Σάββατο, 28 Ιουνίου 2014

Τα καλύτερα του Μάνου Λοΐζου





















01. Ο δρόμος Τραγούδι: Σούλα Μπιρμπίλη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Κωστούλα Μητροπούλου
Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία | κάποιος την έγραψε στον τοίχο με μπογιά | ήταν μια λέξη μοναχά ελευθερία | κι ύστερα είπαν πως την έγραψαν παιδιά | Κι ύστερα πέρασε ο καιρός κι η ιστορία | πέρασε εύκολα απ' τη μνήμη στην καρδιά | ο τοίχος έγραφε μοναδική ευκαιρία | εντός πωλούνται πάσης φύσεως υλικά | Τις Κυριακές από νωρίς στα καφενεία | κι ύστερα γήπεδο στοιχήματα καυγάς | ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία | είπανε όμως πως την έγραψαν παιδιά

02. Καράβια αλήτες Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Φώντας Λάδης
Καράβια αλήτες μας σφύριξαν κάτι. | Μας είπαν ελάτε, μας κλείσαν το μάτι. | Μπροστά μας περνάνε, μα δε σταματάνε. | Τα άσπρα πανιά τους δεν ήταν για μας. | Καράβια περάσαν, χαθήκαν στα βάθη. | Γιατί μας γελάσαν κανείς δε θα μάθει. | Ανάποδη μέρα, τα τράβηξε πέρα. | Σ' αυτό το λιμάνι δεν φεύγει κανείς. | Στο 'να μου χέρι το τσιγάρο | μοιάζει με χαμένο φάρο. | Κι άμα θα σβήσει, θα 'ρθει μπόρα. | Σχόλασε το γλέντι τώρα.

03. Νανούρισμα Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Θα κεντήσω πάνω στου αλόγου σου τη σέλλα | με διαμαντόπετρες σωρό | του φεγγαριού το πήγαιν' έλα | στο πελαγίσιο το νερό | Αγόρι μου, αγόρι μου | αγόρι μου να σε χαρώ | Θα κεντήσω στ' ασημοπίστολα σου πλάι | της χελιδόνας το φτερό | κι έναν σταυρό να σε φιλάει | τις νύχτες που σε καρτερώ | Θα κεντήσω πάνω στο δίκοπό σου λάζο | το βλέμμα σου το καθαρό | αυτό το βλέμμα το γαλάζιο | που δε χορταίνω να θωρώ

04. Νύχτα μικρή αρχόντισσα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάρω Λήμνου
Μικρό αστέρι της αυγής | Καινούρια μέρα φέρνει | Μικρό αστέρι χωρισμού | Τον πόνο μου ανασταίνει | Νύχτα μικρή αρχόντισσα | Νύχτα πικρή κυρά μου | Εσύ μετράς τις ώρες σου | Κι εγώ τα δάκρυά μου | Μικρό αστέρι της αυγής | Αλάργεψε λιγάκι | Θα πάρει η μέρα την χαρά | Θα φέρει το φαρμάκι

05. Ξημερώνει Πρωτομαγιά Τραγούδι: Σούλα Μπιρμπίλη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάρω Λήμνου
Πότισε ουρανέ την ξερή μας τη γη, | τα φτερά άνοιξε κουρασμένο πουλί. | Κράτα, κράτα καρδιά, | ξημερώνει Πρωτομαγιά... | Μάνα γέννησε δίχως φόβο κι οργή, | τ' όνειρο θα βρει και νερό και ψωμί. | Γέλα, γέλα καρδιά, | ξημερώνει Πρωτομαγιά...

06. Πόσο σ' αγαπώ Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έλα να σου δείξω τις τριανταφυλλιές | τα πράσινα, τα κόκκινα, τα σπίτια, τις αυλές. | Πόσο σ' αγαπώ, πουλάκι του δρόμου, | πόσο σ' αγαπώ, πόσο σ' αγαπώ | Έλα να σου πω αγόρι γλυκό μου | πόσο σ' αγαπώ, πόσο σ' αγαπώ. | Έλα να σου μάθω, πως είναι το φιλί, | σαν κόκκινο τριαντάφυλλο και σαν ανατολή | Πόσο σ' αγαπώ, πουλάκι του δρόμου, | πόσο σ' αγαπώ, πόσο σ' αγαπώ | Έλα να σου πω αγόρι γλυκό μου | πόσο σ' αγαπώ, πόσο σ' αγαπώ. | Έλα να σου δείξω το στάχυ το ξανθό | τ' αστέρια που σωπαίνουνε για ν' αποκοιμηθώ | Πόσο σ' αγαπώ, πουλάκι του δρόμου, | πόσο σ' αγαπώ, πόσο σ' αγαπώ | Έλα να σου πω αγόρι γλυκό μου | πόσο σ' αγαπώ, πόσο σ' αγαπώ.

07. Το φεγγάρι έρημο Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάρω Λήμνου
Το φεγγάρι έρημο | Στο μεγάλο δρόμο | Κι ο καημός μου μοναχός | Στον μεγάλο πόνο | Έλα απόψε συντροφιά | Παλιά γλυκιά μου αγκαλιά | Να γείρω ν' αποκοιμηθώ | Να γείρω να ξεχάσω | Το φεγγάρι έρημο | Το χτυπάει τ΄ αγιάζι | Την καρδιά μου την χτυπά | Το σκληρό μαράζι

08. Η κιθάρα Τραγούδι: Σούλα Μπιρμπίλη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Federico Garcia Lorca & Βασίλης Πετρής
Αρχίζει ο θρήνος της κιθάρας | Σπάζουν οι κούπες της αυγής. | Αρχίζει ο θρήνος της κιθάρας. | Δεν ωφελεί κι αν πεις να πάψει. | Δεν το μπορείς να πεις να πάψει. | Κλαίει , κλαίει μονότονα | Όπως κλαίει το νερό | Όπως κλαίει ο άνεμος | Πάνω απ΄ το χιόνι. | Αϊ κιθάρα, αϊ καρδιά | Πληγωμένη, | Πληγωμένη από πέντε λόγχες.

09. Μικρός ο κόσμος γύρω μου Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Αθανάσιος Χαμπίτης
Φεύγει ο καιρός κι εγώ περνώ | Νυχτώνει σκοτεινιάζει | Μόνος στην πόλη τριγυρνώ | Σαν παίρνει και βραδιάζει | Μικρός ο κόσμος γύρω μου | Κι ας είν' μεγάλοι οι δρόμοι | Ποιος νοιάζεται την μοίρα μου | Ποιον καίνε οι ξένοι πόνοι | Όποιον ρωτώ, δεν μου μιλά | Σ' όποιον γελώ μου φεύγει | Κι αν έχω μια ζεστή καρδιά | Κανένας δεν την θέλει

10. Ο μικρός εγώ δικτάτωρ Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Η εξουσία μου μεγάλη | Κι ας είν' άδειο το κεφάλι | Έχω εγώ τρανό κουτάλι | Και γυρίζω το τσουκάλι | Ο μικρός εγώ δικτάτωρ | Σε παλιάτσους αυτοκράτωρ | Πλέμπα ή μεγαλουσιάνοι | Στο ίδιο βράζετε καζάνι | Μα εγώ έχω τη κουτάλα | Και σας δίνω στην κεφάλα | Ο μικρός εγώ δικτάτωρ | Σε παλιάτσους αυτοκράτωρ

11. Η δουλειά κάνει τους άντρες Τραγούδι: Βίκυ Παπά
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το πλαστό το πασαπόρτι | σαν και την καρδιά σου μόρτη | σαν την κάλπικη καρδιά σου | τη σκληρή | Μη βροντοχτυπάς τις χάντρες | η δουλειά κάνει τους άντρες | το γιαπί το πιλοφόρι το μυστρί | Ρημαδιό ζωή και σπίτι | απ' τα χούγια σου αλήτη | που μετράς το αντριλίκι | με βρισιές | Μη βροντοχτυπάς τα ζάρια | όσοι είναι παλικάρια | τη ζωή τους την περνούν στις σκαλωσιές

12. Παραμυθάκι μου Τραγούδι: Βαγγέλης Φιλιππάτος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σου ‘παν πως είμαι μπελαλής | άντρας βαρύς και ντερτιλής | δε λογαριάζω κι ούτε ρίχνω τεμενά | δεν κάνω κράτει πουθενά | Παραμυθάκι μου μη με μαλώνεις | παραθυράκι μου μη μου σφαλάς | παραμυθάκι μου μη βαλαντώνεις | και την καρδούλα σου μην τη χαλάς | Σου ‘παν πως έδιωξα πολλές | κι όταν αρχίνισες να κλαις | σου ‘παν να φύγεις από μένα μακριά | λες κι έχει η αγάπη γιατρειά | Παραμυθάκι μου μη με μαλώνεις | παραθυράκι μου μη μου σφαλάς | παραμυθάκι μου μη βαλαντώνεις | και την καρδούλα σου μην τη χαλάς

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης