Τρίτη, 22 Απριλίου 2014

Τραγούδια με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση από το 1950 έως το 1962




















Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Όμορφη Θεσσαλονίκη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ώ! όμορφη Θεσσαλονίκη | ώ! τα μαγικά σου βράδια νοσταλγώ | Είσαι το καμάρι της καρδιάς μου | Θεσσαλονίκη όμορφη γλυκειά | κι' αν ζω στην ξελογιάστρα την Αθήνα | για σένα τραγουδώ κάθε βραδιά | Μέσα στα στενά σου τα σοκάκια | έζησα τις πιο γλυκές στιγμές | καντάδες χίλιες νύχτες έχω κάνει | για όλες τις μποέμικες καρδιές | Πάντα με κρατάς στην αγκαλιά σου | πάντα σε θυμάμαι και πονώ | κι αν είμαι τώρα λίγο μακριά σου | με τον καιρό κοντά σου θα βρεθώ

02. Τρελοκόριτσο Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Γιάννης Παπαδόπουλος
Γεννήθηκες για την καταστροφή | κι ήρθες να γκρεμίσεις μια ζωή, | δε συλλογίστηκες τι πας να κάνεις | μαχαίρι μου ’μπηξες, τρελή θα με πεθάνεις | Και τώρα τρελοκόριτσο γελάς | μα κατά βάθος κλαις και μ’ αγαπάς | Μ’ ένα ποτήρι πίναμε κι οι δυο | τώρα τα ’χεις κάνει ρημαδιό | που με παράτησες χωρίς αιτία | και με ρεζίλεψες σ’ όλη την κοινωνία | Και τώρα τρελοκόριτσο γελάς | μα κατά βάθος κλαις και μ’ αγαπάς | Κουρέλι μου ’χεις κάνει την καρδιά | που μ’ άφησες, σκληρή, κάποια βραδιά | παλάτι σου ’χτισα πάνω στα αστέρια | όμως το γκρέμισαν, τρελή, τα δυο σου χέρια | Και τώρα τρελοκόριτσο γελάς | μα κατά βάθος κλαις και μ’ αγαπάς

03. Γαρύφαλλο στ' αυτί Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Γαρύφαλλο στ' αυτί και πονηριά στο μάτι | Η τσέπη άδεια πάντοτε, μα η καρδιά γεμάτη | Γαρύφαλλο στ' αυτί και ποιος θα σου τ' αρπάξει | Σφιχτή γροθιά το στήθος σου, που σκίζει το μετάξι | Χτύπα τα πόδια τσίφτισσα, τσιγγάνα τουρκογύφτισσα | Τσιγγάνα τουρκογύφτισσα, χτύπα τα πόδια τσίφτισσα | Γαρύφαλλο στ' αυτί και στα μαλλιά μαντήλι | Είναι το στόμα σου δροσιά, είναι φωτιά τα χείλη | Γαρύφαλλο στ' αυτί, στο στόμα το τσιγάρο | Πού είναι το τσαντίρι σου, για να 'ρθω να σε πάρω | Φέρε μια βόλτα τσίφτισσα, τσιγγάνα τουρκογύφτισσα | Τσιγγάνα τουρκογύφτισσα, φέρε μια βόλτα τσίφτισσα

04. Ο τσολιάς Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Νίκος Λούπας
Μια κούκλα μες στη γειτονιά τσολιά τηνε φωνάζουν | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | και στο σεργιάνι σαν θα βγει τα κάλλη της θαυμάζουν, | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Έλα τα τσαρούχια μας! | Μαχαραγιάς κι αν ήμουνα όλα θα τα πουλούσα | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | με σένα κούκλα μου γλυκιά παντοτινά θα ζούσα | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Στη μεταξένια σου ποδιά θα ζήσω ένα χρόνο | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | να κάθουμαι να σε κοιτώ και να σε καμαρώνω | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Να σε κοιτώ μικρούλα μου λιγάκι μες στα μάτια | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | να γίνουμε αυτοκράτορας με πλούτη και παλάτια. | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | βρε πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Άιντε οι τσολιάδες μας ε πω, πω!

05. Σε τούτο το στενό Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Σε τούτο το στενό, | σε τούτο το δρομάκι | ξεψύχησ’ ένας έρωτας | και χάθηκε μι’ αγάπη. | Καταραμένο σούρουπο | καταραμένο δείλι, | αλλού τον ένανε | κι αλλού τον άλλονε | μας έχεις στείλει. | Με λόγια θλιβερά, | με λόγια πικραμένα | κι εσύ με πλήγωσες πολύ, | αλλά κι εγώ εσένα. | Σε τούτο το στενό, | σε τούτο το δρομάκι | στερνή φορά με φίλησες | και χόρτασα φαρμάκι.

06. Στον Πειραιά συννέφιασε Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Στον Πειραιά συννέφιασε | και στην Αθήνα βρέχει | άλλος αγάπη έχασε | κι άλλος αγάπη έχει | Ανάβω το τσιγάρο μου | και η βροχή το σβήνει | χτυπώ την πόρτα π' αγαπώ | μα εκείνη δεν ανοίγει ω! | μα εκείνη δεν ανοίγει | Βλέπω τις κούρσες να περνούν | απ' τον μεγάλο δρόμο | κι εσύ το ξέρω πως γελάς | με τον δικό μου πόνο | Σε μια κολόνα στέκομαι | και πήρε να νυχτώνει | δεν λογαριάζω την βροχή | όσο κι αν δυναμώνει ω! | όσο κι αν δυναμώνει

07. Ο Κάβουρας Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Πού ‘σαι καημένε Κάβουρα | να γλυκοτραγουδήσεις | να πεις τραγούδια όμορφα | να μας ευχαριστήσεις | Ο Πειραιάς κι η Κοκκινιά | Καλύβια κι Ελευσίνα | κλάψανε σαν το μάθανε | που ‘σαι βαθιά στο μνήμα | Δε σε ξεχνάμε Κάβουρα | τις ώρες που γλεντάμε | ακούμε τα τραγούδια σου | κι όλο σε μελετάμε

08. Τα ματόκλαδά σου λάμπουν Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Τα ματόκλαδά σου λάμπουν βρε | σαν τα λούλουδα του κάμπου | σαν τα λούλουδα του κάμπου βρε | τα ματόκλαδά σου λάμπουν | Τα ματάκια σου αδερφούλα βρε | μου ραγίζουν την καρδούλα | μου ραγίζουν την καρδούλα βρε | τα ματάκια σου αδερφούλα | Τα ματόκλαδά σου γέρνεις βρε | νου και λογισμό μου παίρνεις | νου και λογισμό μου παίρνεις βρε | Τα ματόκλαδά σου γέρνεις βρε | Τα ματάκια σου να βγούνε βρε | σαν και μένα δε θα βρούνε | σαν και μένα δε θα βρούνε βρε | τα ματάκια σου να βγούνε

09. Τα δυο σου χέρια πήρανε Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Τα δυο σου χέρια πήρανε | βεργούλες και με δείρανε | και τη χαρά μου πήρανε | Τα χέρια σου με κάψανε | που άλλον αγκαλιάσανε | και δε με λογαριάσανε | Μ' αυτά τα χέρια σου τα δυο | σκάψε τη γης βαθιά να μπω | να μη σε βλέπω και πονώ

10. Στα Τρίκαλα στα δυο στενά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Στα Τρίκαλα στα δυο στενά | σκοτώσανε το Σακαφλιά | σκοτώσανε το Σακαφλιά | στα Τρίκαλα στα δυό στενά | Τέτοιο ντερβίσικο παιδί | το κλαίμε όλοι μας μαζί | το κλαίμε όλοι μας μαζί | τέτοιο ντερβίσικο παιδί | Δεν τον ξεχνάμε βρε παιδιά | το φίλο μας το Σακαφλιά | το φίλο μας το Σακαφλιά | δεν τον ξεχνάμε βρε παιδιά

11. Το Χάρο τον αντάμωσα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Το Χάρο τον αντάμωσα | ένα Σαββάτο βράδυ | Είχα σχολάσει απ'τη δουλειά, απ' τη δουλειά | και στου σπιτιού μου τα σκαλιά | τον βρήκε το σκοτάδι | Κρύο νερό δε ζήτησε | ούτε ψωμί να φάει | Τα νιάτα μου εζήλεψε, εζήλεψε | κι ο ήλιος σαν βασίλεψε | ήρθε για να με πάρει | Χάρε, κι αν είσαι μερακλής | παράτα με να ζήσω | γιατί έχω μανούλα κι αδερφή, αχ κι αδερφή | κι αγάπη στην καρδιά κρυφή | που δεν μπορώ ν' αφήσω

12. Αντιλαλούν οι φυλακές Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Αντιλαλούνε οι φυλακές | τ' Ανάπλι και Γεντί Κουλές | Αντιλαλούνε τα σήμαντρα | Συγγρού και παραπήγματα | Αν είσαι μάνα και πονείς | έλα μια μέρα να με δεις | Έλα πριν με δικάσουνε | κλάψε να μ' απαλλάξουνε

13. Δραπετσώνα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Τάσος Λειβαδίτης
Μ' αίμα χτισμένο, κάθε πέτρα και καημός | κάθε καρφί του πίκρα και λυγμός | Μα όταν γυρίζαμε το βράδυ απ' τη δουλειά | εγώ και εκείνη όνειρα, φιλιά | Το 'δερνε αγέρας κι η βροχή | μα ήταν λιμάνι κι αγκαλιά και γλυκιά απαντοχή | Αχ, το σπιτάκι μας, κι αυτό είχε ψυχή. | Πάρ' το στεφάνι μας, πάρ' το γεράνι μας | στη Δραπετσώνα πια δεν έχουμε ζωή | Κράτα το χέρι μου και πάμε αστέρι μου | εμείς θα ζήσουμε κι ας είμαστε φτωχοί | Ένα κρεβάτι και μια κούνια στη γωνιά | στην τρύπια στέγη του άστρα και πουλιά | Κάθε του πόρτα ιδρώτας κι αναστεναγμός | κάθε παράθυρό του κι ουρανός | Κι΄ όταν ερχόταν η βραδιά | μες στο στενό σοκάκι ξεφαντώναν τα παιδιά | Αχ, το σπιτάκι μας, κι αυτό είχε καρδιά | Πάρ' το στεφάνι μας, πάρ' το γεράνι μας | στη Δραπετσώνα πια δεν έχουμε ζωή | Κράτα το χέρι μου και πάμε αστέρι μου | εμείς θα ζήσουμε κι ας είμαστε φτωχοί

14. Κομπαρσίτα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Κομπαρσίτα, σενιορίτα. | Στη Βενετία με νοσταλγία | τρέχει ο νους μου κάθε δειλινό, | μια Βενετσιάνα με μάτια πλάνα | πάντα θυμάμαι και βαθειά πονώ. | Κομπαρσίτα, Κομπαρσίτα, | Βενετσιάνα μου γλυκειά, | σενιορίτα, σενιορίτα, | μου 'χεις κάψει την καρδιά, | Κομπαρσίτα, Κομπαρσίτα, | Βενετσιάνα μου γλυκειά, | Ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω | μου 'χεις κάψει την καρδιά, | ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω | Κομπαρσίτα μου γλυκειά. | Στη Βενετία, νύχτες μαγεία, | μες στα κανάλια γόνδολες κυλούν, | κι όπου και να 'μαι πάντα θυμάμαι | δυο μαύρα μάτια που με καρτερούν. | Κομπαρσίτα, Κομπαρσίτα, | Βενετσιάνα μου γλυκειά, | σενιορίτα, σενιορίτα, | μου 'χεις κάψει την καρδιά, | Κομπαρσίτα, Κομπαρσίτα, | Βενετσιάνα μου γλυκειά, | ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω | μου 'χεις κάψει την καρδιά, | ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω, ω | Κομπαρσίτα μου γλυκειά, | Κομπαρσίτα μου γλυκειά, | Κομπαρσίτα μου γλυκειά.

15. Η δροσούλα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Άνω, κάτω χτες τα κάνανε | στου Σιδέρη τον παλιό τεκέ. | Πρωί, πρωί με τη δροσούλα | πάνω στη γλυκιά μαστούρα | στήσανε καυγά δυο μάγκες | για να κάνουν ματσαράγκες. | Τεκετζή μου, βάστα να σου πω, | σου μιλάει ο μάγκας με καημό. | Το χασίσι κι αν φουμάρω, | εγώ κανέναν δεν πειράζω. | Είμαι μάγκας και αλάνης, | μπήκα στον τεκέ χαρμάνης. | Μπήκα μόνος μέσα στον τεκέ | να φουμάρω ένα ναργιλέ. | Να φουμάρω, να μπαφιάσω | και τις πίκρες να ξεχάσω. | Μες στην τόση μου σκοτούρα | βρίσκω γλέντι στη μαστούρα.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Μυρτιά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Είχα μια θάλασσα στο νου | κι ένα περβόλι, περιβόλι τ' ουρανού. | Την ώρα π' άνοιγα πανιά | για την απάνω γειτονιά. | Στα παραθύρια τα πλατιά | χαμογελούσε μια μυρτιά. | Κουράστηκα να περπατώ | και τη ρωτώ και τη ρωτώ. | Πες μου, μυρτιά, να σε χαρώ: | Πού θα βρω χώμα, θα βρω χώμα και νερό | να ξαναχτίσω μια φωλιά | για της αγάπης τα πουλιά; | Στα παραθύρια τα πλατιά | είδα και δάκρυσε η μυρτιά. | Την ώρα π' άνοιγα πανιά | για την απάνω γειτονιά.

02. Ξύπνα καημένε Σαρκαφλιά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ξύπνα, καημένε Σαρκαφλιά, | μέσα απ’ το μαύρο χώμα | να ιδείς πως χάλασε η μαγκιά | στον εικοστό αιώνα. | Χάθηκε το φιλότιμο | και δεν υπάρχει μπέσα, | η κοινωνία έγινε | αχάριστη, μπαμπέσα. | Ξύπνα κι εσύ, βρε Κάβουρα, | τον κόσμο ν’ αντικρίσεις | και την κατάντια μας αυτή | πικρά να τραγουδήσεις. | Χάθηκε το φιλότιμο | και δεν υπάρχει μπέσα, | η κοινωνία έγινε | αχάριστη, μπαμπέσα.

03. Το μπουζούκι στο Παρίσι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Παίξε, μπουζούκι μου, τρελά | τις πιο γλυκιές πενιές σου, | να μάθει ο κόσμος κι ο ντουνιάς | τις τόσες ομορφιές σου. | Ακόμα και στο φεστιβάλ | σε κάλεσαν στις Κάννες. | Με τις πενιές σου γλέντησαν | όλες οι Παριζιάνες. | Με το γλυκό σου παίξιμο | τον κόσμο έχεις μαγέψει | και η πιο φίνα γόησσα | γουστάρει να χορέψει. | Παίξε τις πιο γλυκιές πενιές | με γούστο και μεράκι, | για να χορέψει η βλάμισσα | από το Κολωνάκι.

04. Εδώ παπάς, εκεί παπάς Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Γέμισ’ ο κόσμος παπατζήδες, | απάτες και αεριτζήδες. | Όπου σταθείς κι όπου θα πας: | "Εδώ παπάς, εκεί παπάς." | Σήμερα στην κοινωνία | όλοι παίζουν τον παπά. | Κάνουν κάθε αδικία, | φτάνει να περνούν καλά. | Και όλοι παίζουν τον παπά. | Οι συγγενείς κι αυτοί είναι σκάρτοι, | κοιτούν πως θα σου βγει το μάτι. | Κι ο φίλος σου που αγάπας: | "Εδώ παπάς, εκεί παπάς." | Και η κοπέλα της καρδιάς σου | κοιτάζει μόνο τα λεφτά σου. | Αφού μαζί της θα τα φας: | "Πού ’ν’ ο παπάς, παλιοπαπάς;"

05. Για σένα μαυρομάτα μου Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Για σένα μαυρομάτα μου | χαράμισα τα νιάτα μου | μπαμπέσα με κατάστρεψες | και μόνο με παράτησες | Μαζί σου εγώ τυλίχτηκα | μάνα κι αδέρφια αρνήθηκα | πλανεύτρα στην αγκάλη σου | με τρέλαναν τα κάλλη σου | Και κάθε βράδυ περπατώ | τα πίνω και παραπατώ | εμέθυσα ξεμέθυσα | και μαύρο δάκρυ για σένα έχυσα

06. Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά | εμένα μ' αγαπούνε | μόλις θα μ' αντικρίσουνε | θυσία θα γενούνε | Όσοι δε με γνωρίζουνε | τώρα θα με γνωρίσουν | εγώ κάνω την τσάρκα μου | κι ας με καλαμπουρίζουν | Και 'γώ φτωχός γεννήθηκα | στον κόσμο έχω γνωρίσει | μέσα απ' τα φύλλα της καρδιάς | εγώ έχω μαρτυρήσει | Όλοι οι κουτσαβάκηδες | που ζούνε στο κουρμπέτι | κι αυτοί μες στην καρδούλα τους | έχουν μεγάλο ντέρτι

07. Φραγκοσυριανή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Μία φούντωση, μια φλόγα | έχω μέσα στην καρδιά | λες και μάγια μου 'χεις κάνει | Φραγκοσυριανή γλυκιά | λες και μάγια μου 'χεις κάνει | Φραγκοσυριανή γλυκιά | Θα 'ρθω να σε ανταμώσω | κάτω στην ακρογιαλιά | Θα ήθελα να σε χορτάσω | όλο χάδια και φιλιά | Θα ήθελα να σε χορτάσω | όλο χάδια και φιλιά | Θα σε πάρω να γυρίσω | Φοίνικα, Παρακοπή | Γαλησσά και Nτελαγκράτσια | και ας μου 'ρθει συγκοπή | Γαλησσά και Nτελαγκράτσια | και ας μου 'ρθει συγκοπή | Στο Πατέλι, στο Nυχώρι | φίνα στην Αληθινή | και στο Πισκοπιό ρομάντζα | γλυκιά μου Φραγκοσυριανή | και στο Πισκοπιό ρομάντζα | γλυκιά μου Φραγκοσυριανή

08. Αλεξανδριανή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Αλεξανδριανή μου γλάστρα, | με τα λούλουδά σου τ’ άσπρα | Αλεξανδριανέ μου αγέρα | που φυσάς νύχτα και μέρα | Αλεξανδριανή μικρή μου, | η ζωή μου κι η ψυχή μου | Αλεξανδριανή φελάχα, | αχ, την ομορφιά σου να 'χα

09. Όμορφη Πειραιώτισσα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Κώστας Καπλάνης | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Όμορφη Πειραιώτισσα | και Χατζηκυριακιώτισσα | με τρέλαναν τα κάλλη σου | και τ' όμορφο κεφάλι σου | Στα μάτια μου στ' ορκίζομαι | στα δύο πως χωρίζομαι | στα κοφτερά λεπίδια σου | στα μάτια και στα φρύδια σου | Όμορφη Πειραιώτισσα | και της καρδιάς μου αρχόντισσα | θα πάρω στράτες να σε βρω | να δεις το πόσο σ' αγαπώ

10. Ο Χρήστος Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Κάτσε ν’ ακούσεις μια πενιά | πιες κι ένα ποτηράκι | κι αν θες ζεϊμπέκικο γλυκό | περίμενε λιγάκι | Πάρε σειρά γιατί μπορεί | ίσως να μην προκάνεις | μη μας συμβεί το σοβαρό | και τη σειρά σου χάνεις | Κι αν δε σ’ αρέσουν όλα αυτά | που σου `χα πει πρωτίστως | το ζεϊμπεκάκι είν’ έτοιμο | έχει το λόγο ο Χρήστος

11. Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ, | περιστεράκι στον ουρανό... | τον ουρανό μες στα δυο σου μάτια κοιτάζω, | βλέπω την πούλια και τον Αυγερινό. | Η μάνα σου είναι τρελή | και σε κλειδώνει μοναχή, | σαν θέλω να'μπω στην κάμαρή σου | μου ρίχνεις μεταξωτό σκοινί, | και κλειδωμένους μας βλέπ' η νύχτα, | μας βλέπουν τ'άστρα κ' η χαραυγή. | Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ, | βαρκούλα στο Σαρωνικό... | Σαρωνικέ μου, τα κυματάκια σου δώσ' μου, | δώσ' μου τ' αγέρι, δώσ' μου το πέλαγο. | Η μάνα σου είναι τρελή | και σε κλειδώνει μοναχή, | σαν θέλω να'μπω στην κάμαρή σου | μου ρίχνεις μεταξωτό σκοινί, | και κλειδωμένους μας βλέπ' η νύχτα, | μας βλέπουν τ'άστρα κ' η χαραυγή. | Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ, | δεντράκι στο Βοτανικό... | Πάρε το τραμ μόλις δεις πως πέφτει η νύχτα, | πέφτουν οι ώρες, πέφτω, λιποθυμώ. | Η μάνα μου είναι τρελή | και με κλειδώνει μοναχή, | σαν θέλω να' μπεις στην κάμαρή μου | σου ρίχνω μεταξωτό σχοινί, | και κλειδωμένους μας βλέπ' η νύχτα | μας βλέπουν τ'άστρα κ' η χαραυγή.

12. Αν ζούσαν οι αρχαίοι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Πού είσαι, καημένε Περικλή, | να βγεις να σεργιανίσεις | και την Αθήνα σου να δεις | και να μην τη γνωρίσεις. | Πού είσαι, καημένε Περικλή, | ν’ ακούσεις μπουζουκάκι, | τραγούδια και διπλοπενιές | στο στέκι του Μητσάκη. | Πού είσαι, Σωκράτη δάσκαλε, | να δεις το Κολωνάκι, | οι μαθητές σου σήμερα | βαστούν κομπολογάκι. | Πού είσαι, Σωκράτη δάσκαλε, | να ’ρχόσουν απ’ τον Άδη, | παρέα με τον Πλάτωνα | και τον Αλκιβιάδη. | Πού είσαι, Ορφέα, μια βραδιά | την άρπα σου να παίξεις, | την Ευριδίκη π’ αγαπάς | στα δίχτυα σου να μπλέξεις. | Πού είσαι, Ορφέα, για να δεις | συρτάκι με φιγούρα, | κι οι μάγκες να σου κάνουνε | χιλιάρικο χαρτούρα.

13. Ο αριστοκράτης μάγκας Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Στράτος Ατταλίδης | Στίχοι: Στράτος Ατταλίδης
Εγώ γεννήθηκα να ζω | αριστοκρά- αριστοκράτης μάγκας, | φαρδύ ζωνάρι δε φορώ, ούτε κρατώ μπεγλέρι, | μα ο καθένας πονηρός απ' την καλή με ξέρει. | Εγώ δεν είμαι φιγούρας, ματσαράγκας, | εγώ είμαι αριστοκράτης μάγκας. | Μες στη ζωή μου γνώρισα | γυναίκες κα- γυναίκες κάθε είδους, | με όποια όμως θα μπλεχτώ τον ζόρικο δεν κάνω, | μα κάθε μια με σέβεται και με το παραπάνω. | Εγώ δεν είμαι φιγούρας, ματσαράγκας, | εγώ είμαι αριστοκράτης μάγκας. | Ξηγιέμαι πάντοτε σπαθί | και περπατώ και περπατώ εντάξει | μ' αν λάχει και με θίξουνε και θέλουν καυγαδάκι | ξέρω να βάζω προσοχή το κάθε κουτσαβάκι. | Εγώ δεν είμαι φιγούρας, ματσαράγκας, | εγώ είμαι αριστοκράτης μάγκας.

14. Ο ξενιτεμένος Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Παλληκάρι μου, να πω τη μοίρα σου. | Ρίξε τσιγγάνα τα χαρτιά | και πες μου τι σου λένε, | πες μου ποια μάτια μ' αγαπούν, | πες μου ποια μάτια κλαίνε, | έχω καημό στ' ορκίζομαι | στην ξενιτειά που βρίσκομαι. | Απόψε είδα όνειρο | πολύ που με τρομάζει, | είδα εκείνη π' αγαπώ | άλλονε ν' αγκαλιάζει, | στ' ορκίζομαι στη μάνα μου, | έχω καημό τσιγγάνα μου. | Μα σαν πέφτω για να κοιμηθώ | στη σκέψη μου τη φέρνω, | τόσον καιρό στην ξενιτειά | και γράμμα της δεν παίρνω, | ο ταχυδρόμος έρχεται | και σ' άλλη πόρτα στέκεται.

15. Ο μπαρμπά Θωμάς  Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Αντιλαλούνε διπλοπενιές μέσα σ’ ένα κουτούκι, | κάθεται ο μπάρμπα Θωμάς και παίζει το μπουζούκι. | Μπάρμπα Θωμά, μπάρμπα Θωμά, μαγκίτη παινεμένε, | σε γέρασαν τα βάσανα και δεν μιλάς, καημένε. | Να ’ταν τα νιάτα δυο φορές | και σιδερένιες οι καρδιές. | Απόψε έχω ένα καημό και ήπια παραπάνω. | Ήρθα εδώ, μπάρμπα Θωμά, παρέα να σου κάνω. | Μπάρμπα Θωμά, μπάρμπα Θωμά, να μην ακούς τι λένε. | Οι μάγκες έχουνε καρδιά και για μι’ αγάπη κλαίνε. | Γλεντάτε, μάγκες, το ντουνιά | προτού να ’ρθουν τα γηρατειά. | Να ’ταν τα νιάτα δυο φορές | και σιδερένιες οι καρδιές.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης