Τρίτη, 22 Απριλίου 2014

Τα αυθεντικά No. 1





















01. Παραπονιάρικό μου Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Γιάννης Λελάκης
Ό,τι κι αν έχεις στην καρδιά | να μου το λες μικρό μου | κι όχι να κάθεσαι να κλαις | παραπονιάρικό μου | Και αν σε πίκρανα εγώ | με τον εγωισμό μου | συμπάθησέ με και μην κλαις | παραπονιάρικό μου | Απόψε θα 'ρθω να στο πω | πως σ' αγαπώ μικρό μου | και μην κρυφοστενάζεις πια | παραπονιάρικό μου

02. Το χρήμα δεν το λογαριάζω Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Μανώλης Χιώτης
Το χρήμα δεν το λογαριάζω | τα δυο σου μάτια σαν κοιτάζω | δυο μαύρα μάτια σαν κι αυτά | αχ δεν τα βρίσκω με λεφτά | Βλέπεις εντάξει σου ξηγιέμαι | πως σε λατρεύω δεν τ' αρνιέμαι | είσ' η λαχτάρα μου η χρυσή | γιατί δε λες το ναι κι εσύ | Έλα να σμίξουμε μικρό μου | κι όταν σε νιώθω στο πλευρό μου | δε θα σ' αλλάζω με καμιά | κι ας μου χαρίσουν το ντουνιά

03. Σε τούτο το στενό Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Σε τούτο το στενό, | σε τούτο το δρομάκι | ξεψύχησ’ ένας έρωτας | και χάθηκε μι’ αγάπη. | Καταραμένο σούρουπο | καταραμένο δείλι, | αλλού τον ένανε | κι αλλού τον άλλονε | μας έχεις στείλει. | Με λόγια θλιβερά, | με λόγια πικραμένα | κι εσύ με πλήγωσες πολύ, | αλλά κι εγώ εσένα. | Σε τούτο το στενό, | σε τούτο το δρομάκι | στερνή φορά με φίλησες | και χόρτασα φαρμάκι.

04. Το Χάρο τον αντάμωσαν Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Το Χάρο τον αντάμωσαν | πεντ-έξι ασικλήδες | να τον ρωτήσουν πώς περνούν | στον Άδη οι μερακλήδες. | Πες μας, βρε Χάρε, να χαρείς | το μαύρο σου σκοτάδι: | Βρίσκουν ξανθιές, μελαχρινές | οι βλάμηδες στον Άδη; | Πες μας γι’ αυτούς π’ αγάπησαν | μονάχοι πώς περνάνε. | Τους έχει φύγει ο καημός | ή ακόμα αγαπάνε; | Πες μας για τους ρεμπέτηδες | πώς τα περνούν στον Άδη. | Ακούν καμιά διπλοπενιά | ή λιώνουν στο σκοτάδι;

05. Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά | εμένα μ' αγαπούνε | μόλις θα μ' αντικρίσουνε | θυσία θα γενούνε | Όσοι δε με γνωρίζουνε | τώρα θα με γνωρίσουν | εγώ κάνω την τσάρκα μου | κι ας με καλαμπουρίζουν | Και 'γώ φτωχός γεννήθηκα | στον κόσμο έχω γνωρίσει | μέσα απ' τα φύλλα της καρδιάς | εγώ έχω μαρτυρήσει | Όλοι οι κουτσαβάκηδες | που ζούνε στο κουρμπέτι | κι αυτοί μες στην καρδούλα τους | έχουν μεγάλο ντέρτι

06. Τρελοκόριτσο Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Γιάννης Παπαδόπουλος
Γεννήθηκες για την καταστροφή | κι ήρθες να γκρεμίσεις μια ζωή, | δε συλλογίστηκες τι πας να κάνεις | μαχαίρι μου ’μπηξες, τρελή θα με πεθάνεις | Και τώρα τρελοκόριτσο γελάς | μα κατά βάθος κλαις και μ’ αγαπάς | Μ’ ένα ποτήρι πίναμε κι οι δυο | τώρα τα ’χεις κάνει ρημαδιό | που με παράτησες χωρίς αιτία | και με ρεζίλεψες σ’ όλη την κοινωνία | Και τώρα τρελοκόριτσο γελάς | μα κατά βάθος κλαις και μ’ αγαπάς | Κουρέλι μου ’χεις κάνει την καρδιά | που μ’ άφησες, σκληρή, κάποια βραδιά | παλάτι σου ’χτισα πάνω στα αστέρια | όμως το γκρέμισαν, τρελή, τα δυο σου χέρια | Και τώρα τρελοκόριτσο γελάς | μα κατά βάθος κλαις και μ’ αγαπάς

07. Τα δυο σου χέρια πήρανε Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Τα δυο σου χέρια πήρανε | βεργούλες και με δείρανε | και τη χαρά μου πήρανε | Τα χέρια σου με κάψανε | που άλλον αγκαλιάσανε | και δε με λογαριάσανε | Μ' αυτά τα χέρια σου τα δυο | σκάψε τη γης βαθιά να μπω | να μη σε βλέπω και πονώ

08. Ένας αλήτης πέθανε Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Ένας αλήτης πέθανε στου πάρκου την πλατεία | μα ούτε μάτια εδάκρυσαν ούτε καρδιές εράγισαν | Άραγε, άραγε ποιος να ’ναι αιτία | αχ γιατί τόση κακία (αχ κακούργα, κακούργα κοινωνία) | Για κάποιο παραστράτημα, για μια συκοφαντία | οι φίλοι τον μισήσανε κι οι πόρτες όλες κλείσανε | Άραγε, άραγε ποιος να ’ναι αιτία, | αχ γιατί τόση κακία (αχ κακούργα, κακούργα κοινωνία) | Ένας αλήτης πέθανε εχτές αργά το δείλι | ο Χάρος τον αγκάλιασε εκεί που τον αντάμωσε | Μέσα στου πάρκου στου πάρκου την πλατεία | αχ γιατί τόση κακία (αχ κακούργα, κακούργα κοινωνία)

09. Φραγκοσυριανή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Μία φούντωση, μια φλόγα | έχω μέσα στην καρδιά | λες και μάγια μου 'χεις κάνει | Φραγκοσυριανή γλυκιά | λες και μάγια μου 'χεις κάνει | Φραγκοσυριανή γλυκιά | Θα 'ρθω να σε ανταμώσω | κάτω στην ακρογιαλιά | Θα ήθελα να σε χορτάσω | όλο χάδια και φιλιά | Θα ήθελα να σε χορτάσω | όλο χάδια και φιλιά | Θα σε πάρω να γυρίσω | Φοίνικα, Παρακοπή | Γαλησσά και Nτελαγκράτσια | και ας μου 'ρθει συγκοπή | Γαλησσά και Nτελαγκράτσια | και ας μου 'ρθει συγκοπή | Στο Πατέλι, στο Nυχώρι | φίνα στην Αληθινή | και στο Πισκοπιό ρομάντζα | γλυκιά μου Φραγκοσυριανή | και στο Πισκοπιό ρομάντζα | γλυκιά μου Φραγκοσυριανή

10. Ο Κάβουρας Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Πού ‘σαι καημένε Κάβουρα | να γλυκοτραγουδήσεις | να πεις τραγούδια όμορφα | να μας ευχαριστήσεις | Ο Πειραιάς κι η Κοκκινιά | Καλύβια κι Ελευσίνα | κλάψανε σαν το μάθανε | που ‘σαι βαθιά στο μνήμα | Δε σε ξεχνάμε Κάβουρα | τις ώρες που γλεντάμε | ακούμε τα τραγούδια σου | κι όλο σε μελετάμε

11. Του Βοτανικού ο μάγκας Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Λάκης Τσώλης
Του Βοτανικού ο μάγκας πέθανε την Κυριακή | και τον κλάψαν οι κοπέλες κι όλοι οι φίλοι οι καρδιακοί. | Του Βοτανικού το μάγκα, το καλύτερο παιδί, | στα μπουζούκια, στις ταβέρνες πια κανείς δε θα τον δει. | Πάντα όμορφα γλεντούσε και δεν έκανε κακό | και τον αγαπούσαν όλοι μέσα στο Βοτανικό. | Του Βοτανικού το μάγκα, το καλύτερο παιδί, | στα μπουζούκια, στις ταβέρνες πια κανείς δε θα τον δει. | Του Βοτανικού ο μάγκας είχε ωραίο παρελθόν | απ’ τα γλέντια και απ’ τους μάγκες θα ’ναι τώρα πια απών. | Του Βοτανικού το μάγκα, το καλύτερο παιδί, | στα μπουζούκια στις ταβέρνες πια κανείς δε θα τον δει.

12. Στα Τρίκαλα στα δυο στενά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Στα Τρίκαλα στα δυο στενά | σκοτώσανε το Σακαφλιά | σκοτώσανε το Σακαφλιά | στα Τρίκαλα στα δυό στενά | Τέτοιο ντερβίσικο παιδί | το κλαίμε όλοι μας μαζί | το κλαίμε όλοι μας μαζί | τέτοιο ντερβίσικο παιδί | Δεν τον ξεχνάμε βρε παιδιά | το φίλο μας το Σακαφλιά | το φίλο μας το Σακαφλιά | δεν τον ξεχνάμε βρε παιδιά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης