Τρίτη, 22 Απριλίου 2014

Επίσημη αγαπημένη




















Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Επίσημη αγαπημένη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Ελένη Λιάκου
Ξύπνησα νύχτα και μες στη σκέψη μου άναψαν φώτα. | Ήρθες κι εσύ έτσι απροσκάλεστη στου νου την πόρτα. | Μες στην καρδιά μου σε καλοδέχτηκα, αγαπημένη, | μεγάλη επίσημη, που τόσα χρόνια ήσουν χαμένη. | Ας ήτανε αληθινό το όνειρο τ’ αποψινό, | το όνειρο τ’ αποψινό ας ήτανε αληθινό. | Κοντά μου ήρθες, δειλά μου έδωσες τ’ άσπρο σου χέρι | και τα δυο χείλη σου με τα δικά μου γίνανε ταίρι. | Ξύπνησα νύχτα κι από κοντά μου ήσουν φευγάτη | κι ήμουνα μόνος μου στην άδεια κάμαρα, στ’ άδειο κρεβάτι. | Ας ήτανε αληθινό το όνειρο τ’ αποψινό, | το όνειρο τ’ αποψινό ας ήτανε αληθινό.

02. Όταν σημάνει η ώρα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άννα Μπακιρτζή
Ξέρω πως θα φύγεις μακριά μου | Μέσα από την αγκαλιά μου | Θα πετάξεις σαν πουλί | Ξέρω πως θα κλάψουμε κι οι δυο | Στο πικρότερο αντίο | Στο πικρότερο φιλί | Κι όταν σημάνει η ώρα | Τότε καρδιά μου χρυσή | τη μεγαλύτερη μπόρα | Θα την περάσεις εσύ | Στάλα δεν με ρώτησες μια στάλα | Αν χωράν μαζί με τ' άλλα | Τα φαρμάκια τούτα δω | Πίσω πότε θα γυρίσεις πίσω | Πόσες νύχτες θα μετρήσω | Ώσπου να σε ξαναδώ

03. Πού 'ναι τα χρόνια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Πήγα στα μέρη που σε είχα πρωτοδεί | μικρό κορίτσι ήσουν κι ήμουνα παιδί | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά. | Στ' αρχοντικό σου το σπιτάκι το φτωχό | ήρθα να κλάψω με παράπονο πικρό | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά. | Κλεισμένη η πόρτα και χαμένα τα κλειδιά | βρέχει στους δρόμους και στην άδεια μου καρδιά | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά.

04. Κάνε κορδέλα την χαρά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Νίκος Δαλέζιος
Ένα σφάλμα παραπάνω στη ζωή μπορεί να κάνω | όταν θα 'ρθω να σε βρω | όταν θα 'ρθω να σε βρω | Όμως πάλι θα γυρίσω μίσος δεν θα σου κρατήσω | ρίχνω στη φωτιά νερό | ρίχνω στη φωτιά νερό | Ρίξε τον πόνο στον γιαλό | τη συμφορά να πνίξει | κάνε κορδέλα την χαρά, την χαρά | τους δυο μας να τυλίξει | Παύω να μετρώ τον χρόνο και του χωρισμού τον πόνο | που δεν είμαστε μαζί | που δεν είμαστε μαζί | Τι κι αν είσαι μακριά μου στην ωραία την καρδιά μου | η αγάπη ακόμα ζει | η αγάπη ακόμα ζει | Ρίξε τον πόνο στο γιαλό | τη συμφορά να πνίξει | κάνε κορδέλα τη χαρά, τη χαρά | τους δυο μας να τυλίξει

05. Πήραμε την κάτω βόλτα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ε. Μαραβάς
Πήραμε την κάτω βόλτα | όμορφή μου Παναγιώτα, | όμορφή μου Παναγιώτα, | Γιώτα μου γλυκειά. | Όσα υπήρχανε στην πάντα | μας τα πήρανε, | μας τα φάγαν τα μπουζούκια | και μπατίραμε. | Μ' άδεια τσέπη κι άδεια τσάντα | μείναμ' εντελώς, | Παναγιώτα μου νταγιάντα | κι έχει ο Θεός. | Κι αν μας πήρε η κάτω βόλτα | μη φοβάσαι Παναγιώτα, | μη φοβάσαι Παναγιώτα, | Γιώτα μου γλυκειά. | Πάλι οι δυο μας τη ζωή μας | θα τη φτιάξουμε, | θα τη βρούμε την καλή μας | και θ' αράξουμε. | Θα γεμίζει πάλι η τσάντα | τότε συνεχώς, | Παναγιώτα μου νταγιάντα | κι έχει ο Θεός.

06. Άκουσε Γρηγόρη να σου πω Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Άκουσε Γρηγόρη να σου πω | Μια γυναίκα π’ αγαπώ | Θεέ μου σε παρακαλώ | Μου ’χει πάρει το μυαλό | Τώρα κάθε βράδυ περπατώ | Γρηγόρη μου Γρηγόρη μου | Και κάθε βράδυ την αγάπη μου ζητώ | Να βρω | Είμαι βάρκα στο γιαλό χωρίς κουπιά | Γρηγόρη μου Γρηγόρη μου | Έλα, έλα δεν αντέχω άλλο πια | Αγάπη μου γλυκιά | Άκουσε Γρηγόρη μια βραδιά | Πώς μου πήρε την καρδιά | Κι ήπια το νερό πικρό | Περιστέρι μου μικρό

07. Τα σκόρπισε ο άνεμος Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Δεν έχω μάτια για να δω κανέναν πια, | στόμα για να, στόμα για να μιλήσω. | Και ξαφνικά, και ξαφνικά ένα πρωί | απ' τη ζωή, απ' τη ζωή θα σβήσω. | Έσβησαν πια, έσβησαν πια τα όνειρα, | που έκανα, που έκανα για σένα. | Τα σκόρπισε, τα σκόρπισε ο άνεμος | και πήγανε, και πήγανε χαμένα.

08. Το παρελθόν σου θα γίνει καπνός Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Ελένη Λιάκου
Θα πάρω μια βάρκα | να πάμε μια τσάρκα αγάπη χρυσή, | κουπί θα τραβήξω, | πανάκι θ' ανοίξω για φίνο νησί. | Αγκάλιασέ με και φίλησέ με | να μείνω πλάι σου πιστός, | θα γίνω δικός σου | και το παρελθόν σου θα γίνει καπνός, | θα γίνω δικός σου | και το παρελθόν σου θα γίνει καπνός. | Στο κύμα ο μπάτης | του χρόνου διαβάτης, κορίτσι δειλό, | τον πόνο θα πλύνει | κι η πίκρα θα μείνει νεκρή στο γιαλό. | Αγκάλιασέ με και φίλησέ με | να μείνω πλάι σου πιστός, | θα γίνω δικός σου | και το παρελθόν σου θα γίνει καπνός, | θα γίνω δικός σου | και το παρελθόν σου θα γίνει καπνός. | Θα βλέπει η πούλια | λευκά γλαροπούλια, αγάπης φιλιά, | για σένα στ' αστέρι | θα στήσω λημέρι, καινούργια φωλιά. | Αγκάλιασέ με και φίλησέ με | να μείνω πλάι σου πιστός, | θα γίνω δικός σου | και το παρελθόν σου θα γίνει καπνός, | θα γίνω δικός σου | και το παρελθόν σου θα γίνει καπνός.

09. Μέσα στο παλιό μου σπίτι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μέσ' απ' το παλιό μου σπίτι | βγαίνει ένας καπνός, | είναι σαν φωνή που βγαίνει | κι αναστεναγμός, | είναι σύννεφο και μπόρα | και βαρύς καημός. | Μέσα στο παλιό μου σπίτι | ήλιος δεν θα μπει, | σβήσανε τα όνειρά μου | σαν της νύχτας το κερί | και στο παραθύρι η γλάστρα | έχει μαραθεί.

10. Σπασμένα τριαντάφυλλα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Σιμόπουλος
Κάποτε ήμουνα παιδί | και σε αγάπησα πολύ | Μα έγινε η αγάπη μου | κλωνάρια μαδημένα | Σπασμένα τριαντάφυλλα | στο χώμα πεταμένα | Το περιβόλι της καρδιάς | το ‘καψες όπως ο βοριάς | τα όνειρα μου πέσανε | βαριά τραυματισμένα | Σπασμένα τριαντάφυλλα | στο χώμα πεταμένα | Οι αναμνήσεις στο μυαλό | χορό αρχίσανε τρελό | τα περασμένα μου ‘πανε | πως είναι πια για μένα | Σπασμένα τριαντάφυλλα | στο χώμα πεταμένα

11. Εσύ ’σαι στα ψηλά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Οι δυο μας ξεκινήσαμε | οι δρόμοι μας χωρίσανε | Κι εσύ ’σαι στα ψηλά | κι εγώ στα χαμηλά | Σ’ είχα στο πλάι μου κυρά | και μ’ έριξες σ’ ένα παρά | Κι εσύ ’σαι στα ψηλά | κι εγώ στα χαμηλά | Ό,τι είχα σου το χάρισα | γιατί πολύ σ’ αγάπησα | Κι εσύ ’σαι στα ψηλά | κι εγώ στα χαμηλά

12. Είχε κι εκείνος μιαν αγάπη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Μιχάλης Παπανικολάου
Πυκνή ομίχλη στο λιμάνι | κι ο Παναγιώτης απ' τη Μάνη | λειώνει στο κλάμα | Σφυρίζουν στα βαθειά καράβια | σιωπή και νέκρα στα μουράγια | κι ούτε ένα γράμμα | Είχε κι εκείνος μιαν αγάπη και την έχασε | γιατί τον ξέχασε | παντοτινά | Είχε κι εκείνος μιαν αγάπη και την έχασε | και μένει μόνος του | τα δειλινά | Μονάχος τώρα στην κουβέρτα | βαριά η καρδιά του σαν την πέτρα | μετράει τ' αστέρια | κι ο νους του τρέχει στο νησί του | στην όμορφη του τη καλή του | τα μεσημέρια

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης