Τρίτη, 22 Απριλίου 2014

Μπιθικώτσης & Καζαντζίδης μαζί





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Μια γυναίκα πέρασε Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χαράλαμπος Λειβάδης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μια γυναίκα πέρασε από την ζωή μου, | σαν το μαύρο σύννεφο, σαν τον κεραυνό, | χίλιες πίκρες κέρασε μέσα στην ψυχή μου | και γι' αυτήν, μερόνυχτα κλαίω και πονώ, | χίλιες πίκρες κέρασε μέσα στην ψυχή μου | και γι' αυτήν, μερόνυχτα κλαίω και πονώ. | Μια γυναίκα πέρασε, | μ' άσπρισε, με γέρασε. | Μια γυναίκα πέρασε σαν την καταιγίδα, | κάθε της ανάμνηση κι αναστεναγμός, | ρήμαξε και γκρέμισε κάθε μου ελπίδα | και για μένα ο θάνατος, θα 'ναι λυτρωμός, | ρήμαξε και γκρέμισε κάθε μου ελπίδα | και για μένα ο θάνατος, θα 'ναι λυτρωμός. | Μια γυναίκα πέρασε, | μ' άσπρισε, με γέρασε. | Μια γυναίκα πέρασε σαν φωτιά και λάβα, | κι όλα στάχτη τα 'κανε, όλα ρημαδιό, | μα την δόλια μου καρδιά την κρατάει σκλάβα, | όσα και να μου 'κανε, πάντα την ζητώ, | μα την δόλια μου καρδιά την κρατάει σκλάβα, | όσα και να μου 'κανε, πάντα την ζητώ. | Μια γυναίκα πέρασε, | μ' άσπρισε, με γέρασε.

02. Η τραγουδίστρια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Κάποτε πολύ μεγάλη ήταν τραγουδίστρια | στα νυχτερινά τα κέντρα η πρωταγωνίστρια, | τραγουδούσαν τα σουξέ της σ' όλη την υδρόγειο, | τώρα έρημη πεθαίνει στο φτωχό υπόγειο. | Οι παλιές εφημερίδες που την εξυμνούσανε | κι οι ωραίοι της οι δίσκοι που κι αυτοί ραγίζανε | είναι μόνη συντροφιά της στα πικρά γεράματα | κι όταν βάζει ένα δίσκο αρχινάει τα κλάματα. | Σύνταξη δραχμή δεν παίρνει, ήταν ανασφάλιστη | κι απ' αυτή όσοι εζούσαν όλοι τους αχάριστοι. | Μόνο ένας επισκέπτης μια βραδιά τη σκέφτηκε: | χτύπησε την πόρτα ο Χάρος και τον καλοδέχτηκε.

03. Μανόλια Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Γλυκιά μου αγάπη έχε γεια | θα ζούμε τώρα χώρια | Να μην ξεχάσεις μια καρδιά | που σ' αγαπά, Μανόλια. | Εκεί που πας μακριά | στα έρημα τα ξένα. | Να μ' έχεις πάντα στην ψυχή | όπως κι εγώ εσένα. | Όσο θα ζούμε χώρια, | αγάπη μου, Μανόλια. | Μ' αφήνεις να 'χω συντροφιά | τη μαύρη στεναχώρια | Και τη γλυκιά σου αγκαλιά | να νοσταλγώ, Μανόλια.

04. Τα παιδιά στην Ελευσίνα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στ’ αργαλειά και στο καρνάγιο | όνειρα εγώ κι εσύ, | και μας δίνει το κουράγιο | των φιλιών μας το κρασί. | Τα παιδιά στην Ελευσίνα | δεν χαμογελούν ποτέ, | είναι πικραμένα κρίνα | σαν το δάκρυ σου, Χριστέ. | Τα παιδιά στην Ελευσίνα | δεν γελούν σαν τα παιδιά, | περιμένουνε κι εκείνα | άνοιξη και πασχαλιά. | Καίν’ οι μαύρες τσιμινιέρες | όνειρα του καθενός, | νύχτες οι δικές μας μέρες | κι η αγάπη μας καημός.

05. Μες στα έρημα τα ξένα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μη μου γράφεις άλλο γράμμα πως πονάς βαριά, | αφού ξέρεις πως εσένα έχω στην καρδιά, | δεν σε λησμονώ, πάντα σ' αγαπώ, πάντα σ' αγαπώ, | δεν σε λησμονώ, πάντα σ' αγαπώ, πάντα σ' αγαπώ. | Μες στα έρημα τα ξένα δεν περνά στιγμή | που να μη με τρων για σένα πίκρες και καημοί, | δεν σε λησμονώ, πάντα σ' αγαπώ, πάντα σ' αγαπώ, | δεν σε λησμονώ, πάντα σ' αγαπώ, πάντα σ' αγαπώ. | Η αγάπη μας δεν σβήνει, πάντοτε θα ζει | και ο θάνατος, μια μέρα, θα μας βρει μαζί, | δεν σε λησμονώ, πάντα σ' αγαπώ, πάντα σ' αγαπώ, | δεν σε λησμονώ, πάντα σ' αγαπώ, πάντα σ' αγαπώ.

06. Αύριο πάλι τι θα γίνει Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χαράλαμπος Λειβάδης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Αύριο πάλι τι θα γίνει, | χρόνια ολόκληρα ρωτώ, | καινούργια βάσανα, καινούργιες πίκρες | με περιμένουν το φτωχό. | Η μέρα η αυριανή | ποτέ μην ξημερώσει, | γιατί καινούργιες συμφορές | και πίκρες θα μου δώσει. | Όλοι το αύριο προσμένουν | με την ελπίδα στην καρδιά, | όμως για μένανε καμιά ελπίδα | στον κόσμο δεν υπάρχει πια. | Η μέρα η αυριανή | ποτέ μην ξημερώσει, | γιατί καινούργιες συμφορές | και πίκρες θα μου δώσει. | Αν ήξερες καλή μου μάνα | πόσα τραβάω στη ζωή, | σ' αυτό τον άδικο και ψεύτη κόσμο | ποτέ δε θα 'φερνες παιδί. | Η μέρα η αυριανή | ποτέ μην ξημερώσει, | γιατί καινούργιες συμφορές | του δόλιου θα μου δώσει.

07. Στου Μπελαμή το ουζερί Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στου Μπελαμή το ουζερί | Τα ούζα έπινε σερί | Το παλικάρι το χλωμό το πικραμένο | Όπως κι εγώ κάποια φορά | Όταν  με πρόδωσαν σκληρά | Και από τότε με πιοτό αργοπεθαίνω | Στου Μπελαμή το ουζερί | Λόγια πικρά, κορμιά νεκρά | Βλέμμα σβησμένο | Ζήση μου ψεύτρα και σκληρή | Μου 'δειξες δρόμο σκοτεινό | Και λαθεμένο | Παλικαράκι μου χλωμό άκου και εμένα τι θα σου πω | δεν πρέπει άντρας για γυναίκα να δακρύζει. | Ξέχασ' την και άλλη αγάπη βρες | Πάψε να πίνεις και να κλαις | δες το φινάλε μου και πες μου αν αξίζει | Στου Μπελαμή το ουζερί | Λόγια πικρά, κορμιά νεκρά | Βλέμμα σβησμένο | Ζήση μου ψεύτρα και σκληρή | Μου 'δειξες δρόμο σκοτεινό | Και λαθεμένο

08. Του φτωχού ο πόνος Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στη φτώχεια γνωριστήκαμε, | στη φτώχεια αγαπηθήκαμε, | μα τώρα για έναν πλούσιο | σκληρά μ’ έχεις προδώσει, | μα όσο σ’ ένιωσα εγώ, | κανείς δε θα σε νιώσει. | Του φτωχού, αχ! του φτωχού τον πόνο, | ο φτωχός, ο φτωχός τον νιώθει μόνο. | Τα όνειρα μου γκρέμισες, | βαθιές πληγές με γέμισες, | μα στα παλάτια που θα μπεις, | θα σε κοιτούν σαν ξένη, | κανείς εκεί δε θα βρεθεί | να σε καταλαβαίνει. | Του φτωχού, αχ! του φτωχού τον πόνο, | ο φτωχός, ο φτωχός τον νιώθει μόνο. | Αν κλάψουνε τα μάτια σου | στα νέα τα παλάτια σου, | στο φτωχικό καλύβι μου | με θάρρος γύρνα πίσω | και τότε πάλι εγώ ο φτωχός | θα σε παρηγορήσω. | Του φτωχού, αχ! του φτωχού τον πόνο, | ο φτωχός, ο φτωχός τον νιώθει μόνο.

09. Η βάρκα μου η Μαριωρή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Η βάρκα μου η Μαριωρή είναι το πιο μικρό σκαρί | μα έχει όνειρα μεγάλα σαν κι εμένα, | και φεύγουμε τα δειλινά για ξένα πόρτα, μακρινά | και για χαμόγελα γλυκά κι ευτυχισμένα. | Με τη μικρή μου Μαριωρή | έλα να πάμε στα μεγάλα όνειρά μας, | κι αν είναι η ζωή πικρή και φέρθηκε τόσο σκληρή | κάποτε, κάπου θα τη βρούμε τη χαρά μας, | κι αν είναι η ζωή πικρή και φέρθηκε τόσο σκληρή | κάποτε, κάπου θα τη βρούμε τη χαρά μας. | Η βάρκα μου η Μαριωρή είναι το πιο μικρό σκαρί | και στους νοτιάδες δε ζητάει αραξοβόλι, | με τα κατάρτια της ψηλά σκίζει την πίκρα και γελά | και φτάνει πάντα ως εκεί που βάζει πλώρη. | Με τη μικρή μου Μαριωρή | έλα να πάμε στα μεγάλα όνειρά μας, | κι αν είναι η ζωή πικρή και φέρθηκε τόσο σκληρή | κάποτε, κάπου θα τη βρούμε τη χαρά μας, | κι αν είναι η ζωή πικρή και φέρθηκε τόσο σκληρή | κάποτε, κάπου θα τη βρούμε τη χαρά μας.

10. Στις φάμπρικες της Γερμανίας Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στις φάμπρικες της Γερμανίας | και στου Βελγίου τις στοές | πόσα παιδιά σκληρά δουλεύουν | και κλαίνε οι μάνες μοναχές | Κακούργα μετανάστευση | κακούργα ξενιτιά | μας πήρες απ' τον τόπο μας | τα πιο καλά παιδιά | Στη μακρινή την Αυστραλία | και πέρα στην Αμερική | στον Καναδά στη Βραζιλία | πόσα παιδιά πονούν κι εκεί | Κακούργα μετανάστευση... | Κάνε κουράγιο μετανάστη | κάνε λεβέντη μου υπομονή | του γυρισμού σου το καράβι | πάλι μια μέρα θα φανεί | Κακούργα μετανάστευση...

11. Μάνα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θοδωράκης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Είναι της μάνας τ' όνομα | αγάπη και λατρεία | ο ίσιος δρόμος στη ζωή | η ζεστασιά στα κρύα. | Κι όποιο σπιτάκι δεν έχει μάνα | μοιάζει εκκλησία χωρίς καμπάνα. | Είναι της μάνας τ' όνομα | στον άρρωστο κουράγιο | μέσα στον κίνδυνο ευχή | στο ναυαγό μουράγιο. | Κι όποιο σπιτάκι δεν έχει μάνα | μοιάζει εκκλησία χωρίς καμπάνα

12. Καίγομαι και σιγολιώνω Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Καίγομαι και σιγολιώνω | στη δική σου τη φωτιά, | καμιά δύναμη στον κόσμο | δε με σώνει τώρα πια. | Καίγομαι, καίγομαι, καίγομαι και λιώνω, | μου 'βαλες, μου 'βαλες στην καρδιά μου πόνο, | αχ! αχ! καίγομαι και λιώνω. | Σ' αγαπούσα, σε πονούσα | σαν τα μάτια μου τα δυο | και για όλα αυτά μου δίνεις | το φαρμάκι σου να πιω. | Καίγομαι, καίγομαι, καίγομαι και λιώνω, | μου 'βαλες, μου 'βαλες στην καρδιά μου πόνο, | αχ! αχ! καίγομαι και λιώνω. | Δεν πειράζει, δεν πειράζει, | όλα σου τα συγχωρώ | και στον τάφο να με στείλεις | πάλι εγώ θα σ' αγαπώ. | Καίγομαι, καίγομαι, καίγομαι και λιώνω, | μου 'βαλες, μου 'βαλες στην καρδιά μου πόνο, | αχ! αχ! καίγομαι και λιώνω.

13. Κατεδαφίζεται Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Κατεδαφίζεται το σπίτι | πωλούνται και τα υλικά, | εκεί που πρόδωσες μια Τρίτη | τα όνειρά μας τα γλυκά. | Το μικρό μας το σπιτάκι, το κατεδαφίζουν, | και μου είπαν να μαζέψω λίγα πράματα παλιά, | και τον ψεύτη έρωτά σου να μη μου θυμίζουν, | θα τ' αφήσω να ρημάξουν στα χαλάσματα. | Τώρα θα χτίσουνε μια βίλα | να ζεις αρχόντισσα εκεί, | μα της καρδιάς σου η μαυρίλα | με τα χρυσάφια δεν θα βγει. | Το μικρό μας το σπιτάκι, το κατεδαφίζουν, | και μου είπαν να μαζέψω λίγα πράματα παλιά, | και τον ψεύτη έρωτά σου να μη μου θυμίζουν, | θα τ' αφήσω να ρημάξουν στα χαλάσματα, | θα τ' αφήσω να ρημάξουν στα χαλάσματα.

14. Ωχ! αδερφέ Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ωχ! αδερφέ, ωχ! αδερφέ μη με σκοτίζεις, | μη μου μιλάς γι' αυτή που έφυγε μακριά | κι αν το μετάνιωσε, γιατί μου το θυμίζεις | αφού την έβγαλα για πάντα απ' την καρδιά. | Μπορεί για 'κείνη χίλια βράδια να ξημέρωσα, | με μαύρο δάκρυ, με τσιγάρο, με καφέ, | αλλά τον πόνο τον πικρό μου τον ημέρωσα | και τώρα λέω μοναχά "ωχ! αδερφέ".  | Ήταν σκληρός, ήταν πικρός ο χωρισμός της, | πέρασα βάσανα μεγάλα και πολλά, | μα της το είπα να το γράψει στο μυαλό της, | "ο τελευταίος θα γελάσει πιο καλά". | Μπορεί για 'κείνη χίλια βράδια να ξημέρωσα, | με μαύρο δάκρυ, με τσιγάρο, με καφέ, | αλλά τον πόνο τον πικρό μου τον ημέρωσα | και τώρα λέω μοναχά "ωχ! αδερφέ".

15. Αλίμονο σ' εμένα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μες στους δρόμους θα πεθάνω, | δεν αντέχω παραπάνω. | Απ' τις πολλές καταστροφές τα έχω πια χαμένα | και μοναχά ο θάνατος απόμεινε για μένα | κι αλίμονο σ' εμένα, αλίμονο σ' εμένα. | Μ' έχει φάει η αδικία | και του κόσμου η κακία. | Δε φτάναν τόσα βάσανα που μου 'ρθαν μαζεμένα | μα και για σένα, άπονη, πληρώνω τα σπασμένα | κι αλίμονο σ' εμένα, αλίμονο σ' εμένα. | Ορφανός, δυστυχισμένος | κι απ' τους φίλους μου καμένος. | Κουράστηκαν τα μάτια μου να είναι δακρυσμένα | και μοναχά ο θάνατος απόμεινε για μένα, | κι αλίμονο σ' εμένα, αλίμονο σ' εμένα.

16. Γειτονιά μου αγαπημένη Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Γειτονιά μου αγαπημένη, | γειτονιά μου πικραμένη, | πόση δυστυχία κρύβεις, | γειτονιά μου φτωχική, | μα και πόση περηφάνια | και λεβέντικη ψυχή! | Γειτονιά μου αγαπημένη, | η ψυχή σου δεν πεθαίνει. | Πάλι σε ξαναντικρύζω, | συλλογιέμαι και δακρύζω, | τι να γίναν τόσοι φίλοι | που τους πήρε η ξενιτιά, | ποιος να ξέρει τι να κάνει | η αγάπη μου η παλιά. | Γειτονιά μου αγαπημένη, | η ψυχή σου δεν πεθαίνει. | Κι αν οι μπόρες σε χτυπήσαν, | τα χαμόγελα δε σβήσαν. | Αντηχείς από τραγούδια | σαν γυρνούν απ’ τη δουλειά | παλικάρια και κοπέλες | που δουλεύουνε σκληρά. | Γειτονιά μου αγαπημένη, | η ψυχή σου δεν πεθαίνει.

17. Καρδιά και μαχαίρι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Εσύ στ' αρχοντικά σου σκαλοπάτια | κι εγώ σ' ένα υπόγειο βαθύ, | εσύ περνάς γλυκά κι ωραία χρόνια | κι εγώ με το μαράζι στην ψυχή, | εσύ περνάς γλυκά κι ωραία χρόνια | κι εγώ με το μαράζι στην ψυχή. | Η μοίρα η σκληρή πως τα 'χει φέρει | εγώ να 'χω καρδιά κι εσύ μαχαίρι, | εγώ να 'χω καρδιά κι εσύ μαχαίρι, | κι απ' το δικό σου χέρι να κοπώ. | Απ' τα ψηλά κι ωραία σου παλάτια | θα φτάσεις στο υπόγειο αυτό, | υπάρχουν μόνο λίγα σκαλοπάτια | κι αν πέσεις, τα κυλάς σ' ένα λεπτό, | υπάρχουν μόνο λίγα σκαλοπάτια | κι αν πέσεις, τα κυλάς σ' ένα λεπτό. | Η μοίρα η σκληρή πως τα 'χει φέρει | εγώ να 'χω καρδιά κι εσύ μαχαίρι, | εγώ να 'χω καρδιά κι εσύ μαχαίρι, | κι απ' το δικό σου χέρι να κοπώ.

18. Κλάψε καμπάνα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Ανδρέας Χατζηαποστόλου | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Τα βήματά σου η μαύρη μοίρα τα διευθύνει | στου χωρισμού μας το δρομάκι το μικρό, | και μια καμπάνα μες στη νύχτα κλαίει κι εκείνη, | κλαίει για σένα που σε χάνω πριν σε βρω. | Κλάψε καμπάνα στη σιγαλιά, | είναι η πίκρα μου τόσο μεγάλη, | ήρθε η αγάπη σαν τα πουλιά, | ήρθε και μ' άγγιξε και φεύγει πάλι, | ήρθε η αγάπη σαν τα πουλιά, | ήρθε και μ' άγγιξε και φεύγει πάλι. | Με το αντίο σου, πριν τ' όνειρό μου σβήσεις, | θα σου χαρίσω ένα δάκρυ μου καυτό, | δεν είναι δάκρυ να σε πείσω να γυρίσεις, | μα για το διάβα σου, μικρό ευχαριστώ. | Κλάψε καμπάνα στη σιγαλιά, | είναι η πίκρα μου τόσο μεγάλη, | ήρθε η αγάπη σαν τα πουλιά, | ήρθε και μ' άγγιξε και φεύγει πάλι, | ήρθε η αγάπη σαν τα πουλιά, | ήρθε και μ' άγγιξε και φεύγει πάλι.

19. Μη με κλαίτε Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Άνοιξε, γη, τα βάθη σου | να βάλουν το κορμί μου, | κι εσύ, θλιμμένε ουρανέ, χαμήλωσε | να πάρεις την ψυχή μου. | Εγώ κι αν θα πεθάνω, | δεν θέλω να με κλαίτε, | θα πάψει το κορμί μου | σκληρά να τυραννιέται. | Ντουνιά, που δεν με πόνεσες | ποτέ στα βάσανά μου, | σαν κλείσω τα ματάκια μου, συμπόνεσε | την έρμη φαμελιά μου. | Εγώ κι αν θα πεθάνω, ... | Φτωχό κορμί μου, τι τραβάς | σ’ αυτήν εδώ την πλάση, | ποτέ δεν βρέθηκε κανείς, κορμάκι μου, | για να σε ξεκουράσει. | Εγώ κι αν θα πεθάνω, ...

20. Ο κυρ Θάνος Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ο κυρ Θάνος πέθανε παραπονεμένος | ώρα δυο στο καπηλειό του Χατζηθωμά. | Τελευταία πέρναγε φτώχειες ο καημένος | κι είχε βάλει ενέχυρο και τον μπαγλαμά. | Τον μπαγλαμά, τ' αδέρφι του | που τού 'φτιαχνε το κέφι του | ενέχυρο τον έδωσε | και ο κυρ Θάνος έσβησε. | Κάποιος αν του πλήρωνε κάτι λίγα χρέη | θα 'χε τ' οργανάκι του, θα 'ταν στη ζωή. | Μα κανείς δεν ρώτησε, τάχα γιατί κλαίει. | Τον καημό του αλλουνού ποιος τον εννοεί; | Τον μπαγλαμά, τ' αδέρφι του | που τού 'φτιαχνε το κέφι του | ενέχυρο τον έδωσε | και ο κυρ Θάνος έσβησε.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης