Τρίτη, 22 Απριλίου 2014

Πράσινο φως





















Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης σε τραγούδια του Γρηγόρη Μπιθικώτση

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Καράβι με σημαία ξένη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Καράβι με σημαία ξένη | που πας ταξίδι μακρινό, | αγάπη πια δεν με προσμένει, | το σπίτι άδειο κι ορφανό. | Αγάπη πια δεν με προσμένει, | μαζί σου πάρε με, | μαζί σου πάρε με, | να μην πονώ. | Μπουένος Άιρες, Νέα Υόρκη, | Βομβάη, Τόκιο και Μπαρμπαριά. | Ψεύτικα όνειρα, ψεύτικοι όρκοι, | αχ! να τα ξέχναγα εκεί μακριά. | Του έρωτά μου η ορφάνια | κάνει το δάκρυ μου καυτό. | Μόνο σε μακρινά λιμάνια | εκεί μπορεί να γιατρευτώ, | να φύγω λίγο απ’ την αφάνεια, | να λησμονήσω, | να λησμονήσω, | να ξεχαστώ. | Μπουένος Άιρες, Νέα Υόρκη, | Βομβάη, Τόκιο και Μπαρμπαριά. | Ψεύτικα όνειρα, ψεύτικοι όρκοι, | αχ! να τα ξέχναγα εκεί μακριά.

02. Εγνατίας 406 Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Εγνατίας τετρακόσια έξι | τράβα ταξιτζή μου πριν να φέξει | τράβα μη μας δει κι η γειτονιά, | σούρα με την κούκλα αγκαλιά | Όπα, όπα τα μπουζούκια | όπα και ο μπαγλαμάς | της ζωής μας τα χαστούκια | με το γλέντι τα ξεχνάς. | Ξύπνησε η Σαλονίκη πάλι | άρχισε σκληρή η βιοπάλη | όμως το κορίτσι μου και 'γω, | άρχοντες θα νιώθουμε κι οι δυο. | Όπα, όπα τα μπουζούκια | όπα και ο μπαγλαμάς | της ζωής μας τα χαστούκια | με το γλέντι τα ξεχνάς. | Εγνατίας τετρακόσια έξι | πάμε να πλαγιάσουμε πριν φέξει | όνειρο να δούμε μαγικό, | όμορφο τον κόσμο τον κακό. | Όπα, όπα τα μπουζούκια | όπα και ο μπαγλαμάς | της ζωής μας τα χαστούκια | με το γλέντι τα ξεχνάς.

03. Η αλατιέρα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Δυο άντρες μας τσαλάκωσες | ρε δίγνωμη κοπέλα, | και με τους δυο μας τα 'μπλεξες | κι έφτιαξες αλατιέρα. | Εμένα Τρίτη μ' έβλεπες, | τον άλλον τη Δευτέρα, | μα κάποτε μας μπέρδεψες | κι έσπασ' η αλατιέρα. | Κι όπως μ' έμαθαν κυρά | στο σχολειό που πήγα, | όποιος θέλει τα πολλά | χάνει και τα λίγα. | Πιπέρι σου ήμουν εγώ, | ο φίλος το αλάτι, | και ζούσες νόστιμη ζωή | αλατοπιπεράτη. | Εμένα Πέμπτη μ' έβλεπες, | τον άλλον την Τετάρτη, | μα κάποτε μας μπέρδεψες | κι είδα πως είσαι σκάρτη. | Κι όπως μ' έμαθαν κυρά | στο σχολειό που πήγα, | όποιος θέλει τα πολλά | χάνει και τα λίγα.

04. Για πες μου Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Κούρνιαζες σαν το πουλάκι | μες στα στήθια μου, | σου 'χα δώσει την καρδιά μου | και την αλήθεια μου. | Και φτερούγισες μια νύχτα | με αδύνατα φτερά, | κι έγιν' η χαρά μας πίκρα, | δάκρυα και συμφορά. | Και τώρα που σε δέρνουν αστραπές | για πες μου που κουρνιάζεις τις νυχτιές, | για πες μου τον καημό σου που τον λες, | για πες μου γιατί έφυγες και κλαις. | Κούρνιαζες στην αγκαλιά μου | περιστέρι μου, | σου 'χα σκέπη την καρδιά μου | και το χέρι μου. | Σου 'χα σκέπη την καρδιά μου | κι ένα χέρι αντρικό, | τώρα πια δεν θα 'χεις ταίρι | μες στον κόσμο τον κακό. | Και τώρα που σε δέρνουν αστραπές | για πες μου που κουρνιάζεις τις νυχτιές, | για πες μου τον καημό σου που τον λες, | για πες μου γιατί έφυγες και κλαις.

05. Κίτρινη κάρτα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Κίτρινη κάρτα σου 'δειξα | γιατί ξηγιέσαι σκάρτα | κι αν δεν αλλάξεις το βιολί, βρε πονηρή, | θα ιδείς, θα ιδείς, θα ιδείς κόκκινη κάρτα. | Με τα φάουλ που μου κάνεις | με στεναχωράς πολύ, | ή μαζεύεσαι και φτιάχνεις | ή θα φας αποβολή, | ή μαζεύεσαι και φτιάχνεις | ή θα φας αποβολή. | Κι αν φύγεις δεν σκοτίζομαι, | αυτό παρ' το χαμπάρι, | η αναπληρωματική, βρε πονηρή, | τη θέση σου αυτή θα πάρει. | Με τα φάουλ που μου κάνεις | με στεναχωράς πολύ, | ή μαζεύεσαι και φτιάχνεις | ή θα φας αποβολή, | ή μαζεύεσαι και φτιάχνεις | ή θα φας αποβολή.

06. Ο προδομένος Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Προδομένος εγώ, προδομένη κι εσύ | για μια νέα ζωή ξαναβάλαμε πλώρη, | μα ο κόσμος κακός την αγάπη μισεί | και με λόγια πικρά μας πληγώνουνε όλοι. | Κόντρα η ζωή για μας τους δύο | τ' όνειρό μας αραγμένο πλοίο, | βάστα όμως λίγο την καρδιά, | κάποτε θ' ανοίξουμε πανιά, | βάστα όμως λίγο την καρδιά, | κάποτε θ' ανοίξουμε πανιά. | Προδομένος εγώ, προδομένη κι εσύ | δεν ζητάμε πολλά στην καινούργια ζωή μας, | μια σταγόνα χαρά, μια σταγόνα στοργή | και να πάψουνε πια ν' ασχολούνται μαζί μας. | Κόντρα η ζωή για μας τους δύο | τ' όνειρό μας αραγμένο πλοίο, | βάστα όμως λίγο την καρδιά, | κάποτε θ' ανοίξουμε πανιά, | βάστα όμως λίγο την καρδιά, | κάποτε θ' ανοίξουμε πανιά.

07. Πράσινο φως Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Άναψε πράσινο στη στράτα σου το φως, | φύγε και άσε με χωρίς καμιά συμπόνια, | κι αν μου πληγώσει την καρδιά ο χωρισμός, | συνηθισμένα τα βουνά από τα χιόνια, | κι αν μου πληγώσει την καρδιά ο χωρισμός, | συνηθισμένα τα βουνά από τα χιόνια. | Μες στην καρδιά σου πράσινο φως | για κάποιον άλλον έχεις ανάψει, | έτσι είν' ο κόσμος, πολύ σκληρός, | ένας γελάει κι άλλος θα κλάψει, | έτσι είν' ο κόσμος, πολύ σκληρός, | ένας γελάει κι άλλος θα κλάψει. | Είχα πιστέψει πως κοντά σου στη ζωή | θα 'βρισκα αγάπη που ζητούσα από χρόνια, | μα τώρα δως μου το φαρμάκι σου κι εσύ | συνηθισμένα τα βουνά από τα χιόνια, | μα τώρα δως μου το φαρμάκι σου κι εσύ | συνηθισμένα τα βουνά από τα χιόνια. | Μες στην καρδιά σου πράσινο φως | για κάποιον άλλον έχεις ανάψει, | έτσι είν' ο κόσμος, πολύ σκληρός, | ένας γελάει κι άλλος θα κλάψει, | έτσι είν' ο κόσμος, πολύ σκληρός, | ένας γελάει κι άλλος θα κλάψει.

08. Επί διαταράξει Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Κύριε πόλισμαν παρντόν | που τα ήπια κι είμαι γκολ | αλλά μέσα μου πολύ βαθειά πονάω, | τύφλα έγινα που λες | γιατί μου 'φυγε προχθές | η γυναίκα που τρελά την αγαπάω. | Άφησέ με δυο τραγούδια να της πω, | κύριε πόλισμαν, μυαλά μήπως κι αλλάξει, | και μετά χωρίς μιλιά σ' ακολουθώ | για το τμήμα σου "επί διαταράξει". | Κι αν δεν έρθει ως το πρωί | στο φτωχό μας το τσαρδί, | κύριε πόλισμαν, το βράδυ θα μεθύσω, | και μετά θα 'ρθω εδώ, | δυο τραγούδια να της πω, | δηλαδή και πάλι θα παρανομήσω. | Άφησέ με δυο τραγούδια να της πω, | κύριε πόλισμαν, μυαλά μήπως κι αλλάξει, | και μετά χωρίς μιλιά σ' ακολουθώ | για το τμήμα σου "επί διαταράξει".

09. Προτιμότερο να φύγω Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Όποιος έχει αγαπήσει | δεν θα με κατηγορήσει | που χωρίζουμε, αγάπη μου παλιά, | αν κι εσύ ξαν' αγαπούσες | ξέρω πως δεν θα μπορούσες | να τη μοίραζες σε δυο την αγκαλιά. | Έστω κι αν πονέσεις λίγο, | έστω κι αν θα πληγωθείς, | προτιμότερο να φύγω | να μην είμαι διαρκώς υποκριτής. | Όποιος έχει αγαπήσει | πρέπει να με συγχωρήσει | που σ' αφήνω μες στη νύχτα μοναχή, | φτιάξε όμως τη ζωή σου | κι η ωραία η ψυχή σου | το αξίζει δυνατά ν' αγαπηθεί. | Έστω κι αν πονέσεις λίγο, | έστω κι αν θα πληγωθείς, | προτιμότερο να φύγω | να μην είμαι διαρκώς υποκριτής.

10. Στην κολώνα της ΔΕΗ Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στην κολόνα της Δ.Ε.Η. που θαμπά φωτάει | ένα πένθιμο χαρτί γράφει ότι πάει, | πάει κι ο Νίκος που 'χε χρήμα με ουρά | μα δεν βόηθαγε κανέναν φουκαρά. | Ήθελα να 'ξερα γιατί, γιατί, γιατί, | καλό οι άνθρωποι, οι άνθρωποι σε άνθρωπο δεν κάνουν, | μήπως δεν το 'χουνε πιστέψει οι κουτοί | ότι κι εκείνοι οπωσδήποτε μια μέρα θα πεθάνουν. | Στην κολόνα της Δ.Ε.Η. διάβασα στο φως της | ότι όλα στη ζωή είναι ματαιότης, | και ότι πλούσιους και φτωχούς ένα πρωί | τους διαβάζουν στην κολόνα της Δ.Ε.Η. | Ήθελα να 'ξερα γιατί, γιατί, γιατί, | καλό οι άνθρωποι, οι άνθρωποι σε άνθρωπο δεν κάνουν, | μήπως δεν το 'χουνε πιστέψει οι κουτοί | ότι κι εκείνοι οπωσδήποτε μια μέρα θα πεθάνουν.

11. Γυναικεία ονόματα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Πάλι μου άρχισες να κάνεις τρέλες, | πάλι με άλλονε μου περπατάς, | και φύκια για μεταξωτές κορδέλες | έρχεσαι ύστερα και μου πουλάς. | Μη μου κάνεις κυρά μου καμώματα, | έχω διώξει πολλές σαν κι εσένα, | εκατό γυναικεία ονόματα | στο δεφτέρι μου είναι γραμμένα, | εκατό γυναικεία ονόματα | στο δεφτέρι μου είναι γραμμένα. | Είπα μ' εσένανε να γίνω ταίρι, | μα βγήκε άνθρακες ο θησαυρός, | και όπως φαίνεται, μες στο δεφτέρι | θα είσαι ένα όνομα κι εσύ απλώς. | Μη μου κάνεις κυρά μου καμώματα, | έχω διώξει πολλές σαν κι εσένα, | εκατό γυναικεία ονόματα | στο δεφτέρι μου είναι γραμμένα, | εκατό γυναικεία ονόματα | στο δεφτέρι μου είναι γραμμένα, | εκατό γυναικεία ονόματα | στο δεφτέρι μου είναι γραμμένα.

12. Να ποιος είμαι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Είμαι στην τσέπη εφοπλιστής, | μποέμης στην καρδιά μου, | μ' όλους τους φίλους μπεσαλής, | σπαθί στον έρωτά μου. | Να ποιος είμαι κι άμα θες | πλάι μου προχώρα | κι αν σ' αρέσουν οι λαδιές | κλάψε από τώρα. | Είμαι στον πόνο σου γιατρός, | στ' άδικο δικηγόρος, | με τις γνωστές σου σοβαρός, | στα γλέντια μου μαγκιόρος. | Να ποιος είμαι κι άμα θες | πλάι μου προχώρα | κι αν σ' αρέσουν οι λαδιές | κλάψε από τώρα. | Στην πιάτσα μ' αγαπούν πολύ, | αλλά και στα σαλόνια, | μα σε γυναίκα πονηρή | κάνω πολλά καψώνια. | Να ποιος είμαι κι άμα θες | πλάι μου προχώρα | κι αν σ' αρέσουν οι λαδιές | κλάψε από τώρα.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης