Σάββατο, 26 Απριλίου 2014

Χίλιες βραδιές





















Η Ελευθερία Αρβανιτάκη σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Άδεια μου αγκαλιά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Nick Gave | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Δε θα 'θελα εδώ Θεός να επέμβει | και ας ξέρω, φως μου, πως τυφλά τον υπακούς | Σκυφτός εγώ, γονατιστός, θα του ζητούσα | να μην επέμβει στους θολούς σου δισταγμούς | Μη σε φέρει, μη σε στείλει | μη σ' αγγίξει τόσο δα | και επιτέλους αν σε στείλει | να σε στείλει εδώ ξανά | Χέρια μου αδειανά, Χριστέ ! | άδεια μου αγκαλιά, Χριστέ μου ! | Χέρια μου αδειανά, Χριστέ ! | άδεια μου αγκαλιά | Αν και για μένα αγγελούδια δεν υπάρχουν | μόλις σε ιδώ κοντεύουν να επαληθευτούν | Αχ θα τα εσύναζα και θα τα εκλιπαρούσα | με τις φλογίτσες τους στο πλάι σου να σταθούν | Να σου φέγγουν να βαδίζεις | εν χάριτι ομορφιάς | σαν Χριστός πάνω απ' τη λίμνη | και σε μένα να γυρνάς | Βαμμένος είμαι στην αγάπη | έτσι ήσουν πάντοτε κι εσύ | Πιστεύω σ' ένα μονοπάτι | που θα 'μαστε μαζί | Κι έτσι ας καίνε οι λαμπάδες | στα μονοπάτια στα βουνά | κι εκείνη πάντα θα επιστρέφει | κάθε στιγμή παντοτινά

02. Μένω εκτός Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ara Dinkjian | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Μένω εκτός, θυμάμαι ονόματα | τρέχω με ταχύτητα φωτός | μένω εκτός, σαν κάτι στόματα | που 'διωξε απ' τον κόσμο ένας λωτός | Τα βράδια μου τα εργένικα | τραγούδια λέω αρμένικα | θέλω να γυρίσω | μα ο παράδεισος κλειστός | Τα βράδια μου τα εργένικα | τραγούδια λέω αρμένικα | θέλω να μιλήσω | μα ειν' ο τόπος μου σβηστός | Μένω εκτός, μιλάω με σύρματα | στη σιωπή ζυγιάζω σαν αϊτός | μένω εκτός, σαν κάτι σχήματα | που 'φτιαξε στην άμμο ένας πιστός

03. Ζωή κλεμμένη Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης | Στίχοι: Σταμάτης Σπανουδάκης
Ίσως εκείνο που ζητάς | εγώ να μην το έχω | κι απ' ό,τι ονειρεύτηκες | εγώ πολύ ν' απέχω. | Ίσως να μη σου φτάνω εγώ | γιατί πολλά ζητούσες | μα θα 'ταν όλα αλλιώτικα | αν λίγο μ' αγαπούσες. | Μη μ' αποφεύγεις μάτια μου | μη με κοιτάς σαν ξένη | ζωή που δε μοιράζεται | είναι ζωή κλεμμένη. | Ίσως να σε κρατάει εδώ | μονάχα η συνήθεια | μα όσα κι αν μου 'πες ψέματα | σ' αγάπησα στ' αλήθεια.

04. Θα σπάσω κούπες Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Θα σπάσω κούπες για τα λόγια που 'πες | και ποτηράκια για τα πικρά λογάκια | αμάν άμαν, πια μικρό μην κλαις | αμάν άμαν, κι έχεις ό,τι θες | Σπάω τα πιάτα για τα δυο σου | μαύρα μάτια | Εψές το βράδυ είδα στ' όνειρό μου | πως είχες τα μαλλάκια σου ριγμένα στο λαιμό μου | αμάν άμαν, πια μικρό μην κλαις | αμάν άμαν, κι έχεις ό,τι θες | Σπάω τα πιάτα για τα δυο σου | μαύρα μάτια

05. Τζιβαέρι Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Αχ! Η ξενιτειά το χαίρεται | Τζιβαέρι μου | Το μοσχολούλουδό μου | σιγανά και ταπεινά | Αχ! Εγώ ήμουνα που το ‘στειλα | Τζιβαέρι μου | Με θέλημα δικό μου | σιγανά πατώ στη γη | Αχ! Πανάθεμά σε ξενιτειά | Τζιβαέρι μου | Εσέ και το καλό σου | σιγανά και ταπεινά | Αχ! Που πήρες το παιδάκι μου | Τζιβαέρι μου | και το ‘κανες δικό σου | σιγανά πατώ στη γη

06. Τα κορμιά και τα μαχαίρια Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ara Dinkjian | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Τα κορμιά και τα μαχαίρια | άντε κάποτε αλλάζουν χέρια, | τα σημάδια τους αφήνουν | που πονάνε και δε σβήνουν. | Άγγιξέ με, φίλα με, μύρισέ με | κρύψου μέσα μου, κατοίκησε με, | σαν παλιό κρασάκι φύλαξέ με | ένα κορμί δεν είναι μόνο αγκαλιά, | αχ! ένα κορμί δεν είναι μόνο αγκαλιά | είναι μια πατρίδα που θα γίνει ξενιτιά. | Τα πουλιά και τα τριζόνια | άντε τραγουδάνε τόσα χρόνια | κι από την ανατριχίλα | κοκκινίζουνε τα μήλα. | Τα κορμιά και τα μαχαίρια | άντε μη βρεθούν σε λάθος χέρια, | κάποιο φονικό θα γίνει | και ποιός παίρνει την ευθύνη. | Μέσα στης γιορτής το κέφι | άντε πιο ψηλά κρατάει το ντέφι | όποιος πόνεσε και ξέρει | γλύκα που 'χει το μαχαίρι

07. Το παράπονο Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Εδώ στου δρόμου τα μισά | έφτασε η ώρα να το πω | άλλα είναι εκείνα που αγαπώ | γι' αλλού γι' αλλού ξεκίνησα. | Στ' αληθινά στα ψεύτικα | το λέω και τ' ομολογώ. | Σαν να 'μουν άλλος κι όχι εγώ | μες στη ζωή πορεύτηκα. | Όσο κι αν κανείς προσέχει | όσο κι αν το κυνηγά, | πάντα, πάντα θα 'ναι αργά | δεύτερη ζωή δεν έχει.

08α. Παράπονο Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ara Dinkjian | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Βαριά βραχιόλια οι λύπες | πως μ' αγαπάς δεν είπες | το 'χω παράπονο μάνα μου, στόμα μου | κι ας πέθαινε το σώμα μου. | Δε θέλω, φως μου, κόσμο | στα χείλη μου έχω δυόσμο | το 'χω παράπονο πάρε μου, ζήτα μου | της λησμονιάς σαΐτα μου. | Σου στέλνω μ' ένα γράμμα | του φεγγαριού τη λάμα | πάρ' τη και χτύπα με μάνα μου, τρέλα μου | κι αν κλαίει η ψυχή σου, γέλα μου.

08β. Η ξενιτιά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ara Dinkjian | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Ψηλά βουνά κι εσείς των άστρων θωριές. | Ποτάμια αχνά, ελάτια, δάφνες, μυρτιές. | Την καρδιά μου, ωχ φωτιά μου, όποιος δει | να του πει να 'ρθει κοντά μου, μην αργεί. | Ξενιτιά μου, έρωτά μου, φως κι αυγή | πριν ραγίσει απ' το σεβντά μου όλη η γη. | Φαράγγια υγρά κι εσείς των δράκων σπηλιές | αετών φτερά κι ανέμων μαύρες φωλιές. | Την καρδιά μου, ωχ φωτιά μου, όποιος δει | να του πει να 'ρθει κοντά μου, μην αργεί. | Ξενιτιά μου, έρωτά μου, φως κι αυγή | πριν ραγίσει απ' το σεβντά μου όλη η γη. | Αηδόνι εσύ, πλανεύτρα στάχτη που καις | με ποιο κρασί μεθάει τα μάτια του, πες

09. Δυνατά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ara Dinkjian | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Σαν γυναίκα γεννά | στο χώμα η νύχτα το πρωί | κι όλα αντέχουν ξανά | και γίνονται ζωή. | Ποια παλιά κιβωτός | μέσα απ’ του χρόνου τις στοές | βγάζει ακόμα στο φως | ζευγάρια αναπνοές. | Δυνατά, δυνατά | γίναν όλα δυνατά τ’ αδύνατα | Δυνατά, δυνατά | σ’ ένα θέαμα κοινό | Δυνατά, δυνατά | κι όπως πάνε του χορού τα βήματα | με τα χέρια ανοιχτά | όλα τα περιφρονώ | Μα σαν γυναίκα γεννά | στο χώμα η νύχτα το πρωί | κι όλα αντέχουν ξανά | και γίνονται ζωή | Ποια παλιά κιβωτός | μέσα απ’ του χρόνου στοές | βγάζει ακόμα στο φως | ζευγάρια αναπνοές. | Δυνατά, δυνατά | γίναν όλα δυνατά τ’ αδύνατα | Κι αναμμένο πετά | σπίρτο η γη στον ουρανό | Δυνατά, δυνατά | κι όπως πάνε του χορού τα βήματα | με τα χέρια ανοιχτά | όλα τα περιφρονώ | Κι όλο κάτι λέω | κάποια αγάπη κλαίω | κι όλο μέσα μου θρηνώ χαλάσματα | Με τα χρόνια μου | στα σεντόνια μου | σαν φαντάσματα. | Δεν υπάρχουν πολλά | που να τα ελπίζουμε μαζί | κοίτα, κοίτα ψηλά | κι άλλος αιώνας ζει.

10. Κύμα το κύμα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Ελαφρώνει το σώμα | ο ύπνος ο αμέριμνος | Και κοχύλια γεμίζει | τώρα η έρημος | Απροσδόκητα μπήκες | στη σχισμή των ονείρων μου | Και του αγγέλου το σώμα | κουλουριάζεται γύρω μου | Κύμα το κύμα | η πέτρα λιώνει | του ονείρου η αύρα | μας ενώνει | Τρεμοπαίζει η σιωπή | πριν χαθεί η σελήνη | Και του αγγέλου τα δάκρυα | ανεμώνες και κρίνοι | Το παράδοξο θαύμα | την ψυχή δυναμώνει | ένα όνειρο απλά | πως μπορεί και μας σώνει

Ο δεύτερος δίσκος

01. Αν σ' αρνηθώ αγάπη μου Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δανάη
Αν σ' αρνηθώ αγάπη μου, | κακό μεγάλο να 'βρω, | να μη με θέλει ο ουρανός, | ήλιο να βλέπω μαύρο. | Αν σ' αρνηθώ αγάπη μου, | να μ' αρνηθούν οι φίλοι, | χάδι ποτέ μου να μη δώ, | να μη φιλήσω χείλη. | Αν σ' αρνηθώ φιλώ σταυρό | κι όρκο βαρύ σου κάνω, | αν σ' αρνηθώ αγάπη μου, | να πέσω να πεθάνω.

02. Όλα αρχίζουν εδώ Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Πού πάει ο δρόμος, πού μας πάει | μες την καταχνιά | κανείς δε μου είπε πως τραβάει | τόσο μακριά | Εσύ ποτάμι κι η θάλασσα εγώ | μες το χρυσό πρωινό | όλα τελειώνουν σαν έργο παλιό | κι όλα αρχίζουν εδώ | Πού πάει η αγάπη, | πού μας πάει | δίχως να ρωτά | κανείς δε μου είπε πως ζητάει | τόσα πολλά | Εσύ ποτάμι κι η θάλασσα εγώ | μες το χρυσό πρωινό | Γεννιέται ένας, πεθαίνουν οι δυο | κι όλα αρχίζουν εδώ | κι όλα αρχίζουν εδώ.

03. Όσα η αγάπη ονειρεύεται Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Αλκίνοος Ιωαννίδης | Στίχοι: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Παίρνω απόσταση απ' το χθες | να 'ρθούνε κι άλλες εποχές. | Να 'ρθουνε λύπες και χαρές | καινούριες να σου τις χαρίσω. | Παίρνω απόσταση απ' το χθες | για να μπορέσω να με θες | να βρω τραγούδια, μουσικές | καινούριες να σου τραγουδήσω. | Έλα μη μου καίγεσαι, | θα σου χαρίσω ό,τι θες | έλα μη μου καίγεσαι, | όλα μου τ' αύριο και τα χθες | στο τώρα θα τα κλείσω | Όσα η αγάπη ονειρεύεται, | τα αφήνει όνειρα η ζωή. | Μα όποιος στ' αλήθεια ερωτεύεται | κάνει τον πόνο προσευχή, | βαρκούλα κάνει το φιλί | και ξενιτεύεται. | Παίρνω απόσταση άμα θες | κι από τις πρώτες μας ματιές, | για να μπορέσω με γητειές | καινούργιες να στις ξαναδώσω. | Βρίσκω στον έρωτα γιατρειές | να τον γιατρέψω απ' τις πληγές | και στολισμένο χαρακιές | καινούριες να τον ξανανιώσω. | Έλα μη μου καίγεσαι | θα σου χαρίσω ό,τι θες | έλα μη μου καίγεσαι | όλα μου τ' αύριο και τα χθες | στο τώρα θα τα κλείσω | Όσα η αγάπη ονειρεύεται | τα αφήνει όνειρα η ζωή | μα όποιος στ' αλήθεια ερωτεύεται | κάνει τον πόνο προσευχή, | βαρκούλα κάνει το φιλί | και ξενιτεύεται.

04. Ξύπνα αγάπη μου Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Κώστας Γιαννίδης | Στίχοι: Κώστας Γιαννίδης
Ξύπνα αγάπη μου | η νύχτα τέλειωσε τ' αστέρια χάθηκαν | πρέπει να φύγεις | Τα δυο τριαντάφυλλα | που ήταν πλάι μας κι αυτά μαράθηκαν | πρέπει να φύγεις | Μια ηλιαχτίδα σου χαϊδεύει τα μαλλιά | πρέπει να φύγεις θα μας βρούνε αγκαλιά | Ξύπνα αγάπη μου | η νύχτα τέλειωσε τ' αστέρια χάθηκαν | πρέπει να φύγεις | Πρέπει να φύγεις | πρέπει να φύγεις

05. Το μηδέν Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Λάκης Λαζόπουλος
Το μηδέν θα κάνω κύκλο | Κι εκεί μέσα θα χορεύω | Κι ας μην ξέρω που πηγαίνω | Κι ας μην ξέρω τι γυρεύω. | Τη ζωή μου μηδενίζω, | Πάει να πει πως ξαναρχίζω, | Τη ζωή μου μηδενίζω, | Πίσω δεν ξαναγυρίζω... | Βάλαμε φωτιά στα φρένα | Και μας έμεινε το γκάζι | Με ταχύτητες μεγάλες | Μοναχά η γη αλλάζει. | Έτσι μόνο η γη αλλάζει | Με ταχύτητες μεγάλες | Βάλαμε φωτιά στα φρένα | Και μας έμεινε το γκάζι. | Στάχτη γίνανε τα πάντα | Κάηκε το παρελθόν μου | Όλη μου η περιουσία | Στην καρδιά και στο μυαλό μου. | Τη ζωή μου μηδενίζω, | Πάει να πει πως ξαναρχίζω, | Τη ζωή μου μηδενίζω, | Πίσω δεν ξαναγυρίζω... | Βάλαμε φωτιά στα φρένα | Και μας έμεινε το γκάζι | Με ταχύτητες μεγάλες | Μοναχά η γη αλλάζει. | Έτσι μόνο η γη αλλάζει | Με ταχύτητες μεγάλες | Βάλαμε φωτιά στα φρένα | Και μας έμεινε το γκάζι.

06. Η σκλάβα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιώργος Μουζάκης | Στίχοι: Γιώργος Γιαννακόπουλος
Παιδί μου παράξενο | παιδί μου περίεργο | παιδί μου ωραίο | Τυχαία σε γνώρισα | τυχαία σ' αγάπησα | γιατί ήταν μοιραίο | Παιδί μου αλλιώτικο | παιδί μου απίθανο | καρδιά μου μεγάλη | Τα πάντα χαλάλι σου | χαλάλι τα δάκρυα | κι οι πίκρες χαλάλι | Δεν ξέρω που πάω | δεν ξέρω τι κάνω | και τι θα απογίνω | Η σκλάβα σου ήμουν | η σκλάβα σου είμαι | και σκλάβα θα μείνω

07. Πες μου μια λέξη Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Πες μου μια λέξη, αυτή τη μόνη λέξη, | σε λίγο πια θα φέξει, | θα 'ρθει η χλωμή αυγή. | Κοντεύει έξι, | ας πούμε αυτή τη λέξη | που 'χει στα χείλη μπλέξει | και δεν τολμά να βγει. | Ο ουρανός, ο μεγάλος ουρανός | είν' ακόμα σκοτεινός | και η νύχτα κυλά. | Μα εκεί ψηλά | κοίτα έν' άστρο που δειλά | μοναχό φεγγοβολά και μας χαμογελά. | Νύχτα ασημένια | κι η κάθε μου η έννοια | σ' απόχη μεταξένια | από ξανθά μαλλιά. | Γλυκοχαράζει αλλά δε σε πειράζει | που γέμισε μαράζι η άδεια μου αγκαλιά.

08. Κίνδυνος θάνατος Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Νίκος Μουρκάκος
Κίνδυνος θάνατος είναι τα μάτια σου | αυτά τα μάτια σου τα πονηρά | που μ' αναστάτωσαν μόλις τ' αντίκρισα | και μου 'χουν κάψει την καρδιά | Όταν τα μάτια σου μου ρίχνουν ένα βλέμμα τους | μου ηλεκτρίζουν την καρδιά μ' όλο το ρεύμα τους | Κίνδυνος θάνατος είναι τα μάτια σου | και μου ανάψανε βαρύ καημό | εκμεταλλεύεσαι τα χτυποκάρδια μου | και δε λυπάσαι που πονώ | Όταν τα μάτια σου μου ρίχνουν ένα βλέμμα τους | μου ηλεκτρίζουν την καρδιά μ' όλο το ρεύμα τους

09. Εφτά τραγούδια θα σου πω Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μιχάλης Κακογιάννης
Βγήκανε τ' άστρα | κι οι κοπέλες με τ' άσπρα | κατεβαίνουν στην κάτω γειτονιά. | Τα παλληκάρια | παρατάνε τα ζάρια | κι ανταμώνουν στου δρόμου τη γωνιά. | Στου Παραδείσου τα μπουζούκια θα με πας, | κι αφού χορέψουμε και πάψει ο σαματάς | εφτά τραγούδια θα σου πω, για να διαλέξεις το σκοπό, | για να μου πεις, για να σου πω το "Σ' αγαπώ".

10. Το κόκκινο φουστάνι Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Η νύχτα κατεβαίνει με μαύρο φερετζέ | κι η πόλη διψασμένη για φώτα και σουξέ. | Βάλε το κόκκινο φουστάνι | εκείνο που σε κάνει να μοιάζεις πυρκαγιά. | Έλα και μη μετράς την ώρα | τα νιάτα είναι δώρα που καίνε σαν φωτιά α, α, α, | που καίνε σαν φωτιά | Τι να μας περιμένει αύριο το πρωί | ποιος έρωτας πεθαίνει και ποιος θα γεννηθεί. | Βάλε το κόκκινο φουστάνι | εκείνο που σε κάνει να μοιάζεις πυρκαγιά. | Έλα και μη μετράς την ώρα | τα νιάτα είναι δώρα που καίνε σαν φωτιά α, α, α, | που καίνε σαν φωτιά

Ο τρίτος δίσκος

01. Όμορφη μου αγάπη Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Zoran Simganovic | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Όμορφή μου αγάπη | Στην ανάσα σου αγρυπνώ | Πριν χαράξει ο κόσμος | Καλημέρα να σου πω | Κοίτα εσύ τα όνειρα | Που όλο πέταγες μακριά | Κι έλα πάλι αγάπη μου | Στη δικιά μου τη μικρή στεριά

02. Τι λείπει Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Πορτοκάλογλου | Στίχοι: Νίκος Πορτοκάλογλου
Τι λείπει, τι φταίει | και η καρδιά μου κλαίει

03. Έφυγες νωρίς Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης | Στίχοι: Αντώνης Ανδρικάκης
Έφυγες νωρίς, ούτε που πρόλαβα ν' αρχίσω | Έφυγες νωρίς, μα είχα κι άλλα να σου πω | Λόγια μυστικά, την άλλη όψη σου ν' αγγίξω | Λόγια μαγικά από έναν κόσμο μου κρυφό | Έφυγες νωρίς, κομματιασμένες υποσχέσεις | Έφυγες νωρίς, χειρονομίες βιαστικές | Έκλεισες σιγά την πόρτα μήπως με πονέσεις | Βρήκες τελικά δυο, τρεις κουβέντες τυπικές | Ποιος φωνάζει, ποιος πληγώνει τη σιωπή; | Τι να θέλει να μου πει; | Έφυγες νωρίς και όλα μείνανε στη μέση | Ό,τι και να πω, ακροβασία στο κενό | Τόση μοναξιά σε ποιο αστείο να χωρέσει | Τίποτα δε ζω που να μη φαίνεται φτηνό

04. Ερωτικό Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Ναπολέων Λαπαθιώτης
Καημός αλήθεια να περνώ | του έρωτα πάλι το στενό | ώσπου να πέσει η σκοτεινιά | μια μέρα του θανάτου. | Στενό βαθύ και θλιβερό | που θα θυμάμαι για καιρό | τι μου στοιχίζει στην καρδιά | το ξαναπέρασμά του. | Ας είν' ωστόσο, τι ωφελεί | γυρεύω πάντα το φιλί | στερνό φιλί, πρώτο φιλί | και με λαχτάρα πόση. | Γυρεύω πάντα το φιλί | αχ, καρδιά μου | που μου το τάξανε πολλοί | όμως δε μπόρεσε κανείς | ποτέ να μου το δώσει. | Ίσως μια μέρα όταν χαθώ | γυρνώντας πάλι στο βυθό | και με τη νύχτα μυστικά | γίνουμε πάλι ταίρι | Αυτό το ανεύρετο φιλί | που το λαχτάρησα πολύ | σαν μια παλιά της οφειλή | να μου το ξαναφέρει.

05. Στην αρχή του τραγουδιού Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Κώστας Γουδής
Αχ, στην αρχή των τραγουδιών | το αχ είναι γραμμένο. | Είναι γλυκό είναι πικρό | είναι κι ονειρεμένο. | Αχ συ που φεύγεις, πού τραβάς | πού πας και ξεμακραίνεις. | Ώρες, στα ρυάκια χάνεσαι | κι ώρες, στα όρη βγαίνεις. | Αχ, τα τραγούδια είν' ευχή | και πάρε την μαζί σου. | Στ' αρώματα, στα χρώματα | στις μουσικές χαρίσου.

06. Στις άκρες απ’ τα μάτια σου Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Αχ, στις άκρες απ’ τα μάτια σου | τον έρωτα εστείλανε | και μου ’στησε καρτέρι | και μου ’στησε καρτέρι. | Αχ, στις άκρες απ’ τα χείλη σου | τα δίχτυα τους ερίξανε | και πιάσαν την καρδιά μου | και πιάσαν την καρδιά μου. | Και σαν ψαράκι σπαρταρώ | στ’ αγκίστρι καρφωμένο | κι όταν ακούω να τραγουδάς | χίλιες φορές πεθαίνω.

07. Ανάθεμά σε Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Παντελής Θαλασσινός
Σ' έχω ώρες, ώρες μα το Θεό | τόσο πολλή ανάγκη | που τρέχουν απ' τα μάτια μου | θάλασσες και πελάγη | Στείλε ένα γράμμα μια συλλαβή | αν έχεις το Θεό σου | που κρέμομαι απ' τα χείλη σου | κι είμαι στο έλεός σου | Ανάθεμά σε δε με λυπάσαι | που καίγομαι και λιώνω | που μ' έκανες και σ' αγαπώ | και τώρα μαραζώνω | Κλειδώθηκαν οι σκέψεις μου | μες στου μυαλού τα υπόγεια | αχ πόσα θέλω να σου πω | μα δεν υπάρχουν λόγια | Ανάθεμά σε δε με λυπάσαι | που καίγομαι και λιώνω | που μ' έκανες και σ' αγαπώ | και τώρα μαραζώνω

08. Της καληνύχτας τα φιλιά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Εδώ να μείνεις, να με κρατήσεις αγκαλιά να μ' ανακρίνεις | της καληνύχτας τα φιλιά τι μου τα δίνεις | δε φεύγω απόψε κι απ' τ' αμάξι δε θα βγω | κι αν έχεις τίποτα μαζί μου να συγκρίνεις | εδώ να μείνεις, να το μάθουμε κι οι δυο | Εδώ να μείνεις, εδώ να μείνεις | της καληνύχτας τα φιλιά μη μου τα δίνεις | Εδώ και τώρα, γιατί ειν' ο δρόμος μας παλιός και κατηφόρα | της καληνύχτας τα φιλιά δεν είναι δώρα | δε φεύγω απόψε κι απ' τη ζωή σου δε θα βγω | κι αν ειν' η σχέση μας μισή τα λόγια φόρα | εδώ και τώρα, στης αγάπης το θυμό | Εδώ να μείνεις, εδώ να μείνεις | της καληνύχτας τα φιλιά μη μου τα δίνεις | Εδώ να μείνεις, εδώ να μείνεις | της καληνύχτας τα φιλιά τι μου τα δίνεις

09. Σιγανοψιχάλισμα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Πάνος Γαβαλάς | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Σιγανοψιχάλισμα. Σιγανοψιχάλισμα | Δάκρυ, δάκρυ πέφτουνε της βροχής οι στάλες | Πού να είσαι χάθηκες, να με σκάσεις βάλθηκες | έχω λίγες συμφορές, θα μου φέρεις κι άλλες | με χτυπούν στο πρόσωπο σιγανοψιχάλες | Η βροχή δυνάμωσε, η βροχή δυνάμωσε | για ποιο λόγο άργησες δεν καταλαβαίνω | μήπως ξελογιάστηκες μ' άλλη αγάπη πιάστηκες | έχω σου τ' ομολογώ το μυαλό χαμένο | άρχισα ν' ανησυχώ και σε περιμένω | Ειν' η ώρα εννιάμισι, ειν' η ώρα εννιάμισι | αν και πέφτει η βροχή, περιμένω ακόμα | πού να λησμονήθηκες και δε με λυπήθηκες | η αγωνία μου 'φερε την ψυχή στο στόμα | ειν' η ώρα εννιάμισι μα περιμένω ακόμα

10. Να με θυμάσαι και να μ' αγαπάς Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Στα μάτια παίζει τ' άστρο της αυγής | ο ήλιος πλένει τ' όνειρο της γης | πλατύ ποτάμι η αγάπη και βαθύ | κουράστηκε και πάει να κοιμηθεί | Για ποιο ταξίδι κίνησες να πας | να με θυμάσαι και να μ' αγαπάς | σου κλέβει η ανατολή μικρό φιλί | Στα χείλη καίει πικρό μικρό φιλί | ποιο μακρινό ταξίδι σε καλεί | θα φύγεις ξένε, άσπρα τα πανιά | παραμονεύει η λησμονιά | Για ποιο ταξίδι κίνησες να πας | να με θυμάσαι και να μ' αγαπάς | σου κλέβει η ανατολή μικρό φιλί

Ο τέταρτος δίσκος

01. Χίλιες βραδιές Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Χίλιες βραδιές θα μ' αρνηθείς | χίλιες θα με ζητήσεις | κι όπου κι αν πας κι όπου σταθείς | όσο κι αν θες να μ' αρνηθείς θα θυμηθείς | τον έρωτα που ζήσαμε και θα με νοσταλγήσεις | Χίλιες βραδιές θα μ' αρνηθείς | χίλιες θα με ζητήσεις | Χίλιες βραδιές θα προσπαθείς | το παρελθόν να σβήσεις | μα όταν θα 'ρθει μια βραδιά | να σε τυλίξει η μοναξιά θα θυμηθείς | και τη δική μου συντροφιά πάλι θ' αναζητήσεις | Χίλιες βραδιές θα μ' αρνηθείς | χίλιες θα με ζητήσεις

02. Δεν κλαίω για τώρα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Δεν κλαίω που φεύγεις | δεν κλαίω για τώρα | δεν κλαίω την ώρα | του αποχωρισμού | Κλαίω την ώρα του γυρισμού | κλαίω την ώρα του σπαραγμού | κλαίω για την ώρα που δε θα 'χω πια | ψυχή να σου πω σ' αγαπώ | Κλαίω την ώρα του γυρισμού | με τα σημάδια του χαλασμού | κλαίω για την ώρα που δε θα 'χω πια | ψυχή να σου πω σ' αγαπώ | Δεν είναι από ζήλεια | που σφίγγω τα χείλια | και κλαίω μπροστά σου | χωρίς να ντραπώ | Κλαίω την ώρα του γυρισμού | κλαίω την ώρα του σπαραγμού | κλαίω για την ώρα που δε θα 'χω πια | ψυχή να σου πω σ' αγαπώ | Κλαίω την ώρα του γυρισμού | με τα σημάδια του χαλασμού | κλαίω για την ώρα που δε θα 'χω πια | ψυχή να σου πω σ' αγαπώ

03. Σταλιά, σταλιά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Αγόρι μου, στολίδι μου, | σαν γέρνεις και μ' αγγίζεις | πιο πέρα κι απ' τα πέρατα | του κόσμου μ' αρμενίζεις. | Σταλιά, σταλιά κι αχόρταγα | τα πίνω τα φιλιά σου, | κουρνιάζω σαν αδύνατο | πουλί στην αγκαλιά σου. | Ματιά, ματιά, τα μάτια σου | αγάπη με χορταίνουν, | τη μέρα με πεθαίνουνε, | τη νύχτα μ' ανασταίνουν. | Άσε να μπω στα χείλη σου | τη δίψα μου να σβήσω | και την καρδιά σου, αγόρι μου, | δροσιά να την ποτίσω.

04. Θέλω κοντά σου να μείνω Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιώργος Μουζάκης | Στίχοι: Γιώργος Γιαννακόπουλος
Δε ζω χωρίς εσένα ούτε λεπτό | Αγάπη μου της μοίρας ήταν γραφτό. | Θέλω κοντά σου να μείνω | Θέλω σκιά σου να γίνω | Κάθε πληγή ν' απαλύνω | Που σε πονά... | Τα βλέφαρά μου να κλείνω | Να με φιλάς και να σβήνω | Θέλω κοντά σου να μείνω | Παντοτινά...! | Σε νιώθω, σε λατρεύω και σε ποθώ | Κι αν κάποτε σε χάσω θα τρελαθώ. | Θέλω κοντά σου να μείνω | Θέλω σκιά σου να γίνω | Κάθε πληγή ν' απαλύνω | Που σε πονά... | Τα βλέφαρά μου να κλείνω | Να με φιλάς και να σβήνω | Θέλω κοντά σου να μείνω | Παντοτινά...!

05. Είμαι ερωτευμένος με τα μάτια σου Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιάννης Βέλλας | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Για τα δυο σου μάτια τα γαλάζια | που 'ναι όλο χάδι κι όλο νάζια | κάθε μου αγάπη έδιωξα παλιά | και γυρνώ μες στα κρασοπουλιά. | Τι κι αν με ψευτιές με ξεγελούνε | τι κι αν άλλους μ' έρωτα κοιτούνε | δεν μπορώ στιγμή εγώ να τ' αρνηθώ | κι άλλα μάτια να ερωτευτώ. | Είμ' ερωτευμένος με τα μάτια σου | στο 'χα πει και πάντα θα στο λέω | κι αν τα χάσω, μπρος στα σκαλοπάτια σου | νύχτες αξημέρωτες θα κλαίω. | Μπορώ να γίνω και φονιάς | κι ας γελά μαζί μου ο ντουνιάς, | είμ' ερωτευμένος με τα μάτια σου | στο 'χα πει και πάντα θα στο λέω. | Σα να έχουν έρθει απ' τα ουράνια | και κοιτούν με τόση περηφάνια | τα ματάκια αυτά που ανάβουνε φωτιές | και που λεν' του κόσμου τις ψευτιές. | Μπρος τους χαμηλώνουνε τ' αστέρια | κι έρχονται οι βλάμηδες στα χέρια | μάτια που όποιος τα ‘δε μόνο μια βραδιά | έπαθε ζημιά μες στην καρδιά.

06. Θα πιω απόψε το φεγγάρι Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Θα πιω απόψε το φεγγάρι | και θα μεθύσω και θα πω | αφού πονάς για κάποιον άλλο | ρίξε μαχαίρι να κοπώ | Κι όταν με κόψει το μαχαίρι | μετανιωμένη θα μου πεις | πάρε του φεγγαριού το δάκρυ | κι από το αίμα να πλυθείς | Κι εγώ θα κόψω το φεγγάρι | θα σ' το καρφώσω στα μαλλιά | και σαν πλαγιάσουμε θα έχω | τον ουρανό στην αγκαλιά | Κι όταν ξυπνήσουμε και πάμε | ξανά στα στέκια τα παλιά | σκέψου τι όμορφη που θα 'σαι | με το φεγγάρι στα μαλλιά

07. Δε θα ξαναγαπήσω Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το μερτικό μου απ' τη χαρά | μου το 'χουν πάρει άλλοι | γιατί είχα χέρια καθαρά | και μια καρδιά μεγάλη | Θεέ μου τη δεύτερη φορά | που θα 'ρθω για να ζήσω | όσο η καρδιά κι αν λαχταρά | δε θα ξαναγαπήσω | Σαν θαλασσόδαρτο σκαρί | σαν βράχος ρημαγμένος | ήρθα σαν ξένος στη ζωή | και ξαναφεύγω ξένος | Θεέ μου τη δεύτερη φορά | που θα 'ρθω για να ζήσω | όσο η καρδιά κι αν λαχταρά | δε θα ξαναγαπήσω

08. Μαύρη Θάλασσα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Τα παιδιά με τα μαλλιά και με τα μαύρα ρούχα | φέρνουνε μηνύματα για μιαν αγάπη που 'χα | και στις φλέβες μου βαθιά μαύρη θάλασσα σαν αίμα | λέει λόγια πικραμένα | Κανένα πλάσμα του Θεού δε ζει σε τέτοιο βάθος | όπου σ' αγάπησα πολύ κι απόμεινα μονάχος | Μαύρη Θάλασσα κλειστή και ψυχή μου χαρισμένη | σ' όποιον πιο πολύ σε θέλει | Να πούμε λόγια άγρια, παράξενα κι ατόφια | σάβανα και χώματα στη μούρη της τη τζούφια | η φωνή της η σκληρή λιώνει σα μεγάλο σώμα | μέσα στο δικό μου στόμα | Φταίνε τα τραγούδια του, φταίει κι ο λυράρης | μα φταίει κι ο ίδιος του ο λαός γιατί είναι μαραζιάρης | Μαύρη θάλασσα κλειστή, μακρινές μου πεδιάδες | πίσω από τις συμπληγάδες | Στα μάγια και στα όνειρα, καμπάνα και καντήλα | Πόλη, Βάρνα, Οδησσός, Κωστάντζα και Μπραΐλα | και σε χρόνο μυστικό σαν ηφαίστειο του Αίμου | λεγεώνες του πολέμου

09. Το δικό μου πάπλωμα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Η καρδιά μου είναι μεγάλη | η καλύβα μου μικρή | από σένα κι από μένα | άλλος δεν χωράει να μπει | Το δικό μου πάπλωμα | είναι για δυο άτομα | και δεν παίρνει μπάλωμα | το δικό μου πάπλωμα | Τ' άλογο του καβαλάρη | ξέρει ένα αφεντικό | στην καλύβα την δική μου | νοικοκύρης είμ' εγώ | Το δικό μου πάπλωμα | είναι για δυο άτομα | και δεν παίρνει μπάλωμα | το δικό μου πάπλωμα | Το τραπέζι είναι στρωμένο | για τα μάτια π' αγαπώ | και το πάπλωμα θα φτάσει | να σκεπάσει και τους δυο | Το δικό μου πάπλωμα | είναι για δυο άτομα | και δεν παίρνει μπάλωμα | το δικό μου πάπλωμα

10. Το ξέρω πια δε μ' αγαπάς Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έρημοι δρόμοι γερμένοι ώμοι | και σπίτια ξένα σαν φυλακές | πριν από λίγο μου 'πες να φύγω | και γίναν στάχτη οι Κυριακές | και περπατώ κι ούτε ένα χέρι να πιαστώ | Το ξέρω πια δε μ' αγαπάς | μα πιο πολύ με νοιάζει | χωρίς αγάπη που θα πας | στη μπόρα και στ' αγιάζι | Έρημοι δρόμοι χωρίς συγνώμη | για μια γυναίκα μεσ' τη νυχτιά | πριν από λίγο μου 'πες να φύγω | σε μια σου λέξη τόσο φτωχιά | και περπατώ κι ούτε ψυχή να τυλιχτώ.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης