Κυριακή, 13 Απριλίου 2014

Τα τραγούδια του Μίμη Πλέσσα





















Ο πρώτος δίσκος

01. Αν σ' αρνηθώ αγάπη μου Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δανάη
Αν σ' αρνηθώ αγάπη μου, | κακό μεγάλο να 'βρω, | να μη με θέλει ο ουρανός, | ήλιο να βλέπω μαύρο. | Αν σ' αρνηθώ αγάπη μου, | να μ' αρνηθούν οι φίλοι, | χάδι ποτέ μου να μη δώ, | να μη φιλήσω χείλη. | Αν σ' αρνηθώ φιλώ σταυρό | κι όρκο βαρύ σου κάνω, | αν σ' αρνηθώ αγάπη μου, | να πέσω να πεθάνω.

02. Θα κλέψω τα τριαντάφυλλα Τραγούδι: Τώνης Μαρούδας & Trio Belcanto
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Θα κλέψω τα τριαντάφυλλα | απ' την τριανταφυλλιά σου | να δω τι θά'βρεις αύριο | να βάλεις στα μαλλιά σου | Θά΄ρθω τη νύχτα που γλυκοκοιμάσαι | και θ' ανεβώ σιγάνά σιγανά όλα τα σκαλιά | κι από την γλάστρα, να μου το θυμάσαι | θα κλέψω την πονηρή την μικρή τριανταφυλλιά | Θα κλέψω τα τριαντάφυλλα | που τόσο σ΄ομορφαίνουν | γιατί όσο εκείνα ανθίζουν | καρδούλες θα μαραίνουν

03. Η αγάπη μας Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Αυτό το βράδυ αγάπη μου | που πλάι σου θα γείρω | θα δούμε την αγάπη μας | ν' απλώνεται τριγύρω. | Η αγάπη μας είναι στον άνεμο | στα τριαντάφυλλα και στο φεγγάρι | η αγάπη μας είναι στα λόγια μας | είναι στη σκέψη μας, ποιος θα την πάρει. | Η αγάπη μας είναι η ανάσα μας | το χτυποκάρδι μας το πιο μεγάλο | η αγάπη μας είναι ένα σύννεφο | είναι μια θάλασσα, τι θέλεις άλλο.

04. Από σένα αρχίζουν όλα Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Είναι οι στίχοι ταπεινοί | είναι οι νότες ταπεινές | κι είναι η δική μου η φωνή | φωνή σαν όλες τις φωνές | Μα βγαίνει μέσα απ' την ψυχή | και αντηχεί | σαν προσευχή | Από σένα αρχίζουν όλα | και τελειώνουνε σε σένα | και δικός σου είναι ο κόσμος | και δική σου η ζωή | και προστάζεις τους ανέμους | να φυσάνε μανιασμένα | και τους δίνεις το σινιάλο | για να έρθει το πρωί | Τα πουλιά εσένα υμνούνε | σε κλαδιά λουλουδιασμένα | και για σένα βγαίνει ο κρίνος | απ' το χώμα το νωπό | Από σένα αρχίζουν όλα | και τελειώνουνε σε σένα | κι είναι λίγο, τόσο λίγο | να σου πω πως σ' αγαπώ

05. Πόσο λίγο με αγαπούσες Τραγούδι: Καίτη Μπελίντα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Πόσο λίγο, πόσο λίγο, πόσο λίγο μ' αγαπούσες, πόσο λίγο | και όταν είπα πως θα φύγω, πόσο λίγο σε είχε νοιάξει πόσο λίγο | Λίγο, λίγο εσυνήθισα τον πόνο μου να πνίγω | και πικρό θα σου φανεί, πως σε μια άλλη αγάπη αγνή | την καινούρια τη σελίδα μου ανοίγω | Και αν η αλήθεια σε πονά, με ενδιαφέρει ειλικρινά τόσο λίγο...τόσο λίγο | Και πικρό θα σου φανεί, πως σε μια άλλη αγάπη αγνή | την καινούρια τη σελίδα μου ανοίγω | Και αν η αλήθεια σε πονά, με ενδιαφέρει ειλικρινά τόσο λίγο, τόσο λίγο...τόσο λίγο

06. Μη μου πεις τίποτα Τραγούδι: Τζένη Βάνου & Trio Belcanto
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Μη μου πεις τίποτα | Το πικρό το ποτήρι μου | Μονάχη μου το πίνω | Μη μου πεις τίποτα | Μη σε νοιάζει αν πόνεσα | Μη ρωτάς τι θα γίνω | Μη μου πεις τίποτα | Ξέρω την καταδίκη μου | Το γραμμένο μου ξέρω | Μη μου πεις τίποτα | Μοναχή μου σ' αγάπησα | Μοναχή θα υποφέρω | Μη μου πεις τίποτα | Είναι δύσκολη η θέση σου | Αλλά τι να σου κάνω | Μη μου πεις τίποτα | Το επήρα απόφαση | Πως απόψε σε χάνω

07. Πέρασε ήλιε Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Στα φτωχικά παράθυρα σιμά | Μάτια σβησμένα μάγουλα χλωμά | Και κάτω από τις τσίτινες ποδιές | Δίχως ελπίδες μένουν οι καρδιές | Όλα θλιμμένα όλα σκοτεινά | Λες και ποτέ ο ήλιος δεν περνά | Πέρασε ήλιε διώξ’ τις παγωνιές | Στις πονεμένες φτωχογειτονιές | Βρέχει στους δρόμους, βρέχει στη ψυχή | Γέλιο παιδιού ποτέ δεν αντηχεί | Και στα θολά στα βρώμικα νερά | Πνίγεται ο πόνος πνίγεται η χαρά | Μαύρο το βράδυ μαύρο το πρωί | Μοίρα κακιά βαραίνει τη ζωή | Πέρασε ήλιε διώξ’ τις παγωνιές | Στις πονεμένες φτωχογειτονιές

08. Το σαραβαλάκι μου Τραγούδι: Τζένη Καρέζη & Μανώλης Καναρίδης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Το σαραβαλάκι μου είναι το πιο φίνο | Ούτε εκείνο μ' άφησε, ούτε εγώ τ' αφήνω | Όλο το ψωμάκι του φαγωμένο το ΄χει | Κι όμως το κακόμοιρο δεν μου λέει όχι | Στις ανηφοριές | Στις ανηφοριές μουγκρίζει | Στις κατηφοριές | Στις κατηφοριές ρολάρει | Κι όταν βρει το ίσιο δρόμο | Περπατάει με καμάρι | Ντούκου, ντούκου, τάκα, τάκα | Κι έχει και μεγάλη πλάκα | Το σαραβαλάκι μου το'χω για καμάρι | Ως τα τώρα μ΄ έβγαλε πάντα παλικάρι | Για τον δρόμο τον κακό ούτε που το μέλλει | Αλλά λίγο σπρώξιμο που και που το θέλει | Στις κατηφοριές | Στις κατηφοριές ρολάρει | Στις ανηφοριές | Στις ανηφοριές μουγκρίζει | Κι όταν βρει το ίσιο δρόμο | Περπατάει και κουδουνίζει | Ντούκου, ντούκου τάκα, τάκα | Κι έχει και μεγάλη πλάκα.

09. Άγγελέ μου Τραγούδι: Ερρίκα & Μαργαρίτα Μπρόγιερ
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Ντίνος Δημόπουλος
Άγγελέ μου άγγελέ μου | Άγγελε του παραδείσου | Τι δεν θα ’δινα καλέ μου | Για να χόρευα μαζί σου | Να χορεύω τσιφτετέλι | Στου παράδεισου τη χλόη | Και να παίζουν οι αγγέλοι | Χίλια αστέρια κομπολόι | Λυπήσου με και κάνε μου | Και μένα το χατίρι μου | Διαμάντι μου, μπριλάντι μου | Τοπάζι μου, ζαφείρι μου | Άγγελέ μου άγγελέ μου | Άγγελε του παραδείσου | Τι δεν θα ’δινα καλέ μου | Για να χόρευα μαζί σου | Να χορεύω μες στα νέφη | Μ’ απλωμένο το ζωνάρι | Κι ασημένιο να ’χω ντέφι | Το ολόγιομο φεγγάρι

10. Έχω στενάχωρη καρδιά Τραγούδι: Ρένα Βλαχοπούλου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Δαλιανίδης
Απόψε ήρθα για να πιω | λιγάκι παραπάνω. | Τέτοια που είναι η ζωή \ τέτοια κι εγώ της κάνω. | Έχω στενάχωρη καρδιά, | σεκλέτια δε χωρούνε | και οι χαρές που καρτερώ | μη σώσουνε και' ρθούνε. | Είναι βαρύ το βάσανο | του πόνου ανάθεμά το. | Φέρτε χαρμάνικο ποτό | να παν οι πίκρες κάτω. | Έχω στενάχωρη καρδιά, | σεκλέτια δε χωρούνε | και οι χαρές που καρτερώ | μη σώσουνε και' ρθούνε.

11. Πάρε χαρτί μελάνι Τραγούδι: Μαίρη Χρονοπούλου & Χορωδία
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Πάρε χαρτί μελάνι | και γράφ’ το σήμερα | η αγάπη μου για σένα | δεν έχει σύνορα. | Κοίτα τα παλικάρια | μ΄ άσπρα πουκάμισα | ποτέ μου την αγάπη | δεν την χαράμισα. | Γράψε σε άσπρο τοίχο | μεγάλα γράμματα | κρυφά για σένα κλαίω | ως τα χαράματα.

12. Βρέχει πάλι απόψε Τραγούδι: Αλέκα Μαβίλη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Βρέχει πάλι απόψε στα σπιτάκια τα φτωχά | κι όμως στη δική σου τη γωνιά είναι ζεστά, | έχεις λησμονήσει την αγάπη την παλιά, | βρέχει πάλι απόψε στη μικρή τη γειτονιά. | Κάποιος περνάει απ' το σπίτι σου μπροστά | στέκει και κλαίει στη γωνιά | έχει στο στήθος τής αγάπης τη φωτιά | στα χείλη του τη παγωνιά. | Έλαμπες σαν άστρο στη μικρή σου την αυλή | κι ήσουν για τ' αγόρια μια ολόγλυκια πληγή, | τώρα το σκοτάδι πέφτει αργά στη γειτονιά | έχεις λησμονήσει την αγάπη την παλιά.

13. Έκλαψα χτες Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Έκλαψα χτες σαν μέτρησα | τις πίκρες της ψυχής μου | κι εσύ δεν ήσουν πλάι μου | αστέρι της ζωής μου | Έκλαψα χτες σαν μέτρησα | τις νύχτες που 'μαι μόνος | τις νύχτες που σ' αναζητώ | και με καρφώνει ο πόνος

14. Τόσα καλοκαίρια Τραγούδι: Δάκης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πέρασες τόσες βροχές για να 'ρθεις σε 'μενα | φέρνοντας χούφτες με φως να νιφτώ | Πέρασα τόσες ζωές για να βρω εσένα | μεσ' τη ζεστή σου αγκαλιά να κρυφτώ. | Τόσα καλοκαίρια | μου 'χαν φύγει από τα χέρια | τόσα καλοκαίρια που δεν σ' αγαπούσα | ρώταγα τι φταίει | για το στόμα μου που καίει | τώρα ξέρω πως τα χείλια σου ζητούσα. | Άπλωσες τα χέρια | και γυρνούν τα καλοκαίρια | και με φέρνουν να βρεθώ κοντά σου | σε θέλω, σε θέλω, σ' αγαπώ

15. Εκείνο το πρωί στην Κηφισιά Τραγούδι: Δάκης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Αν πας με κάποιον άλλον να θυμάσαι | εκείνο το πρωί στην Κηφισιά | πως παίζαμε με τ' όνειρο στον ήλιο | πως τρέχαμε στον ήλιο σαν παιδιά | Κι αν δεν το θέλεις πια το δαχτυλίδι | που σού 'χα κάνει δώρο μια νυχτιά | αν πας με κάποιον άλλον να θυμάσαι | εκείνο το πρωί στην Κηφισιά | Καλή μου, όπου και να 'σαι μην ξεχάσεις | εκείνο το πρωί στην Κηφισιά | κι αν μοναχή σου νοιώσεις, μην διστάσεις | και χτύπησε την πόρτα μου ξανά

16. Μάζευα στα χέρια μου βροχή Τραγούδι: Δάκης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Βεατρίκη Δαλαμάγκα
Τα μάτια γέμισαν σιωπή | καθώς αντάμωσαν τα χέρια | έκλεισ΄η πρώτη μου πληγή | η νύχτα γέμισε μ' αστέρια | Μάζευα στα χέρια μου βροχή | δεν σ' είχα δει | μα σ' είχα ονειρευτεί | Σε βρίσκω μέσα στη σιωπή | στον δρόμο μας πού ΄χει ανθίσει | στην αγκαλιά μου την νωπή | στον ήλιο μας που ΄χει δακρύσει | Κράτησα στα χέρια τη βροχή | σε είχα δει | δε σ’ είχα ονειρευτεί

17. Καθόλου δε μ' αγάπησες Τραγούδι: Αλέκα Κανελλίδου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Βεατρίκη Δαλαμάγκα
Καθόλου δε μ' αγάπησες | νιώθω στεγνό, το χείλι πικραμένο | Καθόλου δε με πόνεσες | κι είναι η καρδιά αηδόνι πληγωμένο | Και ψάχνω λίγη αγάπη λίγη ελπίδα | και την πρώτη μου ρυτίδα | θα σκεπάσω μ' ένα χάδι σου στερνό | Καθόλου δε μ' αγάπησες | τώρα είναι αργά κι η νύχτα είναι μαύρη | Καθόλου δε με πόνεσες | θέλει η καρδιά, τη λησμονιά της να 'βρει

18. Αν έρθεις Τραγούδι: Αλέκα Κανελλίδου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Βεατρίκη Δαλαμάγκα
Αν έρθεις κάποια μέρα στη θέση της καρδιάς θα 'χω φεγγάρι | Αν έρθεις κάποια μέρα στο βάθος της ματιάς θα καίει λυχνάρι | Αν έρθεις κάποια μέρα στη θέση της καρδιάς θα 'χω φεγγάρι | Θ' ανοίξω την καρδιά μου που φύλαγε κρυφά αγάπη τόση | Θα στύψω τ' όνειρό μου, στάλαξε δροσιά για να σου δώσει | Θα στύψω τ' όνειρό μου, στάλαξε δροσιά για να σου δώσει | Μ' αν φύγεις κάποια μέρα στο βάθος της ματιάς θα 'χει νυχτώσει | Αν φύγεις κάποια μέρα στη θέση της καρδιάς θα 'χει ματώσει | Αν φύγεις κάποια μέρα στη θέση της καρδιάς θα 'χει ματώσει

19. Γράψε μου δυο λόγια Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Σοφία Φίλντιση
Στρίβω μια δεκάρα | γράμματα μου βγαίνει | γράμμα όμως δεν παίρνει | τώρα η καρδιά | Γράψε μου δυο λόγια | για να καταλάβω | τι σού ‘χει χαρίσει | τόση λησμονιά | Πώς να σου κακιώσω | δεν μπορώ, δεν βρίσκω | δύναμη να ρίξω τόσα | στην φωτιά | Γράψε μου δυο λόγια | μ' αγαπάς ακόμα; | ή σ’ έχει τυλίξει | τώρα η λησμονιά

20. Δέκα φλουριά καμάρι μου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Βεατρίκη Δαλαμάγκα
Στάθηκες μες στο πέλαγο | Για να σε τραγουδήσει | Κι αντάμωσες το χάραμα | Πού 'ρθε να σε φιλήσει | Το φίλημά σου μού 'φερε | Ο ήλιος παλικάρι μου | Δέκα φιλιά στο στήθος σου καμάρι μου | Δέκα φλουριά για σένα παλικάρι μου | Πάρε δυο δάκρυα για δροσιά | Να μη σε κάψει η μέρα | Πάρε του ήλιου τη θωριά | Κι έλα με τον αγέρα | Να σβήσεις απ' τα χείλη μου | Τη δίψα παλικάρι μου | Δέκα φιλιά στο στήθος σου καμάρι μου | Δέκα φλουριά για σένα παλικάρι μου

Ο δεύτερος δίσκος

01. Τι σου 'κανα και πίνεις Τραγούδι: Μαρινέλλα & Δημήτρης Μητροπάνος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τι σου 'κανα και πίνεις, τσιγάρο στο τσιγάρο | κι είν' τα πικρά σου μάτια στο πάτωμα καρφιά | Πες μου για δε μ' αφήνεις με δυο φιλιά να πάρω | απ' τα θολά σου μάτια τη μαύρη συννεφιά | Πες μου για δε μ' αφήνεις με δυο φιλιά να πάρω | απ' τα θολά σου μάτια τη μαύρη συννεφιά | Οι πόνοι που σε σφάζουν, πόνοι διπλοί για μένα | σταλάζουν στην καρδιά μου τα δάκρυα που κλαις | Να 'ξερες πως σπαράζουν τα μέσα μου για σένα | που στέκεσαι μακριά μου και λόγο δε μου λες | Να 'ξερες πως σπαράζουν τα μέσα μου για σένα | που στέκεσαι μακριά μου και λόγο δε μου λες | Αμίλητό μου στόμα, φεγγάρι μου σβησμένο | ανάθεμα την ώρα και τη βαριά στιγμή | Όλα για σε τα δίνω, τα δίνω και πεθαίνω | για να μη σε αγγίξουν ξανά οι στεναγμοί

02. Βρέχει φωτιά στη στράτα μου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Βρέχει φωτιά στη στράτα μου | φωτιά που μ' έχει κάψει | για τα φτωχά τα νιάτα μου | κανένας δε θα κλάψει | Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει | σβήνει το καντήλι μου | κι η ψυχή, η ψυχή σαν χελιδόνι | φεύγει απ' τα χείλη μου | Κύμα πικρό στην πλώρη μου | και τα πανιά σκισμένα | ούτε αδελφός αγόρι μου | δε νοιάστηκε για σένα | Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει | σβήνει το καντήλι μου | κι η ψυχή, η ψυχή σαν χελιδόνι | φεύγει απ' τα χείλη μου

03. Το φεγγάρι πάνωθέ μου Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το φεγγάρι πάνωθέ μου | ασημένιο τάλιρο | και με το κορίτσι Θεέ μου | πάμε για το Φάληρο | Το φεγγάρι μεθυσμένο | σε μια βάρκα κύλησε | Ένα στόμα μελωμένο | έγειρε, με φίλησε | Το φεγγάρι στο κρεβάτι | παίζει και γελάει μου | Θεέ μου πώς | να κλείσω μάτι | με μια κούκλα πλάι μου | Το φεγγάρι ζαλισμένο | στο σεντόνι κύλησε | Ένα στόμα μελωμένο | έγειρε, με φίλησε

04. Κι εσύ θα φύγεις Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κι εσύ θα φύγεις | και θα περάσεις | και θα ξεχάσεις | κι εγώ θα μείνω | να αργοσβήνω | σε μια γωνιά | Ένα ρολόι σταματημένο | ένα καράβι ναυαγισμένο | ένα σπουργίτι κυνηγημένο | απ’ το χιονιά | Όταν σημάνει | εκείνη η ώρα | η μαύρη ώρα | μη νιώσεις πόνο | κι άσε με μόνο | στην παγωνιά | Ένα ρολόι σταματημένο | ένα καράβι ναυαγισμένο | ένα σπουργίτι κυνηγημένο | απ’ το χιονιά | απ’ το χιονιά | απ’ το χιονιά

05. Δε με νοιάζει Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Δε με νοιάζει | ποιον φιλούσες μέχρι χθες | Πού 'μαστε ξένοι | δεν με νοιάζει | ποιον νανούριζες τις νύχτες | σαν πουλί | Όποια και να 'σαι, είσαι δική μου | ένα κομμάτι απ' την ζωή μου | όποια και να ‘σαι | Μη σε νοιάζει | ποια φιλούσα μέχρι χθες | Πού 'μαστε ξένοι | Μη σε νοιάζει | ποια εφώλιαζε στα φύλλα | της καρδιάς | Όποιος και να 'μαι, είμαι δικός σου | είμαι η αγάπη κι ο άνθρωπός σου

06. Μ' ανάστησες καρδιά μου Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Γλυκά πονούσε το μαχαίρι, | έσταζε μέλι η μαχαιριά. | Και πέθαινα στην αμμουδιά | πέρσι το καλοκαίρι. | Και πέθαινα στην αγκαλιά σου | κι έκλαιγες μ’ αναφιλητά... | Και πέφταν πάνω μου λυτά | τα ζωντανά μαλλιά σου. | Και γύρευες να μ’ αναστήσεις | με το αθάνατο νερό... | Κι ήταν το στόμα μου ξερό | σαν στερεμένης βρύσης. | Κι έσκυψες πάνω στην καρδιά μου | σαν ανθισμένη γιασεμιά... | Και η ζεστή σου ανασεμιά | μ’ ανάστησε καρδιά μου.

07. Αν είναι η αγάπη αμαρτία Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Δεν έχουν το δικαίωμα | για σένα να μου λένε | τα στήθια μου να καίνε | να τρέχω σαν τρελή για να σε βρω | να λιώνω να πονώ να λαχταρώ | Αν είναι η αγάπη αμαρτία | θα βγω να το φωνάξω με λατρεία | θα βγω να το φωνάξω να το πω | πως είμαι αμαρτωλή που σ' αγαπώ | Δεν έχουν το δικαίωμα | να με περιφρονούνε | μαζί σου σαν με δούνε | να λένε ότι είμαι αμαρτωλή | που λιώνω στο δικό σου το φιλί | Αν είναι η αγάπη αμαρτία | θα βγω να το φωνάξω με λατρεία | θα βγω να το φωνάξω να το πω | πως είμαι αμαρτωλή που σ' αγαπώ

08. Σε βλέπω στο ποτήρι μου Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Σε βλέπω στο ποτήρι μου | και πίνοντας σε πίνω | κι όταν τελειώσει το πιοτό | δεν ξέρω τι θα γίνω | Σαν ακούρδιστο ρολόι | που δεν παίρνει πια στροφή | το μυαλό μου έχει μείνει | στη δική σου τη μορφή | Σε βλέπω στο ποτήρι μου | και πίνοντας σε πίνω | κι όταν τελειώσει το πιοτό | δεν ξέρω τι θα γίνω | Πίνω από τις εννιά το βράδυ | και έφτασε τρεισήμισι | και το νου μου βασανίζει | η δική σου θύμηση | Σε βλέπω στο ποτήρι μου | και πίνοντας σε πίνω | κι όταν τελειώσει το πιοτό | δεν ξέρω τι θα γίνω

09. Σταγόνα, Σταγόνα Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Δυο ποτήρια στο τραπέζι, έξω βρέχει | τι πικρή που 'ναι η στερνή μας η βραδιά. | Στη βροχή δεν μπορεί, δεν αντέχει | και θα σπάσει όπου να 'ναι η καρδιά. | Σταγόνα, σταγόνα το δάκρυ σου πίνω | το δάκρυ μου πίνεις και σβήνεις και σβήνω. | Σταγόνα, σταγόνα το αίμα μου στάζει νωπό | τι να πεις τώρα πια, τι να πω. | Παραθύρι μες στη νύχτα πώς ν' ανοίξω | δεν υπάρχει πια για μένα ουρανός. | Μη μ' αγγίζεις γιατί αν τυχόν σ' αγγίξω | θα χτυπήσει την καρδιά μου κεραυνός.

10. Χίλιες βραδιές Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Χίλιες βραδιές θα μ' αρνηθείς | χίλιες θα με ζητήσεις | κι όπου κι αν πας κι όπου σταθείς | όσο κι αν θες να μ' αρνηθείς θα θυμηθείς | τον έρωτα που ζήσαμε και θα με νοσταλγήσεις | Χίλιες βραδιές θα μ' αρνηθείς | χίλιες θα με ζητήσεις | Χίλιες βραδιές θα προσπαθείς | το παρελθόν να σβήσεις | μα όταν θα 'ρθει μια βραδιά | να σε τυλίξει η μοναξιά θα θυμηθείς | και τη δική μου συντροφιά πάλι θ' αναζητήσεις | Χίλιες βραδιές θα μ' αρνηθείς | χίλιες θα με ζητήσεις

11. Λάθος δρόμο πήραμε καρδιά Τραγούδι: Τόλης Βοσκόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Λάθος δρόμο πήραμε, καρδιά μου πικραμένη, | και τίποτα δε βγαίνει, αν φταίω ή αν φταις. | Λάθος δρόμο πήραμε, λάθος μονοπάτι, | κι αν αξίζει κάτι, είναι για τ’ όνειρο που χάθηκε να κλαις. | Λάθος δρόμο πήραμε, καρδιά, ρίξαμε ανάποδη ζαριά. | Πού να ακουμπήσω για να βρω παρηγοριά; | Λάθος δρόμο πήραμε καρδιά. | Λάθος δρόμο πήραμε, το βήμα σου για κόψε, | κανείς δεν ήρθε απόψε να δει πού τριγυρνάς. | Λάθος δρόμο πήραμε, σε πρόδωσαν οι φίλοι, | σφίχτηκαν τα χείλη, κι αυτή π’ αγάπησες δε ρώτησε αν πονάς. | Λάθος δρόμο πήραμε, καρδιά, ρίξαμε ανάποδη ζαριά. | Πού να ακουμπήσω για να βρω παρηγοριά; | Λάθος δρόμο πήραμε καρδιά.

12. Όπως φεύγουν τα καράβια Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Χρόνια βλέπω στο λιμάνι | πλοία που σαλπάρουνε | κι όπως τα κοιτάζω λέω: | "Θέ μου, να με πάρουνε!" | Κι όπως φεύγουν τα καράβια | έφυγες κι εσύ μακριά, | κι έχω μέσα μου μια πίκρα | σαν την θάλασσα βαθιά. | Χρόνια βλέπω στο λιμάνι | κι η ζωή μου πέρασε, | μες στην απονιά του κόσμου | η καρδιά μου γέρασε. | Κι όπως φεύγουν τα καράβια | έφυγες κι εσύ μακριά, | κι έχω μέσα μου μια πίκρα | σαν την θάλασσα βαθιά.

13. Απόψε αντάμωσα το Χάρο Τραγούδι: Χαρούλα Λαμπράκη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Απόψε αντάμωσα το χάρο | σε μια γωνιά στη Κοκκινιά | έρχομαι μου είπε να σε πάρω | ταξίδι για τη λησμονιά | Κάν' το στερνό σου το τσιγάρο | κι άιντε ν' ανοίξουμε πανιά | Με πήγε στο στενό κελί του | που το φωτούσε ένα κερί | Αργά που κύλησε η νύκτα | γρήγορα που ‘φυγ' η ζωή | Και 'γω παντρεύτηκα τη νύκτα | δεκαοκτώ χρονώ παιδί

14. Μοιρολόι Τραγούδι: Χαρούλα Λαμπράκη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Τάσος Λειβαδίτης
Και πού να ρίξω το μεγάλο μου καημό | όπου θ' ανοίξει η γης, θ' ανοίξει η γης | και θα ραΐσει το βουνό | Ήλιε φονιά πως άφησες να γίνει το κακό | σκοτώσανε το σταυραετό και τον αυγερινό | κάτω στο σταυροδρόμι σκοτώσανε το νιο | Παρασκευή μεγάλη σταυρώσαν τον Χριστό. | Και τα κορίτσια ρίξανε κάτω τα μαλλιά | για να πιαστείς αϊτέ, να πιαστείς αϊτέ | ν' ανέβεις απ' τη λησμονιά | Ήλιε φονιά πως άφησες να γίνει το κακό | σκοτώσανε το σταυραετό και τον αυγερινό | κάτω στο σταυροδρόμι σκοτώσανε το νιο | Παρασκευή μεγάλη σταυρώσαν τον Χριστό.

15. Μάρκος Μπάτης και Αρτέμης Τραγούδι: Δημήτρης Κοντολάζος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Έπαιζε ο Μπάτης μπαγλαμά | Κι ο Μάρκος το μπουζούκι | Και ο Αρτέμης σκόρπαγε | Καημούς μες στο κουτούκι | Έπαιζε ο Μπάτης μπαγλαμά | Κι ο Μάρκος το μπουζούκι | Και πού και πού αστυνομία | Για μην τυχόν παρανομία | Χόρευε ο μάγκας ο παλιός | Σεμνά την ζεϊμπεκιά του | Έριχνε όμορφα γλυκά | Ο Μάρκος την πενιά | Χόρευε ο μάγκας ο παλιός | Σεμνά την ζεϊμπεκιά του

16. Ο φίλος μου ο Παναγής Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ο φίλος μου ο Παναγής | δεν έκανε γι'αυτήν την γης | με όλα ήταν ξένος | Δεν είχε σπίτι και δουλειά | κουβέντιαζε με τα πουλιά | και δίχως νά΄χει πιει γουλιά | έμοιαζε μεθυσμένος | Φορούσε αμπέχονο βαρύ | στα χέρια του είχε ένα κλαρί | και στα μαλλιά του φύκια | Χειμώνα και καλοκαιριά | κοιμόταν στην ακρογιαλιά | κι απ' την ζεστή του την καρδιά | άχνιζαν τα χαλίκια | Τον φίλο μου τον Παναγή | τον σκότωσε μια χαραυγή | μια σκέψη σαν μαχαίρι | Πως κάθε βράδυ δηλαδή | πεθαίνει κάπου ένα παιδιά | που τίποτα δεν έχει δει | και τίποτα δεν ξέρει

17. Οι άδειες τσέπες Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Άδειες οι τσέπες τ' αγοριού | τη νύχτα αυτή του Γεναριού | και οι σκοτούρες μάτσο. | Και το φεγγάρι μια χαψιά | κι ο ουρανός μια μαντεψιά | μα πάμε μπράτσο, μπράτσο | Σφίγγω τα χέρια τ' αγοριού | στην τσέπη του πανωφοριού | και πάμε όλο πάμε | Και μας γαβγίζουν τα σκυλιά | γιατί είν'τα ρούχα μας παλιά | μα δεν βαρυγκωμάμε | Πίνω τα χείλια τ' αγοριού | στην άκρια του κουμαριού | με δίψα και με βιάση | Κι ως με κοιτάζει το παιδί | λέω θ' ανθίσει το κλαδί | κι η μπόρα θα περάσει.

18. Τρυγονάκι μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος | Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Αν κάποτε ο δρόμος σου σε φέρει | Χαμένο περιστέρι | Περιστεράκι μου | Αν κάποτε περάσεις όνειρό μου | Στο δρόμο τον δικό μου | Και στο σοκάκι μου | Ξόβεργα θα στήσω καλή μου | Στο σοκάκι μου | Ξόβεργα θα στήσω για να σ’ αποκτήσω | Τρυγονάκι μου | Αν κάποτε διωγμένο απ’ το χιόνι | Χαμένο χελιδόνι | Χελιδονάκι μου | Αν κάποτε στον δρόμο μου σε φέρει | Το παγωμένο αγέρι | Στο μπαλκονάκι μου

19. Με τα χείλη τα δικά σου ανασαίνω Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Ο δικός μου δρόμος | Είναι και δικός σου | Το δικό μου δάκρυ | Έγινε καημός μου | Κι αν κουράστηκες θα γίνω | Στρώμα σου να κοιμηθείς | Κι αν διψάσεις θα σου φέρω | Απ' το δάκρυ μου να πιεις | Με τα χείλη τα δικά σου ανασαίνω | Μες στα μάτια σου γεννιέμαι και πεθαίνω | Κι αν περνάμε μονοπάτι σκοτεινό | Θ' ανεβούμε αγκαλιά στον ουρανό | Η δική σου πίκρα | Είναι και δική μου | Το καυτό σου δάκρυ | Έγινε πληγή μου

20. Άσε στην πόρτα τα κλειδιά Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Όταν θα φύγεις να φύγεις νύχτα | Να μη σε δω | Δεν θέλω δάκρυα και συγκινήσεις | Στον χωρισμό | Όταν θα φύγεις να φύγεις νύχτα | Όταν κοιμάμαι | Θέλω στην σκέψη μου | όπως σ' αγάπησα να σε θυμάμαι | Άσε στην πόρτα τα κλειδιά | Κι όταν ξυπνήσω | Θα βρω κουράγιο και καρδιά | Να ξαναζήσω | Όταν θα φύγεις να μη το ξέρω | Μη μου το πεις | Την προτιμάω αυτή τη λύση | Της σιωπής | Όταν θα φύγεις να φύγεις νύχτα | Δεν θέλω φώτα | Κι άσε με εμένανε να περιμένω | Όπως και πρώτα

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης