Δευτέρα, 28 Απριλίου 2014

Χρυσή Δισκοθήκη



















01. Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα | να μου φέρετε τα μάτια μου σαν κλείσω | τον ντουνιά με τα στραβά και τα παράλογα | καβαλάρης μια φορά να σεργιανίσω | Το ένα τ' άλογο να είναι άσπρο | όπως τα όνειρα που έκανα παιδί | το άλλο τ' άλογο να είναι μαύρο | σαν την πικρή μου την κατάμαυρη ζωή | Να χτυπώ το καμουτσίκι μου το άπονο | σαν της μοίρας μου τ' αβάσταχτα χαστούκια | και ν' ακούγεται τη νύχτα σαν παράπονο | σαν πενιά λυπητερή από μπουζούκια | Το ένα τ' άλογο να είναι άσπρο | όπως τα όνειρα που έκανα παιδί | το άλλο τ' άλογο να είναι μαύρο | σαν την πικρή μου την κατάμαυρη ζωή

02. Τρελοκόριτσο Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Γιάννης Παπαδόπουλος
Γεννήθηκες για την καταστροφή | κι ήρθες να γκρεμίσεις μια ζωή, | δε συλλογίστηκες τι πας να κάνεις | μαχαίρι μου ’μπηξες, τρελή θα με πεθάνεις | Και τώρα τρελοκόριτσο γελάς | μα κατά βάθος κλαις και μ’ αγαπάς | Μ’ ένα ποτήρι πίναμε κι οι δυο | τώρα τα ’χεις κάνει ρημαδιό | που με παράτησες χωρίς αιτία | και με ρεζίλεψες σ’ όλη την κοινωνία | Και τώρα τρελοκόριτσο γελάς | μα κατά βάθος κλαις και μ’ αγαπάς | Κουρέλι μου ’χεις κάνει την καρδιά | που μ’ άφησες, σκληρή, κάποια βραδιά | παλάτι σου ’χτισα πάνω στα αστέρια | όμως το γκρέμισαν, τρελή, τα δυο σου χέρια | Και τώρα τρελοκόριτσο γελάς | μα κατά βάθος κλαις και μ’ αγαπάς

03. Στον Πειραιά συννέφιασε Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Στον Πειραιά συννέφιασε | και στην Αθήνα βρέχει | άλλος αγάπη έχασε | κι άλλος αγάπη έχει | Ανάβω το τσιγάρο μου | και η βροχή το σβήνει | χτυπώ την πόρτα π' αγαπώ | μα εκείνη δεν ανοίγει ω! | μα εκείνη δεν ανοίγει | Βλέπω τις κούρσες να περνούν | απ' τον μεγάλο δρόμο | κι εσύ το ξέρω πως γελάς | με τον δικό μου πόνο | Σε μια κολόνα στέκομαι | και πήρε να νυχτώνει | δεν λογαριάζω την βροχή | όσο κι αν δυναμώνει ω! | όσο κι αν δυναμώνει

04. Εσένα μόνο αγαπώ Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Μανώλης Χιώτης
Γιατί στα μάτια με κοιτάς | και κάθε τόσο με ρωτάς | Μη μου ζαλίζεις το μυαλό | εσένα μόνο αγαπώ | Πως έχω άλληνε μου λες | για κάτσε τι είναι αυτά που λες | Πάψε να κλαις και να πονάς | σε αγαπώ μην το ξεχνάς

05. Κρίμα ρε φίλε μου Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Σωτήρης Παπαϊωάννου
Κρίμα ρε φίλε μου ήσουνα το φίδι μου | που `κρυβα στον κόρφο. | Να τα βολέψεις στη ζωή | πολλές κομπίνες φτιάνεις, | μα τώρα σε κατάλαβα | πια τι καπνό φουμάρεις. | Κρίμα ρε φίλε μου ήσουνα το φίδι μου | που `κρυβα στον κόρφο. | Κρίμα ρε φίλε μου ήσουνα το φίδι μου | που `κρυβα στον κόρφο. | Δε θέλω "φίλε" να με λες, | σε μίσησε η καρδιά μου | και το κρασί που ήπιαμε | καίει τα σωθικά μου. | Κρίμα ρε φίλε μου ήσουνα το φίδι μου | που `κρυβα στον κόρφο.

06. Ο κυρ Θάνος Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ο κυρ Θάνος πέθανε παραπονεμένος | ώρα δυο στο καπηλειό του Χατζηθωμά. | Τελευταία πέρναγε φτώχειες ο καημένος | κι είχε βάλει ενέχυρο και τον μπαγλαμά. | Τον μπαγλαμά, τ' αδέρφι του | που τού 'φτιαχνε το κέφι του | ενέχυρο τον έδωσε | και ο κυρ Θάνος έσβησε. | Κάποιος αν του πλήρωνε κάτι λίγα χρέη | θα 'χε τ' οργανάκι του, θα 'ταν στη ζωή. | Μα κανείς δεν ρώτησε, τάχα γιατί κλαίει. | Τον καημό του αλλουνού ποιος τον εννοεί; | Τον μπαγλαμά, τ' αδέρφι του | που τού 'φτιαχνε το κέφι του | ενέχυρο τον έδωσε | και ο κυρ Θάνος έσβησε.

07. Μοίρα μου γιατί μ' αφήνεις Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Μοίρα μου γιατί μ' αφήνεις | μέσα στην καταστροφή | και τα βήματά μου κλείνεις | στο σοκάκι που δεν έχει προκοπή; | Μοίρα πάρε με μαζί σου | να γλιτώσω απ' το χαμό | Μοίρα δωσ' μου την ευχή σου | φυλαχτό μου μέσα στον κατακλυσμό

08. Ρίξε μια ζαριά καλή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ρίξε μια ζαριά καλή και για μένα βρε ζωή | Φέρε και καμιά εξάρες, φτάνουν πια ντόρτια και δυάρες | Φτάνουν πια τόσοι καημοί | Φέρε και καμιά εξάρες, φτάνουν πια ντόρτια και δυάρες | Φτάνουν πια τόσοι καημοί | Ρίξε μια ζαριά καλή και για μένα βρε ζωή | Και για μένα βρε ζωή ρίξε μια ζαριά καλή | Φίλος και λαβωματιά κι ειν' η αγάπη μου φωτιά | Πού να πω τα βάσανά μου, πού να πω τα μυστικά μου | που μου καίνε την καρδιά | Ρίξε μια ζαριά καλή και για μένα βρε ζωή | Και για μένα βρε ζωή ρίξε μια ζαριά καλή | Δεν είμαι παιδί κακό, γιατί θέλεις να πονώ | Έφτασε η ψυχή στο στόμα, μ' ένα ασσόδυο ακόμα | απ' τον κόσμο θα χαθώ | Ρίξε μια ζαριά καλή και για μένα βρε ζωή | Και για μένα βρε ζωή ρίξε μια ζαριά καλή

09. Έσβησε το κερί Μαρία Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Έσβησε το κερί, Μαρία, | το μαύρο φόρεμά σου βάλε. | Κάθε ωραία ιστορία | έχει κι ένα πικρό φινάλε. | Και σκότωσέ με, και σκότωσέ με | μες στην καρδιά σου τη χρυσή. | Πως ήταν όνειρο θα λέμε | η αγάπη μας, η αγάπη μας, εγώ κι εσύ. | Έσβησε το κερί, Μαρία, | πέφτει σκοτάδι μεταξύ μας. | Με θλίψη και μ’ αδιαφορία | δίνουμε το στερνό φιλί μας.

10. Το σχολείο Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Εγώ δεν έχω βγάλει το σχολείο | ούτε έχω μάθει γράμματα πολλά | ξέρω όμως ένα κι ένα κάνουν δύο | και πως τα φωνήεντα είναι εφτά | Τόσο καιρό μαζί μου και δεν έχεις μάθει | τα δικά μου χούγια και τα φυσικά | η προπαραλήγουσα ποτέ δεν περισπάται | όταν η λήγουσα είναι μακρά | Εσύ που κάνεις όλα πως τα ξέρεις | κι όλο εξυπνάδες έχεις στο μυαλό | πες μου για να μάθω ποιο έχει γίνει | πρώτα η κότα ή το αυγό | Τόσο καιρό μαζί μου και δεν έχεις μάθει | τα δικά μου χούγια και τα φυσικά | η προπαραλήγουσα ποτέ δεν περισπάται | όταν η λήγουσα είναι μακρά | Εγώ δεν έχω βγάλει το σχολείο | ούτε έχω μάθει γράμματα πολλά | ξέρω όμως ένα κι ένα κάνουν δύο | και πως τα φωνήεντα είναι εφτά | Τόσο καιρό μαζί μου και δεν έχεις μάθει | τα δικά μου χούγια και τα φυσικά | η προπαραλήγουσα ποτέ δεν περισπάται | όταν η λήγουσα είναι μακρά

11. Πήραμε την κάτω βόλτα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ε. Μαραβάς
Πήραμε την κάτω βόλτα | όμορφή μου Παναγιώτα, | όμορφή μου Παναγιώτα, | Γιώτα μου γλυκειά. | Όσα υπήρχανε στην πάντα | μας τα πήρανε, | μας τα φάγαν τα μπουζούκια | και μπατίραμε. | Μ' άδεια τσέπη κι άδεια τσάντα | μείναμ' εντελώς, | Παναγιώτα μου νταγιάντα | κι έχει ο Θεός. | Κι αν μας πήρε η κάτω βόλτα | μη φοβάσαι Παναγιώτα, | μη φοβάσαι Παναγιώτα, | Γιώτα μου γλυκειά. | Πάλι οι δυο μας τη ζωή μας | θα τη φτιάξουμε, | θα τη βρούμε την καλή μας | και θ' αράξουμε. | Θα γεμίζει πάλι η τσάντα | τότε συνεχώς, | Παναγιώτα μου νταγιάντα | κι έχει ο Θεός.

12. Τα δυο σου χέρια πήρανε Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Τα δυο σου χέρια πήρανε | βεργούλες και με δείρανε | και τη χαρά μου πήρανε | Τα χέρια σου με κάψανε | που άλλον αγκαλιάσανε | και δε με λογαριάσανε | Μ' αυτά τα χέρια σου τα δυο | σκάψε τη γης βαθιά να μπω | να μη σε βλέπω και πονώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης