Τρίτη, 8 Απριλίου 2014

Ο Στράτος Διονυσίου στη χρυσή δισκοθήκη



















Ο Στράτος Διονυσίου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ο παλιατζής Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Αυτό το σπίτι που το βλέπεις σκοτεινό | τον παλιατζή απόψε νά ’ρθει περιμένει | για να μαζέψει ακόμα ό,τι μένει | από μια αγάπη που χτυπήθηκε σκληρά | από του μαύρου χωρισμού τη συμφορά | Πάρε ό,τι θέλεις, παλιατζή | από μια αγάπη που δε ζει | αφού δε ζούμε πια μαζί | πάρε ό,τι θέλεις, παλιατζή | Πάρ’ το τσουβάλι κι έλα μέσα, παλιατζή | έχω ενθύμια πολλά να το γεμίσεις | Μάζεψε όλες τις σκληρές μου αναμνήσεις | δεν έχω δύναμη να βλέπω τα παλιά | που μου θυμίζουν μια χαμένη αγκαλιά | Πάρε ό,τι θέλεις...

02. Αφιλότιμη Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Ήμουνα μοναχοπαίδι, ήμουνα μοναχογιός, | κι έχω γίνει ψυχοπαίδι, κι έχω γίνει παραγιός. | Στη δική σου την καρδιά, αφιλότιμη, | πόσο λάθος με μετράς, αφιλότιμη. | Ήμουνα ο νοικοκύρης, ήμουνα ο σεβνταλής, | κι έχω γίνει μουσαφίρης, κι έχω γίνει κουρελής. | Στη δική σου την καρδιά, αφιλότιμη, | πόσο λάθος με μετράς, αφιλότιμη.

03. Γιατί καλέ γειτόνισσα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Βρήκα την πόρτα σου κλειστή | και το κλειδί παρμένο. | κοντεύουνε χαράματα | κι απ' έξω περιμένω. | Γιατί καλέ γειτόνισσα | αφού σου τηλεφώνησα | και είπες πως θ' αφήσεις το κλειδί; | γιατί σκληρή γειτόνισσα | παιδεύεις την καρδούλα μου; | γιατί με βασανίζεις δηλαδή; | Πότε μου λες πως δε με θες | και πότε με γυρεύεις | ας ήξερα πώς σκέπτεσαι | και τι θεό λατρεύεις. | Γιατί καλέ γειτόνισσα | αφού σου τηλεφώνησα | και είπες πως θ' αφήσεις το κλειδί; | γιατί σκληρή γειτόνισσα | παιδεύεις την καρδούλα μου; | γιατί με βασανίζεις δηλαδή;

04. Και λέγε, λέγε Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Κι ύστερα λένε πως φταίει ο φονιάς, | για κοίτα ένας νταλκάς σε πειρασμό με βάζει. | Με κοροϊδεύεις, με κάνεις ό,τι θες, | εγώ που έδιωχνα γυναίκες μέχρι χθες. | Και λέγε, λέγε, λέγε, λέγε, | ο χριστιανός μπερδεύτηκα. | Απ’ τα πολλά σου λέγε, λέγε | χωρίς να θέλω μπλέχτηκα. | Κι ύστερα λένε πως φταίει ο φονιάς. | Κι ύστερα λένε πως φταίει ο φονιάς, | το ξύλο της χρονιάς, μου φαίνεται πως θέλεις. | Κοίτα μαζέψου πριν γίνει το κακό. | Πολύ σου πέφτει που σ’ αγάπησα εγώ. | Και λέγε, λέγε... | Και λέγε, λέγε... | Κι ύστερα λένε πως φταίει ο φονιάς

05. Άκου βρε φίλε Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Άκου βρε φίλε να δεις τι κρίμα | στα δάκρυά της έπεσα θύμα | καρδιά δεν είχε στα στήθια μέσα | ήτανε ψεύτρα δεν είχε μπέσα | Μάτια που κλαίνε μην τα πιστεύεις | είναι επικίνδυνα να τ' αγαπάς | Θα σε γελάσουνε αν τα λατρεύεις | θα σε πληγώσουν και θα πονάς | Άκου βρε φίλε να δεις τι κρίμα | στα δάκρυά της έπεσα θύμα | έκανε τάχα πως μ' αγαπάει | τώρα πονάω κι η αλήτισσα γελάει | Μάτια που κλαίνε μην τα πιστεύεις | είναι επικίνδυνα να τ' αγαπάς | Θα σε γελάσουνε αν τα λατρεύεις | θα σε πληγώσουν και θα πονάς

06. Στο σταθμό του Μονάχου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Στο σταθμό του Μονάχου | με πέταξε άχου | η μαύρη μοίρα μου | μάνα κακομοίρα μου | Όπου να 'ναι σουρουπώνει | το Ακρόπολις θα φτάσει | να 'ταν και να κατεβάσει | ένα φίλο ή γνωστό | Στο σταθμό του Μονάχου | με πέταξε άχου | η μαύρη μοίρα μου | μάνα κακομοίρα μου | Κάθε άνθρωπος και γλώσσα | ποιόνε ξέρω ποιος με ξέρει | αφιλόξενα τα μέρη | παγωμένες οι καρδιές | Στο σταθμό του Μονάχου | με ξέχασε άχου | η μαύρη μοίρα μου | μάνα κακομοίρα μου | Δίπλα μου λαγοκοιμάται | ένας χίπυ πεινασμένος | ένας νέγρος μεθυσμένος | τα ναυάγια σωρό | Στο σταθμό του Μονάχου | με ξέχασε άχου | η μαύρη μοίρα μου | μάνα κακομοίρα μου

07. Λέγε με παλιόπαιδο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Λέγε με παλιόπαιδο, λέγε με αλήτη, | όπως θες εσύ. | Λέγε με παλιόπαιδο, λέγε με ξενύχτη, | μέχρι και ληστή. | Μα μη με λες αχάριστο και παλιοεγωιστή. | Για όσα έκανα για σένα | μη μου λες ευχαριστώ, | μα δεν μπορείς εσύ εμένα | να με λες αχάριστο. | Λέγε με παλιόπαιδο, λέγε με αλήτη, | μέχρι και ληστή. | Μα μη με λες αχάριστο και παλιοεγωιστή. | Λέγε με παλιόπαιδο, λέγε με αλήτη, | λέγε με όπως θες, | πως με τα ξενύχτια μου στο δικό μας σπίτι | άναψα φωτιές. | Μα μη με λες αχάριστο, αγάπη μου, αν θες.

08. Αργά είναι πια αργά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Αργά, είναι πια αργά | να τη λησμονήσω να φύγω | να κάνω πίσω | Είν' αργά, είναι πια αργά | Έχει γίνει αίμα μου στην καρδιά | Ντροπή, ξέρω είναι ντροπή | Τόσα που τραβάω να την αγαπάω | Ντροπή, ξέρω είναι ντροπή | Βλέπω για πού πάω μα την αγαπώ | Αργά, είναι πια αργά | Να τη λησμονήσω... | Αργά, είναι πια αργά | Είναι μια φωτιά δεν μπορώ πια | Για να τη σβήσω | Είν' αργά, είναι πια αργά | Έχω γίνει ένα με τη φωτιά | Ντροπή, ξέρω... | Αργά, είναι πια αργά | Είναι μια φωτιά...

09. Αλήτισσα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τάκης Μουσαφίρης | Στίχοι: Τάκης Μουσαφίρης
Αλήτισσα, της καρδιάς μου αλήτισσα, | μόνο αγάπη σου ζήτησα, θυμήσου, | αλήτισσα, πόσα βράδια ξενύχτησα | και για σένα δυστύχησα, θυμήσου. | Θυμήσου αλήτισσα, θυμήσου, | τα βράδια που έκλαιγα μαζί σου, | θυμήσου που έκαιγες εσύ, παιδί μικρό | και είχα εγώ πυρετό, | θυμήσου αλήτισσα, θυμήσου, θυμήσου. | Αλήτισσα, της καρδιάς μου αλήτισσα, | πόσα λίγα σου ζήτησα, θυμήσου, | αλήτισσα, με τον πόνο σου μίλησα | και την πίκρα σου φίλησα, θυμήσου. | Θυμήσου αλήτισσα, θυμήσου, | τα βράδια που έκλαιγα μαζί σου, | θυμήσου που έκαιγες εσύ, παιδί μικρό | και είχα εγώ πυρετό, | θυμήσου αλήτισσα, θυμήσου, θυμήσου.

10. Και πάλι μάγκας θα ‘σαι Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Σωτήρης Τσενές
Για ποια χτυπιέσαι και μεθάς | και λίγο, λίγο σβήνεις | μπροστά σε σένα ποια είναι αυτή | που τόση αξία δίνεις | Αφού είσαι ωραίος και μετράς | γιατί να τη θυμάσαι | καν' την αντικατάσταση | και πάλι μάγκας θα 'σαι | Αφού περιεχόμενο | δεν είχε ούτε δράμι | Μη σε πλανεύει η ομορφιά | και θύμα της σε κάνει | Αφού είσαι ωραίος και μετράς | γιατί να τη θυμάσαι | καν' την αντικατάσταση | και πάλι μάγκας θα 'σαι

11. Αν τελείωνε η ζωή Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Χαψιάδης
Έχω μάθει να κερδίζω και να χάνω | κι άμα φύγεις δεν θα πέσω να πεθάνω, | και τη θέση σου θα πάρει κάποια άλλη | μέχρι νά 'ρθει η αγάπη η μεγάλη. | Αν τελείωνε η ζωή για μια γυναίκα | θα ξοφλούσαν απ' τους άνδρες | οι εννιά από τους δέκα. | Άμα φύγεις δεν σημαίνει πως θα σβήσω | έχω τόσες στη ζωή να συναντήσω, | και τη θέση σου θα πάρει κάποια άλλη | μέχρι νά 'ρθει η αγάπη η μεγάλη.

12. Αποκοιμήθηκα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τόλης Βοσκόπουλος | Στίχοι: Μίμης Θειόπουλος
Ξεφυλλίζοντας απόψε τα όνειρά μου | να περάσει όπως, όπως η βραδιά μου | στη δική σου τη σελίδα εσταμάτησα | και θυμήθηκα για σένανε πως δάκρυσα. | Μα δεν θυμήθηκα το χρώμα των ματιών σου | ούτε τον ήχο της φωνής σου δεν θυμήθηκα. | Και προσπαθώντας κάτι για να θυμηθώ | αποκοιμήθηκα. | Αν σ' αγάπησα απόψε δεν θυμάμαι | και αλήθεια σου το λέω, δεν λυπάμαι. | Κάποιο δάκρυ μου αν κύλησε για σένανε | πες πως ήταν κάποιο δάκρυ για κανένανε.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης