Τρίτη, 29 Απριλίου 2014

Το μεγάλο τραγούδι




















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Γιώργου Γεωργιάδη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Τραγουδήστε Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου & Κώστας Σμοκοβίτης
Μουσική: Γιώργος Γεωργιάδης | Στίχοι: Νέστορας Μάτσας & Γιάννης Συλλάνταβος
Τραγουδήστε, τραγουδήστε το Θεό τον Κύριό μας | όλοι οι λαοί του κόσμου, όλοι οι άνθρωποι της γης μας.  | Με τραγούδια ας Τον υμνούμε, με τραγούδια και με δόξα | τραγουδήστε, τραγουδήστε το Θεό τον Κύριό μας.  | Δύναμή Του είναι η αγάπη και μεγάλο το έλεός Του | κι’ η αλήθεια Του το φως μας στους αιώνας των αιώνων.  | Με τραγούδια ας Τον υμνούμε, με τραγούδια και με δόξα | τραγουδήστε, τραγουδήστε το Θεό τον Κύριό μας.

02. Ειρήνη Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιώργος Γεωργιάδης | Στίχοι: Νέστορας Μάτσας & Γιάννης Συλλάνταβος
Ειρήνη ψάλλουν τα βουνά | δικαιοσύνη οι κάμποι | και με αγάπη στους φτωχούς | θα κρίνει και θα σώσει | τους ταπεινούς και τους απλούς | κι έπειτα καθετί κακό | σκληρά θα τιμωρήσει. | Ειρήνη ψάλλουν τα βουνά | δικαιοσύνη οι κάμποι. | Σαν τη βροχή θα ξαπλωθεί | στο διψασμένο κάμπο | και θα ραντίσει με δροσιά | την γη που περιμένει. | Ειρήνη ψάλλουν τα βουνά | δικαιοσύνη οι κάμποι | θα σκορπιστεί σ' όλη τη γη | και στις καρδιές θ' ανθίσει | όσο στον ουρανό ψηλά | υπάρχει η Σελήνη.

03. Από τα βάθη της καρδιάς Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιώργος Γεωργιάδης | Στίχοι: Νέστορας Μάτσας & Γιάννης Συλλάνταβος
Από τα βάθη της καρδιάς | σε ψάλλω Κύριέ μου | γείρε κοντά στην θλίψη μου | γείρε στη μοναξιά μου | και να 'σαι δίπλα μου | στις δύσκολες τις ώρες. | Σαν το λιβάνι η προσευχή | κοντά σε Σέν' ας φτάσει | και σε θυσία εσπερινή | τα δυο μου χέρια απλώνω. | Από τα βάθη της καρδιάς | σε ψάλλω Κύριέ μου | τα χείλη μου ας τραγουδάν | μονάχα την αγάπη, | αλλιώς κλεισμένα ας μένουνε | ποτέ ας μη σαλέψουν | και η καρδιά μου σαν ανθός | ας μείνει και σαν κρίνος | μακριά απ' τις σκέψεις τις κακές | μακριά απ' τις αδικίες.

04. Σωστά μιλάτε τάχα Τραγούδι: Κώστας Σμοκοβίτης
Μουσική: Γιώργος Γεωργιάδης | Στίχοι: Νέστορας Μάτσας & Γιάννης Συλλάνταβος
Σωστά μιλάτε τάχα ω δυνατοί | (και κρίνετε σωστά γιοί των ανθρώπων.) | Εσάς ο νους σας τ’ άδικο δουλεύει | και των χεριών σας τ’ άδικα | (μοιράζετε στη γη.) | Μέσα απ’ τη μήτρα οι ασεβείς ξεφλέβησαν κι’ άλλαξαν | (κι’ από τα γεννοφάσκια τους ξεστράτησαν οι ψεύτες.) | Φιδιού φαρμάκι κρύβουνε στα σωτικά τους | (μοιάζουν με την κουφήν οχιά.) | (Θρύψαλα κάντους Θεέ μου) | κι’ έτσι θα πει κάποιος υπάρχει Θεός | και για το δίκαιο αντάμειψη. | (Ναι είν’ αλήθεια έχει Θεό) | (στη γη που κάνει κρίση.)

05. Δοξάστε τον Κύριον Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιώργος Γεωργιάδης | Στίχοι: Νέστορας Μάτσας & Γιάννης Συλλάνταβος
Δοξάστε τον Κύριον | παντού όπου τον βρείτε | δοξάστε τον Κύριον | σ' ουρανό και γη | δοξάστε τα έργα του | που είναι μεγάλα | ηχήστε τις σάλπιγγες | υμνήστε Τον μ' όργανα | με Θείες κιθάρες. | Χτυπήστε τα τύμπανα | χορέψτε μαζί μας. | Δοξάστε τον Κύριον | με έγχορδα και με όργανα | να ηχήσουν τα κύμβαλα | με ρυθμό και με ζωντάνια | η κάθε πνοή μας | τραγούδι ας γίνει | να δοξάζει τον Κύριον.

06. Με φως και δύναμη Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιώργος Γεωργιάδης | Στίχοι: Νέστορας Μάτσας & Γιάννης Συλλάνταβος
Με φως και δύναμη πολλή | αιώνια είσαι ντυμένος | κι όλη τη γη τη στέριωσες | σ΄ αγάπη και, και σ' ειρήνη. | Αυτός είναι ο θρόνος Σου | ασάλευτος κι αιώνιος | πλημμύρησαν από παντού | θάλασσες και ποτάμια | κι ο ήχος τους είναι κραυγή | κραυγή που μας τρομάζει | μα Συ, είσαι πιο Δυνατός | γιατί 'σαι η αγάπη | κι η εκκλησιά Σου ιερή | άφθαρτη και αιώνια.

07. Όλου του κόσμου οι χαρές Τραγούδι: Κώστας Σμοκοβίτης
Μουσική: Γιώργος Γεωργιάδης | Στίχοι: Νέστορας Μάτσας & Γιάννης Συλλάνταβος
Όλου του κόσμου οι χαρές, δικές μου Κύριέ μου. | Είσαι ο ποιμένας ο καλός, που για όλους μας φροντίζεις. | Και σε λιβάδι μ’ έβαλες με δροσερά ποτάμια, | νερό να πίνει η ψυχή δροσιά και φως κι’ αγάπη. | Όλου του κόσμου οι χαρές, δικές μου Κύριέ μου. | Την κουρασμένη μου καρδιά, οδήγησε στο φως Σου. | Κι’ αν στο σκοτάδι θα βρεθώ, σε κάμπους και χαράδρες, | πάλι Εσύ θα μ’ οδηγείς σαν τον καλό ποιμένα. | Όλου του κόσμου οι χαρές, δικές μου Κύριέ μου.

08. Δωσ' μου τη λευτεριά μου Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιώργος Γεωργιάδης | Στίχοι: Νέστορας Μάτσας & Γιάννης Συλλάνταβος
Δώσ' μου τη λευτεριά μου | τη λευτεριά μου δώσε μου | απ' τους εχθρούς μου σώσε με | κι απ' όσους με χτυπάνε | βοήθησέ με να σωθώ | απ' τα θεριά που ορμάνε | σκληρά να με σπαράξουνε | με όλη την ορμή τους | είναι του κόσμου οι δυνατοί | που ζουν στην ανομία. | Τη λευτεριά μου δώσε μου | δώσ' μου τη λευτεριά μου | κανέναν δεν επείραξα | κι ούτ' έχω αδικήσει | αγάπη μόνο σκόρπισα | αγάπη και αλήθεια | γι αυτό Εσένα τραγουδώ | γι αυτό Εσένα ψάλλω | που είσαι η ελπίδα μου | που είσαι η δύναμή μου. | Τη λευτεριά μου δώσε μου | δώσ' μου τη λευτεριά μου.

09. Πάντα στο φως και στη χαρά Τραγούδι: Κώστας Σμοκοβίτης
Μουσική: Γιώργος Γεωργιάδης | Στίχοι: Νέστορας Μάτσας & Γιάννης Συλλάνταβος
Πάντα στο φως και στη χαρά, | (μακριά απ’ τους εχθρούς μου.) | Σε πανηγύρι μ’ έφερες | (και σε χαράς τραπέζια.) | (Και μούδωσες να πιω κρασί | κρασί που ανασταίνει.) | (Όλου του κόσμου οι χαρές | δικές μου Κύριέ μου.) | Πάντα στο φως και στη χαρά, | (μακριά απ’ τους εχθρούς μου.) | Σε πανηγύρι μ’ έφερες | (και σε χαράς τραπέζια.) | (Και μούδωσες να πιω κρασί | κρασί που ανασταίνει.) | (Όλου του κόσμου οι χαρές | δικές μου Κύριέ μου.)

10. Σαν το ελάφι Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιώργος Γεωργιάδης | Στίχοι: Νέστορας Μάτσας & Γιάννης Συλλάνταβος
Σαν το ελάφι Κύριε | που λαχταρά να πιει νερό | έτσι κι εμένα η ψυχή | Εσένα λαχταράει. | Πότε κοντά Σου θα βρεθώ | για Σένα Κύριέ μου; | Τα δάκρυά σου ολημερίς | κι ολονυχτίς με τρέφουν | σαν με ρωτούν | πού βρίσκεται εσένα ο Κύριός σου. | Τι βάσανα σε τυραννούν | ψυχή μου και τι πόνοι; | Τι ταραχές και τι καημοί; | Ψυχή φανέρωσέ το. | Ο Κύριος είν' η ελπίδα σου. | Εσύ 'σαι Κύριε, Εσύ | ο λυτρωμός το φως μου.

11. Το τραγούδι του Θεού Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιώργος Γεωργιάδης | Στίχοι: Νέστορας Μάτσας & Γιάννης Συλλάνταβος
Πώς το τραγούδι του Θεού | στην ξενιτιά να πούμε; | Στις όχθες ξένου ποταμού | μακριά στη Βαβυλώνα | στις όχθες μαζευτήκαμε | κι αρχίσαμε να κλαίμε | καθώς εθυμηθήκαμε | την όμορφη πατρίδα. | Αυτοί που μας τυράννησαν | και σκλάβωσαν την γη μας | μας ζήτησαν ν' ακούσουμε | τραγούδια της πατρίδας | μας ζήτησαν να ψάλλουμε | τους ύμνους του Κυρίου. | Μα εμείς στα δέντρα, στις ιτιές | στου ποταμού τις όχθες | κρεμάσαμε τα όργανα | και τις γλυκές κιθάρες. | Πώς το τραγούδι του Θεού | στην ξενιτιά να πούμε; | Αν σ' αρνηθώ πατρίδα μου | κι αν θα σε λησμονήσω | ας μη σαλέψει η γλώσσα μου | το χέρι ας παραλύσει. | Πρώτη στις πρώτες μου χαρές | πατρίδα Ισραήλ μου. | Πώς το τραγούδι του Θεού | στην ξενιτιά να πούμε;

12. Ψαλμός 140-Σολ μείζονα Οργανικό
Μουσική: Γιώργος Γεωργιάδης

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης