Τρίτη, 22 Απριλίου 2014

Ο Μπιθικώτσης





















01. Δυο αδέρφια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Δυο αδέρφια αγαπημένα | δυο καλά, καλά παιδιά | παιδιά από σπίτι | με καλή δουλειά | χτυπιούνται δέρνονται | σαν τα σκυλιά | Ανάθεμα την ώρα | την ώρα την κακιά | που εφάνη εκείνη η πλούσια | η πλούσια η ξωτικιά | Θλιμμένη αγάπη και πικρή | Πικρή, πικρή ματιά | Με τα μάγια ξελογιάζει | το μικρό, μικρό μου αδερφό | τι να, που κόβει το ψωμί στα δυο | το αίμα ανάβει, γίνεται θολό

02. Άσπρη μέρα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Θα ποτίσω μ' ένα δάκρυ μου αλμυρό | τον καιρό, πικρά καλοκαίρια, | έμαθα κοντά σου να περνώ, | Νεκρά περιστέρια | γέμισε η αυγή τον ουρανό. | Θα γυρίσω λυπημένη Παναγιά. | Έχε γεια, μην κλαις το μαράζι, | μάθε φυλακτό να μην κρεμάς. | Να λες "Δεν πειράζει, | Θα 'ρθει η άσπρη μέρα και για μας".

03. Τι να σου κάνει μια καρδιά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μακάρι να `χα δυο καρδιές | μες στην ζωή την ψεύτρα. | Η μια να λειώνει στις φωτιές, | μες τις φωτιές | κι άλλη να `ναι πέτρα. | Μες την ζωή μου τη πεζή | και τη βασανισμένη | τι να σου κάνει μια καρδιά, | αχ μια καρδιά | κι αυτή σακατεμένη. | Μακάρι να `χα δυο καρδιές | η μια για να πονάει | κι όταν την πνίγουν οι καημοί, | μες τη ζωή | η άλλη να γλεντάει.

04. Μ' ένα παράπονο Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ήθελα κάτι να σου πω | και στο τραπέζι σου θα 'ρθω | μ' ένα παράπονο | μ' ένα παράπονο πικρό | να σε καλησπερίσω | Έχεις αφήσει μια ψυχή | στην παγωνιά και στη βροχή | μ' ένα παράπονο | μ' ένα παράπονο πικρό | θα στο ξαναθυμίσω | Αν είσαι άντρας με καρδιά | φέρ' την μαζί σου μια βραδιά | μ' ένα χαμόγελο | μ' ένα χαμόγελο ζεστό | θα σε καλωσορίσω

05. Είχαμε περηφάνια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στον πόλεμο με γνώρισες | στο χαλασμό του κόσμου | και φυλαχτό μου φόρεσες | για να γυρίσω φως μου | Το δάκρυ κάναμε νερό | και το κρασί φαρμάκι | και με το κύμα τ' αλμυρό | χορτάσαμε ψωμάκι | και με το κύμα τ' αλμυρό | χορτάσαμε ψωμάκι | το δάκρυ κάναμε νερό | και το κρασί φαρμάκι | Κι είχαμε περηφάνια | στην πίκρα στην ορφάνια | στην πίκρα στην ορφάνια | είχαμε περηφάνια | Φτερά μου δώσαν οι Θεοί | κι απ' τη φωτιά σε πήρα | χαρά να σ' έχω στη ζωή | παρηγοριά στη μοίρα | Το δάκρυ κάναμε νερό | και το κρασί φαρμάκι | και με το κύμα τ' αλμυρό | χορτάσαμε ψωμάκι | και με το κύμα τ' αλμυρό | χορτάσαμε ψωμάκι | το δάκρυ κάναμε νερό | και το κρασί φαρμάκι | Κι είχαμε περηφάνια | στην πίκρα στην ορφάνια | στην πίκρα στην ορφάνια | είχαμε περηφάνια

06. Φραγκοσυριανή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Μία φούντωση, μια φλόγα | έχω μέσα στην καρδιά | λες και μάγια μου 'χεις κάνει | Φραγκοσυριανή γλυκιά | λες και μάγια μου 'χεις κάνει | Φραγκοσυριανή γλυκιά | Θα 'ρθω να σε ανταμώσω | κάτω στην ακρογιαλιά | Θα ήθελα να σε χορτάσω | όλο χάδια και φιλιά | Θα ήθελα να σε χορτάσω | όλο χάδια και φιλιά | Θα σε πάρω να γυρίσω | Φοίνικα, Παρακοπή | Γαλησσά και Nτελαγκράτσια | και ας μου 'ρθει συγκοπή | Γαλησσά και Nτελαγκράτσια | και ας μου 'ρθει συγκοπή | Στο Πατέλι, στο Nυχώρι | φίνα στην Αληθινή | και στο Πισκοπιό ρομάντζα | γλυκιά μου Φραγκοσυριανή | και στο Πισκοπιό ρομάντζα | γλυκιά μου Φραγκοσυριανή

07. Μια Κυριακή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μια Κυριακή, ποιος το περίμενε πως θα 'ταν Κυριακή | Μια Κυριακή, ήρθες με τσίπουρο πιωμένος και ρακί | Μπήκες και πήρες το παιδί μου, μια Κυριακή | Βγήκες και πήρες την ψυχή μου, μια Κυριακή | Δεν το μπορώ, το προσκεφάλι του το άδειο να θωρώ | Δεν το βαστώ, να 'ναι το στόμα του γαρύφαλλο κλειστό | Κι έλα, ξερίζωσ' την καρδιά μου, σαν τον ανθό | Να μπω κι εγώ απ' το χώμα χάμω, να κοιμηθώ | Μια Κυριακή, ποιος το περίμενε πως θα 'ταν Κυριακή

08. Κλάψτε ουρανοί κι αστέρια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κλάψτε ουρανοί κι αστέρια | κι ορφανά πουλιά της ερημιάς | χίλια χέρια με μαχαίρια | την καρδιά ξεσκίζουν της καρδιάς | Πόνε γίνε μαξιλάρι να κοιμηθώ | να 'ρθει η νύχτα να με πάρει | και να μην ξημερωθώ | Φωτιά θ' ανάψω να σε κάψω ουρανέ | στάχτη να γίνεις μες στα στήθια μου καημέ | φλόγα και φωτιά σωρό να κάψω τα φιλιά | να φουντώσει τ' όνομά σου και να καεί | κάθε αχνάρι απ' τη σκιά σου και να μην ξαναβρεθεί

09. Μάτια βουρκωμένα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Κάτω στον Πειραιά | στα Καμίνια | φτώχεια καλή καρδιά | μα και γκρίνια | μάζεψα μια βραδιά | τα σαΐνια | κι ήρθα κρυφά | τον παλιό μου καημό | να σου πω | Μάτια βουρκωμένα | παραπονεμένα | δίχως αγάπη και πόνο | κανένας δεν ζει | μάτια βουρκωμένα | πάρτε με κι εμένα | πάρτε με τώρα να πάμε | στο κόσμο μαζί  | Κάτω στον Πειραιά | στο μουράγιο | είπα να σκοτωθώ | μα τον άγιο | μα έκανα υπομονή | και κουράγιο | κι ήρθα κρυφά | τον παλιό μου καημό | να σου πω

10. Σαββατόβραδο στην Καισαριανή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει | σαν αμάξι γέρικο στην ανηφοριά | κάθε απομεσήμερο στο παλιό μας στέκι | πίσω απ' το μαγέρικο του Ντελη-βοριά | Κι όλα μοιάζαν ουρανός και ψωμί σπιτίσιο | κι όλα μοιάζαν ουρανός και γλυκό, γλυκό ψωμί | Γνώριζες τα βήματα ξέκρινα τους ήχους | και φωτιές ανάβαμε με σβηστή φωνή | τις βραδιές συνθήματα γράφαμε στους τοίχους | πέφταμε φωνάζοντας κάτω οι Γερμανοί | Κι όλα μοιάζαν ουρανός και ψωμί σπιτίσιο | κι όλα μοιάζαν ουρανός και πικρό, πικρό ψωμί | Τάχα τι να ζήλεψαν στα χλωμά σου μάτια | που γιομαν τ' απόβραδο γλύκα πρωινή | ήρθαν και βασίλεψαν τα βαθιά σου μάτια | κάποιο Σαββατόβραδο στην Καισαριανή | Κι όλα γίναν κεραυνός πελαγίσια αρμύρα | κι όλα γίναν κεραυνός και πικρό, πικρό ψωμί

11. Τα ρολόγια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Και τώρα πώς να σταματήσω | τα ρολόγια | και πώς να κάνω | τον ήλιο να μην βγει | Και πώς να μην τελειώσει | ετούτη η νύχτα | αχ! | Και τώρα πώς να σταματήσω | το σκοτάδι | και πώς να κάνω | την Πούλια να μην βγει | και πώς να μη τελειώσει | ετούτη η νύχτα | αχ!

12. Ο Κάβουρας Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Πού ‘σαι καημένε Κάβουρα | να γλυκοτραγουδήσεις | να πεις τραγούδια όμορφα | να μας ευχαριστήσεις | Ο Πειραιάς κι η Κοκκινιά | Καλύβια κι Ελευσίνα | κλάψανε σαν το μάθανε | που ‘σαι βαθιά στο μνήμα | Δε σε ξεχνάμε Κάβουρα | τις ώρες που γλεντάμε | ακούμε τα τραγούδια σου | κι όλο σε μελετάμε

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης