Παρασκευή, 25 Απριλίου 2014

Μένω εκτός





















Η Ελευθερία Αρβανιτάκη σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Μένω εκτός Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ara Dinkjian | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Μένω εκτός, θυμάμαι ονόματα | τρέχω με ταχύτητα φωτός | μένω εκτός, σαν κάτι στόματα | που 'διωξε απ' τον κόσμο ένας λωτός | Τα βράδια μου τα εργένικα | τραγούδια λέω αρμένικα | θέλω να γυρίσω | μα ο παράδεισος κλειστός | Τα βράδια μου τα εργένικα | τραγούδια λέω αρμένικα | θέλω να μιλήσω | μα ειν' ο τόπος μου σβηστός | Μένω εκτός, μιλάω με σύρματα | στη σιωπή ζυγιάζω σαν αϊτός | μένω εκτός, σαν κάτι σχήματα | που 'φτιαξε στην άμμο ένας πιστός

02. Καρδιά μου εγώ Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Τώρα πες μου αλήθεια τι ζητάς | τι μου συζητάς, τι μ' αναζητάς | τι μου λες γι' αγάπη κι αρρωσταίνω. | Τώρα που με δάκρυα συμφωνείς | δε γυρνά κανείς, δε θέλω πια. | Καρδιά μου εγώ, φωτιά μου εγώ | στεριά μου εγώ, νύχτες βουνά. | Φιλιά μου εγώ, σταλιά μου εγώ | παλιά μου εγώ, παντοτινά. | Τώρα κοίτα η ώρα της ζωής | πόσο πάει μπροστά πίσω πάμε εμείς | τι μ' επιθυμείς και τι μ' αγγίζεις. | Τώρα που με δάκρυα μου γελάς | τι με ξεγελάς αφού το ξέρω πια.

03. Πρόσωπο με πρόσωπο Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Πρόσωπο με πρόσωπο ξανά | τέτοια αγάπη κόσμους κυβερνά | Είναι θάνατος | Μείνε αθάνατος | Γίνε το σώμα που γυρνά | Που μ' αγκαλιάζει ακόμα | σε πόρτα διπλανή | Και στης φωτιάς το στρώμα | να πέσω είμ' ικανή | Που μ' αγκαλιάζει ακόμα | κι απάνω μου φιλά | το πιο δικό του στόμα | και κλαίει. Παραμιλά | Πρόσωπο με πρόσωπο και ποιο | Πρώτο απ' το κορμάκι σου να πιω | Θέλω ενθύμιο | πες στο δήμιο | Πες του το σώμα το 'χω εγώ

04. Σαν δεύτερη φωνή Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Τόσο νερό που σου ‘δωσα | Έμεινα δίχως στόμα | Κι ας μην μπορώ να σου το πω | Σε αγαπώ ακόμα | Σαν δεύτερη φωνή σου στάθηκα | Το μέρος το δικό σου το σεβάστηκα | Τα λόγια σου στα χέρια μου τα κράτησα | Σου χάρισα τους δρόμους που περπάτησα | Στο μάρμαρο τα σκάλισα | Τα λόγια τα δικά σου | Μα σκούριασε και μαύρισε | Από τα ψέματα σου

05. Κύμα το κύμα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Ελαφρώνει το σώμα | ο ύπνος ο αμέριμνος | Και κοχύλια γεμίζει | τώρα η έρημος | Απροσδόκητα μπήκες | στη σχισμή των ονείρων μου | Και του αγγέλου το σώμα | κουλουριάζεται γύρω μου | Κύμα το κύμα | η πέτρα λιώνει | του ονείρου η αύρα | μας ενώνει | Τρεμοπαίζει η σιωπή | πριν χαθεί η σελήνη | Και του αγγέλου τα δάκρυα | ανεμώνες και κρίνοι | Το παράδοξο θαύμα | την ψυχή δυναμώνει | ένα όνειρο απλά | πως μπορεί και μας σώνει

06. Δυνατά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ara Dinkjian | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Σαν γυναίκα γεννά | στο χώμα η νύχτα το πρωί | κι όλα αντέχουν ξανά | και γίνονται ζωή. | Ποια παλιά κιβωτός | μέσα απ’ του χρόνου τις στοές | βγάζει ακόμα στο φως | ζευγάρια αναπνοές. | Δυνατά, δυνατά | γίναν όλα δυνατά τ’ αδύνατα | Δυνατά, δυνατά | σ’ ένα θέαμα κοινό | Δυνατά, δυνατά | κι όπως πάνε του χορού τα βήματα | με τα χέρια ανοιχτά | όλα τα περιφρονώ | Μα σαν γυναίκα γεννά | στο χώμα η νύχτα το πρωί | κι όλα αντέχουν ξανά | και γίνονται ζωή | Ποια παλιά κιβωτός | μέσα απ’ του χρόνου στοές | βγάζει ακόμα στο φως | ζευγάρια αναπνοές. | Δυνατά, δυνατά | γίναν όλα δυνατά τ’ αδύνατα | Κι αναμμένο πετά | σπίρτο η γη στον ουρανό | Δυνατά, δυνατά | κι όπως πάνε του χορού τα βήματα | με τα χέρια ανοιχτά | όλα τα περιφρονώ | Κι όλο κάτι λέω | κάποια αγάπη κλαίω | κι όλο μέσα μου θρηνώ χαλάσματα | Με τα χρόνια μου | στα σεντόνια μου | σαν φαντάσματα. | Δεν υπάρχουν πολλά | που να τα ελπίζουμε μαζί | κοίτα, κοίτα ψηλά | κι άλλος αιώνας ζει.

07. Όμορφη μου αγάπη Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Zoran Simganovic | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Όμορφή μου αγάπη | Στην ανάσα σου αγρυπνώ | Πριν χαράξει ο κόσμος | Καλημέρα να σου πω | Κοίτα εσύ τα όνειρα | Που όλο πέταγες μακριά | Κι έλα πάλι αγάπη μου | Στη δικιά μου τη μικρή στεριά

08. Με το ίδιο μακό Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Αντώνης Μιτζέλος | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Με το ίδιο μακό | και με κέφι κακό | φύγαν μέρες | Το φεγγάρι απ' τη μια | και του κόσμου η ζημιά | βάλαν βέρες | Τι θα κάνεις εσύ | είναι εννιά και μισή | τον καπνό μου φυσάω | Και προτού να λουστώ | σταυρουδάκι Χριστό | μες στα δόντια κρατάω | Κι όλο εσένα θέλω μόνο | για κανέναν δεν σηκώνω | τώρα πια το ακουστικό | Μόνο εσένα και είμαι εντάξει | το ταβάνι έχει πετάξει | δυο φωτιές στον ουρανό | Σε χρειάζομαι και | το καινούργιο παρκέ | με το πόδι πληγώνω | Σου φυλάω μουσικές | στο ταξίδι να καις | μες στο χρόνο | Τι θα κάνεις λοιπόν | το κομμένο Depon | κυνηγάω στο σεντόνι | Και προτού να το πιω | σαν δεσμός με σκορπιό | λογαριάζονται οι πόνοι

09. Καθρεφτίζω το νου Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Καθρεφτίζω το νου | Σε φεγγαριού σπηλιές | Κι άμα σε δω να κλαις | το πρωί θα φύγω αλλού | Θα μου βάφει η βροχή | τ' ασήμια στον ταφτά | κι άμα σε δω κλεφτά | στο λαιμό θα δέσω αρχή | Ερωτά μου Αγκάθι Στέμμα | και βέλη μου Σεβαστιανά | Αν είχε ο πόνος αίμα | θα κοκκίνιζε βουνά | Καθρεφτίζω τη γη | σε βαρελιού κοιλιά | κι άμα σε βρουν φιλιά | θα 'ναι ο ύπνος μου που αργεί | Κι απ' τις πέντε ζωές | που ζούμε χωριστά | τα μάτια έχω κλειστά | κι ας μου δείξανε στεριές

10. Της καληνύχτας τα φιλιά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Εδώ να μείνεις, να με κρατήσεις αγκαλιά να μ' ανακρίνεις | της καληνύχτας τα φιλιά τι μου τα δίνεις | δε φεύγω απόψε κι απ' τ' αμάξι δε θα βγω | κι αν έχεις τίποτα μαζί μου να συγκρίνεις | εδώ να μείνεις, να το μάθουμε κι οι δυο | Εδώ να μείνεις, εδώ να μείνεις | της καληνύχτας τα φιλιά μη μου τα δίνεις | Εδώ και τώρα, γιατί ειν' ο δρόμος μας παλιός και κατηφόρα | της καληνύχτας τα φιλιά δεν είναι δώρα | δε φεύγω απόψε κι απ' τη ζωή σου δε θα βγω | κι αν ειν' η σχέση μας μισή τα λόγια φόρα | εδώ και τώρα, στης αγάπης το θυμό | Εδώ να μείνεις, εδώ να μείνεις | της καληνύχτας τα φιλιά μη μου τα δίνεις | Εδώ να μείνεις, εδώ να μείνεις | της καληνύχτας τα φιλιά τι μου τα δίνεις

11. Δεν απαντά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Αντώνης Μιτζέλος | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Έχω γεμίσει τη ζωή μου με ανάσες | που χρόνια τ' ανεβαίνω κόντρα τα σκαλιά | Κι ανάψαν έξαφνα οι αισθήσεις μου οι πάσες | και λέω στο θάνατο θα φύγω απ' τη δουλειά | Τα μεσημέρια που η καρδιά στεναχωριέται | που κάθε βήμα μου το βλέπει οριστικό | της λέω αγάπη μου η αγάπη δεν κρατιέται | μ' ένα τηλέφωνο κι εκείνο βιαστικό | Δεν απαντά | Δεν εμφανίζεται δεν επιστρέφει | Κι ούτε ρωτά | Μήπως την γύρεψαν δεν είναι εδώ | Δεν απαντά | η Ελευθερία της χρόνο δεν έχει | είναι καλά | και ζει στον κόσμο της το φορητό | Έχω κρεμάσει στο μπαλκόνι μου ένα αστέρι | του ονείρου μου τους μάγους να οδηγεί | κι αυτοί που μέσα μου με κλείδωσαν ποιος ξέρει | Μπορεί στο ψέμα τους μια βόλτα να 'χουν βγει | Δεν απαντά | δεν εμφανίζεται δεν επιστρέφει | κι ούτε ρωτά | μήπως τη γύρεψε ποτέ κανείς | Δεν απαντά | Η Ελευθερία της χρόνο δεν έχει | Είναι καλά | Και ζει στον κόσμο της όπως κι εσείς

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης