Τρίτη, 22 Απριλίου 2014

Πατέρα μου





















01. Πατέρα μου Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Πατέρα μου για τις γιορτές | αγόρασέ μου ένα κανόνι, | να βγάζει φλόγες δυνατές, | στρατιωτάκια να σκοτώνει. | Παιδάκι μου, να σε χαρώ, | άσε αγνά τα δυο σου χέρια, | πάμε στου κήπου τον ανθό | να παίξεις με τα περιστέρια, | πάμε στου κήπου τον ανθό | να παίξεις με τα περιστέρια. | Πατέρα, τότε, σου ζητώ, | μια βόμβα ατομική να καίει, | για να σκοτώνω τον εχθρό | και η μανούλα του να κλαίει. | Παιδάκι μου, να σε χαρώ, | ποτέ μη γίνεις σαν κι εκείνους, | σαν του Χριστού να 'χεις καρδιά, | μες στη ζωή σου να 'χεις φίλους, | σαν του Χριστού να 'χεις καρδιά, | και στη ζωή σου να 'χεις φίλους. | Πατέρα είδα στην Τι-Βι | ο Σούπερμαν πως τους σαρώνει, | μια βόμβα θέλω ατομική | κι εγώ τη γη να κάνω σκόνη. | Παιδί μου όπλα μη ζητάς, | να κατακτήσεις μέρη ξένα, | κοίταξε πόσοι από μας | έχουνε χέρια ματωμένα, | κοίταξε πόσοι από μας | έχουνε χέρια ματωμένα.

02. Χαμογέλα Κατερίνα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ο κόσμος μια μεγάλη φυλακή, | λουλούδια σκορπισμένα εδώ κι εκεί, | μην είσαι Κατερίνα σκεπτική, | μα γέλα σαν γιορτή, σαν Κυριακή, | μην είσαι Κατερίνα σκεπτική, | μα γέλα σαν γιορτή, σαν Κυριακή. | Χαμογέλα, χαμογέλα Κατερίνα, | μες στα μάτια σου να βλέπω ξαστεριά, | το σκοτάδι από τον ήλιο ένα βήμα | και οι ώρες της αγάπης μια σταλιά, | το σκοτάδι από τον ήλιο ένα βήμα | και οι ώρες της αγάπης μια σταλιά, | χαμογέλα, χαμογέλα Κατερίνα. | Ο Χάρος βγαίνει πάντα νικητής | στο δύσκολο αγώνα της ζωής, | και γέλα Κατερίνα, να χαρείς | και τ' άσπρο σου φουστάνι να φορείς, | και γέλα Κατερίνα, να χαρείς | και τ' άσπρο σου φουστάνι να φορείς. | Χαμογέλα, χαμογέλα Κατερίνα, | μες στα μάτια σου να βλέπω ξαστεριά, | το σκοτάδι από τον ήλιο ένα βήμα | και οι ώρες της αγάπης μια σταλιά, | το σκοτάδι από τον ήλιο ένα βήμα | και οι ώρες της αγάπης μια σταλιά, | χαμογέλα, χαμογέλα Κατερίνα, | χαμογέλα, χαμογέλα Κατερίνα, | χαμογέλα, χαμογέλα Κατερίνα, | χαμογέλα, χαμογέλα Κατερίνα.

03. Καρδιά και μαχαίρι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Εσύ στ' αρχοντικά σου σκαλοπάτια | κι εγώ σ' ένα υπόγειο βαθύ, | εσύ περνάς γλυκά κι ωραία χρόνια | κι εγώ με το μαράζι στην ψυχή, | εσύ περνάς γλυκά κι ωραία χρόνια | κι εγώ με το μαράζι στην ψυχή. | Η μοίρα η σκληρή πως τα 'χει φέρει | εγώ να 'χω καρδιά κι εσύ μαχαίρι, | εγώ να 'χω καρδιά κι εσύ μαχαίρι, | κι απ' το δικό σου χέρι να κοπώ. | Απ' τα ψηλά κι ωραία σου παλάτια | θα φτάσεις στο υπόγειο αυτό, | υπάρχουν μόνο λίγα σκαλοπάτια | κι αν πέσεις, τα κυλάς σ' ένα λεπτό, | υπάρχουν μόνο λίγα σκαλοπάτια | κι αν πέσεις, τα κυλάς σ' ένα λεπτό. | Η μοίρα η σκληρή πως τα 'χει φέρει | εγώ να 'χω καρδιά κι εσύ μαχαίρι, | εγώ να 'χω καρδιά κι εσύ μαχαίρι, | κι απ' το δικό σου χέρι να κοπώ.

04. Νυχτώνει στα Γρεβενά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Τάσος Λειβαδίτης
Νυχτώνει στα Γρεβενά, βρέχει πικρά, | κι έχω να λάβω γράμμα της απ' τις δεκαεπτά. | Νύχτα πικρή και πού θα βγει, | σκοπός το βράδυ στην πύλη πάλι επτά μ' εννέα, | άσε να ονειρευτώ ότι φιλάω την Αννιώ, | μη με ξυπνάς κυρ δεκανέα, | άσε να ονειρευτώ ότι φιλάω την Αννιώ | μη με ξυπνάς κυρ δεκανέα. | Νυχτώνει στα Γρεβενά, βρέχει ξανά, | και γράμμα ακόμα δεν ήρθε, Θεέ μου, εδώ ψηλά. | Ας κοιμηθώ, να ξεχαστώ, | σκοπός το βράδυ στην πύλη πάλι επτά μ' εννέα, | άσε να ονειρευτώ ότι φιλάω την Αννιώ, | μη με ξυπνάς κυρ δεκανέα, | άσε να ονειρευτώ ότι φιλάω την Αννιώ | μη με ξυπνάς κυρ δεκανέα.

05. Άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε | και με γέμισες με ψέμα, | αν δε θέλεις να βλεπόμαστε | πες μου "ως εδώ και τέρμα". | Πες πως μ' άλλον τα 'χεις μπλέξει | κι όχι δήθεν, τάχα, πως | κι αν θα σου γυρίσω λέξη | να με κάψει ο Θεός. | Άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε, | να 'σαι ειλικρινής λιγάκι, | κι αν δε θέλεις να βλεπόμαστε | δε μου καίγεται καρφάκι. | Πες πως μ' άλλον τα 'χεις μπλέξει | κι όχι δήθεν, τάχα, πως | κι αν θα σου γυρίσω λέξη | να με κάψει ο Θεός.

06. Να πεθαίνω να τελειώνω Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Εγώ που δεν φοβόμουνα μες στη ζωή μου Χάρο, | πως τα 'φερε η μοίρα μου να τον παρακαλώ, | να 'ρθει μια νύχτα βροχερή με το παλιό του κάρο | και να με πάρει από 'δω, να πάψω να πονώ. | Προκειμένου να μου βγαίνει λίγο-λίγο η ψυχή | ας πεθάνω να τελειώνω μία και καλή. | Είναι γλυκός ο θάνατος και η ζωή φαρμάκι | όταν σε βρίσκουν κι οι εφτά πληγές του Φαραώ, | στον έρωτά μου άτυχος, στο χρήμα μπατιράκι, | δεν άναψε καμιά φωτιά κι εγώ να μην καώ. | Προκειμένου να μου βγαίνει λίγο-λίγο η ψυχή | ας πεθάνω να τελειώνω μία και καλή.

07. Δώδεκα και πέντε Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Δώδεκα και πέντε-και πέντε-πήγε η ώρα | και σε περιμένω στο στενό. | Άργησες να ’ρθεις και έπιασε η μπόρα | στην καρδιά μου και στον ουρανό. | Δώδεκα και πέντε ακριβώς | και έχω μείνει πάλι μοναχός. | Δώδεκα και πέντε και πέντε μαχαιριές, | στην καρδιά μου άνοιξες πληγές. | Δώδεκα και πέντε-και πέντε-πήγε η ώρα | να χωθώ σε κάνα καπηλειό, | να μεθύσω πάλι, να ξεχάσω λίγο | τ’ άπιστα ματάκια της τα δυο. | Δώδεκα και πέντε ακριβώς | και έχω μείνει πάλι μοναχός. | Δώδεκα και πέντε και πέντε μαχαιριές, | στην καρδιά μου άνοιξες πληγές.

08. Τα παιδιά στην Ελευσίνα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στ’ αργαλειά και στο καρνάγιο | όνειρα εγώ κι εσύ, | και μας δίνει το κουράγιο | των φιλιών μας το κρασί. | Τα παιδιά στην Ελευσίνα | δεν χαμογελούν ποτέ, | είναι πικραμένα κρίνα | σαν το δάκρυ σου, Χριστέ. | Τα παιδιά στην Ελευσίνα | δεν γελούν σαν τα παιδιά, | περιμένουνε κι εκείνα | άνοιξη και πασχαλιά. | Καίν’ οι μαύρες τσιμινιέρες | όνειρα του καθενός, | νύχτες οι δικές μας μέρες | κι η αγάπη μας καημός.

09. Ο Δημητράκης Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Τον ελέγαν Δημητράκη, όταν ορφανό παιδάκι | μετανάστευσε για την Αμερική, | τώρα Τζιμ τονε φωνάζουν και το χρήμα του θαυμάζουν | που απόκτησε δουλεύοντας εκεί. | Μα ο Τζιμ δε λησμονάει το χωριό, | και τους χτίζει εκκλησία και σχολειό, | και δακρύζει σαν θυμάται τη Μαριώ, | που την άφησε με την καρδιά στα δυο. | Κάποτε τ' αποφασίζει, στην πατρίδα του γυρίζει | την καημένη τη Μαριώ να παντρευτεί, | μα στον Πειραιά σαν φθάνει, η Μαριώ έχει πεθάνει, | και παθαίνει στο παπόρι συγκοπή. | Μα ο Τζιμ δε λησμονάει το χωριό, | και τους χτίζει εκκλησία και σχολειό, | μα κι εκείνοι τάφο του 'φτιαξαν για δυο | να κοιμάται αγκαλιά με τη Μαριώ.

10. Μια ζαριά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Η μια ζαριά χειρότερη απ’ την άλλη, | από τ’ ασσόδυο στα ντόρτια στις διπλές. | Κι έχω μια μαύρη σκέψη στο κεφάλι | από τις πίκρες μου κι από τις συμφορές. | Η μια ζαριά χειρότερη απ’ την άλλη | και μια καλή πότε θα φέρω πάλι; | Χρυσάφι πιάνω και θα γίνει στάχτη, | μέρα για μένα δεν ξημέρωσε καλή. | Κι εσύ, γλυκιά, μου λες και το ’χεις άχτι, | μου δίνεις τώρα τη χαριστική βολή. | Η μια ζαριά χειρότερη απ’ την άλλη | και μια καλή πότε θα φέρω πάλι;

11. Κατεδαφίζεται Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Κατεδαφίζεται το σπίτι | πωλούνται και τα υλικά, | εκεί που πρόδωσες μια Τρίτη | τα όνειρά μας τα γλυκά. | Το μικρό μας το σπιτάκι, το κατεδαφίζουν, | και μου είπαν να μαζέψω λίγα πράματα παλιά, | και τον ψεύτη έρωτά σου να μη μου θυμίζουν, | θα τ' αφήσω να ρημάξουν στα χαλάσματα. | Τώρα θα χτίσουνε μια βίλα | να ζεις αρχόντισσα εκεί, | μα της καρδιάς σου η μαυρίλα | με τα χρυσάφια δεν θα βγει. | Το μικρό μας το σπιτάκι, το κατεδαφίζουν, | και μου είπαν να μαζέψω λίγα πράματα παλιά, | και τον ψεύτη έρωτά σου να μη μου θυμίζουν, | θα τ' αφήσω να ρημάξουν στα χαλάσματα, | θα τ' αφήσω να ρημάξουν στα χαλάσματα.

12. Δώδεκα και πέντε Οργανικό
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης