Σάββατο, 1 Μαρτίου 2014

Μικροί καημοί





















01. Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα | να μου φέρετε τα μάτια μου σαν κλείσω | τον ντουνιά με τα στραβά και τα παράλογα | καβαλάρης μια φορά να σεργιανίσω | Το ένα τ' άλογο να είναι άσπρο | όπως τα όνειρα που έκανα παιδί | το άλλο τ' άλογο να είναι μαύρο | σαν την πικρή μου την κατάμαυρη ζωή | Να χτυπώ το καμουτσίκι μου το άπονο | σαν της μοίρας μου τ' αβάσταχτα χαστούκια | και ν' ακούγεται τη νύχτα σαν παράπονο | σαν πενιά λυπητερή από μπουζούκια | Το ένα τ' άλογο να είναι άσπρο | όπως τα όνειρα που έκανα παιδί | το άλλο τ' άλογο να είναι μαύρο | σαν την πικρή μου την κατάμαυρη ζωή

02. Ξύπνα Μανώλη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ξύπνα Μανώλη απ' τον ύπνο το βαθύ | να δεις πως φέρεται αυτή που έχεις πλάι, | εσύ της χάρισες ολόκληρη ζωή | κι αυτή με άλλονε τα βράδια περπατάει. | Ξύπνα Μανώλη, ξύπνα Μανώλη | να δεις ποια έχεις μέσα στην καρδιά, | σου τρώει εσένα το πορτοφόλι | και σ' άλλον δίνει γλυκά φιλιά. | Ξύπνα Μανώλη απ' τον ύπνο το βαθύ | και μπλέξε μ' άλλη, στη ζωή σου να 'σαι ωραίος, | αυτή να έχει το μαράζι στην ψυχή | κι εσύ Μανώλη να γελάσεις τελευταίος. | Ξύπνα Μανώλη, ξύπνα Μανώλη | να δεις ποια έχεις μέσα στην καρδιά, | σου τρώει εσένα το πορτοφόλι | και σ' άλλον δίνει γλυκά φιλιά.

03. Κατηγορήστε με Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Κατηγορήστε με, κατηγορήστε με | για την παράνομη αγάπη στην καρδιά μου, | όμως αφήστε με, όμως αφήστε με | κάπου κι εγώ να ξαναχτίσω τη φωλιά μου, | την αγαπάω, τη λατρεύω σαν τρελός, | και με λατρεύει ως το θάνατο κι εκείνη, | κι όποιος δεν είναι στη ζωή αμαρτωλός | τον έρωτά μου ας βρεθεί να κατακρίνει. | Κατηγορήστε με, κατηγορήστε με | για την παράνομη αγάπη στην καρδιά μου, | όμως αφήστε με, όμως αφήστε με | κάπου κι εγώ να ξαναχτίσω τη φωλιά μου. | Καταδικάστε με, καταδικάστε με | αφού πειράζω κι ενοχλώ την κοινωνία, | όμως ξεχάστε με, όμως ξεχάστε με | κάπου κι εγώ να ζήσω δίχως αγωνία, | την αγαπάω, τη λατρεύω σαν τρελός, | και με λατρεύει ως το θάνατο κι εκείνη, | κι όποιος δεν είναι στη ζωή αμαρτωλός | τον έρωτά μου ας βρεθεί να κατακρίνει. | Κατηγορήστε με, κατηγορήστε με | για την παράνομη αγάπη στην καρδιά μου, | όμως αφήστε με, όμως αφήστε με | κάπου κι εγώ να ξαναχτίσω τη φωλιά μου.

04. Η τσάρκα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Βάζω τη βενζίνα και τ’ αμάξι | για μια τσάρκα όμορφη, τρελή. | Κι άμα θέλεις να γινούμε πάτσι, | βάλε το γλυκό σου το φιλί. | Βόλο-Λάρισα-Καρδίτσα | θα γυρίσουμε, που λες. | Και το βράδυ στην Αθήνα, | στου Τσιτσάνη για γλυκές πενιές. | Βέροια-Κοζάνη-Κατερίνη, | ύστερα στον Πύργο το Λευκό. | Ε, ρε, σαματάς που ’χει να γίνει | σ’ ένα γλέντι μακεδονικό. | Βόλο-Λάρισα-Καρδίτσα | θα γυρίσουμε, που λες. | Και το βράδυ στην Αθήνα, | στου Τσιτσάνη για γλυκές πενιές. | Άρτα, Μεσολόγγι και Αντίρριο | κι ύστερα στης Πάτρας τα στενά. | Να γλεντήσουμε μαζί τα δύο | στα κεντράκια τα θαλασσινά. | Βόλο-Λάρισα-Καρδίτσα | θα γυρίσουμε, που λες. | Και το βράδυ στην Αθήνα, | στου Τσιτσάνη για γλυκές πενιές.

05. 201 Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Αν κράταγα λογαριασμό | με πόσες τα- με πόσες τα 'χω φτιάξει, | μέχρι διακόσια αριθμό, μπράβο μου, | μπορεί και να, μπορεί και να 'χω φτάσει. | Ήρθες κι εσύ με αριθμό διακόσια ένα | διπλό παιχνίδι για να παίξεις, ποιόν; σ' εμένα. | Κι απάνω που είχα σκεφτεί | ν' αράξω στην, ν' αράξω στην καρδιά σου, | να 'σου και σ' έκανα πιαστή, μπράβο μου, | να κάνεις τη, να κάνεις τη λαδιά σου. | Ήρθες κι εσύ με αριθμό διακόσια ένα | διπλό παιχνίδι για να παίξεις, ποιόν; σ' εμένα. | Κι αφού δε βρήκα σεβασμό | και στα δικά, και στα δικά σου χείλια, | απ' το διακόσια αριθμό, μπράβο μου, | τραβάω για, τραβάω για το χίλια. | Ήρθες κι εσύ με αριθμό διακόσια ένα | διπλό παιχνίδι για να παίξεις, ποιόν; σ' εμένα.

06. Όλα τα ρολόγια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Όλα τα ρολόγια να 'φευγαν μπροστά | και του γυρισμού σου να 'δειχναν την ώρα, | κι απ' τα παραθύρια τα μισόκλειστα | να 'μπαινε ο ήλιος, να 'φευγε η μπόρα. | Μαύρος που είναι ο χωρισμός, | μαύρος σαν την αντάρα, | μοιάζει κελί με δίχως φως | και με διπλή αμπάρα, | μοιάζει κελί με δίχως φως | και με διπλή αμπάρα. | Νύχτα η ζωή μας, όνειρα σβηστά, | μα θα ξημερώσει, βάστα τον καημό σου, | μόνο τα ρολόγια να 'φευγαν μπροστά, | στον καημό ν' αντέξω ως το γυρισμό σου. | Μαύρος που είναι ο χωρισμός, | μαύρος σαν την αντάρα, | μοιάζει κελί με δίχως φως | και με διπλή αμπάρα, | μοιάζει κελί με δίχως φως | και με διπλή αμπάρα.

07. Ο Πειραιώτης Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στον Πειραιά μεγάλωσα, μες στο Γιαχνί σοκάκι, | με Αθηναίους μάλωσα μες στου Καραϊσκάκη. | Της φάμπρικας ανάσανα το μαύρο της καπνό | και μπήκα μες στα βάσανα από παιδί μικρό. | Είμαι βέρος Πειραιώτης | κι έχω χαρακτήρα πρώτης, | κι αν θα μ’ αγαπάς κι εσύ | θα περνάς ζωή χρυσή. | Από το Μάρκο άκουσα τα πρώτα μου μεράκια, | από μικρός στη θάλασσα ήπια πολλά φαρμάκια. | Και ένα σπίτι απόχτησα μες στην Αγιά Σοφιά | να σ’ έχω σαν αρχόντισσα, αγάπη μου γλυκιά. | Είμαι βέρος Πειραιώτης | κι έχω χαρακτήρα πρώτης, | κι αν θα μ’ αγαπάς κι εσύ | θα περνάς ζωή χρυσή.

08. Ο παραβάτης Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Δωσ' μου σκέπασμα, ζεστό φιλί και χάδι, | και συγγνώμη μιας ζωής αμαρτωλής, | το μετάνιωσα να ζω μες στο σκοτάδι | παραβάτης της Εβδόμης Εντολής. | Σε ξένες αγκαλιές αλήτης | και παραβάτης συνεχώς, | κι απ' αγάπη ερημίτης ωωωωχ | γυρίζω άσωτος υιός. | Κι αν σου άνοιξα πληγή τόσο μεγάλη | που συγγνώμη να μου δώσεις δεν μπορείς, | κλείσ' την πόρτα σου να ζω τις νύχτες πάλι | παραβάτης της Εβδόμης Εντολής. | Σε ξένες αγκαλιές αλήτης | και παραβάτης συνεχώς, | κι απ' αγάπη ερημίτης ωωωωχ | γυρίζω άσωτος υιός.

09. Χαλάσματα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Αστροπελέκι στην ξαστεριά, | πικρή καμπάνα στη σιγαλιά | ήταν το γράμμα σου στην κάμαρα την άδεια, | τώρα αιώνας είν' η στιγμή | κι ο πυρετός μου γραμμή-γραμμή | μετράει τον πόνο μου για σένανε τα βράδια. | Ας ήταν στα χαλάσματα | να 'ρχόσουν ξαφνικά | να διώξεις τα φαντάσματα, | να φέρεις όνειρα γλυκά. | Ευτυχισμένες, παλιές στιγμές | μετράει μαζί μου το εκκρεμές | κι αυλάκι κάνει των ματιών μου η πλημμύρα, | μάταια όμως σ' αναζητώ, | καιν οι φωτιές σου ό,τι αγαπώ | κι έχουν προσάναμμα τη μαύρη μου τη μοίρα. | Ας ήταν στα χαλάσματα | να 'ρχόσουν ξαφνικά | να διώξεις τα φαντάσματα, | να φέρεις όνειρα γλυκά.

10. Ένα χαστούκι με το γάντι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Όλη τη νύχτα με κρατούσες αγκαλιά | που όλο χάδι και φωτιά ήταν γεμάτη, | μα σαν ξημέρωσε μου είπες "έχε γεια" | κι άδεια η θέση σου για πάντα στο κρεβάτι. | Ένα χαστούκι με το γάντι | ήταν το βράδυ σου αυτό, | ένα χαστούκι με το γάντι, | πάντως, εγώ σ' ευχαριστώ. | Τώρα σαν γέρνω τις βραδιές να κοιμηθώ | ύπνος δεν έρχεται τον πόνο μου να πάρει, | μες στο σκοτάδι τη μορφή σου αναζητώ | κι ύστερα κλαίω στ' αδειανό σου μαξιλάρι. | Ένα χαστούκι με το γάντι | ήταν το βράδυ σου αυτό, | ένα χαστούκι με το γάντι, | πάντως, εγώ σ' ευχαριστώ.

11. Ερήμωσαν οι στράτες Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Νύχτα κι ερήμωσαν οι στράτες, | αραίωσαν και οι διαβάτες | μα εγώ την πόρτα μου την έχω ανοιχτή, | μήπως, χαμένο όνειρό μου, | φανείς απ' τη γωνιά του δρόμου | και ο καημός της μοναξιάς να γιατρευτεί. | Κι αν η ζωή σε ξαναφέρει μια βραδιά | φτωχό σπουργίτι μου το τζάμι να χτυπήσεις | χαλί θα κάνω τη θλιμμένη μου καρδιά | πάνω σ' αυτή, αρχόντισσά μου, να πατήσεις. | Νύχτα κι ερήμωσαν οι στράτες | κι απ' την ταβέρνα οι πελάτες | έχουνε φύγει και τα πίνω μοναχός, | στο σπίτι πάλι πώς να πάω | χωρίς εσένα π' αγαπάω, | θα ξενυχτήσω μες στους δρόμους ο φτωχός. | Κι αν η ζωή σε ξαναφέρει μια βραδιά | φτωχό σπουργίτι μου το τζάμι να χτυπήσεις | χαλί θα κάνω τη θλιμμένη μου καρδιά | πάνω σ' αυτή, αρχόντισσά μου, να πατήσεις.

12. Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα Οργανικό
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης