Τρίτη, 22 Απριλίου 2014

Τα αυθεντικά No. 2





















01. Το παιδί που μπήκε τώρα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Το παιδί που μπήκε τώρα κι έκατσε εκεί | όλο μας κοιτάζει, κάτι θέλει να μας πει | πες του για να 'ρθεί κοντά μας, δεν είναι ντροπή | μήπως είναι ρέστος και διστάζει να το πει, | πες του για να 'ρθεί κοντά μας, δεν είναι ντροπή | μήπως είναι ρέστος και διστάζει να το πει. | Φαίνεται πως έχει πόνο μέσα στην ψυχή | για καμιά γυναίκα υποφέρει και πονεί | μήπως τον επλήγωσε καμιά μελαχροινή | όμως τον καημό του τώρα ποιος τον εννοεί, | μήπως τον επλήγωσε καμιά μελαχροινή | όμως τον καημό του τώρα ποιος τον εννοεί. | Ξέχνα τον καημό σου τώρα, πιες κα' να κρασί | μην τη συλλογιέσαι, ξέχασέ τηνε κι εσύ | τέτοια είναι πάντα της γυναίκας η ψυχή | μην παραπονιέσαι φίλε, έτσι είν' η ζωή, | τέτοια είναι πάντα της γυναίκας η ψυχή | μην παραπονιέσαι φίλε, έτσι είν' η ζωή.

02. Το σχολείο Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Εγώ δεν έχω βγάλει το σχολείο | ούτε έχω μάθει γράμματα πολλά | ξέρω όμως ένα κι ένα κάνουν δύο | και πως τα φωνήεντα είναι εφτά | Τόσο καιρό μαζί μου και δεν έχεις μάθει | τα δικά μου χούγια και τα φυσικά | η προπαραλήγουσα ποτέ δεν περισπάται | όταν η λήγουσα είναι μακρά | Εσύ που κάνεις όλα πως τα ξέρεις | κι όλο εξυπνάδες έχεις στο μυαλό | πες μου για να μάθω ποιο έχει γίνει | πρώτα η κότα ή το αυγό | Τόσο καιρό μαζί μου και δεν έχεις μάθει | τα δικά μου χούγια και τα φυσικά | η προπαραλήγουσα ποτέ δεν περισπάται | όταν η λήγουσα είναι μακρά | Εγώ δεν έχω βγάλει το σχολείο | ούτε έχω μάθει γράμματα πολλά | ξέρω όμως ένα κι ένα κάνουν δύο | και πως τα φωνήεντα είναι εφτά | Τόσο καιρό μαζί μου και δεν έχεις μάθει | τα δικά μου χούγια και τα φυσικά | η προπαραλήγουσα ποτέ δεν περισπάται | όταν η λήγουσα είναι μακρά

03. Ηλιοβασίλεμα σωστό Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Λαύκας | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Ηλιοβασίλεμα σωστό | την ώρα που νυχτώνει. | Τραβώ σκυφτός το δρόμο μου, | καημός με μαραζώνει. | Γκρίζα γινήκαν τα μαλλιά, | λύγισε το κορμί μου | και το μαράζι ρίζωσε, | βαθιά μες στην ψυχή μου. | Πόνοι με δέρνουνε πολλοί, | καημοί με βασανίζουν | και κάθε μέρα που περνά, | τα νιάτα μου τσακίζουν.

04. Δάσκαλε που δίδασκες Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μιχάλης Γενίτσαρης | Στίχοι: Μιχάλης Γενίτσαρης
Δάσκαλε που δίδασκες | και νόμους δεν κρατούσες, | εμένανε συμβούλευες | κι εσύ παραστρατούσες. | Γλέντι, αγκαλιές και χάδι | και ξενύχτης κάθε βράδυ. | Κι εγώ που τόσο επίστενα | στα λόγια τα σοφά σου, | γιατί αργά κατάλαβα | τα κατορθώματα σου. | Γλέντι, αγκαλιές και χάδι | και ξενύχτης κάθε βράδυ. | Τώρα, κυρ-δάσκαλε, κι εγώ | άρχισα τα δικά σου, | τις συμβουλές σου σκέφτομαι | και πίνω στην υγειά σου. | Γλέντι, αγκαλιές και χάδι | και ξενύχτης κάθε βράδι.

05. Αναστενάξτε σήμαντρα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Αναστενάξτε σήμαντρα | και κλάψτε σημαντήρια, | κι εσύ καμπάνα της γιορτής | το πανηγύρι κόψε | και χτύπησε λυπητερά | γιατί πεθαίνω απόψε. | Αναστενάξτε σήμαντρα | γιατί πεθαίνω σήμερα. | Ας έρθουνε κι οι φίλοι μου | απόψε να με δούνε, | θέλω να τους αφήσω γεια | και να τα πιουν μαζί μου, | γιατί ετούτη τη χρονιά | δεν θα `μαι στη γιορτή μου. | Αναστενάξτε σήμαντρα | γιατί πεθαίνω σήμερα. | Ξεσηκωθείτε θάλασσες | κι εσείς βουνά ραγίστε, | για να το μάθει μια ψυχή | που ζει μακριά στα ξένα, | πως σβήνω απόψε απ’ τη ζωή | κι ας μη ρωτά για μένα.

06. Της γειτονιάς ο κόκορας Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Κώστας Καπλάνης
Της γειτονιάς ο κόκορας περνιόντανε για μάγκας, | μα τώρα τον κατάλαβα πως ήταν ματσαράγκας | γιατί τα 'κανε όλα ρόιδο και αποδείχτηκε κορόιδο. | Νόμιζε πως ήτανε σουλτάνος με χαρέμι | και κάθε κότα ήθελε μπροστά του να τον τρέμει | και στις γειτονιές γυρνούσε και με πόζα κελαηδούσε. | Μα μια μικρή που ήτανε στον έρωτα δασκάλα, | αφού τρελά τον μάδησε τον άφησε μπουκάλα. | Τώρα του 'φυγε η μαγκιά του και του πέσαν τα φτερά του.

07. Που ‘ναι τα χρόνια τα παλιά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιάννης Πολίτης | Στίχοι: Γιάννης Πολίτης

08. Φέρε μας κάπελα κρασί Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Φέρε μας κάπελα κρασί | με δυο ποτήρια και μισή | είμ’ απόψε στα μεράκια | και γουστάρω να τα πιω | Είν’ το κορίτσι μου εδώ | που είχα μέρες να το δώ | διάταξε ένα ζεϊμπεκάκι | να χορέψουμε κι οι δυο | Χόρεψε βλάμισσα τρελά | το πορτοφόλι να `ν’ καλά | στη ταβέρνα σ’ έχω φέρει | για να σπάσουμε νταλγκά

09. Δώδεκα η ώρα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Δώδεκα η ώρα θα 'ρθω, βρε Μαριώ, | στο παράθυρό σου κάτι να σου πω. | Αν σε καταλάβει, Μαριώ, η μάνα σου, | πες της πως πονάνε τα φυλλοκάρδια σου. | Πες της για να πάει να φέρει το γιατρό | κι ώσπου να τον φέρει έχουμε καιρό. | Η βάρκα μάς προσμένει στην ακρογιαλιά | να φύγουμε, Μαριώ μου, μακριά στην ξενιτιά. | Στο παράθυρό σου κάτι να σου πω | δώδεκα η ώρα θα 'ρθω, βρε Μαριώ.

10. Στους απάνω μαχαλάδες Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στους απάνω μαχαλάδες, | στους απάνω μαχαλάδες, | στους απάνω μαχαλάδες, | αγαπάω δυο κυράδες, | μια μελαχροινούλα φίνα | κι άλλη μια ξανθή τσαχπίνα. | Η πεντάμορφη ξανθούλα, | η πεντάμορφη ξανθούλα, | η πεντάμορφη ξανθούλα, | μου 'χει κάψει την καρδούλα, | κι η μελαχροινούλα πάλι, | μ' άναψε φωτιά μεγάλη. | Στους απάνω μαχαλάδες, | στους απάνω μαχαλάδες, | στους απάνω μαχαλάδες, | αγαπάω δυο κυράδες, | ποια να πάρω, ποια ν' αφήσω | και τις δυο θα τις κρατήσω.

11. Απελπίστηκα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Τι πάθος ατελείωτο | που είναι το δικό μου, | όλοι να θέλουν τη ζωή | κι εγώ το θάνατό μου | Απελπίστηκα, μανούλα μου, | να υποφέρω, | κουράστηκα μες στη ζωή | τον Χάρο να γυρεύω | Όσο είναι η νύχτα σκοτεινή | έτσι 'ναι κι η καρδιά μου | και σαν τη σιγανή βροχή | τρέχουν τα δάκρυά μου | Απελπίστηκα, μανούλα μου, | να υποφέρω, | κουράστηκα μες στη ζωή | τον Χάρο να γυρεύω | Θα πά' να εύρω μια σπηλιά | με πέτρες και με χώμα, | εκεί θ' αφήσω κόκαλα, | ζωή, ψυχή και σώμα

12. Φοβάμαι μη σε χάσω Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Αλέκος Αγγελόπουλος
Πώς θα περάσει η βραδιά | και πώς θα ησυχάσω | που σκέφτομαι εσένανε | μην τύχει και σε χάσω | Πολλές γυναίκες γνώρισα | εσένα σε φοβάμαι | να μη σε ξεμυαλίσουνε | γι' αυτό και δεν κοιμάμαι | Η αγωνία μου αυτή | με τρώει και με δέρνει | να ξημερώσει ήθελα | γιατί ύπνος δε με παίρνει | Για λέγε μου, για λέγε μου | σταυρέ μαλαματένιε μου. | Γυαλένιος είσαι μαστραπάς | και όποιον βρεις τον αγαπάς

13. Ήσουν ο πιο φίνος μάγκας Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος

14. Κουμπαράς Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Κάντε τόπο να περάσω | πριν τα κάμω όλα γυαλί | εγώ κανέναν πια δε λογαριάζω | έχω πια έχω πιάσει την καλή. | Έξω φτώχεια, μιλάει ο παράς | ας είν’ καλά, ας είν’ καλά ο κουμπαράς. | Μια φορά ήμουνα κορόιδο | και δεν είδα προκοπή | μου τα τρώγαν όλα οι απ’ έξω | και μ’ αφή, και μ’ αφήνανε ταπί. | Και γυρνούσα ρέστος, φουκαράς | μασημέ μασημένος κουμπαράς. | Απ’ την αναπαραδιά μου | άραξα σε μια γωνιά | και δεν είχα για να πάω ν’ ακούσω | στου Καρδά στου Καρδάρα μια πενιά. | Τώρα όμως χτυπάει ο κουμπαράς | είμαι φί φίνος και παλικαράς.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης