Δευτέρα, 7 Απριλίου 2014

Οι μεγαλύτερες ερμηνείες του Βασίλη Καρρά





















01. Όπως παλιά Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Βασίλης Καρράς | Στίχοι: Βασίλης Καρράς
Δως' μου ένα τσιγάρο δανικό | βάλε ένα ποτό να ξεχαστούμε | κλείσ' τη πόρτα μη μας δει κανείς | και έλα τα παλιά να θυμηθούμε | Όπως παλιά το τσιγάρο στα δύο | όπως παλιά τη κουβέρτα στα δύο | όπως παλιά το βιβλίο στα δύο | εγώ καμάρα και εσύ πολυτεχνείο | Δως' μου ένα τσιγάρο και φωτιά | πιες ένα ποτήρι στην υγειά μου | όπως στην παλιά τη γειτονιά | θύμισε μου πάλι τα όνειρά μου

02. Στα είπα όλα Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Μιλτιάδης Πασχαλίδης | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Πολλές φορές σου μίλησα | Με χρώματα στο στόμα | Στο είπα, όσα έμαθα | Τα έμαθα με το σώμα | Μισός ψυχή μισός κορμί | Κι η πείνα μου θηρίο | Μισή ζωή σπατάλησα | να ζήσουν και τα δύο | Όσα κομμάτια κι μπορέσεις να ενώσεις | Δεν θα σου φτάσουν μια στιγμή για να με νιώσεις | Στα είπα όλα-Φίλα με τώρα | Με αγαπούσε το νερό | Μα ο ουρανός με ζούσε | Κι όταν μετρούσα τι μπορώ | Η γη δεν με χωρούσε | Κυνήγησα τις ομορφιές | Μα μ' έκλεψε η λύπη | Οι αλήθειες μου: εσύ όταν κλαις | Και της καρδιάς μου οι χτύποι | Όσα κομμάτια κι μπορέσεις να ενώσεις | Δεν θα σου φτάσουν μια στιγμή για να με νιώσεις | Στα είπα όλα-Φίλα με τώρα

03. Το κόκκινο φουστάνι Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Η νύχτα κατεβαίνει με μαύρο φερετζέ | κι η πόλη διψασμένη για φώτα και σουξέ. | Βάλε το κόκκινο φουστάνι | εκείνο που σε κάνει να μοιάζεις πυρκαγιά. | Έλα και μη μετράς την ώρα | τα νιάτα είναι δώρα που καίνε σαν φωτιά α, α, α, | που καίνε σαν φωτιά | Τι να μας περιμένει αύριο το πρωί | ποιος έρωτας πεθαίνει και ποιος θα γεννηθεί. | Βάλε το κόκκινο φουστάνι | εκείνο που σε κάνει να μοιάζεις πυρκαγιά. | Έλα και μη μετράς την ώρα | τα νιάτα είναι δώρα που καίνε σαν φωτιά α, α, α, | που καίνε σαν φωτιά

04. Απονιά Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Στέλιος Σωτηρίου | Στίχοι: Καλλιόπη Μαρμαρινού
Κάποτε με λάτρευες με πάθος | λες και ήμουνα θεός | Τώρα με κοιτάζεις αδιάφορα | πως άλλαξε ο καιρός | Σβήσανε τα ίχνη της αγάπης μας | ποιος πίστευε σ’ αυτό | Γκρέμισες την άτυχη φωλίτσα μας | που σου `πα σ’ αγαπώ | Απονιά μου δείχνεις και φαρμάκι ρίχνεις | Στην καρδιά μου που δε σε μισεί | Πίστεψα σε σένα κι όμως βγήκες ψέμα | Η αγάπη σου ήταν μικρή | Τώρα πια αισθάνομαι σαν ξένος | που τον διώχνουν μακριά | Φεύγω από σένα ξεχασμένος | στη δική σου απονιά | Πέταξες στην άκρη την αγάπη μου | που σου `χα εμπιστευτεί | Έφυγε η χαρά κι ήρθε το δάκρυ | ποιος μπορεί να το σκεφτεί | Πρόδωσες αισθήματα | και άνοιξες αγιάτρευτες πληγές | Ξέχασες το σήμερα αυτά | που ζήσαμε μαζί στο χτες | Απονιά μου δείχνεις και φαρμάκι ρίχνεις | Στην καρδιά μου που δε σε μισεί | Πίστεψα σε σένα κι όμως βγήκες ψέμα | Η αγάπη σου ήταν μικρή | Τώρα πια αισθάνομαι σαν ξένος | που τον διώχνουν μακριά | Φεύγω από σένα ξεχασμένος | στη δική σου απονιά

05. Ολική καταστροφή Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Χάρης Κωστόπουλος | Στίχοι: Βαγγέλης Κουζέλης
Όπου κι αν είπα τ' όνομά της | μού 'παν να φύγω μακριά της | αν θέλω να σωθώ... | Μα εγώ δεν άκουσα κανένα | κι εσύ δε νοιάστηκες για μένα | ούτε λεπτό... | Για ολική καταστροφή βαδίζει η ζωή μου | έδωσα σώμα και ψυχή μα έγινες πληγή μου... | Όταν μια μέρα θα βρεθείς στη θέση τη δική μου | τότε θα νιώσεις τ' άδικο που καίει τη ψυχή μου... | Όπου κι αν είπα πως σε θέλω | μού 'παν για πάντα θα υποφέρω | για πάντα θα πονώ... | Μα εγώ δεν άκουσα κανένα | τώρα η αλήθεια μοιάζει ψέμα | κι αιμορραγώ...

06. Τα χιλιόμετρα Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Βασίλης Καρράς | Στίχοι: Βασίλης Καρράς
Κάνεις παιχνίδι με τα μάτια δεν μιλάς | γνωστούς και φίλους όλο πιάνεις και ρωτάς | αν θέλεις κάτι να μου πεις πες μου το τώρα | τα μάτια όλα τα ‘χουν πει σε λίγη ώρα | Τα χιλιόμετρα είναι λίγα κι η απόσταση μικρή | κάνε εσύ το πρώτο βήμα και θα κάνω την αρχή | Τα χιλιόμετρα είναι λίγα κι η απόσταση μικρή | κάνε εσύ το πρώτο βήμα και θα κάνω την αρχή | Μπορείς να μπεις στα όνειρα μου όποτε θες | μπορεί τα μάτια σου και ψέμα να πουλάνε | γύρνα και δες στην μοναξιά τους πως πονούν | όλοι είναι άνθρωποι κι όλοι αγαπάνε | Τα χιλιόμετρα είναι λίγα κι η απόσταση μικρή | κάνε εσύ το πρώτο βήμα και θα κάνω την αρχή | Τα χιλιόμετρα είναι λίγα κι η απόσταση μικρή | κάνε εσύ το πρώτο βήμα και θα κάνω την αρχή

07. Εσύ μου λες ότι αν φύγεις θα πεθάνω Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Δε σηκώνω εκβιασμούς και απειλές | και στο ντούκου τα περνάω αυτά που λες... | Στη ζωή μου αποφάσεις παίρνω εγώ | μη σηκώνεις το πανό για χωρισμό... | Εσύ μου λες ότι αν φύγεις θα πεθάνω | και γω σου λέω πως θα ζήσω παραπάνω... | Και γω σου λέω πως θα ζήσω παραπάνω | Και εσύ μου λες ότι αν φύγεις θα πεθάνω... | Ότι λες δεν έχει βάση στο 'χω πει | και μη κάνεις τη Δευτέρα Κυριακή... | Εγώ πάντα θα σου λέω το σωστό | μη σηκώνεις το πανό για χωρισμό...

08. Κράτα απόσταση Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Αφού δε ντράπηκες να 'ρθεις εδώ | εσύ, εσύ κι ο εγωισμός σου... | Θα πάρω θέση και θα σου πω | ότι έχω πάψει νά 'μαι πια τ' όργανό σου | Αφού δε ντράπηκες να 'ρθεις εδώ | εσύ, εσύ κι ο εγωισμός σου... | Κράτα απόσταση | και μην πλησιάζεις ν' αγγίξεις απόψε το σώμα μου... | Κράτα απόσταση | εσύ δεν αξίζεις να παίρνεις ζωή απ' το στόμα μου... | Μέσα στα μάτια μου μη με κοιτάς | γιατί, γιατί δεν το αξίζεις... | Κι όσα μου σκότωσες παρακαλάς | να σ' αγαπάν απ' την αρχή και να τ' αγγίζεις | Μέσα στα μάτια μου μη με κοιτάς | γιατί, γιατί δεν το αξίζεις...

09. Για λέγε Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Τα μυστικά του έρωτα μας δεν τα κρύβεις | κι όλοι τα ξέρουν με το νι και με το σίγμα | κι όλες τις πόρτες της αγάπης μας ανοίγεις | στα ξένα λόγια θα χαθούμε κι είναι κρίμα | Για λέγε, για πες | γιατί τρελαίνεσαι και πας και τα λες | Για λέγε, για πες | τα κάνεις μούσκεμα και ύστερα κλαις | Ενθουσιάζεσαι και κάνεις όλο λάθη | και τα πληρώνω επειδή σε αγαπάω | να περπατάς μες την ζωή δεν έχεις μάθει | και το κουδούνι του κινδύνου σου χτυπάω

10. Μία μυτιά οξυγόνο Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Ιορδάνης Παύλου | Στίχοι: Γιάννης Μαλλιάς
Μεσ' την ασχήμια του μυαλού σας σαραβάλιασα | μα δεν ανήκω στο δικό σας το βασίλειο | κι αφού μισώ, μα γνώμη πια δεν άλλαξα | κάντε πιο πέρα μη μου κρύβεται τον ήλιο | Μία γωνιά ελευθερία θέλω μόνο | για να μυρίσω τη φωτιά όταν θα ανάβει | να ξαπλώσω στη βροχή να ξεδιψάσω | το μυαλό μου μεσ' το λούκι σας πριν χάσω | Μια μυτιά απ' οξυγόνο να γουστάρω | πόσο κάνουν λίγες τζούρες να τις πάρω | μία γωνιά ελευθερία, ένα δέντρο | κι όχι αυτή που θα με πάει στον Άγιο Πέτρο | Μέσα στην μούχλα του μυαλού σας χρώμα άλλαξα | αυτή η βρωμιά όχι πως έγινα δικός σας | μα εγώ δεν θέλω τη δική σας εξορία | μη μου στερείτε την δική μου ελευθερία | Μια μυτιά απ' οξυγόνο να γουστάρω | πόσο κάνουν λίγες τζούρες να τις πάρω | μία γωνιά ελευθερία, ένα δέντρο | κι όχι αυτή που θα με πάει στον Άγιο Πέτρο

11. Στην άκρη της αβύσσου Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Κωνσταντίνος Κυριακίδης | Στίχοι: Ζωή Λύρα
Από παιδί πλανιόμουνα | στο τίποτα κι αργούσα | και μία θάλασσα να βρω | μανούλα δε μπορούσα | Ένα καράβι ειν' η ζωή | με το Θεό κουρσάρο | Εγώ θα κόψω το σκοινί | μαζί του να μπαρκάρω | Από παιδί κρατιόμουνα | στην άκρη της αβύσσου | Να μη ξεπέσω στο κενό | μού 'λεγε η φωνή σου

12. Αίρεση Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Κώστας Βελλιάδης | Στίχοι: Ιωάννης Μαλλιάς

13. Στη Σαλονίκη τα Σαββάτα της βροχής Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Τάκης Μπουγάς | Στίχοι: Γιάννης Καλαμίτσης
Στην Σαλονίκη τα Σαββάτα της βροχής | στέκουν οι ώρες σαν τα πλοία τα δεμένα, | ο ουρανός παίρνει το γκρίζο της ψυχής | και όλα βαραίνουνε σαν χέρια κουρασμένα. | Σε αυτήν την πόλη τα Σαββάτα της βροχής | μοιάζουν με δένδρο που το ρίξαν οι βοριάδες, | τα όνειρά μου τα τυλίγει η ενοχή | και όλη η ζωή μου είναι δώδεκα αράδες, | δώδεκα αράδες. | Στην Σαλονίκη τα Σαββάτα της βροχής | βουβό το κλάμα, | ζω με το όραμα μιας άλλης εποχής | σε κάποιο θαύμα. | Στην Σαλονίκη τα Σαββάτα της βροχής | βουβό το κλάμα, | ζω με το όραμα μιας άλλης εποχής | σε κάποιο θαύμα. | Σε αυτή την πόλη τα Σαββάτα της βροχής | καίνε το λάδι στης καρδιάς μου το καντήλι, | τα όνειρα μου δίνω αντιπαροχή | για λίγο χώρο της καρδιάς σου την αγκύλη. | Σε αυτήν την πόλη... | Στην Σαλονίκη τα Σαββάτα της βροχής | βουβό το κλάμα, | ζω με το όραμα μιας άλλης εποχής | σε κάποιο θαύμα. | Στην Σαλονίκη τα Σαββάτα της βροχής | βουβό το κλάμα, | ζω με το όραμα μιας άλλης εποχής | σε κάποιο θαύμα.

14. Πάρε με Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Βασίλης Καρράς | Στίχοι: Βασίλης Καρράς
Πολλές φορές τον όρκο μου τον πάτησα | τα όνειρά μου σε λάθος άνθρωπο τα χάρησα | εγώ καρδιά μου δε σε μοίρασα στα δύο | στα 'δωσα όλα μη νιώσεις μόνη μ' ένα αντίο | Είναι στιγμές που ό,τι έχω το μοιράζω | και τ' όνομά σου άθελα μου το φωνάζω | είναι στιγμές που την ψυχή μου δοκιμάζω | με την εικόνα σου στη σκέψη μου τρομάζω | Πάρε με για μια φορά μονάχα, πάρε με | πάρε με μαζί σου κι ό,τι θέλεις κάνε με | εδώ τα σύνορα τα φράγματα έχουν σπάσει | μια τρικυμία είσαι ακόμα θα περάσει | Πάρε με για μια φορά μονάχα, πάρε με | πάρε με μαζί σου κι ό,τι θέλεις κάνε με | εδώ τα σύνορα τα φράγματα έχουν σπάσει | μια τρικυμία είσαι ακόμα θα περάσει | Πάρε με μαζί σου | Καμιά φορά στο όνειρό σου πάρε με | κομμάτια κάνεις μια καρδιά που αισθάνομαι | θέλεις να φύγεις να πετάξεις από δω | θέλεις να πεις το τελευταίο σ' αγαπώ | Θέλεις απόψε να τα δεις όλα, όλα στα δύο | θέλεις την πίκρα να κρατήσεις ή το κρύο | αν θες χαρά μη τη μοιράσεις, κράτησε τη | ένα συγνώμη η καρδιά το επιτρέπει

15. Για πού το βαλες καρδιά μου Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Νατάσσα Μεσσήνη
Για πού το βαλες καρδιά μου μ' ανοιχτά πανιά | για ποια πέλαγα ουράνια άστρα μαγικά | για πού το βαλες καρδιά μου μ' ανοιχτά πανιά | Για ποια μακρινή πατρίδα έρμη ξενιτειά | θάλασσα ουρανός μ' αστέρια πουθενά στεριά | για πού το βαλες καρδιά μου μ' ανοιχτά πανιά | Ποια αγάπη ποιο λιμάνι ποια παρηγοριά | θα χεις αγκαλιά το κύμα χάδι το νοτιά | για πού το βαλες καρδιά μου μ' ανοιχτά πανιά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης