πέντε στρατηγοί | στρατηγοί | Στρατηγούλα μου | πέντε στρατηγοί | κυβερνάν τη Γη. | Τώρα στην Ευρώπη | πιάσανε μαγιά | κι έχουνε σαν τόπι | τη φτωχολογιά. | Πέντε στρατηγοί | στρατηγοί | Στρατηγούλα μου | πέντε στρατηγοί | τυραννάν τη Γη.

Ο τρίτος δίσκος

01. Βρέχει ο Θεός Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σιγά, σιγά κι αυτό το βράδυ | Θα ‘ρθω στην πόρτα σου για λίγο να σταθώ | Σιγά, σιγά μες στο σκοτάδι | ένα παράπονο της νύχτας να σου πω | Μη μου κρατάς κλειστή την πόρτα | Βρέχει ο Θεός και θα βραχώ | Άνοιξε αγάπη μου σαν πρώτα | Να μπω κι εγώ να ζεσταθώ | Σιγά, σιγά κι αυτό το βράδυ | στα σκαλοπάτια σου και πάλι θα βρεθώ, | σιγά, σιγά μες στο σκοτάδι | ένα παράπονο της νύχτας να σου πω | Μη μου κρατάς κλειστή την πόρτα | Βρέχει ο Θεός και θα βραχώ | Άνοιξε αγάπη μου σαν πρώτα | Να μπω κι εγώ να ζεσταθώ

02. Πού να βρω ταχυδρόμο Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Πού νά ’βρω ταχυδρόμο να σου στείλω | θα 'ρθει χειμώνας και βροχή, | δεν έχω στη ζωή κανένα φίλο | κι εσύ μ' αφήνεις μοναχή. | Γύρνα στ' αραχνιασμένο σπίτι | να σε γεμίσω με φιλιά, | γύρνα χαμένο μου σπουργίτι | να βρεις την πρώτη σου φωλιά. | Πού νά ’βρω σκαλοπάτι να καθίσω | και παραθύρι να σταθώ, | το βράδυ που θα 'ρθεις να σ' αντικρίσω | και καλησπέρα να σου πω.

03. Άπονη καρδιά Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Άπονη καρδιά παρακαλώ, παρακαλώ | Θά ’ρθω μια βραδιά | παλιούς καημούς να σου θυμίσω | Άπονη καρδιά παρακαλώ, παρακαλώ | Θά ’ρθω μια βραδιά | και θα σου τραγουδήσω | Έβγα τα μεσάνυχτα ψηλά στο παραθύρι | Έβγα τα μεσάνυχτα με την αστροφεγγιά | Άπονη καρδιά θάρθω μια βραδιά | θά ’ρθω στην αγάπη σου να βρω παρηγοριά | Άπονη καρδιά παρακαλώ, παρακαλώ | Πότε θα σε δω | στα χέρια μου να σε κρατήσω | Άπονη καρδιά παρακαλώ, παρακαλώ | Θά ’ρθω μια βραδιά | κρυφά να σου μιλήσω

04. Αύριο πάλι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Αύριο πάλι, αύριο πάλι θα 'ρθω να σε βρω | Κρίμα που δεν με πιστεύεις | Κρίμα που μ' αφήνεις μόνο μου να ζω | Αύριο πάλι, αύριο πάλι θα 'ρθω να σου πω | Κρίμα που δεν με πιστεύεις | Κρίμα που δεν ξέρεις πόσο σ' αγαπώ

05. Με γνώρισες φτωχόπαιδο Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Γεννήθηκα φτωχόπαιδο | γεννήθηκες κυρά | Εγώ με το παράπονο | κι εσύ με την χαρά | Σε γλίτωσα μια μέρα απ' τον γκρεμό | και μού ’βαλες μαχαίρι στο λαιμό | Σε γλίτωσα μια μέρα απ' τον γκρεμό | και ζω με τον δικό σου τον καημό. | Μεγάλωσα φτωχόπαιδο | μεγάλωσες κυρά | Εσύ στο παραθύρι σου | κι εγώ στην αγορά | Διψούσα και δε μου 'δωσες νερό | τη δίψα μου να σβήσω δεν μπορώ | Διψούσα και δε μου 'δωσες να πιω | τον πόνο μου δεν έχω πού να πω. | Με γνώρισες φτωχόπαιδο | σε γνώρισα κυρά | Θα θυμηθείς το δάκρυ μου | κι εσύ καμιά φορά | Καράβι περιμένει στον γιαλό | τα βάσανα δεν έχουν τελειωμό | Καράβι περιμένει στον γιαλό | αρχόντισσα, μου πήρες το μυαλό.

06. Είχαμε περηφάνια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στον πόλεμο με γνώρισες | στο χαλασμό του κόσμου | και φυλαχτό μου φόρεσες | για να γυρίσω φως μου | Το δάκρυ κάναμε νερό | και το κρασί φαρμάκι | και με το κύμα τ' αλμυρό | χορτάσαμε ψωμάκι | και με το κύμα τ' αλμυρό | χορτάσαμε ψωμάκι | το δάκρυ κάναμε νερό | και το κρασί φαρμάκι | Κι είχαμε περηφάνια | στην πίκρα στην ορφάνια | στην πίκρα στην ορφάνια | είχαμε περηφάνια | Φτερά μου δώσαν οι Θεοί | κι απ' τη φωτιά σε πήρα | χαρά να σ' έχω στη ζωή | παρηγοριά στη μοίρα | Το δάκρυ κάναμε νερό | και το κρασί φαρμάκι | και με το κύμα τ' αλμυρό | χορτάσαμε ψωμάκι | και με το κύμα τ' αλμυρό | χορτάσαμε ψωμάκι | το δάκρυ κάναμε νερό | και το κρασί φαρμάκι | Κι είχαμε περηφάνια | στην πίκρα στην ορφάνια | στην πίκρα στην ορφάνια | είχαμε περηφάνια

07. Τη νύχτα που σ' αντάμωσα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σβησμένο το χαμόγελο στα χείλη | Κλεισμένο στην καρδιά το μυστικό | Ποιος είπε λίγη αγάπη να μου στείλει | Ποιος μ’ άναψε φωτιά να ζεσταθώ | Αν είσαι εσύ | Σ’ έχω λησμονήσει | Σαν το κρασί | στην κούπα την χρυσή | Αν είσαι εσύ | Καημούς μ’ έχεις ποτίσει | Τη νύχτα που σ’ αντάμωσα σ΄ένα καλντερίμι | Και πόνεσα και δάκρυσα κι έγινε συντρίμμι | Αν είσαι εσύ | Φύγε από κοντά μου | Άσπρο νησί | Στο φως το θαλασσί | Αν είσαι εσύ | Μου πήρε τη χαρά μου | Τη νύχτα που σ’ αντάμωσα σ’ ένα καλντερίμι | Και πόνεσα και δάκρυσα κι έγινα συντρίμμι

08. Μην κάνεις πείσματα Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Άνοιξα την πόρτα μια Κυριακή για να πάμε βόλτα, | άνοιξα την πόρτα μια Κυριακή και σε καρτερώ. | Πάρε το δρόμο, το δρόμο, το δρόμο κι έλα μου, | φωτιά και τρέλα μου. | Στείλε τον ήλιο, τον ήλιο και τα φεγγάρια σου | να βρω τ’ αχνάρια σου. | Βγήκα στο μπαλκόνι μια Κυριακή μ’ ένα χελιδόνι, | βγήκα στο μπαλκόνι μια Κυριακή να σε ξαναδώ. | Έχει ο καιρός, ο καιρός, ο καιρός γυρίσματα, | μην κάνεις πείσματα. | Πάρε μαχαίρι, μαχαίρι κι αν θέλεις, χτύπα με, | κακό δεν είπαμε. | Πήρα το δρομάκι μια Κυριακή, μ’ έπιασε μεράκι, | πήρα το δρομάκι μια Κυριακή στον πλατύ γιαλό. | Χρόνια, κυρά μου, κυρά μου, κυρά μου θάλασσα | σε παρακάλεσα. | Στείλε τον ήλιο, τον ήλιο και τα φεγγάρια σου | να βρω τ’ αχνάρια σου.

09. Μακρινή της αγάπης ώρα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς & Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στη ζωή μας βρήκαμε | ήλιους και φεγγάρια. | Μόνοι μας τα σβήσαμε | κι ήρθανε σκοτάδια. | Μακρινή της αγάπης ώρα, | σε ξεχάσαμε. | Μες στη λάσπη και μες στη μπόρα | τις ψυχές μας τις χάσαμε. | Όλα γκρεμιστήκανε, | δεν υπάρχει νόμος. | Στην καρδιά παράπονο | και στα μάτια ο τρόμος. | Το σκυλί στην πόρτα μας | έγινε τσακάλι. | Πέφτουν οι καλύτεροι | προχωρούν οι άλλοι.

10. 1922 Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Βοριάς και κρύο | έξω φυσάει | κι ο καπετάνιος | στο καφενείο | καπνό μασάει | Μισοκοιμάται | μισοθυμάται | και τραγουδάει: | Παιδάριο, παιδάριο | στην Προύσα στον Σαγγάριο | μες στου πολέμου τη φωτιά | έριξ' η μοίρα τα χαρτιά | και με την πρώτη καραβιά | γλιτώσαμε από την σκλαβιά | και πέσαμε στην προσφυγιά | Ανατολή, Ανατολή | δική σου είμαστε φυλή. | Στη Μυτιλήνη και στη Χιο | μακρυά από τ' άγριο το στοιχειό | μας βάλανε σ' ένα χωριό | και στήσαμε νοικοκυριό | ώσπου την άλλη την χρονιά | φύσηξε αγέρας τα πανιά | και φτάσαμε στην Κοκκινιά | Εδώ ριζώσαμε βαθειά | με τους καημούς μας αρμαθιά | και μέσα στην αναποδιά | κάναμ' αγγόνια και παιδιά | Ψωμί μας φέρνουν και κρασί | τώρα που μείναμε μισοί | δόξα Σοι Κύριε δόξα Σοι.

11. Οι ρήτορες Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Έρημες κι άδειες οι πλατείες | τα καταστήματα κλειστά | Θέ μου, σαν πόσες αμαρτίες | του ανθρώπου η μοίρα σου χρωστά. | όλοι τραβούν στην αγορά | κι οι ρήτορες απ΄το μπαλκόνι | ποτίζουν τις ψυχές μ΄ αφιόνι | και κόβουν χέρια και φτερά. | Πότε θα βγει να σκούξει κάποιος: | Αυτός ο κόσμος είναι σάπιος! | Άλλοι κοιτάν αριστερά | κι άλλοι δεξιά γυρνάν το μάτι | και περιμένουν όλοι κάτι | σαν στρατιωτάκια στη σειρά. | Και προχωρούν κι οι ποιητές | με χρώματα και ουράνια τόξα | να μοιραστούνε λίγη δόξα | με του λαού τους μαυλιστές.

12. Ελλάδα, Ελλάδα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Πού πήγαν οι ώρες, πού πήγαν οι μέρες, πού πήγαν τα χρόνια, | φωτιά στα Χαυτεία, καπνιά στην Αιόλου, βρωμιά στην Ομόνοια, | ουρλιάζουν τριγύρω Φολκσβάγκεν και Φίατ, Ρενώ και Τογιότα, | σε λίγο νυχτώνει, στους άχαρους δρόμους θ' ανάψουνε τα φώτα | κι ανθρώποι μονάχοι στην κόλαση ετούτη θα γίνουν λαμπάδα. | Πώς τα 'κανες έτσι τα μαύρα παιδιά σου Ελλάδα, Ελλάδα. | Πού πήγες Αφρούλα του ονείρου λουλούδι, πού πήγες Ελένη, | κρυφές αμαρτίες της άχαρης μέρας, το φως δεν ξεπλένει, | μονάχα πληβείοι με μάτια θλιμμένα χτυπάνε καρτέλες, | στον άθλιο μισθό τους σφιχτά κολλημένοι σαν στρείδια, σαν βδέλλες, | για ένα τριάρι, για λίγη βενζίνα για μια φασολάδα. | Πώς τα 'κανες έτσι τα μαύρα παιδιά σου Ελλάδα, Ελλάδα. | Πού πήγες αγάπη, παράδεισε πρώτε, πού πήγες ελπίδα, | περάσαν οι μέρες, περάσαν τα χρόνια κι ακόμα δεν είδα | ατρόμητους άνδρες, σοφούς κυβερνήτες, μεγάλους αντάρτες, | να σπάζουν τις πύλες, να ρίχνουν τα τείχη, ν' αλλάζουνε τις στράτες | κι η νύχτα να γίνει χρυσό μεσημέρι κι η χώρα λιακάδα. | Πώς τα 'κανες έτσι τα μαύρα παιδιά σου Ελλάδα, Ελλάδα.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης